Rok 2010 máme takmer za sebou. Preto prichádza čas nazrieť pod plachty, zakrývajúce nové, alebo aspoň inovované tvary, ktoré si pre nás automobilky pripravili pre kalendárny rok 2011.
Skor som to vynechal, pretoze mam taku info, ze S8 bude posunuta az na prelom rokov 2011/2012. A koncorocne premiery su vzdy problem. Napr. nova A6 - je to novinka roka 2010 (v zavere), alebo novinka roka 2011? ;-)
Jak jinak než díky a ještě jednou díky za nahlédnutí pod pokličku roku 2011. Snad v Bratislavě dnes nevypukne nějaká aféra bez kondomu ;-) Díky a hodně zákulisních informací pro články na auto.cz;-):yes:
To co pisem o novom Sunny sa netyka toho "svetoveho auta"´, ktore bolo teraz predstavene. Ten sedan ma vyvojovy kod L02b a pravdepodobne nie je urceny pre europske trhy.
Europa dostane klasicky hatchback pripravovany ako projekt B12d.
Tu su spy fotky:
[odkaz]
Článek zajímavý, ale spousta mladších to asi vzdá po několika málo větách, protože slovensky neumí. V dnešní době se prostě náctiletí na Slovensku domluví asi stejně tak jako v Polsku, tzn vůbec nebo hodně špatně.
Kolik je asi česky psaných článků na sloveských webech?
To není nic proti Slovákům ani jejich jazyku, ale prosté konstatování, že pokud napíšete článek v trochu jiném jazyce, tak automaticky přicházíte o polovinu čtenářů.
Jinak článek chválím.
To snad nemyslíš vážně, že !stejně! jako v Polsku. Příbuznost češtiny a slovenštiny je mnohonásobně větší, než u češtiny a polštiny... což vidím jasně i na svých dětech, se slovenskými jazykem nemají (až na pár neznámých slov) větší problém, to ale o polštině stejně rozhodně říct nelze... ;-)
Problém je, že lidi málo čtou. Moje rada je vzít si nějakou slovenskou knížku (pro začátek něco kratšího a lehčího) a nebude žádný problém.
P.S. Sakra, čo sú to tie kurděje? Ani po 380 stranách som na to neprišiel... 8-s
Dyť jsem tu dnes (00:01) přispíval ještě před tebou... ;-)
Slovenský výraz pro kurděje jsem opravdu neznal, ale zjistil jsem, že v podstatě ani neexistuje, na rozdíl do nás, jste totiž pouze "převzali" jeho latinskou podobu "skorbut" - Möllerova Batlowova choroba, avitaminóza vitaminu C.
P.S. Asi se vám s tím nechtělo "překládat"...a třeba "kurveje" by asi zněly trochu divně >:-[]
Bylo to prakticky stejné téma jako v lednu (dlouhá lednová noc), tak jsem možná ani neměl tu správnou motivaci... uvažoval jsem o fotce náměstí s projíždějícím vozem, něco jak si dnes dával ten odkaz do fotosoutěže s rozmázlou stopou světel..., ale nakonec jsem to vzdal.
P.S. Mimochodem to bylo kolo s opravdu mimořádně vysokou laťkou, přesně si pamatuju na skvělé fotky Wii-Jaye, Ronaulta, fefe, nebo Poustníka.
V tehdejší konkurenci by zřejmě i současná vítězná fotka měla problém dostat se alespoň na bednu..., letos se mi docela líbila jedna fotka Poustníka, bohužel zrovna tu nepoužil do soutěže...
Markovy články jsou magnetem pro všechny, kdo se o auta zajímají a těm je jedno, že Marko píše slovensky. Kdo chce, pochopí, kdo nechce, bude psát nácíčkovské řečičky do diskusí.
Souhlasím..., ale ty "nácičkovské řečičky" sis mohl odpustit, autor se přece vyjádřil dostečně a doslovně ve smyslu, že proti Slovákům ani jejich jazyku nic nemá...
Nezačínej zase s tím žárlením..., přece sám nejlíp víš, že podle nicků to zásadně neberu, dívám se především na obsah příspěvků, navíc tady jsem s ním přece minimálně částečně souhlasil... ;-):*) >:-[]
Ak koncern VW nakonic predsa len pojde do F1, tak velmi pravdepodobne s inou znackou. Teoreticky by to este stale mohol byt aj VW, ale skor to bude Audi.
No zachytil jsem různé možnosti... Porsche jako dodavatel motorů, VW jako dodavatel motorů od 2012, Porsche jako tovární tým... tak uvidíme. V nějakém prohlášení od Audi bylo, že jim F1 nezapadá do jejich strategie. Seat si takovou poctu asi nezaslouží a Škoda stejně tak, takže Porsche nebo VW... a nebo nejpravděpodobněji nic...
Ano, tych moznosti bolo viac. Povodne ani VW do F1 nechcel (to v dobe kedy sa rozhodovalo medzi Audi a Porsche). Kratko potom ale bol vstup do F1 zamietnuty.
O niekolko tyzdnov neskor ale FIA schvalila "svetovy motor" 1.6T od sezony 2013 a koncern VW na zaklade tohto znovu prejavil zaujem. Takze za tychto podmienok sa to bude cele este raz prehodnocovat.
A nemyslim, ze by VW ako znacka mierila do F1 (ak sa hovori o VW, potom skor ako o koncerne) - tam totiz nie je nijaka spojitost ani v klientele, ani v portfoliu. Skor to vidim na to Audi, alebo Porsche... ;-)
Můj skromný názor je, že VW nemá do F1 vůbec potřebu se pouštět. Je to spíš otázka prestiže a i Porsche a Audi lítá v jiných vodách motorsportu.
Jinak opět perfektní shrnutí! :yes:
Znacka VW v F1 by bola obrovskym prekvapenim - a ak by sa tak stalo, mali by to aj nejak (neviem ako) zmysluplne zdovodnit. V zmysle, co by im to ako znacke prinieslo...
U Audi a Porsche je problem v tom, ze:
1.) Audi uz Le Mans vyhralo tolkokrat, ze kazda dalsia vyhra je uz brana akosi automaticky a jedine co tu vyhru moze ozvlastnit, je len to, ked sa vyhra nedostavi. Teda, ked bude Audi porazene.
Ak by to Audi chcelo posunut niekam vyssie, moze uz ist iba do F1.
2.) Porsche nema skutocny tovarensky team a ich tradicna parketa v LeMans je dlhodobo obsadena Audi. Co - napriek pokojnym vyjadreniam sefov znacky - asi nie je pre vyrobcu sportovychaut s tak slavnou minulostou idealny stav.
Tak logika ma vedie k tomu, ze ak pojde koncern do F1, tak cez Audi, ktore prejde z Le Mans do F1, a tym uvolni pole posobnosti pre Porsche.
Aha, tak to jsem netušil, že vlastně jsou "automaticky" pořád první... tak to možná ano. Ale i tak si to nedovedu představit, pokud by do F1 vlezlo VW pod značkou VW. I když Toyota tam byla taky. Stejně je to asi v rukách toho "staříka" Bernieho ;-)
F1 s logem VW by byla překvapením asi jako... luxusní limuzína s logem VW. VW je na tom ekonomicky dobře a F1 je pořád bez diskusí královskou disciplínou motorsportu, případné touze po posílení loga VW bych se ani moc nedivil. Jsou tu i další značky - Bugatti, Lamborghini... jenže u nich není případný úspěch tak dobře využitelný, stejně se prodá pár kusů.
Jiná věc je, že vstup do F1 neznamená automaticky úspěch... a vcelku pravděpodobná porážka od Renaultu by byla pro VW jako přímého konkurenta celkem nepříjemná.
Pamatuj nato, ze VW chce do F1 predevsim jako dodavatel motoru 1.6l v roce 2013 jde predevsim o image a pripadny uspech se da marketingove vyuzit. V lastnimu tovarnimu tymu neverim dokud nebudou motory uspesne sami o sobe.
No a ako ta luxusna limuzina dopadla...(?) Predaje mizerne a nastupca uz nebude. Aspon nie v Europe a nie v tejto podobe. Novy 5m sedan bude klasicky full-size sedan pre americky trh.
Posilnit image ide aj cez WRC.
Ono ale nakoniec bude zalezat este na jednej veci. VW sa bude urcite rozhodovat aj podla toho, co za svoje peniaze dostane/moze dosiahnut. Pamatam si tak 5 rokov nazad rozhovory s Piechom, ktory opakovane otazky na vstup znacky do F1 odrazal argumentom, ze v sampionate je prilis vela vyrobcov a zvitazit moze iba jeden. A ze druhe miesto nema cenu. Takze z tohto dovodu nema zaujem o vstup do prostredia, kde sa kvoli konkurencii rapidne znizuje sanca na uspech, zato sa rapidne zvysuju naklady na vyvoj a prevadzku, prave kvoli extremnej konkurencii.
Marko, nevíš jak to bude s WRC, Škoda nebo VW? V textu to sice zmiňuješ, ale nedošlo už k nějakému posunu? Ve fórech o rally místy kolují "zaručené" zvěsti o tom, že u škodovky se už testuje budoucí wrcéčko, nehledě na rozhodnutí, které padne.
Neviem, do WRC momentalne az tak nevidim. Ja to momentalne vidim len zo strany F1 (takze vylucovacou metodou). Viem, ze McLaren (+ dve dalsie stajne) kontaktoval vo veci novych tovarenskych motorov vedenie koncernu VW = ale to bolo este tak cca. pred dvoma mesiacmi ked bola zvolana schodzka sefov motorsportu Audi a Porsche (kvoli rozdeleniu si aktivit medzi Le Mans a F1). Potom ale VW zamietol vstup ktorejkolvek koncernovej znacky do F1, takze to cele padlo.
Ciastocne to znovu ozilo pred cca. 2. tyzdnami, ked boli oznamene definitivne pravidla pre sezonu 2013. Motor 1.6T v F1 je pre koncern VW zaujimavy.
U znacky VW je iste zatial iba to, ze na Dakar ma plan iba pre rok 2011. Dalsi rok sice mozu este ist, ale to uz sa bude pripravovat prestup do ineho prostredia. V Dakare pre VW nelezi buducnost - chcu nieco vacsie. Takze bud F1, alebo WRC. Pre znacku VW je podla mna lepsie WRC - ako som povedal, F1 nema velky vyznam, pretoze nie je nijak marketingovo naviazatelna na klientelu VW, a automobilka ani nema produkty, ktore by islo naviazat na F1.
Toyota sa snazila propagovat znacku ako taku, a ta previazanost medzi jej klientelou a F1 bola dost katastrofalna. A to bola lekcia nielen pre Toyotu, ale aj pre VW.
Cize, ak nie F1 potom uz iba WRC. A ak pojde VW do WRC, potom Skoda pokracuje v IRC. Ci v MB stavaju, alebo nestavaju specifikaciu WRC ako "truc-podnik" materskej znacke neviem. Ako som povedal, v prostredi WRC som sa nepohyboval od nejakeho roku 2002(?), takze viem len to, co sa mi sprostredkovane donesie. A popravde, dlhe roky bola WRC v stave, kedy som ani nemal velku chut to sledovat.
Děkuji. Bude to ještě zajímavé. Kdyby do WRC šla nakonec Škoda, tak vyvstává otázka, s jakým modelem by to bylo. Současná Fabia už asi moc perspektivní není, s ohledem na to, že jí zbývají na trhu tak 2-3 roky (tedy, ty budeš vědět přesněji) a vývoj spolu s testováním auta wrc na nějakou přijatelnou úroveň k ostrému nasazení trvá minimálně rok, spíše však více.
Nova Fabia bude niekedy na jar 2014. Cize ak pocitame s tym, ze na buduci rok urcite nijake WRC od Skody nebude startovat, tak sucasna fabia by mal pred sebou (ako WRC) nejakeho 2,5 roka kariery. Z pohladu marketingu Fabie by to uz moc vyznam nemalo. Z pohladu marketingu znacky Skoda (ak by sa malo pokracovat aj s nastupcom) - ano.
Co sa tyka techniky, tam by to podla mna az taky problem nebol. IRC upravit na WRC neda az taku pracu. Samozrejme je otazkou nakolko bude nastupca Fabie technicky odlisny od sucaneho modelu a ci by sa neoplatilo zacat az s tymto autom.
Kazdopadne si ale myslim, ze ak koncern VW bude chciet vstupit do WRC, prvou na rade bude znacka VW. Marketingovo to dava vacsi vyznam ako podporovat Skodu, pretoze VW je profilova znacka koncernu, ktora na celom svete predava viac vozov ako Skoda a casto ich predava za vyssie ceny. Podpora brandu VW je tak z tohto pohladu logickejsia.
(Inak, vedel by som si predstavit, ze Skoda by zdedila po VW ucast na Dakare. Jednak by sa tak zuzitkovali doterajsie skusenosti VW z tohto prostredia, jednak by Skoda pokracovala v nejakej inej forme v rallye - a tentokrat na vrcholovej urovni, a vyhodou by bolo aj to, ze Dakar ma v CR pomerne silnu zakladnu. Ale toto je len moja spekulacia.)
Ano, tu informaciu som v reakcii na tento clanok dostal uz aj ja. Takmer priamo od zdroja. Takze CX-5 bude - asi uz definitivne - predstavena koncom roka 2011.
I když bych rád vojel ten tvůj bílej čtyřkolovej skvost, co se lidí týče, jsem fanatický hetero ;-) Možná trošku mate můj nick, který se dá vyložit jako bi - cák (jakože cákám na obě strany), ale správný výklad je - bicák >:D
P.S. Tak, když už jsme si vyjasnili naše sexuální orientace, kdyby měl někdo něco k Bi-TDI... >:D
Tak to je počteníčko :yes: Za mistrovskou informační prácičku považuji sdělení o připravovaném Peugeotu 2008 na bazi Mitsu, a zjemnění připravované XC90ky od Volva :yes:
Docela mě zajímá pořadí uvedení novinek u Lancie. V článku je uvedeno, že nejprve má přijít MPV... Nedávno jsem četl, že naopak nejdřív přijde premiéra Ypsilonky a nástupce Thesisu - oba dva na jaře v Ženevě. A až někdy na podzim, nebo koncem roku by měl přijít i nástupce Phedry. Jak to tedy bude? Do Ženevy zbývají už jen tři měsíce. :-)
S nastupcom Phedry a velkym sedanom je to cele take neiste. Faceliftovany Voyager je uz v USA davno v predaji a az teraz prisiel "novy" Chrysler 300C.
Co sa verzii Lancie tyka, kludne mozu byt obe predstavene v Zeneve, kludne ale aj jedna v Zeneve, druha vo Frankfurte (v lubovolnom poradi). Dalsia vec je potom ich realne uvedenie na trh.