Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 – Pětka po francouzsku

Model 508 od Peugeotu přináší nový designový směr i nové priority při návrhu aut se lvem ve znaku.
Zpět na článek
1. 2. 2011 15:01
1. 2. 2011 16:19
1. 2. 2011 17:33
1. 2. 2011 18:29
1. 2. 2011 23:22
2. 2. 2011 00:02
2. 2. 2011 02:01
2. 2. 2011 11:14
2. 2. 2011 12:02
2. 2. 2011 05:44
1. 2. 2011 21:03
2. 2. 2011 12:10
2. 2. 2011 19:20
2. 2. 2011 19:54
2. 2. 2011 20:10
2. 2. 2011 21:57
2. 2. 2011 22:20
3. 2. 2011 18:20
3. 2. 2011 22:11
3. 2. 2011 22:36
2. 2. 2011 16:35
1. 2. 2011 15:01
České ceny
P 508 [odkaz] ,P 508 SW [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2011 22:27
Re: České ceny
České ceny začnou na příznačných 508 tisíci a budou končit u 922 za GT :-)
1. 2. 2011 15:31
mozna nejlepsi francouz tridy
Osobne se mi Laguna (vsechny verze) vylozene nelibi, C5 neni az prilis pohodovym charakterem muj salek, 508 mi designove "nevadi" (tesim se nazivo) a dle dostupnych informaci ma potencial byt dobrym autem. Za vyvolany zajem u me ma :yes: Urcite pujdu vyzkouset.
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2011 18:56
Re: mozna nejlepsi francouz tridy
Včera som jednu 508 videl premávať sa po Bratislave. Čierna limuzína pre toho, kto sa autám nevenuje, snáď až príliš nenápadná. Zaujalo ma, jak si napísal, že Ti dizajnovo "nevadí"...tiež by som to tak vyjadril. Z obrázkov nerozhodne a pár pohľadov z auta naživo tiež veľmi nepomohlo. Bude to chcieť reálne stretnutie u niektorého z predajcov.
1. 2. 2011 16:19
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2011 17:33
Re: delka
Náhrada za 607 v podobě samostatného modelu by dnes nepadla na úrodnou půdu; podívej se na výsledky C6. Je lepší nasadit hraniční model, který splní všechny požadavky. 508 vypadá velice pěkně zejména jako sedan (mám pro ně slabost).
1. 2. 2011 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hamunasakra
1. 2. 2011 23:22
Re: delka
Na rozhraní tříd není - ale s Mondeem jsou to asi 2 největší vozy střední třídy a ještě před pár lety by auto s tímhle rozvorem byla vyšší střední naprosto jednoznačně!
2. 2. 2011 00:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 02:01
Re: delka
Insignia má rozvor 2 metry 74 cm, Mondeo 2,85 a P508 2,87 m - mluvil jsem o podvozku/rozvoru, to je ZÁKLAD - dlouhý převisy mě moc neberou, nejsem fanda toho mít vzadu na autě trvale přidělanej batoh ;-)
A rozvor 2,85 má třeba minulá generace Mercedesu E - klasse, to je docela klasika ve vyšší střední, takže taky auto starý rok a půl? - to mi nepřijde zas tak moc..
Kia magentis to neznám - to je taky auto? Jsou holt káry před který musíš napsat "Das", aby vostatní poznali že je to taky auto :-)
2. 2. 2011 11:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 12:02
Re: delka
Ale jasně - to o autech na pomezí tříd atd., to jsou prostě marketingový bláboly, to na nás zkoušej všichni ;-) Nicméně právě Mondeo a 508 jsou sice "klasický" auta střední třídy, v aktuální generaci ale představují velikostně vrchol svý kategorie a na silnicích ještě jezdí spoustu vozů patřících o třídu výš přitom podobnejch rozměrů, nebo dokonce na menším podvozku - s menším rozvorem.
No a rozvor sice neni všeříkající, ale jinak dost základní hodnota při konstrukci auta to je. Superb mimochodem docela často taky propagujou jako o auto o třídu vyšší, dokonce ho srovnávaj v testech s autama o třídu výš (proč to samý nedělaj s ještě větším Mondeem? ;-) ), přitom v přímym srovnávacím testu třeba právě s Mondeem prohrává - asi ne v místě na nohy vzadu, ale jinak skoro ve všem ostatnim :-)
Prostě ať Lexus IS nebo P508 (to je myslim nejmenší a největší vůz třídy) jsou "normální" vozy střední třídy, zbytek jsou fakt jen marketingový kecy >:-[]
2. 2. 2011 05:44
Re: delka
Ten ceník platí.Je oficiální,akorát ještě není na webu Peugeotu.
2. 2. 2011 06:45
Re: Ceník v ČR...
...ještě možná vystavený není, ale už funguje konfigurátor, který je lepší ;-)
2. 2. 2011 18:07
Re: Ceník v ČR...
Konfigurátor bude fungovat až po 10.2.2011.To je oficiální představení. ;-) Ten co tam je,tak je neúplný a jsou tam jiné výbavy a motory.
Avatar - dr.biker
1. 2. 2011 17:57
Porovnání francouzských aut
Musím se přiznat, že nový Peugeot 508 je podle mě nejhezčí a možná i nejlepší francouzské auto ve své třídě(musíme si počkat na první jízdní dojmy). Ta jejich nová filozofie Motion & Emotion se mi začíná líbit. Jak jsem již jednou psal, exteriér je trochu germanizovaný, ale tu francouzskou eleganci 508 prostě nezapře. Hlavně ten interiér je parádní. Pro porovnání:
Laguna - [odkaz]
C5 - [odkaz]
508 - [odkaz]
Peugeot mě čím dál tím víc překvapuje, nejdříve parádní kupé RCZ a teď nový zástupce střední třídy 508, jen tak dál Peugeot
:yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - PlumJelinek
1. 2. 2011 18:34
Re: Porovnání francouzských aut
Taky se mi 508 líbí, především se mi ale líbí novej designovej směr Peugeotu po sérii modelů s tlamou přes celý auto. Co se ale toho interiéru týče, tak se mi nejvíc z nich vzhledově líbí C5, Peugeot 508 má palubku vzhledově přípomínající Renaulty (Laguna, Latitude), není to špatný, ale zvenku to auto má větší šmrnc...
1. 2. 2011 20:39
Re: Porovnání francouzských aut
Naprosto s vámi pánové souhlasím, tahle 508 je velmi povedená a moc se mi líbí. Navazuje plynule na parádní a elegantní modely 405, 406 - konečně je pryč žraločí tlama a Peugeot se posunul s designem k eleganci - super :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hamunasakra
1. 2. 2011 23:24
Re: Porovnání francouzských aut
Myslim že C5 je technicky i samotnym PSA stavěna o trochu výš..
Nicméně Peugeot se fakt "pochlapil" a jak RCZ tak tohle jsou hodně konkurenceschopný auta, navíc za fakt konkurenceschopný ceny :yes:
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 18:39
Re: Porovnání francouzských aut
Peugeot byl vždycky v PSA upřednostňován před Citroenem, nicméně v posledních 10 letech se do Citroenu hodně investovalo v souvislosti se zlepšením image a zvýšením spolehlivosti.

Problémem PSA je to , že ve vyšší střední třídě jsou karty více méně rozdané a všechny pokusy o znovu-dobytí této části trhu dopadly neslavně nebo fiaskem....

Konkrétně třeba velice ambiciózní C6 přišla na trh pozdě a s omezenou nabídkou motorů a nerealistickou cenou, která prodeje tohoto jinak technicky vyjímečného automobilu uplně zabila...Nástupce 607 byl zrušen v rozpracované fázi i když myšlenka 4 dveřového coupé se mi velice zamlouvala:-(

V PSA se v současné době nedokáží rozhodnout, zda do toho znovu jít nebo ne. Jejich problém spočívá v tom, že chtějí dobýt pozice vyšší střední třídy, ale nechtějí do toho adekvátně investovat. Česky řečeno, chtějí hodně peněz za málo muziky.

Dokud si totiž neuvědomí, že nestačí postavit zajímavý automobil a vrazit do něj 10 let starý benzínový šestiválec s prémiovou cenovkou, tak to vždycky dopadne neslavně :no:

Čili pokud nebudou nabízet to samé nebo lepší než nabízí zavedená německá konkurence, nemá cenu se do takového boje vůbec pouštět.Pak mohou být úspěšní pouze s velkým a laciným vozem ala Latitude, který si na žádnou prémii nehraje jen nabízí potenciálním kupcím iluzi "luxusu" za přijatelnou cenu a to rozhodně jako špatnou volbu nevidím ;-)

Peugeot zvolil cestu 2v1 :-( Jestli je to dobře ukáže čas.Ale za kvalitu a zpracování patří Peugeotu :yes:
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 19:13
Re: Porovnání francouzských aut
No v době spojení byl myslím výš Citroen - a to docela o dost ;-)
Vyšší střední je a bude vždy spíš okrajová záležitost, ale to jak promarnili šanci s vynikajícim podvozkem C6 je fakt škoda - snad i proto plánujou DS9 (a asi nějakej ekvivalent s logem Peugeot), protože vzásadě stačí k povedenýmu dieslu a podvozku dodat solidní benzín a alespoň nějaký prodeje by z toho mohly vzejít...
To co popisuješ nejsou technický ale jen manažerský chyby - tak se snad poučili ;-)
V evropě určitě žádnou díru do světa neudělaj - i kdyby DS9 bylo naprosto fenomenální, ale třeba v číně šance asi je - viz Phaeton, a tam na propagaci ani motorech zrovna nešetřili
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 19:35
Re: Porovnání francouzských aut
v době spojení byl Citroen sice na vysoké technické úrovni, ale také před absolutním krachem.....
Nebýt Peugeotu, tak tato automobilka dnes neexistuje !!

Toto je ale zároveň důvodem, proč má Citroen zajímavé hlavně prototypy, zatímco sériová produkce už tolik nevybočuje z normálu. Peugeot jako majitel by těžko unesl to, že je sesterský Citroen o tolik lepší než on. Proto jsou automobily v podstatě vyrovnané, liší se hlavně charakterem a jinou cílovou skupinou zákazníků, technicky jsou však ( až na hydropneumatiku ) stejné.

PS: Ano díky Číně má velký Citroen šanci, ale jinak se obávám, že managerské chyby se budou opakovat. Francouzi jsou totiž nepoučitelní ;-)
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 19:59
Re: Porovnání francouzských aut
O tom že to nebylo až tak spojení jako pohlcení Peugeotem, o tom žádná! To ale nemá co dělat s použitou technikou - jestli tehdy někdo rozhodl, že Peugeot začnou tlačit technicky nad Citroen a naopak Citroen začnou omezovat aby se dostal pod Peugeot, tak je to stejně "bystrý" manažerský rozhodnutí jako nevyvíjet benzínovej motor nad 1.6 :no: ;-\
PS: Nojo no, udělat chybu je lidský, dělat tu samou znova a znova ... :no:
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 20:24
Re: Porovnání francouzských aut
a právě o tom to celé v PSA je. Potenciál mají, ale "odborářské vedení" celý tento potenciál potápí. Možnosti jsou, ale s penězi se šetří příliš... :'-(
Avatar - Perun
2. 2. 2011 19:38
Re: Porovnání francouzských aut
Do puntíku ;-) :yes:
1. 2. 2011 19:36
nelíbí se mi to.
nechápu, proč to jako celek musí vypadat tak neskutečně odule bez jakékoli ladnosti (srovnejte se 406 :-( ) .
navíc ten odporný těžkopádný předek s tupým prasečím výrazem 8-s .
jinde to taky není žádná sláva, ještě že se díkybohu drží v rozumných dimenzích avensis, passat, mazda6...
Rozbalit vlákno
3
1. 2. 2011 20:02
Re: nelíbí se mi to.
Taky ne, je to hnus, dřív byli Peugeoty fakt pěkná auta s jiskrou, nápadem a hlavně pěkným zadkem....Nyní je to naprostá šeď. Osobně se mi mnohem víc líbí nová C5, ale stejně bych si zase znovu koupil Legacy.
1. 2. 2011 20:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 2. 2011 20:54
Re: nelíbí se mi to.
videl som to nazivo minuly tyzden. Na fotkach sa mi paci viac ako v skutocnosti.
1. 2. 2011 21:03
1,6 VTi
Zaujal mě šestikvalt u 1,6 VTi 88 kW. Pro 508 je tento motor nejspíš nedostatečný, ale v avizovaném liftu 308 by soudruzi od Pažoutů konečně mohli nepříliš povedený pětikvalt nahradit něčím rozumnějším.
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2011 12:10
Re: 1,6 VTi
pozor, u 508 ide o robotizovanú pilotovanú 6-stupňovú prevodovku, čiže nie o klasickú manuálnu...
1. 2. 2011 21:27
slusny francuz...
No, ze uz konecne prestal peugeot vsade pchat tie obrovske rozdavene papule! Hned ten predok vyzera znesitelnejsie. Uvidime, ako bude vyzerat nazivo. Ale zatial som fakt pozitivne prekvapeny.

Mimochodom, vyzera to tak ze s aerodynamikou sa pekne pohrali! Cx=0.25 u sedanu (a 0.26 u kombi), to je naozaj dobra hodnota!
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2011 21:41
Re: slusny francuz...
Ano, na aerodynamiku francouzi dost dbaji a je to sympaticke. Auta PSA maji vetsinou pekne hodnoty, ale zase jsou docela tezka (aspon Peugeot). Precijen, na dalnici znamena ten zhruba o 25% nizsi Cd usporu vykonu o 25% nebo o 11% vetsi max rychlost. A to je opravdu znatelne.
1. 2. 2011 22:28
Pořád je tady němec...
...tak nevěš hlavu! ;-)
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2011 01:27
Re: Pořád je tady němec...
Kdyz pomines BMW, MB a audi, tak mu moc nemecke konkurence nezbylo. A ciste designove se mi tahle 508 podle fotek libi vic nez na me az moc sterilni staronovy pasik ;-) A pocitas mezi nemce i superb? >:D ;-)
Avatar - Ada je zase tady
2. 2. 2011 00:22
K čemu to?
Vždyť si zájemce může koupit Das Auto!
Rozbalit vlákno
2
2. 2. 2011 01:20
Re: K čemu to?
protoze ne kazdej ma stejnej "vkus" jako ty, snad bys 'Adolfe' nechtel nekomu 'diktovat', co si ma poridit ;-)
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 02:03
Re: K čemu to?
Preferuju vozy před který nemusim psát "Das", abych poznal že to je auto ;-)
Avatar - euro89
2. 2. 2011 10:08
Design 1, motory 5
Což o to, auto je to krásný. Určitě nejhezčí Peugeot od ukončení modelů s pětkou na konci. Ale tý nabídky motorů by jeden blil 8-s Peugeot sice vždycky hodně sázel na diesely, ale zároveň vždycky nabízel nějakej slušněj benzín (505 GTi, 405 T16, 406 V6). Za absenci nějakýho normálního motoru (rozuměj V6 nebo nějaký dvou litr turbo) dávám Peugeotu :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ronault.
2. 2. 2011 13:18
Re: Design 1, motory 5
Neboj, prý se něco většího chystá.
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 15:07
Re: Design 1, motory 5
V týhle kategorii diesly frčej víc než benzín a ty jsou docela slušný (a 2.2 HDi asi dokonce HODNĚ slušnej) a nějakýho většího benzínu od PSA se určitě dočkáme - ve studii Citroen DS9 naznačili 272 koňovej dvoulitr šestiválec - to by se mi docela zamlouvalo :yes:
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 16:12
Re: Design 1, motory 5
Citroen Metropolis je nepojízdná studie bez interiéru a s čistě fiktivním pohonem. Ty oznámené parametry o hydropneumatickém odpružení a šestiválcovém dvoulitrovém motoru a 7stupňové dvouspojkové převodovce existují jen na papíře. PSA žádný takový motor nemá (ani jako prototyp) stejně jako Metropolis nemá hydropneumatické odpružení !

viz obrázky:

[odkaz]

[odkaz]

výroba celého prototypu:

[odkaz]

Zároveň bych ale rád zdůraznil, že do nedávné doby byly veškeré prototypy Citroenu plně pojízdné a funkční včetně motorů a kompletně zpracovaného interiéru.Nemusím zdůrazňovat že taková auta jsou velice drahá.

Ty pozdější od roku 2008 a výše ( zřejmě díky "krizi") představují jen "nalakované kulisy" ( GQ by Citroen, Metropolis, vyjímkou je snad jen Citroen Revolte a z něj odvozený SurVolt ) které nemají motor ani žádnou elektroniku a jsou postaveny jen na jednoduchých rámech, na kterých je nalakovaná karoserie bez interiéru a zároveň namontována kola aby bylo možné prototypy přemístňovat. (v podstatě něco jako Škoda Tudor)

PSA spolu s BMW pracuje na vývoji nové 1,6 THP splňující normu EURO 6 a na nových 1,4THP.
Motor 1,0 turbo a 1,2 turbo (tříválec) jsou vlastní konstrukce PSA. Žádné jiné pohonné jednotky nebyly oficiálně oznámeny.( je možné a pravděpodobné, že se spolupráce rozšíří také o 2.0l turbo motory, ale pouze čtyřválce , nikoliv V6)
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 17:36
Re: Design 1, motory 5
Ten pohon přece není vůbec fiktivní! Na platformě C4, P3008 atd. je prodej skoro za dveřmi a že totéž časem dorazí i do dalších vozů je celkem logické. Začínají nejrpodávanější kategorií (platformou), pak příjdou na řadu vozy na "velké" platformě - malých aut se to z cenových důvodů asi hned tak týkat nebude.. ;-)
Že 1.6 dělaný spolu s BMW nebude navždy největší nejvýkonější benzín v nabídce druhého největšího evropského výrobce vozů - to se asi dá očekávat to je taky asi docela logické. Stejně jako že nebude nahrazen jen okrajově prodávaný V6 3.0 stejným objemem ale něčím "downsizingově" menším a přitom výkonnějším. Protože DS9 (a možná i něco s číslem 7) není jen fikce ale auta či aut na platformě C6 se dočkáme, informace že by to mohl být šestiválec nepůsobila až tak nesmyslně - byť víceválce BOHUŽEL obecně "končí" :-(
Vím že BMW/PSA ohlásili vývoj dalšího motoru, nevěděl jsem že to bude 1.4 - jsem zvědav na výkony, protože takhle se jim to výkonově docela dost "překrývá" - ty malý vlastní tříválce maj končit na 81 kW, 1.6 začíná na 88 kW - no uvidíme ...
Kdyby PSA bralo od BMW nový foukaný 2litry, byla by to fakt paráda (a asi bych "oželel" i ten 6válec - ale nevím nevím - i když příští C4 a BMW 1 prej fakt budou na stejný platformě
No a Citroen Revolte bude prý na platformě příští C1 a bude se jmenovat DS2 - a jako motory bude mít právě ty nový tříválce + 1.4 HDi - viz poslední AutoTip, kde se m.j. můžeš dočíst další potvrzení že DS9 Metropolis neni jen studie ale opravdu to jde do výroby - možná se 4válcem místo V6, ale rozhodně s koncepcí klasickej motor pohánějící přední a elektromotory zadní nápravu (stejně jako to je/bude u DS4 Racing a P5008 a asi i u dalších variant na tý jejich prostřední platformě..
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 18:10
Re: Design 1, motory 5
ale já vůbec nezpochybňuju systém HyMotion (hybride HDi), ten samozřejmě existuje.Vždyť na něm v PSA pracovali skoro 10 let a z původní koncepce umístnění elektromotoru mezi převodovku a spalovací motor , tedy vše vpředu, se stala koncepce motor v předu, a elektromotor vzadu.(Peugeot 3008 a Citroen DS4)

Jediné co zpochybňuju je existence 6ti válcového dvoulitru (neexistuje ani prototyp), tudíž specifikace Citroen Metropolis jsou vycucané z prstu....

Ze spolupráce BMW a PSA se nedá nic automaticky vyvozovat, dokud to nebude oficiálně oznámeno. Oficiální je jen ta 1,4 a 1,6 s EURO6 a vyššími výkony a nižší spotřebou.

Když byla uzavřena původní smlouva mezi BMW a PSA v roce 2004 tak se o dva roky později psalo, že budou pracovat také na dvoulitru THP. Protože ale Christian Streiff, který byl tehdy managing director PSA (jako zabiják nákladů) prohlásil, že jsou tyto přeplňovené jednotky výrobně mnohem nákladnější než vlastní agregáty řady TU, tak byla tato případná dohoda o rozšíření spoluprácce na objemnější motory smetena ze stolu. Jinak by tu už ty 2.0 THP byly v nabídce a Peugeot i Citroen je mohl představit jako odpověď na Fordovy Ecoboost motory v 508.

Později ale Streiffa z funkce zesadili, protože v PSA pochopili, že to nebude to pravé ořechové a místo něj nastoupil do funkce Philippe Varin (2009). Ten má evidentně jiné názory na benzínové motory, když prohlásil, že PSA chce být dobrá i v benzínových motorech a ne jen v naftových. Převážně díky němu byla také znovu obnovena smlouva o spolupráci s BMW na vývoj nových benzínových motorů.

Analogická situace je i teď jen s tím rozdílem, že nyní je trend nabízet malé přeplňované motory místo velkých a o velké motory není takový zájem, návíc výrobce svazují i emisní normy. Čili opět jiná situace než ta v roce 2006, kdy navíc probíhal vývoj velkého 6ti válce 3.0HDi.

Takže opět, pokud nic nebude oznámeno oficiálně, tak žádný dvoulitr ze spolupráce PSA a BMW neexistuje.

Takže mě nic vysvětlovat nemusíš, vím o tom dost ze svých ověřených zdrojů ;-)

PS: ani o Citroenu DS9 coby hypotetickém nástupci velkých Citroenů není rozhodnuto a jsou to jen spekulace. Mluvilo se o ní jen v souvislosti s rozrůstajícím se čínským trhem, kde má Citroen už léta silnou pozici.Ostatně i Metropolis byl navžen právě tam a nikoliv v Evropě.Pokud by tam byl o takový automobil zájem, možná by jej Citroen mohl v upravené podobě i vyrábět pro místní trh a případně jej i dovážet v omezené sérii do Evropy. Jedině tak by se jim to ekonomicky vyplatilo. C6 se nyní už skoro neprodává a v Citroenu rezignovali i na jeho facelift, který měl přijít na konci minulého roku..
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 18:36
Re: Design 1, motory 5
To už je to 10 let? ;-) Už ani nevzpomínám že mělo být všechno vpředu, je to už docela dost let co si patentovali zadní nápravu se zabudovaným elektromotorem...
Jestli to nebude V6 2.0, tak mě to bude trochu mrzet, ale co jsem slyšel o nových 4válcích nahrazujících u BMW R6, tak s tim bych se taky smířil ;-) To co bych považoval za JISTÉ je, že PSA určitě dělá na "nějakém" větším silnějším motoru než je 1.6 - už proto že DS5 a DS9 jsou potvrzený a do nich a do P508 by se prostě alespoň jeden trochu silnější benzín - při všem respektu k docela dost povedenýmu 1.6 THP víc než hodil.
Tak to teda Ch. Streiff fakt netrefil (stodolu) 8-s
Nu, informovaný fakt jsi - ale není důležité jestli nový benzínový vrchol nabídky PSA bude vlastní konstrukce nebo od BMW, podstatné je že URČITĚ bude, stejně jako už dříve ohlášené kombinace benzínů + elektromotorů v zadní nápravě. U DS4 a DS5 to je už potvrzené - u většího DS9 jde zatím sice jen o koncept, ale i když nejde o oficiální oznámení je to myslim docela očekávatelný.
V dieslech se žádnej převrat očekávat nedá - a není ani potřeba. V benzínech těch novinek v příštích pár letech bude asi docela dost - vrcholem zřejmě bude nějakej ten 2.0 turbo.
Mimochodem - informace ze zákulisí PSA máš docela slušné - nevíš jestli se k V6HDi chystá nějaká lepší převodovka, nebo zůstane nafurt s takhle zbytečně skrouhnutym krouťkem?
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 19:20
Re: D
zatím nemám žádné nové informace, kromě toho, že PSA bude mít také dvouspojkovou vlastní převodovku, nejspíše 7 stupňovou.Nejdříve ale tak za 3 roky.

Problémem je že více jak 450Nm se nedá přenášet jen na přední kola aniž by vznikal torque steering effect. Lichoběžníková přední náprava v C6/C5 s oddělenou těhlicí toto potlačuje na minimum, proto je i v Peugeotu 508 použita ve verzi GT s 2,2 HDi.

Samotná převodovka Aisin má limit 500Nm, ale tento je uměle snížen na 450Nm což je maximum pro předokolku.

Jaguar XF 3.0D S má sice poháněnou také jen jednu nápravu, ale zadní ! Motor je umístněný podélně a v jedné ose s převodovkou a hnacím hřídelem.

U Citroenu je motor umístněn napříč a pro převodovku s vyšším přenosem Nm nezbývá místo pro větší převodovku a stejně by z převodovky musel být vyveden hřídel pro pohon zadní nápravy aby to vůbec mělo nějaký smysl....a PSA nemá platformu pro skutečný 4X4 připravenou, jen pro pseudo 4x4 ala Hybride HyMotion system bez pevného spojení přední a zadní nápravy.

PS:
ještě k tomu 2l šestiválci. Marketingové to zní samozřejmě moc hezky.Přece jenom odjakživa byl šestiválec něco více než "obyčejný" čtyřválec.Kultura chodu je u V6 také z principu o něčem jiném.

Ale z hlediska nákladů na výrobu a cenu se zkus zeptat sám sebe : Co je pro PSA výhodnější ? -Postavit přeplňovaný čtyřválec o objemu 2l s výkonem 180kW
-nebo ekvivalentní 2L šestiválec se stejným výkonem, ale s o 1/3 více pohyblivých dílů a 1/3 více materiálu a o 50% vyšší cenou ? myslím že odpověď znáš....
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 19:54
Re: D
O tý 7 stupňový převodovce píšeš nahoře - já jím mám za potvrzenou stejně jako to že DS9 bude používat techniku C6 - jedinou drobnou otázkou je jakej přesně bude nejvyšší benzínovej motor. Slyšel jsem že 2 nebo 2.2 a buď V6 nebo R4 - bohužel čtyřválec dvoulitr bude asi nejreálnější. No a DS9 má bejt představený koncem roku 2012, prodeje 2013 = ta 7 stupňová dvojspojka by mohla bejt spíš za 2 než za 3 roky, ale uvidíme...
To že přenos výkonu přes přední nápravu má limity je jasný, na druhou stranu C6 má trakci lepší než zadokolky Jaguar S-type a E-klasse minulý generace. Jo fakt předokolka má lepší trakci než 2 prémiový zadokolky! A že ten automat V6 HDi trochu limituje je prostě fakt,při jízdě to působí (pravda z toho neodhadnu o kolik vyšší krouťák by už náprava nezvládla, nicméně PŮSOBÍ to že "není problém" - i když jestli ten Aisin zvládá 500 Nm a tahle umírněnější verze V6 třílitru má taky 500 Nm, asi vědi proč to stáhli o dalších 50) že auto by sneslo mnohem víc, že motor je až zbytečně omezenej ;-\ Konstrukce podvozku jakou má C6 a V6 HDi by si lepší převodovku zasloužily - uvidíme jakej bude ta nová 2spojka, nic jinýho asi neplánujou.
4x4 bez spojení přední zadní nápravy používá třeba Lexus u svýho SUV a funguje to skvěle - toho bych se nebál, skoro naopak.
Jo nevíš něco bližšího o DS5? Jaká tam bude top motorizace?
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 20:10
Re: D
v době ohlášení/představení Citroenu Metropolis ješte v PSA nepadlo žádné rozhodnutí o výrobě DSG. Proto jak jsem psal, specifikace Metropolis jsou vycucané z prstu.

Rozhodnutí o výrobě vlastní převodovky přišlo až půl roku po představení Metropolisu spolu s představením C4/DS4.

šestistupňová převodovka Aisin(AM6)je pro motor V6 3.0 HDi zcela dostačující a nijak tento motor nelimituje. Limitem je přední pohon! V 508 je její inovovaná verze. Druhá menší(AT6)je použita pro motory 1,6 THP. [odkaz]

O hypotetické "DS9" není ještě definitivně rozhodnuto.Jsou to zatím jen spekulace ! ( ale pravděpodobně velké auto bude ) technické parametry jsou jen spekulace a nevychází z reálných produktů PSA ( kromě hybride HDi):
[odkaz]

Stejně tak je zatím jistý jen nový motor 1,6 plnící EURO 6 o dvoulitru se uvažuje, nicméně konkrétní plány ještě nepadly. Je docela možné, že PSA nebude vyvíjet vlastní motor, ale použije právě představený dvoulitr od BMW, který bude nakupovat pro své vozy. Tento postup už v minulosti použily i jiné automobilky a není nijak neobvyklý.Vše záleží na rozhodnutí managementu
( jak víme francouzi jsou hrozní nacionalisti - tam by mohla zvítězit národní hrdost nad rozumem ) ;-)

PS2: Co se budoucích benzínových motorů týče, tak budoucnost má tohle [odkaz]
Jedná se o motor z proměnným kompresním poměrem a přeplňováním.

[odkaz]
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 21:57
Re: D
Co bylo to bylo - dneska platí že DS9 je potvrzený, 7mistupňová 2spojka je taky potvrzená a větší benzín než 1.6 bude taky na 100%, je jen otázka jestli to bude něco vlastního nebo "jen" převezmou novej dvoulitr od BMW. A i když by se mi V6 2.0 líbil asi nejvíc, to řešení vzít motor od BMW by bylo asi nejrozumější.. A nemyslim že je to "otázka" - něco většího než 1.6 fakt potřebujou - a i z důvodu, že jejich prodeje nebudou kdovíjaký, tak by asi bylo nejrozumější ho kupovat - nejlépe od BMW s kterym docela spolupracujou, takže to působí jako "nejlogičtější" řešení
Ohledně toho Aisin automatu se ale NESHODNEME. Funguje dobře, snad i nad očekávání dobře, nicméně motor JEDNOZNAČNĚ limituje. To že C6 (a vlastně C5 na skoro stejnym podvozku - v případě P508 už na přední nápravě šetřili) má lepší trakci než některý zadokolky je možná překvapivý, nicméně je to FAKT.
To omezení převodovkou není nějak "děsivý" nebo provozně nepříjemný, jen prostě cítíš - a to by snad šlo říct že NAPROSTO JEDNOZNAČNĚ - že auto i motor maj na víc - otázkou je o kolik, je samozřejmě možný že 470 místo 450 Nm už by tahalo za volant a trhalo pneumatiky (= investovat do nový drahý převodovky v reálu vůbec nemá smysl), to nevim, ale prostor "nahoru" tam jednoznačně je.
PS: Motor s proměnným kompresním poměrem je HEZKÁ myšlenka, ale zatím se o takových jen roky píše a ... a asi se jich dočkáme, otázkou je kdy..
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 22:20
Re: D
tak počkej trochu brzdi v tom svém rozumování:

jediný co je jasný je že velký Citroen bude, není ale jasné ani jeho jméno ani zařazení v rámci řady.(jméno DS9 je jen pravděpodobný název) ale podstatné je že je primárně určen pro čínský trh!!! Jeho případý dovoz do Evropy je nepravděpodobný/nejistý.(vyberte si sami)

dvouspojková převodovka bude, zatím není jasné zda 6ti nebo 7mi stupňová. (rozhodne cena a náklady)

Velký benzínový motor francouzi defakto nepotřebují, 80% prodejů je v dieselu.....Tudíž slova, jako že "něco většího potřebujou" jsou mylná. Nepotřebujou, ale o možnosti použít větší benzínový motor uvažujou. To je rozdíl !

Jediné co se převodovce od Asinu vyčítá je rychlost řazení, které je podle mě uspokojivá. Pokud si koupím motor s automatem, nepotřebuju závodit že ? ;-)

8mi stupňové převodovky nejsou na pořadu dne, PSA nemá motor, který by takový rozsah převodů využil,vše ostatní je více méně marketing.
Vylapšená AM6 od Asinu v Peugeotu 508 je rychlejší v řazení a menší třecí ztráty.Ta pro potřeby PSA plně dostačuje.

Právě MCE-5 Development dospěla ve výzkumu motorů s proměnným kompresním poměrem nejdál a jejich prototyp má nejblíže k případné sériové produkci.Záleží na tom s kterým výrobcem se dohodne.
Avatar - Hamunasakra
3. 2. 2011 18:20
Re: D
Tak rozumování? :-) Ne nějak se mi NECHCE "brzdit"
Ok, shrnu to ještě jednu. Vůz vyšší střední na platformě C6 bude - to je FAKT. Snad všechny automagazíny od britskýho Autocar po německej AutoBild napsaly že se bude jmenovat DS9 - takže to tak snad i bude a proto totéž označení používám i já - máš nějakej jinej návrh?
Dvoulitr nazýváš "velkým benzínovým motorem"? No nevim ;-) - Ne vážně, byť v reálu dvěstěkoňová verze 1.6 relativně stačí, konkurence nabízí něco víc, pokud nechtěj bejt v PSA za trapáky něco jako 2.0 TFSI/SCTI prostě musej nabídnout. Já bych byl pro to V6 2.0, ale mít tu pravomoc u PSA, asi bych bral ty nový 4válce dvoulitry BMW.
Většina aut se sice FAKT prodá v dieslu (neni divu - v benzínech byla nabídka poslední roky skoro tristní), ale i když mrkneš třeba jen tady na tu diskuzi, tak alespoň dvoulitr už vůz jako je P508 prostě potřebuje - a nástupce C6 tím spíš. Není to možná až tak kvůli reálnejm prodejům, ale když žádnej větší motor než 1.6 není, "působí" to až divně - a tohle určitě vědi i u PSA = něco většího než stávající 1.6 snad URČITĚ bude.
K proměnnýmu kompresnímu poměru jsem se myslim vyjádřil jasně. Je to geniální myšlenka a myslim že během tak desetiletí se jí dočkáme v praxi, ještě předtím musí přijít ale něco normálního typu SCTi/TFSi...
Nevím co Aisin AM6 vyčítají jiní - dle mých zkušeností je docela přízpůsobivá a v nejrychlejšim modu sice není schopná se měřit třeba s BMW, ale rychlost řazení bych jako až takovej problém neviděl. V6 HDi v prostřední verzi v Jaguarech má stejnej výkon jako v Citroenech, krouťák ale sníženej na tu nejmenší verzi 450 Nm - a když s tím autem jedeš působí to že je to až zbytečně málo. Nevim odkud máš info že tahle převodovka by nesníženej krouťák týhle verze motoru, teda 500 Nm zvládla - já slyšel že to snížení bylo ne kvuli problémum s trakcí ale právě kvůli převodovce - pravda samozřejmě může bejt někde uprostřed, resp. od obojího trochu..
Avatar - del42sa
3. 2. 2011 22:11
Re: D
"Všechny automagazíny napsaly...." myslím že k tomu už nemám co dodat >:D

co takhle zapojit trochu rozum ?

1,6 THP může být naladěná až na 155kW, 2,2HDi má v 508 150kW.Při kombinaci se elektromotorem může výkon ještě více vyrůst.Bohužel stávající doba velkým motorům nepřeje.Trend je jasný a daný.PSA se stávajícím portfoliem automobilů který má, opravdu větší motor nepotřebuje ;-)

Nástupce C6 není v plánu, prozatím...(což nevylučuje že se to může v budoucnu změnit)

k 6ti stupňové převodovce jsem už napsal, že limitem je přední pohon ne převodovka !

Zřejmě víš (nebo si to alespoň myslíš) více než samotné PSA.
Avatar - Hamunasakra
3. 2. 2011 22:36
Re: D
Na co si to hraješ? Blábolíš kraviny o zapojení rozumu - co to zkusit nejdřív u sebe?
V angličtině němčině francouzštině i tady v češtině si každej kdo umí číst (zřejmě kromě tebe) mohl přečíst že výroba velkého vozu na platformě C6 je potvrzena (rozumíš tomu co to znamená?). Je úplně jedno jak se vůz bude jmenovat, "počítá" se s názvem DS9 - PROTO tak o něm píšu i já - ty teď najednou píšeš že "nástupce C6 není v plánu, prozatím ..." - tak to vypadá že spíš TY si myslíš, že víš víc než co oznamuje PSA ;-\
Udělej si v tom svym chaosu pořádek!
Že se budou snažit platformu C6 dál nějak využít je LOGICKÝ (pokud alespoň trochu víš jak to funguje v autoprůmyslu) - mimochodem jsi schopen vysvětlit svý "nástupce C6 není v plánu" a současně ofic. oznámení Citroënu, že vůz typu Metropolis (pravděpodobně s označením DS9) na platformě C6 "JDE DO VÝROBY"? Buď je to oznámení BLBOST (to asi ne), nebo plácáš ty (to asi jo ;-)
K převodovce: Z ne neznámýho zdroje (jako jsi ty) jsem slyšel, že 500 Nm tahle převodovka nezvládne, a PROTO je krouťák "prostřední verze" motoru V6 3.0, kterej znáš třeba z Jaguaru, 177 kW 500 Nm "uměle" snížen na 450 Nm, což je krouťák třeba toho novýho 2.2 HDi - což neni špatný, ale šestiválec třílitr by fakt měl bejt jinde. Takže - ODKUD to máš ty? A proč snížili jen krouťák? Výkon s přední nápravou neškube? ;-)
No a teď to HLAVNí - já tu převodovku DOST DOBŘE znám - z C5 i C6. Můžeš říkat co chceš, ale to že 6ka má lepší trakci než některý zadokolky je prostě zdokumentovanej FAKT, stejně jako že při řízení nemáš ani trochu pocit že bys trhal pneumatiky, neni žádnej dramatický škubání do volantu = krouťák problémy nedělá. Samozřejmě z toho nepoznáš jestli by v reálu auto sneslo 500 Nm, třeba by to už při 470ti dělalo bordel. Ale nesníženej výkon, silně sníženej krouťák a japonská převodovka neurčená pro dieslu = to FAKT naznačuje spíš limity tý převodovky ;-)
No a co se dvoulitru týče - TVRDĚ si PROTIŘEČÍŠ! Na jednu stranu napíšeš, že "PSA opravdu větší motoroy nepotřebuje" a v dalšim příspěvku "je pravděpodobné že spolupráci rozšíří o dvoulitry turbo" a že C6 vypustili do světa bez odpovídajícího benzínovýho motoru jsme se myslím shodli. Pro P508 je 1.6 turbo jako vrcholnej benzín jen tak tak, pro C5 zrovna tak, pro C6 resp. jeho připravovanýho nástupce (a je jedno jak se bude jmenovat, prosto pro auto na stejný platformě) je 1.6 výsměch.
Tak si ujasni co SÁM řikáš v jednotlivej příspěvcích a nějak si to "ujednoť" :-)
2. 2. 2011 16:35
prevodovky
Sa priznam, ze som trochu sklamany z prevodoviek, resp. ich kombinacii, resp. nemoznosti kombinacie. Automaty su v pohode (aj ked francuzke moc nemusim) ale robotizovanu prevodovku som ziadnu poriadnu nevidel. A na 200k v danej triede netreba mat len automat k dispozicii.
Aspon ja si to myslim :).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - del42sa
2. 2. 2011 16:50
Re: prevodovky
automat je japonský Aisin ;-)
Avatar - Hamunasakra
2. 2. 2011 17:38
Re: prevodovky
A krom toho že neutáhne krouťák dieslovýho třílitru, tak až nečekaně povedenej ;-)