Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Wolfsteen
3
Je zajímavé, že tento typ, u kterého píšete, že nepředává ideálně odezvu od kol je použit u Mazdy 3 Skyactive, u které právě všichni chválí její odezvu od kol k řidiči... Asi se s tím v Hirošimě umí poprat 😄
Uživatel_5340709
2
Otázka zní, jaké řízení se bere pro srovnávání jako referenční. Potom může mít i mazda to hodnocení jaké má.
nebezpecnavosa
1
Což takhle placebo ?
Uživatel_5340709
1
Může být, mazda měla vždy dobré kapalinové posilovače, a dřív byla nadprůměrně ovladatelná, od mazdy GG, respektive GH už to tak extra slavné není, ale pořád je tam ten vzpomínkový "ocas". Stále je ale někde v nadprůměru.
125S
Ještě bych zmínil, že japonci měli už v 70tých letech posilovače s proměným účinkem.
Třeba konkrétně Honda Accord první generace od roku 1976. Fungoval na bázi dvou čerpadel kde jedno bylo jako primární a vytvářelo tlak pro posilování a druhé bylo v převodovce a vytvářelo tlak podle rychlosti jízdy (čim více vozidlo jelo, tím větší tlak). V převodce řízení byl ventil, který díky tomuto tlaku omezoval posilovací účinek tak, až to v určité rychlosti omezilo posilovací účinek na nulu.
Tento typ posilovače honda používala až do devadesátých let.
Třeba konkrétně Honda Accord první generace od roku 1976. Fungoval na bázi dvou čerpadel kde jedno bylo jako primární a vytvářelo tlak pro posilování a druhé bylo v převodovce a vytvářelo tlak podle rychlosti jízdy (čim více vozidlo jelo, tím větší tlak). V převodce řízení byl ventil, který díky tomuto tlaku omezoval posilovací účinek tak, až to v určité rychlosti omezilo posilovací účinek na nulu.
Tento typ posilovače honda používala až do devadesátých let.
Díky za hodnotný příspěvek. Tohle třeba vůbec nevím. Docela bizardní řešení vzhledem k tomu, že v 90. letech již byla eletronika na takové úrovni, že systém Servotronic II se začal prosazovat i do levnějších aut. Minimálně třeba u Legenda z roku 1990 (Mk2) bych čekal jiné řešení.
Děkuji za odpověď. Ano i zmíněný Legend MK2 používal tento typ posilovače. Honda, ale i jiné japonské automobilky hodně dlouho veřily mechanickým komponentům ve svých autech. Je dobré držet se osvětšené techniky, než montovat hnet nejnovější technologii.
Například třeba tempomat. I když BMW už v osmdesátých letech používalo elektronicky řízený, japonci používali mechanicky ovládaný tempomat až do přelomu tisiciletí, protože byl prostě spolehlivý 😄 .
Například třeba tempomat. I když BMW už v osmdesátých letech používalo elektronicky řízený, japonci používali mechanicky ovládaný tempomat až do přelomu tisiciletí, protože byl prostě spolehlivý 😄 .
Midlosek
Proč má článek tak stupidní název "Soudruhu, nedři se!". Někomu už vážně hrabe.
Chtěl bys raději stupidní článek s inteligentním nadpisem?
Ne, stačil by průměrný článek s normálním nadpisem.
K nadpisu. Prostě mě to tak napadlo. Nic v tom nehledejte. Byla to snaha trochu to odlehčit. ale chápu, že někoho to může rozladit. Asi záleží, jak kdo to za dob minulého režimu měl. Ale naopak jsem zapřisáhlý odpůrce komunismu, ačkoliv nezastírám, že mě tahle doma historicky zajímá.
K té zpětné vazbě řízení.
Podle mého názoru nezávisí na typu posilovače řízení. Většina novinářů to tvrdí, nicméně jen malé procento z nich má vůbec povědomí o technice a geometerii předních náprav. Bohužel to tvrdí i zahraniční kolegové (Anglie, Německo). Třeba korejská auta z 90. let měla hydraulický posilovač řízení a k tomu super přední lichoběžníkovou nápravu (Kia Magentis, Hyundai Sonata) původem z Galantu (byt zjednodušenou) a když jsem v tom kdysi jel, tak to řízení žádnou zpětnou vazbu nenabízelo. Volant šel prostě lehce i když se jelo rychle a navíc i v zatáčce při přiblížení se limitům přilnavosti. Zpětná vazba je o geometrii přední nápravy. Hodně dělají velké negativní odklony kol v kombinaci s poloměrem rejdu co nejblíže k nule (offsetem). Bohužel jde o agresivní naladění, které není slučitelné s dnešním požadavkem na komfortní řízení.
K té zpětné vazbě řízení.
Podle mého názoru nezávisí na typu posilovače řízení. Většina novinářů to tvrdí, nicméně jen malé procento z nich má vůbec povědomí o technice a geometerii předních náprav. Bohužel to tvrdí i zahraniční kolegové (Anglie, Německo). Třeba korejská auta z 90. let měla hydraulický posilovač řízení a k tomu super přední lichoběžníkovou nápravu (Kia Magentis, Hyundai Sonata) původem z Galantu (byt zjednodušenou) a když jsem v tom kdysi jel, tak to řízení žádnou zpětnou vazbu nenabízelo. Volant šel prostě lehce i když se jelo rychle a navíc i v zatáčce při přiblížení se limitům přilnavosti. Zpětná vazba je o geometrii přední nápravy. Hodně dělají velké negativní odklony kol v kombinaci s poloměrem rejdu co nejblíže k nule (offsetem). Bohužel jde o agresivní naladění, které není slučitelné s dnešním požadavkem na komfortní řízení.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já mám na oslovení "soudruhu" alergii už od základky. V celém článku není také jediná souvislost s tvojí dedukcí. Možna si ale pan Dusil myslí, že je to v návaznosti na článek o technice vtipné.
Flynt
Tam mi tento system skončil po 500Km (odtah a servis). Asi to nejlepší nebude.
Pokazit se může všechno, pár prvních majitelů G7 znám osobně a ti zatím takový problém (navíc po tolika málo km) naštěstí neměli...
Flynt-ovi sa nič nepokazilo. Žiaden Golf nevlastnil, ani nevlastní, Je tu ešte jeden "diskutér", ktorý v priebehu dvoch rokov už "vlastnil" skoro celé produktové portfólio Škody a VW a vždy sa mu všetko sypalo. Toto je len ďalší diskusný hater. Ďalší uhrovitý pubertiak pre ktorého tatkova násťročná bazárová herka je tým všetkým, čo zo sveta áut dokázal spoznať.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
wladyk
Hydraulický posilovač má nejlepší zpětnou vazbu od kol a zatím to žádný "elektro" nepřekonal a ani se tomu nepřiblížil.
A já si dosud myslel, že nejlepší vazbu mělo řízení bez posilovače... 😉
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.