Dopravní podnik hl. m. Prahy po úspěšném testování vyslal bateriový trolejbus Škoda – SOR 30 Tr do pravidelného provozu na linku č. 58 v úseku Palmovka – Letňany.
Baterie mohou být 1/2 nebo 1/3 oproti čistě bateriovému elektrobusu, využije se elektrické vedení sloužící tramvajím. Přitom nerachotí a neotřásá budovami jako tram. a neobtěžuje projevy spalovacího motoru, za mě :yes:
Elektrické vedení pro tramvaje má jeden drát. Tady jsou potřeba 2.
Takže to znamená stavbu elektrického vedení pro trolejbusy, což Praha nikdy nechtěla.
A k tomu ty baterie které klasické trolejbusy nepotřebují. Už jste někdo slyšel o tom že by města která mají trolejbusový provoz přecházela na bateriově-trolejbusový provoz? Ani náhodou. Už to mají dávno "elektricky" vyřešené, baterie jsou něco co je zbytečné a navíc.
Je to kočkopes. Bude to nákladné jak na to vedení tak na ty baterie, které jsou stále velmi drahé.
Jediné je dobré že se využije kapacita elektrických rozvoden pro tramvaje.
V závěru článků je spousta všelijakých "kdyby" a "závisí na".