Prodeje Citroënů DS klesají, situaci chce zvrátit SUV 6WR
Luxusní divize DS automobilky Citroën se počínaje 1. června stala samostatnou značkou, která v koncernu PSA doplňuje Peugeot a Citroën. První měsíc samostatné značky ale ukázal, že by měla zapracovat na prodejních výsledcích. Prodeje vozů s písmeny DS v názvu letos zatím klesají.
Za prvních šest měsíců roku se na celém světě prodalo 63.789 automobilů s logy DS, což je o výrazných deset procent méně než ve stejném období loňského roku. Ještě výraznější propad tyto prémiové vozy zažily v Evropě, 50.056 prodaných kusů znamená o 21 procent horší výsledek než před rokem.
Sám Citroën podle serveru Automotive News Europe vysvětluje výsledky značky DS v prvním pololetí roku složitou situací na evropských trzích. Prodeje nových aut v Evropě ale v posledních měsících již rostou, vážnějším problémem pro značku bude spíše stárnoucí modelová nabídka.
Nejprodávanější model značky – malé DS 3 – je na trhu již od začátku roku 2010. Třeba na francouzských silnicích je už vcelku okoukaným vozem, což zákazníkům může vadit. Zájem klientů o tento model se pokusí zvýšit na jaře představené modernizované provedení.
Kompaktní DS 4 a MPV DS 5 už mají na svém krku také pár let. První se prodává od konce roku 2010, druhé dorazilo na trh v roce 2011. Tyto modely se faceliftu zatím nedočkaly.
Místo na poněkud problémové evropské trhy se DS chce v následujících letech zaměřit na přece jen perspektivnější čínský trh, kde během letošního roku začne prodávat dva nové modely. Již od dubna se v nejlidnatější zemi světa prodává sedan DS 5LS, v září bude následovat SUV DS 6WR. Právě od auta vycházejícího z loňského konceptu Wild Rubis si značka mnohé slibuje, jeho prodej na starém kontinentu ale stále potvrzen nebyl.
Sázka na Čínu se DS zatím vyplácí. V prvních šesti měsících roku zde prodala 10.482 aut, zatímco před rokem jen 957. Za růstem prodejů hledejme rozšíření nabídky o sedan DS 5LS a fakt, že se tento model spolu s MPV DS5 začal vyrábět přímo v Číně. DS prodává svá auta na čínském trhu od roku 2012, od začátku zde působí jako samostatná značka.
Analytici věří, že nápad nového šéfa koncernu PSA Carlose Tavarese udělat z divize DS samostatnou značku má šanci na úspěch. Vytvoření samostatné značky podle názoru analytika Iana Fletchera zvýrazní rozdíly mezi vozy Citroën a DS. Zatímco dosud zákazník kupoval „jen“ Citroën, nově bude kupovat Different Spirit (odlišný duch).