Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Re-exporty 2011: Téměř 6 % nových aut prodaných v ČR bylo vyvezeno za hranice

Export vozů, které již byly zaregistrované v českém registru, meziročně stoupl o čtvrtinu.
Zpět na článek
12. 1. 2012 18:45
12. 1. 2012 20:43
12. 1. 2012 18:56
12. 1. 2012 20:07
13. 1. 2012 15:33
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 1. 2012 18:01
6000 aut
Myslím, že to není až taky vysoké číslo. Já teda čekal mnohem vyšší z těch prognóz o re exportech, které se všude psaly. Nevidím v tom nic zvláštního. Zkrátka jsou v celé EU taková pravidla, tak se z auty různě manipuluje. Devět tisíc aut odjelo, tři tisíce přijely. Navíc se tomu nesmíme divit, když máme jedny z nejlevnějších aut v EU, takže se ten re export vyplatí jak fyzické osobě, tak asi i importérům.
Obnova vozového parku, to už je větší problém, byť po cestách prokazatelně jezdí mladší auta než kolik je průměr.
Rozbalit vlákno
3
12. 1. 2012 18:45
Re: 6000 aut
Číslo to není až tak vysoké, ale na naše poměry je to hlavně u Fordu docela dost. Když odečteš těch 2910, tak nejsou třetí nejprodávanější za rok 2011, ale až pátí. A tím i výsledky za jednotlivé měsíce jsou jiné. Dělá to 20% a to už mi příjde teda hodně. Jde o reklamu, být třetí vypadá lépe než být až za korejci. Takže moc se mi to nelíbí :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 1. 2012 19:44
Re: 6000 aut
Jo u toho Fordu už to je alarmující... Neříkám, že to je dobré, ale žádný zákon se tím neporušuje. Je to nástroj EU jak otevřít trh, nic víc. Že se to dá zneužít v reklamě, je věc druhá.
12. 1. 2012 20:43
Re: 6000 aut
Proto je lepší koukat na prodeje v celé EU. Neoficiální dovoz do EU je určitě mnohem častější než vývoz.
Avatar - igor77
12. 1. 2012 18:56
brutální !
"Celkem bylo v Česku v polovině minulého roku registrováno 4,55 milionu osobních aut s průměrným stářím 13,76 roku." :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 1. 2012 19:41
Re: brutální !
Myslím, že to není až tak horké. To číslo zvyšuje pořád velké množství registrovaných starých aut od škodovek 100 po 105/120/125 etc., rúzné trabanty, žigulíky apod. A na cestách nejsou. Takže ano, papírově je to tragédie a obměna není rychlá, ale ve skutečnosti to zas tak hrozné nebude.
Avatar - woody-alien
12. 1. 2012 21:54
Re: brutální !
Souhlas. Zdaleka tolik stařešin není na silnicích vidět.
13. 1. 2012 06:46
Re: brutální !
Z absolutni vetsiny tvori toto cislo "staronove" vozy znacky Skoda, bratru za "sto" z AAAcek :-!

A potom jeste "kdysi" luxusni vozy, ktere dnes prohani rybizove a (nekteri) ohrozuji zivoty ostatnich ucastniku provozu 8-s
12. 1. 2012 20:07
trosku mimo ..
..jsem netušil, že je v ceníku Fordu u Focuse v nabídce už 1,0 Ecoboost...byla tady někde o tom zpráva? nebo jsem něco zaspal >:D
Rozbalit vlákno
3
12. 1. 2012 20:53
Re: trosku mimo ..
Holt není to nic, čím by se dovozce a prodejci Ford mohli chlubit, tak to dali do nabídky potichu >:D
13. 1. 2012 15:33
Re: trosku mimo ..
Právě naopak :-) je se čím chlubit, jen čekám na nějakou kampaň :-)
13. 1. 2012 17:58
Re: trosku mimo ..
A jakou kampaň čekáte ? "Jediný třáválec v nižší střední třídě ?" nebo snad "Vyzkoušete s námi, zda vydrží projektovanou životnost 200 000 km" >:D
Avatar - Perun
12. 1. 2012 20:51
Všechno špatně
Statistika je ošidná věc.... A v SDA o tom vědí své, nicméně ne vše se dá jednoduše prokázat...
Co mě ovšem překvapuje, to je rozpor mezi realitou SDA ( [odkaz] ) a údaji v článku...

Tak jen namátkou:

FORD: 4056 aut
VOLKSWAGEN: 3765 aut
ŠKODA: 2861 aut ( >:-[] )
AUDI: 1310 aut
MERCEDES: 1296 aut
BMW: 1006 aut
PEUGEOT: 978 aut
RENAULT: 972 aut
SEAT: 930 aut

Všichni výrobci a dovozci celkově: 23 741 aut ;-)

A realita? Ještě daleko více... SDA totiž dohlédne jen na ty registrace, které jsou kratší, než 1 měsíc.... Skuteční mistři (Škoda, Hyundai a VW) ovšem registrují na 32 dnů, nebo rovnou obcházejí proceduru s COC listy....

Škoda tímto způsobem upravila výsledek o řádově 15.000 aut (!!!), VW také přidává trochu do mlýna a Hyundai to s Vláďou Vošickým pálí také mnohem výše... Odhaduji to někam ke čtyřem tisícům, možná více.

Dokázat to nemohu a pokud ano, nechi. Už bych příště žádné info nedostal... ;-) Ale tmářství a zkreslování reality trhu mi vadí... Za každý otevřený pár očí jsem tudíž rád.

Takže celkově bych to odhadoval na nějakých 40.000 aut reexportovaných za hranice. A němečtí dealeři to dobře vědí a zuří..Marně, značky si rády svě statistiky prodejů upraví, i když oficiálně podobné praktiky odsuzují. Zejména tehdy, když se hodlají v co nejkratší době stát světovou jedničkou. Reexportované vozy se totiž do statistiky prodejů zahrnují... DVAKRÁT >:-[]
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ronault.
12. 1. 2012 20:58
Re: Všechno špatně
Já to říkám furt, že je ten Renault nejprodávanější značkou v Evropě, jen ty auta na rozdíl od ostatních nepřeváží ze státu do státu a tam je zaregistrovává na několikrát >:-[] >:D
Avatar - Perun
12. 1. 2012 22:37
Re: Všechno špatně
Je to jak říkáš, brilantní analýza >:-[] ;-)
12. 1. 2012 21:13
Re: Všechno špatně
Je to banda. Vošickýho na Sibiř ,jaký pak Vláďa :no: tam ať si ty čachry dělá ,ale tam se ale bude bát jako v Rumunsku... Už aby přestal kazit reputaci Hyundae ,jinak si pro ně budeme jezdit za hranice...A čas se krátí ,pomalu nastupuje doba temna...
12. 1. 2012 21:25
Re: Všechno špatně
Znamená to, že by snad omezoval počet aut dodaných s akčními pakety u VW na osobu jenom teoreticky? Docela by mě zajímaly podrobnosti.
Avatar - Perun
12. 1. 2012 22:44
Re: Všechno špatně
IVG má velmi dobrý přehled o svých prodejích... Včetně těch přeshraničních. Ostatně, reexporty u VW se týkají pouze vybraných dealerů.. A to vím o dealerovi jiné značky, který pro spřízněného dealera VW vyváží měsíčně cca 20-30 modelů Polo do Německa a do Francie, kde jsou ceny Pola mnohem vyšší. Má tam dobré kontakty napřímo, bez prostředníků = bez zbytečných provizí ;-)
12. 1. 2012 22:16
Re: Všechno špatně
Tady bych se statistiky zastal. Pokud člověk zná, co se čím myslí a dokáže správně interpretovat výsledná data, je vše v pořádku. O to víc je cenný tvůj příspěvek, který ukazuje na nedostatky článku, kde nejsou vymezeny jednotlivé termíny jako re-export, nové auto, první přihlášení, ... Tvůj odkaz ukazuje na tabulku exportu, která ale neříká nic o stáří vozů. Existují i jiné veřejné statistiky, krom SDA, které mají nějakou váhu?
12. 1. 2012 22:35
Re: Všechno špatně
Jsou příspěvky a jsou příspěvky. Některé mají milion slov a přesto nepřinutí člověka ani k zamyšlení. Palec pro tebe :yes:

Můžeš popsat, co si myslel pod procedurou s COC listy? Možná to bude zajímat i jiné.

A druhá poznámka k německým dealerům. Aby byl reexport možný, musí být ceny vozů dané značky na trhu levné proti cílovým trhům. To znamená, že prodejci na samotném prodeji příliš nevydělají. (mám představu o maržích dealera a zpětných bonusech od importéra, resp. provizích od leasingových společností). Takže ve výsledku z toho ten německý dealer aspoň má servisní práce, když už ne ten tenký zisk z prodeje. (věc je jiná, pokud reexportuje importér samotný - o tom bys něco věděl?). Dík.
Avatar - Perun
12. 1. 2012 22:53
Re: Všechno špatně
Na některé otázky odpověďět nemůžu... ale:
COC listy obchází Škoda - přímo v MB. Jak to ale dělá konkrétně, to nevím.
Náš trh je, Humberte, extrémně konkurenční... jsme opravdu neuvěřitelně levní a zároveň dostatečně "pružní"... Dealerům se vyplatí reexporty proto, že pokud díky nim splní plán, obdrží od importu bonusy. Primární zisk pak nehraje roli, jde o ty dodatečně vyplácené peníze.
Cílené aktivity směrem ven se importérům v podstatě nedají dokázat, dělají je přes vybrané dealery.
A díky ;-)

P.S. Kromě SDA nic jiného vlastně není... Ještě registry v jednotlivých ORP a samozřejmě seznamy vydaných COC listů na ministerstvu dopravy a spojů. Ale k těm se nikdo nedostane.
13. 1. 2012 01:41
Re: Všechno špatně
Přesně tak. Pokud neexportují, tak jsou schopni poslední kusy do plánu dát citelně pod cenou, hlavně aby prodali. Jinak by přišli o slevu a prodělali by mnohem víc. Exportováním si zvedneš objem, čímž si zvedneš zisky na skutečných prodejích. A i ten servis, který Humbert zmiňuje, není malá položka. Naopak, v servisu se pohybují ohromné peníze a troufám si říct, že je pro dealera ještě zajímavější než samotný prodej.
Avatar - Starfighter
13. 1. 2012 08:54
Re: Všechno špatně
:yes:
Jak je to s legislativou, když si někdo (už reálně) koupí reexportované auto? Prodejce by ho měl prodávat minimálně jako předváděčku, aby se nedopustil podvodu? Protože auto po prvním majiteli už není nové, byť třeba neujelo ani metr. Jen se ptám :-)
13. 1. 2012 09:14
Re: Všechno špatně
Jak to, že jsou ve statistice 2x? Pokud to auto přihlásí tady, dostane techničák, tak ho vyvezou i s techničákem a už to není první registrace, ne? Nebo to dělají tak, že ho přihlásí, pak ho zase úplně odhlásí a pak ho vyvezou a tam ho přihlašujou jako nové auto? To jde? Se nekontroluje nějak výrobní číslo mezi státy? To bych ale asi chtěl po EU moc, ta se stará jen křivost banánů a podobný hovadiny.
13. 1. 2012 10:38
Re: Všechno špatně
Ať mě opraví případní znalí. Ale mám za to, že za nové auto se považuje vůz do 6 měsíců a nájezdu 6000km. Takže v cílové zemi jej registrují podruhé jako nový.
13. 1. 2012 15:44
Export - holoverze, import - "lepší" výbavy
Podle mě se vyváží jenom levné auta s oholenou výbavou, každý u nás "bojuje" o zákazníky auty za 200 000 a naopak u vyšších tříd jsou u nás ceny "luxusnější" než kdekoliv jinde v Evropě... Co Ford nevydělá na Fusionu, to se mu mnohonásobně vrátí na předraženém S-Maxu ;) Srovnejte za kolik se dají takové "lepší" auta dovézt - i při současném mizerném kurzu Eura: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0