Souhlasím, Škoda je královnou úprav i přestaveb, např. ze staré Octavie traktor, atd. Předpokládám v brzké době několik návodů jak z Kodiaqa udělat Humvee IRAQ LIMITED EDITION.
Zapomeň.
Kodiaq je ikona, kterou žádnou úpravou zlepšit.
Copaks včera nečetl, jak má šanci v armádě? Hummera si dává k snídani.
A lůza ričí. Sní svůj sen. A ACZ je krmí novými a novými články, které mají v nadpisu to božské slovo "Kodiaq"!!!
>:D >:D >:D
Včera jsem viděl něco, z čehož jsem nevěděl, jestli se smát, nebo brečet.... černý Kodiaq v základu na plechu >:D Takovouhle bídu snad v základu nevypustí ani Dacie... :/
Tak napřed by to chtělo si trochu ověřit informace.. Kodiaq ani v základu není na plecháčích... To že si tam pak někdo dá plechy není vina Škodovky.. ;) Jinak je celkem sranda, že se za tohle nesměješ třeba Mercedesu, který je schopný ti je dát v základu..
Mě je uplně jedno, co tam je v základu, když se podívám jinde, tak Škodovka základ vs lepší výbavy je propastný rozdíl, to u jiných mainstreamových automobilek takový šok není a to jak v interiéru, tak exteriéru :-)
To auto v základu vypadá žalostně, stejně jako Oktávka Active (viděls to někdy?). A směju se za to všem, u koho jsem se přesvědčil, naopak všechna čest jiný automobilkám, kde modely "již od" nevypadají tak, že se za ně musíš stydět :-)
To je pravda, já jen napsal, že to auto vypadalo hrozně >:D Jestli je tam dal majitel, nebo to tak je z výroby (Superb to tak pokud vím třeba má a vše níže od Oktávky po CiGo). Kdoví, jestli po nějaké chvíli nevyjede Kodiaq Junior a podobné super akce :) Nebo po první vlně objednávek ty hliníky seberou ze základu :)
V čem je Kodiaq Active od Stylu tak jiný? Pokud beru exteriér, tak to jsou světla, kola, stříbrný rámeček okolo bočního prosklení a barva lyžin...V interiéru je potom napříč verzema jiný dekor, v Active chybí stříbrné rámečky okolo výdechů klimatizace a má jiné sedačky.. To je vše.. Kde je ten propastný rozdíl?
V prvním komentáři jsi kopal do Škodovky kvůli kolům, to ti nevyšlo, tak se to snažíš stočit jinam.
A pokud se budeme bavit o Octávce, tak tam je to úplně stejný jako u Kodiaqu, s tím rozdílem, že u Octy Active chybí loketní opěrka (což pravda nechápu) a nemá stříbrný dekor na volantu a pokud bysme se bavili o verzi před faceliftem, tak ještě záslepky mlhovek (nepěkné) ... A podobně je to u každého jiného auta..
Jinak jsem ještě nepochopil tu část o Superbu (co tak má?) Pokud se bavíme o kolech, tak plechy nemá..
Ano,popsal si to, ty detaily, co chybí v Active, to je ten rozdíl... horší sedačky, horší dekory, absence stříbrných lišt, z venku, ze vnitř, světla.. celek pak působí jako chudé auto.
A které to tak nemá? Renault, Ford, VW... :-)
Koukám, že jsem rýpl do vosího hnízda a slétl se na mě fanklub nové stránky o Kodiaqu co? :D Smířte se, že ty holátka od Škodovky vypadají jak pro sociálně slabší... to si mateřské VW ani jiné značky u svých modelů nedovolí :) A ceny nejsou nutně vždy vyšší..
Opět demagogie. Třeba VW a jeho modely se takto také odlišují. A proč ne nakonec? Proč by mělo provedení za polovinu vypadat stejně jako to podstatně dražší? Srovnej si třeba vzhled nového Tiguanu, ty ozdobné lišty a pod. základní verze taky nemá.
A sedni si do toho Tiguanu v základu a pak do Kodiaqa :-)
Mě je osobně jedno, jak taková Škodovka vypadá, protože za cenu, kterou je, bych si ji nekoupil s vědomím toho, že konkurence mi za tu cenu nabídne hezčí auto... je to spíše takové plivnutí na chudšího zákazníka, kdy mu dávají najevo, že na to nemá...
V širším rodinném kruhu či jako služebáky byly Oktávky elegance/style a ve více generací ta výbava chudla a chudla.. vše se zavádělo za příplatek.... Mám služebního Supa Eleganci a také žádná sláva na to , kolik to stálo ...
Mám u Golfa opačný problém. Líbí se mi Comfortline dekor a Highline ne... to je ale taková kuriozitka. A samozřejmě, netřeba dodávat... vybrat si nelze.
Zase uhýbáš.Psal jsi něco o vnějším vzhledu, tak jsem ti předhodil Tiguana. Trendline je oproti Comfortline holátko. Myslíš, že to těm majitelům až tak vadí?
Obávám se, že porovnat Kodiaqa v základu nebudu mít možnost. Zatím jsem jej nepotkal.
Přesně jak píše Jirka.. Prostě je jasný, že auto za třeba 400 a 800 tisíc musí být nějak odlišený.. Jinak nevím co za Renaulty, Fordy, nebo Volkswageny potkáváš, ale podle toho co mi řekl konfigurátor, tak u každé značky jsou ty stejné rozdíly, které už jsem popsal výše...
Tak já ti dám návrh, zajdi se podívat třeba na Megana, najdi si základní model a pak jedno GT. Pak jdi do Oktávky a zkus Active a třeba RS. Obecně se ví, že se u Škodovky platí kde za co navíc... a že Activy za 400 tisíc mají plastové zrcátka, uvnitř holobyt je prostě a jednoduše fakt, vždyť ještě před fl neměla ani rádia ! (nevím jak teď neviděl jsem) :-) O tom tady celou dobu mluvím.... jestli tohle popíráš, nikdy si ta auta neviděl :-)
Výbava chudla a chudla? Máš nějaké příklady? Elegance také žádná sláva nebyla. To by nebyl seznam příplatků tak dlouhý. Poslední generace (obecně) mi v tomhle rozhodně přijde lepší než ta předchozí.
ve 2. generaci před fl byla v elektrice i zadní okna, po fl se doplácelo (už si to moc nepamatuji, ale při přímem srovnání tam něco chybělo ve výbavě, příplatková je však rok od roku bohatší). A materiály v kabině byly taky horší
Materiály věřím, tam se to prý zhoršovalo i s modelovými roky. Ale to není výbava. OII měla v základu elektrické stahování zadních oken? Já jen že se základní výbavy pomalu rozšiřují. Opaku jsem si nevšiml. Natož, aby to dělali znovu a znovu. U Octavie ani nebylo moc z čeho ořezávat. Nebo to jen vyřadili z nějakého vyššího stupně výbavy? Že se příplatková rok co rok rozšiřuje, je podle mne také přehánění.
Eleganci odpovídá dneska Style. Ten má v základu FullLED světla, bezklíč, parkovací senzory, vyhřívané sedačky apod... to je podle mě víc, než mívala Elegance. Elektrická okna jsou už v Ambition.
A vidíš, stalo to za to... :/ O tom jsem mluvil a to ve vší počestnosti, si VW prostě nedovolí, nebo nedovolilo :-) Je sice super, že dnes mam ve výbavě ESP, ASR a jiné blbosti a takové maličkosti chybí, co by jeden čekal jako samozřejmost. Ještě si nejsem jistý, ale myslím, že i klimatizace byl za příplatek k dvouzonovému klimatroniku, kdy odpovídající VW Jetta Comfortline to měl standartně.
Já k tomu mám podobný přístup jako k motorům - nevadí mi co je základ, jde o to, kolik stojí něco rozumného. V principu jsem za možnost volby, takže konec konců... proč by obchoďák nemohl mít zadní okna na kličku. Ale zlatý střed je už delší dobu něco jako Ambition+.
Jen tak mimochodem, Focus má elektrická zadní okna až od Titania, nemá je Trend, Trend Plus, ST-Line ani ST-Line Red&Black.
Jo, ten Fokus v ST line to je taky docela fail, seděl jsem v autě za 500 tisíc, vše parádní, vypadalo to skvěle z venku, motor solidní, uvnitř také dobré a najednou rána a švihadla v zadu >:-[] >:D
Většina těch Fokusu ale mívala jako skladovky paket, že v elektrice bylo vše, a alespoň mají zrcátka v barvě vozu >:D
Černý zrcátka jsou v módě a je to praktický ;-) , nicméně poface už je teda lakovaný má.
Mně spíš vadily ty funkční věci v interiéru (před fl)... záslepka místo schránky na brýle, absence loketní opěrky... ale tak holt je potřeba k těm příplatkům lidi nějak motivovat :-)
Hm, můj názor znáš - Superb bez xenonů je nesmysl, totéž platí i pro Kodiaq (samozřejmě s LED). Což jsme zpátky u toho, že zlatý střed je právě Ambition+...
Nějakou reorganizaci výbav chápu. Ale můj pohled je, že si za to připlácíš tak jako tak. Jen jednou je to v "balíčku" (vyšší stupeň), podruhé samostatně. Přinejhorším je to skryté zdražení. A chudne a chudne implikuje progresi.
Můžeš. Ale změny bývají koncentrované do nových modelů a faceliftů.
Tak ono třeba Mondeo je uvnitř taky fakt nic moc a to nejenom v základu.Ono všeobecně platí že vnitřky aut jsou značně horší než by museli být když technologie a materiály jsou dnes k dispozici takové, že by to dokazali udělat mnohem hezčí.Jde o to, že nemusejí....lidé kupují, tak proč by utraceli více než musejí.
ford dela po korejcich nejhorsi interiery v mainstreamu. diky kombinaci "americke" kvality (ne zadny sem tam mekceny plast na miste kde konkurence ma tvrdy to nezachrani) a podivneho a lacineho designu. v usa asi ok, v Evrope jsou standardy jine.
Áno, európske štandardy sú také, že ikona golf má vpredu na dverách mäkčené plasty a vzadu preglejku a to i verzia GTI. Nehovoriac o tvrdom stredovom tuneli, ktorý je profilovaný tak, že noha vodiča sa o ten tvrdý plast musí neustále opierať, jedine že vodič bude držať nohy pri sebe ako 15ročná dievčina na prvom rande. O škodovke sa ani vyjadrovať nebudem, tá lacnota v interiéri bije do očí neskutočne, od najlacnejšej verzie po tú najdrahšiu.
Nevím, co v tom vidíš za problém. Nebo tvá značka aut je tak dokonalá, že umí udělat převodovku takovou, že se hodí všem? Čili těm do města i těm na dálnici?
Naopak, Škoda jako jedna z mála tyhle různé úpravy dodatečně alespoň umožňuje
A co takhle koupit si auto, vyhovující tomuto závěru. Nějak nerozumím proč, když je trh nasycen konzumním šrotem všech cen, tvarů a velikostí, proč upravovat stávající mainstreamové auto tímto způsobem.
mozna to auto vyhovuci tomuto zaveru bude drazsi o vic nez tech 8 klacku ... co potom? to pak asi dosahl stejneho zaveru za nizsi cenu? pak je zrejme vitezem zadani :-)
Pakliže bych někdy řešil u už tak nudného fádního a úsporného auta jak ho za cenu obětování dynamiky ve prospěch spotřeby ,,vylepšit,, a utratil za to 8000 Kč. Považoval bych sám sebe za ubohou a nuznou existenci, která již svůj život ukončila a nyní bude pouze přežívat.
Je pravda, že v rámci plynutí času a vesmíru jsem nicotný červ. Ovšem v měřítkách lidské rasy a její existenci zde na zemi v tomto časovém úseku, se alespoň dokážu obhájit >:D
Jen bych chtěl dodat pro ty co o tom uvažují, tak jestliže máte tempomat tak Vám po úpravě daného převodového stupně přestane fungovat... Resp. přestane fungovat tempomat na změněném převodovém stupni.
To vím. Prostě, vyměníte 5 převodový stupeň a tempomat bude fungovat pouze až do 4 rychlostního stupně. Na 5 rychlostní stupeň to fungovat nebude. Je to tak...
Naslo to jen Cromu a tam to nikdo nijak nevysvětluje, takže buď máš jiný google, nebo jsi nic nenašel...prostě to tady napiš, jednou větou. Auta jsou stroje, které vymysleli lidi, takže lidi musí taky vědět proč nefungují, tohle nejsou nadpřirozené jevy, které se nedají vysvětlit
..... nicim jinym se vyse uvedeny postup zduvodnit neda.... a nefunkcni tempomat je pak obligatni tresnickou na dortu..... :yes: pravda, kovany skodovkar-setrilek tempomat nepotrebuje, jezdi do kopce 110 a z kopce 140 k obrovske radosti vsech kolem, kteri se s nim pak muzou opakovane predjizdet..... :-)
Myslím, že spotřeba není to zásadní, ale o 400 otáček méně při 130 km/ h už znatelně zvýší komfort cestování. Podle mě největší slabina 1,6 SR co jsem měl v Golfu. Na dálnici skoro nebylo slyšet rádio ( samozřejmě i aero. hluk) protože to točilo přes 4000 otáček.
člověk by čekal v neděli nějaké extra počteníčko. Ale vy prostě perlíte.
Je tady článek o tom, jak se nimráte jako Pat a Mat ve starým křápu.
Horší to bejt nemůže.
Je čas to položit.
Ten starý křáp je mimořádně povedený křáp ;-)
Nicméně nechápu, kdo za takovéhle předražené auto vysype v čr tolik peněz a ještě si z něj dělá větší lemru, než je >:D
Ano, Golf IV v kombíku bylo solidní auto. I když ho ošidili a nalepili na něj emblémy s okřídleným šípem, bylo to dobré obyčené auto. V jedné malé zemičce uprostřed Evropyv mu dokonce propadla většina lidí. A i tento jeho nástupce, derivát Golfu V byl něco podobného. Sice sprosté, ale funkní. Mimmořádně povedený je podivné slovní spojení. Dejme tomu, že ve své třídě byl tento křáp velmi dobrý. Jako chalupářské posunovadlo. A navíc se po celou dobu své existence dokáže tvářit, že patří o třídu výš.
Kdyby to aspoň bylo udělaný tak, jak to náznakem zní na začátku, tak by to mohla být docela fajn studie vlivu převodu na spotřebu - i když by patrně vedla jen k odpovědi, že delší převod lze využít ke snížení spotřeby, pokud to chceš a umíš to.
Srovnávat dvě auta, navíc jedno kombi a druhé liftback, tak to už má informační hodnotu skutečně nulovou.
Rozdíl dvou kusů bude statisticky vyšší, než rozdíl způsobený tou převodovkou.
Neštěstí za pohybu... hloubka tuposti a jednoduchosti, smíšená s ochotou prezentovat cokoliv, je zarážející... a každopádně smutná.
A jaky velký rozdíl je mezo verzi hatch a combi, aby to nešlo porovnat a dopočítat.A konkretně hoši , když jste chytrý jak radia a jen kritizujete.A raději dodám, ono nejde jen o spotřebu.... >:D
:yes: keď je tá úprava tak jenoduchá a relatívne lacná, mali porovnať a upraviť jedno a to samé auto. Vtedy by to malo väčšiu výpovednú hodnotu.
Môj názor je, že optimálne by diaľničný limit mal byť dosiahnutý pri maxime krútiaceho momentu. Podľa údajov v článku to nie je ani pred ani po úprave prevodov... :no:
Můžeš si projít srovnávací testy tady, v každém je měření reálné vs. udávané rychlosti.Většina aut má něco jako 123-126 reálných při 130 udávaných (konkrétně Octavia měla 1.0TSI 126,2 a 2.0TDI 125,4, což jsou spíš mírně nadprůměrné výsledky).
Výsledek samozřejmě nelze vztahovat na celý model. Jednak se liší teoretická velikost kola dle velikosti ráfku (v řádu jednotek procent), dvak si nedělám iluze o tom, že by každá guma byla úplně stejně velká... ideálně po celou svou životnost.
Hmm, ale udělali ho blbě. Stylem vesnické hospody a ne specializovaného motoserveru.
A o vlivu převodů na spotřebu se vědělo už v době 120 Le... ale tam to právě říkali poctivěji "delší převody umožňují úspornější jízdu"... ne zajištují. :-)
Já bych to tak černě neviděl. Všechno je hezky technicky rozebrané a rozepsané a faktory způsobující odlišnosti jasně pojmenované. Podle mě to vůbec není odfláknutý článek a někdo si dal s rozborkou docela dost práce. Tohle je na pochvalu, ne na kritiku.
Jo, ta 120 LE byla neuvěřitelná chujovina - dělat rychloběžnou převodovkou ze čtyřkvaltu! Však se taky tato slepá ulička vývoje vyráběla jen necelý rok. >:D
To není i názoru, to je o šulinství....seš Fiaťák co si koupil auto co není vhodné na dálnici ale je to SUV a kopeš do VW a do Škodovek, aniž by byl důvod.Prostě místní šulin.Místní potvrdí. >:D
No když ho ráno nakopneš, tak bude podstatně větší ticho než v případě 2.0 TDI. Navíc se neklepe, můžeš si zatopit, nesmrdí a nedostanu z toho rakovinu >:-[]
Naftový dvoulitr se neklepe >:D to musíš srovnat s nějakým benzínem, který topí i bez pŕídavného topení. Spálená nafta smrdí bez ohledu na kubaturu a počet válců. Výfuk ať si má čistčí, částice z přímovstřikových benzínů jsou řádově větší, ty ulpí na sliznicích. Takhle se nechat setřít teoretikem :-!
Já na rozdíl od většiny redakci chválím, vliv otáček na spotřebu je hodně zajímavé téma. Volba auta - no budiž, OII je už trošku out, spíš by mě to zajímalo u nějakého modernějšího motoru... a samozřejmě, rozdíl 0,3l byste určitě naměřili i mezi dvěma kusy stejného modelu.
Za mě osobně - snížení otáček při dálniční rychlosti z 4000 na 3600 je super, bez ohledu na nějakou návratnost takové investice. Za 8k bych do toho asi šel.
Ako kuwa chlapi, fakt ma nesewte, po tolkych zvastoch o Skodiaqovi a podobnych 3,14inach je tu konecne zaujimavy clanok, dokonca od SM ! :-|
Toto je fakt na pochvalu a nie na neustalne pindanie !
PS: Tip pre tych, ktori by chceli podobny efekt dosiahnut mozno "jednoduchsie a lacnejsie" : Staci zvolit pneumatiky s vyssim profilovym cislom - teda zvacsit priemer kolesa a mate defakto simulovany tazsi staly prevod na diferaku ;) Ano, treba potom preratat tie % o kolko ste to koleso zvacsili a tolko % si priratat ku rychlosti co vam ukazuje tachometer, aby ste sa necudovali ze vas "nameraju" >:D
V kazdom pripade menit takto staly prevod je vhodnejsie ( plynulejsie odstupnovanie preskokov medzi jednotlivymi prev. stupnami ), nez len natiahnut posledny prev. stupen.
Dalsi podruzny efekt tejto "upravy" - vdaka kolesam s väcsim priemerom sa nepatrne zlepsi komfort pri jazde po hoorsiom povrchu ( aj ked len o to nepostrehnutelne % zodpovedajuce % o kolko to koleso zvacsite )
posledny tip: neprehanajte to moc - aby to nebilo do oci polišom, ktory by vam za nespravny rozmer pouziteho obutia naparili s radostou pokutu ! >:-[]
já tohle chtěl dělat na svém Volvákovi, denně jsem jezdil po dálnici 150km, takže jsem si říkal, že by se tato úprava za chvíli zaplatila. Jenže když jsem si to nechal narozpočtovat u jednoho stavitele převodovek, tak z toho sešlo. Chtěl skoro 40t Kč 8-s
Niečo podobné som spravil asi pred 20 rokmi na E30 325i,ked som tam dal diferenciál z 325e. Dvojka išla snáď 120km/h a trojka cca 170km/h čo si tak matne spomínam
O2 není Emele OUT, jak jsi na to přišel? Vždyť je zcela jasné a evidentní že jde o lidi co si to koupí jako ojetinu a jsou to starý školy a chtějí si to vylepšit.Nemyslíš si doufám že by tohle někdo dělal prvních 5 let kdy je to povětšinou v záruce.
Jasně, z hlediska tématu "kterak zbastlit lepší ojetinu" proč ne. Mně ale spíš zajímá to téma obecně... o kolik by bylo třeba moje auto úspornější, pokud by při 130 točilo 2500 místo 3000.
Jinak souhlas a nedivím se, že k tomu pokusu vybrali zrovna OII 1.6, kdysi jsem to dostal jako náhradní auto za Rapida 1.2 tsi 63kw, který měl taky pětikvalt, ale s dlouhými převody, s kterými to díky turbu bylo živější než ona 1.6. Za mě pro jízdy nad 80km/h všema deseti moderní turbomotor :-)
To je přestavba, buď z Formana nebo z Vanplusu nebo jak se to jmenovalo - mrkni na řešení víka kufru u prototypu a tohohle kusu. Někdo se tam těma přestavbama zabýval trochu intenzivnějc, ještě jsou na netu fotky zelenýho kusu.
Tohle je přestavěná přestavba :-)
MTX pro Syrský trh přestavovalo Formany na čtyřmístný pickup (MTX pickup D.C.). Vyrobilo se jich asi 1400ks.
Tyto pickupy pak dost majitelů předělalo na sedan.
Skutečný Favorit sedan byl jen jeden nebo dva prototypy (plus typ 792 "felicia") - měl delší C-sloupek, díky čemu vypadal lépe.
Zajímavý článek… kdyby už nic jiného, ukazuje že „tovární“ zpřevodování nebylo zvoleno u této Škodovky úplně nejlíp. Pokud je pravda ta maximálka 190 km/h a cca 4000 ot. při 130 km/h, pak mi při maximálce vycházejí otáčky na cca 5850 / min. A to už je o 250 dále za otáčkami při kterých je uváděn max. výkon (5600 ot.). V dnešní době dlouhých převodů něco takového vypadá naprosto kacířsky. A troufám si říct, že i v době uvedení tohoto modelu bylo takové zpřevodování docela out. Tohle byl podle mě ze strany Škodovky poněkud přešlap, delší 5. stupeň (např. odpovídající zde testované úpravě) tam měl být už přímo z výroby.
Narážky na zhoršení dynamiky či pružnosti mi přijdou u této dnes již podprůměrné motorizace úplně mimo. Ke zrychlování tu jsou přece nižší rychlostní stupně (a u atmosféry to platí dvojnásob)… kdo je líný si podřadit, jeho smůla.
Ale je pravda, že některá auta této doby na tom byla ještě mnohem hůř – např. kolegova Mazda 3 s dvoulitrem disponujícím o více než třetinu vyšším výkonem i krouťákem točí na dálnici také téměř 4000 ot. Té by taková úprava prospěla mnohem víc.
Já (i ten můj kolega) jsme jiného názoru… to je sice fajn, že má při těch otáčkách maximum krouťáku, ale ta poučka s ideální spotřebou při maximu krouťáku platí pouze pod plným plynem (který při ustálené jízdě po dálnici zdaleka nepotřebuješ). Při částečném sešlápnutí plynu bude mít motor aktuální maximum krouťáku i optimální spotřebu někde mnohem níže. Tady by těžší a delší pětka (či lépe doplnění šestky) měla opravdu VELKÝ přínos.
Motor se skutečně v klasickém slova smyslu netrápí (tím, že by se nějak dusil či snad nestíhal, právě naopak). Jen se točí zbytečně rychle s relativně malým výkonem.
Oháníme se tady sice nějakými poučkami, ale je otázka, zda lze poučky ještě z dob karburátorových motorů na dnešní motory vůbec vztahovat.
Jinak je samozřejmě potřeba nezaměňovat takové poučky se snahou o maximálně úspornou jízdu – tady bychom se kolem otáček udávaného maxima krouťáku asi moc motat neměli, natož se snažit jet pod plným plynem – minimálně tedy u zde probítraných atmo benzínů.
A tim je prodlouzeni zivotnosti motoru. Netoci se porad jako blazen, kdyz to neni potreba.
Mi spis u te 1,6 schazela sesta rychlost. Tech prvnich 5 dobry, ale jeste jednu prosim. By me zajimalo, jestli na to nejakej koncernovej sestikvalt pasuje.
Podle mě je to blbost prodlužovat kvalty u 1.6 oktávky byť jde jen o pětku. Měl jsem tu čest jí na dálnici jednou řídit a cítil jsem že naopak je ta 5 spíš moc dlouhá. Motoru nejvíc seděla rychlost kolem 110-120 na rovince a do kopců jsem pak už hodně šlapal abych ji udržel.
Jezdím s OI 1.8 a krátké převody si užívám. Na jakýkoliv kvalt se dostanu na požadovanou rychlost prakticky hned... Takže pro líný řadit je to perfektní a spotřeba se na dálnici drží 6 až 7 l.
Při jakém zatížení auta bylo měření prováděno. Zda v tom seděl jenom řidič, nebo bylo to auto zatíženo na max přípustnou hmotnost. V tom je značný rozdíl. Ať již jde o udržování jízdního tempa ve vazbě na spotřebu. Já jenom vím, že v tomto autě, když jsem jel sólo tak to bylo o něčem jiném než se zatížením. Už 4 osoby jsou pěkně znát po takových cestách z kopce do kopce. A už jenom na dálničních stoupáních je třeba o dost víc přikládat, když chci udržet tempo. S tím plným zatížením a udržováním tempa musí výrobce počítat, ve vazbě právě na ten průběh toho krouťáku.
Paradoxně se mi zřejmě i proto jezdilo s Golfem 1.4 59kW lépe než s 1.6 75kW (to bylo na dálnici fakt těžko použitelné). Obě to byla náhradní auta a ponaučení, že člověk si zvykne na všechno. :-)
Presne to som sa zamyslal, ze preco ma slabsia 1,4 tazsie prevody? Aby viac marketingovo vynikla dynamika 1,6-ky? Nieco podobne bolo aj u Citiga, kde 44 kW verzia mala tazsie prevody ako 55 - ale tam islo prave o ten marketing...
tiež som úprava pozitiv. Pokiaľ ide len o tak lacnú jednoduchú výmenu koliesok, je to super nápad. Kamoš má tuším trojročnú zánovnú oktávku 2 túr, takže nemusí to byť len zodrané z áčok. Zníženie otáčok jednak zníži spotrebu a vráti prachy a ako bonus tichší motor. Super vec. 4 litre otáčok/130 je veľa. Ak niekomu stačí pohoda klídek a vychutnáva tichšiu jazdu, nemá chybu. A komu sa to nepáči, nech to nerobí, neni povinné.
Sám mám podobně upravenou převodovku, 1.6 MPi jsem mel předtím a ta 6 tka nebo delsí 5 tka chybí, ted mam Golf Plus 1.9 tdi 77kW PD.
Sice ta uprava na 6 tý převod. stupen byl balík 33 tis kč ale jelikož vozidlo bylo nové tak navratnost rychlá. Dnes najeto přes 150tis km.
Delála mi to firma eurotunig, a před upravou spotřeba při 130 km/h byla 5,8 - 6 litrů. Po upravě skoro vždy do 5 ti litru na 100km. Motor se zklidnil protoze se nemusí točit na skoro 3000 ot/min ale ted je to o 500 méně takže nějakých 2400 při 130km/h.
Když jedete na spořebu to je při max toč momentu 330nm to je mezi 2000 a 2200 otaček tak spořeba kolem 4 litru ale rychlost je jen 150km/h.
Vozidlo bylo nové po 17 tis km ujetých načipováno před upravou měřeno na brzde 85 kw 260Nm po upravě zvolil jsem zlatý střed na 103kW a 330 nm, šlo to i více ale pak se místo tlaku turba vzduchu přidává i více nafty takže spotřeba roste a je tam i mez prokluzu spojky. Trpi klikovka dvouhmota atd , jinak upravu delal tdifun.
Jinak ty kecy palubní počítač a pruměrná spotřeba ukazuje správně a to platí i o tempomatu. Takže nevím kde to daný uživatel zjistil no opět z netu protože tolik hovadin tu dají lidé milion.
Je radost sledovat když při tankování nadrže svítí nový dojezd někdy 1040 až 1110 km, před úpravou to byvalo 930 - 1000.
Jinak pokud se jezdí okrsky do 100km/h tak spotřeba 4 litry na 100km. :-!
Prevodovka spájaná s týmto motorom je akoby z doby, keď nezáležalo na spotrebe ani hluku. Kto chce jazdiť s lepšou spotrebou a tichšie po diaľnici ale aj okreskách, má niekoľko možností ako si toto auto dorobiť:
- vymeniť kolesá 5. prevodového stupňa za rýchlejšie - cena okolo 200Eur, zníženie spotreby 0,2 - 0,5 l/100km, návratnosť 40.000-100.000km, príjemnejšia jazda hlavne po diaľnici, trochu veľký skok medzi 4. a 5. prevodovým stupňom, ale nič tragické. Päťka sa dá používať dokonca aj pri jazde v meste rýchlosťou 50km/h
- rýchlejšia päťstupňová prevodovka - cena 400-800Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 50.000-200.000km, príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Päťka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.
- šesťstupňová prevodovka - cena 800-1200Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 100.000-250.000km, oveľa príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Šestka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.
Osobne mám praktické skúsenosti len s tou poslednou variantou, kde máme už v dvoch vozidlách šesťstupňové prevodovky a pripravujem ich montáž do zvyšných troch, pretože, kto raz vyskúša ako príjemne sa s týmto motorom jazdí so šeťstupňovou prevodovkou, už si nevie ani predstaviť, že by počúval hluk tej originálnej na mimoriadne pomalej päťke a okrem toho sa to oplatí aj pri priemernom nájazde po pár rokoch a to nehovorím, že pri predaji sú takéto vozidlá výrazne hodnotnejšie.