Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Posilovač řízení: Soudruhu, nedři se!

25 komentářů

Avatar - Wolfsteen
Wolfsteen
Je zajímavé, že tento typ, u kterého píšete, že nepředává ideálně odezvu od kol je použit u Mazdy 3 Skyactive, u které právě všichni chválí její odezvu od kol k řidiči... Asi se s tím v Hirošimě umí poprat 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Otázka zní, jaké řízení se bere pro srovnávání jako referenční. Potom může mít i mazda to hodnocení jaké má.
nebezpecnavosa
Což takhle placebo ?
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Může být, mazda měla vždy dobré kapalinové posilovače, a dřív byla nadprůměrně ovladatelná, od mazdy GG, respektive GH už to tak extra slavné není, ale pořád je tam ten vzpomínkový "ocas". Stále je ale někde v nadprůměru.
Avatar - 125S
125S
Ještě bych zmínil, že japonci měli už v 70tých letech posilovače s proměným účinkem.

Třeba konkrétně Honda Accord první generace od roku 1976. Fungoval na bázi dvou čerpadel kde jedno bylo jako primární a vytvářelo tlak pro posilování a druhé bylo v převodovce a vytvářelo tlak podle rychlosti jízdy (čim více vozidlo jelo, tím větší tlak). V převodce řízení byl ventil, který díky tomuto tlaku omezoval posilovací účinek tak, až to v určité rychlosti omezilo posilovací účinek na nulu.

Tento typ posilovače honda používala až do devadesátých let.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Díky za hodnotný příspěvek. Tohle třeba vůbec nevím. Docela bizardní řešení vzhledem k tomu, že v 90. letech již byla eletronika na takové úrovni, že systém Servotronic II se začal prosazovat i do levnějších aut. Minimálně třeba u Legenda z roku 1990 (Mk2) bych čekal jiné řešení.
Avatar - 125S
125S
Děkuji za odpověď. Ano i zmíněný Legend MK2 používal tento typ posilovače. Honda, ale i jiné japonské automobilky hodně dlouho veřily mechanickým komponentům ve svých autech. Je dobré držet se osvětšené techniky, než montovat hnet nejnovější technologii.

Například třeba tempomat. I když BMW už v osmdesátých letech používalo elektronicky řízený, japonci používali mechanicky ovládaný tempomat až do přelomu tisiciletí, protože byl prostě spolehlivý 😄 .
Avatar - Midlosek
Midlosek
Proč má článek tak stupidní název "Soudruhu, nedři se!". Někomu už vážně hrabe.
Avatar - white label
white label
Chtěl bys raději stupidní článek s inteligentním nadpisem?
Avatar - Midlosek
Midlosek
Ne, stačil by průměrný článek s normálním nadpisem.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
K nadpisu. Prostě mě to tak napadlo. Nic v tom nehledejte. Byla to snaha trochu to odlehčit. ale chápu, že někoho to může rozladit. Asi záleží, jak kdo to za dob minulého režimu měl. Ale naopak jsem zapřisáhlý odpůrce komunismu, ačkoliv nezastírám, že mě tahle doma historicky zajímá.

K té zpětné vazbě řízení.

Podle mého názoru nezávisí na typu posilovače řízení. Většina novinářů to tvrdí, nicméně jen malé procento z nich má vůbec povědomí o technice a geometerii předních náprav. Bohužel to tvrdí i zahraniční kolegové (Anglie, Německo). Třeba korejská auta z 90. let měla hydraulický posilovač řízení a k tomu super přední lichoběžníkovou nápravu (Kia Magentis, Hyundai Sonata) původem z Galantu (byt zjednodušenou) a když jsem v tom kdysi jel, tak to řízení žádnou zpětnou vazbu nenabízelo. Volant šel prostě lehce i když se jelo rychle a navíc i v zatáčce při přiblížení se limitům přilnavosti. Zpětná vazba je o geometrii přední nápravy. Hodně dělají velké negativní odklony kol v kombinaci s poloměrem rejdu co nejblíže k nule (offsetem). Bohužel jde o agresivní naladění, které není slučitelné s dnešním požadavkem na komfortní řízení.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Midlosek
Midlosek
Já mám na oslovení "soudruhu" alergii už od základky. V celém článku není také jediná souvislost s tvojí dedukcí. Možna si ale pan Dusil myslí, že je to v návaznosti na článek o technice vtipné.
Flynt
Tam mi tento system skončil po 500Km (odtah a servis). Asi to nejlepší nebude.
Avatar - white label
white label
Pokazit se může všechno, pár prvních majitelů G7 znám osobně a ti zatím takový problém (navíc po tolika málo km) naštěstí neměli...
Avatar - abacus
abacus
Flynt-ovi sa nič nepokazilo. Žiaden Golf nevlastnil, ani nevlastní, Je tu ešte jeden "diskutér", ktorý v priebehu dvoch rokov už "vlastnil" skoro celé produktové portfólio Škody a VW a vždy sa mu všetko sypalo. Toto je len ďalší diskusný hater. Ďalší uhrovitý pubertiak pre ktorého tatkova násťročná bazárová herka je tým všetkým, čo zo sveta áut dokázal spoznať.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wladyk
wladyk
Hydraulický posilovač má nejlepší zpětnou vazbu od kol a zatím to žádný "elektro" nepřekonal a ani se tomu nepřiblížil.
Avatar - white label
white label
A já si dosud myslel, že nejlepší vazbu mělo řízení bez posilovače... 😉
Avatar - Bully_
Bully_
Mas na mysli tenhle posilovac rizeni? [odkaz] Z toho je dobra vazba 😄
Avatar - aproximus
aproximus
>😁
Avatar - white label
white label
Tohle je spíš příklad "posilovače bez posilovače", ale možná si dal jen krátkou pauzu... >😒]
Avatar - aproximus
aproximus
nejlepší vazbu má vazbič :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - beibej
beibej
Moje Scirocco 16V mělo jen posilovač paží.