Diskuse

Porsche 911 Carrera S živě: Nebojte se turba!

17.9.2015

Porsche 911, jedno z nejlepších sportovních aut světa, prodělalo facelift. Byli jsme u toho, když se poprvé ukázalo ve Frankfurtu nad Mohanem.

 

  • 40 Reagovat !

    foto fOE

    fOE 17.09.2015  08:33

    Nebojte se!

    Nadpis vyzyvajici k zbaveni se strachu (samozrejme znovu opatren nezbytnym vykricnikem) z preplnovani u auta, v kterem autor jen sedel aniz by ho projel(!) me nuti se zeptat proc konkretne se nema clovek bat toho turba? Protoze v interieru zustalo vse jak ma (auto ma furt pet budiku)? Nebo z ktereho statickeho dojmu autor nabyl presvedceni, ze to turbo bude cajk?
    Kazdopadne by se o tu schopnost mohl podelit, rad bych se to taky naucil, poznat jestli je motor dobry/zly z toho jak se mi v aute sedi, nebo jak se mi libi. :-)
    • 30 Reagovat !

      foto boost-

      boost. 17.09.2015  09:01

      « Re: Nebojte se!

      Exkluzivní informace: Vzal jsi mi to z úst!

      Taky ten titulek nechápu. A celkově mi přijde coverage IAA taková, ehm, nijaká; články sice plné expresivních výrazů a vykřičníků, ale samotné dojmy vydají tak na jeden krátký odstavec. Rozhovorů s představiteli automobilek tu je rovněž pomálu.
    • 05 Reagovat !

      foto Honza-Micka

      Honza Mička 17.09.2015  09:56

      « Re: Nebojte se!

      Dobrý den,

      a ze kterého statického dojmu nabývat přesvědčení, že to nebude cajk? :-) Porsche má s turbomotory obrovský zkušenosti, a především u dvojího přeplňování je dneska běžné zcela se zbavit jakékoliv prodlevy po sešlápnutí plynu.

      Tohle auto je legenda, zkrátka není možné, aby se nové motory nepovedly. Navíc ani zvuk není špatný, jak jsme ukázali v jednom z předešlých článků ;-)
      • 40 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 17.09.2015  10:14

        « Re: Re: Nebojte se!

        Jako novinar si dovolit predpokladat, ze to bude cajk jen na zaklade toho, ze to byvalo cajk i predtim a vesele to vypustit do sveta mi prijde jako hazard s vlastni povesti. :-O Zvlast kdyz jsem snad necetl test aktualni M3/M4 kde by si ikdyz jen na minimalni, ale stale pritomnou prodlevu foukaneho agregatu autor nepostezoval. A ze meli motorari z BMW za sebou taky leta zkusenosti a dokonalych atmosfer clovek asi zminovat nemusi.

        "zkrátka není možné, aby se nové motory nepovedly" a "a především u dvojího přeplňování je dneska běžné zcela se zbavit jakékoliv prodlevy po sešlápnutí plynu" jsou slusne perly, ktere si radim hned vedle "mezi mp3 a FLAC neni rozdil". Ano, nekdo jej treba neslysi, to neznamena ze tam neni. ;-)

        PS: mate nejake redakcni nominace na ventilky? >:-[]
      • 40 Reagovat !

        foto AUDIRS6

        AUDIRS6 17.09.2015  11:27

        « Re: Re: Nebojte se!

        Janci, turbo bez "prodlevy" neexistuje. Zapis si to za usi a ber to ako fakt. :-!
        Tento fakt uznavaju aj chalani z Audi, Ferrari, Porsche, Mercedesu...a x dalsich, ktori prave koli existujucej "prodleve" idu zavadzat E-Lader a ich klony ( v marketingovom oznacovani ) do svojich turbomotorov. ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 17.09.2015  12:50

        « Re: Re: Nebojte se!

        Co se zvuku týká, pusťte si srovnání, které udělali na konkurenčním českém webu. Jsem si jist, že rozdíl poznáte. A to i z počítače, natožpak v reálu.

        Rozšíření turba a rušení atmosfér u modelu 911 se Porsche bude těžko obhajovat. Tady ty atmosféry totiž klidně v nabídce zůstat mohly.
      • 30 Reagovat !

        foto boost-

        boost. 17.09.2015  13:13

        « Re: Nebojte se!

        Já pořád nechápu, jak se dá ze 3minutoveho posezení v autě vydedukovat, že motor atd. bude takový a makový.
      • 10 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 17.09.2015  13:46

        « Re: Re: Nebojte se!

        Navic podle vsech informaci nejde o "klasicke" biturbo s ruznou velikosti turbodmychadel, ale o 2 stejna turba, spolecna vzdycky pro 3 valce. Jejich pocet tedy o turbolagu nic nevypovida.
        • 10 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 17.09.2015  14:04

          « Re: Re: Re: Nebojte se!

          Ktery benzinovy motor ma konfiguraci 2 turb kde jedno je mensi pro vsechny valce a to druhe vetsi, znovu pro vsechny valce?
          • 10 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 17.09.2015  14:57

            « Re: Re: Re: Re: Nebojte se!

            Prave, byla to reakce na konkretni prispevek. Pokud je zminovany pocet turbodmychadel v souvislosti s prinosem pro eliminaci turbolagu a vůbec o atmosfere co nejpodobnejsi prubeh vykonu, pak by muselo jit o 2 nestejna turba, spolecna pro vsechny valce.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 18.09.2015  09:12

        « Re: Re: Nebojte se!

        Kdy jste naposledy jel v 911 Turbo? Jel jste už ve faceliftované Panameře S/ 4S? Popřípadě Macanu S/ Turbo, respektive faceliftovaném Cayenne S/ GTS? A že je běžné se zcela zbavit jakékoli prodlevy? Promiňte, ale píšete nesmysly.
      • 00 Reagovat !

        foto david986

        david986 18.09.2015  12:49

        « Re: Re: Nebojte se!

        Dobrý den,

        jsem opravdu zvědavý na výsledek vzhledem k tomu, že nejde o postupné přeplňování malým+velkým turbem, ale o 2 stejná na každé straně po jednom. Pravdou je, že každé turbo má na starost vlastně 3 válce s obsahem 1,5litru, takže může být poměrně malé s velkou šancí na rychlé reakce.
        Vzhledem k tomu, že na 911 Turbo si nikdo nestěžuje (ikdyž má navíc proměnou geometrii lopatek) si myslím, že se není čeho obávat.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 18.09.2015  14:35

          « Re: Re: Re: Nebojte se!

          Turbo bude primárně spíš srovnáváno s předchozími Turby. Já to tak dělám a přijde mi to logické. Oproti Carreře je tam citelný rozdíl. Díky tomu v mých očích dávala vedle Turba smysl, nebyla jen levnějším, slabším modelem.
  • 52 Reagovat !

    foto wolf66

    wolf66 17.09.2015  08:38

    Tenhle clanek si napsalo samo Porsche?

    Jako sorry, ale takovehle clanky jsou spis reklamou automobilky nez individualnim nazorem. Hlasky typu stoji za kazdou korunu, vubec nejde o motor protoze se libi design .... jak se pod to nekdo nestydi podepsat jako autor?
    • 15 Reagovat !

      foto Honza-Micka

      Honza Mička 17.09.2015  09:27

      « Re: Tenhle clanek si napsalo samo Porsche?

      Dobrý den,

      kdepak, toto je skutečně můj názor. Řídil jste někdy 911? ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Mig-35

        Mig_35 17.09.2015  20:53

        « Re: Re: Tenhle clanek si napsalo samo Porsche?

        Každé turbo má prodlevu. Ruku na srdce, pane Mička, klidně to přiznejte, každé.
  • 10 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 17.09.2015  09:00

    Turbo nebrat

    Sakra Prouza, na co v tý vrátnici sedíte? >:D
  • 41 Reagovat !

    foto skaj

    skaj 17.09.2015  10:58

    Moje zkusenost

    Mam atmosferu 911 997 4S a Macana Turbo, kde je dvojspojkova PDK, biturbo foukany agregat od Porsche, atd.

    A byt je charakter tech aut jiny, tak ten rozdil mezi atmo a foukanym motorem je ku.wa znat. Nerikam, ze je neco horsi nebo lepsi. Muj subjektivni pocit je ale takovy, ze atmo motor je vetsi zazitek, me mnohe mvic vyhovuje prubeh zrychleji, ten turbo doping pri rozjezdu je takovy jakoby proste jiny, nez na co jsem roky zvykli. Asi to bude chtit cas.

    Btw, to biturbo me bavi pouze v rezimu SPORT PLUS, ktery je priplatkovy a kdyz jsem na prumerne dlouhodobe spotrebe 16 l/100 km. S automatickou prevodovkou je to otrava i na SPORT.

    No uvidime. Porad nejak doufam, ze byt dalsi GT3 mohla byt foukana. Jestli ne, tak bych volil 991.1 GTS/GT3 a chodil se na to do konce zivota koukat a turovat to v garazi.

    ---

    Jinak to beru tak ,ze tohle je urcita geneze. Sice se porad mele o emisich, CO2, ... ale pokud si o tom neco nastudujete, tak zjistite, ze to ty automobilky josu proste dost tvrde nuceny delat uz jen kvuli konkurenceschopnosti to auto prodavat vedle souperu, kteri se tomu CO2 limitu podvolili. To auto s kazdtym gramem CO2 navic leze v cene hodne nahoru/

    Btw, mezi 991 a 997 je ridicskty takovy rozdil, ze by to bylo na hodinovy elaborat. Ted se meni sice motor, ale pak jen par detailu na kapote. Predchozi zmena byla v charakteru rizeni mnohem brutalnejsi.
    • 11 Reagovat !

      foto boost-

      boost. 17.09.2015  14:09

      « Re: Moje zkusenost

      ;-) :yes:

      Calling my man AUDIRS6. >:D Biturbo V6 v poršácích a v nové S4 jsou motory stejné nebo si je Audi a Porsche vyvinulo samostatně?
      • 01 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 17.09.2015  14:40

        « Re: Re: Moje zkusenost

        Těžko mohou být stejné, když do Poršáka pasuje jenom flat a v Audi je klasická V6.
        • 10 Reagovat !

          foto boost-

          boost. 17.09.2015  16:04

          « Re: Moje zkusenost

          Vyjádřil jsem se špatně, měl jsem na mysli Macana a další.
          • 10 Reagovat !

            foto skaj

            skaj 17.09.2015  17:12

            « Re: Moje zkusenost

            Myslim, ze zakladni Macan S a Macan S Diesel sdili 3litrovy motor s Audi Q5. Macan Turbo je pak jiny agregat s objemem 3.6 litru. Twin turbo jsou oba dva ty benzinove motory v modelu S a Macan.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 18.09.2015  15:08

              « Re: Re: Moje zkusenost

              Diesely jsou původem od Audi, ale zážehové jednotky ne. Ty šestiválce by měly vycházet ze 4,8 V8. 3,0 TFSI v Q5 je jiný motor. U Porsche ho shodou okolností najdeš a to hybridech (Cayenne/ Panamera). Ale ne v Macanu S.
          • 10 Reagovat !

            foto AUDIRS6

            AUDIRS6 17.09.2015  17:20

            « Re: Re: Moje zkusenost

            Hmm, Macan...
            Vidim, ze skaj uz nieco pisal, ale to sa tyka Macana Turbo, ktory ma 3,6-ku.
            Ten 3-liter ale pokial sa mi dobre zda, ma vrtanie a zdvih iny, nez kompatibilny s rodinou motorov Audi - proste musim to este raz omrknut, moznost by tam bola...Zistim a neskor hadam ( ak nezabudnem ) tak dopisem. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto boost-

              boost. 17.09.2015  20:02

              « Re: Re: Re: Moje zkusenost

              Dík. :-) Teď už jsem doma, tak se na to taky kouknu.
      • 01 Reagovat !

        foto AUDIRS6

        AUDIRS6 17.09.2015  17:17

        « Re: Re: Moje zkusenost

        Ham ti uz odpovedal... ;-)
        Cisto teoreticky mozu mat rovnake vrtanie a zdvih - teda aspon piesty by boli kompatibilne >:D , ale niesom si isty, ci uz tu prebiehala nejaka spolupraca, a ci by sa tym chcelo Porsche chvalit - ze do ich 911-ky im s motorom pomahaju inzinieri z Audi... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto david986

          david986 18.09.2015  12:39

          « Re: Re: Re: Moje zkusenost

          Jak uz tu bylo receno motor 911ky nemá s Audi nic spolecneho. Audi ma V6 s rozevrenim valcu 90stupnu, Porsche (a Subaru) jsou tusim jedine 2 znacky které mají plochy boxer motor 180stupnu. Staci se podivat na oficialni fotky nového turbo motoru (nebo znat historii) a není o cem diskutovat. U Macanu je 3.0Diesel zcela urcite Audi, 3.0turbo benzin v "Sku" ma oproti Audi jiny obsah, kompresni pomer a je preplnovany 2-ma turby (Audi ma kompresor). Dle mého nazoru nejde o prestaveny Audi motor, ale spis o podladěnou verzi motoru 3.6 Macanu Turbo. Nicmene ucast Audi na vyvoji se vyloucit neda...
          • 00 Reagovat !

            foto AUDIRS6

            AUDIRS6 18.09.2015  13:00

            « Re: Re: Re: Re: Moje zkusenost

            To akoze ty sa mi snazis co vysvetlovat ? :-O
            "podladena verzia" 3,6..... >:D
            Prosim ta...Moze to byt minimalne tak upravena verzia toho motora, podladena by znamenalo rovnaky objem, len mensi vykon.
            Ano, som toho nazoru, ze na motore 3.0 biturbo pre Macan sa spolupracovalo.
            Potrebujem sa este dopatrat k parametrom vrtanie X zdvih u neho a u noveho motora pre S4. Potom bude jasno.
            Este jasnejsie bude, ked budem vediet, ci ma ten motor vrtanie rovne alebo mensie 84,5 mm - to je totiz max. vrtanie ktore Audi pouziva pri svojich V-motoroch s roztecou valcov 90mm. Ak by toto bolo vyssie u oboch, znamena to, ze tu mame fakt zbrusu novy motor, ktory ma korene u Porsche a ze uz na motore Macana 3,0 biturbo sa podielali inzinieri Audi.
            Pri tom, ako ale aj BMW svoje motory "znadstvorcuvava" by som sa necudoval mensiemu vrtaniu a tym padom este priblizovaniu toho motoru rodine EA 888 ( roztec valcov 88mm ) - a zdielanie by bolo asi skompletizovane - tam je vrtanie 82,5 mm.

            _MT_ , ake ma vrtanie a zdvih 3.0 biturbo v Macane ? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 18.09.2015  14:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Moje zkusenost

              S: vrtání 96 mm, zdvih 69 mm
              Turbo: vrtání 96 mm, zdvih 83 mm

              Zajímavostí pak je, že mají v Macanu suchou klikovou skříň.
              • 00 Reagovat !

                foto AUDIRS6

                AUDIRS6 18.09.2015  14:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moje zkusenost

                Hmmm..., tak toto mi nepripada ako cesta, ktorou by sa asi chcelo Audi vydat... :-!
                Este sa dozvediet vrtanie a zdvih motora v S4...
            • 00 Reagovat !

              foto david986

              david986 19.09.2015  13:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Moje zkusenost

              Mas pravdu, nevyjadril jsem se spravne, nicmene myslim, ze kazdy pochopil co jsem chtel rict.
              Snazim se pouze rict, ze uvahy nad pribuznosti V6 Audi a 6boxer Porsche jsou naprosty nesmysl a ze u Macanu se spis priklanim k tomu, ze 3.0 turbo a 3.6 turbo jsou z jedne rodiny (ostatne nic noveho u Porsche, staci se podivat na mutace boxer motoru 2.5,2.7,2.9,3.2,3.4,3.6,3.8 a v zakladu jde o totozny motor v ramci doby a momentalniho portfolia). Ale i tak pribuznost s Audi V6 vyloucit nelze, byl by to ekonomicky logicky krok a odpoved na to neziskame ani po zjisteni vrtani a zdvihu. I kdyz budou hodnoty odlisne, nic to neznamena.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná operace mu změnila život!

Muž bez obličeje se bál vycházet z domu: Zázračná…

Dlouhé roky strávil Kanaďan Maurice Desjardins (64) ve svém příbytku. Téměř odtud nevycházel. Trpěl neustále…

Pukají ledy. Jihokorejský prezident přistál za jásotu lidí v KLDR, vítal ho i Kim

Pukají ledy. Jihokorejský prezident přistál za…

Letoun jihokorejského prezident Mun Če-ina v noci na úterý přistál na letišti v severokorejské metropoli…

 

iSport.cz

Malík: Shodli jsme se rychle. Berbr chtěl nejprve Poborského, vše změnilo Rusko

Malík: Shodli jsme se rychle. Berbr chtěl nejprve…

Po prohře s Ukrajinou byl pro Fotbalovou asociaci ČR jako nástupce Karla Jarolíma první variantou Karel…

Šilhavý přebírá reprezentaci, chce stabilizovat kádr. Asistentem i Galásek

Šilhavý přebírá reprezentaci, chce stabilizovat…

Nástupcem Karla Jarolíma ve funkci trenéra fotbalové reprezentace se podle očekávání stal Jaroslav Šilhavý.…

 

Reflex.cz

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké přírody, které vás určitě pobaví

Veselá zvířata: Podívejte se na skvělé snímky divoké…

Soutěž Comedy Wildlife Photography Awards je tak trochu zvláštní ocenění pro fotografy, jejichž vášní je focení…

Lékaře nedělám, protože jsem se nenechal vydírat. Praha se zastavila, říká kandidát na primátora Hřib

Lékaře nedělám, protože jsem se nenechal vydírat.…

MUDr. Zdeněk Hřib. Právě toto jméno s titulem z medicíny opanovalo kandidátku Pirátů do pražského…