Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera S živě: Nebojte se turba!

Jan Mička
Diskuze (31)
Porsche 911, jedno z nejlepších sportovních aut světa, prodělalo facelift. Byli jsme u toho, když se poprvé ukázalo ve Frankfurtu nad Mohanem.

Porsche 911 je legenda, kterou možná nikdy žádný jiný vůz nepřekoná. Během let se design karoserie měnil pouze minimálně a ani nejnovější facelift řady 991 na tomto trendu nic nezměnil. Kdekdo si může domýšlet, že nahrazení „starých dobrých“ atmosférických šestiválců o objemech 3,4 a 3,8 litru třílitrovými turbomotory bude krok zpět, s těmito soudy bych ale zatím počkal.

Kdyby šel kolem frankfurtského stánku Porsche někdo jako Jeremy Clarkson (911 nemá příliš v lásce), patrně by si změn designu souvisejících s faceliftem ani nevšimnul. Nejvýrazněji se upravovalo v zadní části, kde najdeme dvojici koncovek výfuku vedených velmi blízko u sebe, kryt motoru se svislými lamelami (dosud byly vodorovné) a ventilační otvory ve spodní části zadního nárazníku.

Porsche 911 by klidně mohlo být natřeno narůžovo, a stejně bych se z něj lidově řečeno posadil na zadek. Je úplně jedno, jaký motoru má pod kapotou, protože každou svou částí vyzařuje neuvěřitelné množství emocí. Ale ne tak drzým způsobem jako například nová Alfa Romeo Giulia – 911 je seriózní, skoro až lehce namyšlené, a to z jednoho jediného důvodu: jeho historie je totiž protkána celou řadou úspěchů nejenom na běžných silnicích, ale hlavně v motosportu. Nemusí nikomu nic dokazovat, je přesně takové, jaké má být.

Modernizace se lehce podepsala také na interiéru. Zcela nový je sportovní volant s odlehčenými rameny a kruhovým přepínačem jízdních režimů (dosud byla tlačítka v panelu u voliče převodovky) nebo lehce upravená středová konzola s nenásilně zakomponovaným dotykovým displejem. Přístrojový štít s pěti kruhovými ukazateli zůstal zachován, a to je to nejlepší, co se mohlo stát. Stačí totiž pevně sevřít volant, zabořit se do sedadla, a před očima se vám okamžitě začnou odehrávat možné scénáře dovádění na okreskách. Duch 911 tady zkrátka stále je a díky novým motorům bude silnější než kdy dříve.

Na frankfurtské výstavní ploše jsme se zaměřili na verzi Carrera S. V útrobách pracuje zcela nový šestiválec boxer přeplňovaný dvěma turbodmychadly, díky kterým poskytuje výkon 309 kW a točivý moment 500 N.m. Ve srovnání s předchůdcem (3.8 H6) registrujeme nárůst o 15 kW a 60 N.m, ale také překvapivou kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km (s převodovkou PDK). Realita nebude o moc jiná, protože i podobně výkonné atmosférické GTS (má 317 kW) umí jezdit za necelých 10 litrů…

Modernizované Porsche 911 vstoupí na evropský trh 12. prosince a jeho cena začíná na 96.605 eurech (Carrera). Model Carrera S, který vidíte na fotografiích, je o citelných 14.161 eur dražší (atakuje 3 miliony korun), jakákoliv zkušenost s vozem vám ale napoví, že stojí za každou korunu.

Jan Mička
Diskuze (31)
19. 9. 2015 13:43
Re: Moje zkusenost
Mas pravdu, nevyjadril jsem se spravne, nicmene myslim, ze kazdy pochopil co jsem chtel rict.
Snazim se pouze rict, ze uvahy nad pribuznosti V6 Audi a 6boxer Porsche jsou naprosty nesmysl a ze u Macanu se spis priklanim k tomu, ze 3.0 turbo a 3.6 turbo jsou z jedne rodiny (ostatne nic noveho u Porsche, staci se podivat na mutace boxer motoru 2.5,2.7,2.9,3.2,3.4,3.6,3.8 a v zakladu jde o totozny motor v ramci doby a momentalniho portfolia). Ale i tak pribuznost s Audi V6 vyloucit nelze, byl by to ekonomicky logicky krok a odpoved na to neziskame ani po zjisteni vrtani a zdvihu. I kdyz budou hodnoty odlisne, nic to neznamena.
18. 9. 2015 15:08
Re: Moje zkusenost
Diesely jsou původem od Audi, ale zážehové jednotky ne. Ty šestiválce by měly vycházet ze 4,8 V8. 3,0 TFSI v Q5 je jiný motor. U Porsche ho shodou okolností najdeš a to hybridech (Cayenne/ Panamera). Ale ne v Macanu S.
Avatar - AUDIRS6
18. 9. 2015 14:53
Re: Moje zkusenost
Hmmm..., tak toto mi nepripada ako cesta, ktorou by sa asi chcelo Audi vydat... :-!
Este sa dozvediet vrtanie a zdvih motora v S4...
18. 9. 2015 14:41
Re: Moje zkusenost
S: vrtání 96 mm, zdvih 69 mm
Turbo: vrtání 96 mm, zdvih 83 mm

Zajímavostí pak je, že mají v Macanu suchou klikovou skříň.
18. 9. 2015 14:35
Re: Nebojte se!
Turbo bude primárně spíš srovnáváno s předchozími Turby. Já to tak dělám a přijde mi to logické. Oproti Carreře je tam citelný rozdíl. Díky tomu v mých očích dávala vedle Turba smysl, nebyla jen levnějším, slabším modelem.