Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej aut v Indii v únoru stoupl o 22 % na nový rekord

V Indii s miliardou obyvatel se měsíčně prodá asi tolik aut, jako v ČR za celý rok. Potenciál k dalšímu růstu je obrovský.
Zpět na článek
10. 3. 2011 06:44
10. 3. 2011 12:02
10. 3. 2011 19:45
11. 3. 2011 10:30
10. 3. 2011 06:44
Info
Chýba mi info, aké autá sa vlastne v Indii najlepšie predávajú, predaje najlacnejšieho vozítka Tata Nano idú vraj dolu vodou....
Rozbalit vlákno
3
10. 3. 2011 12:02
Re: Info
jj, to mě taky zajímalo. Redakce ale asi převzala suché sdělení Reuters, kde se podrobnosti neuvádějí - dalo mi chvíli práci, než jsem našel kompletní info: [odkaz]

Všimni si, že osobní auta ("cars", nebo taky "passenger vehicles") mají na indickém trhu pořád značně menšinový podíl, převahu prodejů tam tvoří dvojkolky ("two-wheelers). Pro rychlou představu odkaz na koláčový graf SIAMu: [odkaz]

Podle infa v prvním odkazu vede v osobních vozech společný podnik Maruti-Suzuki (únor 2011: 87.851), následuje Hyundai Motor India (32.503) a Tata Motors (27.272), dohromady 147.626. Totál za měsíc byl, jak už řečeno v redakčním článku 189.008, čili nějakých 40k vozů prodaly ostatní značky - nerozlišeno.

Dělení podle modelů v odkazu není, našel jsem tenhle top ten nejprodávanějších aut v Indii (datovaný srpen 2010): [odkaz]

O problémech prodejů Nano je článek tady: [odkaz] Zdá se, že obnovení lepšího prodeje po novém roce pomohlo masivní nasmlouvání několika bank ze strany Taty, takže se podstatně zpřístupnila koupě díky zvýhodněnému financování. Technická vylepšení jsou jen drobná a asi nebudou hrát roli, spíš prodloužení záruky na 4 roky/66tis km a zvýhodněná údržba na 99 měsíců.

Enjoy! :yes:
10. 3. 2011 19:45
Re: Info
Díky, díky, díky, díky, díky. ;-) :yes:
11. 3. 2011 10:30
Re: Info
Rádo se stalo :yes: :-) Mě Indie zajímá, výhledově je to trh skoro stejně mohutný jako čínský a je jen otázka času, kdy nastartovaná indická ekonomika začne za sebou táhnout nahoru i životní úroveň. Ne že by co Ind, to vychechtaný manažer, ale poroste podstatně počet lidí, kteří si místo motobajku nebo rikši budou moct koupit něco dvoustopého. Co tohle plus čínský drak (ale i brazilská samba!) nakonec udělají s evropským automobilovým světonázorem, to se uvidí. Jestli chce Evropa zůstat trendsetterem, určitě toho nedosáhne tím, že se bude křečovitě držet vrátek svého skanzenu. :-!
10. 3. 2011 19:26
To je velký trapas
Indie nemá asi 1 miliardu, ale 1,2 miliardy. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0