Ekonomika
Nový Holden Commodore měl přijít příští rok od Oplu...via - Insignia. Prodá GM Francouzům i Holden? Zatím je klid na klokaní stezce.... :-! [odkaz]
Celé je to postavené na hlavu. Opel je s ostatními značkami GM příliš silně propojený na to, aby se ho jen tak zbavili. Dobře, zbaví se tím ztrátové černé ovce, ale následně budou muset převzít veškeré její vývojové aktivity, vymyslet co s Buickem, aby měl v Číně čím zaujmout a překopat nabídku Holdenu. A ještě si, jako jeden z nejvýznamnějších světových hráčů, prakticky kompletně odříznou evropský trh.
Přesně tohle mě taky napadá. Celé je to pro GM až moc šílené, nebo zešílela ta ženština ve vedení holdingu. Možná to nakonec bude všechno trochu jinak. Nebo jde o přípravu na FCA?
V případě, že dojde k prodeji, je podle mě velmi pravděpodobné, že bude Opel, resp. PSA pro Buick dál vyvíjet a vyrábět auta, protože by to bylo výhodné pro obě strany.
Jakoze Opel stoji 54 miliard korun jo?
Snad je to jen znacka "Opel". Jinak je to teda dost smutny, kdyz treba Facebook kupoval WhatsApp za 19 miliard USD (v dnesnim prepoctu cca 500 miliard korun)... to by bylo 9 Opelu za jeden WhatsApp... 😜
Snad je to jen znacka "Opel". Jinak je to teda dost smutny, kdyz treba Facebook kupoval WhatsApp za 19 miliard USD (v dnesnim prepoctu cca 500 miliard korun)... to by bylo 9 Opelu za jeden WhatsApp... 😜
Opel je stále akorát v dluzích, takže se nemůže zase nacenit o moc výše.
A srovnávat to s bublinami nakupování na internetu, to taky není moc realistické...
A srovnávat to s bublinami nakupování na internetu, to taky není moc realistické...
Přijde mi to taky levné, navíc v penězích dostanou jen polovinu. Porovnejte si, za kolik jsme si pořídili třeba Blanku v Praze. Za tolik Kellner nakoupil. Opel aspoň něco tvoří a vyrábí, O2 sem tam kupuje vymyšlené technologie a spekuluje jak nadrbat. Nové modely Opelu budou jistě úspěšné, vidím dobrej kauf.
Číňania - firma Dongfeng - vlastní v koncerne PSA 14 %. Je možné, že Číňania plánujú zvýšiť svoj podiel v PSA, a tým aj v Opli. Druhou možnosťou je, že Opel kúpia obkľukou prostredníctvom koncernu PSA.
Číňanom už patrí Saab (ale bez ochrannej známky Saab) a Volvo. Moc možností, čo by v Európe ešte mohli kúpiť, nemajú. Je celkom možné, že Nemci by s priamym predajom Oplu Číňanom nesúhlasili.
Číňanom už patrí Saab (ale bez ochrannej známky Saab) a Volvo. Moc možností, čo by v Európe ešte mohli kúpiť, nemajú. Je celkom možné, že Nemci by s priamym predajom Oplu Číňanom nesúhlasili.
Neni to zlá cena to by si mohol dovoliť kúpiť aj český minister financii. Na slovensku známy pod krycím menom "Bureš" - dôverník ŠTB. 😉
proc by melo bejt ve hre zavirani fabrik, vzdyt v soucasne dobe jsou extremne nedostatecne kapacity na vyrobu baterii, v Evrope dokonce zadna, a stavej se zde kvuli tomu jiz 3 fabriky na baterky, tak proc toho nevyuzit a misto auta tam proste vyrabet baterky, sak trh si je zada a kdys dnes jakykoliv vetsi zakaznik, ale i ten malej chce nejake mnoztvi baterek vetsi nez je objem nakupniho kosik v supermarketu, tak musi do Asie a platit z nich cla
PS: Ono se to taky Buicku vydělává, když náklady na vývoj nese Opel a Buick pak příjde k hotovému a jen rýžuje peníze v Číně.
Buick GM určitě neprodává, v Čína se prodává naprosto špičkově.
[odkaz]
[odkaz]
"PSA taking the majority stake would unlock an opening into the US market, which has been a long-held long-term target of the group. This could be its way in."
Ohledně Buicku je to v tom linkovaném článku : "It’s likely that in the short term either GM will keep sufficient Opel shareholding to keep the Buick taps open, or that PSA will earn a windfall in building cars on contract for GM."
Samozřejmě. Přeci si GM neodrovná Buick. Zajištění dodávek stávajících modelů, jako by se nic nezměnilo, je logický krok. I z pohledu PSA by bylo logické si zajistit odbytiště, jinak jim poklesne vytížení továren. Jen se dohodnout (sice je to žádoucí výsledek pro obě strany, je tu však otázka peněz).
"Vstup na zámořský trh je pro evropského výrobce bez zastoupení finančně obrovsky nákladná záležitost. Nejjednoduším způsobem jak se dostat na cizí trh je prostřednictvím nějaké místní zavedené značky, která má zavedenou servisní a dealerskou síť. To se ovšem dělá hodně těžko, když ty dvě značky nemají skoro nic společného. Jedním ze způsobů jak tohle zvládnout je např. společná platforma, připadně nějaká licence na určitou technologii, kterou vlastní ten druhý výrobce. (například takový Fiat, ten se do USA dostal koupí Chrysleru...)
V případě PSA a Opelu jde o to, že PSA chce koupit Opel i s technologiemi které momentálně využivá GM. Bez nich by koupě Opelu nedávala žádný smysl.Tím, že PSA koupí majoritní podíl akcií Opel, bude de fakto jeho vlastníkem a to jim umožňuje využívat (stejně jako tomu bylo v případě Saabu) určité platformy a technologie GM (tedy abych byl přesný platforma Epsilon 2 a i její nástupce patří spíše Opelu, protože byla vyvinuta německými inženýry v Rüsselsheimu a dokonce se na jejím vývoji podílel Saab)
Pokud PSA vstoupí do USA, nebude muset předem budovat nákladnou servisní síť, ale bude moci ( minimálně ze začátku) využívat zdroje GM díky použité platformě. V podstatě cokoliv co bude oboustranně výhodné pro GM i PSA. Vše záleží na dohodách a podrobnostech toho dealu. Jak jsem už napsal, koupí Opelu získá PSA možnost používat jak platformu Epsilon2, tak i jejího nástupce platformu E2XX na které stojí nová Insignia. (myslím, že o tu jim jde především) i když zkušenosti s hybridní Amperou by se francouzům mohly hodit také..... V podstatě stačí, když na nové platformě sdílené v nově vzniklém koncernu (PSA-Opel) postaví další generaci DS
Třeba se nakonec nedohodnou kdo ví, záleží jistě na tom kolik PSA hodná nabídnout peněz a něco mi říká, že francouzi se budou zase prozměnu snažit vyrazit ty peníze z číňanů, protože je imho sami nemají (a tohle se zase pro změnu nebude líbit GM )"
Navíc ta Epsilon 2 pomalu končí a nahrazují ji jiné platformy.
PSA nepotřebuje dostat do USA Opel, jde jim o DS...
XTS bude velmi brzo končit, dávám tomu max rok.
nová Impala dostane novou platformu P2XX kterou má nový už výráběný Buick LaCrosse, což je prodloužená platforma E2XX, což je nástupce tvé oblíbené Epsilon II.
Velmi, ale velmi pochybuji, že GM dá PSA E2XX i P2XX k dispozici, maximálně tu výběhovou Epsilon II, na které bude jen trio Regal, Insignia a Malibu.
A pokud jde o to, že jim je Opel ukradený, tak nějak nepředpokládám, že by německá vláda nečině pozorovala, jak jim likvidují významného zaměstnavatele.
Ohledně továren nevidím žádný zákonný způsob, jak by německá vláda mohla zakázat soukromé firmě zavřít neprosperující továrnu. Možná se jim to nebude líbit, ale to je asi tak všechno co s tím můžou udělat ....
Přesto není uzavření takové továrny jednoduché. A v tomhle případě by to mohlo mít zajímavý politický rozměr.
Přijde mi však zvláštní, že na jednu stranu píšeš, že jim na Opelu nezáleží. A na druhou stranu, že Opel kupují, aby zvětšili objem. To by totiž museli zákazníci Opelu přejít k PSA. To se podle mne jen tak nestane. A říkám si, jaká strategie přetahování zákazníků vyžaduje akvizici. V jiných odvětvích se to dělá, ale u automobilky...