Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche ukázalo svůj archiv. Prohlédněte si technické výkresy klasiků!

Porsche v letošním roce oslavuje 70 let od představení prvního prototypu modelu 356 a následného zrodu vlastní automobilky. Ta se může pochlubit úctyhodným archívem.
Zpět na článek
Avatar - Martin911Turbo
26. 6. 2018 13:00
Tak to je paráda
Tak to je paráda, luxus, holt němec se nezapře, pořádek, systém, řád :yes:
Rozbalit vlákno
6
26. 6. 2018 13:10
Re: Tak to je paráda
Ja si nemôžem pomôcť, ale toto ma jednoducho fascinuje. Hlavne ak si uvedomíme že kým sa dopracovali k už aj tak k sofistikovanému výkresu, strávili x násobne viac času pri vývoji daného produktu. Um, invencia, nadšenie, zúfalstvo, opäť nadšenie pretavené do čiar na výkrese. "people are awesome"
26. 6. 2018 13:27
Re: Tak to je paráda
Takový, a mnohem mnohem starší, objemější a velmi velmi dobře vedený archív má i naše Tatra, z níž samotné Porsche dost dobře vyšlo. Archiv dlouho a pečlivě vedl pan Galia, tatínek pozdějšího hlavního konstruktéra Ing. Milana Galii. Oba jeho braři pracovali také v Tatře.
Z archívu se dnes staví repliky starých Tater, které se vyvážejí i do Ameriky. Tak dobrý archív to je.
26. 6. 2018 14:39
Re: Tak to je paráda
Kdežto výkresy vycházející z Tatry teď... >:D
26. 6. 2018 16:20
Re: Tak to je paráda
Posměšek, že.
Ale zatímco Porsche při svém štěstí na západ od Šumavy dosud nepřekonalo motor za zadní nápravou (výjimka Boxter) a u civilních vozů (Panamera) před přední nápravou, tak Tatra přes svou smůlu v diktovaném řízeném hospodářství postavila civilní auto s motorem nad zadní nápravou a s převodovkou před ním (T613 - a také pod vedením Ing. Galii).
Avatar - rokyta.p
26. 6. 2018 16:04
Re: Tak to je paráda
Jojo, pan Galia byl poklad :yes:
Avatar - palix
28. 6. 2018 07:31
Re: Tak to je paráda
Tie výkresy sú perfektné. Ale dnes už nie je Nemec tým čo býval. V práci máme plno výkresov z Nemecka a je to nanič - stále tam niečo chýba, plno chýb, konštruktér často akoby nič nevedel o technológii, ktorou sa daný diel vyrobí... Buď to robil nejaký čerstvý absolvent školy, alebo...
Rovnako ako u nás ani v Nemecku nie je veľký záujem o technické smery, pretože ich štúdium nie je jednoduché. Mladí idú radšej študovať nezmyselné odbory. Potom ani tam nemá kto robiť a berú každého. Tak to potom vyzerá.
Je to vidieť aj na vývoji. V poslednom čase idú do popredia áziske značky. EU napreduje pomalšie. U elektroniky je to dávno jasné, u áut "nás" značky ako Kia, Hyundai už dobehli. USA je na tom ešte horšie.

Kde bol kedysi automobilový priemysel v ČR? Dovolím si povedať, že boli svetovou špičkou. Keby neprišla vojna a sicializmus, tak neexistuje žiaden VW, ale svetovými automobilkami by boli Škoda, Tatra... Česi boli už pri zrodení automobilizmu, naneštastie vývoj tejto krajiny bol na 40 rokov umelo prerušený.

Minule som našiel v práci v archíve výkres z roku 1954 - dýchol na mňa závan histórie :). Mimochodom som milovníkom múzei - hlavne technických. Ak niekedy pôjdete do okolia Stuttgartu, nevynechajte múzeá v Sinsheime a Speyeri -ak máte radi starú techniku a lietadlá - je to pre vás ideálne strávený čas :-)