Diskuse

Nesmysl jménem stop-start: Věděli jste, že ničí autobaterie?

10.2.2018

Ve snaze vyhnout se „výpalnému“ od EU za nadlimitní emise CO2 vymyslely automobilky leccos. Jednou z největších blbostí je systém samočinného vypínání motoru stop-start při stání na křižovatce. Šetří mililitry benzinu, ale ničí drahé autobaterie.

 

  • 31 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 10.02.  08:17

    otravne!

    Bolo prijemne na Mercedesoch, ze v rezime individual sa to dalo vypnut a bol klud, zial teraz sa mi casto stava, ze po kratkej prestavke na to zabudnem a nasrdi ma, ked mi auto na krizovatke odrazu necakane zdochne 8-s
    • 13 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 10.02.  09:37

      « Re: otravne!

      Přečti si článek, tvrdí, že vypínání start-stopu tomu nepomůže a baterie dostává zabrat dál.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 10.02.  10:12

        « Re: Re: otravne!

        To je tak, když se míchají jablka a hrušky. Když je stop/ start vypnutý, baterii nezatěžuje a řidiče neotravuje. Jenže on není tím jediným, co dává baterii na frak.

        Stop/ start pak nebyl vymyšlen v reakci na emisní cíle, poprvé se v autech objevil někdy v 80. letech. Jen ze šuplíku vytáhli a oprášili starou myšlenku.
        • 20 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 10.02.  10:16

          « Re: Re: Re: otravne!

          Vymyšlen ne..........ale "zneužit"........... ;-)
        • 02 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 10.02.  10:45

          « Re: Re: Re: otravne!

          Přečti si článek, el. řízení dobíjení baterie je stále nastaveno na start-stop /což oni tvrdí sám to čtu poprvé/, což není pro baterii výhodné.
          • 31 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 10.02.  11:19

            « Re: Re: Re: Re: otravne!

            Nechápu, co se snažíš říct. Jak nastaveno? Jsou to dvě nezávislé věci. Nevybavuji si pasáž, která by mluvila o nějakém "nastavení na stop/ start".
            • 02 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 10.02.  12:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: otravne!

              Jo máš pravdu, že to už se start-stopem nesouvisí.
              • 10 Reagovat !

                foto maxi-

                maxi! 10.02.  16:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: otravne!

                ja som to cital - ale vsimni si moj text - pisem o tom, ze je to otravne.
                ........ a ze na niektorych autach sa to aspon trochu da riesit. :-!
  • 10 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 10.02.  08:17

    otravne!

    Bolo prijemne na Mercedesoch, ze v rezime individual sa to dalo vypnut....

    edit
    hm, najprv mi 2x vypisalo, ze prispevok sa nepodarilo vlozit a potom pozeram, ze je to hned duplicitne!?

    :-!
    • 20 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 10.02.  14:46

      « Re: otravne!

      Zkus to přes mobilní aplikaci, to je teprv sranda :-)
      • 10 Reagovat !

        foto maxi-

        maxi! 10.02.  16:39

        « Re: Re: otravne!

        uz takto mam srandy dost.... heheh :-!
  • 00 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 10.02.  08:54

    Pár dotazů a připomínek

    .
    - Jak se řeší vysoké kolísání napětí 12-16V u aut která používají žárovky ? Jas žárovek by musel také výrazně kolísat a v článku uvedených 16 V by je dost likvidovalo. Nebo je řízené dobíjení vyhrazeno puze pro auta bez žárovek (xenon, led ..) ?

    - Jak pomůže dobití aku externí nabíječkou 1x za měsíc, když systém hned při první jízdě baterku zase vybije ?

    - Text článku je v trochu jiném duchu než nadpis. Z článku vyplývá že baterky neničí startsrtop, ale "inteligentní" dobíjení. A pochopil jsem že řešením je vypnout SS a zároveň zapnout vyhřívání sedačky. Pak už vše funguje jak má ...

    - A poznámka pro autora článku - přechodové odpory určitě nezpůsobí že by se proud mezi zdrojem a spotřebičem v průběhu vedení postupně snižoval, jak se mylně tvrdí v článku. (citace - Po cestě je mnoho přechodových odporů, takže zdaleka ne všechen proud z alternátoru k baterii dojde).
    Na odporech se snižuje napětí, ale proud je v celém okruhu stejný. V takových základech by odborný redaktor neměl tápat
    • 00 Reagovat !

      foto Surcuf

      Surcuf 10.02.  09:33

      « Re: Pár dotazů a připomínek

      Dobíjecí proud a napětí (Alternátor-baterie) a provozní veličiny jsou dvě odlišné věci, elelktrosoustava vozu bude mít omezovač napětí, aby nedocházelo k přepětí.
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 10.02.  09:50

        « Re: Re: Pár dotazů a připomínek

        Nj, ale jak se to skutečně řeší v reálu, je tam opravdu běžně ten omezovač ?
        A co s podpětím, 12 V je docela málo
        • 00 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 10.02.  16:34

          « Re: Re: Re: Pár dotazů a připomínek

          Tzn OverVolt protection relay má už moje SL z roku 1995... Je to ochrana hlavně jednotek, které nezvládají vyšší napětí. Dnes už je situace elektroniky asi jiná..
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 10.02.  11:03

      « Re: Pár dotazů a připomínek

      Pán zřejmě nikdy nepočítal ani triviální obvody. Nebo to už všechno zapomněl. Protože je to základní pravidlo a jedna z prvních věcí, které se člověk dozví. Elektrony se prostě neztrácí. Nebo se jen špatně vyjádřil, když to chtěl přiblížit laikům. Problém se vzdálenou baterií je potenciálně v odporu. Tedy jeho celkové výši (je jedno, jestli je jeden velký, nebo mnoho malých), která tak nějak souvisí se vzdáleností. Nečekal bych však, že to bude problém. Čekal bych, že to zvládnou spočítat a napětí příliš nepoklesne. Matně si vzpomínám, že jsem slyšel/ četl, že u baterií v kufru (nebo třeba pod sedačkou) může být faktorem teplo. Protože ten prostor prakticky není ventilovaný.

      Jinak všechen proud se asi k baterii nedostane. Alespoň bych čekal, že je zapojená paralelně. Elektrony tedy budou mít více než jednu cestu.

      Jo a než někoho napadne nosit baterii domu, aby jí trochu přilepšil, jak praví článek, měl by se podívat do manuálu, co to obnáší. Oživení auta je někdy pěkná otrava.
      • 00 Reagovat !

        foto O5kar

        O5kar 10.02.  17:31

        « Re: Re: Pár dotazů a připomínek

        Ano! Přesně tak. To oživení auta, tam se skrývá mnohdy další potíž, když se nepochopí, nebo nečte návod.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 10.02.  12:04

      « Re: Pár dotazů a připomínek

      Asi měl na mysli ideální proud bez přechoďáků. Doufám.
  • 13 Reagovat !

    foto Atlis

    Atlis 10.02.  09:07

    Drísty

    Zo skúsenosti - baterky v autách so start stop vydržia približne toľko isto čo baterky v autách bez start stop.

    A rozdiel v cene je minimálny. Pokiaľ niekto nemá na to aby raz za 6-7 rokov kúpil baterku za 2500-3000Kč tak by mal jazdiť autobusom.
    • 01 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 10.02.  14:09

      « Re: Drísty

      Tak je dost rozdíl peníze nemít vůbec, anebo je mít ale muset je zbytečně utrácet za kurvítka
      • 01 Reagovat !

        foto Atlis

        Atlis 11.02.  15:10

        « Re: Re: Drísty

        Jazdi autobusom, nebudeš mať problémy.
    • 01 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 10.02.  14:52

      « Re: Drísty

      6-7 let? Ve starších autech vydržela baterka 10 let... Všechno je to o prebijeni baterie a neprovadeni desulfatace. Favorit dobíjí na 13.8V a AGM baterka tam vydržela asi 15 let než začala mit problémy. Klasický Ca baterky tak 10 let v něm daj s přehledem. V dnešním autě to dobíjí klidně na 15V a to se pak řidič nestačí divit jak jde baterka rychle do kytek
      • 02 Reagovat !

        foto Atlis

        Atlis 11.02.  15:05

        « Re: Drísty

        A v akom starom aute? To mám jazdiť 30 ročným šrotom kvôli blbej baterke za pár šupov?
        • 10 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 11.02.  15:55

          « Re: Re: Drísty

          Ty jseš šrot, tohle auto je držák. Kdybys četl můj příspěvek pořádně než jsi sem hodil ten hloupý koment, tak bys pochopil že to bylo o způsobu nabíjení baterie - rozumné napětí a v případě favoritu i relativně konstantní výkon alternátoru oproti systému S-S
          • 11 Reagovat !

            foto Atlis

            Atlis 12.02.  09:05

            « Re: Re: Re: Drísty

            Je to šrot. Bol to šrot pred 15 rokmi keď som ho ešte mal aj vtedy už to bolo 10 ročné auto za zenitom a teraz už sa ani nemáme o čom baviť. Rozdiel medzi nárokmi na elektrinu vo Favorite sú asi také ako baču v chlieve - jedna stovka na strope to rieši. Porovnávať to s moderným autom je úplne mimo misu.
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 12.02.  09:48

              « Re: Re: Re: Re: Drísty

              Vyborne prirovnanie, to uz snad pochopi kazdy :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto JiRkA997CZ

              JiRkA997CZ 12.02.  14:40

              « Re: Re: Re: Re: Drísty

              Za 24 let provozu si vystačil s jednou generalkou motoru za 12000 a pak spotřební zboží jako benzín, olej, filtry, svíčky, gumy atd. Ukaž mi nějaký dnešní auto který tohle dá... S tím autem se nechá normálně jezdit i dnes v pohodě, v posledních 3 letech jsem s ním nalítal 30 000km. Dokonce i na dálnici ochotně zrychluje do 150, nad 150 už se mu nechce. Přesnější řízení a řazení jsem v žádném jiném autě neviděl. Sedačky jsou pohodlný i po 3 hodinách jízdy (pohodlnější než Octavie 1 nebo Forester). Nechaj se s ním i švihat zatáčky. Naklání se sice opravdu dost, ale to je daň za měkký podvozek a absenci předního stabilizátoru. Ale dřív se pustí gumy na zadku do boku než se nějaký kolo odlepí od země, takže pohoda. Nevím co jsi řídil, možná nějaký kus z roku 1988, ale po roce 1990 a už vůbec 1992 byly favority parádní auta, leč morálně zastaralá, ale zato kvalitní.
              • 00 Reagovat !

                foto Beefcake

                Beefcake 12.02.  17:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Drísty

                Vyborne citanie. Ako priloha do zenskeho casopisu o vareni.
                • 00 Reagovat !

                  foto JiRkA997CZ

                  JiRkA997CZ 12.02.  23:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drísty

                  Když někdo přemýšlí jen na základě předsudků a JPP - jedna paní povídala, tak se dost omezuje. Noco, klidně to dělej dál, mě je to fuk, ale tobě by nemělo...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Beefcake

                    Beefcake 13.02.  21:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drísty

                    Favorit si dobre pamatam. Sorry, to, co si tu popisal, to uz nie je ani spomienkovy optimizmus.
                    • 00 Reagovat !

                      foto JiRkA997CZ

                      JiRkA997CZ 14.02.  08:34

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drísty

                      Tohle je realita, na to co jsem zde napsal vsadím trenky Se klidně jdi někdy podívat na škoda sraz nebo se zeptej známýho jestli se můžeš projet. To auto není proporčně jiný, po mechanický stránce je to stále moderní koncepce (FWD, komplet alu motor, McPherson vepředu , vzadu vlečka, hřebenové řízení, tlumiče s koax pružinami) Favorit se odlišuje jen absencí elektroniky (krom ECU) a vyšším hlukem, ničeho jiného si řidič nevšimne oproti dnešnímu autu.
    • 01 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  19:26

      « Re: Drísty

      Me v mondeu dieselovem z roku 12/2005, ktere jezdi prevazne trasy 25-35km vydrzela baterka origo 10 let a ted slouzi v benzinovem aute, ktere vyjede tak jednou mesicne. Takze asi tak, proc vyhazovat bez prinosu penize 2x rychleji
      • 00 Reagovat !

        foto Atlis

        Atlis 11.02.  15:09

        « Re: Re: Drísty

        A mne v Toyote Avensis 2.0D-4D z 2005 vydržala necelých sedem. Prvé dva roky som ňou som ňou spravil 120tis. Predal som ju po 5.5r keď mala 180tis. a v rodine bolo druhé auto.

        Ak mi baterka vydrží v aute takmer 7 rokov, tak to nebudem riešiť. Keby vydržala 2 roky, tak ma to štve.

  • 20 Reagovat !

    foto Surcuf

    Surcuf 10.02.  09:30

    Celý je to pěkný bordel...........

    Já teď právě vyměnil baterii ve starém Maxíkovi, byla tam 9 let - ovšem nemám tam tu pitchovinu, která ničí kde-co, to nemůže dělat autu dobře neustálé starty........

    Vůbec bych většinu těch elektronických nesmyslů zrušil, včetně ABS (nebezpečné) ESP (zcela zbytečné) i automatické stěrače (pokud si chci jen ostříknout křís, aby povolil, urvu si gumičky, pokud pak dám zpátečku urvu si gumu "automaticky" i vzadu, prostě jedna hovadina větší než druhá............řidiči (od slova řídit)už nejsou řidiči, ale jen tupá telata, kterým je pouze dosud povoleno točit volantem, ovšem i to se zřejmě brzy změní.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 10.02.  10:53

      « Re: Celý je to pěkný bordel...........

      Hm. Ak to v aute nechces mas volbu ... kup si veterana alebo niektoreho socialistickeho skoro youngtimera. :-)
    • 01 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 10.02.  14:58

      « Re: Celý je to pěkný bordel...........

      ABS když je dobře nastaveno pomáhá. Bohužel většina abs zabírá i na suchu když člověk potřebuje co nejkratší brzdnou dráhu. Viz příklad - favorit se 4 lidma na palubě a plným kufrem má kratší brzdnou dráhu (z kopce) než tiguan se třemi lidmi, a to právě kvůli abs. Avšak nezapomínejte, že na kluzkem povrchu je to dobrá věc. S ostatním souhlasím, včetně ESP. Jinak zapomněl jste na moderní LED světlomety, které vás vždy oslní ultrafialovou diskotékou... Hlavně že jsou to "inteligentní matrix světla která samy přepnou dálky a potkávací"
      • 00 Reagovat !

        foto andy2210

        andy2210 10.02.  15:04

        « Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

        ESP nocenis maximalne v tom Favoritu nebo podobne velkem a vykonnem aute, u silnejsich je to velice dobra vec.
        • 02 Reagovat !

          foto JiRkA997CZ

          JiRkA997CZ 10.02.  15:24

          « Re: Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

          Jezdím Octavií s dvoulitrovym benzínem a ESP mě jednou málem zabilo a 2x mě chtělo narvat do příkopa. Od tý doby vždy ESP off. Osobně se radši kloužu po ledu a koriguju auto plynem, spojkou a volantem (a jedu relativně rovně), než pořád vybírat ty přibržděný kola a se staženou pr-delí čekat kdy mě ESP zase pošle proti autobusu. Jízdu na ledu mě naučily 3 roky za volantem favoritu (jezdil jsem v zimě stejně jako v létě), a musím říct že favorit mi dal nejvíc co může auto řidiči dát :-)
          • 10 Reagovat !

            foto kesumb

            kesumb 10.02.  17:06

            « Re: Re: Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

            ESP v první oktávce nepoužívej jako argument, zkus si to v něčem novějším. A pak je nutný pro správnou funkci ESP nekroutit volantem jak zběsilej ale držet ho v tom směru kam chceš jet. Ostatně tady: [odkaz] je to ukázaný velmi názorně.
            Obecně vzato je ESP velmi dobrá a funkční věc. Ano, u jednoho auta jsem si nechal doplnit možnost úplného vypnutí a čas od času to vypínám, když chci jet pro zábavu. Ale na 99,9% času za volantem je to super pomocník.
            • 10 Reagovat !

              foto JiRkA997CZ

              JiRkA997CZ 10.02.  23:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

              Kdybych zběsile nekroutil volantem, tak už se tady s váma nebavím, protože bych byl narvanej v autobusu, v lepším případě bych to jen zapíchl do příkopa a musel shánět nárazník, světla, masku, haupnu, výztuhu, airbagy, blatník a někoho kdo mi svaří podběh. Vzhledem k tomu, že jsem student jsem se nedostal na delší dobu za volant lepšího auta než tátovo Forester 3, ale na sněhu a ledu znám dobře jen Favorit a Octavii. V tomto ohledu přiznávám že mám omezený obzor. Každopádně v mém případě je bezpečnější jezdit bez ESR.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 11.02.  14:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

                Jen je trochu mimo soudit ESP na základě OI. Je to nějakých 20 let staré auto a těžko lze Škodu, natož v té době, označit za nějakého přeborníka v ladění těchto systémů.
                • 00 Reagovat !

                  foto JiRkA997CZ

                  JiRkA997CZ 11.02.  15:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

                  Už to tak bude. Jinak kamarád taky vypíná ESP když jede Fordem B nebo C max (ve fordech se nevyznám, ten menší)
      • 00 Reagovat !

        foto ACEMajky

        ACEMajky 10.02.  19:30

        « Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

        Aha a ja myslel, ze LED svetla zastini automaticky protijedou auto, aby neoslnovali a ne zr samy prepinaj dalka/tlumena...
        • 10 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 10.02.  20:00

          « Re: Re: Re: Celý je to pěkný bordel...........

          LED svetla maju niekolko urovni. Prepinanie dialkove/tlmene je len asistent dialkovych svetiel. Samotne LED ale mozu mat rozne vyhotovenie a "automaticke vyrezanie" protiiduceho auta su az vyssia trieda obdoby bud intellux/ ledmatrix a pod. V nizsich triedach pokial viem to ma len Opel. Projektorove LEDky zatial nechame bokom.
    • 01 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 10.02.  15:12

      « Re: Celý je to pěkný bordel...........

      To je vzdy istota a otazka casu, ze sa objavi takyto majster sveta a pretekar.
      Ze je ABS nie ze zbytocne, ale dokonca nebezpecne ????
      Startujes klukou a na hlave nosis alobalovu ciapku ?
    • 00 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  19:28

      « Re: Celý je to pěkný bordel...........

      Tak pro vetsinu ridicu ABS a ESP si nemyslim, ze je hovadina. V 95% situaci asi ANO, ale kdyz pride krizovka, tak ne kazdy udela ve stresu to co na - elektronika stresem netrpi. Ja rika., automatika je super cec, kdyz de vypnout
  • 00 Reagovat !

    foto Surcuf

    Surcuf 10.02.  09:35

    Jo....

    a to nemluvím o tom, jak jsou v dnešních vozech aku zapikané do vozu, specielně u Forda to byl zážitek, jen připojit startovací kabely, výměna aku, to byl vůbec horor......
    • 02 Reagovat !

      foto Atlis

      Atlis 10.02.  10:32

      « Re: Jo....

      Vo Focuse Mk3 som si baterku vymenil v garáži sám. Stačí nemať tuleniu chorobu...
      • 10 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 11.02.  21:40

        « Re: Re: Jo....

        ... ze by se tobe ve fordu odporoucela baterka je zcela vylouceno... nemyslels, ze sis menil baterku ve fotaku, kdyz jsi sedel v aute? >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  19:38

      « Re: Jo....

      V jakym fordu to bylo, zmineny FF3 ma +na baterce pristupny a - je vedle baterky nad levym kolem jako kostrici bod a navod primo rika, ze startovaci kabely (-) mas dat na onen kostrici bod
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 10.02.  09:41

    Nissan likviduje svoje batérie pravidelne.

    Na nissanclube je jedna z hlavných tém batérie/nabíjanie. U nových modelov má snáď polovica užívateľov nové batérie.
    • 00 Reagovat !

      foto Atlis

      Atlis 10.02.  10:28

      « Nissan likviduje svoje batérie pravidelne.

      .....
  • 20 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 10.02.  09:44

    akumulatory

    O systemu S-S myslim svoje a nechci to tady rozebirat. Vice me zujal jeden z poslednich odstavcu a prave poznamka smerem k baterii varta. Tuto znacku jsem povazoval za premiovou. Na misto pozice c.1-2 skoncila 4., pricemz dopredu se dostaly znacky exide, banner a duracel? Priznam se, ze duracel jsem jako autobaterii doposud nevidel.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.02.  13:06

      « Re: akumulatory

      Varta 44Ah z prvovýroby mi vydržela skoro 10 let. Než ji vybila závada na elektronice.
    • 20 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 10.02.  13:14

      « Re: akumulatory

      Zaujimave je ze vobec nieje spomenuta firma Yuasa ktora patri medzi lidrov vo vyrobe baterii(5 rokov zaruka).
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 10.02.  20:28

        « Re: Re: akumulatory

        Jmenoval značky, které prodávají. Yuasy tedy zjevně nevedou.
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 10.02.  20:55

      « akumulatory

      Varta má prémiový marketing a obchodní strategii. Ale IMHO nejhorší poměr ceny/výkon.
      O autobaterce Duracell jsem také slyšel poprvé.
      • 10 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 10.02.  23:52

        « Re: akumulatory

        Ja tiez prvykrat.
        Snad to nie je tym, ze autor hodil do googla "battery" a neriesil, ze ake :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.02.  14:31

          « Re: Re: akumulatory

          Duracell skutečně nabízí i startovací baterie. Pro auta se stop/ startem je myslím řada Extreme.
          • 00 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 11.02.  23:50

            « Re: Re: Re: akumulatory

            Vdaka za info. Ale fakt netusim, kde ich predavali, ked som na ne zatial nenatrafil.
    • 00 Reagovat !

      foto Krakenax

      Krakenax 11.02.  14:36

      « Re: akumulatory

      Po velmi špatné zkušenosti s Bannerem na 2 vozech jsem přešel na Vartu a spokojenost.
  • 81 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 10.02.  09:45

    Pěkné, pěkné,

    krásně se ukazuje, jak pseudomoderní technologie často z dílny úředníka EU motoristovi postupně hezky pouští žilou. ;-) - Chceš zimáky na svých discích? Přikup si ventilky TPMS, které tě vyjdou na náklady, které abys projel na podhuštěných gumách, tak bys musel jezdit na poloprázdných pneu cca. 40 tis. km. Start-stop? Ukazuje se, že náklady na všechno kolem jsou x-krát vyšší, než ůspora benzínu. A volně můžu ppokračovat /za co už tak úředníci nemůžou/ - rozbil sis světlo s H1, H4? Zaplatíš cca. 5-12 tis. za nové, rozbil sis světlo v xenonu? Zaplatíš cca. 10-25 tis za nové, rozbil sis světlo v diodě? Zaplatíš cca. 20-45 tis. za nové.
    • 11 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 10.02.  09:53

      « Pěkné, pěkné,

      :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 10.02.  10:22

      « Re: Pěkné, pěkné,

      ........jsme na stejné vlně.......... :yes: :-![odkaz]
    • 02 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 10.02.  11:33

      « Re: Pěkné, pěkné,

      Alebo si kupis auto, ktore pouziva inteligentnejsiu technologiu merania tlaku nez cez najdrahsie ventily a mozes si menit pneu a disky do skonania sveta, ktora ma inteligentne vyrieseny S&S a nie archaicky vid VW. A zaplatis si havarijnu poistku a nepotrebujes robit kompromis medzi nesvietiacim halogenom vs normalny xenon/led.

    • 02 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 10.02.  11:51

      « Re: Pěkné, pěkné,

      Len si tam zabudol uviest, ze pri tej rastucej cene svetiel mas vzdy aj bonus v svietivosti, ci ich ovladani.
      • 11 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 10.02.  12:11

        « Re: Re: Pěkné, pěkné,

        No jednak ta myšlenka směrovala úplně jinam, to neřeš :-) , ale když přistoupím na tvoji argumentaci, tak halogen vs. xeonon určitě, ale xenon vs. dioda už tak moc ne, dokonce existují us studie, že dioda je v některých ohledech slabší.
        • 00 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 10.02.  13:54

          « Re: Re: Re: Pěkné, pěkné,

          Je to tak, z me zkusenosti, led svetlo vs slusny xenon neni z praktickeho hlediska rozdil. A tim led svetlem myslim nejlepsi led svetlo z aktualni MB E, ne nizsi stredni. Ted jsem presedl do halogenu v O 3 a to uz je krapet horsi.
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      SR20 10.02.  22:15

      « Re: Pěkné, pěkné,

      EU s mizerne navrhnutým systémom nič nemá. V US majú s nabíjaním/dobíjaním podobné problémy. To hádzanie všetkého na nejakú EU je už dosť trápne ...
  • 51 Reagovat !

    foto topten

    topten 10.02.  09:46

    start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

    ale jeste vic nam otravuji zivot ti, co nejsou schopni svuj dyzl na parkovisti vypnout a klidne pulhodiny travi vsechny a vsechno okolo podobne, jako kdyz marysa uvarila vavroj kafe
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 10.02.  09:48

      « Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 10.02.  11:15

      « Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

      Jo, "bankovní lupiči". >:-[]
    • 21 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 10.02.  11:54

      « Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

      Bohuzial.
      Teraz nesrandujem, ale z 10 poslednych ludi, co som videl stat minimalne niekolko minut nastartovanych (nie rozmrazovanie), boli vsetko dizle. Zrejme si na volnobeh vyrabali naftu, ked to "nic nezere", ci "jazdia za 3l".
      Rekorder bol panacik na starej dizlovej felicii, co cakal pred domom 30 minut nastartovany (bol som vtedy chory, tak to viem presne, kolko rachotil).
      A top magor, kandidat na Darwinovu cenu, za svojim nastartovanym Sharanom TDI stal pri vyfuku (este aj na tej strane auta, tak 30cm od neho) a este si do toho fajcil a bavil sa s niekym.
      • 00 Reagovat !

        foto JiRkA997CZ

        JiRkA997CZ 10.02.  15:01

        « Re: Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

        Tak skákání z mostu a smyčka kolem krku je moc mainstream. Dneska se hulí u diesel výfuku >:D
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.02.  13:20

      « Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

      Největší masakr jsou experti, kteří v jedničkové oktě TDI přijedou před vstup do supermarketu (jo, takové to místo se žlutými čárami) a půl hodiny tam čekají se zapnutým motorem, zatímco dusí všechny okolo.
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 10.02.  15:05

        « Re: Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

        Takym magorom ukazujem na zltu ciaru a znacku zakazu zastavenia a pritom si drzim nos.
      • 00 Reagovat !

        foto JiRkA997CZ

        JiRkA997CZ 10.02.  15:05

        « Re: Re: start-stop nam zivot otravuje, o tom zadna

        Však se kochaj jak jim to chrochtá :-D Ale že když to vytočej na 3000 otáček tak jim to zní jako když stádo prasat vyžene z prasečáku a že na 3 500 RPM už to je spíš jako chrochtání stáda prasat, která ví že jdou na porážku, tak o tomhle už TDIčkaři nechcou slyšet :-P Btw za smradlavym benzínem jsem jel jen za 120/karbec favorit / starý seat atd. Ale smradlavej diesel je na každým rohu...
  • 32 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 10.02.  10:07

    Mazda to má geniální

    V tomhle je geniální Mazda, jednak si můžete start stop ovládat brzdový pedálem (lehké sešlápnutí brzdy start stop neaktivuje, takže když nechcete, motor se nevypne) a jednak k opětovnému spuštění motoru nepoužívá baterii, ale kondenzátor i-eloop. Klobouk dolů za tohle řešení.
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 10.02.  10:20

      « Re: Mazda to má geniální

      "A komu tim prospejes?" >:D
    • 21 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 10.02.  10:24

      « Re: Mazda to má geniální

      I-eloop rozhodně nepohání startér při opětovném startování, ten je napájený klasicky z baterie. Kondenzátor je schopen dodávat řádově menší proudy (jednotky ampér) než by bylo potřeba pro startování (stovky ampér). Kondenzátor je využíván čistě pro pohon klimatizace, audia a některých dalších elektrických systému s malým proudovým odběrem.
      Navíc Mazda seznala, že celý i-eloop je technická kravina, která za dobu životnosti auta neušetří ani tolik co stojí a přináší víc komplikací než užitku a postupně jej stahuje z nabídky.
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto sachs800

        sachs800 10.02.  15:20

        « Re: Re: Mazda to má geniální

        To s tím kondenzátorem není pravda. Peugeot to má dávno, s tím že proud z kondenzátoru napájí alternátor, který motor roztočí. Dokáže to ze své kapacity 4x.
        • 00 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 10.02.  15:57

          « Re: Re: Re: Mazda to má geniální

          Jak je to u Peugeotu nevím, ale u Mazdy plně nabitý kondenzátor dokáže dát počáteční proud maximálně 50 A. To je jestli se nepletu 600W. S takovým výkonem můžeš natočit tak zahradní traktor, běžná baterka musí dát pro start alespoň 300 A u malého benzíňáčku a 500 A u menšího dieselového motoru. Těch 50A se dá s rezervou využít tak na buzení toho alternátoru, nikoliv jako záběrový proud od nuly.
    • 10 Reagovat !

      foto Shr3k

      Shr3k 10.02.  10:49

      « Re: Mazda to má geniální

      A proto jsem i-Stop deaktivoval už asi u 100 aut... a lidi jezdí furt. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ondrac91

      Ondrac91 11.02.  11:23

      « Re: Mazda to má geniální

      Tu genialitu se silou stlačení pedálu brzdy má i VW.
  • 00 Reagovat !

    foto vilo

    vilo 10.02.  10:55

    Dobijanie pri jazde bez plynu s dsg

    Mozete prosim odskusat ci auta s dsg dobijaju pri jazde bez plynu aj v eco rezime, kedy auto vyradaju na neutral?
    Z principu, ktory ste tu opisali pri znacke skoda vyplyva, ze by dobijat nemali. Nedochadzalo by totiz k setreniu paliva.
    Zaroven by ale tymto bolo takmer nemozne bateriu dobijat. Doba kedy sa brzdi a auto zaradi rychlostny stupen je neporovnatelne kratsia ako doba prejdena na neutrali.
    Dakujem
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 11.02.  14:26

      « Re: Dobijanie pri jazde bez plynu s dsg

      I kdyby kvůli "plachtění" nedobíjelo, eventuálně dobíjet začne. Jen bude vyčkávat.
  • 00 Reagovat !

    foto OndraGT

    OndraGT 10.02.  11:22

    Renault

    Na zaklade tohoto clanku ze sveta motoru jsem se rozhodl zmerit jak se k baterii chova Megane r.v. 2014. Kdyz se vyjde ze stavu plne nabite baterie tak je jednotka schopna nechat napeti padnout i na 11,9-12V (LED denni sviceni). Pri plne nabite baterii a zapnutych svetlech se to drzi kolem 12,7V, pri vyhrivani zadniho okna cca 13,3V. K plnemu nabijeni dochazi jen pri brzdeni motorem a to se napeti zvedne na 14,9V.
    Takze mi z toho vychazi nejlepe jezdit se zapnutymi svetly :-)
    • 01 Reagovat !

      foto topten

      topten 10.02.  12:11

      « Re: Renault

      resil jsem to u strejce presne pred rokem u nove fabie, kterej baterku po cca 2 letech odpravil tim, ze ji porad dobijel nabijeckou jak byl zvyklej z predchozich aut, kde je taky takhle uspesne odpravoval. baterku mu v zaruce vymenili.
      merenim napeti jsem zjistil, ze po hodinovym stani baterka mela casto vetsi napeti, kdyz s autem jel jen par km, nez kdyz s tim jel treba 50km. z toho jsem usoudil ze elektronika ridi dobijeni, kdy nekdy dobiji a nekdy ne. konkretne kdyz jede s kopce a brzdi motorem, tak dobiji, ale kdyz neni potreba, a dobijeni by odebiralo vykon motoru a tim zvyzovalo spotrebu, tak nedobiji.
      vpodstate bylo bezny, ze po tech 50km a hodinovym statni PC ukazoval jen 90% kapacity AKU, coz vedlo strejce vedlo k tomu, ze AKU daval na nabijecku, a tim ho likvidoval. pak to jeste nejakou dobu sledoval, ale co vim, tak se to nikdy nedostal pod tech 90%. samozrejme bez dobijeni
      • 00 Reagovat !

        foto ACEMajky

        ACEMajky 10.02.  19:53

        « Re: Re: Renault

        Tak to byla hodne stupidni nabijecka, ktera baterku prebijela. Pokud je to aspon trochu inteligentni nabijecka, dobije vaterku a odpoji nabijeni
    • 00 Reagovat !

      foto Cuba66

      Cuba66 10.02.  14:34

      « Re: Renault

      Nissan to má stejně, opravdu klidně nechá baterii padnout i na 11,9V. Trvalé řešení neexistuje, ale protože u mínusového pólu baterie je elektronika monitorující stav a v ní čip, který to řídí, stačí odpojit a hned máte nabíjení trvale 14,4V. Bohužel ale zároveň svítí kontrolka, upozorňující na poruchu SS systému.
      Mimochodem - čip je prý Siemens a lze mu programovat charakteristiku, bohužel ale pouze u výrobce (tedy Siemensu). Stačilo by tedy, aby si Renault/Nissan objednal čipy s charakteristikou upravenou, jenže to by pak zase neplnili emise...
      • 00 Reagovat !

        foto OndraGT

        OndraGT 10.02.  18:35

        « Re: Re: Renault

        Ano, tak jsem to dnes vyresil. Poruchu to nehlasi, jen to hlasi "Check Stop-Start" a to si muzu na palubaku odklepnout a zustane to jen v seznamu hlasek.
        A to na te baterii neni to zadny cip. Je to bocnik pro mereni proudu - rezistor o velmi malem odporu, na kterem se meri ubytek napeti ktery je prepocitan na proud ktery tece bud do baterky a nebo ven... A bez tohodle udaje zrejme auto prejde do rezimu dobijeni pevnym napetim
  • 10 Reagovat !

    foto Missouri

    Missouri 10.02.  11:42

    Produktový

    manažer pan Vít Vondráček shodil všechny komerční autonabíječky kromě značky Victron tvrzením, že jejich udržovací napětí je příliš vysoké. Přitom podle testu provedeného německou společností GTÜ, která provozuje síť stanic technických kontrol, je vítězem švédský výrobek "CTEK který ukázal, že umí nabíjet nejrychleji. Vedle toho se chová tak,

    jak to doporučují výrobci autobaterií: Nabíjecí cyklus v podání výrobku CTEK má svou hlavní fázi, absorpční nabíjení a udržovací nabíjení."

    Jde tedy o záměrné promo pro neznámou značku? Jaká další autorita potvrzuje výrok pana produktového manažera? Používám C-TEK už několik let, moje auto je k ní připojeno v garáži konektorem neustále. A teď se dozvídám, že je všechno špatně, protože nemám Victron?

    [odkaz]

    • 00 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  19:56

      « Re: Produktový

      Pokud sahnu do nizsi cenove relace (nabijecka z LIFLu za 500,- tak ta po nabiti prejde do udrzovaciho modu - kde kdyz klesne napeti, opet baterii dobije a zase odpoji... Takze souhlasim ze jde o skrytou reklamu, coz v clanku neni uvedeno (nenasel jsem) = poruseni zakona
  • 10 Reagovat !

    foto Katikakus

    Katikakus 10.02.  11:54

    Start-stop je..

    ..je hlavne "vynikajici" u aut s turbomotory. Pro ne neni nic lepsiho, nez po sjezdu z okruhu/dalnice, zastavit na krizovatce, kdy se motor a tedy i chlazeni turba vypne. Skvela vec. Diky bohu za vyrobce, kteri tento nesmysl do aut nemontuji.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.02.  13:34

      « Re: Start-stop je..

      Moderní turbomotor samozřejmě nepřestane zcela chladit rozžhavené turbo ani po vypnutí, navíc ke křižovatce typicky nedojíždíš s plynem na podlaze.
      • 00 Reagovat !

        foto Katikakus

        Katikakus 10.02.  15:20

        « Re: Re: Start-stop je..

        Ne, dochlazovani turba opravdu nema kazdy motor, spis je to vyjimka.
        Sice nedojizids, ale, po x kilometrech pod plynem urcite neni pro turbo dobre, kdyz se motor najednou zastavi. Start-Stop je nesmysl, ktery prinasi vic skody, nez uzitku - to je pointa. Proto take je absence SS jednim z kriterii pri vyberu auta.
        • 01 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 10.02.  18:28

          « Re: Re: Re: Start-stop je..

          Ak si sa zasekol niekedy v roku 2005, tak ano, suhlasil by som s tebou. Dnes je vynimka najst auto s turbom, kde na dochladzovanie nemysleli.
          Jazda pod plynom - to ako po dialnici valis v otackach za polovicou ciferniku a zrazu strhnes volant na benzinku a tam surovo zastavis? Lebo pri standardnej MPR ti auto u malych turbobenzinov netoci viac ako 3000ot, u dizlov este menej. Na dochladenie staci radovo sekundy az desiatky sekund - to zvycajne staci dat dole nohu z plynu a dojst plynule cez odbocovaci pruh.
          S&S musi byt hlavne urobeny dobre - su atomobilky, ktore to dodnes nevedia a su auta, kde funguje tak, ako by clovek od neho cakal. Na to, aby ti motor vyplo musi byt splnenych tisic podmienok a dochladzovanie turba patri medzi tie zakladne. Rovnako nevypne vtedy, ak motor nie je zohriaty, jednoducho vypina vtedy, ked ma idealne podmienky - hovorime stale o tych, co ho spravit vedia.
          Inak bavi ma predstava, co budete robit, ked trhu nebudu auta bez takychto veci - a to nehovorim o novych, ale aj o starych. Zacnes chodit peso?
          • 00 Reagovat !

            foto ACEMajky

            ACEMajky 10.02.  20:05

            « Re: Re: Re: Re: Start-stop je..

            No jo, na dalnici davam 5km pred benzinkou nohu z plynu. Turbo toci naplno dnes. klidne uz pri 1500ot,do re, at mame rezervu, tak 2000ot,cili klidne ustalena jizda na dalnuci 130km/hod. Jo, za 10s se dochladi turbo, dobre ty, to vam rychle chladne olej, kterej nejdrive projde motorem a pak miri do turba.... Ja bych mu na dochlazeni dal radeji 2 minuty, ale jak myslite... Ze SS fungune az po ohrati motoru - aha, tak u skoda (VW) a ford asi ne, mam jine zkusenosti, 1km jizdy a motor vypne, prvni semafory po meste a motor vypne...
            • 01 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 10.02.  20:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Start-stop je..

              pisem radovo az desiatky sekund - to su kludne tie 2 minuty a ked viem, ze mienim ist tankovat, tak pozvolna stovky metrov pred idem na volnobeh - predsa nebudem brzdit zo 130 na 80-60 na par metroch aby som stihol odbocit a kym pridem ku stojanu, tak to je presne tak akurat.
              S&S ma velmi zlu povest prave vdaka koncernu. Rovnako aj trojvalce maju u nas zlu povest prave vdaka skodovke - 1.2htp. Jednoducho vela ludi posudzuje danu vec na zaklade v tom lepsom pripade vlastnej skusenosti, v horsom pripade to len niekde cital. Lenze to naozaj nestaci, lebo pritom netusi, ze su rozne technologie na jej prevadzku a ze niekde aj naozaj funguju v praxi, nie len na papieri.
              U firemnych VW S&S vypinam, lebo ma fakt vytaca. V sukromnom aute (francuz) to robit nemusim, lebo funguje ako ocakavam.
            • 10 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 10.02.  23:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Start-stop je..

              "Ze SS fungune az po ohrati motoru - aha, tak u skoda (VW) a ford asi ne, mam jine zkusenosti, 1km jizdy a motor vypne, prvni semafory po meste a motor vypne..." - no tak to soudruzi asi nekde udelali chybu.
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 11.02.  10:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Start-stop je..

                Potvrzuji.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 11.02.  14:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Start-stop je..

                Jo, u studeného motoru je to větší problém. Protože se pro homologaci měří spotřeba se studeným motorem, takže mají zájem vypínat agresivně (leda by snížení tření skrz rychlejší zahřátí přineslo větší úsporu).
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.02.  14:15

          « Re: Re: Re: Start-stop je..

          Nikdo je nenutí motor za takových podmínek vypínat. V měřícím cyklu nic takového motor nepotká. Takže na normovanou spotřebu vůbec nemá vliv, jestli vypíná po vysoké zátěži.
      • 01 Reagovat !

        foto ACEMajky

        ACEMajky 10.02.  19:58

        « Re: Re: Start-stop je..

        Aha, takze moderni motory maji elektricke olejove cerpadlo?
        • 20 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 10.02.  20:30

          « Re: Re: Re: Start-stop je..

          Nemají. Moderní motory mají dva okruhy vodního chlazení, jeden vysokoteplotní, který chladí motor a je poháněn klasickou vodní pumpou hnanou od motoru a nízkoteplotní okruh poháněný nezávislým elektrickým čerpadlem, které si elektronika reguluje bez ohledu na chod či zastavení motoru, který chladí stlačený vzduch a vlastní turbodmychadlo. Tady máš jak vypadá turbo, ty kovové trubičky vedoucí směrem dolů jsou pro přívod/odvod vody ke chlazení turba.
          [odkaz]
          [odkaz]
          Dalším vývojovým krokem je, že i hlavní pumpa pro vysokoteplotní okruh chlazení motoru je poháněná elektrickým motorem (nikoliv mechanicky od motoru) a umožňuje tedy "dochlazovat" i samotný motor při nějakém náhlém vypnutí (vzhledem k potřebě vyššího výkonu je tento elektromotor napojen na 48V okruh), to má třeba nová řada šestiválcových motorů Mercedesu.
  • 31 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 10.02.  11:56

    Clanok

    Podla nadpisu som cakal, ze to bude pruser clanok, ale milo ma prekvapil.
    Som sa parkrat cudoval, ako nezmyselne kolise napatie pocas jazdy, teraz to aspon skusim vysledovat.
    Ten prud, co sa vsade nedostane, bola ale ceresnika :-)
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.02.  13:38

      « Re: Clanok

      Já kvůli němu koupil SM, ale trochu mě štve, že o vlivu Start/Stopu na baterii se v něm nepíše skoro nic. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto JDM

    JDM 10.02.  12:17

    Tak

    To aby se na nabíječky doma pripojovali i auta se spalovakem >:D akorát u nich je to krok zpět... >:D
  • 00 Reagovat !

    foto jirik-kirij

    jirik_kirij 10.02.  13:01

    Jak na nabíjení v garáži?

    Mám 2 resp. 3 možnosti:
    1) Připojím inteligentní nabíječku na svorky baterky, které je připojená k vozidlu. Co to dělá s elektroinstalací auta? Přežije? Přežije elektroinstalace i opakovaně tento postup?
    2) Baterku odpojím od vozidla (a odnesu, jak je uvedeno, k nabíjení po schodech do bytu). V tom případě se mi vynuluje palubní počítač a ne každé auto to ustojí. Co s tím?
    3) Použiji "udržovací nabíječku" na neodpojenou baterku. Ta cpe do baterky trvale cca 150mA. Jak dlouho to může být takto připojeno? Např. týden nebo i déle nemám důvod vyjet a baterka je stále připojena k tomu krmítku. Přežije to?
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.02.  13:42

      « Re: Jak na nabíjení v garáži?

      Přidal bych se s dotazem, zda stačí odpojit jeden (záporný) pól baterie, když chci elektroniku chránit.
      • 00 Reagovat !

        foto ACEMajky

        ACEMajky 10.02.  20:12

        « Re: Re: Jak na nabíjení v garáži?

        TwistedTSD Ne, odpojit oba poly a dat baterku 3m od auta - co kdyby nahodou... - JOKE
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 10.02.  14:14

      « Re: Jak na nabíjení v garáži?

      A ten trvalý nabíjecí proud udržovací nabíječky nejde snížit ? Např. vloženým odporem ?
    • 00 Reagovat !

      foto Missouri

      Missouri 10.02.  14:15

      « Re: Jak na nabíjení v garáži?

      Naprosto pohodlně můžeš např. C-TEK připojit konektorem a nechat jakkoliv dlouho, inteligentní nabíječky jsou k tomu účelu navrženy. Nabíječka nenabíjí, pokud napětí v baterii neklesne pod stanovenou úroveň. Dělám to tak už asi 4 roky a bez problémů.
    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 10.02.  15:09

      « Re: Jak na nabíjení v garáži?

      Pripady 1 a 3 su prakticky totozne. Dobre inteligentne nabijacky s tym pocitaju a poznaju oba rezimy. Pri zapojenej baterke su tam nejake obmedzenia na nabijacie napatie, jeho hodnoty a stabilitu a bohvie co este. Udrziavaci rezim je samozrejmost.
      2 zavisi od konkretneho auta, co bude treba spravit.
      • 00 Reagovat !

        foto jirik-kirij

        jirik_kirij 10.02.  19:04

        « Re: Re: Jak na nabíjení v garáži?

        Ta nabíječka, co se prodává pod bodem 3) je jen trafo coby zdroj proudu.
        Inteligence je u ní nulová. Končilo to konektorem do cigaretové zásuvky, jenže u nových aut se po vytažení klíče cesta mezi touto zásuvkou a baterkou rozpojí. Takže krokodýly přímo na baterce.
        • 00 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 10.02.  19:27

          « Re: Re: Re: Jak na nabíjení v garáži?

          Ano, su aj take (zvladajuce iba 3), len ja som myslel tie inteligentnejsie, ktore sa vedia prisposobit stavu baterky, ktoru netreba vyberat a dokazu 1 aj 3.
    • 00 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  20:11

      « Re: Jak na nabíjení v garáži?

      ad1) pokud. je. nabijecka inteligentni, hlida napeti a tak neni suvod, proc by mela elektronika odejit... 2) no jo, nektery auta to neustoji, takze do srotu s nima - jezis, tak si ten kod radia natukate no...
      • 10 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 10.02.  23:53

        « Re: Re: Jak na nabíjení v garáži?

        Pozor, iba kod radia mozno na koncernovych, tam to tak bolo. Ale to zdaleka nebude pravidlo.
  • 00 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 10.02.  14:00

    Vzpominam

    na a6, jak mívali i voltmetr...
    • 00 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 10.02.  15:10

      « Re: Vzpominam

      Ja to mam paradoxne v skrytom servisnom menu MM systemu.
  • 00 Reagovat !

    foto Cuba66

    Cuba66 10.02.  14:42

    Nabíječka Victron...

    Hahaha, a jako náhodou jí zrovna prodává firma Battery.cz :-) Nicméně jsou asi ostatní výrobci podle článku lamy, když například tykový CTek po nabití přejde do udržovacího módu 13,6V. Ale pozor, jen na dobu 10 dní, pak přejde do módu "float" kdy cyklicky udržuje napětí mezi 12,7 - 14,4 (případně 14,7 pro AGM).
    No a ten zmiňovaný Victron prý tedy udržuje jako jediný správně 13,1V a 13,5V tedy už ničí baterii? Když jsem měl auta bez inteligentního nabíjení, udržovalo dobíjení konstantně 13,5-13,8V.
    Tak nevím...prosím tedy někoho znalejšího o vysvětlení.
  • 11 Reagovat !

    foto Petrskr

    Petrskr 10.02.  15:35

    :-)

    Článek jak nějaký e-mailový hoax... Možná by bylo dobré říct, kolik celkem benzínu se systémem Stop/Start ušetří a jestli náhodou to nebude víc, než kolik stojí nová baterie.

    U toho pána, co najel od roku 2014 8000 km, tak se vůbec nedivím, že mu šla baterka do háje. Rozhodně to nemůže být systémeme Start/Stop. Já jsem se svým autem ujel od loňska cca 18 000 km a všechno funguje uplně normálně.

    Jako fakt nechápu co na tom komu vadí. Je červená, zastavím, motor se vypne, já mám dobrý pocit, že zbytečně neplýtvám benzín, šlápnu na spojku, auto se nastratuje a rozjede. Ale jestli je někdo tak blbej, že to stejně neumí, tak by neměl vůbec mít auto a řidičák, nebo ať si koupí starší auto, které ten systém prostě nemá.

    Někdo si koupí nový auto a pak nadává že start stop, že moc elektroniky, že si to nemůže opravit sám, že jeho děda si u stodvácy vyměnil celej motor.. Tak si prostě kupte starý auto, jsou jich plný bazary, a za ušetřený peníze si kupte nářadí a pořádnej hever.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 10.02.  17:22

      « :-)

      Asi to není úplně statisticky vypovídající, ale pro zajímavost: [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 10.02.  19:30

        « Re: :-)

        Ono to +/- sedi s mojou statistikou, za pol minuty S/S off usetri cca 3ml, co je nic.
        Ale ten blby pocit, ked pustam brzdu a preslapavam na plyn, auto okamzite nastartuje, no i tak mam pocit, ze na plyn stupam prilis skoro.
        Pri MT je to asi o kusok pomalsie, ale vadilo mi to i tam (chrochtava Octavia).
    • 00 Reagovat !

      foto lordlord

      lordlord 10.02.  17:26

      « Re: :-)

      u některých s/s je nastaven počet cyklů a potom musíš do servisu na preventivní výměnu s/s
    • 01 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  20:17

      « Re: :-)

      petrskr-a kolikpiva si myslite, ze usetrite? A kolikpaliva vam sezere to nastartovani? A kolik penez date navic za baterii urcenou pro start stop. Kolik penez date pri koupi noveho auta za start/stop a veci k nemu potrebne - ani za 100 let na pivu tolik neusetrite a emise, pri startu budou vyssi a ekologicka stopa z vyroby soucasti nutnych pro start/stop bude taky vetsi, nez usetrene pri vypnuti motoru
      • 00 Reagovat !

        foto ACEMajky

        ACEMajky 10.02.  20:17

        « Re: Re: :-)

        preklep, ne kolik piva, ale paliva
      • 00 Reagovat !

        foto Petrskr

        Petrskr 12.02.  11:38

        « Re: Re: :-)

        Tak samozřejmě přesně nevím, ale selský rozum mi říká, že třeba minutové stání na červenou sežere rozhodně víc paliva, než nastartování.

        Novou baterii určitě kupovat nebudu (mám auto na operativní leasing a za rok ho vracím), ale i kdyby ne, tak ty baterky jsou na to stavěné a i kdyby vydržela třeba o pár tisíc km míň, tak to snad opravdu není taková investice... Ale co tak pozoruju, tak lidem se kazí baterky spíš když moc nejezdí...

        Hlavně i ten s/s se dá, u manuálu, ovlivnit. Když třeba vím, že zelená naskočí za 3 sekundy nebo že budu stát opravdu jen chviličku, tak můžu nechat nohu na spojce (ano, vím, že to je smrtelný hřích a stání na spojce zkracuje životnost spojky o 1-2 nanosekundy) :-) .

        A další výhodu s/s vidím v tom, že prostě nevypouštím během stání sajrajt do ozvduší.

        Jinak piva ušetřím hodně :)) protože ho nepiju. Skoro.

  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 10.02.  19:39

    FIII baterie ok

    Zrovna před týdnem zavolal do redakce Vilém Vlasák ze Znojma, který má na třetí generaci Škody Fabia z roku 2014 najeto jen 8000 km. „Moje autobaterie ztrácí napětí, občas už se mi po startu samy vypínají spotřebiče.

    Mame FIII s S/S a ma 11 000 km a jezdi 80% mesto a baterka funguje normalne.
  • 00 Reagovat !

    foto Martin-Lohe

    Martin Lohe 10.02.  21:44

    Já jsem spokojen

    Tak vidím, že tu není skoro nikdo, kdo by systém ss v autě rád měl. Určitě to není vhodná věc pro všechny typy vozů a motorů. První ke škrtnutí by měly bejt asi dýzly, že jo..
    Osobně jezdím atmo benzínem, denodenně stojím na několika křižovatkách, kde se čeká na interval třeba i 2 minuty a tu úsporu paliva vnímám. Jde samozřejmě i o pocit, auto stojí v naprostým klidu a motor startuje okamžitě, jak se říká na ťuknutí. Při delším stání se spustí sám, protože nesmí vychladnout pod určitou teplotu.Při teplotách pod nulou se ss neaktivuje, při popojíždění v koloně systém počítá jak často se spouští a pokud je predikce špatná, deaktivuje se sám. Jistěže nevím, jak dlouho baterie vydrží, ale za ten komfort to stojí.
    • 10 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  22:54

      « Re: Já jsem spokojen

      Chlape, zamysli se, kolik bere benzin na olnobeh - 0,6l/hodinu,tak si tu usporu spocitej a netvrd mi, ze tu usporu paliva vnimas.... A v lete, super, pustena. klima a po vypnuti motoru vedro, pak zase klima naplno, aby to dohnala, no jo, smakulada co funguje a ovecky jsou spokojene, ale rekni mi jeden pozitivni prinos a spotreba to urcite neni. Pokud budes stat 5x2minuty =10 minut = 0,1l (panecku, 3,-Kc) a o kolik si vezme vice motor na kazdy start, dobiti baterky o ten start se taky neveme ze vzduchu, klima co pak bude makat a dohanet to v lete taky neco stoji o topeni v zime ani nemluve, motoru kolisa teplota... Hmm, je to super...
      • 10 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 10.02.  23:15

        « Re: Re: Já jsem spokojen

        Zbytocne ti bude clovek nieco vysvetlovat, ty mas svoju pravdu a nic ine pocut nechces, tak naco sa namahat?
      • 10 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 10.02.  23:50

        « Re: Re: Já jsem spokojen

        Ked je pustena klima, ci viac spotrebicov, zvycajne SS nie je aktivny.
        Ale asi to zavisi od auta.
      • 00 Reagovat !

        foto Petrskr

        Petrskr 15.02.  13:27

        « Re: Re: Já jsem spokojen

        Zvláštní, jezdil jsem celé léto se systémem start/stop a nikdy se mi nestalo, že by to mělo výrazný vliv na chlazení kabiny, prostě nikdy jsem nestál s vypnutým motorem tak dlouho, aby se stihla kabina moc zahřát. A topení to samé, to bych tam musel stát fakt dlouho. A pokud by mi bylo horko nebo zima, prostě si motor můžu zapnout spojkou nebo vypnout s/s.

        Podle mě s/s nejvíc hejtou ti, kteří v životě auto s tímto systémem neřídili.

    • 20 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 10.02.  23:49

      « Re: Já jsem spokojen

      Ked chces komfort, kup si automat :-)
  • 21 Reagovat !

    foto wikinko

    wikinko 10.02.  21:45

    Vaculik

    Vsimli ste si ze v clanku od Vaculika nikdy nemoze chybat fotka... Vaculika?
    V samotnom casopise SM som raz napocital 18 fotiek Vaculika. Si ten clovek mysli ze je fotogenicky?
    • 20 Reagovat !

      foto ACEMajky

      ACEMajky 10.02.  22:55

      « Re: Vaculik

      A co, maka na tom clanku, tak at je videt, ze se toho ucastnil. Ja nectu kdo clanrk psal (podpis pod clankem), me staci ze dotycneho vidim na foto...
  • 11 Reagovat !

    foto duncho

    duncho 11.02.  00:03

    "Inteligentne dobijanie" na Nissanoch sa da deaktivovat

    V porovnani so Skodou, na Nissanoch napatie klesa az na zalostnych 11.8V. Mne EFB akumulator odisiel na novom aute po 4 mesiacoch. Druhy mal uz po 1.5 roku natolko znizenu kapacitu, ze s tym bolo treba nieco robit. Po uprave lezie napatie z alternatora permanentne v rozsahu 13.8V az 14.6V. Jedine co je nutne robit je vypinat S/S bud rucne zakazdym po nastartovani, alebo pouzit S/S modul na jeho deaktivaciu. Viac o uprave tu:

    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 11.02.  10:19

    .

    ve služební octavii na operák to neřeším, jezdím stylem brzda plyn, když to motor chcípne, určitě to má škoda vyřešené - turbo a tak...asi to bude řešit budoucí majitel
  • 00 Reagovat !

    foto Ondrac91

    Ondrac91 11.02.  11:23

    Re: Mazda to má geniální

    Tu genialitu se silou stlačení pedálu brzdy má i VW.
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 11.02.  11:39

    Zlatý 1,9 TDI !

    Je to stále stejné...
    • 10 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 11.02.  13:50

      « Re: Zlatý 1,9 TDI !

      Otoč si kalendár ;) .
    • 00 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 11.02.  16:01

      « Re: Zlatý 1,9 TDI !

      Ádo, už jsi někdy stál za TDIčkem, který startuje? Je to docela zážitek, dělá to racht racht chrochtl chrochtl -odflus-
  • 00 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 11.02.  23:56

    Baterka

    Tak som si dnes dal namahu a odmeral bateriu po cca 2 dnovom stati. 12.1V ...
    Kym som to chvilu sledoval, dobijalo stale bez ohladu na plyn/brzdenie 14.4V . Start/Stop vypinam automaticky po nastartovani.
    Akurat som si nepozrel, aky mam presne typ baterie, lebo ma trochu rozrusilo, ze som tam nasiel chumac peria pod kapotou a rozmrvene nejake pecivo na plaste :-) Tak som hladal preventivne rozhryzene kable/hadice, nastastie nic.
    Najlepsie ale bolo, ze kamaratka si zatial isla dolievat vodu do ostrekovaca na svojom aute (kym presadla do nasho) a zrazu spod kapoty vytiahla polku stangle salamy, celkom kvalitnej, tej hrubej. Dlzka tak 15-20cm ....
    • 00 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 12.02.  11:08

      « Re: Baterka

      Twl, kde to bydlíš, resp. parkuješ? >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Beefcake

        Beefcake 12.02.  17:14

        « Re: Re: Baterka

        Normalne sidlisko, par 100m od lesa. Kamaratka sidlisko v inom meste.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Gott se poprvé po hospitalizaci ozval: Jeho zpráva fanoušky nepotěší

Gott se poprvé po hospitalizaci ozval: Jeho zpráva…

Jen kvůli fanouškům se Karel Gott (78) snažil vyzrát nad těžkou chřipkou co nejdřív, aby mohl v sobotu vystoupit…

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

 

iSport.cz

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří slalom na snowboardu

Královna Ledecká má druhé ZLATO! Ovládla i obří…

Olympijská pohádka Ester Ledecké má svůj happy end! Potom, co česká reprezentantka senzačně před týdnem získala…

Ledecká bude mít své Nagano. Chystá se oslava na Staroměstském náměstí

Ledecká bude mít své Nagano. Chystá se oslava na…

PŘÍMO Z KOREJE | Tradiční místo oslav týmových úspěchů se tentokrát promění v gala na počest hvězdy korejské…

 

Reflex.cz

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Lehce vyhulené pohádky pro nespavé eskymáky: Víla Dita

Na tomto místě obvykle o víkendech recenzujeme komiksy. Co ale s knihou, která je napůl komiksem a napůl bohatě…

Bohumil Pečinka: Babišova Národní fronta aneb ANO bez opozice

Bohumil Pečinka: Babišova Národní fronta aneb ANO…

Začala první skutečná vyjednávání o vládě mezi někdejšími koaličními partnery z hnutí ANO a sociální demokracie.…