Ale. Neví někdo, proč se v Londýně neujali kloubové autobusy? Chápu, že obyvatelé mají k DDs stejný vztah, asi jako my k tramvajím T3, ale počet pasažérů 87 se mi jeví celkem nízký. Faktem je, že většina z nic ale sedí. Každopádně závidím, cestování v těch neudržovaných hrůzách DPP je opravdu příšerný zážitek a akvizice nových SORů je z mého pohledu taky krok do nikam.Ten interiér je příšerný a už teď vržou skoro stejně jako ojeté Citelis/CityBus, jejichž interiér je z mého pohledu aspoň příjemně členěný.
přesně to men napadlo... jen 87 lidi... ja kdyz si vzpomenu na sva studijni leta, tak rano na prednasky od koleji se nas do kloubaku nacpalo snad 200, a malem taky ve dvou vrstvach >:D;-)
Hnědý?? Já si pamatuji pražské Ikarusy jen ve vínové, chceš-li tmavočervené barvě. A meziměstské byly modré. Ta koženková sedadla s bílým lemováním jsem měl moc rád. A ta točna s tou dírou za zábradlím. A gilotinový dveře. S těma byla největší *. Jedný ženský takhle myslím zavřel hlavu dovnitř a rozjel se. >:D >:D Nic se jí nestalo, páč tam bylo dost široký agumový těsnění, ale já se moh smíchy potrhat. >:-[]
Říkejme tomu tedy vínová >:-[]
Mě tam vždycky fascinoval ten dřevěný metr dlouhý fofrklacek se stejně velkou vůlí, a pak samozřejmě trvale děravé gumové obložení kloubu >:D:yes:
JJ, to všechno... vodnes čas. A musím říct, že mě se po těch poctivejch komunistickejch interiérech v mhd stýská. V Ikarusech byly prima taky ty kulaty mřížky ze kterejch to topilo s příměsí naftovýho odéru. Pamatuješ na kladívkový lak v interiéru T3ek? Nebo ty nádherný "lustry" v Ecs, jak to dycky bliklo, když jelo metro přes výhybku. O těch luxusních sedačkách v obou typech ruskejch vozů nemluvě... Ty individuální sedačky dneska, i ty v tramvajích, to je příšerný. 8-s
No mě se tedy nestýská po žádném interiéru MHD, ať už tehdy nebo dnes >:D Možná ještě tak po ešemce s okny vzhůru :yes: Po naftovém topení a rozpraskaných koženkových sedačkách Ikarusu určitě ne :-)
Skrz metro nemohu sloužit, jelikož nejsem pražák, ale něco podobného jsem zažil v NY, kde zhasínala světla i na několik vteřin, což vzhledem k nesymatickým spolucestujícím ve vagonu nebylo nic přijemnýho :-)
Dobra otazka. Od zaciatku bola proti "bendy buses", klbovym busom, silna medialna opozicia tradicionalistov a hlavne Konzervativnej strany - zaviedol ich totiz labouristicky starosta Ken Livingstone.
Vyskytlo sa aj par (aj smrtelnych) incidentov ked cyklista vosiel do priestoru medzi obrubnikom a karoseriou, ktory autobus vytvoril v zatacke. Rozumny cyklista to neurobi, ale hovorime o Londyne :-) Dopravnych incidentov bolo malo, to, ze niekoho privrie do dveri, nie je domena klbovych autobusov.
Za niektore nehody mozu vodici, ktori s tym nevedia jazdit - nikde na svete som nevidel v zakrutach cedulky s instrukciami pre soferov: Bendy buses drivers, turn here. Vodici klbovych autobusov, zatocte teraz a tu.
Dalej sa hovorilo o fare evasion, cize jazde na cierno - v Londyne sa nastupuje vylucne cez predne dvere pri vodicovi a treba sa preukazat listkom alebo odkliknut permanentkou (Oyster Card). Viac dveri = viac ciernych pasazierov.
Ci fare evasion riesi otvorena zadna plosina je predmet na diskusiu.
Par autobusov na zaciatku zacalo horiet. Ludia sa stazovali, ze ich nepocut. A najvacsi problem bol, ze boli nemecke (Mercedes). Severoirska firma, ktora bude vyrabat nove, pouziva podvozky Volvo a motory Volvo/Scania...
bezpecnost/ nehody s cyklisty a handykepovanymi/ manevrovatelnost na uzkych Londynskych silnicich/ nemoznost predjeti z duvodu delky toho autobusu/ blokovani dopravy...
To jsou fakt kkti. Je to o zvyku, jak píše v diskuzi někdo z Manchesteru. Ty argumenty, mimo toho, že se s tím po městě špatně jezdí jsou fakt primitivní.
To myslíš vážně? Autobusy v Londýně jsou špinavé a rozhrkané o čemž se průměrném cestovali české hromadné dopravy ani nezdá. Za to však nemůže přepravce, ale především (de)mentalita cestujících.
Co se týče kloubáků, neměli by je kam nacpat. Už teď by potřebovali minimálně osmipatráky aby to množství lidí stihli přepravit, a to jede jeden bus za druhým. My používali v centru autobus spíše jako přístřešek před deštěm, jelikož pěšky je to rychlejší. Ve špičce jsme za několik desítek minut ujeli jen pár set metrů a to nepřeháním. Katastrofa první třídy ;-)
Chtěl bych jen upozornit, že staré DD zmizeli opravdu v roce 2005 kvůli emisím a nebezpečné zadní plošině. Nicméně Londýn je plný dvoupodlažních autobosů v čevené barvě, jsou novějšího typu, ale jsou tam. Nikoli pouze pár pro turisty, ale mraky pro běžnou dopravu. To jen k přesnosti údajů. Jinak dvoupatrové autobusy jezdí v anglii v každém větším městě barevné dle dopravní společnosti a různých značek.
Prototyp predstavený? A kde je aspoň jedna fotka? Jeden pohľad do interiéru?
Prvé dva obrázky - tá vizualizácia ujde, ale je to len vizualizácia. Zbytok obrázkov - sorry, toto namodelujem jednou rukou za hodinu.
Vidím to tak - veľké haló, veľká chvála - skutek utek.
[odkaz]
no a přesně na to bílé místo najeď myší a po chvilce tam naskočí video. Je to proti BAZ opatření, aby jste to na Slovensku zase neobšlehli >:-[] >:D;-)
Nie kazdy doubledecker je Routemaster. Routemaster je len povodny doubledecker s otvorenou nastupovacou plosinou vzadu, z 50. rokov. Dnes sa pouzivaju len na "historickych" linkach.
Tento novy model ma obnovit tradiciu.
"Bohaté prosklení má zaručit vzdušnou a prosvětlenou atmosféru v obou patrech autobusu, jehož celková kapacita je 87 cestujících."
Doubledeckre sa v lete menia na vzdusny sklennik - autobusy nemaju klimatizaciu a vo vecnych londynskych zapchach sa cesta meni na peklo...