Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Audi RS4 má dostat motor V6 s elektrickým turbem a výkonem téměř 500 koní

Ondřej Chamilla
Diskuze (55)
Atmosférický osmiválec u Audi definitivně končí, příští generace modelu RS4 bude mít podobně jako slabší S4 vidlicový šestiválec s přeplňováním elektrickým turbem.

Fantastický 4.2 litrový osmiválec známý z Audi RS4, RS5 nebo R8 to má již spočítané, nahradit jej má šestiválec s dvojitým přeplňováním a technologií e-turbo. Šéf technického vývoje Audi Dr. Ulrich Hackenberg to potvrdil v rozhovoru pro britský magazín Auto Express. Model RS4 navíc dostane kromě kombi Avant následně i variantu sedan.

Prodlevě turbodmychadla by v tomto voze mělo být amen, elektromotor roztočí lopatky na 70.000 otáček v setinách sekundy, čímž se do spalovacích motor natlačí dostatek vzduchu téměř okamžitě. Třílitr ale údajně nebude tak silný, jako osmiválec v Mercedes-Benzu C63 AMG S, který má 510 koní (375 kW). Tady se hovoří o zhruba 490 koních. I s menším počtem válců by tak vůz měl být mnohem rychlejší než předchůdce.

Stejný motor jako RS4 má dostat i S4, očekávejte tedy rovněž e-turbo, nicméně tentokrát se počítá s výkonem okolo 360 koní. Totožný agregát se navíc nejspíše podívá i do útrob supersportu R8. Elektrické turbodmychadlo pak bylo poprvé použito u konceptu RS5 TDI s dieselovým třílitrem.

Ondřej Chamilla
Diskuze (55)
Avatar - AUDIRS6
29. 7. 2015 12:02
Re: Další
O FSI pisat z vlastnej skusenosti ( mojho vlastnictva ) pisat nemozem, ale par ks v mojom okoli fungovalo v pohode, aj ked 1 kvalitny servisak sa vyjadril, ze s nimi moze byt problemov viac ako s MPI...
1. 3,7 V8 v A8 - kupovana od lajdaka, podla toho aj motor vyzeral - problemy s cievkami ( casto isiel na 7 valcov ) sprhnute hadam vsetky hadice na vodu, a aj nejake hydraulicke som menil. Ked som to dal dokopy, uz fungovala dobre a dlho - len klasicky servis. Neskor sa ale problemy s cievkami vratili, tak isla prec. V hladaciku sa zjavila...:
2. 4,2 V8 v A8 - kupovana od zodpovedneho majitela - bezproblemovy voz, pokial som jej ja neukoncil zivot... :-(
3. 4.2 V8 v A6 - z mojho avataru - nebola to S6, ale fakt len A6, motor totozny s A8 aj vykonovo, - bezproblemovy motor. Problem bol prevodovka ZF 5HP 24, ktoru som po 10 tkm musel menit. Tesne pred tym, co som ju menil ( kym som ju zohnal ) tak som poriesil este "rezervny voz" :
4. 4,2 V8 v starej S6 (C4) - 290 PS, manual :yes: - oproti hentym to bola raketa: -300 kg, + manual 6° :-) - lenze bola od lajdaka, takze presakoval olej z gufer na vackach, oprava mala byt draha, takze ked sa poriesila prevodovka na A6, tato uz moc nebehala a casom isla prec.
Co tym chcem povedat - klasicke 4.2 MPI mohli byt a aj ja ich povazujem za dobre - defakto bezproblemove, pokial sa clovek o ne stara. Ty si mal mozno smolu, moje nabehali kazda o dost viac km nez ta tvoja...

Aktualne som OOOO neverny >:D a presedlal som na vraj este vydarenejsi motor ( uz koncernovy ) 4,8 V8...vo voze s trosku vyssim taziskom... ;-\
29. 7. 2015 09:01
Re: Další
Tak já měl jen dvě V8, u té první asi povedenější 4.2 MPI, odešli hlavy na 160 000 a troufám si tvrdit že to není nijak extra velký nájezd....
ta druha 4.2 FSI měla na 16 000km měněný motor na záruku, na 180 000 podruhé měněný motor...
obecně se mezi lidma říká že 8mi válec je nesmrtelnej... ale o u Audi fakt neplatí, těch kurvítek tam dokázali nacpat dost aby měli náskok díky technice...
24. 7. 2015 19:55
Re: som zvedavý...
Pockej, BMW krome i8 pousteji umely zvuk akorat dovnitr, ne?
24. 7. 2015 19:30
Re: som zvedavý...
Kdy jsi tu 335i slyšel? Protože "dnes" mají i obyčejné modely, včetně 335i, "vylepšený" zvuk. Tam je to k nepochopení, protože to ten motor nepotřebuje.
24. 7. 2015 19:23
Re: Další
Ano, ale pořád je to zvuk výfuku, ne motoru. Také beru mechanické řešení jako, jak to říct, hodnotnější. Mělo by být složitější a dražší.

Celkem by mě zajímalo, jak to zní bez běžícího motoru. A jak zní to, co do potrubí pouští, samotné.