Když máte auto za pár milionů, tak se přece nebudete obtěžovat ruční manipulací s čímkoli kromě volantu a pedálů. Jak tedy Porsche vyřešilo elektrické sklápění střešního dílu u nového 911 Targa?
Je to efektné, priam frajerské a na Sunset Boulevard s tým človek iste narobí dosť parády. Na druhej strane vidiac, ako vysoko sa ten zadný diel zdvihne na tých tenkých tyčkách, koľko dielov sa odklápa a zatvára (okrem klasického zadného veka a strechy tu pribudol i mechanizmus sklápania otvorov v strešnom oblúku) by som sa obával o presnosť a tesnosť celého systému po pár rokoch. Ale verím, že Porsche to má dostatočne premakané.
Napriklad BMW 3 cabrio - teraz 4 cabrio - cely stresny modul s hydraulikou a zadnou kapotou 160 kilo. Z4 - cely stresny modul s kapotou 80 kilo a F148 - cely stresny modul s hydraulikou 40 kilo. No ale F148 ma stresne panely z hliniku.
Ovladanie strechy pri F148 je mozne len ked auto stoji. Ide to aj za jazdy, ale z bezpecnostnych dovodov je to lepsie. Staci si predstavit koliziu pocas otvarania, alebo zatvarania a potom tie sudne spory v USA.
To Porsche ani zdaleka nie je zlozite. Treba pozriet VW Eos, alebo Volvo C70. To sa deju ine veci. Najhorsie je zvladnut tesnenia. Tie su velmi komplikovane a asi tesnenia budu prva vec, ktoru je casom treba menit. Tiez hydraulika. Proste tieto hracky su dost komplikovane. Najjednoduchsie je na tom Mazda MX5. Jednoducha platena strecha rucne ovladana podobne ako v dvojsedadlovom Mini.
A cena nahradnych dielov? Nova kompletna strecha s hydraulikou a zadnym plechovym krytom na Porsche 911 ( 991 ) Cabrio cca 17.000 euro. Len novy vonkajsi latkovy potah cca 3000euro
Ani ja, len tipujem, že ak sa to bude dať i za jazdy, tak to bude maximálne jazda krokom, lebo ten zadný panel je pekná veľká plocha, do ktorej sa môže oprieť vietor a pri rýchlejšej jazde ho urvať.
Alebo sa to za jazdy bude dať použiť ako núdzový brzdiaci padák (ale len jednorazový). >:D
Myslím, že tohle bude fungovat jen při stání, jak píšeš, odpor vzduchu by byl takový, v kombinaci s váhou skla, že by to ten mechanismus dlouho nevydržel. ;-)
Tak nemuseli by to přehánět. Jedna ze situací, které nemám rád, je, když nestihneš na světlech střechu otevřít/ zavřít. Pomalejší odjezd je lepší než žádný. A říkám si, jestli v první řadě nechrání motory. Protože přerušit operaci mi nepřijde jako nejlepší řešení co do ochrany úchytů a střechy samotné. Nebo jim možná jde o riziko vzpříčení.
Podle pozice, ve které je víko při otevírání, bych neřekl, že to bude možné. Pokud jsem to dobře pochopil, problémem jsou předpisy o osvětlení vozu. Typicky jde o třetí brzdové světlo. Klasické kabriolety většinou dokáží zvednout kryt a neporušit přitom předpisy. Tady to vypadá, že kryt zakryje i hlavní světla. To mi bylo řečeno a dál jsem po tom nepátral. Na druhou stranu, u kabrioletu podle mne také vidět není. Takže, kdo ví.
Takže toho Porsche 20 let po Hondě zase tak moc nevymyslelo. Pokud mám být upřímný, je to dokonce mnohem méně elegantní řešení, bez ohledu na to, že je tu nazýváno efektním. Proč to dělat jednosuše, když to jde složitě. :-!
neviem uz ktore auto to ma tak,ze sa platnena strecha da rucne posunut z miesta vodica..... tu to kludne stacilo taktiez....sadnut do auta,odistit poistku a rucne to posunut/zrolovat niekde pod obluk za sedadla...ale to by nebolo tak efektne :P