Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche si připomíná půlstoletí modelu 911

Letos je tomu už 50. let, co na silnice vyjelo auto, které se postupem času stalo nejkultovnějším sportovním vozem planety.
Zpět na článek
14. 2. 2013 16:53
14. 2. 2013 19:05
14. 2. 2013 19:32
15. 2. 2013 09:16
15. 2. 2013 14:34
15. 2. 2013 14:34
15. 2. 2013 14:34
15. 2. 2013 08:29
15. 2. 2013 14:34
15. 2. 2013 14:35
14. 2. 2013 17:09
14. 2. 2013 17:27
14. 2. 2013 18:23
14. 2. 2013 23:09
14. 2. 2013 20:15
14. 2. 2013 20:55
14. 2. 2013 23:10
14. 2. 2013 23:13
15. 2. 2013 10:02
15. 2. 2013 16:21
15. 2. 2013 08:18
15. 2. 2013 16:42
15. 2. 2013 17:00
14. 2. 2013 19:31
14. 2. 2013 19:42
14. 2. 2013 20:59
15. 2. 2013 14:35
14. 2. 2013 21:19
15. 2. 2013 14:35
14. 2. 2013 23:03
15. 2. 2013 14:36
15. 2. 2013 13:23
15. 2. 2013 13:31
15. 2. 2013 14:51
15. 2. 2013 16:27
15. 2. 2013 21:05
15. 2. 2013 14:48
15. 2. 2013 15:00
15. 2. 2013 19:10
15. 2. 2013 20:14
14. 2. 2013 19:51
14. 2. 2013 20:37
14. 2. 2013 21:01
15. 2. 2013 12:39
14. 2. 2013 21:23
15. 2. 2013 11:52
14. 2. 2013 20:48
14. 2. 2013 21:18
15. 2. 2013 13:56
15. 2. 2013 10:15
14. 2. 2013 16:45
Asi jsem staromilec
Nebo to bude tím , že názor na nejoblíbenější auto se buduje v době když jsme byli malí kluci .
Takže , nejoblíbenější modely Porsche
1) Porsche 911 Carrera RS 2.7 Coupe žlutá
2)Porsche 911 Turbo 3.0 Coupe zelená
3)Porsche 928 GTS černá
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2013 20:55
Re: Asi jsem staromilec
Bereš mi to z pusy. První generace 911 Turbo je krásná. s pořádným "whale tail". I 964 ve verzi RS má něco do sebe. No dalo by se o tom polemizovat hodiny :-) . Takže hodně štěstí do další padesátky :yes: :yes:
14. 2. 2013 16:53
911 ŽIVOTŮ
I. Zlatý Parker
Tohle byl červenec. Ten dlouhý lenivý měsíc v němž zemdlený mlžný opar nad horami, tam v dálce za městem, nemizívá ani po chladných nocích. Měsíc v němž tetelící se dopolední vzduch na hlavní třídě umocňují výfuky zvolna plujících kabrioletů. Měsíc v němž nad ospalými rány ožívají dávno zasuté křivdy srdcí, a v němž nejeden třeštící spánek nachází klid v nekonečném náručí dobře zacílené ocelové včelky.
Ani mráček. Jenom naděje na letní bouřku, perspektivní asi jako střelba z kulovnice na masařku, co se od rána neúnavně plácala v horním rohu okna mé kanceláře, bohužel na té špatné straně.
Seděl jsem to dusné dopoledne za svým psacím stolem a porovnával na něm zrovna symetrii š***k svých pérek, když se rozletěly dveře a dovnitř velmi energicky vrazil klient. Podle vzorku na kapesníčku v kapse jeho šmolkově modrého obleku jsem ho ocejchoval na pracháče z povolání a okamžitě spustil v hlavě taxametr na optimální obrátky. Tohle umím, ocenit klienta, škoda jen, že takových mecenášů do mé špeluňky ve třetím patře na rohu pětapadesáté vplouvá na moje představy o zahálčivém životě pomálu.
Shodil jsem pérka a to co v nich nosím se stolu, vyrovnal posledních sedm výtisků městského zpravodaje do úhledného komínu na pravý roh a pozvedl zrak dvacet čísel nad uzel na jeho kravatě. Oči měl o odstín světlejší než oblek, avšak přesto dost tmavé, aby v nich úspěšně skryl vše, co za nimi prožíval. Uvelebil se do křesla pro návštěvy a spustil.
"Recard?"
"Jo, pro znalce Dave," pomohl jsem mu.
"Vím, trochu jsem si vás oťukal, Recarde."
"Doufám, že jste nemusel lovit v moc studenejch vodách."
Máchnul pravačkou jako by odháněl dotěrnou šlapku a pokračoval: "Vyštosuju vám na druhej roh stolu stejnej komín, nebude z městských zpravodajů, ale ze stovek. Zelené touhy. Znáte, ne?"
"Znám, taky mívám občas barevný sny. A co za to?"
"Koupím si vás na týden. Většinou se při tom budete nudit, ale možná zažijete i pár chvil, které budou nepochybně důležité. Pro mne. Vám přitom asi půjde o kejhák."
Stočil jsem zrak na městské zpravodaje a představoval si sumu, na kterou šacuje mou obnošenou licenci na život. Předešel mě.
"Deset tisíc. Pět hned a pět, pokud bude komu."
"Plus výdaje", zagradoval jsem.
"Jo, padesát na den."
Možná jsem byl to dopoledne kapku víc citlivější, ale zazdálo se mi, jako by se trochu ušklíbl. Ostatně tenhle by se za padesátku asi ani pořádně nenasnídal. Já sice snídat nemusím, ale žít mě ještě v téhle pakárně neodnaučil ani berňák. Tak jsem se pohledem strefil do těch jeho modrých tůní a lehce kývnul. Doufal jsem jen, že závěť nebude potřeba. Dnes bych to zpětně vyhodnotil tak, že možná skoro jo.
"Devět set jedenáct, temně modrá, ročník sedmdesát šest."
Tohle mě ovšem lehce rozhodilo. "Předpokládal bych, že jste spíš na dobře zajetý blondýny," pokusil jsem se zavtipkovat.
"Vím přesně, co mě rajcuje, Recarde, ale teď není čas na srandičky, mám problém. Ztratilo se mi auto."
Pozdvihl jsem obočí nad levým okem a jen s lehce hranou ironií se pokusil rychle vyřešit tohle dopoledne: "Zkuste McNeala, dole po River Street, na plotě má reklamu - Auta snů. Ovšem, můžete si bejt jistej, že sny se tam rozhodně neplní, možná tak jemu."
"Hmm. Myslíte si, Recarde, že bych tu s vámi ztrácel čas, kdyby mi někdo otočil autíčko na setrvačník? Tak si tu nehrajte na ostrýho hocha a nakopněte v sobě ty poslední zbytky chlapa, co ve vás ještě dožívaj. To auto nutně potřebuju. Nechci kolem toho žádnou publicitu. Hezky v tichosti a hlavně rychle."
Už jsem ve své praxi soukromého očka našel pěknou řádku zoufalých paniček, co zahly kramle s vlastním zahradníkem a zapomněly si předtím dostatečně vyfutrovat svá konta. Našel jsem i dost ztřeštěných potomků ze spořádaných rodin, plujících na vlnách nekonečného rauše, ovšem hledat ztracené auto, to člověka opravdu povznese z dopoledního splínu.
Stočil jsem ještě jednou oči na městské zpravodaje a zašátral v paměti, kdy platím další nájemné. Pak jsem k sobě zvolna přisunul balíček, co mezitím položil na stůl. Navrchu ležela vizitka. Bylo na ní vše, co jsem potřeboval vědět. Jméno a telefon - Jack Smith, každé písmeno poctivě vyvedené v tlačeném, zlatém písmu. Pod tím bylo vytištěno, taktéž ve zlatě, devět čísel, a sázku, jestli zároveň vyjadřují stav jeho účtu v První investiční, bych určitě vyhrál. Možná bych se sek´ jen o pár desítek miliónů.
Na zadní stranu vizitky napsal poznávací značku. Zlatým Parkerem. Tohle miluju - zlaté pero, zlatá vizitka a zlatý honorář.
"Tak, čekám jen dobré zprávy, Recarde. A předem děkuju..." Polkl tu poslední část věty tak nějak do ztracena, až mě to zarazilo. Podal jsem mu ruku a slíbil, že se ozvu. Na dokonale vyžehleném obleku i tváři se mu nepohnul ani chlup.
Dveře kanceláře se zavřely. Masařka na okně našla konečně místo úniku, já si povolil kravatu a zaparkoval pérka znovu na stole. Rozhlížel jsem se zvolna kolem sebe a hledal temně modrou devětsetjedenáctku. Nebyla tady. Nebyla ostatně ani nikde jinde, kde bych jí chtěl býval najít.

II. Paul
Bylo za tři minuty půl dvanácté, sešel jsem dolů a nastartoval svou fordku. Není a bohužel to nikdy ani nebyl cabriolet, a tak jsem měl cestu dokonale vystlanou poledním dusnem. Jen vymražené holeně mi dodávaly naději, že i zaseklá klimatizace není v těchto vedrech tak úplně od věci.
Dojel jsem za město a zaparkoval vpravo od silnice, na dohled od podniku s inspirativním názvem "Paradise". Místo posledního spočinutí všech cesťáků, švorcáků a prošvihnutejch snů. Nebyl jsem tu poprvé, takže mě nesoulad názvu s realitou uvnitř nijak neznepokojil. Jel jsem sem proto, že tady sice nerozdávají k jídelním lístkům poslední burzovní statistiky, ale jestli se tu něco dobře peče, jsou to obchody o nichž se ve výročních zprávách nedočtete.
Standardně sešlápnuté koberce, standardní vyčpělé šero a standardní lačné oči. Dva štamgasti nepozdravili mě, jednu štětku, která dělala, že mě nezná, jsem nepozdravil já, a Paul, ten se na mě usmál jako sluníčko. To uklidní, úsměv barmana. Opřel jsem se o pult a požádal o panáka režné.
Paul, chlapík, který tu roky dokázal odolávat svodům světa a poměrně úspěšně předstírat, že ho to tady ještě baví, velmi elegantním grifem zpola naplnil mou sklenku a postavil ji na startovní čáru.
"Jak jdou kšefty, Recarde?" zeptal se se zájmem, který mi nebyl nepříjemný.
"Kšefty jdou výborně, nevím kam dřív skočit, jestli rovnou do cvokhausu, nebo ke svatejm Kateřínkám."
"Ach, kdo z nás dnes může jásat?"
"Jistě… Nevíte Paule, že by někdo udával do šedého prodeje temně modrou devětsetjedenáctku? Porsche."
"Auto?", podivil se Paul, pohlédl na mě a přestal na okamžik leštit sklenici.
"Jo, auto, ostatně už jsem hledal studenější čumáky."
"No, u nás… teď zrovna nevím o ničem, jedině tak temně modrou naději na zítřejší ráno."
"Hmm, děkuju, Paule", usmál jsem se do zrcadla naproti a ponořil se do režné. Na druhého panáka jsem měl dost času, ale málo chuti, a tak jsem kývnul Paulovi a rozjel se na návštěvu k "Autům snů".
Cestou jsem přemítal, co asi tak může dokonalou homoli dolarů vést k tomu, že namísto pojišťovně či policii, zadá hledání auta soukromému očku. Nevymyslel jsem nic kloudného přes tři semafory, tak jsem zvolna přejel ještě dva bulváry, zahnul doleva a pak hned doprava. Auto jsem odstavil do stínu ve vedlejší příčné ulici.
Vedro, polední siesta pozvolna vrcholila a vzduch byl vyprahlej jak uzel na mé kravatě.
III. 7 x 15
Přešel jsem ulici a cestou podél omšelého dřevěného plotu McNealova království, který si velmi matně rozpomínal na své žluté včerejšky, jsem soutěžil se svým ostrým stínem, kdo z nás první vejde dovnitř. Vzal jsem za kliku jako druhý. Lehké zavrzání pantů byl jediný tón bez falše, který tu za následující dvě minuty zazněl.
"Á, malé očko s velkou touhou. Vítám vás tady, Recarde, dlouho jsme se neviděli."
"Jestli se vám po mě stýská, můžeme spolu vyrazit příští léto na dovolenou McNeale, ale před tím bych potřeboval informaci. Devětsetjedenáctka. Porsche. Temně modrá. Říká vám to něco?" vypálil jsem rovnou od boku.
McNeal, potomek irských přistěhovalců s ostře řezanou tváří, rámovanou ryšavou aureolou vlasů, vzdáleně připomínající hořící obruč, a malýma odstátýma ušima, které mu pasovaly asi jako ponorce vesla, byl přes to všechno zkušený hráč na polích marných nadějí a zákeřných ran do zad, na něhož nenarazit, pokud se čas od času brouzdáte bahnem prohraných životů, nebylo v tomhle městě možné.
McNeal nebyl ovšem jednoduchý ořech k rozlousknutí. Na číslovku devět set jedenáct bohužel nijak zřetelně neaportoval. Naslinil prst a sjel na pultě zvolna levou stranu nějakého seznamu vypsaného do bloku o němž jsem se domníval, že je to soupis vykoupených aut za poslední dvě století. Dojemná scéna.
"Hmm, tady nic," zavrčel soucitně, asi jako když dobrmanovi utrhnete od huby kus flákoty.
"Zkuste ještě tu druhou stranu McNeale," vsadil jsem na jednu kartu.
Poslední na co si pamatuji byl jeho ukazováček, plující někde uprostřed pravého listu a zvuk zlehka dovřených dveří za mými zády. Další hejl, pomyslel jsem si. V tom okamžiku mi však v hlavě explodovala nášlapná mina.
Probral jsem se v půl páté. Někdo mě i s kravatou přehodil přes zadní plot McNealova pozemku a podle toho, jak jsem chrčel, použil kravatu jako pomocné lano. Hodili mě na haldu písku. Měl jsem pěkný výhled na řeku pod sebou, se zažloutlým plotem v zádech.
Nahmatal jsem si pravačkou temeno a ucítil zaschlou krev. Ostrá bolest mnou projela až do ponožek. Opřel jsem se zády o plot, ruce si položil na pokrčená kolena a sledoval remorkéry na řece. Po chvíli jsem zkusil vypočítat kolik je patnáctkrát sedm. Podařilo se mi to napotřetí, ale na výsledek bych nevsadil ani včerejší noviny.
Asi po dalších dvaceti minutách jsem to byl tak na sedmdesát procent zase já, tak jsem se sebral a vyrazil na výlet kolem plotu. Fordky se nikdo ani nedotkl. Posadil jsem se za volant, lehce si ve zpětném zrcátku upravil fazónu, natáhl se k odkládací skříňce a překontroloval, jestli mám pětačtyřicítku v plné síle. Jo, byly tam. Jeden každý z nich o velikosti malíčku slušně živeného tlouštíka by dokázal na fleku zastavit parní lokomotivu.
McNeal stál ve stejné pozici jako před třemi hodinami.
"Vy, Recarde?" podivil se s nehranou upřímností.
"Ne, jenom moje pětačtyřicítka."
První kulka vyrvala ze zdi napravo od jeho levého ramene něco ke dvěma kilům omítky. Než se stačil vzpamatovat, přiskočil jsem k němu a dostal ho levým hákem tam, kam patřil. Sesunul se mi k nohám, ani nehlesnul.
Vykopl jsem dveře do zadního traktu akorát včas. Na dvoře stál tahač s návěsem a pod nájezdovou rampou se na mě vytřeštěně křenila devětsetjedenáctka. Měla krásné oči a byla celá vyvedená v temně modré, přesně jako moje temeno.
Druhá rána vyřešila tenhle doják definitivně. Zarval jsem kulku do předního kola tahače přesně v okamžiku, kdy bral šofér s nějakým pohůňkem roha, což mi tedy nevadilo vůbec.
Na dvoře se rozhostilo ticho, vzal jsem zvolna za kliku Porsche, sesunul se na sedadlo a vůz nastartoval. Obloukem jsem se vyhnul tahači a bez pozdravu opustil McNealovo království.
Dojel jsem ke kanceláři, zaparkoval v podzemních garážích, vyjel zdviží nahoru a šel se na sebe podívat. Opláchl jsem si obličej, vyprášil si kožich a zavolal taxi. Nechal jsem se zavézt k fordce, nasedl do ní a vracel se do kanceláře. U McNeala byl klid jako v kostele. Asi si lízali rány.
Zaparkoval jsem, znovu vyjel nahoru, rozvalil se za stolem a dvě hodiny přemýšlel, jestli civění do zdi je ta pravá relaxace, kterou zrovna teď potřebuji.

IV. 911 životů
Dopoledne jsem zahájil v bistru usídleném v přízemí domu, kde přežívá i má kancelář, hořkým kafem, černým jak svědomí pojišťováka před penzí, šunkovým sendvičem, který by do obrátek nenakop´ ani stoletou herku, natož mě, a dlouhým pohledem do kouřového skla vsazeného do zdi za pultem. Jako silueta jsem vypadal nadějně, detail by asi dopadl hůř.
Vyjel jsem zdviží do kanceláře, pootevřel okno, zkontroloval kabriolety na hlavní třídě a uvelebil se v křesle pro návštěvy. Jo, také by mi vyhovovalo posadit se občas někde do křesla, podělit se o své noční poty a za dvě stovky na den plus výdaje čekat zázrak. Raději jsem nechal tyhle úvahy vyprchat a přesunul se na kapitánský můstek. Vše jako včera - městské zpravodaje, vycíděný popelník pro návštěvy, telefon a v druhé zásuvce napravo utěšitel z nejvěrnějších, láhev režné. Když ta nezabere, pak jedině důstojnej funus. Já měl teda den.
Levou rukou jsem chňapl po sluchátku telefonu, před sebe jsem položil vizitku a vytočil pak na jeden zátah všech devět zlatých čísel.
"Kancelář pana Smithe, přejete si?" oznámil mi po třetím tónu hlas na druhé straně aparátu. Byl to profesionální hlas nějaké profesionální vrány, určitě s vysokým drdolem a možná ne zase tak vysokým sebevědomím, jenž vám ovšem v mžiku vnutí myšlenku, že pokud se náhodou domníváte, že jste potřebný, pak rozhodně pro někoho jiného, než koho právě voláte.
"Recard, přepojte mne na zlatou žílu," pronesl jsem čistým dialektem absolventa Harvardu.
"Prosím?" zaskřehotala mi do levého ucha, tak jsem jí to láskyplně vrátil: "Milá dámo, včera jsem nestihl večerní modlení, celou noc jsem spal na břiše a o svých snech vám ve vašem zájmu raději nepovím nic. Dnes jsem silou vůle dopil velmi hořkou kávu a teď vás ještě budu přemlouvat, abyste mě spojila se šéfem? Vtipkuju rád, nyní mě ovšem berte s velkou rezervou."
"Moment!" vchrstla mi do ucha další porci vyznání a pak ve sluchátku zapraskalo. Čekal jsem na spojení. Ukazováčkem pravé ruky jsem hladil klíček od devětsetjedenáctky. Docela hřál. Spojení se zdařilo.
"Recarde, máte ji?"
"Jo, dokonale. Vypadá jako prasklá amfora, ještě mi v ní hučí."
"Sakra Recarde, tak co?" byl netrpělivý, jak včerejší sen.
"Jasně, mám ji," uklidnil jsem ho.
"Výborně, za hodinku jsem u vás, hlídejte ji jako oko v hlavě."
"To si raději nepřejte, čekám vás." Zavěsil jsem. Měl jsem čas. Měl jsem fůru času. Měl jsem taky na cestě fůru dolarů. Tak co bych nečekal.
Dveře se rozletěly za třicet pět minut. "Kde ji mám, Recarde? Jste pašák," vyhrkl a současně se posadil do křesla.
"Dole v garážích, hned u zdviže, tím pašákem si ovšem tak úplně jistej už asi patnáct let nejsem," odpověděl jsem.
Usmál se a pokračoval: "Recarde, já… jsem vám velmi zavázán. Kdybyste cokoli potřeboval, mou vizitku máte." Oči mu hrály upřímnou radostí.
"Jo, děkuju, Smithi, potřebuju akorát vyměnit náplast na temeni, koupit si nový kvádro a najít ztracenou rovnováhu, ale tohle všechno zvládnu sám."
"Jistě, vím, mrzí mě ta rána, Recarde."
"Mě možná víc, ale už je to jakžtakž za náma," pokusil jsem se o úsměv a pohlédl netrpělivě na městské zpravodaje.
Vsunul pravou ruku do náprsní kapsy u saka a přidal na stůl ke zpravodajům padesát stovek. Vytáhl jsem z první zásuvky napravo zálohu, přihodil ji do banku a porovnal komíny. Sedělo to dokonale, včetně padesátky, co se styděla navrchu.
V popelníku jsem nechal klíček od vozu. Jak se Smith pro něho natahoval, udeřila mě do očí fleš z jeho manžetového knoflíčku na rukávu košile. Evidentně ruční práce v platině. Na horní plošce, rámované diamantovým prachem, se skvěla číslovka 1915.
Loučení bylo dojemné. Smith se zvedl z křesla, podal mi pravou dlaň a já jí stiskl upřímným tlakem deseti tisíců dolarů.
Pohlédl jsem do jeho hlubokých očí a řekl:"Smithi, co je za tím?"
Na okamžik se zahleděl skrze okno někam daleko k horám za mými zády, přivřel oči, pak se vrátil zpět a řekl: "Nic, nic, Recarde, jen… každá ujetá míle v tomhle voze, vám přidá jednu hodinu života navíc."
Ještě jsem stál, když ke mně z chodby dolétl zvuk zaklapnutých dveří zdviže. Dorian Grey hadr, pomyslel jsem si a třesoucí se pravačkou do sebe nasoukal dvojitého panáka režné.

BRAVO PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
14. 2. 2013 19:05
Re: 911 ŽIVOTŮ
Krásná připomínka... :yes: ;-)
15. 2. 2013 09:16
Re: 911 ŽIVOTŮ
:-) Kdo přečte celé, má prej u něj flašku. A prosím, ve které že části novely se asi tak přibližně dozvíme něco konkrétnějšího o dotčeném subjektu P911 a vztahu spisovatele k němu??
14. 2. 2013 20:53
Re: 911 ŽIVOTŮ
:yes:
Perfektní, hlavně teď na večer...to budou sny :-)
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:34
Re: 911 ŽIVOTŮ
Ouu. Jak dlouho jsi to psal?
15. 2. 2013 14:34
Re: 911 ŽIVOTŮ
911 vteřin.
Avatar - šmoula nešika
15. 2. 2013 23:09
Re: 911 ŽIVOTŮ
Tipoval bych spíš 99,1 minut.
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 08:29
Re: 911 ŽIVOTŮ
:yes: :yes: :yes:
15. 2. 2013 09:08
Re: 911 ŽIVOTŮ
Konečne :-) :yes:
14. 2. 2013 17:09
Trapné
Hlavně že němci dokážou vše ukecat, dělat to jiný výrobce tak ho setřou, dříve to byly nekvalitní interiery, dnes to jsou nepřesné řadící převodovky, ale dělat jedno to samé dokážou udělat jenom němci , protože nic nového udělat neumí Golf, Pasat atd...,..................
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Snooob
14. 2. 2013 17:27
Re: Trapné
Čo to meleš!
Že by nejaká fóbia zo susedov? Alebo len fakt, že k vlastníctvu Porsche sa tak ľahko nedostaneš?
14. 2. 2013 18:23
Re: Trapné
Skus si postavit jedno z nejúspějšnějších superaut které se úspěšně 50 let prodává a pak babrej.Kdybys todle říkal o nějakým čínskym autě chápu,ale o 911!!!!! styď se!
Avatar - white label
14. 2. 2013 18:36
Re: Trapné
Nemusíš dál dokazovat, že nejsi ani dvojka, ale pouhá nula...
14. 2. 2013 20:15
Re: Trapné
911 je pojem, absolutni legenda. Nemas zadnej duvod tenhle skvost hanit.
14. 2. 2013 20:55
Re: Trapné
Za trotla jsi tu byl loni a za trotla jsi tu i dnes.
Koukám, že ses s tím naučil žít - v tvém případě je i tahle životní rezignace vlastně úspěch. Sice žádnej obraz, ale aspoň trochu zvuk...
:no:
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:37
Re: Trapné
To, že jsi úplný mimoň už zmínili kolegové a já ještě dodám - staré 911 bylo neuvěřitelně kvalitní auto, kterému se současné vyrovná jen vysokou úrovní montáže.
Avatar - bigsoul
14. 2. 2013 23:10
Re: Trapné
Topper 2... Nieje to ten sami clovek?
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2013 23:13
Re: Trapné
...takového znalce jsem zažil .... nejdříve mi povídal něco o nepraktičnosti, pak o předraženosti, pak o kostitřasu, aby nakonec řekl, že ho taková plechovka nechává chladným... Roztomilá byla jeho paní, která ho utla s tím, že proč ho tedy několikrát u té plechovky fotila... borec zatáhl podvozek a vyfičel komínem jak naštvaný santa....
Za to, co jsi napsal, by sis měl dát jednu výc***u heverem....
Avatar - ericho33
15. 2. 2013 10:02
Re: Trapné
:yes: :yes: :yes: >:D
15. 2. 2013 08:18
Re: Trapné
Nezapomeň na těsnění pod hlavou, ale na to svoje. Všechno už je očividně pryč.
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 16:42
Re: Trapné
:yes:
tady to evidentně nevadí, stejně nemá co "utéct"
Avatar - white label
14. 2. 2013 18:31
Není číslo jako Číslo
Každý správný chlap by měl vědět co znamená "číslo" 69, stejně jako by měl vědět, co znamená "Číslo" 911, co z toho je větší "porno" už naopak příliš řešit nemusí...
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Snooob
14. 2. 2013 18:50
Re: Není číslo jako Číslo
:yes:
14. 2. 2013 18:55
Re: Není číslo jako Číslo
:-) :yes:
Avatar - Dinar
14. 2. 2013 19:06
Re: Není číslo jako Číslo
>:D :yes:
Avatar - white label
14. 2. 2013 20:30
Re: Není číslo jako Číslo
Co udělají dvě "jedinčky", když je pro obě svět příliš malý? Pohotově vytáhnou "devítku", přece...
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2013 23:08
Re: Není číslo jako Číslo
>:D ;-) :yes:
14. 2. 2013 19:54
Re: Není číslo jako Číslo
S tim se neda jinak, nez souhlasit ;-)
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:38
Re: Není číslo jako Číslo
:yes:
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2013 23:08
Re: Není číslo jako Číslo
:yes:
Avatar - deolator
15. 2. 2013 08:30
Re: Není číslo jako Číslo
:yes: :yes: :yes:
15. 2. 2013 08:41
Re: Není číslo jako Číslo
:yes: >:D
14. 2. 2013 19:21
"Nadcasovy" dizajn
Takto vyzera 'nadcasovy' dizajn, chcipaci [odkaz] :yes:
Nie su to tie nevzhladne paskvily, o ktorych si to snazite nahovorit :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:41
Re: "Nadcasovy" dizajn
Makovník dnes zase myslí! :yes: Jinak se fakt nemohu ubránit tomu, že v šedé vypadá líp staré, ale nové ve žluté s dvoubarevnými koly... hmm.
Avatar - 3_diamanty
14. 2. 2013 19:29
s carrerou to ide dole vodou
kazda nova generacia je viac prezvejkana a je sirsia nizsia s viac sklopenymi reflektormi ... samozrejme ze kazdemu sa to musi pacit.... no mne nie.... je to stale viac placate nudne rozcapene ... prrestava sa mi to pacit.... posledna pekna carrera pamata este 80te roky [odkaz]
Rozbalit vlákno
7
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:42
Re: s carrerou to ide dole vodou
Je to trošku jak s Mini. Ale asi to bude i lakem.
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2013 23:07
Re: s carrerou to ide dole vodou
...no není to ProCíd...
15. 2. 2013 09:10
Re: s carrerou to ide dole vodou
>:-[]
Avatar - bigsoul
14. 2. 2013 23:07
Re: s carrerou to ide dole vodou
Topper s tebou to ide dole vodou!!! Placat tieto HOV..NA mozes len ty!!!
Avatar - PlugIN
15. 2. 2013 19:09
Re: s carrerou to ide dole vodou
Nesouhlasím. Dle mého názoru je nejnovější modelová řada dokonce jedna z těch úplně nejpovedenějších.
Avatar - Ham.
15. 2. 2013 20:13
Re: s carrerou to ide dole vodou
:yes:
Myslím, že nemá smysl polemizovat, zda je povedenější ta či ona generace. Ono to porovnat směrem do historie dost dobře nejde, to je stejné jako se snažit porovnat jestli byla větší osobnost Einstein, Newton nebo Phytagoras. Ve své době byl každý z nich kapacita a špička svého oboru tak jako Carrera, podstatné je, že i současná řada je na samém vrcholu v porovnání s konkurencí a to je to wocogo.
15. 2. 2013 20:59
Re: s carrerou to ide dole vodou
Hlavně s tebou aby to šlo "hore vodou". Máš nejvyšší čas, později se ta časová ztráta dohání obtížněji.
Avatar - Aladeen
14. 2. 2013 19:31
už 50 rokov
Platenej dovolenky v dizajnérskom štúdiu Porsche >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:44
Re: už 50 rokov
Trocha hlíny, pěny a na pár let dopředu je vystaráno...
Avatar - ericho33
15. 2. 2013 10:12
Re: už 50 rokov
Aspoň vidíš, ako je dôležité robiť veci kvalitne už na prvý krát. Niekto búcha nový dizajn každý rok, a aj tak to vyzerá stále rovnako na ho.no!
14. 2. 2013 19:42
SRDCAŘI
Jo v tomhle světě Rambů z fitcenter a Terminátorů z mateřskejch školek, ve světě tetovanejch námořníků, co nikdy neviděli moře, a vegetariánů, co nerozeznaj kukuřici od banánu, tak v tomhle světě profesionálních amatérů života jsou ještě stále srdcaři. Jsou tu bejci, co ví, kde je klasa, kde se staví čas, kde ti ručka otáčkoměru zatne svůj hrot do srdce jednou navždy. Tak jo, bejci z klubu 911... o tom to je, o tom to být má...

BRAVO PORSCHE :yes: :-!
Rozbalit vlákno
15
14. 2. 2013 20:59
Re: SRDCAŘI
:yes:
Já se dneska upalcuju, ale co - tady to ani jinak nejde :-)
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2013 23:03
Re: SRDCAŘI
....že díky.... ještě bych dodal ..... ten orgasmus při přeřazení v 7mi tisících, když tě už ten zvuk protíná a přeřadíš a uzemní tě nižší .... opět opět opět a opět....
ano ...tohle je žrádlo pro srdce

:yes: :yes: :yes:
15. 2. 2013 13:23
Re: SRDCAŘI
ahoj Sviho...
nikdo ti nebere pravo psat tu sve rozsahle prispevky, za ktere ti tve publikum jeste zatleska. Ja bych to oznacil za slinty, ale je to jen muj nazor...
Neustale se sam prohlasovat za srdcare, bejka a vyssi kastu tak trochu popira samou podstatu toho prohlaseni.
911 nevlastnim, ackoli uznavam, ze je to vyborne auto i na kazdodenni jezdeni.
Mezi mymi prateli je ale majitelu hned nekolik a rozhodne se neomezuji na zakladni verze, ktere jiz dnes vykonove moc vyjimecne nejsou.
Zadny z tech lidi neni na auto.cz a jednim z nejpodstatnejsich duvodu jsou lide jako ty.
Lide, ktere zajima jen image a radi se povysuji nad ostatni.
Opravdovi srdcari, ti, kteri to o sobe sami nemusi prohlasovat, si 911 vazi pro ryzi radost z jizdy a nikde se s ni nepotrebuji ohanet ani za ni schovavat.
Ze by ti priroda nenadelila? :-O
15. 2. 2013 13:31
Re: SRDCAŘI
......ale je to jen muj nazor...
...můj také. :-|
15. 2. 2013 14:51
Re: SRDCAŘI
Jen jemná korekce toho tvého blábolu - nikdy nikde jsem tu o sobě nenapsal, že jsem vyšší kasta, či dokonce... bejk >:D A nikdy nikde jsem se tu na nikoho nepovyšoval. Ano, jsem srdcař, životní srdcař, nikoliv tedy ten horní (jistojistě bohužel) ten z klubu 911, to sis špatně vyhodnotil, ale přesto srdcař. Článek o klubu srdcařů 911 tu jistojistě najdeš na hlavní straně, vyhledej si ho, a pak se tu sám sobě omluv.

Je fajn, že máš přátelé s devětsetjedenáctkami, tím se tu chlubit moc našich kolegů nemůže. Holt komu je dáno, tomu je dáno, viď ty... nadělovači ;-)
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 16:27
Re: SRDCAŘI
Mno, aniž bych se chtěl kohokoliv zastávat, a nejednou právě s GTIm jsme se rafli celkem pěkně za spojlery, tak neznamená, že když něco nepochopíš, tak to jsou slinty. Mi třeba přijde slint to, že řekneš, že se někdo neomezuje na základní verze, které dnes výkonové moc výjimečné nejsou.... tohle je opravdu blábol...ale omlouvá tě to, že jsi "plakát" a koukač. Kdyby sis prubnul ty nevýkonné základní verze tak ti garantuji, že by se ti ponožky přihrnuly až k bradě a na trenclách bys měl volánky. Porsche není o výkonu, o tom být nejrychlejší...nej nej nej, protože 911 je nej a právě i v těch, pro tebe, sociálních verzích, které, a to ti garantuju, ty nepoznáš. Pokud ano, tak podle čeho?
Nebuď tak úzkoprsý.... ;-) dovol si Porsche.... Porsche je život, styl, image, radost, emoce, láska.....
15. 2. 2013 21:05
Re: SRDCAŘI
:yes: Přijde mi to jako typická póza. Jedině turbo, nebo GT2 (RS), protože MP4-12C, GT-R atd... Ostatní jsou podmotorované. Přitom vysoko ceněná řidičsky je GT3RS, která neoslňuje výkonem. Nebo dle mne velmi nedoceněná Carrera GTS. A i ta nejzákladnější Carrera nejde než pochválit.
15. 2. 2013 15:00
Re: SRDCAŘI
Napsal jsem ti odpověď.
14. 2. 2013 19:51
911
me se libi ta prvni a ted posledni,ty mezitim se mi nelibi,jeste se mi libila ta s tim velkym tlustym kridlem, nevim co to bylo za rok......
Rozbalit vlákno
0
14. 2. 2013 20:37
NFS
No divím se, že ani ve článku ani v diskuzi nepadla zmínka o NFS: Porsche Unleashed (nebo taky Porsche 2000) - jednoznačně nejlepší díl celé série, celé je to (nečekaně) jen o značce Porsche. V módu evoluce se začíná s 356 , pokračuje 550 A Spiderem, pak je většina času věnována všem možným i nemožným 911 (ano, i Carrera RS 2,7), přes moby dicka, 911 Turbo po GT1 s odskočením k 914, 944 a Boxsterům... Prostě lahoda... Dají se měnit gumy, převodovky, mezichladiče, sání, turba, části karoserie za laminátové, ocasy... asi miliarda věcí... A funguje model poškození. Takže si rozmyslíte, jestli to naperete do sloupu nebo radši ne, protože pak oprava bude skoro dražší než nový auto... Asi to jdu zase po delší době nainstalovat... Parádní seznámení se s historií značky. Tak nějak jsem doufal, že by mohly vydat remake...
Rozbalit vlákno
4
14. 2. 2013 21:01
Re: NFS
Připomněls to hezky, ale co jsi nezmínil, to je takřka geniální definice jízdních vlastností těch aut.
Ano, jednoznačně nejlepší díl celé série.
15. 2. 2013 12:39
Re: NFS
Na modelování se totiž podílelo přímo Porsche. Takže hra měla blíže k simulátoru, než je u NFS běžné.
Avatar - Snooob
14. 2. 2013 21:23
Re: NFS
Až mi zimomriavky nabehli, keď si mi to pripomenul :yes:
Mód evolúcie som prešiel x krát a stále dookola :-)
A ten Moby Dick - no to bol masaker!
15. 2. 2013 11:52
Re: NFS
Máš naprostou pravdu. Pro mě také nejlepší série. Vrcholem tam tehdy bylo Turbo typ 996, no raketa. Mělo to parádní grafiku, vždycky jsem si rozsvítil světla ;-) . Měli to zvládnlé perfektně, rozdíl v chování a jízdních vlastnostech byl výrazný. Třeba první Turbo typ 930 byl na limitu hodně těžce zvladatelný, v zatáčce jsi musel jen lehce na plyn a také brzdit do plynu, jinak byla nestabilní a ta doba než se jí roztočilo turbo...ale pak to byl kopanec. Nebo GT3 typ 996 bylo hrozný prkno, prakticky se nenakláněla. Zato GT2 typ 993 byla hodně jedovatá, neskutečný výkon a ty zadní nanýtované rozšířené blatníky? Mňam :yes: . Byla to parádní série, moc rád na ní vzpomínám. Stáhl jsem si z netu i ta bonusová auta jako 928GTS na legendu legend 959 :-) . U GT1 jsem vždy ladil délku převodů a pak lámal rekordy v maximálce. Jooo krásné časy :-)
14. 2. 2013 20:48
Singer
Kdyz uz jsme tedy u fenomenu s oznacenim 911, co rikate na Singer?
Osobne se mi tohle retro s moderni technikou zamlouva..
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
14. 2. 2013 21:18
Re: Singer
Já jsem pro.
Vizuálně se mi tahle generace líbí s výjimkou 993 mnohem více než ty moderní - a s dnešní technikou? Super.

Američani to už dlouho dělají s muscle a pony cary z 60. let, Porsche je už jen logickým krokem (furt jich je plno, jsou laciná a nikomu to žíly netrhá).
Avatar - šmoula nešika
14. 2. 2013 21:46
Re: Singer
Pěkný. A ty trumpety sání jak u Miury a Amerik...
15. 2. 2013 13:56
Re: Singer
Singer je super. Už delší dobu jsem si říkal, proč někdo prostě nezačne vyrábět klasická auta ze starší doby a neobohatí je prvky z moderních aut. A hle přišel singer. Myslím dokonalost ... jen škoda té ceny.
Avatar - HitmanPB
14. 2. 2013 21:11
Design 911-tky dozrieva ako víno.
Na prvý pohľad je nenápadný, ale pritom famózny.
Nechcem rýpať, ale myslím, že je to ukážkový príklad evolúcie a cizelovania skvostu pre Jaguar...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
14. 2. 2013 23:06
Souhlas s redaktorem....
.... trošku smutně, ale musím souhlasit s tím, že "Zatím to vypadá, že "pravá 911" vypadala trošku jinak..."
991 má ale něco, co doteď nebylo. Zvuk laufů a ten krásný štěkot při otevřených klapách při podřazeních.
Za mě poslední srdcová dáma je 997 :-)
Rozbalit vlákno
10
14. 2. 2013 23:36
Re: Souhlas s redaktorem....
Ja se svezl "jen" s 996 Turbo a spolecne se svezenim v GTS Viper je to to nejlepsi, co jsem zatim za volantem zazil..
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 16:28
Re: Souhlas s redaktorem....
Mi turbína 996 uplně nesedla... asi nejvíce ji chybí zvuk. Ale jinak...solidní Pendolino ;-)
Avatar - Dinar
15. 2. 2013 08:57
Re: Souhlas s redaktorem....
Věřím, že podobné pocity zažívali majitelé 993, když se svezli s 996, je to dle mého otázka zvyku. Pro mně jako nemajitele 911 je po svezení se s růz. generacemi a specifikacemi (996, 997) a jednou 991kou právě 991 nejlepší 911kou, co jsem jel, a byla to relat. obyč. carrera S. ;-)
15. 2. 2013 12:55
Re: Souhlas s redaktorem....
"Věřím, že podobné pocity zažívali majitelé 993, když se svezli s 996" :yes: Pokud si zamiluješ charakter, tedy často nedostatky, tak nová generace pro tebe může být zklamáním. 991 je podle mne lepší auto; jestli je to lepší 911, to je subjektivní otázka.
Avatar - Dinar
15. 2. 2013 13:04
Re: Souhlas s redaktorem....
Ano, to jsi vystihl naprosto dokonale. :-) :yes:
Avatar - white label
16. 2. 2013 00:55
Re: Souhlas s redaktorem....
:yes: :yes:
15. 2. 2013 13:53
Re: Souhlas s redaktorem....
Mě teda z porší rodinky seděl nejvíc cayman S . To je prostě auto pro mě. Malé, lehké, pěkně ovladatelné, pohledné s wow efektem ( ale zase ne až tak moc, že by tam skákali nahý ženský a okolo místa kde parkuješ se ti sbíhali patnáctileté holky s foťákem a hustí hopeři na tebe ukazovali džeah gesta ) a na každý den. To je takový můj prozatimní cíl ... neříkám sen, protože Cayman S je i za příznivou cenu :-)
Avatar - Dinar
15. 2. 2013 14:27
Re: Souhlas s redaktorem....
Ale jo, já docela vážně o caymanovi uvažuju, ale spíš proto, že jsem zatím nedošel k tomu (jestli kdy dojdu), že bych jako auto na každý den chtěl carreru, pořád je to u mně spíš na kombinaci velký sedan a víkendovka. A jako víkendovka dává cayman mnohem větší smysl než 911. ;-)
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 17:04
Re: Souhlas s redaktorem....
Tak ať to klapne! ;-) :yes:
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 16:34
Re: Souhlas s redaktorem....
Je pravda, že nejvíce zábavy poskytuje právě to eSko. :yes: Staré 911ky jsem nezkusil, ale pomalu se chystám na nějakou stylovku s označením 993 pořídit. Můžu jen říct to, že 991 je úplně jiná 911. Je to luxusní sporťák bez kompromisů... ale není to už nářadí pro srdce kluka. 997 ti trvá pár tisíc km /i více než 10tis/ než ji napojíš na své tepny. 991 - sedneš a stačí ti jedno dopoledne. Obrovský skok je zvuk výfuků, ten je parádní u 991, u 997 si to necháš někde doladit ;-) jen uvedu, čistě abych předešel krvavým útokům našich kolegů bychařů, že s 996 turbo 2200km, 997 CS - 51000km, 991 - 1100km. :-)
15. 2. 2013 01:01
Jako kvalitní víno,
starší, archivní kousky jsou prostě podle mě lepší. Ty nové jsou rychlejší, technicky dokonalé, ale taky mnohem oteklejší, takové bachraté ve srovnání se staršími. Stará Porsche jsou ryzí sporťáky, ty dnešní sice jsou taky sportovní, ale už tak nějak změkčile, luxusně a příliš bezpečně.
Jak to řekl Niki Lauda o F1 - dnešní formule jsou super bezpečné, ale ve srovnání s dřívějšími neuvěřitelně nudné.
Rozbalit vlákno
11
15. 2. 2013 08:33
Re: Jako kvalitní víno,
První odstavec ponechám bez komentáře i z tohoto úhlu lze na vývoj pohlížet.

Ale Lauda svými výroky v F1 v době kdy už dlouho nejezdil obtěžoval tak dlouho a proflákl se natolik, že ho posadili do té nové formule, kterou prý může řídit i cvičená opice, ať to tedy předvede jak se má jezdit. Jak to dopadlo asi pamatuje každý, neprojel bez hodin ani tři zatáčky. O nějakém čase nemohla být ani řeč, když nedojel pořádně ani celé kolo. A od té doby byl od něj klid. :-) [odkaz]

(Jeho umění a zásluhy v historii motorsportu tím nesnižuji, má je, ale skromnost je výsadou králů.)
15. 2. 2013 09:39
Re: Jako kvalitní víno,
Bylo to dost silné vyjádření, přeci jen řídit F1 nemůže být nic lehkého. Na druhou stranu věřím tomu, že v minulosti to bylo mnohem těžší. Lehoučké supervýkonné auto s nesrovnetelně slabší aerodynamikou, horším podvozkem a pneumatikami, kdy větší havárie automaticky znamenala smrt, bylo o něčem jiném. Pokud tedy Laudův výrok přijmeme jako nadsázku, jak to určitě bylo míněno, tak na tom něco je.
Stejně tak Juha Kankunnen prohlásil: "WRC is for boys. Group B was for˙ men." Oproti dnešku minimum trakce, spousta výkonu a bezpečnost na úplně jiné úrovni... Tvrdit, že prohánět se rychle po okruhu nebo rychlostní zkoušce dnes zvládne každý, je pochopitelně zcestné, spíš jde o to srovnání.

A v opačném gardu: [odkaz]
15. 2. 2013 10:19
Re: Jako kvalitní víno,
Už zase ? :-)
Dobře, to s tou opicí byla jen poslední kapka, kterou přetekl tehdy pohár. Trápil všechny okolo sebe prý strašně.

Každá doba v tomto sportu má svá úskalí. Ale podmínky jsou v té určité době pro všechny +/- stejné. Myslím řády, tratě, paliva, +/- i pneumatiky (a dnes i ty stejné) atd. Proto dost dobře nejde mezigeneračně určit nejlepšího pilota a porovnávat neporovnatelné. Proto třeba i fenomén Rossi nepokračuje ve vítězném tažení. Ne, že by byl už starý, ale nezvykl si na "carvingové lyže". Tím mám na mysli kontrolu trakce. A ti mladí se s ní už narodili. Ti by ještě koukali, kdo je Rossi, kdyby kontrolu trakce zakázali. (Můj osobní názor.) Stejně špatně se určuje i nejlepší auto všech dob. I když si to zúžím na nějakou kategorii. Jsme v článku o Porsche, tak třeba nejlepší Porsche řady 911 všech dob.

Záměrně nechci rozebírat techniku F1, to je na dlouho. Tehdy méně omezení, dnes pokrok. Konkrétně pneumatiky jsou dnes "horší" a to úmyslně. Není problém vyrobit plně funkční pneumatiku, která vydrží celý závod. To ale není v souladu s komerčními zájmy.
15. 2. 2013 10:54
Re: Jako kvalitní víno,
Na motorkách mají kontrolu trakce? O_o
Nic moc tedy.
15. 2. 2013 11:15
Re: Jako kvalitní víno,
Už dlouho. Kriticky myšlená slova právě Rossiho : „Máme rozdílné křivky točivého momentu, různé charakteristiky motorové brzdy, kontrolu zdvihu předního kola, kontrolu trakce pro každou jednotlivou zatáčku, ale to vše v první řadě pomáhá lepšímu času na jedno kolo. Dnes to je tak, že mezi dvěma zatáčkami neovládá jezdec výkon stroje, ale vše je v elektronice. Když dnes postavíte vedle sebe dvě motorky, můžeš ty, jako jezdec, jen málo co podniknout. Motorka totiž nemá žádné protáčení zadního kola, přední kolo se nezdvihne, výkon motoru se elektronicky vypočítá podle naklonění rámu a nakonec je z toho perfektní projetí.“
15. 2. 2013 11:31
Re: Jako kvalitní víno,
Přesně tak. Závody pak nedělá jezdec, ale technika, kterou je relativně (!) snadné vést na limitu po okruhu celkem širokým spektrem jezdců a top jezdec jako Rossi pak nemá šanci mezi nimi vyniknout. To samé měl podle mě na mysli právě i Lauda, když pronesl to své kontroverzní prohlášení. Nechtěl tím říct, alespoň jak to chápu já, že by řízení bylo vyloženě jednoduché, ale že auto zkrátka dělá hodně věcí za jezdce.

Jinak Rossi vítězil i v dobách kontroly trakce, spíš jde o to, kam až se to obecně dotáhlo v posledních cca pěti letech (opět slova Rossiho). Nehledě na to, že za neúspěch posledních dvou let může hlavně přechod k Ducati, která nedosahovala kvalit Yamahy a Hondy. A právě kvůli té elektronice dnes není dost dobře možné, aby dobrý jezdec na horší motorce uspěl.
15. 2. 2013 11:24
Re: Jako kvalitní víno,
O F1 jsem se v té době do zákulisních podrobností nezajímal, jen se koukal na závody, takže nevím, co všechno vyváděl. Měl zkrátka pocit, že moderní auto jede skoro samo a stačí jen jako robot v přesných okamžicích šlápnout na brzdu a zatočit volantem a takhle kolo za kolem. Což i tak ale jistě vyžadaje nemalé schopnosti, bavíme-li se o tak rychlém autě. Proto je jasné, že ani Lauda ve svých letech a bez předchozích zkušeností s něčím podobným nebyl schopen zajet nic kloudného. Jeho výrok je v doslovném smyslu pochopitelně přestřelený, ale jak říkám, vezmeme-li to jako nadsázku říkající "dřív bylo řídit auto F1 těžší", tak to smysl dává. Což je posíleno i tím, že to není dlouho, co ještě byla v F1 kontrola trakce a další tuny elektroniky, kdežto Lauda měl ve své formuli akorát volant, pedály a háčko. Naštěstí je teď v celém motorsportu snaha tyto systémy opět upozadit.
Jinak souhlasím s tím, že jezdce z různých dob nelze výkonostně srovnávat, v tom se plně shodneme.
15. 2. 2013 11:35
Re: Jako kvalitní víno,
Možná i vítězil, ale to byla kontrola trakce tehdy ještě dřevěná. Každý rok, měsíc, den je lepší a lepší. Podstata je, že mu k srdci nikdy nepřirostla. Jezdil ještě Yamahu a už mu na stejné motorce Lorenzo ještě s nudlí u nosu škaredě zatápěl.

S ostatním také souhlas.
15. 2. 2013 11:40
Re: Jako kvalitní víno,
Přesně tak, jde o ten vývoj, kam až se to dnes dostalo, jak cituješ výše. Záleží tedy na tom, jaká kontrola trakce, ta se dá udělat různě.
16. 2. 2013 00:04
Re: Jako kvalitní víno,
Všechny elektronické hovadinky, jako je třeba kontrola trakce, jen dělají ze sportovního náčiní videohru. Jezdec může klidně jet pořád na plný plyn, nemusí mít žádný cit pro dávkování výkonu, neřídí on, řídí elektronika. Stejně při brzdění - díky ABS může člověk úplně bez citu naplno zabrzdit a kolo mu neuklouzne.
Takové ježdění je o ničem. O vítězi rozhoduje programátor - líp nastavená elektronika = lepší výsledek. A to je taky důvod, proč jsou dnešní závody ve srovnání s dřívějškem tak nudné. Třeba v F1 se často rozhoduje o vítězi ne na okruhu, ale v boxech. Trapné.
Jediným řešením je veškerou elektroniku zakázat. Potom by zase začaly být závody zajímavé a nezvládnutí výkonného stroje by oddělilo zrno od plev. Opět by se projevily různé jezdecké styly, driftování v zatáčkách, prokluzující kola,...
16. 2. 2013 15:35
Re: Jako kvalitní víno,
Mám shodný názor.
Avatar - simon_sez
15. 2. 2013 10:15
993
ja som hlasoval za 993ku;
ked budem velky, tak si jednu kupim ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
15. 2. 2013 16:44
Kdyby někdo náhodou nevěděl, co znamená srdcař....
[odkaz]

Porsche je styl... 911 je srdce a život ....
Rozbalit vlákno
3
15. 2. 2013 17:42
Re: Kdyby někdo náhodou nevěděl, co znamená srdcař....
:-) :yes: :yes:
Avatar - white label
16. 2. 2013 01:20
Re: Kdyby někdo náhodou nevěděl, co znamená srdcař....
Skvělá reklama... :yes: :yes:
16. 2. 2013 09:04
Re: Kdyby někdo náhodou nevěděl, co znamená srdcař....
O jo joj. Výborné. :yes: :yes: