...."Zatímco turbomotor bude pohánět zadní kola, elektromotor bude určen k pohonu těch předních, energii však bude získávat rekuperací z OBOU NÁPRAV"....
To je nesmysl, protože energii bude získávat jen z přední nápravy při jejím brzdění. Ze zadní nápravy žádnou energii získávat nebude, protože jak správně píšete v dalším textu, druhým zdrojem energie je rekuperace z výfukových plynů. Rekuperaci z obou náprav používá Toyota.
"...což je jedno z nejméně populárních řešení při stavbě motoru a ještě nikdy nebylo použito ve vrcholné motoristické soutěži týmem s vítěznými ambicemi."
Rychle zapomínáte na Lancii Fulvii, legendu konce 60. let ;-)
byla to nějaká legenda... ale bylo to skoro řadový.
Dobrá připomínka - ale už jsem si detaily nepamatoval - musel jsem to vygůglit.
Jednou jsem to v Itálii slyšel u prodejce Lancie nastartovaný... a byl to teda mazec. :-)
To nevydrží, přetížený turbočtyřválec doplněný 2 !!!! pomocnými systémy. Složité, komplikované, chybička se vloudí.
Ale na testy dobré, budou z toho solidní poznatky.
Je to stejně složité jako Audi R18-etron, u kterého se používají úplně stejné dva pomocné systémy, všechno je tedy odzkoušené, nový je pouze motor, benzínový přeplňovaný místo dieselového přeplňovaného. A pokud by benzínovou jednotku naladili na stejný výkon jako diesel (490hp) tak bude velmi spolehlivá, protože dvoulitrová turba pro závodní účely vydrží daleko vyšší výkon (třeba proti letošním F1 turbomotorům 1,6 litru, 600-650 hp, které jsou proti zlaté éře turbo motorů, kdy se dosahovalo 1000-1300hp také přiškrcené, se jedná vyloženě o vysokoobjemové a podladěné jednotky). Tady je pravidly předepsaný restriktor, který dovolí maximálně nějakých cca 550 hp. :-)
Prosím Vás pěkně, co to je za ultra blábol ohledně vidlicových motorů v motorsportu? Vždyť to jsou nejpoužívanější řešení!!! Vždyť je používá i Formule 1!!! Který absolutní analfabet sesmolil tento stupidní článek?
Vážená redakce, chtělo by si to zjistit něco o motorech... 180°V motor není boxer. Je v tom zásadní rozdíl - u 180° V motorů sdílí 2 ojnice jeden čep na klice... zatímco u boxeru má každá ojnice svoji kliku. 180°V motor existuje, Porsche má s tímto zkušenosti (917 mělo plochou V12), u čtyřválce mi ale takový koncept přijde dost divný.