Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní

Atmosférický osmiválec u Audi definitivně končí, příští generace modelu RS4 bude mít podobně jako slabší S4 vidlicový šestiválec s přeplňováním elektrickým turbem.
Zpět na článek
23. 7. 2015 16:45
24. 7. 2015 08:40
24. 7. 2015 09:13
24. 7. 2015 09:36
24. 7. 2015 09:38
24. 7. 2015 08:47
24. 7. 2015 09:36
24. 7. 2015 10:02
24. 7. 2015 10:08
24. 7. 2015 10:29
24. 7. 2015 11:59
23. 7. 2015 18:41
23. 7. 2015 19:03
23. 7. 2015 19:13
23. 7. 2015 19:22
23. 7. 2015 19:36
23. 7. 2015 19:53
23. 7. 2015 20:32
23. 7. 2015 21:31
23. 7. 2015 21:37
23. 7. 2015 22:00
23. 7. 2015 22:12
23. 7. 2015 22:27
23. 7. 2015 22:38
23. 7. 2015 22:46
23. 7. 2015 22:48
23. 7. 2015 23:44
24. 7. 2015 11:31
24. 7. 2015 15:46
24. 7. 2015 18:31
23. 7. 2015 23:50
24. 7. 2015 11:33
24. 7. 2015 15:50
24. 7. 2015 18:34
24. 7. 2015 19:23
23. 7. 2015 23:34
24. 7. 2015 11:33
24. 7. 2015 15:56
24. 7. 2015 18:41
23. 7. 2015 23:23
29. 7. 2015 12:02
23. 7. 2015 20:17
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 16:45
Ondrej !
Tak ako som uz bol od teba zvyknuty na kvalitne texty, tak dnes si moc pochvaly nezasluzis :-!
1 kW = 1,33 / 1,36 bhp / hp takze tvoje prepocty su zle, ale na to este dokazem kaslat, nakolko su to len spekulacie, S4 bude vo Frankfurte ( vraj ) tak tam sa dozvieme presne cislo.
Ale problem najväcsi !!!! - E-turbo !
Zabudni na E-turbo, kasli na anglanske debilne preklady, Hackenberg urcite hovoril o E-Laderi, nakolko tak to Audi oznacuje od momentu kedy sa tym zacali zaoberat a po novom v PR-kach uvadzaju EAV ( Elektrisch Angetriebene Verdichter - teda elektricky pohanany "preplnovac"-teda kompresor/duchadlo ).
Dalsia vec - Briti pisali, ze Hackenberg povedal, ze tuto technologiu budu pouzivat len TOP modely znacky. ( SQ7 bude teda asi TOP, asi uz nebude RSQ7...nehovoriac o tom, ze tak maju byt casom preplnovane vsetky naftove motory...) Ale nad S4 bude prave RS4, takze E-Lader bude asi len pre nu...

Samotny fakt V6 - ma mrzi, dufal som v R5 s podobnou technologiou. :-(
To, ze podobne ako v 1. gen. R8 bude jej zakladnu motorizaciu vyuzivat RS4 - mi prijde ako logicky krok, ale zase krok smutny.
OK, toz mame sa na co tesit, len uz budem mat proti aktualnej modelovej rade pripomienky 2: Po volne trciacom tablete z pristrojovky je tu aj motor V6 ( miesto mnou preferovaneho R5 ) ;-\
Kym to ale bude aktualne, budem mat asi dost casu to rozdychat a zvyknut si...alebo aj nie... 8-s

...ale Briti si na radu A4 zvyknu asi rychlo - podla hodnotenia testu prvych predprodukcnych modelov :
[odkaz]
5 hviezd od Britov na Audi ( po cerstvom XE-cku ), kto by to cakal ? :-) :yes:
Rozbalit vlákno
13
24. 7. 2015 08:30
Re: Ondrej !
Přiznám se, že jsem si o tom schválně hledal další informace a ve vysvětlení systému bylo napsáno, že je to stále napojeno na výfukový systém, tudíž to funguje jako turbo ale lopatky v nízkých otáčkách a zpočátku roztáčí elektrika... :-)
Avatar - iudex
24. 7. 2015 08:40
Re: Ondrej !
Uvidíme. Každopádne samotný Autoexpress, na ktorý sa odvolávaš, píše: Dr Hakenberg told us: “This electrical system would only be used on the very top end models.”
That’s why the lesser S4 (which could debut as early as the Frankfurt show in September) will only use a single traditional turbocharger.
Teda že elektrické turbo sa bude používať iba v top modeloch a preto hierarchicky nižšia S4 bude používať iba jedno konvenčné turbo.
Avatar - AUDIRS6
24. 7. 2015 09:13
Re: Ondrej !
odpoviem vyssie...
Avatar - iudex
24. 7. 2015 09:36
Re: Ondrej !
Veď ja Tvoje slová len potvrdzujem, tiež som ten článok na Autoexpresse čítal pred týmto na ACZ a rovnko mi ten rozpor udrel do očí.
Avatar - AUDIRS6
24. 7. 2015 09:38
Re: Ondrej !
vid ja 9.36 - pre teba hlavne to dole... ;-)
Avatar - iudex
24. 7. 2015 08:47
Re: Ondrej !
Z časti máš pravdu, z časti nie. O tom, že e-turbo bude iba v RS ako top-modeli som už písal nižšie.
Ale s tým turbom slovíčkariš a nedôvodne. JEdnak na Autoexpresse jednoznačne píšu o turbochargeri, z čoho sa nedá vyvodiť, že by sme mali hovoriť o kompresore. A hlavne si treba uvedomiť jednu vec: preplňované motory vo všeobecnosti označujeme ako turbomotory a turbá sa podľa princípu pohonu delia na turbodúchadlá (poháňané výfukovými plynmi) a turbokompresory (poháňané mechanicky remeňom/reťazou od kľukového hriadeľa). Ale e-turbo nebude ani jedno, ani druhé: bude poháňané vlastným elektromotorom, teda nemožno hovoriť ani o turbodúchadle, ani o turbokompresore, preto Tvoje bazírovanie na pojmosloví nie je dôvodne; skrátka to bude tretí druh turba a označenie e-turbo sa mi zdá vcelku výstižné a jednoduché.
Avatar - AUDIRS6
24. 7. 2015 09:36
Re: Ondrej !
Tak idem na to:
Neverim vlastnym ociam ! Pripada mi to, ako by niekto heckol tvoj nick ! 8-s
Ze ty napises, ze "turbokompresor" je mechanicky pohanany som si doteraz nevedel predstavit ani v najhorsiom sne... 8-s Je to len Autoexpresacky nevhodny vyklad / preklad, preto napisali to, co napisali. Zrovna tak ako to ich "single turbo" 8-s
Proste pochop aj ty, ze turboduchadlo a turbokompresor sa v nasich jazykoch pouzivaju ako synonyma. Ak je nieco mechanicky / elektricky pohanane, nieje to turbo-nieco !
Takze neber to ako slovickarenie, ale ako fakt. Pozri si fakt Audi PR-ka, vsade pisu o E-Laderi, alebo EAV - Elektrisch Angetriebene Verdichter - teda elektricky pohanany "preplnovac"-teda kompresor/duchadlo .
Dalsi brutal v tvojom podani: "preplňované motory vo všeobecnosti označujeme ako turbomotory"... To uz snad fakt nieeee 8-s Predsa motory s kompresorom ( mechanickym ) su brane ako preplnovane a po angl. pisane ako supercharged.
Treti druh "turba" nebude. Aktualne sa pouziva napr. v F1 turboduchadlo, ktore ma na jednej oske aj el.motor, ktory ale funguje ako generator. BMW a Opel experimentovali s takymto "elektricky asistovanym" turbom, ale do serie sa to zatial nedostalo. Audi skusalo podobny system tiez, ale zistili, ze ma horsi reakcny cas, preto sa rozhodli o oddelenie tohoto elektrickeho preplnovania od turboduchadla samotneho a turbo nechali klasicke.
Este k Autoexpresu a ich "single turbu" : Ono...Ak uz davnejsie som uvazoval, ze po vzore V8 TFSI by nova V6 mohla mat vyfukovu stranu vnutri V. V tom pripade sa priam ponuka pouzitie 1 twinscroll turba na cely motor tak, ako to maju v R18 v 4.0 V6 TDI :yes: Lenze ci to takto urobia aj v benzinovom motore pre seriovu vyrobu si nedovolim odhadnut. Takze aj to ich "single turbo" povazujem len ako ich snahu o odlisenie toho motoru od toho, ktory planuju pre RS4.

A este pre Ondreja:

No hod mi tu niekde link, kde sa Audi vyjadruje ze to ma byt sucastou "vyfukoveho systemu"...Sucastou nasavacieho ano, ale vyfukoveho - iba ak by pouzili aj "turbo-generator", teda dalsi zvlast komponent - turbinou pohanany generator, co ale nepredpokladam, nakolko hovoria o generatori klasickom - mechanicky pohananom, ktory v prototypoch dokaze aj suplovat funkciu startera v stop-start systeme a da sa naladit az na funkciu "mild-hybridu" - teda aby fungoval aj ako pomocny el.motor pre najnizsie otacky motora a pomahal pohanat auto ako take...
Avatar - iudex
24. 7. 2015 10:02
Re: Ondrej !
Fakt Ti nerozumiem. Predsa dúchadlo a kompresor sú dva základné typy preplňovania a pre obe sa hovorovo dlhodobo používa pojem turbo, skrátka preplňovaný motor = turbomotor. Možno striktne technicky máš pravdu, že kompresor nemožno so slovom turbo spájať, to by sa malo viazať iba k dúchadlu, ale nie sme predsa na strojníckej fakulte STU, aby sme tu takto slovíčkarili. To by si sa mohol ohradzovať, že jednotka výkonu je Watt a teda pri výkone motora by sa malo striktne uvádzať kW a kone ako "ľudová" jednotka tu nemajú čo robiť.
Avatar - AUDIRS6
24. 7. 2015 10:08
Re: Ondrej !
iudexi, klidek... ;-)
Ano, ohradzam sa, lebo som uz dlho nikde necital, ze by niekto ( a zrovna ty ) bagatelizoval rozdiel medzi turbom a kompresorom a slovom turbomotor oznacil aj motor preplnovany klasickym mechanickym kompresorom. ;-)
Ano, jednu zavadzajucu skratku pozname, vsak...: 3.0 TFSI - kde je klasicky mech. kompresor. Lenze tam sa jedna o obchodne oznacenie ( asi si nechceli dat patentovat "KFSI" >:D )
OK, koncim tuto "bitku", ale fakt sa nemozem dockat Frankfurtu - co bude mat ta S4 pod kapotou - teda to, ci tam urobia to preplnovanie fakt len 1 turbom ako som popisal...
Avatar - iudex
24. 7. 2015 10:29
Re: Ondrej !
Žiadna bitka, Ty na rozdiel odo mňa máš zrejme technické vzdelanie, takže nechcem mudrovať a nechám sa poučiť.
Každopádne ak sa vrátime k jadru veci, teda elektrickému turbu (sorry, inak sa nedá >:-[]) tak tá technológia sa mi javí na prvý pohľad ako fantastická a tu vidím budúcnosť, ku ktorej (ak sa v praxi osvedčí a nebude to slepá vývojová vetva á la rotačný motor) budú smerovať aj ostatní výrobcovia. Ak je to totiž len o cene, tá po čase pôjde dolu a možno o 10 rokov budú elektrické turbá aj v trojvalcových Fabiách.
Avatar - white label
24. 7. 2015 11:21
Re: Ondrej !
Diskuse na téma "turbo" jsou tady (a nejen tady) pověstné a nekonečné.
V prvé řadě je třeba si uvědomit, že samotný výraz "turbo" nevyjadřuje technicky nic jednoznačně konkrétního a není to jednoznačně ani turbodmychadlo, ani turbína, ani turbo kompresor. "Turbo-" je pouze první část složených slov mající význam: "turbína, turbínový (turbodynamo = dynamo poháněné turbínou) nebo s významem rotační jako s její vlastností (turbokompresor = rotační kompresor)."
Mimochodem samotné slovo turbo pochází z latiny a jeho českým ekvivalentem je "bouře". Taky proto může být tento výraz použit prakticky v jakékoli souvislosti, od turbo WC čističe až po turbo internet. ;-)
Avatar - AUDIRS6
24. 7. 2015 11:59
Re: Ondrej !
Ono, vo vzduchotechnike a kompresorovej technike sa slovo turbo tiez pouziva v roznych aplikaciach, tu sa ale bavime o motore pre automobil a tu sa z dlhodobeho hladiska ustalil pojem turbo pre cele turboduchadlo / turbokompresor. Teda obidve tie radialne turbiny spojene do jedneho celku s castou pre vyfukove plyny a castou, ktora vzduch premiestnuje a stlaca.
To, ze existuju vynimky (F1 a rozne experimentalne motory ) kde sa pouziva el.motor na spolocnej oske pre obidve ( vyfukovu a nasavaciu ) casti, vieme. Teoreticky by to malo byt vyhodne, nakolko ten el.motor moze z prebytocnej energie vyfukovych plynov vyrabat el. energiu a tu uchovavat ( F1 ERS ) alebo v nizsich otackach roztacat cely system a teda fungovat ako el. duchadlo. Zatial ale Audi zavrhlo tento system koli pomalsim reakciam. Takze neviem, ci a kto taketo hybridne e-turbo naozaj pouzije.
Ja sa budem nadalej vyjadrovat o motore preplnanom mechanicky ako o motore "kompresorovom", je to totiz z hladiska automobiloveho motora logickejsie, napr. aj v klimatizacii maz "klima-kompresor" pohanany remenom, a v najnovsich aplikaciach ( hybridy, elektromobily ) elektricky - teda principialne mechanicky a nie vyfukovymi plynmi.
Slovo turbo / turboduchadlo / turbokompresor si necham vyhradene pre klasicke motory preplnovane len obycajnym vyfukovymi plynmi pohananym turboduchadlom.
Tento novy Audi preplnovaci system budem oznacovat tak, ako to oznacuje Audi - teda E-Lader, alebo po nejakom volnom preklade E-duchadlo. Ak sa ale toto v buducnosti stane viac debatovana tema a Audi zavedie do oficialneho "Auto-jazyka" skratku EAV, budem pouzivat ju. ;-)
Avatar - white label
24. 7. 2015 11:27
Re: Ondrej !
Logicky by šlo pořád o turbo kompresor, jestli je poháněn od klikové hřídele spalovacího motoru, nebo od hřídele elektromotoru není pro toto označení podstatné.
Pokud by to bylo pohaněno ve vyšších otáčkách výfukovými plyny a v nízkých elektromotorem, byl by to jakýsi hybrid (2v1) turbokompresoru a turbodmychadla.
Avatar - Magister
23. 7. 2015 18:41
Další
To je smutná zpráva pro petrolheady. 8-s Atmo V8 se nic nevyrovná....
Rozbalit vlákno
32
23. 7. 2015 18:53
Re: Další
No bohužel Audi 8mi válce co se týká kvality moc neumělo, takže pro ně asi logický krok....
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 19:03
Re: Další
8-s ????
no rozved to, rad sa nieco po tych 4ks Audi s V8 pod kapotami, nove dozviem... :-!
23. 7. 2015 19:13
Re: Další
Atmosfericky motor s litrovym vykonem pres 100 koni je do osobaku trochu hardcore. To je rozumna hodnota pro turbomotory...
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 19:22
Re: Další
:-)
Bol to podobny hardcore ako M3 s atmo R6, V8... ;-)
A videl Pán, že je to dobré... :-)

Potom prijdu do Bruselu nejaki hochstapleri a cele to do.... 8-s
23. 7. 2015 19:36
Re: Další
No ja nevim... V R8 mozna, ale mit v kombiku motor, co toci pres 8500 otacek... To at dam daji mensi V8 s turbem (klidne o soucasnem objemu), nebo nejaky atmo sestilitr... Ale trilitr turbo neni uplne ono, to se shodneme. I kdyz prvni RS4 mela 2,7...
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 19:53
Re: Další
Takto, aby sme sa rychlo dopracovali k ( tipujem ) zhodnemu zaveru:
Nova RS4 by mala aj s tym atmo V8 4.2 mensiu hmotnost, nez B7 RS4. Vdaka ( dajme tomu ze nezvysenemu, aktualnemu ) vykonu 450 PS a zhodenym cca 100 Kg oproti predchodcovi by bola rychlejsia - tipujem 100-ku za 4,5 s 7°DSG-ckom, co by mne osobne v pohode stacilo. Plus - toc. moment na takej atmoske tych 430 ( po trochu ladeni nech aj 450 ) Nm by preniesli este aj aktualne 6° manualy, bez potreby nieco nove vyvijat. Takze zatial tu mame same plusy. Tak ako MB so svojou V8 5,5 AMG atmosferou a nasi s TFSI - dat aj tejto 4.2ke COD - nech koli Bruselu obcas vypne pol motora, nech su CO2 ako ich chcu ti vagabundi mat :-!
A mali by sme stale dobru RS4 !
Druha varianta pre mna by bola s R5. Totiz, ak ides hovorit o navrate ku korenom, tak si spomen, co mali prve sportove modely strednej triedy ( quattro, S1, S2, RS2...ale aj vyssia stredna - Audi 100 S4, neskor prva S6 !!! )
Takze pre mna je V6 jahorsia volba. Je to taka "eko" volba, ale vdaka E-laderu bude mat aspon pekne vykonove krivky a dobru odozvu, noooo :-!
Bojim sa len zvuku - neviem, ale asi budu musiet pouzit nejake figle ako pri V6 BiTDi vo vyfuku s klapkami a komorami, aby to znelo tak, nech sa za to netreba hanbit... :-!
23. 7. 2015 20:32
Re: Další
No jde o to, ze ja proste neverim tomu, ze polozavodni motor je dobra volba do kombiku, ktery se kupuje zejmena na bezne jezdeni s obcasnym zablbnutim. Jinak v cem je lepsi petivalec, nez V6? Stara RS4 zni podle me mnohem lepe, nez ty osmivalcove. Za sebe kdyz uz V8, tak hluboky zvuk, jako maji americka auta, nebo jecivy flat-plane ve Ferrari. Ty drncitka v nemeckych supersedanech (s vyjimkou M5) jsou nekde mezi a nezni dobre. Petivalec je OK, ale rozdeleni RS3 - l5, RS4 - V8, RS6 - V8, R8 - V10, A8 - V12 je podle me nejrozumnejsi. Jinak BiTDI ma zvuk vylozene umele reprodukovany, ne?
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 21:31
Re: Další
Tak ja som bol prave za ten krasny defakto 2-hlasny zvuk 4.2 ;-)
Pri kludnej jazde znela ako hmm...harmonika ? >:D proste take zzzuuuu, a potom isla do otacok a dokazala si zakricat nie nepodobne ako Ferrari starich rocnikov.
A nirvana nastala, ked som mal moznost pocut v akcii tuto RS4 V8 s kompresorom od Mayera ! :yes:
V6 mi do toho nesadne nijako ! Bojim sa, ze to bude pre nu zvuk fakt nedostojny a ani povodna RS4 mi nejako extra nelahodila. R5 mi jezi chlpy vsade na pockanie ! Toto iny motor do 3 litrov proste nedokaze !
To rozdelenie si napisal skoro dobre, az na to, ze tu sa bavime o RS modeloch a keby isli robit RS z A8, tak by aj tam skoncila asi V8 TFSI.
Snazim sa na tom ale hladat nejake pozitivum a mozno som 1 nasiel - to, ze ten motor je fakt vyvinuty spolu s Porsche. totiz - v Macane je tiez V6 3-liter biturbo ( nie Macan turbo, ten ma 3,6 ) a 3.0 H6 dostanu aj 911 MK 991.2 po FL:
[odkaz]
A co sa BiTDi tyka - dufal som ze to vies - je to riesene cisto mechanicky ! Tie komory v zadnych tlmicoch vyfuku ma na svädomi firma Valeo, ktora to pre Audi vyvinula. ;-)
Audi zatial nemusi prikraslovat zvuk motora reprakmi, tie pouziva len pre akusticku pohodu - na vyrusenie rusivych frekvencii, napr. pri prechode motorov s COD z viac na menej valcovy rezim. ;-)
A este 1 vec - stale pises len o Avante. KOOOOnecne ale bude znovu aj sedan !!!!
A do sportoveho sedanu si uz dokazem predstavit v pohode aj blaznivejsi motor. ;-)
23. 7. 2015 21:37
Re: Další
Tak to jsem nevedel, zni to dost osmivalcove... I kdyz je fakt, ze klasicke 3.0 TDI s aftermatket vyfukem, ktery ten sestivalec priznava a zvyraznuje, zni podle me lepe. [odkaz]
Jinak o tom sedanu vim a je dobre, ze je zpatky, ale beru ho porad, jako relativne civilni auto.
Edit. Ted jsem nasel tohle, tak komu mam verit [odkaz] >:-[] Vypada to na stejny "vibrator" jako ma treba Golf GTI/GTD.
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 22:00
Re: Další
hmm, 100 ludi, 100 chuti... - pre mna ten zvuk je len proste dobry. Ale nic, co by som chcel na moju V6 TDi, keby som ma nejaku mat.
A ten 2. odkaz - aaaaaach jaaaaaaaaj....., no co to tak asi moze zopinat tu klapku, ktora usmernuje tie vyfukove plyny do tej komory...? zeby nejaky bolden ? alebo co >:-[] ?
Jasne ze je to elektronicky ovladana klapka - teda odfajcis poistku, vypnes to. :-!
Len preco ma niekto o to zaujem riesit to takto, ked sa to riesi cez nastavnie MMI... 8-s ?
to co je tam vyobrazene je nejaka blbost, alebo je to ten servomotorcek co hybe tou klapkou...? To uz si ja isty byt nemozem, ale videl som tie vyfukove "komory" a tie vyzeraju inac... :-!
23. 7. 2015 22:12
Re: Další
Ten zvuk je ale fakt umelej a je tam slyset ten "soundaktor". Zejmena pri turovani na miste. Za jizdy to nezni spatne, ale takovy zvuk sestivalec proste neumi, klapky neklapky. Tady se o tom dokonce zminuji [odkaz]
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 22:27
Re: Další
ved a co ako ma byt ten "soundaktuator" ? alebo "speaker" ? Je to ta komora vo vyfuku, ktora sa rozoznie a potom pocujes ten syty zvuk ala US V8 !
Ziadne repraky v interieri !
23. 7. 2015 22:38
Re: Další
V clanku pisou o reproduktoru, ktery vysila oscilacni vlny do vyfukovych plynu a tim meni zvuk. Stejny princip je pouzity treba v Golfu GTD. Nejake komory ten zvuk muzou treba umocnit, ale ne uplne zmenit. Klapy zase slouzi k tomu, ze kdyz jsou zavrene, auto je tissi a kdyz se otevrou, tak je hlucnejsi a ma "hrdelnejsi" zvuk.
Avatar - AUDIRS6
23. 7. 2015 22:46
Re: Další
Dnes uz nie..., ale ked budem mat cas, najdem ti a postnem ti cely vyfukovy system V6 BiTDi aj s popisom... ;-)
23. 7. 2015 22:48
Re: Další
Diky, ale to nebude nutny. Ten reprak tam slysim, zminuji se o nem v oficialni tiskove zprave... Vic dukazu netreba :-!
23. 7. 2015 23:44
Re: Další
To by mě zajímalo, jak můžeš slyšet reproduktor. To v "nahrávce" snad praská? >:-[] Pořád slyšíš mechanický zvuk motoru, jen myslím na vyšších frekvencích. Osobně nepoznám, co z toho dělá mechanika a co elektronika. A popis funkce té elektronické části byl při uvedení celkem kryptický.

Tohle řešení mi tolik nevadí, protože jde o diesel (typický zvuk dieselu není něco, co by mi chybělo a chtěl bych to zachovat) a je to součást výfukového potrubí. Je otázka, jestli by to zvládli čistě mechanicky; i kdyby, mohlo by být příliš náročné na zástavbu. Pokud vím, i to stávající potrubí jim dalo zabrat.
24. 7. 2015 11:31
Re: Další
Je tam jasne patrne elektronicke brumlani [odkaz] stejne jako u GTD [odkaz] A to brumlani neni zpusobene cinnosti motoru, ale rezonovanim toho "repraku". Nerikam, ze mi to az tak vadi, ale pri turovani, nebo ustalenych otackach to zni hodne umele.
24. 7. 2015 15:46
Re: Další
Jak ale poznáš, co dělá ten reproduktor? Já tu elektronickou část nikdy nevypínal, takže nevím, jak zní bez toho, navíc jsem ten motor slyšel jen zevnitř. Dojem byl velmi pozitivní.

U GTD je to řešení trochu jiné. Pokud vím, tak nemá vzadu vůbec tlumič (na rozdíl od běžných Golfů), tenhle systém ho částečně nahrazuje. Zato Audi vzadu tlumiče normálně má. Na druhou stranu, dnes si ten systém můžeš koupit i pro 2,0 TDI myslím jako příslušenství. Těžko říct, jestli je to stejné jako původní řešení pro 230 kW TDI. Matně si vzpomínám, že jsem o něm četl dokument, tedy konstrukci výfukového systému, ale už je to dlouho.
24. 7. 2015 18:31
Re: Další
No reproduktor dela to umele brumlani. Na netu jsou videa, kde to srovnavaji. Navic v komfortnim rezimu by ten reprak nemel vubec fungovat, nebo byt hodne potlacen.
23. 7. 2015 23:50
Re: Další
Jak jsi myslíš, že funguje tlumič nebo laděný výfuk? Přidávají, respektive ubírají od zvuku určité frekvence. Vem si, jak fungují dechové nástroje. Jen na rozdíl od čistě mechanického řešení tu, co vím, má počítač větší kontrolu nad výsledkem, než by mu daly jen klapky.
24. 7. 2015 11:33
Re: Další
A jak myslis, ze funguje reprak treba ve sluchatkach? Vysila urcite frekvence, ktere dohromady tvori zvuk.
24. 7. 2015 15:50
Re: Další
Pointa byla, že i čistě mechanický laděný výfuk může přidávat zvuky, které vůbec od motoru nejsou. Motor na něj prouděním plynů hraje jak na hudební nástroj.
24. 7. 2015 18:34
Re: Další
Jasne ale hraje na nej motor, ne reprak.
24. 7. 2015 19:23
Re: Další
Ano, ale pořád je to zvuk výfuku, ne motoru. Také beru mechanické řešení jako, jak to říct, hodnotnější. Mělo by být složitější a dražší.

Celkem by mě zajímalo, jak to zní bez běžícího motoru. A jak zní to, co do potrubí pouští, samotné.
23. 7. 2015 23:34
Re: Další
To však není "vyloženě uměle reprodukovaný." Cílem bylo zamaskovat, že jde o diesel (prakticky, protože diesely takhle nezní), měl znít agresivněji, sportovněji, potentně, rychle, ne maskovat počet válců. Tenhle reproduktor je součástí výfukového potrubí a spolupracuje s ním. Nepřehrává však zvuk motoru.
24. 7. 2015 11:33
Re: Další
Jo, to nenahrava. V ramci techto udelatek se jedna asi o "nejpuristictejsi" reseni.
24. 7. 2015 15:56
Re: Další
Mně pořád přijde zajímavější přivést do kabiny zvuk, nejlépe asi od sání, potrubím s klapkou, abys mohl ubrat pro komfortní režim. Na to však potřebuješ motor, který má potenciál. Který by bylo škoda zprznit nějakým přehráváním zvuků. Tohle je dobré řešení pro diesel.
24. 7. 2015 18:41
Re: Další
No to urcite, to bych ale nesrovnaval s reprakem, to povazuju za zcela poctive reseni. Jinak sestivalcovy diesel umi v otackach znit dobre i bez prikraslovani.
23. 7. 2015 23:23
Re: Další
Čistě mechanicky to není, součástí toho výfukového potrubí je membrána, která jim umožňuje elektronicky řídit rezonátor.
Avatar - white label
24. 7. 2015 00:06
Re: Další
Není vyloženě uměle reprodukovaný, ani ryze mechanický..., viz _MT_.
29. 7. 2015 09:01
Re: Další
Tak já měl jen dvě V8, u té první asi povedenější 4.2 MPI, odešli hlavy na 160 000 a troufám si tvrdit že to není nijak extra velký nájezd....
ta druha 4.2 FSI měla na 16 000km měněný motor na záruku, na 180 000 podruhé měněný motor...
obecně se mezi lidma říká že 8mi válec je nesmrtelnej... ale o u Audi fakt neplatí, těch kurvítek tam dokázali nacpat dost aby měli náskok díky technice...
Avatar - AUDIRS6
29. 7. 2015 12:02
Re: Další
O FSI pisat z vlastnej skusenosti ( mojho vlastnictva ) pisat nemozem, ale par ks v mojom okoli fungovalo v pohode, aj ked 1 kvalitny servisak sa vyjadril, ze s nimi moze byt problemov viac ako s MPI...
1. 3,7 V8 v A8 - kupovana od lajdaka, podla toho aj motor vyzeral - problemy s cievkami ( casto isiel na 7 valcov ) sprhnute hadam vsetky hadice na vodu, a aj nejake hydraulicke som menil. Ked som to dal dokopy, uz fungovala dobre a dlho - len klasicky servis. Neskor sa ale problemy s cievkami vratili, tak isla prec. V hladaciku sa zjavila...:
2. 4,2 V8 v A8 - kupovana od zodpovedneho majitela - bezproblemovy voz, pokial som jej ja neukoncil zivot... :-(
3. 4.2 V8 v A6 - z mojho avataru - nebola to S6, ale fakt len A6, motor totozny s A8 aj vykonovo, - bezproblemovy motor. Problem bol prevodovka ZF 5HP 24, ktoru som po 10 tkm musel menit. Tesne pred tym, co som ju menil ( kym som ju zohnal ) tak som poriesil este "rezervny voz" :
4. 4,2 V8 v starej S6 (C4) - 290 PS, manual :yes: - oproti hentym to bola raketa: -300 kg, + manual 6° :-) - lenze bola od lajdaka, takze presakoval olej z gufer na vackach, oprava mala byt draha, takze ked sa poriesila prevodovka na A6, tato uz moc nebehala a casom isla prec.
Co tym chcem povedat - klasicke 4.2 MPI mohli byt a aj ja ich povazujem za dobre - defakto bezproblemove, pokial sa clovek o ne stara. Ty si mal mozno smolu, moje nabehali kazda o dost viac km nez ta tvoja...

Aktualne som OOOO neverny >:D a presedlal som na vraj este vydarenejsi motor ( uz koncernovy ) 4,8 V8...vo voze s trosku vyssim taziskom... ;-\
23. 7. 2015 20:17
som zvedavý...
hlavne na zvukový prejav novej RS4..ako dynamiku ako takú sa nebojím len dúfam že novej RS4 sa nestane to čo novej M3, to znamená že na papieri síce super údaje ale čo sa týka zvukového prejavu bude to relatívne nudné, mdlé a bezcharakterné a hoci som fanúšik BMW, musím uznať že čo sa týka lepšieho prejavu, charakteru a schopnosti zježiť mi chlpy na tele, v tomto jednoznačne vedie a dominuje nové C AMG s úžasnou V8.. :-)
Rozbalit vlákno
7
23. 7. 2015 20:34
Re: som zvedavý...
Jo M3 zni strasne, ale to neni chyba sestivalce, takova 335i zni nadherne.
23. 7. 2015 20:45
Re: som zvedavý...
ved hej to mi je jasné že to nie je len tým že to má 6 valcov len som povedal že by som bol nerád keby šesťvalec vo vrcholnej verzii RS4 stihol rovnaký osud ako R6ku v BMW,,,

čo sa týka 335i, tak to súhlas ten zvuk je fakt super..a popravde ani 328i neznie tragicky..len u M3 by podla mňa ten soundtrack mal byť v trochu vyššom leveli pretože oproti Cčku je to fakt chudoba...
Avatar - boost.
23. 7. 2015 22:59
Re: som zvedavý...
Naživo s M Performance výfukem zní pěkně. A hodně nahlas. Ale 335i minulé generace zněla fakt pěkně, to jo.
24. 7. 2015 12:05
Re: som zvedavý...
M performance mozna, slysel jsem jenom normalni. Chapu, ze chteli "zavodnejsi" zvuk, nez produkuji obycejne R6 (treba ta 335i) ale zni to drncive a nezajimave. Nastesti se objevuji aftermarket vyfuky, ktere tohle resi.
24. 7. 2015 19:30
Re: som zvedavý...
Kdy jsi tu 335i slyšel? Protože "dnes" mají i obyčejné modely, včetně 335i, "vylepšený" zvuk. Tam je to k nepochopení, protože to ten motor nepotřebuje.
24. 7. 2015 19:55
Re: som zvedavý...
Pockej, BMW krome i8 pousteji umely zvuk akorat dovnitr, ne?