Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podvodné stáčení tachometrů vozidel Škoda: Kdy tohle skončí?

Před dvěma lety jsme litvínovského prodejce KupŠkodu usvědčili z prodeje vozu se stočeným tachometrem. Čekali jste, že s ostudou ukončí činnost. Ani náhodou – funguje vesele dál, dokonce pod třemi různými názvy.
Zpět na článek
26. 7. 2016 23:29
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 7. 2016 08:28
26. 7. 2016 08:30
26. 7. 2016 08:34
26. 7. 2016 23:34
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 7. 2016 07:41
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 7. 2016 09:09
26. 7. 2016 09:45
26. 7. 2016 09:49
26. 7. 2016 10:35
26. 7. 2016 11:23
26. 7. 2016 11:53
26. 7. 2016 12:50
26. 7. 2016 12:51
26. 7. 2016 16:20
26. 7. 2016 16:57
26. 7. 2016 09:46
26. 7. 2016 09:52
26. 7. 2016 10:09
26. 7. 2016 11:17
26. 7. 2016 11:03
26. 7. 2016 10:12
26. 7. 2016 13:43
26. 7. 2016 09:46
26. 7. 2016 10:15
26. 7. 2016 11:15
26. 7. 2016 20:00
26. 7. 2016 20:07
26. 7. 2016 20:12
27. 7. 2016 09:01
27. 7. 2016 09:24
27. 7. 2016 09:37
27. 7. 2016 09:48
26. 7. 2016 20:39
26. 7. 2016 20:40
26. 7. 2016 23:28
26. 7. 2016 23:26
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 7. 2016 03:45
28. 7. 2016 09:14
26. 7. 2016 08:19
Stoceny auto hruza, ale...
Stoceny auto hruza, ale jako koupit Octavii pres 300 tisic Kc stocenou o 135 tisic to chce taky trochu experta kupujiciho, co si budem povidat... :-)

Tim nechci rict ze stacet je OK, to ani nahodou.
Rozbalit vlákno
6
26. 7. 2016 09:11
Re: Stoceny auto hruza, ale...
Záleží jak je opotřebený vnitřek, když bych stočil firemní OII (12/2006) s 515.000 na 230.000 tak podle interiéru nic nepoznáte. Například se ani neolupují talčítka.
A věřím že nějakej bazarník by to byl schopenej stočit i někam k 190.000.
26. 7. 2016 10:36
Re: Stoceny auto hruza, ale...
Osobně jsem seděl v Octavii známého, který má najeto 350.000km a kdyby mi řekl, že má najeto 80.000km, klidně bych mu věřil a kdyby řekl, že má 50.000km, ještě pořád bych se moc nedivil. Zato, když jsem byl v AAA a díval se tam na Octavii se 120.000km, tu bych podle tohoto měřítka tipoval na 450.000km.
26. 7. 2016 13:15
Re: Stoceny auto hruza, ale...
Mám opačnou zkušenost. Občas užívám služební OII s necelými 80t., na které se střídá mraky šoférů, a na bazaru bych jí pod 250t. nevěřil
26. 7. 2016 13:28
Re: Stoceny auto hruza, ale...
A to je přesně ono. Jsou auta která při 80tis jsou na odpis (tipický příklad popisujete) a jsou auta která při 0,5milionu jsou naprosto OK. Jde o to jak se k autu chováte. Pak ještě zvláštní sorta "řidičů" kteří sami oddělají cokoliv při nájezdu 80tis,a ti nejvíc řvou že se to sype.
Na druhou stranu, věřte že šéf Vám všem to auto strhává z platu.
27. 7. 2016 10:47
Re: Stoceny auto hruza, ale...
Je pravda, že pokud má někdo problém s autem, tak zpravidla se všemi, která kdy měl. Ještě mám zkušenost, kdysi jsme půjčili auto známému a za 10tis. km ho zlikvidoval hlavně v interiéru tak, že to vypadalo, jako by najel 200tis. km
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 7. 2016 23:29
Re: Stoceny auto hruza, ale...
Poznam cloveka, co predaval ojazdenu Mazdu 323 s 350-tisic km. Prakticky kazdy zaujemca sa ho pytal, ci si natocil kilometre smetom hore, pretoze auto, vratane interieru, vyzeralo, ze nema ani 100-tisic.

Ide o pristup majitela...
Avatar - Stejsn
26. 7. 2016 08:19
Udivuje mě ten údiv
nad dostupností SAGA. V Česku? ;-)
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2016 08:28
Naivita
Kupit auto s 35000 km, ktore ale nema servisku ani ziadny zaznam o historii... Naivita. Osobne si vyberam len auta o ktorych nemozu byt pochybnosti, radsej budem dlhsie hladat... Momentalne Mazda 6 po prvom majitelovi, panovi okolo 60r. Kupovana na Slovensku s komplet servisnou histroriou vyhradne v Mazde, elektronickou serviskou a kazdou jednou fakturou, co kedy bolo na aute robene.
Rozbalit vlákno
2
26. 7. 2016 08:30
Re: Naivita
Nojo ale ta co stala vedle byla o 15% levnejsi, klidne jsi mohl usetrit, misto toho takhle rozhazujes... :-)
26. 7. 2016 08:34
Re: Naivita
>:D V konecnom dosledku by som asi neusetril... Za rok som na nej nabehal 50 tisic kilometrov a nevrazil som do nej mimo beznej udrzby ani euro... Pred 2 rokmi som predaval Hondu... Zazila tazku buracku (aj ked bola kvalitne opravena), najazdene 280 000 km, nikdy nevidela garaz... O tyzden bola na predaj so 110 000 km, garazovana a nikdy burana za dvojnasobnu cenu >:D Neskutocne...
Avatar - Anonym
26. 7. 2016 08:29
"Modrá octavia v záruce zazlobila hned šestkrát"
Já myslel, že VW vozy jsou bezporuchové >:D
Rozbalit vlákno
2
26. 7. 2016 08:54
Re: "Modrá octavia v záruce zazlobila hned šestkrát"
Tohle pravidlo u VW ukončila norma EURO4. Od tý doby VW produkuje vesměs šroty.
Avatar - Barrichello
26. 7. 2016 09:09
Re: "Modrá octavia v záruce zazlobila hned šestkrát"
>:D >:D >:D >:-[]
26. 7. 2016 08:47
chválim redakciu
Po dlhej dobe dobrý článok. Takto má vyzerať práca novinára, nie len chválospevy na nové modely, ale ale špinu treba vyhrabať. :yes:
Rozbalit vlákno
3
26. 7. 2016 08:49
Re: chválim redakciu
* jedna z Litvínova.
Avatar - sargis
26. 7. 2016 12:37
Re: chválim redakciu
Toto nie je púraca novinara, lebo ide o jednu znacku...praca novinaa je vybrat rozne modely a porovnat mieru stocenia podla oblubenosti. Clanok je o jednej Skode a a ke dcitatel vidi v titulke Skoda, hned klikne na clanok. Autor zaroven na hlupom citatelovi/zakaznikovi upozornuje, ze Skody su najlepsie na stacanie, lebo je to na nich najmenej vidno....
Avatar - grifith
26. 7. 2016 12:40
Re: chválim redakciu
Je to vrácení se k již jednou zveřejněnému článku a jak vidno, v praxi prodeje podvodných aut se pokračuje čile dál. A ano, dělá se to u všech značek, jen na Škodě je to díky české popularitě nejviditelnější.... Pokud máš další a další příklady jiných značek a prodejců, sem s nima, věřím, že to tady bude velkou většinu zajímat.
26. 7. 2016 08:51
se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
prece jim nemůže byt jedno, ze si někdo koupi zanovni aut s najetymi 35tis a po par km se to komplet vysype, protože to je stoceny ze 200tis a dotycnej pak navíc všude vyklada, jakej to je klumpr.
samozrejme to s*re i nas všechny poctivy co auta nestacime a mame problém prodat auto se skutecnymi 150-200tis km, navíc když to je ještě dokonce na firmu a potencialni kupec automaticky predpoklada, ze to je stoceny minimalne o 100tis ...

kdy se v MB konecne proberou a po tehle podvodech, které automobilku poskozuji, tvrde pujdou???

co takhle chtit nejaky vyjadreni automobilky ??
Rozbalit vlákno
39
Avatar - grifith
26. 7. 2016 09:00
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Ty opravdu znáš nějakou automobilku, která řeší bazarové prodeje a nekalé praktiky různých bazarových vykuků? Proč by měla? Na jednu stranu jde o "dobrou" vizitku pro značku, když se najde někdo, kdo na autě nepozná nájezd 250 tisíc+ a koupí jej jako zánovní s 35 na tacháči...

Ne, takto to nefunguje a fungovat nebude, automobilka ti dokáže zaručit kvalitu například v programu svých ověřených prodejců ojetých vozů, zde třeba Škoda Plus, ale určitě se nebude s.át do nabídky podvodných soukromých subjektů. Byly by to zbytečně vyhozené peníze a čas.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 7. 2016 23:34
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Maju Skodovky standardne elektronicke servisne knizky?

Niektore automobilky to praktizuju uz vyse desatrocie a samotna existencia zaznamov u vyrobcu sposobi, ze auto je pre biznis stocenych km menej lakave.

Takze ide aj o pristup automobilky.
Avatar - grifith
27. 7. 2016 06:23
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Ano, mají. Sice to není nějak dlouho, ale servisní záznami se digitálně propisují do systému už léta a pak lze z tohoto systému data o vozidle vyčíst.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
27. 7. 2016 07:41
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Thank you, sir.
26. 7. 2016 09:02
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
myslím si že nie je v moci škodovky nejak ísť po podvodníkoch. Narazia tam kde všetci ostatní - pri dokazovaní "kto to stočil".

Jediné čo môžu automobilky urobiť je, čo najviac to tým buznám sťažiť: elektronická serviska (napr. Mazda), zapisovanie kde kade (napr PSA každý záznam z ECU píše ešte aj do BSI (myslím že sa to tak volá) a tam sa údaj už zmeniť nedá).
Avatar - Emel
26. 7. 2016 09:03
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Škodovka s tím nemá co dělat. Mohli by si na ně nějak došlápnout pouze v případě, že by to byl zároveň dealer nebo autorizovaný servis... takhle je to prostě nezávislá firma a žalovat nějaké poškození dobrého jména tím, že stáčí kilometry a na baráku je logo automobilky je hodně "long shot", já myslím že to automobilku moc netrápí.
26. 7. 2016 09:47
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když budes pestovat kedlubny a budes si zakládat na tom, ze je prodejce prodava cerstvy a stavnaty a nejakej vykuk je od toho prodejce vecer koupi ve sleve a za par dni je pod tvym jmenem bude vydavat jako prave sklizeny z pole, tak se ti to taky asi nebude libit.

proc skode nevadi, ze někdo prodava jeji auta, ktery se tvari, ze jsou cerstvy, ale ve skutecnosti jsou uz hodne povadly??
Avatar - grifith
26. 7. 2016 09:54
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A proč by mělo? Ty prodáš své zboží, ono se ti ztratí z dohledu a ty, když po několika letech, zjistíš, že je zkažené, tak to budeš řešit? Proč to budeš dělat? Však ty už za produkt neodpovídáš? Ten si svoje odpracoval za danou dobu a řekněme si upřímně, že taková porce 300 tisíc za 4 roky je úctyhodný výsledek značící určitou kvalitu produktu....

Opravdu myslíš, že zahrádkář bude řešit, proč jsou jím kdysi prodané kedlubny po měsíci prodávané shnilé? To ani omylem.
26. 7. 2016 10:00
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když tvoji kedlubnu někdo vydava za cerstvou a stavnatou ale ona uz ma to nejlepší za sebou?
a ten co ji koupi, se do ni s chuti zakousne ale hned ji vyplivne, protože je nepouzivatelna?
a pak se podiva, ze je z tvyho pole, a priste si od tebe uz nic nekoupi...
tobe by to nevadilo??
26. 7. 2016 11:05
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Tak a teď ještě nějakou myšlenku jak by s tím třeba ta škodovka nebo jakákoliv jiná značka měla bojovat?
Určitý způsob pro manipulaci s počítaldlem kvůli servisním zásahům prostě mít musíte. A zároveň nic není neprolomitelné.
26. 7. 2016 11:14
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
skoda ma urcite vic moznosti, nez nejakej nebohej clovicek, co si koupi olitany auto se stocenym tachometrem, protože na novy bud nemá, nebo mu je lito za nej peníze davat.
uz jen ty databaze aut co jezdej do znackovych servisu ma skoda pod palcem a predpokladam, ze ma ještě vic informaci nez je v ELSA a SAGA.
navíc jestliže z clanku plyne podezreni, ze informace ze SAGA ma někdo, kdo do SAGA nemá mit pristup, asi by nemel mit problém zjistit, kdo do SAGA u konkretnich aut leze a predava je dal bazaru
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:18
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Auto prodáš jako nové, po záruce (prakticky dvou letech) se ti ztratí z dohledu autorizovaných servisů, najezdí se s ním další stovky tisíc, doveze do čech, kde mávnutím kouzelného proutku podvodník udělá zánovní topovku - jakou šanci má výrobce na změnu takového případu?
26. 7. 2016 11:26
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když nic jiného, tak je to auto podezrely tim, ze za první 2 roky najelo 100tiskm, coz je dolozeny napr. v SAGA a pak další 4 roky nenajelo vpodstate nic, coz samozrejme ale nevylucuje, ze to tak nemůže byt.
pro výrobce by asi nemel byt takovy problém auto proklepnout po technicky strance a podle opotrebeni urcit ze to nemá 100tis ale minimalne 200tis a oznacit takovy auto za podezrely
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:30
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Aha, takže počítáš s tím, že auto bude mít vše původní, nic neměněné? Tak to určitě nebude, spíš naopak, nejviditelnější části ti vymění a celek nebude působit jako pěst na oko.
26. 7. 2016 11:41
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když bude mit výrobce podezreni a bude chtit nekoho pro výstrahu klepnout přes prsty - co třeba rozebrat prevodofku, diferencial, motor, agregáty atd?? netvrd mi, ze na nich se statisicovej probeh navíc neprojevi. proc jen osoupanej volant, radici paka a tlačítka na kterých by se to navíc mělo poznat podle vyrobni serie??
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:46
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A proč výrobce? To si udělej jako potenciální kupec, tak proč to alibisticky přehazovat na výrobce? Pokud nemáš chuť prověřit si své potenciálně nové auto, tak dobrá, ale neházej odpovědnost na druhé...
26. 7. 2016 11:58
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
pisu vyse - bazarovej kupec nemá takovy moznosti jako výrobce
a me je proste podivny ze od toho výrobce dava ruce uplne pryc.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 12:19
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Jaké možnosti má Škodovka navíc, které se nemůžou dostat k zákazníkovi jako potenciálnímu kupci vozu?
26. 7. 2016 12:26
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
bazarovej zakaznik asi nebude při nejakym podezreni rozebirat napr. motor a prevody aby zjistil opotrebeni
Avatar - grifith
26. 7. 2016 12:30
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A výrobce jo? Já myslel, že to auto chce kupec pro sebe a ne, že ho chce vrátit zpět výrobci jako šunt.
Ale znova se ptám, co má výrobce za větší možnosti ve zjištění stavu konkrétní ojetiny než potenciální kupec?
26. 7. 2016 13:30
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
viz příspěvek na který reagujes
Avatar - grifith
26. 7. 2016 13:35
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Takže asi tak, pokud máš pochybnosti, jdeš jinam. Pokud se s majitelem domluvíš na tom, že chceš zkontrolovat auto "do šroubku" a on souhlasí, tak co ti brání, servis ti to mile rád udělá a pravda řádně vyúčtuje... ale máš tu možnost.
26. 7. 2016 13:33
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Oni Vám můžou maximálně sdělit kolik to auto má dle jejich záznamů natočeno. Nic víc nemohou, a nějak postihnout mohou jen svého smluvního prodejce. Což bazary v 90% nejsou.
Ale tak je to se vším co se prodává na trhu s použitým zbožím. Jediné řešení by bylo zakázat bazary a obchod s použitým zbožím nechat jen na značkových prodejnách. Což by nutně vedlo k nárustu ceny díky menší konkurenci.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 13:38
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A zároveň taky k nemožnosti rozumně prodat své auto, jelikož by tě "značkové" prodejny mohly díky monopolu dřít z kůže.... ne takto určitě ne, to je krok špatným směrem.
Avatar - Emel
26. 7. 2016 14:14
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Řešení? Tak jak ČOI prověřuje čerpací stanice může úplně klidně prověřovat i autobazary... tohle je evidentně práce pro nějakou státní instituci.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:21
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Když mi přijde někdo omlátit o hlavu shnilou kedlubnu, kterou jsem před měsícem prodával jako čerstvou, tak se samozřejmě takovému vysměju a nemám důvod bojovat za to, že někdo přede mnou s produktem dělal psí kusy a prodal jej jako nový dál... to je nesmysl na hlavu postavený.
26. 7. 2016 11:43
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
auto prece jen byva o něco drazsi nez ta kedlubna, tu jsem uved jako priklad
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:47
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A o to víc, by ses měl jako zájemce starat o dohledání a ověření historie a pokud ji dané vozidlo nemá, jít jinam. Koupě auta není o tom skočit po prvním, co se namane, ale naopak o hledání toho pravého.
Avatar - Emel
26. 7. 2016 13:42
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A jak si to vlastně představuješ? Škoda si na to najme nějakou detektivní agenturu, která bude prověřovat jednotlivé bazary... v případě pochybností auto koupí a odvezou do servisu, tam se rozebere motor a převody jak píšeš dál, a pokud se jim budou zdát příliš opotřebený, tak to nahlásí na Policii?

Hele nevím, tohle je úplně nerealistická představa... když vidíš, kolik péče automobilky (ne)věnují autům u prvních majitelů v záruce, jak můžeš čekat, že se budou takhle altruisticky starat o bazarové kupce?

PS: samozřejmě píšu automobilky, co platí pro Škodu bude jistě platit i pro všechny ostatní... ne?
26. 7. 2016 10:07
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Vzdyt to jim jenom nahrava lidi, kteri maji obavy z ojetin, do salonu pro nova auta.
26. 7. 2016 10:50
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
kazdej na novy auto nemá
na druhou stranu to potencialniho kupce nového auta odrazuje, protože při dalším prodeji se automaticky bude pocitat s tim, ze auto je stoceny a tedy za nej dostane min penez, nez kdyby se nepodvadelo
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:15
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Ale prosím tebe, naopak když budu dobrým majitelem a o auto se vzorně starat, tak mám přece násobně větší šanci, že ho prodám za více peněz než daný neseriózní prodejce. To je naštěstí danost, kterou jen tak někdo nezmění - tak to bylo je a bude i nadále.
26. 7. 2016 11:46
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když po zaruce prestanes jezdit do autorizovaného servisu, tak ta serioznost tak nejak pada. a nemeni na tom ani to, ze stav tacho se uvadi při STK, když najedes za 2 roky 60tis a nechas si ho před kazdou STK stocit o 40tis, tezko někdo něco pozna
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:49
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Ale nikdo ti nebrání sehnat si auto, které jezdilo celou dobu do autorizáku... Nebo snad ano? Jen musíš hledat.
26. 7. 2016 12:10
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když budes zit v realite, tak minimalne 3/4 ojetych aut nemaj za sebou posledni dobu autorizak, a tyhle 3/4 podezřelých aut taky někdo koupi.
a jestliže někdo podvadi, tak ja nevidim jako reseni to, ze se tehle podezřelých aut sam vyvaruju a koupim bud novy nebo s jasnou servisni histrorii, ale jako reseni vidim to, ze se s tim něco bude delat.
a tezkou s tim něco zmuze obycejnej clovicek, co lovi prave v tehle podezrelejch vodach, protože mu na nic jiného nezbyva.
a me neprijde fer, ze jestliže někdo vlivnej a mocnej s tim muze neco udelat, tak ze s tim nic nedela a o to vic nefer mi to prijde, když se to tyka jeho vyrobku.
ale tu uz jsme u morálky, coz pro nektery bude nejspis něco jako rudej hadr na byka...
Avatar - grifith
26. 7. 2016 12:28
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Trestný čin podvodu u nás existuje a funguje, lze ho uplatnit i na tyto případy, jen musíš toto dokázat a ukázat na pravého viníka. To bývá ten problém a novela zákona toto nezmění. Pokud budou lidé kupovat z té 1/4 prověřených vozů s dohledatelnou historií, tak na ty nepoctivé taky dojde.... rozhoduej i faktor ceny, někdo koupí plečku stočenou za super cenu a pak se bude v hospodě chvástat, jak dobře pořídil. To zde bylo, je a vždy bude. Pokud chci kvalitní auto - HLEDÁM !!!!
Přehazování problému na výrobce je pro mě jen typickým příkladem alibismu. Proč bych měl něco dělat já, když to můžu zkusit delegovat na jiné...že?
26. 7. 2016 13:32
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
když lid budou kupovat jen z te 1/4, tak spousta lidi nebude v nicem jezdit.
ja auto nikdy nehledal, na to sem nikdy nemel dost casu
Avatar - grifith
26. 7. 2016 13:37
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
A tak si raději koupí pekáč s kdo ví jakou historií.Hlavní pro ně je to, že mají čím jezdit a na co nadávat >:D :yes:
26. 7. 2016 11:16
Re: se divim, ze po tom nejde vyrobce - tedy skodofka
Tohle jde úplně mimo automobilku.

Její vyjádření, na tvoji otázku, by znělo asi takhle:
"Děkujeme Vám za zájem o značky vozy Škoda, pokud si u nás nevyberete mezi novými nebo skladovými vozy, naši prodejci nabízejí prověřené ojeté vozidla v programu Škoda Plus, kde garantujeme původ a stav nabízených vozů. Za vozidla prodávané mimo naši dealerskou síť nemůžeme nést odpovědnost, což jistě chápete. Věříme, že si u nás vyberete."
26. 7. 2016 09:09
Kdo chce kam...
Přátelé, dokud bude kupní síla a dokud velká část národa bude jak stádo ovcí toužit po zánovní Schade (myšleno celý koncern VW) s nájezdem maximálně do 100TKM, bude vzkvétat i kšeft těmto obchodníkům s "prověřenými vozy".
Rozbalit vlákno
3
26. 7. 2016 10:02
Re: Kdo chce kam...
To je smutná realita. Ja som predával Japonca so 180 tisíc. Serviska, doložená väčšina faktúr z autorizovaného servisu. Aj tak sa našiel človek co mi zavolal, aby si posťažoval, ze to ma veľa kilometrov. Mal som chuť mu povedať, ze ho predám do bazáru a tam si ho môže kúpiť s polovičnými kilometrami.
26. 7. 2016 10:06
Re: Kdo chce kam...
O koncernu vw vubec nepremyslim a mam po problemu. Jak pri nakupu, tak pri servise, ktery obnasi vymenu oleje, a rovnez tak pri provoze, kdy nemusim resit, jestli mi nekdo odblokuje central na dalku a vykrade auto nebo ukradne v noci kapotu se svetly a nebo ho najdu rano na spalkach. Jakekoli afery se tykaji prevazne koncernu vw.
26. 7. 2016 10:21
Re: Kdo chce kam...
Přesně tak, máme v rodině 2 japonské vozy a musím s tebou jen souhlasit!
26. 7. 2016 09:26
pekny clanok...
...palec hore, zelam vela zdaru! :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2016 09:45
reseni
automobilky resi jak ruzne obchazet ruzne testy aby se vmestnali do mezi zakona ruznych narizeni, ale aby nejak rozumne zajistili takovej zakladni udaj jako je najezd pripadne servisni hystorie, k tomu se moc nemaj, ano u Octavie ktera je v kompaktni tride se to zatim cekat neda, ale oni to nezajistuji automobilky casto ani u aut ktera jsou online, to je opravdu takovej problem u takovych modelu zajistit aby proste udaj o najezdu zasilali dana auta na servry automobilky a dany udaj pak byl na vyzadani dostupny pro kupujiciho, treba se souhlasem aktualniho majitele vozu?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - grifith
26. 7. 2016 09:49
Re: reseni
Zjištění servisní historie a aktuálního stavu tacho,metru o vozidel servisovaných v autorizáku není u Škodovky problém. K nahlédnutí v rámci kontroly auta před koupí to jde. Nikdo ti to jenom nevytiskne. Pokud se auto ztratí z dohledu autorizovaných servisů (což je naprosto běžné), tak pak má kupující Smolíčka, ale to už zase jde mimo výrobce.
26. 7. 2016 10:35
Re: reseni
Riešiť sa to dá systémovo za par EUR. Existujú pamäte ktoré keď zapíšeš tak ich nie je možne prepísať, len čítať. Dám ju priamo ako čast riadiacej jednotky, aby ju nešlo jednoducho prehodiť, len s celou ECU(čo je dráhe) a cely systém by fungoval tak, že vždy keď by bol stav počítadla na celých tisíckach by sa do najblbšieho voľného bloku pamäte zapísala jednotka. Takže 150 zapísaných jednotiek by znamenalo, že na počítadle bola 150 krát hodnota končiaca číslami 000. Ak stočíš Km, tak ECU by stále fungovala spôsobom, že nájde najbližšie voľne pole(zapísaná nula) v pamäti a zapíše tam jednotku. S programátorského pohľadu primitívne a cenu ECU by to pri tých objemoch navýšilo nanajvýš o 10 EUR.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:23
Re: reseni
V tomto s tebou souhlasím a budu první v řadě, který něco podobného bude podporovat ;-) :yes:
26. 7. 2016 11:53
Re: reseni
To by jenom donutilo bazaristy naucit se prepajet onu pamet a voalaaaa, zase mame najeto 20 tisic
26. 7. 2016 12:50
Re: reseni
neni nic snazsiho nez se podivat na danou pamet ci neni prepajena, ci naprogramovat ridici jednotku tak aby danou pamet certifikovala, ciste prehrani do tovarniho nastaveni by takove obejiti pak snadno odhalilo

jinak shanet pameti s nejakym jiz zapsanym poctem ujetych km by bylo dosti zajimave,ano vsechno jde obejit, otazkou je ze se to musi take vyplacet

jeste me tak napadlo, nekteri vyrobci PCB delaji i to, ze hotove komponenty zalevaji do dalsi vrstvy plastu, vpodstate pak nemas jak daneho svaba prepajet, porusenim dane vrstvy vetsinou poskodis pcb
26. 7. 2016 12:51
Re: reseni
Predpokladám použitie custom švabu, ktorý nekúpiš v prvom elektro obchode. Preto som písal o cenách v miliónových sériach. V podstate nie je dôvod, aby bola táto súčiastka dostupná servisom(ani iné časti ECU v servise nemajú, mení sa celá), takže by ho bolo treba vyviesť priamo z výroby, čo komplikuje dostupnosť. A ďalej sa dá skomplikovať jej prehodenie umiestnením tejto súčiastky v rámci ECU čím sa zvýši šanca nenávratného zničenia ECU. Nevravím, že je to nepriestrelné riešenie, ved som jeho vymýšľaním nestratil ani 5 minút života, ale náročnosť tohoto úkonu a riziko poškodenia ECU by sa postarali o to, ze v určitej cenovej by stáčanie zmizlo, lebo by sa ekonomicky nevyplatilo.
Problém je v tom, ze automobilky zamestnávajúcu pravdepodobne lepšie mozgy ako je ten môj, ale nik sa doteraz ani len nezamyslel nad systémovým riešením proti stáčaniu.
Avatar - CommonUser
26. 7. 2016 16:20
Re: reseni
Este by som zaviedol "parovanie" cez CAN, ktore by mohol robit len servisak od importera s vlastnym RSA klucom (cize dohladatelny zdroj). Ved ako casto potrebujes vymenit nejaku ECU ci palubku ?
* na tym neuvazuju a napriec automobilkami na to kadia.
26. 7. 2016 16:57
Re: reseni
jsou pameti, který mají unikatni 48 nebo 64 bitovej kod.
staci mit tenhle kod sparovanej s VIN a když to nesedi, uz je podezreni, ze se s tim manipulovalo.
to odmazavani nebo zapisovani pameti po stovce nebo tisici km jak navrhuje niemand, takhle bych to taky resil, je s tim, ze bych to delal primo v procesoru, protože většina procesoru umi prépisovat sama sebe. nebyl by ani problém dat do procesoru ten unikatni 48 nebo 64 bitovej kod sparovanej s VIN (mam pocit, ze nektere vyssi verze co umi komunikovat přes ethernet napr pres MII nebo RMII ho i maji) a neverim, ze by kilometry sly stahnout. samozrejme, je mozny udelat tu samou aplikaci pro klasickej procesor i vcetne toho unikátního kodu, pakliže by to bylo pinove kompatibilni, ale uz jenom prepajeni, naprogramovani, atd by bylo podstane komplikovanejsi nez stavajici stav...
26. 7. 2016 09:46
Skoda minus
Skodovka v ramci Skoda Plus negarantuje vubec nic a je ji to uplne jedno. Pred lety byla znama afera, kdy pretocene ojetiny vyrabelo primo nekolik dealeru vcetne falsovani servisni historie. Skodovka to vubec neresila. Skodovka resi, kdyz dealeri okradaji ji, to je pak rachot. Kdyz se rovnez pred nekolika lety zjistilo, ze nekteri dealeri davaji do aut polske nahradni dily a fakturuji je jako skodovacke, tak Skodovka hned hromadne rusila registrace dealerum, protoze tratila penize, ale to ze nekdo okrada zakazniky je mimo zajem firmy.
Rozbalit vlákno
12
26. 7. 2016 09:52
Re: Skoda minus
taky sem koupil jedno rocni auto s necelými 20tis km ve skoda plus. krasny, nablejskany, prodejce ještě ukazal 2 dubky, kterých bych ani nemel sanci si vsimnout a tim opodstatnil slevu přes 200tis.
po 3 letech s tim manželka i přes pipajici sensory nacouvala do sloupku, nacez se na blatniku objevily hromady kitu ...
Avatar - grifith
26. 7. 2016 09:57
Re: Skoda minus
A přitom servisní historie podobných aut je k dispozici, takže by neměl být problém podobné věci dohledat.
26. 7. 2016 10:09
Re: Skoda minus
ja když to kupoval, tak sem po nicem takovym ani nepatral, protože jsem predpokladal, ze skodaplus je tim garantem. nasel sem to na internetu, jel se tam podivat, kratka predvadeci jizda, dostal fakturu, a druhej den si pro to jel.
když me upozornoval na nepodstatny dubky, tak me nenapadlo, ze historie toho auta není uplne ruzova a uz vůbec me nenapadlo se podivat do servisni knizky, kde jsem to dokonce po tom karambolu nasel.
teoreticky to tam mohli dopsat při nejaky servisni prohlídce, nebo to při servisni prohlídce nabourat a dopsat zpetne ale o tom dost pochybuju. ale pravda, při jedny servisni prohlídce to tam neplanovane skejslo skor tyden ...
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:13
Re: Skoda minus
ANo, v tomto případě šlo o nepoctivce, kterej se snažil napálit zákazníka. A proto stále platí okřídlené heslo důvěřuj, ale prověřuj a to i u mladých ojetin. Nechci hodnotit konkrétní případ, když o něm nic nevím. Dnes progam Škoda Plus hledí na kvalitu, ale prověření historie by mělo i zde být tím hlavním.
26. 7. 2016 11:17
Re: Skoda minus
ano, duveruj, ale proveruj plati i v tehle pripadech
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:33
Re: Skoda minus
Chtělo by se napsat bohužel, ale je to prostě tak. Věc za pár korun vyhodíš a jdeš dál, ale tady jde o věc nemalé hodnoty a tak by podle toho měl člověk jednat.
26. 7. 2016 11:03
Re: Skoda minus
jak dohledas servisni historii neceho co v ni zanesene vubec bejt nemusi? kdys s autem zajedu do neuatorizovaneho servisu aby opravili neco co v autorizovanem stoji 10x tolik, tak to proste v zadne servisni historii nebude ;-)

stejne tak spousta lidi na servisni historii nekoyuka protoze ani nemaj potrebu nebo nevedi ze neco takoveho je
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:10
Re: Skoda minus
O tom jsem psal výše. Pokud jde o neautorizák, tak se to opravdu nedohledá a pak je otázka každého, co zvolí. Ojetina je vždy svým způsobem rizikový podnik a jde jen o to, dané riziko zmenšit na minimum.... ale jak sám píšeš, mnohým je to jedno nebo o podobných možnostech vůbec neví. ;-)
26. 7. 2016 10:12
Re: Skoda minus
Skoda plus a jine je system zbaveni se aut, ktere tam nechali zakaznici kupujici nova auta protiuctem. Na tech maji vetsi vyvar a vetsinou budou k nim jeste jezdit i do servisu.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 11:35
Re: Skoda minus
Nejenom "zbavená" auta, ale hlavně móda aut z operativních leasingů apod. A proč vůbec takové auto nekoupit, když bude dobré a ještě na něm ušetříš? Když pomineš fakt, že ti 20 tisíc km p.děl do sedačky někdo jinej, tak tě finanční výhodnost může zlomit.
26. 7. 2016 13:43
Re: Skoda minus
Auta z operaku maji typicky olej menen po 30tisic km, coz u primovstriku je katastrofalni. Samozrjeme 100tisic to vydrzi i s jednou naplni.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 14:05
Re: Skoda minus
Zejména v rámci ročních aut, teda krátkodobých operáků zaměstnanců výrobního závodu atd., nemají nájezd ani dvacet tisíc a tak není ani co řešit. Jsou i další kategorie a tam je to pak otázka vždy konkrétního kusu, na který člověk narazí.
26. 7. 2016 09:46
Príma..
reklama na Škoda Plus:)
Jinak todle téma je vždycky sranda, když to takhle probíráme u pivka. Z třeba deseti lidí, co kupovali z bazaru/od překupníka/napřímo, to KAŽDEJ má od člověka kolem šedesáti let, většinou paní a lékařce, výbornej kup, pade najeto po osmi letech. Asi máme nějakou šťastnou hospodu, nebo co.
Rozbalit vlákno
2
26. 7. 2016 10:15
Re: Príma..
Jako vzdycky od Mr. Vaculika (a to si ho jeste pamatuju z predslych casopisu jako anti Skoda, ted ale Skoda financuje Svet Motoru), reklama na Skoda dily, uplne nejlepsi volba, dokonce lepsi nez stejny dil v obalu od povodniho vyrobce, Skoda servis - uplne nejlepsi je Autostyl Trutnov, Skoda sluzby, proste Simply Never.
26. 7. 2016 11:15
Re: Príma..
Vidíte, já mám auto od relativně mladého majitele firmy v Praze, který měl S-max, protože rád jezdí na kolo a do něj se mu to pohodlně dávalo. Měnil, protože jeho firma pořídila nové sídlo a do podzemní garáže by se mu S-max nevešel... Měl jsem kliku jak blázen, to auto je ve stavu zánovního, kdybych ho stočil na 50000 km, bylo by to naprosto uvěřitelné.
26. 7. 2016 10:33
Zajímalo by mě..
...kdo (a především u koho) pořád lobuje za to, aby za stočení tachometru nebyl prakticky žádný postih. Tenhle business s kilometry je dle mého názoru nechutný podvod, pro mě nepochopitelně obecně tolerovaný zločin, který by měl být náležitě ohodnocen, nejlépe kriminálem natvrdo.
Ale ne... my raději za blbce označíme toho, kdo při se nákupu ojetiny nechal napálit.
Ále... škoda slov.
Rozbalit vlákno
12
26. 7. 2016 10:39
Re: Zajímalo by mě..
Nedovedu si představit, kdo z těch vepřů v poslanecký sněmovně by mohl mít prospěch z tohoto businessu, spíš je to jejich lajdáctví a zahálka :-) Obchodníci s "prověřenými vozy" jen využívají tragické legislativy a neukojitelné poptávky českého člověka po zánovním voze s malým nájezdem za co nejnižší cenu a s pěkným příběhem o předchozím majiteli...
26. 7. 2016 10:46
Re: Zajímalo by mě..
což takhle business s ověřováním vozů? Tím nechci nikoho a nic konkretizovat, ale v ověřování vozů se točí nemalé peníze... Na zahálku a lajdáctví zákonodárců bych to nešacoval...
26. 7. 2016 10:47
Re: Zajímalo by mě..
když použiju trochu ironie, tyhle podvody jsou v zajmu státu a predvsim ministra financi

jestliže bures jde i po dyzkach cisniku, auta s pretocenymi tacho a tedy vetsim rozdílem mezi nakupni a prodejni cenou, prinaseji státu urcite vetsi peníze nez ty dyska - prodejci maj vetsi zisky, tedy plati vetsi dane, z kupujicich - většinou neplatcu DPH ma bures zase vetsi DPH. sice by ty peníze lidi castecne prozrali, ale místo 21% DPH jen 15% DPH, anebo prodovolenkovali v zahranici, tedy bez jakéhokoliv prinosu do rozpoctu buresova MF.

tedy jednoznacne - tyhle podvody roztaceji kola ekonomiky ;-)
26. 7. 2016 11:01
Re: Zajímalo by mě..
Já todle furt asi nějak nechápu. Je to podvod? Je. Je podvod sankcionovám dle trestního zákoníku? Je. Je škoda vyčíslitelná? No, ne o moc hůř než v jinejch případech.
Tak proč by se mělo zase něco vymejšlet a zrovna to stáčení bejt zvlášť definovaný? To tam má bejt vyjmenovanej každej jeden možnej způsob podvodu?
To, že to lidi neřešej a nechaj si kakat na hlavu je jiná věc, ale že by dle českýho práva nebylo možný postihnout to, když vás někdo ojebe stočenym autem, si taky úplně nemyslim..
26. 7. 2016 11:13
Re: Zajímalo by mě..
tady ani není co chápat... je to nepochopitelné.
Podvod to jednoznačně je.
Ale ať mi nikdo netvrdí, že při dnešních technologických možnostech a konektivitě nelze při všech těch normami přikázaných technických fičurách a nekonečném množství datových úložišť... atd. atd...
Prostě další šaškárna
26. 7. 2016 11:21
Re: Zajímalo by mě..
delam do elektroniky a proste neverim, ze nejde udelat pocitadlo kilometru tak, aby se do nej dalo jednoduse nabourat například bez vymeny procesoru a to uz není tak uplne jednoduchej ukon. spis se vyrobcum nechce
26. 7. 2016 11:39
Re: Zajímalo by mě..
on by úplně stačil výpis z GPS ;-)
26. 7. 2016 11:56
Re: Zajímalo by mě..
to je urcite zajimava myslenka, nesmela by jit odpojit nebo s ni nejak manipulovat ale i to by slo resit,

v dnesni době "internetu věci" neni zadny problém to mit on-line a co jsem se ucastnil jednoho seminare, cenove by spojeni on-line mělo vychazet do 100kc rocne a i z hlediska zabezpeceni auta by to byl prinos.

a ruseni napr. Lo-Ra je mnohem komlikovanejsi nez klasicky GSM/GPRS, pripadne volnych frekvenci, na kterých soucasny zabezpeceni bezi..
a navic k informacim mas pristup odkudkoliv kde je intrenet a kdokoliv kdo ma hesla
a je to technologie, který bude brzo fungovat globalne, nebo aspoň minimalne v ramci evropy (USA bude mit jiné frekvence)
Avatar - _Karel_
26. 7. 2016 20:27
Re: Zajímalo by mě..
Dokázat jde stočený tacho. Ale horší je dokázat podvod- tedy kdo ho stočil, event. že to prodávající věděl. A to nejde tak lehce zákonem změnit.
26. 7. 2016 13:12
Re: Zajímalo by mě..
Ono to už trestné je, a to jako podvod. Kdo jiného vědomě uvede v omyl, který je způsobilý přivodit škodu a pachateli prospěch a na základě kterého učiní poškozený tzv. dispozici (neboli si to auto koupí), páchá trestný čin podvodu. Ale pokud to auto stojí stejně, jako auta nestočená s více km, tak nevznikla škoda ani prospěch. Proto je dobrou indikací stočeniny to, že je podstatně levnější, než "stejně jetá" konkurence...
Avatar - _Karel_
26. 7. 2016 20:25
Re: Zajímalo by mě..
Já myslím, že si to v podstatě přejí sami zákazníci. Raději stočeninu se 100tkm, než doložených 200tkm.
Avatar - vabis
26. 7. 2016 11:03
a kdy spoluobcane zacnou pracovat?
To je jako ptat se, kdy spoluobcane zacnou pracovat. Kazdy vi ze nikdy. Dyt cca polovina tuzemskych ojetin je nejak cinklych. Kdyby se s tim neco chtelo udelat, tak uz to bylo pred mnoha lety. Stav sede zony vyhovuje vsem a hodne autohausu, zejmena pak tech velkych nejproverenejsich se zarukou z nej krasne profituje.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
26. 7. 2016 11:21
Řešení je jedno
nekupovat si masové vozy, kde každý umí vše obech*at, všude tuny dílů takže se vymění to ošoupané a vše se stočí a zamete.

To u málo zastoupených značek nehrozí protože se v tom bazarník pořádně ani nevyzná, díly nebude shánet bůhvíkde a za bůhvíkolik.

Takže tak
Rozbalit vlákno
18
26. 7. 2016 11:57
Re: Řešení je jedno
Všechno má něco. Masovky mají pak levné díly, snadno se opravují (kdekoliv) a většinou se o nich všechno ví. To když máte nějakou závadu na exotním Japonci, tak to rovnou můžete hodit ze skály.
26. 7. 2016 12:15
Re: Řešení je jedno
Tak priklad zde uvedene OII jasne ukazuje, jak to asi vypada ve skutecnosti. OII v dobe zaruky, coz u Sade dela 2 roky 6x v servise. No u japonce zaruka vetsinou 5 let a v zaruce se s problemy do servisu nejezdi, protoze se neobjevuji. A ten olej nebo prasklou zarovku po x letech ti v servise v pohode udelaji ;-) Zkusenost mluvi jasne ve prospech japonce, nehlede na to, ze v tech servisech to obecne neni zadny zazrak. Vetsinou nejaci vymenovaci dilu, takze se je lepsi servisum vyhybat. Jenze to jde s poruchovym autem tezko, viz zde OII zminena v clanku ;-)
Avatar - grifith
26. 7. 2016 12:29
Re: Řešení je jedno
V záruce jezdíš do servisu na pravidelné prohlídky, pokud ne, padne ti záruka. Navíc pokud budeš chtít, najdeš i japonce, kterej se v servise objeví klidně desetkrát, zbytečně to paušalizuješ.
26. 7. 2016 12:56
Re: Řešení je jedno
Tak to nesmis pausalizovat a vytahovat jednoho nepodareneho japonce na 10 nepodarenych od koncernu vw ;-) No a kdyz k tomu prihodim ty problemy se stocenymi km a kradenim dilu tak neni o cem premyslet. Hlavne mi nepis, ze i na japonce se kradou kapoty, svetla, kola,... ;-)
Avatar - grifith
26. 7. 2016 13:01
Re: Řešení je jedno
No když myslíš, nechám Tě přitom, vidím, že tady je to zbytečné 8-s
Avatar - Barrichello
26. 7. 2016 14:50
Re: Řešení je jedno
Von to nemusí být jenom japonec, že >:D
26. 7. 2016 12:56
Re: Řešení je jedno
na pravidelnej servis nemusis jezdit do autorizovaneho servisu a zaruka stale plati
Avatar - grifith
26. 7. 2016 13:03
Re: Řešení je jedno
Na základě blokové výjimky samozřejmě můžeš, ono pak při uplatnění záručního problému toto může mírně stěžovat. Záleží však vždy na konkrétním případu.
26. 7. 2016 14:44
Re: Řešení je jedno
To platí pouze u zákonné dvouleté záruky. Záruka poskytovaná navíc výrobcem už má jiná pravidla.
26. 7. 2016 15:01
Re: Řešení je jedno
ano presne takova ktera podespises v kupni smlouve
26. 7. 2016 15:13
Re: Řešení je jedno
A přečteš nám, co tam je napsáno? Protože je tam na 100 % uvedeno, že musíš jezdit do autorizáku.
26. 7. 2016 19:35
Re: Řešení je jedno
treba Skodovky, jooo o cem ze je tenhle clanek? aha :-)
Avatar - Blue Sun
26. 7. 2016 20:12
Re: Řešení je jedno
Ale co v případě, kdy výrobce sám poskytuje základní záruku v délce třeba pěti let? Není to žádná "rozšířená za příplatek"...
27. 7. 2016 21:30
Re: Řešení je jedno
To samé. Zákonná záruka platí 2 roky, to navíc poskytuje výrobce podle svých pravidel. Nemusí nic.
26. 7. 2016 13:17
Re: Řešení je jedno
Jedna vlastní zkušenost. Škoda OII, 2 roky záruka. V záruce i po ní jsem byl v servise pravidelný návštěvník, znal jsem tam snad i uklízečku. Po posledním odtahu (4 roky a 160tis.) šlo auto z domu. Nyní Toyota Rav4, 5let záruka, v servise pouze garanční prohlídky (zatím 2,5 roku a 85 tis). Porucha nebo prostě cokoliv = 0. A teď přijde obvyklá argumentace majitelů Škody: cena servisu. Jo, je levnění, ale v autorizovaném servisu Toyota. Vytáhl jsem si kvůli tomu faktury z minulosti, protože se mi tomu taky nechtělo věřit.
26. 7. 2016 13:48
Re: Řešení je jedno
Podle toho jak se k autu chováte. Octavie mají tu smůlu že jsou oblíbené jako služební a povětšinou se k nim služební řidiči moc dobře nechovají (z cizího krev neteče). A ta největší prasata také nejvíc pokřikují že se to sype.
Na druhou stranu s OII 1,9TDI mám odjeto 500.000km a jediné co se měnilo, mimo oleje, byl kompresor klimatizace. Jinak i včetně spojky, dvouhmoty a turba v původním stavu.
Avatar - _Karel_
26. 7. 2016 20:29
Re: Řešení je jedno
>:D :yes: tys na to kápl! Ano, kupujte si všichni auta, co mají těžko dostupný a drahý náhradní díly!
Avatar - Barrichello
27. 7. 2016 09:19
Re: Řešení je jedno
Tak méně nedostupné neznamená drahé, jen musíš vědět kde je koupit.
A jako ochrana před nepoctivci to funguje dokonale...
A na nevyměném koženém interiéru rozdíl mezi 30 000 a 200 000 nepozná jen úplný šílenec
26. 7. 2016 14:26
KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
Vážená redakce,
promiňte mi to, ale tento článek mi připadá, z nějakého pro mne neznámého důvodu, čistě účelový (že by jistá služba onomu Vašemu "externistovi" nebo "stážistovi"???). Je určitě přínosné, že jste "odhalili podvod" u prodejce KupSkodu.cz, nicméně mi Váš článek připadá velice úsměvný s přihlédnutím k praxi 99,9% obchodníků s ojetými vozy. Sdělte mi laskavě, proč také stejnou metodou neprověříte ty největší autobazary zde v České republice - např. výše zmíněné AAA Auto, Auto ESA a další - tam se totiž praxe, kterou uvádíte u prodejce KupSkodu.cz objevuje samozřejmě také, s tím rozdílem, že případní oklamaní klienti se (jako u tohoto prodejce) nepočítají na desítky, ale na tisíce, stejně tak jako zisky z těchto podvodných obchodů - ne v řádech statisíců ale stovek milionů korun ročně. Nechci se obchodníka KupSkodu.cz jakýmkoli způsobem zastávat, ale vlastně musím prodejcům jako jsou tito poděkovat, protože nabízejí (tak jak jste to uvedli i ve Vašem článku) vysoce nadstandartní vozy ve srovnání s marastem nabízeným jinde - byť stočené, ale pořád ve velice slušném stavu a navíc, s pro mě naprosto nepochopitelnou možností zpětného odkupu v případě, že se na nepravost přijde. Vlastně proč ne? Zkuste takto napřímo konfrontovat např. AAA Auto... Rozsekají Vašeho redaktora na nudle a z Vaší redakce zbude jen židle a stůl se zlámanýma nohama. Odhalili jste již dávno odhalené, vážená redakce, navíc u prodejce - nuly, kapky v oceánu - kterým svým způsobem jen hraje tu stejnou hru jako všichni ostatní vč. těch největších zde v ČR. S pozdravem Zdenek
Rozbalit vlákno
12
26. 7. 2016 16:16
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
Problém je Zdenku v tom, že v kupskodu najdeš těchto podvodných nabídek více než 90%.
Kdežto např v AAA nebo AutoESA jde o minimum.
Jsi trošku naivní, když si myslíš, že tyto velké bazary stáčí kilometry.
Tyto bazary nic nestáčí, auto jim přijde stočené už od obchodníka, co jim daný vůz přivezl.
Asi to pro Tebe bude novinka, ale tyto bazary mají největší zisk od úvěrových společností, ne z prodeje aut.
Proto by bylo kontraproduktivní tyto vozy tímto modifikovat.
Problém u těchto bazarů je spíše s kvalitou.

Jinak můj kamarád se kdysi taky napálil v kupskodu, ještě to nebylo tak profláknuté a při reklamaci ho poslal majitel do ***.

Bavil se s právničkou a ten týpek to má dobře ošetřené, je pouze zprostředkovatel prodeje a v podstatě za nic neručí.
Proto vesele podniká dál.
26. 7. 2016 17:21
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
taky sem před 6-7 lety uvazoval o auto z kupskodu, ale cena vzhledem k vybave a kilometrum byla az podezrele nizka...
když dnes koukam na jejich nabidku, tak pod OIII nabizej OII po faceliftu, takze uz tady je to evidentni podvod.

pak sem si vyhlid OII v bazaru za cca 400tis, samozrejme nebourane v perfektnim stavu, nechal sem si poslat VIN a znamej me zjistil, ze auto bylo před vic jak pul rokem dotazeny do CR, pak se objevilo ve znackovym servisu, protože se jim asi nepodarilo rozeběhnout motor a servis v motorovem prostoru nasel úlomky z celniho skla, takze auto bylo nejspis bourany a dlouho opravovany, takze sem od toho dal ruce pryc.

nakonec jsem tedy koupil rocni auto s 20tis km v oficialni skodaplus a po cca 3 letech kdy s tim manželka nacouvala do sloupku, ze z blatniku vyvalil kyt, takze auto bylo bourany, aniz by me na to někdo upozornil (koupeno přes skodaplus v havexu).

a ja se obavam, ze ani u funglofky nikdo nezaruci, ze auto pri popojizdeni někdo nebouchnul ...
Avatar - grifith
26. 7. 2016 17:43
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
To nezaručí, stát se to může i u novýho auta, ale pak by se to nemělo zatajit při prodeji, je to o korektnosti prodejce ;)
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:16
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
a prodejce se určitě přizná k tomu, že při přepravě to opřeli o sloup, že >:-[] ;-)
Avatar - grifith
26. 7. 2016 20:22
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
O tom, jestli určitě, by se dalo polemizovat. Je to jako všude, když narazíš na *, tak ne... Je to jenom o přístupu. Navíc věř, že podobné opravy by nebyly dělány kitem, ale výměnou celého dílu...
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:23
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
ani jeden neznáme podrobnosti... ;-)
Avatar - grifith
26. 7. 2016 20:25
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
Ano, to neznáme, jsou to jen spekulace.
26. 7. 2016 22:51
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
kitu tam bylo 2-3mm
podle me je daleko jednodussi to vykytovat, nez vymenit zadni blatnik, kterej, jestli se nepletu, jde az ke strese a je to cely tak nejak svary a skytovany k sobe, takze to vypada jako jeden dil ..
Avatar - grifith
27. 7. 2016 06:19
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
Jednoduchost je věc jedna, dokonalé provedení druhá. Kadopádně je to prasárna od prodejce, na tom se určitě shodneme ;-)
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:15
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
jasně, proč by velké autobazary dělaly špinavou práci, když je udělá spousta překupnických xindů za ně, že >:-[] >:D Panejo, tomu říkám obhajoba kvality velkých bazarů 8-s 8-s
Avatar - Googelit
26. 7. 2016 20:37
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
jistě že topolnice nestáčí, na to má profesi nazývanou "přípravář" , to ovšem neznamená, že na trh záměrně nepouští orotodoxní čuňačinky, ono oni době vědí kam až se dá zajít a věř že trh snese velmi, velmi mnoho 8-s
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:20
Re: KupSkodu.cz vs. AAA Auto, Auto ESA a další...
Ano, v tomto musím svým způsobem souhlasit. Toto je taková poloinvestigativní záležitost. Což by bylo dobře, kdyby ji SM provozoval soustavně a plošně, ne pouze na vybraného obětního beránka.. Ale tady jsi myslím hodně přísný, článek je to zajímavý a myslím, že účel a obsah převyšuje pochyby.
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:00
Do kdy?
Do té doby, dokud zákazníci budou chtít nereálné vozy, které na trhu ojetin prostě nejsou. Když vážně není lidem hloupé, že desetiletý Passat v TDI má 150 000 km, tak co se řeší...

A ono to lidi vlastně ani nezajímá a nemá důvod zajímat. Koupí se Oktávka co má 80 000 km, najede se 100 000 km a prodá se Oktávka co má 180 000 km. Že měla původně +90 tis. km? No a?

Mimochodem, kupující mají jednoduchou radu - auto bez doložené historie prostě nebrat nebo raději vzít nové. Jenže kolik lidí si raději zvolí novou Daciii Logan MCV místo "zánovní" Oktávky v dýzlu, že ... To by si totiž musel přiznat, že na Oktávku zkrátka nemá a to se dnes nenosí. Protože auto vytváří sociální postavení 8-s :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - grifith
26. 7. 2016 20:07
Re: Do kdy?
Dneska s Tebou budu výjímečně souhlasit, lid chce být klamán, aby nebyl za loosera v hospodě.

Na druhou stranu je třeba si říct, že i Logan má svoje mouchy a nemusí všem zcela vyhovět a kvalitní zánovní ojetina se dá pořídit za podobné peníze a může toho nabídnout i víc. Ano, Dacia nebude zlá volba, ale nikoliv univerzálně nejlepší alternativa tradiční Octavii v naftě po prvním majiteli s ani ne 100 na tacháči...
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:12
Re: Do kdy?
O tohle nejde. Jde o to, že českého řidiče realita zajímá jen když se objeví problém. Pak je papežštější než papež a hlásá světu, že se stala svatokrádež, když někde zmizelo 1/4 mil. km z jeho tacho... >:-[] 8-s ;-)
27. 7. 2016 09:01
Re: Do kdy?
Jo, tohle je docela presne. Na druhou stranu, ony ty mene ojeta auta jsou, jen to vetsinou nejsou firemni oktavky v dehtu, ale to uz cechovi nevysvetlis (i kdyz uz se to asi lepsi).
Ojetiny mi posledni dobou prijdou mimoradne nezajimave. Svoji cast na tom ma samozrejme i cena eura, ale po navratu do reality stejne bude muset klesnout i cena novych aut.
Avatar - grifith
27. 7. 2016 09:24
Re: Do kdy?
Klesání ceny nových aut očekávat určitě nelze. Jednak je český trh jedním z nejlevnějších v Evropě vůbec, druhak ve chvíli, kdy prodeje rostou, není ke zlevňování pro automobilky žádný důvod.
Avatar - Emel
27. 7. 2016 09:37
Re: Do kdy?
Takhle, pokud Kč po ukončení intervencí posílí z 27 třeba na 24Kč, tak to nějaký prostor pro snížení korunové ceny u dovozových aut otvírá...
Avatar - grifith
27. 7. 2016 09:48
Re: Do kdy?
To ano. Je otázkou, kdy bude kurzový závazek reálně uvolněn, pak taky na ochotě změny už tak nízkých cen (v rámci EU) při zvyšujícím se trendu prodejů... Těch proměnných je hodně.
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 20:30
Lid žádá tříleté Oktávie v dýzlu s 60 000 km...
...a svět bazarnickejch xindů jim plní jejich přání. Zlomek lidí má problém. Ne proto, že ta Oktávka má 160 000 km, ale proto, že ta Oktávka s reálnýma 160 000 km se vysypala...

Takže děkujme bazarližškům, že motorizujou český Lojzíky a Pepíky a můžeme se plácat, jak to je báječné, že české rodiny mají na lehce jeté Oktávky v dýzlu ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - grifith
26. 7. 2016 20:35
Re: Lid žádá tříleté Oktávie v dýzlu s 60 000 km...
Ale on k tomu není důvod a vidíš to na těch autech v článku, ale i mnoha dalších jiných.... ta auta v pohodě vydrží 250 tisíc +, svoji službu udělali a přechází ke xindlu, co z nich udělá požadované 100 a jezdí zase nějakou dobu dál. Ano ty problémy už přicházejí, ale to už je auto reálně na minimálně tří stech tisících a to je víc než pěkné.
Avatar - _Karel_
26. 7. 2016 20:51
Re: Lid žádá tříleté Oktávie v dýzlu s 60 000 km...
Ano, pokud nekupuji zánovní ojetinu, ale už starší- důležitější je stav, než km.
Auto s 200tkm může být ve výborné kondici, a auto s polovinou km třeba ne.
Avatar - grifith
26. 7. 2016 20:54
Re: Lid žádá tříleté Oktávie v dýzlu s 60 000 km...
To nikdo nepopírá.
Avatar - _Karel_
26. 7. 2016 20:39
Kupauto
Nejlepší šance, že koupím auto s prokazatelnou historií je, pokud bylo prodané v ČR. Když vím, že v Německu jsou nová auta dražší, než u nás, není důvod, aby byly výrazně levnější ani jako ojetiny. Takže levná "zánovní" ojetina z Německa, kde má ještě dovozci vzniknout zisk, to je nesmysl. Takové auto musí mít téměř zákonitě buď problém, nebo víc km.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - grifith
26. 7. 2016 20:40
Re: Kupauto
Přesně tak, perpetuum mobile jednoduše neexistuje. A mezi bazaristy dobrodince nehledejme >:-[]
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2016 23:28
Re: Kupauto
Ne, tohle je složitější.

U nás je stále cena lidské práce nesrovnatelně nižší než v DE (resp. vyspělé Evropě). Naopak kupní síla je díky tomu nízká, neboť zboží jako nová auta stojí přibližně stejně jak u nás, tak v DE.

Takže zatímco v DE dává ekonomický smysl provozovat auto prvních 150 tis. km, pak je auto na konci ekonomické životnosti v DE a dál už ho tam nemá smysl provozovat, protože vyžaduje servis. A servis je tvořen lidskou prací a ta je drahá. Proto je mnohem lepší si tam koupit nový a starého se zbavit. Jenže i díky kupní síle tam takto starý vůz nikdo nechce, takže i cena takového vozu letí strmě dolů.

U nás je ekonomická životnost vozů úplně jiná, i cenový pokles nebude tak strmý... Takže i když výchozí cena nového vozu může být v DE klidně i vyšší, tak po pár letech se situace diametrálně liší.

Tedy ano, dovoz aut z DE rozhodně ekonomický smysl stále má i bez stočení. Ano, určitě to není tak výhodné jako dříve, ale to je asi tak vše.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
26. 7. 2016 23:26
Pochvala redakcii
Slusna investigativa, slusne napisane. Majak v temnote.
Rozbalit vlákno
1
27. 7. 2016 07:39
Re: Pochvala redakcii
Akorat ucty rusit neumej, cafra.
27. 7. 2016 00:51
Kdy tohle skončí? Brzy to nebude...
Pokud se stále najdou lidé a uvěří tomu, že 3 roky stará Okta v nafte má 35tkm...
Rozbalit vlákno
1
14. 8. 2016 23:33
Re: Kdy tohle skončí? Brzy to nebude...
Těhle najivek se u nas najde vzdycky dost! nektery bazary jsou ve staceni fakt machri, ale verim ze ten nejvetsi si na tohle dava pozor...
27. 7. 2016 01:10
Podvádí výrobce, tak i prodejce - no a co?
Zákazníkům to evidentně nevadí, oni ten křáp prostě koupí i kdyby čert na koze jezdí. 6 oprav v záruční době? Ještě, že mám jen Mazdy >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2016 03:45
stočenky
U starších aut není stočený tachometr až tak velký problém, jako u těch novějších. Nové vozy už nejsou dělané na příliš extra vysoké nájezdy bez patřičných investic a na těch najetých km závisí spousta mnohdy ne zrovna levných dílů, které je nutno za včas vyměnit. Dle mě není v bazarech Škodovka, VW nebo Audi se skutečným nízkým nájezdem, takové se tam ani nedostanou, ale všechno jsou to stočenky. Typický český naiva chce totiž starší koncernový vůz pouze s nízkým nájezdem >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
27. 7. 2016 17:35
Ja kupujem jazdené autá len v Nemecku...
V Čechách alebo na Slovensku by som auto kúpil len priamo od človeka, ktorého dlhodobo poznám - určite nie z bazáru. Keď z času na čas potrebujem vymeniť auto, idem na mobile.cz, príp. autoscout24.de a tam si nájdem presne to, čo potrebujem a aj výbavu, akú chcem. Samozrejme chce to čas - aspoň 2-3 mesiace sledovať ponuky. A najlepšie je kupovať od Privat a ideálne samozrejme, ak je prvý majiteľ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JirkaV8
27. 7. 2016 20:12
Re: Ja kupujem jazdené autá len v Nemecku...
přesně tak :yes:
Avatar - jozephko
27. 7. 2016 17:44
Odporúčam kúpiť si merač hrúbky laku...
Známy si kúpil pred cca 10 rokmi merač hrúbky laku - cez internet z Nemecka. Vtedy stál 70 €. Odvtedy on aj ja sme vystriedali niekoľko áut a tých 70 éčiek sa mnohokrát vrátilo...
Samozrejme je nezmyslom kupovať auto len podľa hrúbky laku - teda či nebolo striekané a ako hrubá je vrstva gitu a laku. Ale je to veľmi užitočná pomôcka, ktorá pekne dokreslí reálny stav automobilu. A keď priamo od niekoho kupujem auto (prvý majiteľ) a on tvrdí, že nikdy nebolo ťuknuté, a potom merač hrúbky laku ukáže niečo iné, tak okamžite dávame od auta ruky preč. Keď majiteľ klame v tomto, určite bude klamať aj v iných veciach...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
28. 7. 2016 08:00
No, asi takhle:
Pokud ty vozy ještě měly pod kapotou normální motor (1,9TDI), tak nějakých 150 tis km navíc nebylo nic fatálního. Ovšem vůz s 1,2 TSI, nebo ještě hůře s tým vytuněným motorčekem ze sekačky na trávu, jenž sám o sobě má životnost tak 100 tis km, bude po stočení tachometru nepoužitelným vrakem. Můžeme se tak dočkat toho, že takové vozy budou v bazaru prakticky neprodejné stejně jako jsou víceméně neprodejné dnešní rendlíky s naprogramovaně zkrácenou životností. Jejich tachometry se dnes už většinou nestáčí, protože po 2 letech provozu se z nich stává na první pohled stává vrak. A s Octaviemi s motorem 1.0 to bude stejné. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
28. 7. 2016 08:14
Re: No, asi takhle:
Copak Adolfe, zase nějaká vousatá zkušenost z mládí, kdy jsi na stovce dělal GO už po 60 tisících? >:D
28. 7. 2016 09:14
Stoceniny
Bez prisnyho zakona se s timhle nikdy nepohne, a i pote se budou stoceniny objevovat... ja bych radsi doporucoval orientovat se podle celkovyho stavu auta po dukladne porhlidce... ale kdyz kupovat ojetinu, tak urcite v bazaru a ne pres pochybny inzerat kde neni uz vubec zadna jistota :-(
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2016 19:17
staceni tachometru
no myslim, ze tohle tu bude vzdycky, ale je fakt, ze podle toho, jak to auto vypada se da i zhruba odhadnout, kolik ma tak najeto i napr. podle toho, jak je ten volant ohmatany...i takova drobnost muze auto prozradit, byl jsem nakupovat v bazaru auto a na toto me automechanik upozornoval, ze i dle tohoto to lze poznat... :-!
Rozbalit vlákno
1
21. 8. 2016 21:24
Re: staceni tachometru
Presne tak, exisuje spousta ukazatelu ktery napovi kolik toho mohlo uz auto najezdit, je teda dobryo utech neco vedet aby jste to poznali, ale verim ze v nejvetsich bazarech, maj tohle pohlidany a nervou lidem ojety plecky jako pres anonymnich inzeratech
20. 5. 2017 20:58
Kdy to skončí?
Tohle snad nikdy neskončí, podvodníků příbývá rok od roku víc a ten kdo bude chtít najde si vždy skulinku jak bezpočnost obejít aby mohl stáčet dál...na toto jsou experti co prodávájí auta z dovozu přes inzeráty, to je jeden vykuk za druhým...
Rozbalit vlákno
0