Ano, standard některých prodejen je diskutabilní. Zrovna tak jako osobnosti prodejců. Chybí mi však přihlédnutí k množství uzavřených prodejů. Je docela možné, že některý dealer má prostory nic moc, ale prodeje vysoce nadprůměrné. Co s ním? :-!
Ale nemá na něj třeba pozemek. Nebo stavební možnosti v dané lokalitě. Staré salóny často stojí v místě, kde se nemají kam rozšiřovat a i když mají úspěch, mohou pro ně "nové standardy" být likvidační. Tohle je výhodné pro ty, kdo stojí někde na okraji.
Nechci nic rikat, ale to by si mela zaplatit boleslav, kdyz neco chce, nebo aspon prispet, vite vubec kolit takova prestavba na par ptakovin vyjde? :-) treba pred 3 lety ste delal rekontrukci, protoze to chteli tak a tak, nyni jste splatil uver a chteji po vas zase neco? Dopadne to tak, ze servisy budou dal, jen nebudou origos Skoda a budou mit vice znacek treba :-) a lidi zvykli tam jezdit budou jezdit dal, protoze origos skoda, je skoro to same co autorizovany servis :-)
Tento trend jsem viděl již před 30ti léty v Austrálii. Nakonec to dopadlo tak, že si fabrika vybrala pár dobře prosperujících dealershipů ve vhodných lokalitách, ty pak koupila, investovala dalších x milionů a těm, kteří se "nesnažily" neobnovila smlouvu. A bylo vymalováno. :-!
Ono je to celé postavené na hlavu . To co říká třeba Klaus "trh vyřeší vše" by se zde právě hodilo . Když někdo prodává hodně aut a prostory podle nového nevyhovují tak je otázka jestli zákazník toto vyžaduje . Kupec ani tak nepřemýšlí podle toho jak je přepychová prodejna ale jak je ochotný a znalý prodejce a taky jak se se k němu budou chovat až později přijede s nějakým problémem . Nelíbí se mě třeba to když jedna firma zaštítí OPEL , ŠKODA , KIA apod . Na tom je vidět že nemá vztah ke konkrétní značce ale jde jen o obchod . Dochází ke komickým situacím ,že zaměstnanec stejné firmy vychvaluje jak je KIA skvělá ,ale když člověka nezlomí tak ho pošle ke kolegovi co prodává Škodovku .... :-):-):-)
Ale ono jde jen o obchod. Zakaznik to asi nevyzaduje, ale kdyz ted prijdes do autosalonu tak si budes myslet, ze jdes minimalne pro Mercedes a Skodu to nestalo ani kacku. U Skody je dost velky priplatek za dojem neceho navic, tak ho tedy musis nekde videt.
Ano, trh vyřeší vše, ale my jsme bohužel byli z fungování trhu 42 let vyřazeni. Teď se to snažíme dohnat. Kácí se les a lítají třísky. Bude to ještě nějaký ten rok trvat. :-!
obecne - dokud bude zcela bezne dostavat na auta kategorie Fabia / Octavia slevy ca 15-17 procent i pro subjekty s velmi malym odberem do 20 aut rocne, tak je zrejme, ze je stale kde brat a na podobne megalaony zdoje i nadale budou na strane vyrobce i dealeru... holt nekdo megasalon vyzaduje, nekomu je to putna a soustredi se na kvalitu produktu samotneho.
novy jicin ..... tak prave cez neho som raz siel ( zatial prvy aj posledny krat ) ked som siel kedysi davno na CZ fabiou .. bola to vlastne moja prva jazda na cz... a sla hned cez novy jicin ..... mate tam krasne kruhace v meste... dodnes si na to spominam stacilo opustit slovensko a zrazu v kazdej vesnicke pekny kruhac ... kdez to u nas same otravne semafory....
Novy Jicin je v kruhovych objezdech skutecne extrem. Zas na druhou stranu si uz nepamatuju, jak to tam vypadalo predtim a jaky tam byl provoz. Taky je treba rict, ze co kruhovy objezd to docela velka krizovatka a kdyby vsude byly svetla, tak by Jicin projet trvalo 15 minut. Takhlek k tomu staci 3.
mate ich tam v jicine niekolko takmer za sebou tusim... jeden za druhym.,. ale tak su prakticke tak preco nie , ja mam kruhace rad ;-) ... uz len matne si spominam ako som ziral ked som opustil slovenske hranice a zrazu v kazdej vesnicke a meste u vas kruhac ... parada .. u nas mame semafory a stopky hadam este aj v slepej ulici... je vidiet ze ste predsa len v tomto kusok dalej ako my
kruhace su prakticke... a aj u nas sa uz pomaly mnozia.... ;-) ... mesta prerabaju neprehladne zdlhave semaforove krizovatky na kruhace.... vid Poprad, Presov, Michalovce a podobne .. ako sofer hovorim len jedno.... konecne a chvala bohu :yes:
na Slovensku je tusim nieco vyse 60 autorizovanych predajcov znacky skoda.... podobne ako v cz aj u nas su skody poctom predajcov v presile voci inym znackam..... ktorych vacsina ma maximalne tak zo 10-15 predajcov na uzemi nasej republiky...
pocet predajcov skody povedzme s takym peugeotom alebo mazdou sa samozrejme u nas neda zrovnavat.... skoda je u nas stale ako doma.... a pocet jej predajcov u nas je stale vyssi ( niekolkonasobne ) oproti "zahranicnej" konkurencii
Spíše se poučili z Asijských trhů. Tam se kupuje všechno co je ze "západu" a nikoho v zásadě nezajímá jaká je kvalita produktů. A u nás mají své (věrné) jisté, tak proč mít
tolik dealerů?
To by me zajimalo, odkud to moudro mas...
Na asijskych trzich se zbozi "ze zapadu" totiz kupuje prave proto, ze jeho kvalita je obvykle o rad vyssi, nez kvalita mistnich vyrobcu - tedy prave proto, ze kupujici zajima uroven kvality cim dal vice a jsou ochotni za kvalitnejsi zbozi vice zaplatit.
Ze zapadu v asii jo? >:D nejprodavaneji jsou v asii japonci, ty jsou na vychode. Kdo byl nekolikrat v nejedne asijske zemi to potvrdi :-) a ze takovych lidi znam, co tam bylo a nekteri tam i ziji :-)
Nechápu proč se tolik řeší, že Škodovka má novou image salonu. Stejně to má i třeba Renault, Dacia i snad Mazda měnila design prodejen. Prostě, když chcete prodávat škodu nebo cokoliv jiného v rámci frančízingu, musíte se přizpůsobit jednotnému designovému jazyku "mateřské firmy". Tak je to všude. Třeba McDonald. Když si ho chcete otevřít, taky musí splňovat standarty McDonaldu a nemůžete si ho otevřít někde ve stodole. Pokud nechce, nebo nemáte peníze, tak to musíte prostě zavřít.A ten kdo prodává a plní plány, tak peníze určitě na to mít bude.
Ale McDonald nemění design každých 5 let. Prodejce je potřeba držet pod krkem, aby neměl roupy. A to se nejlépe daří ( díky požadavkům na design ) se zadluženým prodejcem ;-) . To je dle mého hlavní důvod, proč ( nejen ) automobilové značky tak rády mění to, čemu říkají "standardy".
Jenom tě poopravím. Prodejci aut - autorizovaní dealeři nejsou franšízanti, ale koncesionáři, což je zcela jiný obchodně právní vztah.
Aniž bych se chtěl zastávat Škody Auto, stejně jako jiných výrobců, automobilky poměrně včas předem avizují připravované změny, ekonomicky dopadající na koncesionáře. Včas zde znamená roky. V okamžiku první čáry grafika, který tvoří nový design showroomu, se to dozvídají i dealeři na tzv. dealerských dnech - pravidelném setkávání dealerů s představiteli automobilky.
Někde jsem tady zaznamenal nesmysl o marži na vozech Škoda ve výši 15 a více procent. Pro informaci uvádím, že průměrná marže na Fabii je 5 procent v závislosti na motorizaci, výbavě, velikosti prodejce, jeho ročnímu prodejnímu cíli a plněných tzv. corporate identity (to jsou ony standardy). Rozdíly jsou potom v jednotkách procent maximálně. Vyšší řady modelů jsou maržovány stejným principem, jen jsou základní marže posazeny výše. Oněch (alespoň) 15 procent je však pouze snem prodejců. Ale je pravda, že marže je jen jednou ze složek možného zisku při prodeji vozu. Servisní služby tím nemám na mysli.
Chápu zastánce malých prodejců s prastarou stavbou. Mě ale třeba nebaví čekat v místnosti přecpané třemi vozy, stoly prodejců, stoly příjmů zakázek a v hororovém případě navíc ještě stoly skladníků a prodejního místa příslušenství. Někde v rohu většinou stojí dispenzer s barelovou vodou a po stěnách nevkusně rozmístěné plakáty na téma Škoda. Tyto prostory mají na dnešní poměry rozlohu většího obýváku s kuchyní. Chápu odpůrce velkých skleníků, kde je sice místo, kam vás jako zákazníka usadí a nabídnou kávu, ale požadovaná (a očekávaná) kvalita provedené opravy/servisu zdaleka neodpovídá požadované sumě za takovou službu. Ruku na srdce, kdybyste byli výrobci aut, chtěli byste, aby se vaše auta prodávala v nevyhovujících prostorách? Já ne. Ale taky bych nechtěl, aby se říkalo, že servisní technici v síti jsou bez funkční diagnostiky pouhými amatéry při opravě/servisu vozu. A tak to bohužel je. Proto si myslím, že Škoda měla nejdřív šlápnout na toto kuří oko, a showroomy, ač je potřeba je modernizovat, měla řešit později. Škoda měla dát dealerům třeba 3 roky ochranné lhůty, než začne odebírat koncese. Třeba i individuálně v závislosti na prodejních číslech jednotlivých obchodníků.