Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje Citroënů DS klesají, situaci chce zvrátit SUV 6WR

David Bureš
Diskuze (20)
Zatímco v Evropě se značce DS od Citroënu letos příliš nedaří, v Číně je situace opačná.

Luxusní divize DS automobilky Citroën se počínaje 1. června stala samostatnou značkou, která v koncernu PSA doplňuje Peugeot a Citroën. První měsíc samostatné značky ale ukázal, že by měla zapracovat na prodejních výsledcích. Prodeje vozů s písmeny DS v názvu letos zatím klesají.

Za prvních šest měsíců roku se na celém světě prodalo 63.789 automobilů s logy DS, což je o výrazných deset procent méně než ve stejném období loňského roku. Ještě výraznější propad tyto prémiové vozy zažily v Evropě, 50.056 prodaných kusů znamená o 21 procent horší výsledek než před rokem.

Sám Citroën podle serveru Automotive News Europe vysvětluje výsledky značky DS v prvním pololetí roku složitou situací na evropských trzích. Prodeje nových aut v Evropě ale v posledních měsících již rostou, vážnějším problémem pro značku bude spíše stárnoucí modelová nabídka.

Nejprodávanější model značky – malé DS 3 – je na trhu již od začátku roku 2010. Třeba na francouzských silnicích je už vcelku okoukaným vozem, což zákazníkům může vadit. Zájem klientů o tento model se pokusí zvýšit na jaře představené modernizované provedení.

Kompaktní DS 4 a MPV DS 5 už mají na svém krku také pár let. První se prodává od konce roku 2010, druhé dorazilo na trh v roce 2011. Tyto modely se faceliftu zatím nedočkaly.

Místo na poněkud problémové evropské trhy se DS chce v následujících letech zaměřit na přece jen perspektivnější čínský trh, kde během letošního roku začne prodávat dva nové modely. Již od dubna se v nejlidnatější zemi světa prodává sedan DS 5LS, v září bude následovat SUV DS 6WR. Právě od auta vycházejícího z loňského konceptu Wild Rubis si značka mnohé slibuje, jeho prodej na starém kontinentu ale stále potvrzen nebyl.

Sázka na Čínu se DS zatím vyplácí. V prvních šesti měsících roku zde prodala 10.482 aut, zatímco před rokem jen 957. Za růstem prodejů hledejme rozšíření nabídky o sedan DS 5LS a fakt, že se tento model spolu s MPV DS5 začal vyrábět přímo v Číně. DS prodává svá auta na čínském trhu od roku 2012, od začátku zde působí jako samostatná značka.

Analytici věří, že nápad nového šéfa koncernu PSA Carlose Tavarese udělat z divize DS samostatnou značku má šanci na úspěch. Vytvoření samostatné značky podle názoru analytika Iana Fletchera zvýrazní rozdíly mezi vozy Citroën a DS. Zatímco dosud zákazník kupoval „jen“ Citroën, nově bude kupovat Different Spirit (odlišný duch).

David Bureš
Diskuze (20)
3. 9. 2014 00:44
Co je zajímavé,
s upadající Evropou se přestává globálně počítat. My jsme se tu tak zabetonovali byrokracií a extrémním zdaněním, že je jakýkoliv hospodářský růst prakticky vyloučen. Než se tady rozjede výroba čehokoliv, stojí to nehorázné množství drahého papírování a házení klacků pod nohy hordou zbytečných úředníků. Za tu dobu Číňan dávno stejný produkt ve velkém hrne na trh a za státem dotované ceny poštovného posílá po světě. Práce je tu také zdaněna násobně víc než v Asii. Růst je už jen na dluh - politici se plácají po zádech, když nás každý rok zadluží "jen" o dalších 100 miliard. Průměrný plat? V koreji kolem 50 tisíc měsíčně, Čína už nás taky pomalu předhání.
Takže se ani nedivím, že se DS už Evropou tolik nezabývá a vyvíjí pro trhy které skutečně rostou. Btw. Citroen má tu smůlu, že jej doslova zabily nesmyslné evropské normy - hlavně ty na "ochranu hloupých chodců". Ty mu nedovolí postavit auto s klínovitým profilem, který byl dlouhou dobu poznávacím znamením Citroenu. Ty super vysoké čumáky nekorespondují s jeho aerodynamickou minulostí. Pár zbytečných kýčovitých kousků chromu už to nezachrání.
29. 7. 2014 11:31
Re: Zazdili to...
Právě pět dveří je o dvě více než bych chtěl (ano, jsem zmlsán xsarou s třemi dveřmi :))
29. 7. 2014 11:31
Re: Zazdili to...
Ale že tam neumožnili stahování aspoň do poloviny nebo výklopná zadní okna jako u C1, to mi hlava nebere...
Avatar - maros
28. 7. 2014 22:23
Re: Holt není to VW
A nikdy nebude. Cinkrlátka a bižuterie z toho kvalitní auto neudělá. A skutečna kvalita by je stála tolik, že by si to už vůbec nikdo nemohl koupit. Hold, poslední pravý evropský socialismus něco stojí.
Avatar - maros
28. 7. 2014 22:20
Francouzká kvalita, za premiové ceny
>:D