Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika?

Jednou z cest ke snížení spotřeby paliva může být prodloužení převodů. Ušetřili jsme?
Zpět na článek
12. 3. 2017 08:07
12. 3. 2017 08:30
12. 3. 2017 09:47
12. 3. 2017 11:02
12. 3. 2017 11:16
12. 3. 2017 11:34
12. 3. 2017 11:43
12. 3. 2017 12:31
12. 3. 2017 13:19
12. 3. 2017 14:11
12. 3. 2017 14:30
12. 3. 2017 15:05
12. 3. 2017 15:11
12. 3. 2017 18:45
12. 3. 2017 15:16
12. 3. 2017 18:45
12. 3. 2017 15:26
12. 3. 2017 18:48
12. 3. 2017 15:52
12. 3. 2017 18:50
12. 3. 2017 19:42
12. 3. 2017 20:56
12. 3. 2017 21:46
13. 3. 2017 07:50
13. 3. 2017 07:55
13. 3. 2017 08:44
13. 3. 2017 09:23
13. 3. 2017 09:29
13. 3. 2017 09:56
13. 3. 2017 10:28
13. 3. 2017 07:54
12. 3. 2017 13:33
12. 3. 2017 14:12
12. 3. 2017 19:20
12. 3. 2017 09:18
12. 3. 2017 11:13
12. 3. 2017 14:21
12. 3. 2017 23:27
12. 3. 2017 09:44
12. 3. 2017 09:52
13. 3. 2017 00:31
12. 3. 2017 22:30
13. 3. 2017 00:29
13. 3. 2017 00:26
12. 3. 2017 10:43
12. 3. 2017 10:55
12. 3. 2017 13:04
12. 3. 2017 13:10
12. 3. 2017 13:22
12. 3. 2017 14:18
12. 3. 2017 15:05
13. 3. 2017 07:27
12. 3. 2017 14:27
12. 3. 2017 15:07
12. 3. 2017 16:50
12. 3. 2017 20:52
12. 3. 2017 19:33
12. 3. 2017 21:43
12. 3. 2017 11:21
12. 3. 2017 11:51
13. 3. 2017 00:37
13. 3. 2017 00:42
12. 3. 2017 12:24
12. 3. 2017 13:20
13. 3. 2017 14:13
12. 3. 2017 14:28
12. 3. 2017 18:25
12. 3. 2017 19:39
12. 3. 2017 11:51
12. 3. 2017 12:56
13. 3. 2017 08:48
14. 3. 2017 07:56
12. 3. 2017 13:10
13. 3. 2017 17:14
Avatar - holden2
12. 3. 2017 08:07
skoda DODO
DODO - dodelej doma. skodovka byla vzdy pro kutily
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Jenik3
12. 3. 2017 08:30
Re: skoda DODO
Dle meho nazoru by se pro tento motor uzivila 6st prevodovka. Pro O1 to jedna firmicka delala, ale vyslo to na 30tis Kc.
12. 3. 2017 08:31
Re: skoda DODO
Souhlasím, Škoda je královnou úprav i přestaveb, např. ze staré Octavie traktor, atd. Předpokládám v brzké době několik návodů jak z Kodiaqa udělat Humvee IRAQ LIMITED EDITION.
12. 3. 2017 09:47
Re: skoda DODO
Zapomeň.
Kodiaq je ikona, kterou žádnou úpravou zlepšit.
Copaks včera nečetl, jak má šanci v armádě? Hummera si dává k snídani.
A lůza ričí. Sní svůj sen. A ACZ je krmí novými a novými články, které mají v nadpisu to božské slovo "Kodiaq"!!!
>:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 11:02
Re: skoda DODO
Včera jsem viděl něco, z čehož jsem nevěděl, jestli se smát, nebo brečet.... černý Kodiaq v základu na plechu >:D Takovouhle bídu snad v základu nevypustí ani Dacie... :/
12. 3. 2017 11:16
Re: skoda DODO
Tak napřed by to chtělo si trochu ověřit informace.. Kodiaq ani v základu není na plecháčích... To že si tam pak někdo dá plechy není vina Škodovky.. ;) Jinak je celkem sranda, že se za tohle nesměješ třeba Mercedesu, který je schopný ti je dát v základu..
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 11:34
Re: skoda DODO
Mě je uplně jedno, co tam je v základu, když se podívám jinde, tak Škodovka základ vs lepší výbavy je propastný rozdíl, to u jiných mainstreamových automobilek takový šok není a to jak v interiéru, tak exteriéru :-)

To auto v základu vypadá žalostně, stejně jako Oktávka Active (viděls to někdy?). A směju se za to všem, u koho jsem se přesvědčil, naopak všechna čest jiný automobilkám, kde modely "již od" nevypadají tak, že se za ně musíš stydět :-)
Avatar - Emel
12. 3. 2017 11:43
Re: skoda DODO
Dobře, ale není úplně fér kritizovat plecháče, když si je tam někdo dal jako neorigo na zimu... ne?
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 12:31
Re: skoda DODO
To je pravda, já jen napsal, že to auto vypadalo hrozně >:D Jestli je tam dal majitel, nebo to tak je z výroby (Superb to tak pokud vím třeba má a vše níže od Oktávky po CiGo). Kdoví, jestli po nějaké chvíli nevyjede Kodiaq Junior a podobné super akce :) Nebo po první vlně objednávek ty hliníky seberou ze základu :)
12. 3. 2017 13:19
Re: skoda DODO
V čem je Kodiaq Active od Stylu tak jiný? Pokud beru exteriér, tak to jsou světla, kola, stříbrný rámeček okolo bočního prosklení a barva lyžin...V interiéru je potom napříč verzema jiný dekor, v Active chybí stříbrné rámečky okolo výdechů klimatizace a má jiné sedačky.. To je vše.. Kde je ten propastný rozdíl?

V prvním komentáři jsi kopal do Škodovky kvůli kolům, to ti nevyšlo, tak se to snažíš stočit jinam.

A pokud se budeme bavit o Octávce, tak tam je to úplně stejný jako u Kodiaqu, s tím rozdílem, že u Octy Active chybí loketní opěrka (což pravda nechápu) a nemá stříbrný dekor na volantu a pokud bysme se bavili o verzi před faceliftem, tak ještě záslepky mlhovek (nepěkné) ... A podobně je to u každého jiného auta..

Jinak jsem ještě nepochopil tu část o Superbu (co tak má?) Pokud se bavíme o kolech, tak plechy nemá..
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 14:11
Re: skoda DODO
Ano,popsal si to, ty detaily, co chybí v Active, to je ten rozdíl... horší sedačky, horší dekory, absence stříbrných lišt, z venku, ze vnitř, světla.. celek pak působí jako chudé auto.

A které to tak nemá? Renault, Ford, VW... :-)

Koukám, že jsem rýpl do vosího hnízda a slétl se na mě fanklub nové stránky o Kodiaqu co? :D Smířte se, že ty holátka od Škodovky vypadají jak pro sociálně slabší... to si mateřské VW ani jiné značky u svých modelů nedovolí :) A ceny nejsou nutně vždy vyšší..
12. 3. 2017 14:30
Re: skoda DODO
Opět demagogie. Třeba VW a jeho modely se takto také odlišují. A proč ne nakonec? Proč by mělo provedení za polovinu vypadat stejně jako to podstatně dražší? Srovnej si třeba vzhled nového Tiguanu, ty ozdobné lišty a pod. základní verze taky nemá.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 15:05
Re: skoda DODO
A sedni si do toho Tiguanu v základu a pak do Kodiaqa :-)

Mě je osobně jedno, jak taková Škodovka vypadá, protože za cenu, kterou je, bych si ji nekoupil s vědomím toho, že konkurence mi za tu cenu nabídne hezčí auto... je to spíše takové plivnutí na chudšího zákazníka, kdy mu dávají najevo, že na to nemá...

V širším rodinném kruhu či jako služebáky byly Oktávky elegance/style a ve více generací ta výbava chudla a chudla.. vše se zavádělo za příplatek.... Mám služebního Supa Eleganci a také žádná sláva na to , kolik to stálo ...

Umí vypadat dobře, ale za ceny skoro prémie....
Avatar - Emel
12. 3. 2017 15:11
Re: skoda DODO
Mám u Golfa opačný problém. Líbí se mi Comfortline dekor a Highline ne... to je ale taková kuriozitka. A samozřejmě, netřeba dodávat... vybrat si nelze.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 18:45
Re: skoda DODO
Jasné, to je ale trochu specifikcý případ >:D
12. 3. 2017 15:16
Re: skoda DODO
Zase uhýbáš.Psal jsi něco o vnějším vzhledu, tak jsem ti předhodil Tiguana. Trendline je oproti Comfortline holátko. Myslíš, že to těm majitelům až tak vadí?
Obávám se, že porovnat Kodiaqa v základu nebudu mít možnost. Zatím jsem jej nepotkal.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 18:45
Re: skoda DODO
Ano, vnější vzhled, lišty - Ford je má třeba u Kugy i Mondea už od základu... Škodovka má i černé zrcátka, třeba Oktávka :-)
12. 3. 2017 15:26
Re: skoda DODO
Přesně jak píše Jirka.. Prostě je jasný, že auto za třeba 400 a 800 tisíc musí být nějak odlišený.. Jinak nevím co za Renaulty, Fordy, nebo Volkswageny potkáváš, ale podle toho co mi řekl konfigurátor, tak u každé značky jsou ty stejné rozdíly, které už jsem popsal výše...
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 18:48
Re: skoda DODO
Tak já ti dám návrh, zajdi se podívat třeba na Megana, najdi si základní model a pak jedno GT. Pak jdi do Oktávky a zkus Active a třeba RS. Obecně se ví, že se u Škodovky platí kde za co navíc... a že Activy za 400 tisíc mají plastové zrcátka, uvnitř holobyt je prostě a jednoduše fakt, vždyť ještě před fl neměla ani rádia ! (nevím jak teď neviděl jsem) :-) O tom tady celou dobu mluvím.... jestli tohle popíráš, nikdy si ta auta neviděl :-)
12. 3. 2017 15:52
Re: skoda DODO
Výbava chudla a chudla? Máš nějaké příklady? Elegance také žádná sláva nebyla. To by nebyl seznam příplatků tak dlouhý. Poslední generace (obecně) mi v tomhle rozhodně přijde lepší než ta předchozí.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 18:50
Re: skoda DODO
ve 2. generaci před fl byla v elektrice i zadní okna, po fl se doplácelo (už si to moc nepamatuji, ale při přímem srovnání tam něco chybělo ve výbavě, příplatková je však rok od roku bohatší). A materiály v kabině byly taky horší
12. 3. 2017 19:42
Re: skoda DODO
Materiály věřím, tam se to prý zhoršovalo i s modelovými roky. Ale to není výbava. OII měla v základu elektrické stahování zadních oken? Já jen že se základní výbavy pomalu rozšiřují. Opaku jsem si nevšiml. Natož, aby to dělali znovu a znovu. U Octavie ani nebylo moc z čeho ořezávat. Nebo to jen vyřadili z nějakého vyššího stupně výbavy? Že se příplatková rok co rok rozšiřuje, je podle mne také přehánění.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 20:56
Re: skoda DODO
Nene, ja mluvil o výbavě Elegance, že po faceliftu pak za zadní okna chtěli příplatek v této výbavě.

Dobře, s tím rozšiřováním příplatkové to je trochu nadsazené, ale možností, které dnes do auta můžeš koupit je mnohem více, než dříve.
Avatar - Emel
12. 3. 2017 21:46
Re: skoda DODO
Eleganci odpovídá dneska Style. Ten má v základu FullLED světla, bezklíč, parkovací senzory, vyhřívané sedačky apod... to je podle mě víc, než mívala Elegance. Elektrická okna jsou už v Ambition.
13. 3. 2017 07:50
Re: skoda DODO
Už... člověk by čekal, že jim nebude stát za to vůbec dělat verzi s kličkami (vzadu).
Avatar - Ozzman
13. 3. 2017 07:55
Re: skoda DODO
A vidíš, stalo to za to... :/ O tom jsem mluvil a to ve vší počestnosti, si VW prostě nedovolí, nebo nedovolilo :-) Je sice super, že dnes mam ve výbavě ESP, ASR a jiné blbosti a takové maličkosti chybí, co by jeden čekal jako samozřejmost. Ještě si nejsem jistý, ale myslím, že i klimatizace byl za příplatek k dvouzonovému klimatroniku, kdy odpovídající VW Jetta Comfortline to měl standartně.
Avatar - Emel
13. 3. 2017 08:44
Re: skoda DODO
Já k tomu mám podobný přístup jako k motorům - nevadí mi co je základ, jde o to, kolik stojí něco rozumného. V principu jsem za možnost volby, takže konec konců... proč by obchoďák nemohl mít zadní okna na kličku. Ale zlatý střed je už delší dobu něco jako Ambition+.

Jen tak mimochodem, Focus má elektrická zadní okna až od Titania, nemá je Trend, Trend Plus, ST-Line ani ST-Line Red&Black.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2017 09:23
Re: skoda DODO
Jo, ten Fokus v ST line to je taky docela fail, seděl jsem v autě za 500 tisíc, vše parádní, vypadalo to skvěle z venku, motor solidní, uvnitř také dobré a najednou rána a švihadla v zadu >:-[] >:D

Většina těch Fokusu ale mívala jako skladovky paket, že v elektrice bylo vše, a alespoň mají zrcátka v barvě vozu >:D
Avatar - Emel
13. 3. 2017 09:29
Re: skoda DODO
Černý zrcátka jsou v módě a je to praktický ;-) , nicméně poface už je teda lakovaný má.

Mně spíš vadily ty funkční věci v interiéru (před fl)... záslepka místo schránky na brýle, absence loketní opěrky... ale tak holt je potřeba k těm příplatkům lidi nějak motivovat :-)
Avatar - Ozzman
13. 3. 2017 09:56
Re: skoda DODO
Jo, ta potřeba je a právě u Škodovky hodně doočíbijící :-) To je vlastně pointa toho, co jsem se tu celou dobu snažil říct :).

P.s. ten základní Kodiaq jezdí tam v tvém rajonu, viděl jsem ho v Lysé, tak třeba budeš mít taky štěstí >:D
Avatar - Emel
13. 3. 2017 10:28
Re: skoda DODO
Hm, můj názor znáš - Superb bez xenonů je nesmysl, totéž platí i pro Kodiaq (samozřejmě s LED). Což jsme zpátky u toho, že zlatý střed je právě Ambition+...
13. 3. 2017 07:54
Re: skoda DODO
Nějakou reorganizaci výbav chápu. Ale můj pohled je, že si za to připlácíš tak jako tak. Jen jednou je to v "balíčku" (vyšší stupeň), podruhé samostatně. Přinejhorším je to skryté zdražení. A chudne a chudne implikuje progresi.

Můžeš. Ale změny bývají koncentrované do nových modelů a faceliftů.
12. 3. 2017 13:33
Re: skoda DODO
Všechny ty hlouposti jsou leda tvé zbožné přání.
Avatar - Ozzman
12. 3. 2017 14:12
Re: skoda DODO
Dobře, popovídáme si o tom časem ;)
12. 3. 2017 15:21
Re: skoda DODO
Tak ono třeba Mondeo je uvnitř taky fakt nic moc a to nejenom v základu.Ono všeobecně platí že vnitřky aut jsou značně horší než by museli být když technologie a materiály jsou dnes k dispozici takové, že by to dokazali udělat mnohem hezčí.Jde o to, že nemusejí....lidé kupují, tak proč by utraceli více než musejí.
12. 3. 2017 17:11
Re: skoda DODO
ford dela po korejcich nejhorsi interiery v mainstreamu. diky kombinaci "americke" kvality (ne zadny sem tam mekceny plast na miste kde konkurence ma tvrdy to nezachrani) a podivneho a lacineho designu. v usa asi ok, v Evrope jsou standardy jine.
12. 3. 2017 19:20
Re: skoda DODO
Áno, európske štandardy sú také, že ikona golf má vpredu na dverách mäkčené plasty a vzadu preglejku a to i verzia GTI. Nehovoriac o tvrdom stredovom tuneli, ktorý je profilovaný tak, že noha vodiča sa o ten tvrdý plast musí neustále opierať, jedine že vodič bude držať nohy pri sebe ako 15ročná dievčina na prvom rande. O škodovke sa ani vyjadrovať nebudem, tá lacnota v interiéri bije do očí neskutočne, od najlacnejšej verzie po tú najdrahšiu.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 14:17
Re: skoda DODO
Nevím, co v tom vidíš za problém. Nebo tvá značka aut je tak dokonalá, že umí udělat převodovku takovou, že se hodí všem? Čili těm do města i těm na dálnici?

Naopak, Škoda jako jedna z mála tyhle různé úpravy dodatečně alespoň umožňuje
12. 3. 2017 09:16
Parádní návod...
...jak ze zdechlého auta udělat ještě zdechlejší, a to za pouhých 8 tisíc korun
Rozbalit vlákno
7
12. 3. 2017 09:20
Re: Parádní návod...
no ale za nejakych 40tkm se ti investice vrati a pak uz KONECNE zacnes setrit..... a to musi byt nadherny pocit!!!!!

jako pecka, zabyvat se timto u auta stareho nejakych 10 let..... >:D
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 14:20
Re: Parádní návod...
A co takhle nižší hlučnost a nižší opotřebení motoru? Nic? Já třeba nejsem dálniční závodník, to umí každý *, ale čím tišší auto, tím lépe
12. 3. 2017 19:54
Re: Parádní návod...
A co takhle koupit si auto, vyhovující tomuto závěru. Nějak nerozumím proč, když je trh nasycen konzumním šrotem všech cen, tvarů a velikostí, proč upravovat stávající mainstreamové auto tímto způsobem.
Avatar - JiVi
13. 3. 2017 12:56
Re: Parádní návod...
mozna to auto vyhovuci tomuto zaveru bude drazsi o vic nez tech 8 klacku ... co potom? to pak asi dosahl stejneho zaveru za nizsi cenu? pak je zrejme vitezem zadani :-)
12. 3. 2017 10:41
Re: Parádní návod...
Pakliže bych někdy řešil u už tak nudného fádního a úsporného auta jak ho za cenu obětování dynamiky ve prospěch spotřeby ,,vylepšit,, a utratil za to 8000 Kč. Považoval bych sám sebe za ubohou a nuznou existenci, která již svůj život ukončila a nyní bude pouze přežívat.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 14:19
Re: Parádní návod...
Však ty jsi už teď ubohá a nuzna existence, takže se neboj změny
12. 3. 2017 19:50
Re: Parádní návod...
Je pravda, že v rámci plynutí času a vesmíru jsem nicotný červ. Ovšem v měřítkách lidské rasy a její existenci zde na zemi v tomto časovém úseku, se alespoň dokážu obhájit >:D
12. 3. 2017 09:18
Tempomat
Jen bych chtěl dodat pro ty co o tom uvažují, tak jestliže máte tempomat tak Vám po úpravě daného převodového stupně přestane fungovat... Resp. přestane fungovat tempomat na změněném převodovém stupni.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 10:16
Re: Tempomat
To víš, nebo si to myslíš?

Proč by měl přestat fungovat?

Že nebude pravda rychlost, na kterou je nastavený je něco jiného - ale to není pravda už teď, takže je to skoro jedno.
12. 3. 2017 11:13
Re: Tempomat
To vím. Prostě, vyměníte 5 převodový stupeň a tempomat bude fungovat pouze až do 4 rychlostního stupně. Na 5 rychlostní stupeň to fungovat nebude. Je to tak...
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 14:21
Re: Tempomat
A proč? Nevidím důvod.
12. 3. 2017 15:01
Re: Tempomat
Protože se to musí naladit v softu. Třeba tady řeší to samé....

hmmm nějak to nejde....takže dej google a :

výměna převodů nefunkční tempomat
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 23:27
Re: Tempomat
Naslo to jen Cromu a tam to nikdo nijak nevysvětluje, takže buď máš jiný google, nebo jsi nic nenašel...prostě to tady napiš, jednou větou. Auta jsou stroje, které vymysleli lidi, takže lidi musí taky vědět proč nefungují, tohle nejsou nadpřirozené jevy, které se nedají vysvětlit
12. 3. 2017 09:23
I slepe ulicky je treba prozkoumat....
..... nicim jinym se vyse uvedeny postup zduvodnit neda.... a nefunkcni tempomat je pak obligatni tresnickou na dortu..... :yes: pravda, kovany skodovkar-setrilek tempomat nepotrebuje, jezdi do kopce 110 a z kopce 140 k obrovske radosti vsech kolem, kteri se s nim pak muzou opakovane predjizdet..... :-)
Rozbalit vlákno
3
12. 3. 2017 10:12
Re: I slepe ulicky je treba prozkoumat....
Myslím, že spotřeba není to zásadní, ale o 400 otáček méně při 130 km/ h už znatelně zvýší komfort cestování. Podle mě největší slabina 1,6 SR co jsem měl v Golfu. Na dálnici skoro nebylo slyšet rádio ( samozřejmě i aero. hluk) protože to točilo přes 4000 otáček.
12. 3. 2017 15:59
Re: I slepe ulicky je treba prozkoumat....
Kdo šetří palivo, z kopce vypíná motor. ;-)
13. 3. 2017 10:12
Re: I slepe ulicky je treba prozkoumat....
>:D :yes: Příště by mohl vyjít článek o tom, jak modifikovat start-stop systém, aby rozeznával jízdu z kopce a automaticky vypínal motor.
12. 3. 2017 09:44
PROBOHA ACZ
člověk by čekal v neděli nějaké extra počteníčko. Ale vy prostě perlíte.
Je tady článek o tom, jak se nimráte jako Pat a Mat ve starým křápu.
Horší to bejt nemůže.
Je čas to položit.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Đawson
12. 3. 2017 09:46
Re: PROBOHA ACZ
Ten starý křáp je mimořádně povedený křáp ;-)
Nicméně nechápu, kdo za takovéhle předražené auto vysype v čr tolik peněz a ještě si z něj dělá větší lemru, než je >:D
12. 3. 2017 09:52
Re: PROBOHA ACZ
Ano, Golf IV v kombíku bylo solidní auto. I když ho ošidili a nalepili na něj emblémy s okřídleným šípem, bylo to dobré obyčené auto. V jedné malé zemičce uprostřed Evropyv mu dokonce propadla většina lidí. A i tento jeho nástupce, derivát Golfu V byl něco podobného. Sice sprosté, ale funkní. Mimmořádně povedený je podivné slovní spojení. Dejme tomu, že ve své třídě byl tento křáp velmi dobrý. Jako chalupářské posunovadlo. A navíc se po celou dobu své existence dokáže tvářit, že patří o třídu výš.
12. 3. 2017 19:35
Re: PROBOHA ACZ
S tou lemrou bych to neviděl tak dramaticky. Přeci jen pokud chceš předjíždět tak to na pětku přeci neděláš.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 10:20
Re: PROBOHA ACZ
Horší to právě je.

Kdyby to aspoň bylo udělaný tak, jak to náznakem zní na začátku, tak by to mohla být docela fajn studie vlivu převodu na spotřebu - i když by patrně vedla jen k odpovědi, že delší převod lze využít ke snížení spotřeby, pokud to chceš a umíš to.

Srovnávat dvě auta, navíc jedno kombi a druhé liftback, tak to už má informační hodnotu skutečně nulovou.
Rozdíl dvou kusů bude statisticky vyšší, než rozdíl způsobený tou převodovkou.

Neštěstí za pohybu... hloubka tuposti a jednoduchosti, smíšená s ochotou prezentovat cokoliv, je zarážející... a každopádně smutná.
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 14:25
Re: PROBOHA ACZ
Přesně tak, námět je to na článek výborný, dokonce i sehnali auto, ale nesehnat stejné auto pro srovnání...oktavii...to je amaterismus a velká škoda
12. 3. 2017 15:10
Re: PROBOHA ACZ
A jaky velký rozdíl je mezo verzi hatch a combi, aby to nešlo porovnat a dopočítat.A konkretně hoši , když jste chytrý jak radia a jen kritizujete.A raději dodám, ono nejde jen o spotřebu.... >:D
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 16:48
Re: PROBOHA ACZ
Ne, my děláme každej svou práci, které rozumíme... a tady mi vadí primárně to, že někdo dělá práci a ani ho neobtěžuje, že ji nerozumí.

Kdyby to takhle zkoušeli Franta s Lojzou, tak je to úplně v pořádku...
Avatar - Floyd
13. 3. 2017 00:31
Re: PROBOHA ACZ
:yes: :yes: :yes: Líp to vystihnout ani nešlo
Avatar - dochtor
13. 3. 2017 14:10
Re: PROBOHA ACZ
:yes: keď je tá úprava tak jenoduchá a relatívne lacná, mali porovnať a upraviť jedno a to samé auto. Vtedy by to malo väčšiu výpovednú hodnotu.

Môj názor je, že optimálne by diaľničný limit mal byť dosiahnutý pri maxime krútiaceho momentu. Podľa údajov v článku to nie je ani pred ani po úprave prevodov... :no:
12. 3. 2017 22:30
Re: PROBOHA ACZ
No co sa tyka metodiky, mali hlavne najprv povodne auto zmerat spotrebu a potom po zmene to iste auto, vsetko ostatne je skreslene
Avatar - Floyd
13. 3. 2017 00:29
Re: PROBOHA ACZ
Souhlas, do chvíle než jsem se dočetl, že jednou vzali lift a podruhé kombi, jsem ten článek se zájmem četl. Ale tím okamžikem to skončilo.

Bože, ty to vidíš!!! :-( :-( :-(
12. 3. 2017 19:34
Re: PROBOHA ACZ
Ten starý křáp je ale jedno z nejrozšířenějších aut na našich silnicích, takže nevidím důvod proč by se mu neměl věnovat článek.
Avatar - Floyd
13. 3. 2017 00:26
Re: PROBOHA ACZ
Položit >:D >:D >:D Výborný výraz :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 10:29
Oktávka II fakt přidává ve 130 jen 6km/hod?
A je tedy podstatně poctivější, než Suoperb II?

Tomu se mi nějak ani nechce věřit... viz moje poslední rozšíření recence o 500X.

[odkaz]

:-)

Pořád ale při současném vykázání delší ujeté vzdálenosti dávají majitelům důvod k hrdosti - takže je to od nich vlastně hezký.
:-p
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
12. 3. 2017 11:40
Re: Oktávka II fakt přidává ve 130 jen 6km/hod?
Můžeš si projít srovnávací testy tady, v každém je měření reálné vs. udávané rychlosti.Většina aut má něco jako 123-126 reálných při 130 udávaných (konkrétně Octavia měla 1.0TSI 126,2 a 2.0TDI 125,4, což jsou spíš mírně nadprůměrné výsledky).

Výsledek samozřejmě nelze vztahovat na celý model. Jednak se liší teoretická velikost kola dle velikosti ráfku (v řádu jednotek procent), dvak si nedělám iluze o tom, že by každá guma byla úplně stejně velká... ideálně po celou svou životnost.
Avatar - Jopino
12. 3. 2017 10:43
Hm
Já bych zase jen nekritizoval. Udělali pokus, nic víc. Ten rozdíl otáček je ale docela velký. Pro defenzivní řidiče o.k.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 10:55
Re: Hm
Hmm, ale udělali ho blbě. Stylem vesnické hospody a ne specializovaného motoserveru.

A o vlivu převodů na spotřebu se vědělo už v době 120 Le... ale tam to právě říkali poctivěji "delší převody umožňují úspornější jízdu"... ne zajištují.
:-)
12. 3. 2017 13:04
Re: Hm
Já bych to tak černě neviděl. Všechno je hezky technicky rozebrané a rozepsané a faktory způsobující odlišnosti jasně pojmenované. Podle mě to vůbec není odfláknutý článek a někdo si dal s rozborkou docela dost práce. Tohle je na pochvalu, ne na kritiku.
12. 3. 2017 13:10
Re: Hm
Kdyby testovaly FIAT v tomto módu, dotyčný šulin by zcela změnil rétoriku psaného textu. >:-[]
12. 3. 2017 13:22
Re: Hm
To je přeci známo stejně jako to o spotřebě v době 120 Le :-)
12. 3. 2017 14:18
Re: Hm
Jo, ta 120 LE byla neuvěřitelná chujovina - dělat rychloběžnou převodovkou ze čtyřkvaltu! Však se taky tato slepá ulička vývoje vyráběla jen necelý rok. >:D
Avatar - beibej
12. 3. 2017 15:05
Re: Hm
Pravda to už radši 120LX ;-)
13. 3. 2017 07:27
Re: Hm
Už aj klasické Š105 mali medzi trojkou a štvorkou skok jak prasa.
12. 3. 2017 15:07
Re: Hm
Nebuď drzý, on se zde jako šulin předvadí dlouhodobě. :no:
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 16:50
Re: Hm
A ty být drzej můžeš?

Máš jednoduchej svět, pokud všechny názory, co odporují tvým, odepíšeš vulgarismem... ale vlez mi na záda.
12. 3. 2017 20:52
Re: Hm
To není i názoru, to je o šulinství....seš Fiaťák co si koupil auto co není vhodné na dálnici ale je to SUV a kopeš do VW a do Škodovek, aniž by byl důvod.Prostě místní šulin.Místní potvrdí. >:D
Avatar - Ronault.
12. 3. 2017 19:33
Re: Hm
King, stále stejný diskusní ometak...nihil novum
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 21:43
Re: Hm
Jo jo, čert ho vzal. Už se mi na to nechce ani nic odepisovat... to je marný.
;-)
Avatar - Ada je zase tady
12. 3. 2017 10:47
A není lepší
si prostě koupit Octavii s dieselem? :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 10:56
Re: A není lepší
Není.
Kravál, servisní nároky... a smrdí.

>:-[]
Avatar - m.z.
12. 3. 2017 11:16
Re: A není lepší
Tohle má smysl jen za použití n.d. z vrakáče.
12. 3. 2017 11:24
Re: A není lepší
Kravál... Za to tohle MPI bude určitě jako myška, když ve 130 točí nějaký 4000 >:D .. Já teda mnohem radši 2.0 TDI ...
12. 3. 2017 13:06
Re: A není lepší
No když ho ráno nakopneš, tak bude podstatně větší ticho než v případě 2.0 TDI. Navíc se neklepe, můžeš si zatopit, nesmrdí a nedostanu z toho rakovinu >:-[]
12. 3. 2017 17:00
Re: A není lepší
Dvoulitr se neklepe a díky přídavnému topení zatopí podstatně dříve. A dnes už nesmrdí a díky DPF má čistší výfuk než benzín.
Další teoretik.
12. 3. 2017 21:57
Re: A není lepší
Naftový dvoulitr se neklepe >:D to musíš srovnat s nějakým benzínem, který topí i bez pŕídavného topení. Spálená nafta smrdí bez ohledu na kubaturu a počet válců. Výfuk ať si má čistčí, částice z přímovstřikových benzínů jsou řádově větší, ty ulpí na sliznicích. Takhle se nechat setřít teoretikem :-!
Avatar - Floyd
13. 3. 2017 00:35
Re: A není lepší
V mým autě se neklepe, a basta.
13. 3. 2017 07:28
Re: A není lepší
A čo naftový dvojliter z čias tejto 1,6MPI ? >:-[]
13. 3. 2017 07:41
Re: A není lepší
Prostě neklepe >:D ti dunihlavové jsou opravdu jelita.
Avatar - Barry Lyndon
13. 3. 2017 12:14
Re: A není lepší
škoda, že to neplatí v reálné světě
12. 3. 2017 12:30
Re: A není lepší
Ale lze s tím jezdit po dálnici. >:D
Avatar - Emel
12. 3. 2017 11:21
Pochvala
Já na rozdíl od většiny redakci chválím, vliv otáček na spotřebu je hodně zajímavé téma. Volba auta - no budiž, OII je už trošku out, spíš by mě to zajímalo u nějakého modernějšího motoru... a samozřejmě, rozdíl 0,3l byste určitě naměřili i mezi dvěma kusy stejného modelu.

Za mě osobně - snížení otáček při dálniční rychlosti z 4000 na 3600 je super, bez ohledu na nějakou návratnost takové investice. Za 8k bych do toho asi šel.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - AUDIRS6
12. 3. 2017 11:51
Re: Pochvala
Pripajacka k pochvale !

Ako kuwa chlapi, fakt ma nesewte, po tolkych zvastoch o Skodiaqovi a podobnych 3,14inach je tu konecne zaujimavy clanok, dokonca od SM ! :-|
Toto je fakt na pochvalu a nie na neustalne pindanie !

PS: Tip pre tych, ktori by chceli podobny efekt dosiahnut mozno "jednoduchsie a lacnejsie" : Staci zvolit pneumatiky s vyssim profilovym cislom - teda zvacsit priemer kolesa a mate defakto simulovany tazsi staly prevod na diferaku ;) Ano, treba potom preratat tie % o kolko ste to koleso zvacsili a tolko % si priratat ku rychlosti co vam ukazuje tachometer, aby ste sa necudovali ze vas "nameraju" >:D
V kazdom pripade menit takto staly prevod je vhodnejsie ( plynulejsie odstupnovanie preskokov medzi jednotlivymi prev. stupnami ), nez len natiahnut posledny prev. stupen.

Dalsi podruzny efekt tejto "upravy" - vdaka kolesam s väcsim priemerom sa nepatrne zlepsi komfort pri jazde po hoorsiom povrchu ( aj ked len o to nepostrehnutelne % zodpovedajuce % o kolko to koleso zvacsite )

posledny tip: neprehanajte to moc - aby to nebilo do oci polišom, ktory by vam za nespravny rozmer pouziteho obutia naparili s radostou pokutu ! >:-[]
Avatar - Floyd
13. 3. 2017 00:37
Re: Pochvala
Dlho si tu nebol, zdravim >:D :yes:
Avatar - AUDIRS6
13. 3. 2017 00:42
Re: Pochvala
jo, nemam moc chuti sa tu hadat, tak len velmi zriedkavo sa tu objavim ;-)
Este som si vylial srdce pod McLarenom M6GT... :'-(
Avatar - eLzyx
12. 3. 2017 12:24
Re: Pochvala
já tohle chtěl dělat na svém Volvákovi, denně jsem jezdil po dálnici 150km, takže jsem si říkal, že by se tato úprava za chvíli zaplatila. Jenže když jsem si to nechal narozpočtovat u jednoho stavitele převodovek, tak z toho sešlo. Chtěl skoro 40t Kč 8-s
Avatar - speedfred
12. 3. 2017 13:20
Re: Pochvala
Niečo podobné som spravil asi pred 20 rokmi na E30 325i,ked som tam dal diferenciál z 325e. Dvojka išla snáď 120km/h a trojka cca 170km/h čo si tak matne spomínam
Avatar - dochtor
13. 3. 2017 14:13
Re: Pochvala
Áno, bolo to niečo podobné, akurát v tom bavorovi si mal aj motor.
12. 3. 2017 15:15
Re: Pochvala
O2 není Emele OUT, jak jsi na to přišel? Vždyť je zcela jasné a evidentní že jde o lidi co si to koupí jako ojetinu a jsou to starý školy a chtějí si to vylepšit.Nemyslíš si doufám že by tohle někdo dělal prvních 5 let kdy je to povětšinou v záruce.
Avatar - Emel
12. 3. 2017 18:25
Re: Pochvala
Jasně, z hlediska tématu "kterak zbastlit lepší ojetinu" proč ne. Mně ale spíš zajímá to téma obecně... o kolik by bylo třeba moje auto úspornější, pokud by při 130 točilo 2500 místo 3000.
12. 3. 2017 19:39
Re: Pochvala
O2 je out??? Ty voe podívej se co jich jezdí. O2 bude out tak za 10 let.
12. 3. 2017 11:33
TSI a otáčky
Buďme rádi, že dnes máme motory, které umožňují mnohem nižší otáčky, např. 1.0 TSI - 200 na tachometru a pořád pod 4500 otáček.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ja Prvni 123
12. 3. 2017 11:52
Re: TSI a otáčky
I za cenu životnosti v lepším případě něco přes 100tis km?

Nevím, ale mě to nadšením nenaplňuje.

;-)
12. 3. 2017 12:21
Re: TSI a otáčky
Takový motor by neměl smysl, nevěřím, že by byl stavěný na sníženou životnost.
13. 3. 2017 07:29
Re: TSI a otáčky
Už máš tú životnosť vyskúšanú?
Avatar - beibej
12. 3. 2017 12:52
Re: TSI a otáčky
no tvejch 4500 je přes 5000 >:D
12. 3. 2017 17:43
Re: TSI a otáčky
To je na pětku, pak zařadí ještě šestku ;)

Jinak souhlas a nedivím se, že k tomu pokusu vybrali zrovna OII 1.6, kdysi jsem to dostal jako náhradní auto za Rapida 1.2 tsi 63kw, který měl taky pětikvalt, ale s dlouhými převody, s kterými to díky turbu bylo živější než ona 1.6. Za mě pro jízdy nad 80km/h všema deseti moderní turbomotor :-)
12. 3. 2017 11:51
hm
Nevim kde to dat, ale prislo mi to zajimave - protoze jsem ani nevedel, ze se nekdy delala Skoda Favorit Sedan.

Syrie, Damasek, 11/3/2017, cervena Skoda Favorit sedan.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
13. 3. 2017 08:48
Re: hm
To je přestavba, buď z Formana nebo z Vanplusu nebo jak se to jmenovalo - mrkni na řešení víka kufru u prototypu a tohohle kusu. Někdo se tam těma přestavbama zabýval trochu intenzivnějc, ještě jsou na netu fotky zelenýho kusu.
14. 3. 2017 07:56
Re: hm
Tohle je přestavěná přestavba :-)
MTX pro Syrský trh přestavovalo Formany na čtyřmístný pickup (MTX pickup D.C.). Vyrobilo se jich asi 1400ks.
Tyto pickupy pak dost majitelů předělalo na sedan.

Skutečný Favorit sedan byl jen jeden nebo dva prototypy (plus typ 792 "felicia") - měl delší C-sloupek, díky čemu vypadal lépe.
12. 3. 2017 13:10
Pochvala
Za mě dobrý. Mnohem lepší, než "proč už nikdo nepřekoná rekordní čas na ringu" nebo jak mi "omezovač rychlosti ušetří peníze za pokuty".
Rozbalit vlákno
0
Avatar - michal.t
12. 3. 2017 14:07
Krátká pětka, přešlap výrobce
Zajímavý článek… kdyby už nic jiného, ukazuje že „tovární“ zpřevodování nebylo zvoleno u této Škodovky úplně nejlíp. Pokud je pravda ta maximálka 190 km/h a cca 4000 ot. při 130 km/h, pak mi při maximálce vycházejí otáčky na cca 5850 / min. A to už je o 250 dále za otáčkami při kterých je uváděn max. výkon (5600 ot.). V dnešní době dlouhých převodů něco takového vypadá naprosto kacířsky. A troufám si říct, že i v době uvedení tohoto modelu bylo takové zpřevodování docela out. Tohle byl podle mě ze strany Škodovky poněkud přešlap, delší 5. stupeň (např. odpovídající zde testované úpravě) tam měl být už přímo z výroby.

Narážky na zhoršení dynamiky či pružnosti mi přijdou u této dnes již podprůměrné motorizace úplně mimo. Ke zrychlování tu jsou přece nižší rychlostní stupně (a u atmosféry to platí dvojnásob)… kdo je líný si podřadit, jeho smůla.

Ale je pravda, že některá auta této doby na tom byla ještě mnohem hůř – např. kolegova Mazda 3 s dvoulitrem disponujícím o více než třetinu vyšším výkonem i krouťákem točí na dálnici také téměř 4000 ot. Té by taková úprava prospěla mnohem víc.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - dochtor
13. 3. 2017 14:25
Re: Krátká pětka, přešlap výrobce
Tej kolegovej Mazde by úprava NEPROSPELA.

Jej motor má pri 4000 otáčkach maximum krútiaceho momentu, teda optimálnu spotrebu a vôbec sa netrápi!
Avatar - michal.t
13. 3. 2017 14:53
Re: Krátká pětka, přešlap výrobce
Já (i ten můj kolega) jsme jiného názoru… to je sice fajn, že má při těch otáčkách maximum krouťáku, ale ta poučka s ideální spotřebou při maximu krouťáku platí pouze pod plným plynem (který při ustálené jízdě po dálnici zdaleka nepotřebuješ). Při částečném sešlápnutí plynu bude mít motor aktuální maximum krouťáku i optimální spotřebu někde mnohem níže. Tady by těžší a delší pětka (či lépe doplnění šestky) měla opravdu VELKÝ přínos.
Motor se skutečně v klasickém slova smyslu netrápí (tím, že by se nějak dusil či snad nestíhal, právě naopak). Jen se točí zbytečně rychle s relativně malým výkonem.
Avatar - Emel
13. 3. 2017 15:12
Re: Krátká pětka, přešlap výrobce
Já jsem taky jiného názoru. Maximální točivý moment není ničím specifický a podle mě ta poučka neplatí pod plným plynem.
Avatar - michal.t
13. 3. 2017 15:39
Re: Krátká pětka, přešlap výrobce
Oháníme se tady sice nějakými poučkami, ale je otázka, zda lze poučky ještě z dob karburátorových motorů na dnešní motory vůbec vztahovat.
Jinak je samozřejmě potřeba nezaměňovat takové poučky se snahou o maximálně úspornou jízdu – tady bychom se kolem otáček udávaného maxima krouťáku asi moc motat neměli, natož se snažit jet pod plným plynem – minimálně tedy u zde probítraných atmo benzínů.
12. 3. 2017 14:07
Jeste jeden duvod to ma.
A tim je prodlouzeni zivotnosti motoru. Netoci se porad jako blazen, kdyz to neni potreba.
Mi spis u te 1,6 schazela sesta rychlost. Tech prvnich 5 dobry, ale jeste jednu prosim. By me zajimalo, jestli na to nejakej koncernovej sestikvalt pasuje.
Rozbalit vlákno
2
12. 3. 2017 19:43
Re: Jeste jeden duvod to ma.
Pochybuju. Ale máš pravdu, převodovka je OK jen ji chybí nad tou pětkou ještě šestka.
Avatar - narona
12. 3. 2017 14:44
Lepší je krátká převodovka
Podle mě je to blbost prodlužovat kvalty u 1.6 oktávky byť jde jen o pětku. Měl jsem tu čest jí na dálnici jednou řídit a cítil jsem že naopak je ta 5 spíš moc dlouhá. Motoru nejvíc seděla rychlost kolem 110-120 na rovince a do kopců jsem pak už hodně šlapal abych ji udržel.

Jezdím s OI 1.8 a krátké převody si užívám. Na jakýkoliv kvalt se dostanu na požadovanou rychlost prakticky hned... Takže pro líný řadit je to perfektní a spotřeba se na dálnici drží 6 až 7 l.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - O5kar
12. 3. 2017 21:40
Nějak jsem se nedočetl a postrádám dokonalost.
Při jakém zatížení auta bylo měření prováděno. Zda v tom seděl jenom řidič, nebo bylo to auto zatíženo na max přípustnou hmotnost. V tom je značný rozdíl. Ať již jde o udržování jízdního tempa ve vazbě na spotřebu. Já jenom vím, že v tomto autě, když jsem jel sólo tak to bylo o něčem jiném než se zatížením. Už 4 osoby jsou pěkně znát po takových cestách z kopce do kopce. A už jenom na dálničních stoupáních je třeba o dost víc přikládat, když chci udržet tempo. S tím plným zatížením a udržováním tempa musí výrobce počítat, ve vazbě právě na ten průběh toho krouťáku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
13. 3. 2017 12:20
zajímavé je, že ty delší převody jsou z 1.4
Paradoxně se mi zřejmě i proto jezdilo s Golfem 1.4 59kW lépe než s 1.6 75kW (to bylo na dálnici fakt těžko použitelné). Obě to byla náhradní auta a ponaučení, že člověk si zvykne na všechno. :-)
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2017 07:40
Re: zajímavé je, že ty delší převody jsou z 1.4
Presne to som sa zamyslal, ze preco ma slabsia 1,4 tazsie prevody? Aby viac marketingovo vynikla dynamika 1,6-ky? Nieco podobne bolo aj u Citiga, kde 44 kW verzia mala tazsie prevody ako 55 - ale tam islo prave o ten marketing...
13. 3. 2017 17:14
super nápad
tiež som úprava pozitiv. Pokiaľ ide len o tak lacnú jednoduchú výmenu koliesok, je to super nápad. Kamoš má tuším trojročnú zánovnú oktávku 2 túr, takže nemusí to byť len zodrané z áčok. Zníženie otáčok jednak zníži spotrebu a vráti prachy a ako bonus tichší motor. Super vec. 4 litre otáčok/130 je veľa. Ak niekomu stačí pohoda klídek a vychutnáva tichšiu jazdu, nemá chybu. A komu sa to nepáči, nech to nerobí, neni povinné.
Rozbalit vlákno
1
14. 3. 2017 07:42
Re: super nápad
Tiez si myslim, ze je to velmi dobra uprava. Ved kto by si uz kupoval ojazdenu Octaviu 1,6 na nejake dynamicke jazdenie..?
17. 3. 2017 14:19
má to něco do sebe mohu jen doporučit.
Sám mám podobně upravenou převodovku, 1.6 MPi jsem mel předtím a ta 6 tka nebo delsí 5 tka chybí, ted mam Golf Plus 1.9 tdi 77kW PD.
Sice ta uprava na 6 tý převod. stupen byl balík 33 tis kč ale jelikož vozidlo bylo nové tak navratnost rychlá. Dnes najeto přes 150tis km.
Delála mi to firma eurotunig, a před upravou spotřeba při 130 km/h byla 5,8 - 6 litrů. Po upravě skoro vždy do 5 ti litru na 100km. Motor se zklidnil protoze se nemusí točit na skoro 3000 ot/min ale ted je to o 500 méně takže nějakých 2400 při 130km/h.
Když jedete na spořebu to je při max toč momentu 330nm to je mezi 2000 a 2200 otaček tak spořeba kolem 4 litru ale rychlost je jen 150km/h.
Vozidlo bylo nové po 17 tis km ujetých načipováno před upravou měřeno na brzde 85 kw 260Nm po upravě zvolil jsem zlatý střed na 103kW a 330 nm, šlo to i více ale pak se místo tlaku turba vzduchu přidává i více nafty takže spotřeba roste a je tam i mez prokluzu spojky. Trpi klikovka dvouhmota atd , jinak upravu delal tdifun.
Jinak ty kecy palubní počítač a pruměrná spotřeba ukazuje správně a to platí i o tempomatu. Takže nevím kde to daný uživatel zjistil no opět z netu protože tolik hovadin tu dají lidé milion.
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2017 14:21
oprava rychlosti překlep
Spotřeba 4 litrů je při 115 km/h a ne 150 sorry. >:D
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2017 22:02
Dojezd na palubním počítači
Je radost sledovat když při tankování nadrže svítí nový dojezd někdy 1040 až 1110 km, před úpravou to byvalo 930 - 1000.
Jinak pokud se jezdí okrsky do 100km/h tak spotřeba 4 litry na 100km. :-!
Rozbalit vlákno
0
17. 9. 2019 13:19
lepšia prevodovka
Prevodovka spájaná s týmto motorom je akoby z doby, keď nezáležalo na spotrebe ani hluku. Kto chce jazdiť s lepšou spotrebou a tichšie po diaľnici ale aj okreskách, má niekoľko možností ako si toto auto dorobiť:

- vymeniť kolesá 5. prevodového stupňa za rýchlejšie - cena okolo 200Eur, zníženie spotreby 0,2 - 0,5 l/100km, návratnosť 40.000-100.000km, príjemnejšia jazda hlavne po diaľnici, trochu veľký skok medzi 4. a 5. prevodovým stupňom, ale nič tragické. Päťka sa dá používať dokonca aj pri jazde v meste rýchlosťou 50km/h

- rýchlejšia päťstupňová prevodovka - cena 400-800Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 50.000-200.000km, príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Päťka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.

- šesťstupňová prevodovka - cena 800-1200Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 100.000-250.000km, oveľa príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Šestka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.

Osobne mám praktické skúsenosti len s tou poslednou variantou, kde máme už v dvoch vozidlách šesťstupňové prevodovky a pripravujem ich montáž do zvyšných troch, pretože, kto raz vyskúša ako príjemne sa s týmto motorom jazdí so šeťstupňovou prevodovkou, už si nevie ani predstaviť, že by počúval hluk tej originálnej na mimoriadne pomalej päťke a okrem toho sa to oplatí aj pri priemernom nájazde po pár rokoch a to nehovorím, že pri predaji sú takéto vozidlá výrazne hodnotnejšie.
Rozbalit vlákno
0