Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodejní síť Škody Auto by mohla prořídnout, kvůli novým standardům

Jan Mička Jan Mička 13. 7. 2015 • 11:40
32
Aktuálně má Škoda Auto v Česku 211 prodejních míst. Přibližně sedmina z nich bude možná od příštího roku nabízet pouze originální servis.

Nová éra, širší nabídka modelů a nové standardy – to jsou jedny z klíčových oblastí současného vývoje Škody Auto. Automobilka má aktuálně na českém trhu 211 prodejních (a 257 servisních) míst, do konce letošního roku by však mohlo až třicet showroomů ukončit svou hlavní činnost. Důvodem je nutnost jejich přestavby a nastavení nových procesů při prodeji a servisů vozů mladoboleslavské značky, avšak ne všichni prodejci jsou na tyto změny připraveni.

Podle Luboše Vlčka, šéfa prodejní organizace Škody Auto pro Českou republiku, by u nás mohla značka od příštího roku mít zhruba 180 prodejních míst. Nejnovější standardy v současnosti splňuje a své showroomy přestavělo asi šestašedesát prodejců, zaznívají však veskrze pozitivní ohlasy, které mohou motivovat i další dealery. Podle Vlčka je nutné vozy prezentovat v určitém prostředí, které autosalony z počátku devadesátých let nenabízejí. Jde hlavně o kapacitu prodejen co do výstavní plochy, které na tak širokou nabídku modelů a budoucí prodejní plány již zkrátka nestačí.

Finanční stránku si každý z prodejců řeší sám, Škoda Auto však poskytuje odborné poradenství, kontakty na dodavatele vybavení a architektonický servis. Cílem je, aby se noví zákazníci v showroomech cítili lépe a bylo o ně adekvátně postaráno.

Oficiální stanovisko ohledně úbytku prodejních míst Škoda Auto nevydala. Prodejci, kteří na nové standardy ohledně showroomů nepřistoupí, však budou moci dále provozovat servis. Zároveň se naskytne příležitost novým firmám, které mají o prodej vozů největší tuzemské automobilky zájem. Dealerem se totiž může stát každý, kdo splní jasně stanovené podmínky.

Témata
15. 7. 2015 00:49
Nový showroom - zbytečnost či nutnost?
Chápu zastánce malých prodejců s prastarou stavbou. Mě ale třeba nebaví čekat v místnosti přecpané třemi vozy, stoly prodejců, stoly příjmů zakázek a v hororovém případě navíc ještě stoly skladníků a prodejního místa příslušenství. Někde v rohu většinou stojí dispenzer s barelovou vodou a po stěnách nevkusně rozmístěné plakáty na téma Škoda. Tyto prostory mají na dnešní poměry rozlohu většího obýváku s kuchyní. Chápu odpůrce velkých skleníků, kde je sice místo, kam vás jako zákazníka usadí a nabídnou kávu, ale požadovaná (a očekávaná) kvalita provedené opravy/servisu zdaleka neodpovídá požadované sumě za takovou službu. Ruku na srdce, kdybyste byli výrobci aut, chtěli byste, aby se vaše auta prodávala v nevyhovujících prostorách? Já ne. Ale taky bych nechtěl, aby se říkalo, že servisní technici v síti jsou bez funkční diagnostiky pouhými amatéry při opravě/servisu vozu. A tak to bohužel je. Proto si myslím, že Škoda měla nejdřív šlápnout na toto kuří oko, a showroomy, ač je potřeba je modernizovat, měla řešit později. Škoda měla dát dealerům třeba 3 roky ochranné lhůty, než začne odebírat koncese. Třeba i individuálně v závislosti na prodejních číslech jednotlivých obchodníků.
15. 7. 2015 00:27
Re: Salon
Jenom tě poopravím. Prodejci aut - autorizovaní dealeři nejsou franšízanti, ale koncesionáři, což je zcela jiný obchodně právní vztah.
Aniž bych se chtěl zastávat Škody Auto, stejně jako jiných výrobců, automobilky poměrně včas předem avizují připravované změny, ekonomicky dopadající na koncesionáře. Včas zde znamená roky. V okamžiku první čáry grafika, který tvoří nový design showroomu, se to dozvídají i dealeři na tzv. dealerských dnech - pravidelném setkávání dealerů s představiteli automobilky.
Někde jsem tady zaznamenal nesmysl o marži na vozech Škoda ve výši 15 a více procent. Pro informaci uvádím, že průměrná marže na Fabii je 5 procent v závislosti na motorizaci, výbavě, velikosti prodejce, jeho ročnímu prodejnímu cíli a plněných tzv. corporate identity (to jsou ony standardy). Rozdíly jsou potom v jednotkách procent maximálně. Vyšší řady modelů jsou maržovány stejným principem, jen jsou základní marže posazeny výše. Oněch (alespoň) 15 procent je však pouze snem prodejců. Ale je pravda, že marže je jen jednou ze složek možného zisku při prodeji vozu. Servisní služby tím nemám na mysli.
14. 7. 2015 23:33
Re: Škoda
asi moc ne, když se toho chtějí zbavit
14. 7. 2015 17:44
Re: Nový štandard.
Topere, článek je o autosalonech a ne o kruháčích, nespamuj a raději makej.
14. 7. 2015 15:27
Re: Stardandy ?
Ale vzdyt u nas to bylo porevoluci to same... Zapad, zapad, amerika, ale stejne byly nejprodavanejsi skodovky.