Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej Opelu: Kolik za něj PSA zaplatí? A co bude s Buickem?

V souvislosti s prodejem Opelu Skupině PSA se hovoří hlavně o jeho sesterské značce Vauxhall. Důležitou roli v celé transakci ale hraje také americký Buick.
Zpět na článek
20. 2. 2017 17:45
20. 2. 2017 19:18
20. 2. 2017 21:15
20. 2. 2017 22:20
20. 2. 2017 18:26
20. 2. 2017 23:36
21. 2. 2017 04:29
21. 2. 2017 10:21
21. 2. 2017 10:19
Avatar - Bubáq
20. 2. 2017 17:07
Všechny komplikace komentované v článku...
... dělají z reportovaného dealu hodně těžkou záležitost. Pořád se nemohu zbavit dojmu, že finální řešení přeci jen bude jiné, než jen plný prodej O/V z GM do PSA. Ze všeho nejtěžší mi ale připadá následné pozicionování 4 značek na jednom evropském trhu tak, by dosáhly všechny profitu. V tomhle bodě musí mít Tavares docela sevřený zad.k, aby spojení proběhoo tak, že se žádná fabrika nebude muset zavírat. nebo jen jedna...., nebo maximálně dvě... :-(
Rozbalit vlákno
38
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 17:24
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
fabriky se budou muset zavřít tak jako tak, tenhle krok je po případném spojení naprosto nevyhnutelný. ;-) Nejspíš se udělá kompromis v tom, že se zavře jedna německá a jedna francouzská továrna.....
20. 2. 2017 17:35
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Tento nakup je podla mna sialenost, PSA ma uz aj tak dve mainstreamove znacky, ktore si priamo konkuruju, kanibalizmus s dalsou v Europe im nic neprinesie. Jedine plus je platforma Insignie, to ale za tie naklady urcite nestoji...
20. 2. 2017 17:49
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Souhlas, celé je to nějaké podivné. Smysl by to dávalo, kdyby Peugeot s Opelem koupil i Buick a možná Holden. Tudíž sesterské značky založené na modelech od Oplu, které nemají primární trh v Evropě. Jinak z toho pro Peugeot koukají jen problémy a s Opelem by to dopadlo jako kdysi s Talbot/Simca.
PS: Ono se to taky Buicku vydělává, když náklady na vývoj nese Opel a Buick pak příjde k hotovému a jen rýžuje peníze v Číně.
Avatar - praděda7
20. 2. 2017 17:57
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Z čínského Buicku se může stát nový Holden Commodore pro Aussie. Jenže prodeje Commodoru jsou momentálně poněkud mizerné na to, aby se v Číně vyvíjela righthook verze. Snad ve spojení s Britanií re-Vauxhall... :-!
Avatar - Barrichello
21. 2. 2017 10:52
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Nové Holdeny měly být právě upravené Oply a chevrolety a náhrada za nejvýkonnější verze má být přivedení Cadillacu zpět na australský trh.

Buick GM určitě neprodává, v Čína se prodává naprosto špičkově.
Avatar - praděda7
21. 2. 2017 12:11
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Pokud GM opravdu Opel prodá PSA, pak bude na PSA jestli bude pokračovat s vývojem a dodávkami Commodoru/Vauxhallu a Astry pro Austrálii a Británii v RHD verzi. Klíčové v dalším rozhodování budou stávající prodeje. A ty v tuto chvíli nejsou v Aussie nic moc. Byl bych moc překvapen kdyby do toho PSA šlo.

[odkaz]
Avatar - praděda7
20. 2. 2017 17:51
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Doufejme, že PSA ví co dělá. Opel se může stát tím posledním zachráněným, který potopí záchranný člun... ;-\
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 18:11
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
a kdo říká, že PSA jde o záchranu Opelu ? Jim jde jen o technologie, Opel je jim naprosto ukradenej ;-)
20. 2. 2017 18:34
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Opel žádné úžasné technologie, bez kterých se PSA neobejde, nemá. Jde především o rozředění nákladů na vývoj a získání Německé značky a tím i mimo jiné získání výrazného podílu na lukrativních trzích severozápadní Evropy v čele Německým trhem.
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 18:53
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
[odkaz]
[odkaz]

"PSA taking the majority stake would unlock an opening into the US market, which has been a long-held long-term target of the group. This could be its way in."
20. 2. 2017 18:58
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Hej toto by davalo zmysel, ale v clankoch tu nic o vstupe na us trh nebolo, a ak kupuju len europske znacky, nevyzera to realne.
20. 2. 2017 21:07
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
To by ale museli převzít Buick. Opel se v USA neprodává. Nevidím žádnou cestu, kterou by jim to otevřelo. S Opelem by tam začínali prakticky na zelené louce, asi jako s Peugeotem.
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 21:31
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Proč by museli převzít Buick ? stačí že budou mít platformu Epsilon 2 respektive Epsilon 2XX. To je pro ně ta vstupenka ;-)

Ohledně Buicku je to v tom linkovaném článku : "It’s likely that in the short term either GM will keep sufficient Opel shareholding to keep the Buick taps open, or that PSA will earn a windfall in building cars on contract for GM."
20. 2. 2017 23:23
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Platforma pro mne není vstupenka. Vstup na nový trh přeci není náročný kvůli technice. Pokud tedy nejsi zaostalý. PSA není nějaká čínská rychlokvaška. Problém je povědomí o značce, prodejní a servisní zázemí. To jim Opel nedá. Ani dohoda s GM o dodávkách pro Buick.

Samozřejmě. Přeci si GM neodrovná Buick. Zajištění dodávek stávajících modelů, jako by se nic nezměnilo, je logický krok. I z pohledu PSA by bylo logické si zajistit odbytiště, jinak jim poklesne vytížení továren. Jen se dohodnout (sice je to žádoucí výsledek pro obě strany, je tu však otázka peněz).
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 23:32
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Pro tebe mozna neni, pro PSA by ale byt mohla prave kvuli zazemi ktere ta platforma ma v USA.
20. 2. 2017 23:55
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Platforma má zázemí? Kdybys napsal motory, tam vidím jistou marketingovou hodnotu (motor známý z Buicku, s tím by asi šlo pracovat). Možná infotainment, pokud by PSA používalo to samé řešení.
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 00:17
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Tak se koukni kolik produkce GM je postavene na jejim zakladu a mozna ti to docvakne ;-)
21. 2. 2017 08:37
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Co to melies, 90% americanov ani poriadne nevie aky ma v aute motor, a o plarforme na ktorej auto stoji vie leb par odbornikov. To by im predajne nijak nepomohlo. PSA by bodlo keby mal GM este stale niektoru zo znaciek ktore pri krize v 2009 skrtol a tu im predal aj s infrastrukturou, to by naozaj mohol byt dobry zaciatok. Lenze to uz nie je mozne kedze dealerstva su davno zrusene/rebrandovane. Ale mohlo to byt zaujimave, taky Pontiac Firebird HDi >:D
21. 2. 2017 09:06
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Jen pochybuji, že by do toho chtěli jít - protože by jim rázem v USA PSA konkurovalo. A značka pořád bude mít cenu, i když neexistuje prodejní síť.
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 10:34
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
@comper: bez komentáře.... opravdu nevím jak technická stránka věci souvisí s tím, co američtí zakazníci vědí a co podle tebe nevědí.
21. 2. 2017 09:11
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Opravdu si myslíš, že jim platforma nějak usnadní prodej? Je úplně jedno, kolik aut GM ji používá. Ještě bych to pochopil, kdybychom se bavili o platformě pro podélně uložené motory se vším okolo, kterou PSA nemá. Motory napříč však nejsou v USA výjimečné, takže to nevnímám jako bariéru pro vstup (i když by to mohlo být zajímavé).
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 10:50
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
zkusím sem postnout to, co jsem už psal Barikovi v jiném článku, tedy jak by to mohlo teoreticky zafungovat :

"Vstup na zámořský trh je pro evropského výrobce bez zastoupení finančně obrovsky nákladná záležitost. Nejjednoduším způsobem jak se dostat na cizí trh je prostřednictvím nějaké místní zavedené značky, která má zavedenou servisní a dealerskou síť. To se ovšem dělá hodně těžko, když ty dvě značky nemají skoro nic společného. Jedním ze způsobů jak tohle zvládnout je např. společná platforma, připadně nějaká licence na určitou technologii, kterou vlastní ten druhý výrobce. (například takový Fiat, ten se do USA dostal koupí Chrysleru...)

V případě PSA a Opelu jde o to, že PSA chce koupit Opel i s technologiemi které momentálně využivá GM. Bez nich by koupě Opelu nedávala žádný smysl.Tím, že PSA koupí majoritní podíl akcií Opel, bude de fakto jeho vlastníkem a to jim umožňuje využívat (stejně jako tomu bylo v případě Saabu) určité platformy a technologie GM (tedy abych byl přesný platforma Epsilon 2 a i její nástupce patří spíše Opelu, protože byla vyvinuta německými inženýry v Rüsselsheimu a dokonce se na jejím vývoji podílel Saab)

Pokud PSA vstoupí do USA, nebude muset předem budovat nákladnou servisní síť, ale bude moci ( minimálně ze začátku) využívat zdroje GM díky použité platformě. V podstatě cokoliv co bude oboustranně výhodné pro GM i PSA. Vše záleží na dohodách a podrobnostech toho dealu. Jak jsem už napsal, koupí Opelu získá PSA možnost používat jak platformu Epsilon2, tak i jejího nástupce platformu E2XX na které stojí nová Insignia. (myslím, že o tu jim jde především) i když zkušenosti s hybridní Amperou by se francouzům mohly hodit také..... V podstatě stačí, když na nové platformě sdílené v nově vzniklém koncernu (PSA-Opel) postaví další generaci DS

Třeba se nakonec nedohodnou kdo ví, záleží jistě na tom kolik PSA hodná nabídnout peněz a něco mi říká, že francouzi se budou zase prozměnu snažit vyrazit ty peníze z číňanů, protože je imho sami nemají (a tohle se zase pro změnu nebude líbit GM )"
Avatar - Barrichello
21. 2. 2017 10:57
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Vybájené nesmysly, GM si nepustí na domácí trh konkurenci >:D

Navíc ta Epsilon 2 pomalu končí a nahrazují ji jiné platformy.
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 10:59
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
ano nahrazuje ji platforma, kterou používá nová Insignia ;-)
22. 2. 2017 14:02
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Problém je, že si nemyslím, že by jim GM chtělo pomoci se vstupem na domácí trh. Takže jim nedá přístup k jejich síti. Bez jejich spolupráce jim platforma moc nepomůže (možná budou moci přetáhnout nějaké lidi a ušetřit trochu na školení, možná budou na trhu nějaké náhradní díly, ale víc mě teď nenapadá; velmi omezená výhoda). Fiat převzal Chrysler. Sám jsem napsal, že převzetí Buicku by byla cesta.
Avatar - del42sa
22. 2. 2017 16:45
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Pokud jim PSA bude dál dodávat platformu pro některé značky GM koncernu, tak protislužba ve formě (dočasného) spolužívání servisní síťě nezní zase tak nerealisticky.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2017 10:54
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
A kde budou ty Oply v USA prodávat? V dealerstvích GM? Proč by jim to GM dovolilo, aby si přivedlo na domácí trh další konkurecni? To by museli být padlí na hlavu. A Buick 100% neprodaj, v Číně se mu mimořádně daří a značka je v zisku.
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 10:58
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
nebudou prodávat žádné Opely Bariku, proč by měli ? Prodávají tam na té platformě Buick Lacrosse, Buick Regal, Chevrolet Malibu, Cadilac XTS a Chevrolet Impalu.....

PSA nepotřebuje dostat do USA Opel, jde jim o DS...
Avatar - Barrichello
21. 2. 2017 11:04
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
tan na ten předražený vergl DS v USA čekaj....

XTS bude velmi brzo končit, dávám tomu max rok.

nová Impala dostane novou platformu P2XX kterou má nový už výráběný Buick LaCrosse, což je prodloužená platforma E2XX, což je nástupce tvé oblíbené Epsilon II.

Velmi, ale velmi pochybuji, že GM dá PSA E2XX i P2XX k dispozici, maximálně tu výběhovou Epsilon II, na které bude jen trio Regal, Insignia a Malibu.
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 11:09
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
jestli na DS v USA čekaj nebo ne to už je na jinou debatu.... to jaké platformy PSA dostane je předmětem toho dealu a na čem se nakonec s GM dohodnou. Zatím o tom můžeme jen teoretizovat.
20. 2. 2017 20:55
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Jaké technologie? A pokud myslíš techniku, tak snad všechny zajímavé věci (jako adaptivní tlumiče nebo pohon všech kol první Insignie) jsou na trhu k dispozici pro všechny, kdo si je můžou dovolit. Možná bychom se mohli bavit o know-how kolem hybridů.
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 21:11
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
ne to opravdu nemyslím, řekl bych že je to poměrně srozumitelně napsané v těch linkovaných odkazech
20. 2. 2017 21:14
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Koukl jsem na první a nic moc nového jsem se nedozvěděl. Akorát že se nedostanou k know-how kolem posledního vývoje elektromobilů u GM (protože neprobíhal u Opelu) a nezískají patenty kolem palivových článků.

A pokud jde o to, že jim je Opel ukradený, tak nějak nepředpokládám, že by německá vláda nečině pozorovala, jak jim likvidují významného zaměstnavatele.
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 21:56
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
získají vývojové centrum v Rusellheimu, inženýrskou základnu, techniku kterou vyvinul Opel v německu, to je mimo jiné i platforma Epsilon 2 a její nástupce E2XX, na kterém stojí nová Insignia a některé vozy GM, platformu nového Opelu Astra, nově vyvinuté motory včetně těch ještě nevydaných a možnost významně ušetřit na platformách a společném nákupu dílů coby mnohem větší hráč na evropském trhu a určitě toho bude mnohem více co by mohli v PSA zužitkovat.

Ohledně továren nevidím žádný zákonný způsob, jak by německá vláda mohla zakázat soukromé firmě zavřít neprosperující továrnu. Možná se jim to nebude líbit, ale to je asi tak všechno co s tím můžou udělat ....
20. 2. 2017 22:59
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Pro Číňany by tohle zajisté mělo značnou hodnotu. PSA je však velká, zavedená automobilka s dlouhou tradicí a vlastním vývojem se značnými zkušenostmi. Nějaké úspory do budoucna z většího objemu výroby chápu. Pokud však nezaspali, měli by mít vše, co potřebují. Třeba motory by neměl být takový problém převzít, ale s takovými platformami je to horší. To je spíš dlouhodobá záležitost. Tedy pro nové projekty. U již rozdělaných bude změna platformy něco stát a oddálí uvedení na trh. Nemluvě o tom, že by možná byly potřeba změny.

Přesto není uzavření takové továrny jednoduché. A v tomhle případě by to mohlo mít zajímavý politický rozměr.
Avatar - del42sa
20. 2. 2017 23:25
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Politicky rozmer to ma uz ted.
20. 2. 2017 23:42
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Napsal jsem zajímavý. ;-)

Přijde mi však zvláštní, že na jednu stranu píšeš, že jim na Opelu nezáleží. A na druhou stranu, že Opel kupují, aby zvětšili objem. To by totiž museli zákazníci Opelu přejít k PSA. To se podle mne jen tak nestane. A říkám si, jaká strategie přetahování zákazníků vyžaduje akvizici. V jiných odvětvích se to dělá, ale u automobilky...
Avatar - del42sa
21. 2. 2017 00:12
Re: Všechny komplikace komentované v článku...
Jiste, to zcela meni situaci ;-)
Avatar - praděda7
20. 2. 2017 17:45
Holden?
Nový Holden Commodore měl přijít příští rok od Oplu...via - Insignia. Prodá GM Francouzům i Holden? Zatím je klid na klokaní stezce.... :-! [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
20. 2. 2017 19:18
Re: Holden?
Celé je to postavené na hlavu. Opel je s ostatními značkami GM příliš silně propojený na to, aby se ho jen tak zbavili. Dobře, zbaví se tím ztrátové černé ovce, ale následně budou muset převzít veškeré její vývojové aktivity, vymyslet co s Buickem, aby měl v Číně čím zaujmout a překopat nabídku Holdenu. A ještě si, jako jeden z nejvýznamnějších světových hráčů, prakticky kompletně odříznou evropský trh.
Avatar - WinNatural
20. 2. 2017 21:15
Re: Holden?
Přesně tohle mě taky napadá. Celé je to pro GM až moc šílené, nebo zešílela ta ženština ve vedení holdingu. Možná to nakonec bude všechno trochu jinak. Nebo jde o přípravu na FCA?
20. 2. 2017 22:20
Re: Holden?
Pro GM by to mohl být dobrý krok. Záleželo by na detailech. Větší problém mám pochopit tenhle obchod z pohledu PSA. Kromě toho, že zvětší objem.
20. 2. 2017 18:26
Buick
V případě, že dojde k prodeji, je podle mě velmi pravděpodobné, že bude Opel, resp. PSA pro Buick dál vyvíjet a vyrábět auta, protože by to bylo výhodné pro obě strany.
Rozbalit vlákno
0
20. 2. 2017 18:57
54 mld korun, to je docela vtip
Jakoze Opel stoji 54 miliard korun jo?

Snad je to jen znacka "Opel". Jinak je to teda dost smutny, kdyz treba Facebook kupoval WhatsApp za 19 miliard USD (v dnesnim prepoctu cca 500 miliard korun)... to by bylo 9 Opelu za jeden WhatsApp... :P
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
20. 2. 2017 19:09
Re: 54 mld korun, to je docela vtip
Opel je stále akorát v dluzích, takže se nemůže zase nacenit o moc výše.
A srovnávat to s bublinami nakupování na internetu, to taky není moc realistické...
Re: 54 mld korun, to je docela vtip
Vezmeme to napoly? >:D
20. 2. 2017 21:16
Re: 54 mld korun, to je docela vtip
Přijde mi to taky levné, navíc v penězích dostanou jen polovinu. Porovnejte si, za kolik jsme si pořídili třeba Blanku v Praze. Za tolik Kellner nakoupil. Opel aspoň něco tvoří a vyrábí, O2 sem tam kupuje vymyšlené technologie a spekuluje jak nadrbat. Nové modely Opelu budou jistě úspěšné, vidím dobrej kauf.
Avatar - jozephko
20. 2. 2017 21:33
Ja by som za tým videl Číňanov...
Číňania - firma Dongfeng - vlastní v koncerne PSA 14 %. Je možné, že Číňania plánujú zvýšiť svoj podiel v PSA, a tým aj v Opli. Druhou možnosťou je, že Opel kúpia obkľukou prostredníctvom koncernu PSA.
Číňanom už patrí Saab (ale bez ochrannej známky Saab) a Volvo. Moc možností, čo by v Európe ešte mohli kúpiť, nemajú. Je celkom možné, že Nemci by s priamym predajom Oplu Číňanom nesúhlasili.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - peter222
20. 2. 2017 23:36
2 mld.
Neni to zlá cena to by si mohol dovoliť kúpiť aj český minister financii. Na slovensku známy pod krycím menom "Bureš" - dôverník ŠTB. ;-)
Rozbalit vlákno
2
21. 2. 2017 04:29
Re: 2 mld.
Na Slovensku? Myslím, že právě slovenský soud potvrdil, že ne. Tak nechápu, proč to píšeš takto?
21. 2. 2017 10:21
Re: 2 mld.
dolaru, to by musel Cesky ministr financi krast (pardon, vlastne cerpat) trosku vic nez cerpa ted aby mel 2 miliardy dolaru >:D
21. 2. 2017 10:19
zavirani fabrik
proc by melo bejt ve hre zavirani fabrik, vzdyt v soucasne dobe jsou extremne nedostatecne kapacity na vyrobu baterii, v Evrope dokonce zadna, a stavej se zde kvuli tomu jiz 3 fabriky na baterky, tak proc toho nevyuzit a misto auta tam proste vyrabet baterky, sak trh si je zada a kdys dnes jakykoliv vetsi zakaznik, ale i ten malej chce nejake mnoztvi baterek vetsi nez je objem nakupniho kosik v supermarketu, tak musi do Asie a platit z nich cla
Rozbalit vlákno
0