Profi
Chtěl bych jen upozornit, že staré DD zmizeli opravdu v roce 2005 kvůli emisím a nebezpečné zadní plošině. Nicméně Londýn je plný dvoupodlažních autobosů v čevené barvě, jsou novějšího typu, ale jsou tam. Nikoli pouze pár pro turisty, ale mraky pro běžnou dopravu. To jen k přesnosti údajů. Jinak dvoupatrové autobusy jezdí v anglii v každém větším městě barevné dle dopravní společnosti a různých značek.
Prototyp predstavený? A kde je aspoň jedna fotka? Jeden pohľad do interiéru?
Prvé dva obrázky - tá vizualizácia ujde, ale je to len vizualizácia. Zbytok obrázkov - sorry, toto namodelujem jednou rukou za hodinu.
Vidím to tak - veľké haló, veľká chvála - skutek utek.
Prvé dva obrázky - tá vizualizácia ujde, ale je to len vizualizácia. Zbytok obrázkov - sorry, toto namodelujem jednou rukou za hodinu.
Vidím to tak - veľké haló, veľká chvála - skutek utek.
a zkusil sis zapnout to video?
Kde? K článku ani pod odkazom o histórii žiadne nie je.
Nad fotogalerií je video jak stehno 😉
Nie kazdy doubledecker je Routemaster. Routemaster je len povodny doubledecker s otvorenou nastupovacou plosinou vzadu, z 50. rokov. Dnes sa pouzivaju len na "historickych" linkach.
Tento novy model ma obnovit tradiciu.
"Bohaté prosklení má zaručit vzdušnou a prosvětlenou atmosféru v obou patrech autobusu, jehož celková kapacita je 87 cestujících."
Doubledeckre sa v lete menia na vzdusny sklennik - autobusy nemaju klimatizaciu a vo vecnych londynskych zapchach sa cesta meni na peklo...
Tento novy model ma obnovit tradiciu.
"Bohaté prosklení má zaručit vzdušnou a prosvětlenou atmosféru v obou patrech autobusu, jehož celková kapacita je 87 cestujících."
Doubledeckre sa v lete menia na vzdusny sklennik - autobusy nemaju klimatizaciu a vo vecnych londynskych zapchach sa cesta meni na peklo...
Mě tam vždycky fascinoval ten dřevěný metr dlouhý fofrklacek se stejně velkou vůlí, a pak samozřejmě trvale děravé gumové obložení kloubu >😁 :yes:
Skrz metro nemohu sloužit, jelikož nejsem pražák, ale něco podobného jsem zažil v NY, kde zhasínala světla i na několik vteřin, což vzhledem k nesymatickým spolucestujícím ve vagonu nebylo nic přijemnýho 😄
Vyskytlo sa aj par (aj smrtelnych) incidentov ked cyklista vosiel do priestoru medzi obrubnikom a karoseriou, ktory autobus vytvoril v zatacke. Rozumny cyklista to neurobi, ale hovorime o Londyne 😄 Dopravnych incidentov bolo malo, to, ze niekoho privrie do dveri, nie je domena klbovych autobusov.
Za niektore nehody mozu vodici, ktori s tym nevedia jazdit - nikde na svete som nevidel v zakrutach cedulky s instrukciami pre soferov: Bendy buses drivers, turn here. Vodici klbovych autobusov, zatocte teraz a tu.
Dalej sa hovorilo o fare evasion, cize jazde na cierno - v Londyne sa nastupuje vylucne cez predne dvere pri vodicovi a treba sa preukazat listkom alebo odkliknut permanentkou (Oyster Card). Viac dveri = viac ciernych pasazierov.
Ci fare evasion riesi otvorena zadna plosina je predmet na diskusiu.
Par autobusov na zaciatku zacalo horiet. Ludia sa stazovali, ze ich nepocut. A najvacsi problem bol, ze boli nemecke (Mercedes). Severoirska firma, ktora bude vyrabat nove, pouziva podvozky Volvo a motory Volv👋Scania...
bezpecnost/ nehody s cyklisty a handykepovanymi/ manevrovatelnost na uzkych Londynskych silnicich/ nemoznost predjeti z duvodu delky toho autobusu/ blokovani dopravy...
Zajimavy clanek😒br />
[odkaz]
Co se týče kloubáků, neměli by je kam nacpat. Už teď by potřebovali minimálně osmipatráky aby to množství lidí stihli přepravit, a to jede jeden bus za druhým. My používali v centru autobus spíše jako přístřešek před deštěm, jelikož pěšky je to rychlejší. Ve špičce jsme za několik desítek minut ujeli jen pár set metrů a to nepřeháním. Katastrofa první třídy 😉