Posilovač řízení není v osobních autech žádnou novinkou, za posledních patnáct let ale udělal obrovský rozvoj. Zároveň se stal standardním vybavením i těch nejmenších vozů.
Posilovač řízení s elektromotorem na sloupku řízení
Je zajímavé, že tento typ, u kterého píšete, že nepředává ideálně odezvu od kol je použit u Mazdy 3 Skyactive, u které právě všichni chválí její odezvu od kol k řidiči... Asi se s tím v Hirošimě umí poprat :-)
Re: Posilovač řízení s elektromotorem na sloupku řízení
Může být, mazda měla vždy dobré kapalinové posilovače, a dřív byla nadprůměrně ovladatelná, od mazdy GG, respektive GH už to tak extra slavné není, ale pořád je tam ten vzpomínkový "ocas". Stále je ale někde v nadprůměru.
Ještě bych zmínil, že japonci měli už v 70tých letech posilovače s proměným účinkem.
Třeba konkrétně Honda Accord první generace od roku 1976. Fungoval na bázi dvou čerpadel kde jedno bylo jako primární a vytvářelo tlak pro posilování a druhé bylo v převodovce a vytvářelo tlak podle rychlosti jízdy (čim více vozidlo jelo, tím větší tlak). V převodce řízení byl ventil, který díky tomuto tlaku omezoval posilovací účinek tak, až to v určité rychlosti omezilo posilovací účinek na nulu.
Tento typ posilovače honda používala až do devadesátých let.
Díky za hodnotný příspěvek. Tohle třeba vůbec nevím. Docela bizardní řešení vzhledem k tomu, že v 90. letech již byla eletronika na takové úrovni, že systém Servotronic II se začal prosazovat i do levnějších aut. Minimálně třeba u Legenda z roku 1990 (Mk2) bych čekal jiné řešení.
Děkuji za odpověď. Ano i zmíněný Legend MK2 používal tento typ posilovače. Honda, ale i jiné japonské automobilky hodně dlouho veřily mechanickým komponentům ve svých autech. Je dobré držet se osvětšené techniky, než montovat hnet nejnovější technologii.
Například třeba tempomat. I když BMW už v osmdesátých letech používalo elektronicky řízený, japonci používali mechanicky ovládaný tempomat až do přelomu tisiciletí, protože byl prostě spolehlivý :-) .
K nadpisu. Prostě mě to tak napadlo. Nic v tom nehledejte. Byla to snaha trochu to odlehčit. ale chápu, že někoho to může rozladit. Asi záleží, jak kdo to za dob minulého režimu měl. Ale naopak jsem zapřisáhlý odpůrce komunismu, ačkoliv nezastírám, že mě tahle doma historicky zajímá.
K té zpětné vazbě řízení.
Podle mého názoru nezávisí na typu posilovače řízení. Většina novinářů to tvrdí, nicméně jen malé procento z nich má vůbec povědomí o technice a geometerii předních náprav. Bohužel to tvrdí i zahraniční kolegové (Anglie, Německo). Třeba korejská auta z 90. let měla hydraulický posilovač řízení a k tomu super přední lichoběžníkovou nápravu (Kia Magentis, Hyundai Sonata) původem z Galantu (byt zjednodušenou) a když jsem v tom kdysi jel, tak to řízení žádnou zpětnou vazbu nenabízelo. Volant šel prostě lehce i když se jelo rychle a navíc i v zatáčce při přiblížení se limitům přilnavosti. Zpětná vazba je o geometrii přední nápravy. Hodně dělají velké negativní odklony kol v kombinaci s poloměrem rejdu co nejblíže k nule (offsetem). Bohužel jde o agresivní naladění, které není slučitelné s dnešním požadavkem na komfortní řízení.
Já mám na oslovení "soudruhu" alergii už od základky. V celém článku není také jediná souvislost s tvojí dedukcí. Možna si ale pan Dusil myslí, že je to v návaznosti na článek o technice vtipné.
Flynt-ovi sa nič nepokazilo. Žiaden Golf nevlastnil, ani nevlastní, Je tu ešte jeden "diskutér", ktorý v priebehu dvoch rokov už "vlastnil" skoro celé produktové portfólio Škody a VW a vždy sa mu všetko sypalo. Toto je len ďalší diskusný hater. Ďalší uhrovitý pubertiak pre ktorého tatkova násťročná bazárová herka je tým všetkým, čo zo sveta áut dokázal spoznať.