Velké autobazary začaly marketingově využívat pojem šrotovné

Propad cen na trhu nových vozů dostává do stále větších potíží autobazary. Ty už většinou odepsaly ztráty, které jim propad cen od loňska způsobil, ale vozy je stále třeba prodat.
Jarní nákupní sezona je ideální příležitostí k vyprázdnění skladů, ale nejprve je třeba zákazníky nalákat. V médiích se pojem šrotovné skloňuje obden, ale podpora na nákup nových vozů stále ještě nebyla v ČR schválena. Hbitý marketing velkých hráčů na poli ojetých aut ale zareagoval a šrotovné už nabízejí jak AAA Auto, tak Auto ESA.
V podstatě jde o nově pojmenované slevy, kterými se velké autobazary snaží nalákat zájemce o ojetá auta už delší dobu.
Zatímco AAA Auto podmiňuje slevu 10 až 50 tisíc korun uzavřením smlouvy na financování nově zakoupeného vozu z nabídky, Auto ESA je benevolentnější. Sleva 300 až 1000 eur je poskytována těm, kdo přivezou na protiúčet vozidlo s platnou STK a projeví zájem o vozidlo v ceně alespoň 80 tisíc korun.