Propad cen na trhu nových vozů dostává do stále větších potíží autobazary. Ty už většinou odepsaly ztráty, které jim propad cen od loňska způsobil, ale vozy je stále třeba prodat.
Nehledě na to, že šrotovné v zahraničí je od toho, aby se podpořil prodej nových aut a ty staré se sešrotovaly a né aby se za šrotovné nakupovaly zase staré plečky. 8-s
stara plecka je mnohdy lepsi kus auta nez nova plecka :-! me by ani vesnu nenapadlo vymenit svou starou A6 s poradnym motorem a vybavou za nejakeho noveho Sparka v zakladu, a to je jejich cena cca podobna >:-[] pocitam ze vic nez 130-150 bych zato v bazaru us ani nedostal
onehda jsem vezl jedny zname a strasne se divili ze s tim skoro 2 tunovim kombikem (tusim 1.7t) kde je 6 hrnek dokazu jezdit v prumeru za 11-12 plynu kdyz ten jejich Logan s ani ne polovicnim vykonem (77kW ku 184kW) a o pul tuny nizsi vahou jezdi v prumeru za 7-8 benalu :-) a to me to moje stalo min nez ten novej Logan (k dosazeni toho co za Logana vyplacli me zbejva jeste 150k ktere do oprav nastrkam tak za 5-6let a 150tis. km jezdeni) a v dobe kdy to bude mit na budikach 350tisic km us ten Logan bude davno nekde sesrotovanej a udelany z nej plechovky na parky >:D
Když pominu hrubé pravopisné chyby, musím nesouhlasit s rádoby výhodně vypadajícím výpočtem nákladů pro starou Audi na plyn. Je to nesmysl. Předně, auto na plyn má nižší životnost motoru hlavně kvůli většímu přehřívání spalovacího prostoru. U těžkého auta taky víc trpí veškerá mechanika, i když je líp dimenzovaná. Cena nových ND taky není na Audi zrovna nejnižší a vše se na vrakovišti sehnat nedá. Ale hlavně - je to starý olítaný auto do kterýho se už budou peníze jen sypat.
Btw. známej si koupil v akci Sparka za 149 tisíc. Jezdí kolem 5 na 100, má prodlouženou záruku a naději na pár bezproblémových roků. Mohl si taky koupit něco "reprezentativnějšího" v bazaru za stejnou cenu, ale namá to zapotřebí - jezdí hlavně po městě a už není v letech kdy by musel mít pořádně velký auto aby se cítil jako chlap ;-)
naklady jsou dost sporne, zaprve rozdil premie kde se pocita s najezdem krapet vetsim nez u nejaky mestsky trikolky ;-) as ten Sparku bude mit na budikach 350k km, tak us to bude spis emental a jet s tim vic nez 50km/h us bude jako litat s rogalem v hurikanu >:D je jasne ze pro nekoho kdo nevytahne paty z mesta je Spark dobra volba, ale prome co travi 90% na dalnici je vhodnejsi velkej kombik stredni tridy s poradnym motorem co mu nedela problem mesicne nalitat 10tisic km
na pracoviste kde je 30 lidi a furt neco tisknou si taky nekoupis inkoustovou tiskarnu, ale radsi poradnou laserovou tiskarnu ktera nema problem tisknout 1-2 tisice listu denne