Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche 919 pro Le Mans bude mít motor V4

Porsche opět překvapilo. Jeho LMP1 speciál 919 bude opravdu vybaven dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem, navíc dokonce vidlicovým!
Zpět na článek
26. 1. 2014 20:18
26. 1. 2014 20:36
27. 1. 2014 11:14
27. 1. 2014 13:49
Avatar - Ham.
26. 1. 2014 19:55
Prosím opravte si větu
...."Zatímco turbomotor bude pohánět zadní kola, elektromotor bude určen k pohonu těch předních, energii však bude získávat rekuperací z OBOU NÁPRAV"....
To je nesmysl, protože energii bude získávat jen z přední nápravy při jejím brzdění. Ze zadní nápravy žádnou energii získávat nebude, protože jak správně píšete v dalším textu, druhým zdrojem energie je rekuperace z výfukových plynů. Rekuperaci z obou náprav používá Toyota.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2014 20:15
A to fakt bude diesel?!
Technicky to každopádně zní zajímavě... a ano, věřím na boxer.
Návrat ke kořenům.
;-)
Rozbalit vlákno
2
26. 1. 2014 21:02
Re: A to fakt bude diesel?!
TDFI = Turbo DFI
DFI = Direct Fuel Injection
27. 1. 2014 09:41
Re: A to fakt bude diesel?!
Tohle ale nebude boxer.
26. 1. 2014 20:18
...
"...což je jedno z nejméně populárních řešení při stavbě motoru a ještě nikdy nebylo použito ve vrcholné motoristické soutěži týmem s vítěznými ambicemi."

Rychle zapomínáte na Lancii Fulvii, legendu konce 60. let ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2014 20:36
Re: ...
byla to nějaká legenda... ale bylo to skoro řadový.
Dobrá připomínka - ale už jsem si detaily nepamatoval - musel jsem to vygůglit.
Jednou jsem to v Itálii slyšel u prodejce Lancie nastartovaný... a byl to teda mazec.
:-)
Avatar - Stejsn
26. 1. 2014 20:34
No dobře, může to být výkonné,
může to být spolehlivé, ekonomické, ekologické a já nevím co všechno ještě, ale je tu jedna otázka: NENÍ TO NEDŮSTOJNÉ? ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ham.
26. 1. 2014 20:42
Re: No dobře, může to být výkonné,
Přiznejme si otevřeně, ano je to nedůstojné. Hlavně pro soupeře až budou koukat ve 24hLM jak jim čtyřváleček natrhne prdku. :-)
Avatar - WinDiesel
26. 1. 2014 21:52
Re: No dobře, může to být výkonné,
To nevydrží, přetížený turbočtyřválec doplněný 2 !!!! pomocnými systémy. Složité, komplikované, chybička se vloudí.
Ale na testy dobré, budou z toho solidní poznatky.
Avatar - Ham.
26. 1. 2014 22:20
Re: No dobře, může to být výkonné,
Je to stejně složité jako Audi R18-etron, u kterého se používají úplně stejné dva pomocné systémy, všechno je tedy odzkoušené, nový je pouze motor, benzínový přeplňovaný místo dieselového přeplňovaného. A pokud by benzínovou jednotku naladili na stejný výkon jako diesel (490hp) tak bude velmi spolehlivá, protože dvoulitrová turba pro závodní účely vydrží daleko vyšší výkon (třeba proti letošním F1 turbomotorům 1,6 litru, 600-650 hp, které jsou proti zlaté éře turbo motorů, kdy se dosahovalo 1000-1300hp také přiškrcené, se jedná vyloženě o vysokoobjemové a podladěné jednotky). Tady je pravidly předepsaný restriktor, který dovolí maximálně nějakých cca 550 hp. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
26. 1. 2014 20:44
Re: No dobře, může to být výkonné,
zrovna u 24H bych to neřešil... vytrvalostní závod neodpouští nic... takže jestli to vydrží a bude nejrychlejsí - tak to bylo i důstojné.
;-)
27. 1. 2014 11:14
Vidlicový
Prosím Vás pěkně, co to je za ultra blábol ohledně vidlicových motorů v motorsportu? Vždyť to jsou nejpoužívanější řešení!!! Vždyť je používá i Formule 1!!! Který absolutní analfabet sesmolil tento stupidní článek?
Rozbalit vlákno
1
27. 1. 2014 13:49
Re: Vidlicový
Autor měl na mysli asi konkrétně vidlicové čtyřválce.
29. 1. 2014 22:09
180°V vs boxer
Vážená redakce, chtělo by si to zjistit něco o motorech... 180°V motor není boxer. Je v tom zásadní rozdíl - u 180° V motorů sdílí 2 ojnice jeden čep na klice... zatímco u boxeru má každá ojnice svoji kliku. 180°V motor existuje, Porsche má s tímto zkušenosti (917 mělo plochou V12), u čtyřválce mi ale takový koncept přijde dost divný.
Rozbalit vlákno
0