A nikdy nebude. Cinkrlátka a bižuterie z toho kvalitní auto neudělá. A skutečna kvalita by je stála tolik, že by si to už vůbec nikdo nemohl koupit. Hold, poslední pravý evropský socialismus něco stojí.
Jestli si za to hoši z PSA nemůžou sami. Ceny aut s logem DS jsou prémiové, přitom zákazník ví, že jde pořád jen o vylepšené standardní citroëny (a není ochoten za vylepšenou konfekci tolik platit).
Nedivím se, že jakž takž táhne jen DS 3. Čtyřkou citroën vyklidil pole třídvéřových modelů (vzpoměňme na Xsaru coupé nebo C4 coupé - to byly vozy, které chytly za srdce), navíc nemožnost stáhnout sklo v zadních dveřích zamrzí... Pětka sice názvem evokuje, že by snad měla vycházet z C5, vychází ale z Picassa (a postrádá mimo jiné hydroodpružení - to, co dělá citroën citroënem).
Facit: Mrzí mě to o to víc, že jde o mou oblíbenou značku (posledních skoro deset let jsem strávil za volantem citroënů - 2 x xsara, nyní C5).
DS5 vypadá opravdu gradiózně, interiér je krása, ale když pak má člověk dát více než mega za auto s torzkou, nijakými jízními vlastnostmi a dýchavičným motorem, navíc jen předohrab, tak se sny o prémii rychle mění v úprk ze salónu. takhle se to holt nedělá. když chcu dělat drahé věci a prodávat je ve velkém, musím je udělat pořádně - koncepčně. přitom by stačilo tak málo. dvoulitr biturbo diesel lehce přes dvěstě koníků, haldex a hlavně kvalitní automat a pořádný podvozek. zajímavé, že na opačné straně spektra, u Cactusu, to jde. DS 6WR bude imho totální propadák a jen další nákladová koule na noze skomírající automobilky.
Tak což o to, v Číně se prodá kde co, když na to nalepíš tunu chromu a vydáváš za evropskou prémii...S DS5 souhlas, tu jsem nepochopil. Model, který má být (prozatimním) vrcholem značky a tak odfláknutý. Nejen pokroucené plechy a chrom dělají auto...
Asi čekali na novou platformu, na tu tohle auto maj posadit myslim příští rok. Pak by varianta s novym 6tikvaltem a dvolitrem 133 kW a 400 Nm nemusela bejt špatná
od kedy prisli do vyroby, ze to nie je najstastnejsia volba kam by mal smerovat citroen som sa uz vyjadril davnejsie... a obavam sa ze klesat budu aj nadalej... gycovy dizajn DS za cenu nemeckej premie ma sancu jedine v cine... v eu to mozu zabalit .. cesta k zachrane tadial ozaj nevedie
s upadající Evropou se přestává globálně počítat. My jsme se tu tak zabetonovali byrokracií a extrémním zdaněním, že je jakýkoliv hospodářský růst prakticky vyloučen. Než se tady rozjede výroba čehokoliv, stojí to nehorázné množství drahého papírování a házení klacků pod nohy hordou zbytečných úředníků. Za tu dobu Číňan dávno stejný produkt ve velkém hrne na trh a za státem dotované ceny poštovného posílá po světě. Práce je tu také zdaněna násobně víc než v Asii. Růst je už jen na dluh - politici se plácají po zádech, když nás každý rok zadluží "jen" o dalších 100 miliard. Průměrný plat? V koreji kolem 50 tisíc měsíčně, Čína už nás taky pomalu předhání.
Takže se ani nedivím, že se DS už Evropou tolik nezabývá a vyvíjí pro trhy které skutečně rostou. Btw. Citroen má tu smůlu, že jej doslova zabily nesmyslné evropské normy - hlavně ty na "ochranu hloupých chodců". Ty mu nedovolí postavit auto s klínovitým profilem, který byl dlouhou dobu poznávacím znamením Citroenu. Ty super vysoké čumáky nekorespondují s jeho aerodynamickou minulostí. Pár zbytečných kýčovitých kousků chromu už to nezachrání.