Myslím, že to není až taky vysoké číslo. Já teda čekal mnohem vyšší z těch prognóz o re exportech, které se všude psaly. Nevidím v tom nic zvláštního. Zkrátka jsou v celé EU taková pravidla, tak se z auty různě manipuluje. Devět tisíc aut odjelo, tři tisíce přijely. Navíc se tomu nesmíme divit, když máme jedny z nejlevnějších aut v EU, takže se ten re export vyplatí jak fyzické osobě, tak asi i importérům.
Obnova vozového parku, to už je větší problém, byť po cestách prokazatelně jezdí mladší auta než kolik je průměr.
Číslo to není až tak vysoké, ale na naše poměry je to hlavně u Fordu docela dost. Když odečteš těch 2910, tak nejsou třetí nejprodávanější za rok 2011, ale až pátí. A tím i výsledky za jednotlivé měsíce jsou jiné. Dělá to 20% a to už mi příjde teda hodně. Jde o reklamu, být třetí vypadá lépe než být až za korejci. Takže moc se mi to nelíbí :no:
Jo u toho Fordu už to je alarmující... Neříkám, že to je dobré, ale žádný zákon se tím neporušuje. Je to nástroj EU jak otevřít trh, nic víc. Že se to dá zneužít v reklamě, je věc druhá.
Myslím, že to není až tak horké. To číslo zvyšuje pořád velké množství registrovaných starých aut od škodovek 100 po 105/120/125 etc., rúzné trabanty, žigulíky apod. A na cestách nejsou. Takže ano, papírově je to tragédie a obměna není rychlá, ale ve skutečnosti to zas tak hrozné nebude.
Statistika je ošidná věc.... A v SDA o tom vědí své, nicméně ne vše se dá jednoduše prokázat...
Co mě ovšem překvapuje, to je rozpor mezi realitou SDA ( [odkaz] ) a údaji v článku...
Tak jen namátkou:
FORD: 4056 aut
VOLKSWAGEN: 3765 aut
ŠKODA: 2861 aut ( >:-[] )
AUDI: 1310 aut
MERCEDES: 1296 aut
BMW: 1006 aut
PEUGEOT: 978 aut
RENAULT: 972 aut
SEAT: 930 aut
Všichni výrobci a dovozci celkově: 23 741 aut ;-)
A realita? Ještě daleko více... SDA totiž dohlédne jen na ty registrace, které jsou kratší, než 1 měsíc.... Skuteční mistři (Škoda, Hyundai a VW) ovšem registrují na 32 dnů, nebo rovnou obcházejí proceduru s COC listy....
Škoda tímto způsobem upravila výsledek o řádově 15.000 aut (!!!), VW také přidává trochu do mlýna a Hyundai to s Vláďou Vošickým pálí také mnohem výše... Odhaduji to někam ke čtyřem tisícům, možná více.
Dokázat to nemohu a pokud ano, nechi. Už bych příště žádné info nedostal... ;-) Ale tmářství a zkreslování reality trhu mi vadí... Za každý otevřený pár očí jsem tudíž rád.
Takže celkově bych to odhadoval na nějakých 40.000 aut reexportovaných za hranice. A němečtí dealeři to dobře vědí a zuří..Marně, značky si rády svě statistiky prodejů upraví, i když oficiálně podobné praktiky odsuzují. Zejména tehdy, když se hodlají v co nejkratší době stát světovou jedničkou. Reexportované vozy se totiž do statistiky prodejů zahrnují... DVAKRÁT >:-[]
Já to říkám furt, že je ten Renault nejprodávanější značkou v Evropě, jen ty auta na rozdíl od ostatních nepřeváží ze státu do státu a tam je zaregistrovává na několikrát >:-[] >:D
Je to banda. Vošickýho na Sibiř ,jaký pak Vláďa :no: tam ať si ty čachry dělá ,ale tam se ale bude bát jako v Rumunsku... Už aby přestal kazit reputaci Hyundae ,jinak si pro ně budeme jezdit za hranice...A čas se krátí ,pomalu nastupuje doba temna...
IVG má velmi dobrý přehled o svých prodejích... Včetně těch přeshraničních. Ostatně, reexporty u VW se týkají pouze vybraných dealerů.. A to vím o dealerovi jiné značky, který pro spřízněného dealera VW vyváží měsíčně cca 20-30 modelů Polo do Německa a do Francie, kde jsou ceny Pola mnohem vyšší. Má tam dobré kontakty napřímo, bez prostředníků = bez zbytečných provizí ;-)
Tady bych se statistiky zastal. Pokud člověk zná, co se čím myslí a dokáže správně interpretovat výsledná data, je vše v pořádku. O to víc je cenný tvůj příspěvek, který ukazuje na nedostatky článku, kde nejsou vymezeny jednotlivé termíny jako re-export, nové auto, první přihlášení, ... Tvůj odkaz ukazuje na tabulku exportu, která ale neříká nic o stáří vozů. Existují i jiné veřejné statistiky, krom SDA, které mají nějakou váhu?
Jsou příspěvky a jsou příspěvky. Některé mají milion slov a přesto nepřinutí člověka ani k zamyšlení. Palec pro tebe :yes:
Můžeš popsat, co si myslel pod procedurou s COC listy? Možná to bude zajímat i jiné.
A druhá poznámka k německým dealerům. Aby byl reexport možný, musí být ceny vozů dané značky na trhu levné proti cílovým trhům. To znamená, že prodejci na samotném prodeji příliš nevydělají. (mám představu o maržích dealera a zpětných bonusech od importéra, resp. provizích od leasingových společností). Takže ve výsledku z toho ten německý dealer aspoň má servisní práce, když už ne ten tenký zisk z prodeje. (věc je jiná, pokud reexportuje importér samotný - o tom bys něco věděl?). Dík.
Na některé otázky odpověďět nemůžu... ale:
COC listy obchází Škoda - přímo v MB. Jak to ale dělá konkrétně, to nevím.
Náš trh je, Humberte, extrémně konkurenční... jsme opravdu neuvěřitelně levní a zároveň dostatečně "pružní"... Dealerům se vyplatí reexporty proto, že pokud díky nim splní plán, obdrží od importu bonusy. Primární zisk pak nehraje roli, jde o ty dodatečně vyplácené peníze.
Cílené aktivity směrem ven se importérům v podstatě nedají dokázat, dělají je přes vybrané dealery.
A díky ;-)
P.S. Kromě SDA nic jiného vlastně není... Ještě registry v jednotlivých ORP a samozřejmě seznamy vydaných COC listů na ministerstvu dopravy a spojů. Ale k těm se nikdo nedostane.
Přesně tak. Pokud neexportují, tak jsou schopni poslední kusy do plánu dát citelně pod cenou, hlavně aby prodali. Jinak by přišli o slevu a prodělali by mnohem víc. Exportováním si zvedneš objem, čímž si zvedneš zisky na skutečných prodejích. A i ten servis, který Humbert zmiňuje, není malá položka. Naopak, v servisu se pohybují ohromné peníze a troufám si říct, že je pro dealera ještě zajímavější než samotný prodej.
:yes:
Jak je to s legislativou, když si někdo (už reálně) koupí reexportované auto? Prodejce by ho měl prodávat minimálně jako předváděčku, aby se nedopustil podvodu? Protože auto po prvním majiteli už není nové, byť třeba neujelo ani metr. Jen se ptám :-)
Jak to, že jsou ve statistice 2x? Pokud to auto přihlásí tady, dostane techničák, tak ho vyvezou i s techničákem a už to není první registrace, ne? Nebo to dělají tak, že ho přihlásí, pak ho zase úplně odhlásí a pak ho vyvezou a tam ho přihlašujou jako nové auto? To jde? Se nekontroluje nějak výrobní číslo mezi státy? To bych ale asi chtěl po EU moc, ta se stará jen křivost banánů a podobný hovadiny.
Ať mě opraví případní znalí. Ale mám za to, že za nové auto se považuje vůz do 6 měsíců a nájezdu 6000km. Takže v cílové zemi jej registrují podruhé jako nový.
Podle mě se vyváží jenom levné auta s oholenou výbavou, každý u nás "bojuje" o zákazníky auty za 200 000 a naopak u vyšších tříd jsou u nás ceny "luxusnější" než kdekoliv jinde v Evropě... Co Ford nevydělá na Fusionu, to se mu mnohonásobně vrátí na předraženém S-Maxu ;) Srovnejte za kolik se dají takové "lepší" auta dovézt - i při současném mizerném kurzu Eura: [odkaz]