Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche Boxster a Cayman: Čtyřválec potvrzen

Automobilka Porsche se v příštím roce vrátí ke svým kořenům a uvede modely Boxster a Cayman s plochým čtyřválcem před zadní nápravou.
Zpět na článek
20. 5. 2015 13:08
20. 5. 2015 13:16
20. 5. 2015 13:27
20. 5. 2015 13:38
20. 5. 2015 15:02
20. 5. 2015 15:04
21. 5. 2015 07:29
21. 5. 2015 09:49
21. 5. 2015 10:21
21. 5. 2015 11:30
21. 5. 2015 12:08
21. 5. 2015 12:20
21. 5. 2015 12:49
20. 5. 2015 13:56
20. 5. 2015 15:06
20. 5. 2015 21:25
20. 5. 2015 13:28
20. 5. 2015 13:51
20. 5. 2015 13:56
20. 5. 2015 16:09
20. 5. 2015 20:07
20. 5. 2015 20:30
20. 5. 2015 13:36
20. 5. 2015 18:29
20. 5. 2015 20:02
20. 5. 2015 22:06
Avatar - Magister
20. 5. 2015 13:08
zase CO2
Zatímco Mustang nabízí 5,0 atmo V8 a je všude chválen, Porsche volí "exkluzivní" V4 s malým objemem....smutné, kam se ta eko německá Evropa žene... ;-\
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Dinar
20. 5. 2015 13:16
Re: zase CO2
V malých modelech porsche byly čtyřválce vždy, navíc boxer motory jsou motory Porsche, které v jiných značkách nekoupíš, v mustangu nebyl čtyřválec nikdy, teď je, navíc obyčejný motor z konfekčních modelů Fordu. Jinými slovy, ta černá a bílá v tvém příměru nesedí. ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 13:21
Re: zase CO2
na stranke topspeedu je dobry clanok o downsizingu porsche z januara tohto roku kde sa pise jasne.... dovod nie je ani tak navrat ku korenom ( tomu neveri hadam nikto ) ako skor znizovanie spotreby paliva ( v pripade caymana ktoremu zobrali dva valce udajne klesne spotreba o dalsich 15 percent ) ... ano mozeme sa tlapkat po pleci ze super.. porsche sa vracia ku korenom ale skutocna pravda je ina a smutnejsia .... odporucam clanok v topspeede...

ak uz aj porsche setri na valcoch kvoli trom deci..... tak to je moc smutne... v hre je ale ovela viac ako par deci.... strata imidzu je totiz financne nevycislitelna
Avatar - Magister
20. 5. 2015 13:27
Re: zase CO2
To, že tam byly ve 40. letech pro mě moc není rozhodující. Poslední roky i nejslabší Caymany měly atmosférický šestiválec. A teď za ty neskutečné peníze (násobně víc než Mustang) bude malá V4... za mě :no:
20. 5. 2015 13:38
Re: zase CO2
Muzu vedet, cim tu cenu Mustanga nasobis?
Pokud se bavime o cene Mustangu s V8, tak ta zacina na 1M, nejlevnejsi Boxter je za cca 1,4M, to neni nasobne vice (pokud tedy "nasobne" chapeme jako nasobeni celym, realnym, nenulovym, cislem), ale o cca 40% vice.

A BTW.: Si pockej, kolik proda Ford tech V8 Mustangu, ktere jsou "vsude" chvalene a kolik bude kolem jezdit Boxsteru...
Avatar - Escudo
20. 5. 2015 15:02
Re: zase CO2
Cena GT verze je 32k USD, což je zhruba polovinu nejsockovitějšího Boxteru, u kterého si člověk připlácí skoro úplně všechno, co by u auta za tyhle prachy očekával. Naopak GT je už poměrně dobře vybavený auto.

Problém je jenom v tom, že v USA Mustang neni tak mystifikovanej jako u nás. Tam to je reálně na úrovni řekněme dvoudveřový Octavie. U nás má ale image supersportu, kterym nikdy nebude ani s tim nejlepšim tuningem. Tomu odpovídá i vysokohorskej neoprávněnej příplatek.

No a co se počtu týká, tak můžu uklidnit, že už jen kvůli cenový politice se celosvětově prodá násobně víc mustangů ;-) a to celými čísly
Avatar - Magister
20. 5. 2015 15:04
Re: zase CO2
Ano, ale ten základ od Boxtera nemá žádnou výbavu nic. Pár věcí samosvor, navi, senzory a kamera a jsi na dvojnásobku Mustanga.
21. 5. 2015 07:29
Re: zase CO2
Jak nema zadnou vybavu?
Co si predstavujes pod pojmem "zadna vybava"?
Musis mit v aute kamery, HUD, masazni sedadla...? To podle tebe dela nejaky sileny rozdil mezi Boxterem a Mustangem? Jestli jo, tak se nemame o cem bavit.
Avatar - Escudo
21. 5. 2015 09:49
Re: zase CO2
Jestli dovolíš, tak odpovím za kolegu.

Za auto, které je určené především pro ženy anebo muže s nižší hladinou testosteronu, zaplatíš 1.462.000Kč. V tom případě dostaneš z velké části látkový interier s koženými doplňky (řekněme polokůže). Sedadla mají el.posuv jen ve dvou směrech (!) a neumí si pamatovat žádné další pozice. Klimatizace je jen základní, za dvouzónu s čidlem vzduchu se připlácí (!). Za navigaci i lepší infotainment se opět připlácí a to klidně přes 100 tisíc. S tím je spjatá i zmíněná kamera, doporučuju si někdy s Boxsterem zkusit ve městě zacouvat na místo, neni to sranda a pokud bych vynaložil skoro 1,5M za auto a i takovouhle blbost si doplácel v balíčku za 30k nebo víc, tak bych byl trochu zklamanej.

Cenová politika u Porsche, stejně tak jako u celýho koncernu je šitá na míru lidem, jako jseš ty. Pokud mají prachy, tak je image natolik pohltí, že přestávají řešit smysluplnost příplatků. Popravdě moc nehcápu rozumně uvažujícího heterosexuála, kterej si v USA vybere základního, holýho Boxstera místo například Vette C7 :-)

PS: ještě jsem zapomněl zmínit jednu skupinu, která si Boxstera kupuje. Jsou to lidi, kteří mají od malička nad postelí plakát 911, ale je na ně moc drahá, tak si udělají radost alespoň baby 911.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 10:21
Re: zase CO2
Tak nějak to je. A k tomu pokud se připočte do budoucna 4 válec... tak to je úplný nonsens.
21. 5. 2015 11:30
Re: zase CO2
OK, tak poporade:
Sedadla se maji podle tebe posouvat v kolika smerech? Nastaveni operadla je v malem rozsahu mozne, to je dano predevsim koncepci auta, kde hned za sedadlem mas motor, takze nalezato ho nesklopis. A na tech cca 5-10 cm potrebujes elektriku? Stejne tak posuv vpred/vzad je omezeny a pokud si takove auto kupujes, klidne si priplat za elektriku vsude, ale obecne tohle auto bude pouzivat spis jen jeden ridic, ktery si sedadlo nastavi jednou a konec. Ale OK, I v Oplu Adam muzes mit elektriku. Dvouzonova klima - opet na co? V malem, dvoumistnem aute - proc? Navigace, infotainment... OK, ja osobne takove veci v aute nemam a ani je nepotrebuju, ostatne svym odporem k displejum jsem tu znamy, takze nevim, z ceho soudis, ze neresim smysluplnost priplatku, jsi v tomto smeru naprosto mimo.
Stejne tak, jako v te buzno image Boxsteru, pokud ti muzu neco pripomenout, tak gayest car of the year vyhral treba i P206 CC, nebo Mazda Mx-5, presto treba ta MX-5 je tady zboznovane auto.
Zda se mi, ze mas v hlave dva mindraky - z koncernu a z homosexuality, no oboji si budes muset vyresit tak nejak sam...
Avatar - Escudo
21. 5. 2015 12:08
Re: zase CO2
Asi je to jen první dojem, ale připomínáš mi malý, vzteklý děcko na písku, kterému někdo pohanil hračku.

Takže také popořadě. Pokud jseš zvyklý v současné době jezdit v autě, které dvouzónu s automatickou kontrolou ovzduší nemá, pak chápu, že Tě to nebude trápit ani u Boxsteru, hlavně že budeš mít doma Porsche přece, o to jde. Se sedačkama je to úplně stejný, kterej * by si kupoval auto, aby v něm jezdil víc než jeden řidič, žejo, přece. A kůži taky nikdo nepotřebuje, natož šest válců. Důležitý je, že to je Porsche, sen stáda ovcí (a také pár jedinců, který autům skutečně rozuměj, těm všechna čest).

Budeš překvapenej, ale příplatkový sedačky Boxsteru mají posuv ve 14ti směrech. Můžeš si u nich nastavit bederní opěru, boční vedení, sklony sedáku atp. No a že Tě displeje nezajímaji? Začly by, kdyby jsi v něm couval třeba ve tmě s nataženou střechou. I když už jsi to třeba někdy dělal, nevim, možná máš víc zkušeností než já.

Dvouzńová klima je fajn, pokud jsi na ní zvyklej z jinýho auta. Je poměrně častej jev, že někomu v autě vyhovuje klima na plný koule a někomu zase vůbec. Tohle dvouzóna řeší. Maji jí auta za třetinu, tohle by mohlo taky.

Nenapsal jsem, že Boxster je nejvíc gay auto na světě a že vyhrálo anketu. Očividně ho některý o chlup předběhly :-)

A ano, mám mindráky z koncernu, v podstatě kvůli tomu už ani nechodim ven, protože by mě mohl zostudit kdejaký Golf. U homosexuálů to ale moc neplatí, co ty víš, třeba jsem jeden z nich :-)
21. 5. 2015 12:20
Re: zase CO2
No, asi jsme oba nekde jinde, tak si to uzivej...
Avatar - iudex
21. 5. 2015 12:49
Re: zase CO2
Len k tej klíme: možno nejde ani tak o to, či je jedno- či dvojzónová, ako skôr o to, že v základe je len mechanická klíma, automatická nie je ani v modeli S či GTS, všade je len za príplatok. Obdobne aj mnohé iné bežné prvky, ktoré sú len vo vyšších motorizáciách (bixenóny), resp. sú vždy len za príplatok (parkovacie senzory, tempomat, bluetooth atď).
Avatar - Dinar
20. 5. 2015 13:56
Re: zase CO2
Trochu se zorientuj s těmi čtyřválci, ty 40. léta. A co je "V4"?? >:D

A cena s tím vůbec nesouvisí, to že dnes Ford prodává svou výkladní skříň za stejné peníze jako Porsche entry model, není chyba Porsche. Dnes děsně blábolíš. >:D :no:
Avatar - Magister
20. 5. 2015 15:06
Re: zase CO2
Zjevně jsi mi nerozumněl. Srovnávám evropský "eko in" motor(eček) s americkým sportovnějším vozem. V4 = 4 válec ;-)
20. 5. 2015 21:25
Re: zase CO2
V neznamená "válec", ale že válce jsou uspořádané do písmene V. Pochybuju, že nějaký motor V4 vůbec v produkčních autech kdy jezdil. Boxery se značí písmenem B nebo H, řadové motory písmenem I nebo R.
Avatar - white label
20. 5. 2015 15:28
Re: zase CO2
Ve 40. letech???
Snad B4!
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 13:28
Re: zase CO2
V mustangu byly čtyřválce i ve třetí generaci. To byl ale dobrý max jako služebák Brandona Walshe.
Avatar - Dinar
20. 5. 2015 13:51
Re: zase CO2
Tak vida. Aspoň víme, proč přišel chudák o image. Nebo ne?
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 13:56
Re: zase CO2
Číhni na wikipédii co byl mustang v 80. a 90. tých letech, tomu už ani čtyřválec a Brandon nemohli víc uškodit. Zaplaťpánbůh, že ho ford v páté generaci vrátil do hry.
20. 5. 2015 15:07
Re: zase CO2
No, o Mustangu SVO bych tohle neříkal :-)
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 16:09
Re: zase CO2
Může být, toho neměl ani Jake s Tlusťochem.
Avatar - JDM
20. 5. 2015 20:07
Re: zase CO2
zapomínáš na subaru ??
Avatar - white label
20. 5. 2015 20:23
Re: zase CO2
Nezapomíná, píše doslova o boxer motorech Porsche, a ty opravdu v jiných značkách (logicky myšleno hlavně jiných koncernovwých) nenajdeš.
Avatar - JDM
20. 5. 2015 20:30
Re: zase CO2
aha špatně jsem to pochopil .
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 13:15
strata imidzu
s tymto sa bude coraz viac a viac znaciek ako bmw mercedes porsche potykat .... lebo downsizing im nepraje.... 4 valce mi pridu v aurise alebo v riu ako fajn.. ale v sucasnom porsche kam sa porsche za dlhe roky vypracovalo ( drahu imidzovu sportovu znacku ) .... si to moc neviem predstavit
Rozbalit vlákno
49
Avatar - Magister
20. 5. 2015 13:31
Re: strata imidzu
Walter Röhrl to několikrát kritizoval. Je to důesledek nesmyslného německého zeleného šílenství. Nejde samo o žádný návrat k tradici....
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 13:35
Re: strata imidzu
raz sa vsetky auta zleju do jedneho kotla... a budu uplne rovnake .. aj motormi aj vybavou aj bezpecnostou ci kvalitou... proste vsetkym..... a mozno sa budu vyrabat aj spolocne na tych istch linkach len s roznymi logami na maskach.... len neviem ci sa z toho tesit alebo plakat .... ;-\
20. 5. 2015 13:42
Re: strata imidzu
Jsi trochu mimo, nevsiml jsem si, ze by Porsche chtelo ty motory nakupovat treba od Renaultu, tak jako jinej premiovej hrac, a ani jsem si nevsiml, ze by Cayman/Boxster meli nejakou velkoseriovou konstrukci, ci platformu.
Jen jdou s dobou, mozna ji o kousek predbihaji a to jim v case muze jedine pomoct. Takovy konkurent Boxsteru, jako je treba BMW Z4 uz jezdi se ctyrhrnkem davno a potkat na ceste jeho predchudce Z3 s necim jinym, nez dychavicnou 1,8 R4, tak si muzes vsadit sportku, i MB je na tom podobne, SLK melo ctyrhrnky odjakziva a ted do nej davaji i diesel. Tyhle placky nasi topKacky fakt nechapu, svedci to jedine o absolutnim nedostatku prehledu o tematu.
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 13:45
Re: strata imidzu
samozrejme este to nie je tak horuce.......mozno za dalsich 20 rokov budem pravde ovela blizsie... mne slo o princip..... chcel som tym co som napisal nieco povedat.... doslovne si to nemozes prekladat.... ;-) .... ale mas dobry nazor :yes:
20. 5. 2015 13:51
Re: strata imidzu
To, co jsem napsal, neni "nazor", to jsou fakta.

Ale pokud mam filosofovat, tak je mozne, ze globalizace bude must dosahout urciteho stupne, kdy bude stale vice lidi pozadovat individualizaci, nebo jim bude spojenymi evropskymi emiraty dokonce narizena.

Doufam, ze v te dobe uz budu zalit do betonovych zakladu firmy na koblihy nekde na Plutu.
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 13:55
Re: strata imidzu
jo veru.... tiez mam obavy ze v tomto smere nas necaka nic pozitivne, budme radi este za tieto auta ake mame dnes.... aj ked som toho nazoru ze to najlepsie je uz za nami.... a ideme uz z kopca...... zlate 90te leta :yes:
20. 5. 2015 13:58
Re: strata imidzu
Tak az to nevidim, ja jsem na ty HB a takovy Golf R32 + Alfa 147 GTA + BMW 130i to byla moje svata trojice :-) No zustalo uz jen to BMW, ktere v jednicce nejen ze nedownsizovalo, ale jeste zatopilo pod kotlem s turbem :-) Ohledne sve (nasi generace) budoucnosti jsem v urovni aut celkem v klidu ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 14:05
Re: strata imidzu
ja som za svatu trojicu kedysi povazoval boxter slk a Z3.... vsetko so 6 valcami okolo 150kw ;-) ... pacili sa mi tie auta.... ale dnes uz k nim nemam vztah.... priznavam ze je to mozno aj vekom a zmenenymi zivotnymi prioritami... dnes ma viac zaujme aj bezny yaris ... co uz
20. 5. 2015 19:30
Re: strata imidzu
Tak jestli te zaujme vic Yaris, nez Boxster, tak to bys mel se svym zivotem hodne rychle neco udelat ;-) :-)
Avatar - Magister
20. 5. 2015 15:09
Re: strata imidzu
No ale hlavně Mercedes do SLK dává atmosférický šestiválec i osmiválec... takže tady obhajuješ něco, na co se Porsche nezmohlo a brzy bude na půlce válců ;-). Taky se jich prodá podstatně více.
20. 5. 2015 20:21
Re: strata imidzu
Furt ta sama klickovana, uz si konecne rozhodni, o cem chces diskutovat.
Pokud o vlivu ctyrvalcoveho motoru v entry modelu na celou modelovou radu, tak ti jasne pisu, ze ctyrvalce tam maji vsichni hlavni konkurenti uz hodne davno (MB dokonce v dieselu), Porsche je s dloooouhym odstupem posledni a to jeste nema tuto motorizaci ani na trhu, jen ji oznamili.
Pokud se chces bavit o spickovych verzich (a V8 v SLK AMG je pouze spickovou verzi rady SLK), tak tam ma Porsche o spicce jine predstavy a sestivalec mu s prehledem staci na to, aby SLK AMG vypraskal na jakekoliv jine ceste, nez je rovinka.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 07:39
Re: strata imidzu
Jaká kličkovaná a základní model. Porsche všechny přdecházejí na turbované motory (až na modely GT dle prohlášení), čímž se hrozně shodili u mě. Výjimečná značka s nepříliš výjimečnými motory to do budoucna nejspíše bude. Můžeš básnit, co chceš.

A V8 a pevná skládací střecha jsou V8 a pevná skládací střecha. I proto počtem kusů Mercedes malá Porschata poráží. ;-)
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 13:48
Re: strata imidzu
Přestat pindat na netu, vzít prachy, jestli nějaké máš, a vrazit je do nějaké tvé ouldskůlové nedaunsajzované modly. Jinak nikoho nepřesvědčí je dál vyrábět. To je jako se Saabem, dokud žil 80% lidí kolem mě tvrdilo, jak se jim hrozně líbí. Nikdo z nich ale ani neuvažoval, že by si ho kdy koupil (natož aby to udělal). Takže to skončilo max u desire a jaksi nedošlo na tu action, jestli víš něco o marketingu. A tak Saab pošel. Na kecech z internetu nikdo byznys plán stavět nebude.
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 13:49
Re: strata imidzu
raz sa to spoji.... vsetky auta budu na jedno brdo ;-) .... co znacne usetri kazdemu naklady... ved o to tu ide.... nic nie je podstatnejsie ako setrienie... o tom je dnesny svet

hyundai to dotiahne na mercedes... alebo mercedes klesne na uroven hyundaia... mozeme si to vysvetlit ako len chceme..... bezpecnostou motoricky aj kvalitou ci vybavou budu coskoro na nerozoznanie..... este par rokov a das mi za pravdu ;-) nemam dovod vymyslat
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 14:05
Re: strata imidzu
Vždyť jo, tak to taky mediánový kupující chce, respektive mu to přijnemenším nevadí.
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 5. 2015 21:09
Re: strata imidzu
To že jsou všechna nová auta stejná a ta stará byla rozmanitější si už lidstvo pravidelně nalhává minimálně 80 let...
21. 5. 2015 12:06
Re: strata imidzu
Cau pane, mas SZ.
Avatar - Dinar
20. 5. 2015 13:54
Re: strata imidzu
Roehrl kritizuje obecně zmenšování objemu motorů Porsche a jeho náhradu turbem, ne primárně použití čtyřválce v entry modelu.
Avatar - 3_diamanty
20. 5. 2015 14:00
Re: strata imidzu
zmensovanie objemu ide velakrat ruka v ruke so znizovanim poctu valcov... ano.... zmensovanie objemu porsche sposobi na imidzi velke skody.... ale netvarme sa ze znizovanie poctu valcov skody nesposobi... lebo je mozne ze sposobi este vacsie ako len samotne znizenie objemov bez znizenia poctu valcov....

inak to znizovanie je primarne kvoli spotrebe.... navrat ku korenom je len usmevna zamienka... budme uprimni..... doteraz sa nebolo treba ku ziadnym kroenom vracat... objemy rastli.... rastol pocet valcov... a zrazu bum... vsetko pada dole... a odbornikom to pride vhod odovodnit to ako navrat ku korenom.... ale ja verim ze o takyto navrat nikto zo zakaznikov porsche moc nestoji... tiez netuzim po navrate motorov zo staruckeho superbu z rokov davno minulych .....

porsche sa uz zahrava s ohnom ... imidz sa tazko buduje ale lahko strati
Avatar - Dinar
20. 5. 2015 14:27
Re: strata imidzu
Imagi značky to nijak neuškodí, downsizing je obecný jev, turba mají dnes i supersporty. Problém samo nastává u těch entuziasticky zaměřených variant, počínaje GTS a konče GT3 (GT4) variantami jak 911tek tak boxster/caymanů. Tam je to jiná, a tam je taky otázka, jestli na turba i u těchto variant porsche přejde, resp. kdy. Jenže to je zas úplně jiná věc, než otázka čtyřválce v entry modelu. Chce to rozlišovat.
Avatar - Magister
20. 5. 2015 15:11
Re: strata imidzu
Downsizing je obecný v Evropě a především v Německu a image těchto vozů to shodí zcela jistě, jelikož si je kupují ti, co je chtějí právě na radost, zvuk a kvůli krásnému motoru.

GT3 a GT4 jsou pravda chuťovky, díky za ně, ale to je jen pro pár vyvolených.
20. 5. 2015 20:25
Re: strata imidzu
Problem je v tom, ze aby byly na trhu ty chutovky, ktere opravdu realne tvori image cele modelove rady, potazmo pak vyrobce, tak v zakladu je treba nabidnout neco, co budou kupovat i ne-fajnsmekri a co pritahne nove zakazniky.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 07:40
Re: strata imidzu
A to mají být 4válcové sporťáky? >:D A proč by tomu tak mělo být?
21. 5. 2015 09:54
Re: strata imidzu
A co jineho by to melo byt?
Zakladem pro Boxster je ted B6 s 2,7 litru, pokud jdes niz s vykonem (protoze posouvas zaklad nize), tak co udelas? B6 2,0? A pak budes poslouchat kecy o tom, ze ten motor nejede a zere? Nebo jen ten B6 2,7 srazis vykonove? To je ale u sportovniho auta hloupost, ne? Porsche vzdy bylo i o otm, ze z aktualniho motoru dostane vice vykonu, nez ostatni a delat B6 2,7, ktery ma vykon, jako maji jinde motory 2,0 je nesmysl.
Mne osobne by vubec nevadilo, kdyby Porsche udelalo Boxstera lehciho o 150kg a mel pritom motor B4 1,6 turbo s treba 150kW. Ostatne ten boj o nizsi hmotnost uz zacal - viz nova generace aut z VAG a ted Opel Astra, dalsi budou rychle nasledovat. Motory budou mensi a mensi a auta lehci a lehci. A tak, po peti, deseti, letech snad nejaka automobilka postavi sportovni auto, ktere Lotus delal uz pred dvaceti lety.
Avatar - iudex
21. 5. 2015 10:15
Re: strata imidzu
Ad Cayman so 150 kW: to nepôjde už len čisto z imidžového a obchodného hľadiska. Hmotnosť marketingovo neodkomunikuješ tak, ako výkon, výkonovo musíš ísť medzigeneračne vždy len hore, čo i len symbolicky, cesta dolu najmä u športiaku je nemožná. Riešením by bolo ešte menšie auto ako Cayman, nejaký konkurent Toyobaru, ale to sa Porsche vyjadrilo, že menšie auto ako Boxster robiť nebudú a pri tejto veľkostnej triede ísť výkonovo dolu je absolútne nepriechodné, i keby zhodili dolu 150 kíl.
Inak ja by som Caymana s menším než aktuálnym výkonom ani nebral, 202 kW a 5,7s je akurát toľko, aby si ho nezačali dávať bežné hotheče typu MRS. To, že nejaká Cupra má o 4 kW viac a zrýchli na stovku rovnako, by ma vôbec nerozhádzalo, ak by som ale mal o 50 kW menej, ako hatchback za 27t eur, to by mi už asi trošku vadilo. A tie možnosti diéty u Caymana moce veľké nie sú, že teraz má bezkonkurenčnú hmotnosť a radikálna diét a v štýle Astry u neho neprichádza do úvahy.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 10:25
Re: strata imidzu
Takže podle tebe sporťák od Porsche s cenou přes milion má mít motor velikosto Fabie, jo? A to je podle tebe prémiové :-) ...tuž zjevně jsme oba jiné nátury.
21. 5. 2015 12:36
Re: strata imidzu
Ktera Fabie ma 1,6 turbo se 150kW?
A o premii mi tu bude delat prednasku clovek, kterej (udajne) jezdi v Mercedesu s motorem vpredu napric, navic je to hatchback... No, tomu ty rikas premie?
Avatar - CHerokee
21. 5. 2015 17:35
Re: strata imidzu
Koukám, že psal o velikosti = objem, takže třeba 1,6 TDI :-) . A pokud se tu mluví o autě z Affalterbqachu s ručně dělaným motorem a hodně dobrým podvozkem, tak jo, tomu já třeba říkám německá prémie ;-) .
Avatar - iudex
20. 5. 2015 16:29
Re: strata imidzu
Sorry, ja to nerozlišujem. Pre mňa je aj základné Porsche jednoducho Porsche - športová legenda s nebetyčným imidžom, za ktorú vycálujem nekresťanské prachy a preto i očakávam adekvátnu techniku. Ak dostanem "len" fúkaný štvorvalec, teda motor ako v hocijakom ľudovom hotheči, nemalá časť image ide do kelu. Povedzme že môj ešte dosiahnuteľný sen je Cayman. Už základ má B6 rovnako ako najdrahšia verzia GT4, takže i kúpou základného Caymana sa môžem vytešovať, že mám niečo obdobné, ako majiteľ dvakrát tak drahej GT4. Ak v budúcnosti budem mať v základe B4 a B6 bude vyhradená pre tie výkonnejšie verzie, opäť tým utrpí image základu a tam už by som asi základ nechcel.
Avatar - white label
20. 5. 2015 16:53
Re: strata imidzu
Pokud zůstane v nabídce B6 za obdobnou cenu (jako dnes), bude mi úplně ukradené, co se bude nabízet pod ním, stejně (když už) si vyberu B6 (za obdobnou cenu jako dřív) a dál mě to nezajímá...
Navíc s B6 už automaticky nebudu mít (za stejné prachy) "jen" základ (nově s B4)... ;-)
Když si kupuji auto, tak mě primárně nezajímá jeho základní motorizace, a proto to ani nemůže ovlivnit můj výběr mezi možnými vyššími motorizacemi.
Avatar - iudex
20. 5. 2015 17:22
Re: strata imidzu
Ale nie je základ ako základ. Pri bežnom aute segmentu B, C alebo aj D je zrejmé, že ten základ je len núdzovka hlavne pre "cenu už od...". Športiak sa ale nemusí hrať na najnižšiu základnú cenu a mal by vzbudzovať emócie a byť plagátovým idolom už v základe. To pre súčasné Porsche platí už v základe, lebo všade je šestvalcový boxer. Nie som si istý, že to bude tak, keď tam bude štvorvalec.
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 17:50
Re: strata imidzu
Povodne som nechcel vobec reagovat vo vasej vskutku zaujimavej debate, ale...:
Ked uz aj u Ferrari sa posuskava, ze nastupca 458 / 488, teda supersporty s V8, bude mat fukany V6, tak asi to az take strasne z hladiska nejakej straty imidzu nebude.
Viem ze som o kategoriu nad ( mozno aj o 2 ), ale predsalen - je to Ferrari !
Tu sa bavime o "entry-sporte" v Porsche, a u neho ako takeho by nejaka B4 nemala byt tak kriticky vnimana, pokial ponukne dostatocnu dynamiku za prijatelnu cenovku.
Bonus v podobe emisii / spotreby len vylepsi imidz znacky ako takej ( aj ked realna spotreba bude dost pravdepodobne podobna ako s atmo B6 )
Otazka je skor ina: Od akej hierarchickej varianty bude B6 ? Bude to uz od "Caymanu S", alebo GTS, alebo az pre GT4...? To je to, co asi bude zaujimat buducich kupcov... :-!
Avatar - white label
20. 5. 2015 17:51
Re: strata imidzu
Představ si, že si chceš objednat třeba MB S 600 (tedy nikoli "běžné" auto) a najednou se dozvíš, že jeho základní motorizací je nově R4 (navíc diesel)!
Půjdeš z tohoto důvodu automaticky ke konkurenci, nebo ti to bude prakticky jedno, protože do něj chceš stejně úplně jiný motor?
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 17:58
Re: strata imidzu
No joooo, v tomto to teda MB poßral >:-[] A nielen on, R4 ( ale zatial len benzin ) je potvrdeny aj pre 7er 8-s
V Audi maju zatial jasno - pokial nebude R4 tak kultivovany ako viac valce, tak samotny sa tam neobjavi...( preto pisem samotny, lebo ako plug-in hybrid este mozno ano :-! )
Avatar - white label
20. 5. 2015 18:04
Re: strata imidzu
***/ne***. Kdo chce V12, V8 apod., toho logicky primárně zajímá, jestli ho v daném autě může mít a nějaký motorový základ nabídky neřeší...
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 18:12
Re: strata imidzu
Tak jasne, kupec to neriesi.
Lenze imidz tej-ktorej automobilky neovplyvnuju len realny kupci, ale aj XY inych faktorov, a niektore z nich su aj napr. povedomie v mediach, v testoch...a to uz potom robi svoju rolu, a s tym suvisia zase aj dalsie veci, ktore v konecnom dosledku mozu znamenat mnohe - napr. aj to, ze za istych specifickych okolnosti musi automobilka prehodnotit situaciu a bud upravovat cenu, alebo potom dalsiu generaciu toho modelu...
Avatar - white label
20. 5. 2015 18:45
Re: strata imidzu
Image je především otázka představy široké veřejnosti a ta se nějakou základní motorizací nezmění.
Navíc pro sportovní auto má velký význam i hmotnost, a ta naopak hovoří spíš pro méně válcové motory, zvlášť u "prcků" typu Boxster/Cayman.
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 18:49
Re: strata imidzu
OK, a co sa tvojej 2. polovice tyka, tak s tym suhlas.
vid moje 17:50 iudexovi.
Avatar - iudex
21. 5. 2015 08:55
Re: strata imidzu
Myslím, že v prípade športového modelu to je trochu inak. Jasné, že image takej 1er nezníži fakt, že základ bude R3, lebo tá motorová paleta je rozsiahla, až po veľkú R6. Ak neznesiem pocit mať pod kapotou R3, priplatím si tisícku a budem mať R4, hotovo.
U takého Caymana je to iné. Je to športiak prémiovej značky, kde už štandardná verzia má zabezpečovať dostačujúcu dynamiku, ako aj image a prestíž. Pri aktuálnom modeli by som sa kľudne uspokojil so základom. Už ten má šesťvalec, čo zabezpečuje jednak zvuk, jednak image. Priplácať za model S by som tak z imidžového hľadiska nepotreboval a hlavne ten príplatok je 13000 eur, čo je sakra veľa a len za pár desatín zrýchlenia by som to nedal. Ak by som ale v základe mal iba štvorvalec, takýto model by som nechcel. Potom by som chtiac-nechtiac musel siahnuť po vyššom modeli. Otázka je, či budúci Cayman bude mať B4 len v základe, alebo aj v modeli S a 6valec bude vyhradený len pre GTS/GT4. Tam už je ale cenový odstup taký, že to by kúpu rozhodne zmarilo, jednoducho základ so štvorvalcom by som nechcel a na šesťvalec by som nemal. A to je (z môjho pohľadu) ten kľúčový rozdiel oproti súčasnému stavu.
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 09:19
Re: strata imidzu
Já mám celkem jasno, v posl. roce výroby aktuálního caymana, tj. 2017, koupím caymana GTS, zavřu ho do garáže a budu užívat po kapkách. Z mého pohledu totiž není už jiné auto lépe reprezentující esenci pomalu končící éry spalovacích motorů, tj. auto zaměřené na řidičský zážitek s atmosferickým šestiválcem a manuální převodovkou.

Jenže pokud tu debatujeme o příští generaci boxster/caymanu v tom smyslu, že přechod na turbo čtyřválce sníží image modelu, potažmo značky, je to jiná diskuse, moje osobní preference v tom nemůžou hrát roli.

Nikdo neví, jaké ty B4 turbomotory budou, osobně se nebojím, Porsche turba dělá věky (a ty nejlepší), stejně jako dělalo B4 čtyřválce, což je snad jediná čtyřválcová varianta motoru, která má zajímavý zvuk. Prostě vyhlásit tohle za průser bez reálné zkušenosti mi přijde takové "magisterské", čti diletantské.

Z hlediska image to taky problém nebude, už jsem to psal, downsizing je obecný jev, a u Porsche se mají na co odvolat, nejen čtyřválcová historie 356, 911 resp. 912 (což je mmch. dnes velmi ceněné auto), ale další pozdější modely s motorem vpředu, a to ani nebyly boxery, dnes zajímavé youngtimery. Jestli si cayman zachová své skvělé jízdní vlastnosti, pak mu vyladěný turbomotor neuškodí, ani z hlediska image, stačí se podívat, kolik firem se specializuje na turbo kity pro první dvě generace boxsteru. ;-)
21. 5. 2015 10:08
Re: strata imidzu
A ja jeste dodam ke zvuku, ze kdysi na srazu Subaru delali typci takovej testik: Pustili z repraku zvuky aut (samozrejme SUbaru) a verte, nebo ne, nikdo nepoznal, kdy slysi B6 (z H6 3,0 / 3,6) a kdy B4 2,5, jasne to zaclo byt az ve vyssich otackach, kdy do B4 2,5 hvizdlo turbo.
U toho B4 vs B6 od Porsche to bude hodne podobne, osobne se na to staccato z vyfuku docela tesim :-)
Avatar - iudex
21. 5. 2015 10:17
Re: strata imidzu
No neviem, B6 od Subaru som naživo nepočul, ale tie B4 ma zvukovo nijak nenadchli, zmasírovaný kecmi o úplne odlišnom zvuku boxera som čakal niečo viac a ono to znie plus mínus ako bežný R4.
Avatar - CHerokee
21. 5. 2015 17:38
Re: strata imidzu
Tady výše píšou vyhlášení petrolheadi, kteří se už těší na Porsche se 4 válci místo šesti. >:D Těm je zvuk u *..však se najde nějaké šidítko, kterým se vytvoří...
Avatar - white label
21. 5. 2015 17:58
Re: strata imidzu
Jj, např. "uitra ryze sportovní" zvuk R4 v A45 AMG, který zní, jako když plech drhne o asfalt... >:-[]
Avatar - Magister
22. 5. 2015 07:37
Re: strata imidzu
Jasně fando, ale chápu, že někdo jako ty místo poctivého bublavého laděného výfuku poslechne z repráků přednastavené nahrané zvuky >:D .
Avatar - KubikCv
20. 5. 2015 22:42
Re: strata imidzu
jaká ztráta imidž? Vždyť se Caymanu říká auto pro bukvice...alias Porsche Gayman >:D >:D
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 09:20
Re: strata imidzu
Tak mu říkají právě ty bukvice, které ho nikdy neřídily. >:D
Avatar - KubikCv
21. 5. 2015 18:17
Re: strata imidzu
to se pleteš koloušku >:D Ve vší úctě kterou k Porsche mám,se tak opravdu baby Porsche (Caymanu) říká..
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 13:36
Zmenšování
Mě tedy zmenšování motorů obecně, ani prémiovek, neuráží. V sociálních (velmi sociálních) vrstvách, kde se pohybuju, se počtem válců a litrů nemasírujeme a všechno přes 100 koní je olrajt. Na autě mě zajímá jak jede, ne co a jak ho pohání. Buď to stačí nebo nestačí. Nepotřebuju si nad nápravu (jedno jakou) věšet litinové monstrum, když stejný pohon zaručí menší pokročilý motor. Jestli jednou zmenší motor na jeden válec 0,250l a z něj 200 kobyl a budu mít vepředu druhý kufr, říkám :yes: :yes:
Jo a porsche si nikdy nekoupím a zůstávám u MHD, už slyším padat akcie Porsche AG!
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2015 14:35
Samotný příchod 4válce
je podle mě v pohodě a zrovna do těchto aut (i vzhledem k tradici) se celkem hodí, tím spíš, že to budou origo boxery od Porsche. Horší je, jestli to neznamená konec 6válců u Boxtera/Caymana.
Rozbalit vlákno
2
20. 5. 2015 14:49
Re: Samotný příchod 4válce
No pokud ma porsche v necem tradici, tak jsou to prave sestivalce. Ale cayman, ani boxter me nijak netrapi, tam at si montuji, co chteji :-!
20. 5. 2015 15:11
Re: Samotný příchod 4válce
Porsche má především tradici v plochých motorech. A čtyřválec není u menšího modelu značky taky žádnou novinkou, právě naopak.
Avatar - iudex
20. 5. 2015 16:23
Tradícia ako argument
Argumentovať nejakou tradíciou v prípade motorov je nonsens; dôvodiť, že niekedy sa vyrábali Porsche so štvorvalcami je len chabý pokus marketingu chytiť sa slamky a nejako zdôvodniť zavedenie plebejského štvorvalca do prémiového športiaku (aj prvé BMW malo 0,75 litrový motor, ak sa teraz k tomu objemu vráti, máme to vrele vítať ako návrat k tradícii?). Že to tu mnohí ešte aj podporujú, je mi úplne nepochopiteľné. A argumentovať, že boxer je iná liga (najmä zvukovo), ako R4 je blbosť, boxery v Subaru (resp. Toyote) nijak fantasticky neznejú, je to zvukovo nijak výnimočný štvorvalec.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Magister
20. 5. 2015 16:31
Re: Tradícia ako argument
Pravda, pravda. Je to smutná zpráva - tento článek.
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 18:29
Počet válců
Shrnu stručně co si myslím:
- kvalita sporťáku není o počtu válců
- Porsche není tuplem o počtu válců (6 válců a 3 a něco objem fakt nejsou highlights nad pívo)
- ze zdejších diskutérů se počet zákazníků Porsche limitně blíží nule
- polovina z té zanedbatelné skoronuly je stižena východoevropským komplexem, že čím víc litrů metrů a válců tím voe víc prémie a blahobyt
- Porsche se může vyprdnout na kecy na českém netu a dál bude trhat rekordní prodeje i marže.

Howg.
Rozbalit vlákno
39
Avatar - CHerokee
20. 5. 2015 19:02
Re: Počet válců
Východoevropský komplex? A do této skupiny patří USA i Austrálie? >:D Já bych to spíše nazval západoevropským eko-komplexem - čím méně CO2, tím lepší. A v tomto duchu se jezdí s manšími motory než má můj Harley, ve střední prémii se nasazují 3 válce a vrcholem jsou státy dotované elektrické mixéry 8-s
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 19:18
Re: Počet válců
Takže v USA a Austrálii si teď říkáš odplivnou a u Porsche už je neuvidí? To by bylo smělé tvrzení. Zkusil jsem na tohle téma něco najít (vliv downsizingu na image, ne na slintání na netu), bez úspěchu. Buď se ještě nic neprojevilo, nebo je to jen fenomén akademických diskuzí platonických fanoušků a akcionáři jsou v klidu.
Avatar - Ham.
20. 5. 2015 19:31
Re: Počet válců
Image značky/modelu je vždy o vrcholných modelech/motorizacích, nikdy o těch základních.
Stejná moudra o ztrátě image na netu trollové trousili při uvedení Cayenne, pak znova při uvedení Panamery, pak při zavedení dieselů, pak u Macanu a vždy se stal pravý opak.
Přitažlivost jednotlivých značek se třeba v USA "měří" a Porsche stojí na vrcholu, což logicky umožňuje diktovat si největší marže. A vsadím se, že za rok či dva bude pořád na tom vrcholu, možná s ještě větším náskokem i kdyby zítra vyjel základní Cayenne s dvouválcovým dieselem.
[odkaz]
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 19:33
Re: Počet válců
Je to tak. Na západě od poměřování pindíků nad pívem dávnu upustili.
Avatar - CHerokee
20. 5. 2015 19:58
Re: Počet válců
No však Cayenne i Panamera jsou obludky a Porsche image nepřidala. Ale kupují si je lidé, pro které auto není zas tak důležité....jde jim jen o znáček. :-) Pravá Porsche jsou jinde a pro jiné zákazníky.
Avatar - Ham.
20. 5. 2015 21:02
Re: Počet válců
Cayenne a Panamera možná nepřidala image v očích internetových diskutérů, kteří si v životě tak jako tak žádné Porsche nekoupí. V očích reálných kupců image Porsche v letech, kdy je uvedlo na trh evidentně stouplo. Nakonec stačí se podívat za kolik se prodává Cayenne a jak za ním zoufale belhá třeba D3 (myšleno cenově).
Avatar - Magister
21. 5. 2015 07:43
Re: Počet válců
Jak to můžeš vědět? Jen domněnky. Cayenne je jen přeznačený koncernový vůz a poměrně ošklivý, prootže násilně roubuje tvary klasických sporťáků od Porsche na pseudo SUV.
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 09:25
Re: Počet válců
Z image cayenne dnes těží macan, po kterém se na krámě jen práší, a mezi odbornou veřejností je považován za velmi porsche auto. Nebýt silné image caymana, nebyl by macan.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 10:27
Re: Počet válců
To co píšeš, akorát obránceně, je kompromis a důsledek ekonomického rozhodnutí, nikoliv věc ke chvále. Alespoň za mě.
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 10:58
Re: Počet válců
Možná se macanem svez, spadne ti brada.

Je docela zajímavé, jak tu teď šermuješ za klasiku, a přitom jinde jsi schopen obhajovat A45AMG, což je ryzí produkt téhle ujeté doby, honba za výkonem na základě naprosto nevhodného železa, obezličky motorové, zvukové, pohonu, hlavní jsou pruhy a křídlo. A protože jsi docela nechápavý, dovysvětlím, nejde o to, že by na hothatchi bylo něco špatně, jde o to dělat "brutálně výkonný sporťák" na základě hatchbacku s předním pohonem.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 11:59
Re: Počet válců
Na denní ježdění mám GLA 45...ale to je auto pro rodinu na denní ježdění (4x4) tak, aby mě bavilo. A má pěkný zvuk, díky performace laděnému výfuku v rámci možností 4válce. To je ale zcela něco jiného než sportovní vůz od Porsche na víkedny, u kterého se uvažuje, že by mohl mít i menší nebo podobný motor....a to je smutné.
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 12:56
Re: Počet válců
Lítáš v tom, jak nudle v bandě. >:D

O GLA jsem nic nepsal, obhajovals tu A45AMG, což je ryzí produkt té ujeté doby, nad kterou tu teď pod porschem brečíš, to ti píšu... Jinými slovy, chce to stejný metr.

A to že zmiňuješ GLA45 je nakonec taky docela legrační, stejně zaměřené, ale mnohem lepší auto od Porsche, Macan, je podle tebe kompromis, a důsledek... a bla, bla, a přitom sám jsi důkaz, že taková auta zákazníky mají. :-O >:D
Avatar - CHerokee
21. 5. 2015 17:42
Re: Počet válců
No zda lepší nevím, jediný Macan, který se dynamicky blíží GLA 45 je turbo a ten je již finančně pro srovnání úplně mimo.

A naprosto souhlasím s tím, že ryze sportovní značka jakou je Porsche by neměla svým oznáčkem přeznačená koncernové SUV. Takové už je ale doba, některým stačí ten odznáček...
Avatar - Ham.
21. 5. 2015 14:00
Re: Počet válců
No vidíš a za ten přeznačený ošklivý koncernový vůz na který násilně roubují tvary klasických sporťáků si Porsche může pískat takové pálky, že finanční ředitelé D3 jen tiše blednou závistí. Co lepšího chceš za důkaz, že image Porsche je jako zvon. Kdyby nebylo tak ten přeznačený klumpr neprodají ani za cenu Dusteru. :-) A nahoře máš odkaz, kde to image máš "změřené" řekněme jakous takous metrikou, kterou všichni celkem uznávají, osobně si myslím, že nejlepší metrika na image je právě cena, kterou značka může požadovat, resp. marže, které dosahuje, v obojím je Porsche dost nedostižný top.
Avatar - iudex
21. 5. 2015 09:01
Re: Počet válců
I keď internetoví diskutéri ako my predaje Porsche nerobia, rozhodne robia značke image. Lebo je to skrátka rešpektovaná značka, plagátový sen, ktorý sa možno v budúcnosti zmení na realitu. Ľudia, ktorí autami žijú a debatujú o nich, tak šíria image značky ďalej a určitou formou ovplyvnia aj tých, ktorí na kúpu toho Porsche majú. Človek, ktorý na to má, ale sa aktívne o autá nezaujíma, si pri výbere auta môže povedať: všetci o tom Porsche básnia, asi na tom niečo bude, pôjdem sa naňho pozrieť. Porsche 911 je pojem, ktorý pozná i moja manželka, ktorá autá kategorizuje zväčša podľa farieb. A ak dostatočne veľká masa fanúšikov začne Porsche kritizovať, že začalo dávať do svojich športiakov štvorvalce, tak to skôr či neskôr ten image a širšie povedomie môže negatívne ovplyvniť.
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 09:25
Re: Počet válců
A přesto se nic takového nestane, Ham má pravdu. ;-)
Avatar - iudex
21. 5. 2015 09:39
Re: Počet válců
Asi nestane. Stalo by sa, keby Porsche bolo jediné, ale taký je trend a predpisy si to žiadajú. Len pri tom Porsche to bolí trochu viac ako pri nejakom ľudovom Forde.
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 10:50
Re: Počet válců
Já už o tom caymanu uvažuju delší dobu a musím říct, že výkon motoru v předchozí generaci byl tím, co mě trochu viklalo, ono přece jen cayman je už auto, které není víkendovka na okresky za pár korun, je to auto, které umí okruhy, a jeho pořízení znamená, že ty by bylo škoda ho na okruhy nepoužívat. A přece jen, ten 2,7 motor, byť šesiválec s bezva charakterem, byl na okruhy typu Brna nebo Slovakiaringu už trochu podměrečný, resp. nebylo to úplně ono. Esko o něco lepší, ale pořád ne dost. V akt. generaci v esku, resp. GTSku už je to ok, třistačtyřicet koní mi v tak lehkém autě na okruhu stačí. Ale tím chci říct, že z tohoto pohledu ty turbené čtyřválce budou možná lepší, i ta slabší varianta pojede líp než zákl. B6, a nebude třeba hned brát GTS. Otázka samozřejmě, jak naladí porsche reakce na plyn atd., tady zas pro ně mluví zkušenost s turby, prostě dopředu strach nemám, uvidíme. ;-)
21. 5. 2015 11:14
Re: Počet válců
Kazdopadne to dnesni nove GTS je cista definice sportovniho vozu. :yes:
Avatar - iudex
21. 5. 2015 12:20
Re: Počet válců
Tak GTS je bezpochyby ideál, GT4 je údajne už viac okruhovo zameraná, GTS je univerzál (na pomery športiakov samozrejme). Už len trochu zamakať na sebe, drviť jazyky atp. :-)
21. 5. 2015 12:33
Re: Počet válců
Vsak makam, makam :-)
Avatar - iudex
21. 5. 2015 12:34
Re: Počet válců
Hmmm, ja sa namiesto makania na sebe vykecávam na ACZ. >:-[]
21. 5. 2015 12:47
Re: Počet válců
Jo, bejt placenej za komenty, uz mam to GTS doma >:D
Avatar - iudex
21. 5. 2015 12:32
Re: Počet válců
Ja len varím z vody, Caymana v žiadnej motorizácii nepoznám, ale viem si predstaviť, že výkonovo tá základná 2,7ka človeka sedlajúceho dvojlitrové turbo na zadok neposadí a možno dokonca v pružnom zrýchlení ten Cayman stratí desatinky. Na druhej strane auto radím do kategórie fun-car, kde absolútny výkon nie je prvoradý. U takého Toyobaru to je iné, tam je síce tiež prvoradá zábava, ale bez tej rýchlosti je to len spolovice také dobré. Už základný Cayman ale prekonáva dynamikou väčšinu hothečov, 266 km/h a 5,7s sú parametre, kde by ma asi nedostatok dynamiky rozhodne netrápil. GTS je však samozrejme už niekde inde.
21. 5. 2015 11:13
Re: Počet válců
Neboj, bolet to nebude ani trochu, vsad se, ze hned v prvnich testech se dovis, jak je novy turbomotor lepsi, nez stary bez turba ;-)
Obrecet by se to dalo, pokud by B6 nahradili R4, to by byla traga, ale takto jsem v klidu.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 12:04
Re: Počet válců
Turbovaný motor nebude mít takovou odezvu ani ovladatelnost atmosférického. Další věcíje pak výdrž a servis...v prvním případě menší pro problematičtější konstrukci a v druhém náročnější. A váhově to bude asi šul nul, to dopředu těžko říct. Zvukově to samo nikdy kvalit atmosférického motoru nedosáhne....
21. 5. 2015 12:13
Re: Počet válců
Jasne, turba od Porsche se s.e.r.o.u., to vi prece kazdej uz od prvni 911 turbo, stejne tak jako vodou chlazeny boxer nikdy neodsahne zvukove kvalit boxeru chlazeneho vzduchem a bla bla bla, a mele a mele, nic nevydrzi dele...Duracell.
No, asi se neshodnem, ja se osobne na ten neskutecnej krap a imageovej propadak od Porsche tesim a ty si mezitim klidne uzivej imageove naslapaneho Mercedesu >:D GLA 45 AMG...
Avatar - Dinar
21. 5. 2015 12:58
Re: Počet válců
Jen plácání... :-!
Avatar - CHerokee
21. 5. 2015 17:47
Re: Počet válců
Pokud uvažuješ o Porsche a nevadí ti, že přejde od tradičního atmosférického šestiválce k turbovanému 4válci , tak jsi stejný pozér jako ti, co si do Harleye přijdou koupit V-Rod. :-!
Avatar - white label
21. 5. 2015 18:08
Re: Počet válců
Máš to nějaké pomotané, typický pozér si naopak koupí podstatně levnějšího Harleye a "ozdobí" ho okázalými "vkusnými" doplňky... a přidá další loga HD.
Avatar - Magister
22. 5. 2015 07:40
Re: Počet válců
Ty to máš v hlavě pomatené, co? Nejsem motorkář, ale větší klasika a tlak na tradice než u Harley a Triumph snad neexistuje.
Avatar - CHerokee
20. 5. 2015 19:57
Re: Počet válců
Ano myslím si, že 4válcové Porsche se v USA neprodá. V tom tam nejezdí ani sekretářky. Nemají k tomu důvod, nejsou tak hysteričtí kvůli CO2. Ujišťuju tě, že na mě downsizing vliv má, já oceňuju poctivé železo, zvláště, když to má dělat radost.
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 20:02
Re: Počet válců
Šlágr to tam možná nebude, ale neznamená to, že si proto přestanou chodit pro vyšší verze a carrecy, cayeny a spol, jen proto že někde v koutě showroomu stojí... čtyřválec.
Avatar - CHerokee
20. 5. 2015 20:31
Re: Počet válců
Nejspíš ne, pokud totam vůbec budou prodávat. Třeba střední prémie - Mercedes C se tam tuším ve většině států prodáá od verze C 400 (tedy šestiválec).
20. 5. 2015 20:11
Re: Počet válců
Jasne, treba poctive zelezo v C 160 diesel, ze?

A ze v USA nejsou hystericti kvuli CO2, tak to je dnes na Zlaty Ventilek...
Avatar - CHerokee
20. 5. 2015 20:35
Re: Počet válců
Tvoje auto? Gratuluji. ;-)

Sám jsi ventilek, nepřistoupili na EU normy. Odmítli i Kjótský protokol atd. Na amerických stránkách nevyskakují furt zelené tabulky emisí, jako u německých automobilek. A proto tam taky není šílený downsizing, ale s klidem představí autíčka jako je Camaro 6,2 nebo Mustang 5,0 s atmo V8.
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 21:04
Re: Počet válců
Ale je tam, jen začali výš a než dojdou k tříválcům bude jim to trvat dýl než u nás. Spotřeba je pro ně dávno taky téma, jen v o trochu jiných číslech. Myslím, že spousta cool pozérů by tam skočila i po boxsteru hybrid s 1.4 TSI.
21. 5. 2015 07:37
Re: Počet válců
Jasne, moje auto... Jen tohle ne, dekuji, nemam zajem, na takovou nudu jsem jeste moc mlady.

Co to znamena "nepristoupili na EU normy"?
Jim ty EU normy snad nekdo nutil, nebo co?

pokud se nepletu, tak normy v nekterych statech USA jsou jeste podstatne tvrdsi, nez kdekoliv v EU vcetne nizkoemisnich zon, specialne Kalifornie je tim vyhlasena uz nekdy od osmdesatych let. Rozdil je jen v tom, jak se emise pocitaji, USA normy pocitaji pomer vypustenych emisi ku vykonu, to v EU jen natvrdo nastavili limit a zacli prodavat odpustky. Ostatne prodeje Priusu, Tesly a dalsich eko aut jasne znaci, kde se na emise tlaci nejvice.
A priklad s Camarem a Mustangem V8 mel naznacit co, prosim?
Ze v EU si V8 auta neskrtnou? Ale to snad ne... Kazda premiova automobilka ma v nabidce motory V8 i V12, a navic podstatne silnejsi, pokud uz teda mame pomerovat nepomeritelne, nebot v motorech z Evropy najdes krome valcu i ta turba.
Avatar - Magister
21. 5. 2015 07:54
Re: Počet válců
V USA obecně nejsou téměř žádné emisní limity. Týká se to jen několika málo míst a hybridy měst, protože v USA bys tam s elektrickými auty nikam nedojel. Spíše trochu tlačí na spotřebu, ale zase jen některé státy. Naopak stále dominují atmosférické V6 a V8.

A ano v EU už atmosférické velké motory díky německému ekoterorismu prakticky nejsou. Proto je Mustang takové zjevení. Smutné.
Avatar - petrumr
20. 5. 2015 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 20:25
Breaking news !!!
[odkaz]
Takze Golf R400 / 420 sa uz testuje, a vraj im znel ako 5 valec !!!
Co sa to v tom Vlkohrade deje ? :-O
:yes:
Rozbalit vlákno
12
20. 5. 2015 20:29
Re: Breaking news !!!
Maji Capita.
Avatar - Ham.
20. 5. 2015 21:06
Re: Breaking news !!!
Myslím, že Capito má na běžné modely vliv asi jako moje prdy na globální oteplování, ten se stará o WRC.
21. 5. 2015 07:24
Re: Breaking news !!!
Je to mozny, no ja si jen vzpominam na nektere zdejsi narky, jak to ted s Fordem bez Capita pujde z kopce, a ze uz sportovni modely budu stat za houby a smetanu slizne VW...
Avatar - Ham.
21. 5. 2015 07:57
Re: Breaking news !!!
Ano, s tím Fordem je to částečně pravda, ale jinak celý život řídil a řídí divize motorsportu vyjma jedné krátké epizody právě ve Fordu. Začínal v BMW Motorsport odkud odešel do Porsche Motorsport, kde se stal šéfem, pak měl na starosti Sauber a Red Bull Sauber Petronas, pak Ford of Europe, kde opět vedl závodní divizi Motorsportu. Teprve od roku 2009 přešel do Ford Motor Company, kde řídil skutečně vývoj výkonných produkčních aut (FoFo RS) a od 2012 je ve VW, kde se vrátil opět k řízení divize Motorsport.
21. 5. 2015 10:23
Re: Breaking news !!!
Tak tomu se rika kariera :yes:
Avatar - iudex
21. 5. 2015 08:41
Re: Breaking news !!!
No možno Tvoj prd nie (pokiaľ nie si hovädo), ale čítal si, že prdy hovädzieho dobytka už tú klímu preukázateľne ovplyvňujú? >:D
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 21:08
Re: Breaking news !!!
Měli jim říct, že Ferda P. už je od válu a Golfa 400, Passata 500 a Touarega 600 už pro jeho megalomanii strojit nemusí. A vyhozením těch přeplacených německých dacanů co ho vyvyjí by mohli konečně srazit režii a začít něco vydělávat.
Avatar - AUDIRS6
20. 5. 2015 21:34
Re: Breaking news !!!
aha, takze Golf R, R 400, a vobec vsetky tie high-end modely su postavene len koli tomu aby Ferrino mal kde topit peniaze... >:D
Zaujimavy pohlad na vec, takto by ma rozmyslat nenapadlo >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - MadPete
21. 5. 2015 09:08
Re: Breaking news !!!
Ne, je to krmení Wolfsburgské (Salzburgské?) ješitnosti. Nebo si myslíš, že existuje solidní business case pro cpaní 400 koní do chlebomáslového hatchbacku s naprosto konzervativní a ne moc sportovní značkou od kterého už 3,5 ostré verze existuje (GTi, GTi Perf, GTD, R)? Nebylo by ty zdroje lepší nacpat do nějakého křížence nebo SUV pro USA a konečně tam zvýšit prodeje než onanovat továrním tuningem? Ještě by se mohl vrátit Passat W8.
Avatar - iudex
21. 5. 2015 08:40
Re: Breaking news !!!
R5 to nebude, to si myslím už len kvôli exkluzivite ponechá Audi, notabene v situácii, keď Golf má byť výkonnejší než najsilnejšia A3 (RS3).
P.S. Keby som chcel byť hnidopich, poviem, že len videli na NBR tunera, ktorý si na bežného Golfa R dal 20ky kolesá a spoiler. >:D Ale je mi jasné, že VW nezvykne kecať do vetra a keď R400 avizovali, tak toto naozaj bude testovacia mula.
Avatar - AUDIRS6
21. 5. 2015 13:25
Re: Breaking news !!!
napada ma este jedna myslienka - VR6 TSi... Ak boli sluchovo trochu menej nadani, a poculi len proste nejake ine "vrcanie" / "bublanie"...
To, ze VR6 bude je cim dalej tym jasnejsie, a zrovna v Golfe by to bol podareny navrat.
R5 ani ja nepredpokladam, nakolko ten motor je uz domestikovany u Quattro GmbH ako motor pre RS modely, takze tam to vidim blizke 0. Nehovoriac o tom, ze Audi muselo koli tomu R5 prekopavat predok MQB-RS3-ky, nakolko MQB-cko vraj nieje stavane na R5 ! - takto sa vyjadril Stephan Reil - sef Quattro GmbH.
Takze co mal ten Golf pod kapotou ani srnky netusia. Ak sa im ale podarilo z R4 vyludit taky zaujimavy zvuk, ze to zmiatlo aj fotografov, ktori su predsalen trosku zvyknuti na nejake tie rozne motorizovane auta, tak sa asi je na co tesit. :-)
Avatar - white label
21. 5. 2015 17:24
Re: Breaking news !!!
Mohlo to být myšleno tak, že to bylo R4, které pouze znělo "jako" R5.
Avatar - beibej
20. 5. 2015 22:06
šestihrnek
Když bych kupoval Porsche tak budu určitě chtít šetstihrnek. Když by mi stačil čtyřválec tak bych asi koukal po MX5. Pro mě je Porsche se čtyřkou neprodejné, ale pro pozéry chtějící znáček a image šestky to bude cool.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Magister
21. 5. 2015 07:56
Re: šestihrnek
Tak nějak to bude... jen si to část místních diskutérů ne a ne přiznat a raději budou mluvit o návratu k tradici (směšné) atp.