Frankfurt 2011

Zpět na článek

Marko: Přehled novinek pro rok 2011

59 komentářů

Avatar - d0m!n0
d0m!n0
Nezapomělo se u Audi na S8?
Marko
Skor som to vynechal, pretoze mam taku info, ze S8 bude posunuta az na prelom rokov 2011/2012. A koncorocne premiery su vzdy problem. Napr. nova A6 - je to novinka roka 2010 (v zavere), alebo novinka roka 2011? 😉
Avatar - manitou
manitou
Jak jinak než díky a ještě jednou díky za nahlédnutí pod pokličku roku 2011. Snad v Bratislavě dnes nevypukne nějaká aféra bez kondomu 😉 Díky a hodně zákulisních informací pro články na auto.cz 😉 :yes:
Marko
😉 ...hlavne toho casu by som mohol mat viac. 😒
Avatar - manitou
manitou
tak to by si přáli asi všichni 😉 díky a už se těším na nějaké pěkné fotky, třeba bmw 1 nebo fiesta st 😉 :yes: (technika pro st je už známa ?)
Marko
Takmer iste 1.6 EcoBoost. Presne parametre na kolko kW bude motor vyladeny neviem...
Marko
To co pisem o novom Sunny sa netyka toho "svetoveho auta"´, ktore bolo teraz predstavene. Ten sedan ma vyvojovy kod L02b a pravdepodobne nie je urceny pre europske trhy.
Europa dostane klasicky hatchback pripravovany ako projekt B12d.
Tu su spy fotky😒br /> [odkaz]

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Docela mě překvapil ten Chevrolet Volt, myslel jsem, že se tu bude prodávat jen jako Ampera
Marko
GM to chce rozlozit medzi obe znacky. U Chevroletu kvoli posileniu image, a u Opelu kvoli tomu, ze ide o domacu znacku.
Gater
Článek zajímavý, ale spousta mladších to asi vzdá po několika málo větách, protože slovensky neumí. V dnešní době se prostě náctiletí na Slovensku domluví asi stejně tak jako v Polsku, tzn vůbec nebo hodně špatně.
Kolik je asi česky psaných článků na sloveských webech?
To není nic proti Slovákům ani jejich jazyku, ale prosté konstatování, že pokud napíšete článek v trochu jiném jazyce, tak automaticky přicházíte o polovinu čtenářů.
Jinak článek chválím.
Avatar - white label
white label
To snad nemyslíš vážně, že !stejně! jako v Polsku. Příbuznost češtiny a slovenštiny je mnohonásobně větší, než u češtiny a polštiny... což vidím jasně i na svých dětech, se slovenskými jazykem nemají (až na pár neznámých slov) větší problém, to ale o polštině stejně rozhodně říct nelze... 😉
Avatar - iudex
iudex
Problém je, že lidi málo čtou. Moje rada je vzít si nějakou slovenskou knížku (pro začátek něco kratšího a lehčího) a nebude žádný problém.
P.S. Sakra, čo sú to tie kurděje? Ani po 380 stranách som na to neprišiel... 8-s
Avatar - white label
white label
"Kurděje", slovensky "SKORBUT". 😉
Avatar - iudex
iudex
Ty čítaš snáď všetky diskusie, človeče. 😄 A ten skorbut si vedel, alebo si si to niekde vyhľadal?
Avatar - white label
white label
Dyť jsem tu dnes (00:01) přispíval ještě před tebou... 😉
Slovenský výraz pro kurděje jsem opravdu neznal, ale zjistil jsem, že v podstatě ani neexistuje, na rozdíl do nás, jste totiž pouze "převzali" jeho latinskou podobu "skorbut" - Möllerova Batlowova choroba, avitaminóza vitaminu C.

P.S. Asi se vám s tím nechtělo "překládat"...a třeba "kurveje" by asi zněly trochu divně >😒]
Avatar - iudex
iudex
>😁 :yes😒br /> P.S. Fotosúťaže si sa nezúčastnil; výnimka?
Avatar - white label
white label
Bylo to prakticky stejné téma jako v lednu (dlouhá lednová noc), tak jsem možná ani neměl tu správnou motivaci... uvažoval jsem o fotce náměstí s projíždějícím vozem, něco jak si dnes dával ten odkaz do fotosoutěže s rozmázlou stopou světel..., ale nakonec jsem to vzdal.

P.S. Mimochodem to bylo kolo s opravdu mimořádně vysokou laťkou, přesně si pamatuju na skvělé fotky Wii-Jaye, Ronaulta, fefe, nebo Poustníka.
V tehdejší konkurenci by zřejmě i současná vítězná fotka měla problém dostat se alespoň na bednu..., letos se mi docela líbila jedna fotka Poustníka, bohužel zrovna tu nepoužil do soutěže...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Markovy články jsou magnetem pro všechny, kdo se o auta zajímají a těm je jedno, že Marko píše slovensky. Kdo chce, pochopí, kdo nechce, bude psát nácíčkovské řečičky do diskusí.
Avatar - white label
white label
Souhlasím..., ale ty "nácičkovské řečičky" sis mohl odpustit, autor se přece vyjádřil dostečně a doslovně ve smyslu, že proti Slovákům ani jejich jazyku nic nemá...
Navtech
Ty po tom Polanovi jedeš, co? >😁
Avatar - white label
white label
Nezačínej zase s tím žárlením..., přece sám nejlíp víš, že podle nicků to zásadně neberu, dívám se především na obsah příspěvků, navíc tady jsem s ním přece minimálně částečně souhlasil... 😉 :😉 >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemá, jen si neopomene rýpnout, že v Česku se má psát česky...
A vůbec, vandruj si do někoho jiného a mě nech žít 😉
Avatar - white label
white label
Hele buď rád, že si tě občas aspoň trochu všimnu, co by za to jiní dali, viz třeba žárlivý Navtech...
>😒]

P.S. Nebo takový RayBan, ten ještě než začne psát, tak první přemýšlí, co mu na to zase napíšu... 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Su nekonfliktní typ, nemám rád vyostřování diskusí >😁
Avatar - white label
white label
Ale bez zdravého (nevulgárního) vyostřování by tu byla nuda, jak na webu o háčkování zuberské krajky... ;-\ >😒]
Navtech
Československo hledá superstár a další je toho důkazem, ty polovino.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
blbost, tak zlý to není 😉 ...i kdyby někdo náhodou měl (pro mě nepochopitelný) problém se čtením, pomůže mu strýček Gůgl
Avatar - iudex
iudex
Že s tým práve Ty máš problém; vzhľadom na vek si ešte musel chytať československú televíziu a slovenské rozprávky, takže aký problém?
Avatar - Emel
Emel
Zdá se tedy, že si VW na Formuli nechá zajít chuť?

Jinak díky za přehled, vypadá to opět zajímavě... namátkou se těším na Civic, 911 nebo BMW 1...
Marko
Ak koncern VW nakonic predsa len pojde do F1, tak velmi pravdepodobne s inou znackou. Teoreticky by to este stale mohol byt aj VW, ale skor to bude Audi.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já jsem někde četl, že by to v případě vstupu mělo být pod značkou Porsche.

Už jsem to našel.

*/*-dostane-motory-16-turbo-volkswagen…
Avatar - Emel
Emel
No zachytil jsem různé možnosti... Porsche jako dodavatel motorů, VW jako dodavatel motorů od 2012, Porsche jako tovární tým... tak uvidíme. V nějakém prohlášení od Audi bylo, že jim F1 nezapadá do jejich strategie. Seat si takovou poctu asi nezaslouží a Škoda stejně tak, takže Porsche nebo VW... a nebo nejpravděpodobněji nic...
Marko
Ano, tych moznosti bolo viac. Povodne ani VW do F1 nechcel (to v dobe kedy sa rozhodovalo medzi Audi a Porsche). Kratko potom ale bol vstup do F1 zamietnuty.
O niekolko tyzdnov neskor ale FIA schvalila "svetovy motor" 1.6T od sezony 2013 a koncern VW na zaklade tohto znovu prejavil zaujem. Takze za tychto podmienok sa to bude cele este raz prehodnocovat.
A nemyslim, ze by VW ako znacka mierila do F1 (ak sa hovori o VW, potom skor ako o koncerne) - tam totiz nie je nijaka spojitost ani v klientele, ani v portfoliu. Skor to vidim na to Audi, alebo Porsche... 😉
Navtech
Můj skromný názor je, že VW nemá do F1 vůbec potřebu se pouštět. Je to spíš otázka prestiže a i Porsche a Audi lítá v jiných vodách motorsportu.
Jinak opět perfektní shrnutí! :yes:
Marko
Znacka VW v F1 by bola obrovskym prekvapenim - a ak by sa tak stalo, mali by to aj nejak (neviem ako) zmysluplne zdovodnit. V zmysle, co by im to ako znacke prinieslo...

U Audi a Porsche je problem v tom, ze😒br /> 1.) Audi uz Le Mans vyhralo tolkokrat, ze kazda dalsia vyhra je uz brana akosi automaticky a jedine co tu vyhru moze ozvlastnit, je len to, ked sa vyhra nedostavi. Teda, ked bude Audi porazene.
Ak by to Audi chcelo posunut niekam vyssie, moze uz ist iba do F1.
2.) Porsche nema skutocny tovarensky team a ich tradicna parketa v LeMans je dlhodobo obsadena Audi. Co - napriek pokojnym vyjadreniam sefov znacky - asi nie je pre vyrobcu sportovychaut s tak slavnou minulostou idealny stav.

Tak logika ma vedie k tomu, ze ak pojde koncern do F1, tak cez Audi, ktore prejde z Le Mans do F1, a tym uvolni pole posobnosti pre Porsche.
Navtech
Aha, tak to jsem netušil, že vlastně jsou "automaticky" pořád první... tak to možná ano. Ale i tak si to nedovedu představit, pokud by do F1 vlezlo VW pod značkou VW. I když Toyota tam byla taky. Stejně je to asi v rukách toho "staříka" Bernieho 😉
Avatar - Emel
Emel
F1 s logem VW by byla překvapením asi jako... luxusní limuzína s logem VW. VW je na tom ekonomicky dobře a F1 je pořád bez diskusí královskou disciplínou motorsportu, případné touze po posílení loga VW bych se ani moc nedivil. Jsou tu i další značky - Bugatti, Lamborghini... jenže u nich není případný úspěch tak dobře využitelný, stejně se prodá pár kusů.

Jiná věc je, že vstup do F1 neznamená automaticky úspěch... a vcelku pravděpodobná porážka od Renaultu by byla pro VW jako přímého konkurenta celkem nepříjemná.
Subaru.in
Pamatuj nato, ze VW chce do F1 predevsim jako dodavatel motoru 1.6l v roce 2013 jde predevsim o image a pripadny uspech se da marketingove vyuzit. V lastnimu tovarnimu tymu neverim dokud nebudou motory uspesne sami o sobe.
Marko
No a ako ta luxusna limuzina dopadla...(?) Predaje mizerne a nastupca uz nebude. Aspon nie v Europe a nie v tejto podobe. Novy 5m sedan bude klasicky full-size sedan pre americky trh.

Posilnit image ide aj cez WRC.
Ono ale nakoniec bude zalezat este na jednej veci. VW sa bude urcite rozhodovat aj podla toho, co za svoje peniaze dostane/moze dosiahnut. Pamatam si tak 5 rokov nazad rozhovory s Piechom, ktory opakovane otazky na vstup znacky do F1 odrazal argumentom, ze v sampionate je prilis vela vyrobcov a zvitazit moze iba jeden. A ze druhe miesto nema cenu. Takze z tohto dovodu nema zaujem o vstup do prostredia, kde sa kvoli konkurencii rapidne znizuje sanca na uspech, zato sa rapidne zvysuju naklady na vyvoj a prevadzku, prave kvoli extremnej konkurencii.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Marko, nevíš jak to bude s WRC, Škoda nebo VW? V textu to sice zmiňuješ, ale nedošlo už k nějakému posunu? Ve fórech o rally místy kolují "zaručené" zvěsti o tom, že u škodovky se už testuje budoucí wrcéčko, nehledě na rozhodnutí, které padne.
Marko
Neviem, do WRC momentalne az tak nevidim. Ja to momentalne vidim len zo strany F1 (takze vylucovacou metodou). Viem, ze McLaren (+ dve dalsie stajne) kontaktoval vo veci novych tovarenskych motorov vedenie koncernu VW = ale to bolo este tak cca. pred dvoma mesiacmi ked bola zvolana schodzka sefov motorsportu Audi a Porsche (kvoli rozdeleniu si aktivit medzi Le Mans a F1). Potom ale VW zamietol vstup ktorejkolvek koncernovej znacky do F1, takze to cele padlo.
Ciastocne to znovu ozilo pred cca. 2. tyzdnami, ked boli oznamene definitivne pravidla pre sezonu 2013. Motor 1.6T v F1 je pre koncern VW zaujimavy.

U znacky VW je iste zatial iba to, ze na Dakar ma plan iba pre rok 2011. Dalsi rok sice mozu este ist, ale to uz sa bude pripravovat prestup do ineho prostredia. V Dakare pre VW nelezi buducnost - chcu nieco vacsie. Takze bud F1, alebo WRC. Pre znacku VW je podla mna lepsie WRC - ako som povedal, F1 nema velky vyznam, pretoze nie je nijak marketingovo naviazatelna na klientelu VW, a automobilka ani nema produkty, ktore by islo naviazat na F1.
Toyota sa snazila propagovat znacku ako taku, a ta previazanost medzi jej klientelou a F1 bola dost katastrofalna. A to bola lekcia nielen pre Toyotu, ale aj pre VW.

Cize, ak nie F1 potom uz iba WRC. A ak pojde VW do WRC, potom Skoda pokracuje v IRC. Ci v MB stavaju, alebo nestavaju specifikaciu WRC ako "truc-podnik" materskej znacke neviem. Ako som povedal, v prostredi WRC som sa nepohyboval od nejakeho roku 2002(?), takze viem len to, co sa mi sprostredkovane donesie. A popravde, dlhe roky bola WRC v stave, kedy som ani nemal velku chut to sledovat.
Avatar - Starfighter
Starfighter
Děkuji. Bude to ještě zajímavé. Kdyby do WRC šla nakonec Škoda, tak vyvstává otázka, s jakým modelem by to bylo. Současná Fabia už asi moc perspektivní není, s ohledem na to, že jí zbývají na trhu tak 2-3 roky (tedy, ty budeš vědět přesněji) a vývoj spolu s testováním auta wrc na nějakou přijatelnou úroveň k ostrému nasazení trvá minimálně rok, spíše však více.
Marko
Nova Fabia bude niekedy na jar 2014. Cize ak pocitame s tym, ze na buduci rok urcite nijake WRC od Skody nebude startovat, tak sucasna fabia by mal pred sebou (ako WRC) nejakeho 2,5 roka kariery. Z pohladu marketingu Fabie by to uz moc vyznam nemalo. Z pohladu marketingu znacky Skoda (ak by sa malo pokracovat aj s nastupcom) - ano.

Co sa tyka techniky, tam by to podla mna az taky problem nebol. IRC upravit na WRC neda az taku pracu. Samozrejme je otazkou nakolko bude nastupca Fabie technicky odlisny od sucaneho modelu a ci by sa neoplatilo zacat az s tymto autom.

Kazdopadne si ale myslim, ze ak koncern VW bude chciet vstupit do WRC, prvou na rade bude znacka VW. Marketingovo to dava vacsi vyznam ako podporovat Skodu, pretoze VW je profilova znacka koncernu, ktora na celom svete predava viac vozov ako Skoda a casto ich predava za vyssie ceny. Podpora brandu VW je tak z tohto pohladu logickejsia.

(Inak, vedel by som si predstavit, ze Skoda by zdedila po VW ucast na Dakare. Jednak by sa tak zuzitkovali doterajsie skusenosti VW z tohto prostredia, jednak by Skoda pokracovala v nejakej inej forme v rallye - a tentokrat na vrcholovej urovni, a vyhodou by bolo aj to, ze Dakar ma v CR pomerne silnu zakladnu. Ale toto je len moja spekulacia.)
Avatar - Shr3k
Shr3k
Co se Mazdy týče, mám informace, že CX-5 v roce 2011 a bude to první auto kompletně vybavené Sky motory...
Marko
Ano, tu informaciu som v reakcii na tento clanok dostal uz aj ja. Takmer priamo od zdroja. Takze CX-5 bude - asi uz definitivne - predstavena koncom roka 2011.
bicak77
Nebyly by nějaké nové informace ohledně potencionálních, nových dieselů(bi) od VW???? 😄
Avatar - white label
white label
Myslíš "bi", jako pro bisexuály... 😲 >😒]
bicak77
myslím "bi" jako dvě turba, ale jezdit v tom pak může samozřejmě kdokoli 😉
Navtech
I white label? 😲
bicak77
I bílá nálepka, ale ten je spíš přes benzín, ne? 😲
Avatar - white label
white label
Ne ne, co se týče paliva (benzín a nafta) jsem "bi"... 😉 , ale jinak jsem přísně hetero, takže máš možná smůlu... >😒]
bicak77
I když bych rád vojel ten tvůj bílej čtyřkolovej skvost, co se lidí týče, jsem fanatický hetero 😉 Možná trošku mate můj nick, který se dá vyložit jako bi - cák (jakože cákám na obě strany), ale správný výklad je - bicák >😁

P.S. Tak, když už jsme si vyjasnili naše sexuální orientace, kdyby měl někdo něco k Bi-TDI... >😁
Marko
Myslim, ze toto sa tu uz preberalo. Bohuzial ale s tymto sluzit nemozem. K tak detailnym info ako je skladba buducich motorov som sa nedostal. ;-\
bicak77
Přesto díky za odpověď. Já si tipnu, že se objeví s "novým" CC 😄
GTI
Tak to je počteníčko :yes: Za mistrovskou informační prácičku považuji sdělení o připravovaném Peugeotu 2008 na bazi Mitsu, a zjemnění připravované XC90ky od Volva :yes:
Marko
Ten termin noveho Volva este nie je isty. Skladba a terminy noviniek sa stale doladuju s cinskym vlastnikom. 😉
GTI
:yes:
Avatar - euro89
euro89
Docela mě zajímá pořadí uvedení novinek u Lancie. V článku je uvedeno, že nejprve má přijít MPV... Nedávno jsem četl, že naopak nejdřív přijde premiéra Ypsilonky a nástupce Thesisu - oba dva na jaře v Ženevě. A až někdy na podzim, nebo koncem roku by měl přijít i nástupce Phedry. Jak to tedy bude? Do Ženevy zbývají už jen tři měsíce. 😄
Marko
S nastupcom Phedry a velkym sedanom je to cele take neiste. Faceliftovany Voyager je uz v USA davno v predaji a az teraz prisiel "novy" Chrysler 300C.
Co sa verzii Lancie tyka, kludne mozu byt obe predstavene v Zeneve, kludne ale aj jedna v Zeneve, druha vo Frankfurte (v lubovolnom poradi). Dalsia vec je potom ich realne uvedenie na trh.