Majitel Red Bullu není příliš spokojený s vývojem Formule 1 a v souvislosti s diskvalifikací z prvního letošního závodu zmínil možnost odchodu svého týmu z této závodní série.
som rad ze sa zacina snad uz darit williamsu a budem rad ak tradicne timy ( mclaren, ferrari, williams, mercedes, lotus ) budu na spici.... malinovkari s tym ich nemeckym palcovacom ma skutocne nezaujimaju
Neber to tak vážně, sranda musí být ne. Lotusu se svýho času říkalo černý rakve, Minardi se říkalo garážisti z Faenzy, Arrowsu zlomené šípy a byly i další přezdívky.
Ty limonady docela sedi, neco jako ohryzek a nakousle jablko ;-)
Jinak se divim, tem protestum. Meli protestovat proti zavedeni mereni paliva jednim prutokomerem. Proc tam nejsou treba 3 a ten s chybou se vylouci? Pokud je to mereni prutoku tak dulezite meli to tymy resit vcas.
Pokud by vyhrali odvolani, bude tam pak neskutecnej bordel
jak nedaří. Dojel druhej. To že prskají nebude tím, že se jim nedaří, ale, že se FIA pomocí idiotskejch nařízení a restrikcí snaží F1 zničit. V takovýmhle totalitním režimu co FIA nastolila, kdy se nic nesmí, se nedá závodit.
Me by RedBull take nechybel, ale i tak bych byl rad, kdyby se k teto iniciative pridalo Ferrari McLaren, Williams a dalsi velke staje, protoze to co se stalo z formule v poslednich 5ti letech je opravdu k placi...
Taketo vyhlasenia k tomu cirkusu zvanemu F1 patria. Spomente si par rokov dozadu isli podobne reci aj od Mercedesu, Ferarri a tusim aj od Sauberu. A co sa udialo? Nic. Dohodli sa zase nove ine predpisy a pravidla. Osobne neocakavam odchod ziadnej silnej stajne, zvlast ked peniaze nie su problem. Je to hlavne biznis a imagemaker. To je sice na zvazenie kedv GP2 jazdia podobne casy, ale kolko ludi ten serial sleduje?
no jo sou to jen limonády ale klasické super stáje je nepředhání ;-) když Ferrari nosilo reklamu marlboro taky se jim říkalo cigára?
Jinak ty pravidla o spotřebě jsou debilní !!!
Skutečnou výši rozpočtu a hlavně celkově vynaložených peněz na tým F1 se nikdy nikde nedovíš.. >:-[]
..taky by jim měli započíst i B-tým Torro Rosso...tedy Red Bull v italštině..
Myslím , že tovární týmy automobilek typu BMW , Toyota , Honda a Renault bylo lepší než éra Red Bullu.
To je skutečně jen výrobce limonád a měl ideálně působit jako sponzor.
Ale v F1 tomu tak prostě někdy je.
Viz před lety tým Benneton.
Původní F1 kde jezdilo Ferrari , Mercedes , Maserati , Bugatti a Alfa Romeo už je bohužel jen historií.
A letošní motory? Pro F1 výsměch.
Týmy jsou normální firmy, jejich účetnictví je volně dostupné, pokusy nějak manipulovat s náklady je určitě pod dohledem finančních úřadů příslušných zemí, takže výše zveřejněné rozpočty nebudou daleko od skutečnosti.
Týmy automobilek pořád v F1 účinkují, že nedokáží konkurovat výrobci limonád není vada toho výrobce limonád, ale neschopnost automobilek. Naopak to vidím jako zdravou konkurenci, rozhodující není co kdo vyrábí, ale jak schopné konstruktéry, techniky a jezdce dokáže sehnat.
V době samých omezení a uměle potlačované dřívější dominance týmů typu Ferrari a Mclarenu , je schopnost konstruktérů těmi omezeními dost značně limitována. :no:
Byl bych zvědav , co by limodády a spol. dělali bez automobilek - výrobců motorů..
Já vím..Red Bull jim dá křídla.. >:D
Taková F1 by moc diváků neměla.
Každého zajímá zda Ferrai porazí Mercedes..jak pojede McLaren s Williamsem.
Ten Red Bull a spol. jsou fanouškům ukradení.
Soutěž byla dřív..každý konstruktér automobilky mohl postavit monopost i motor jaký chtěl , pravidla byla volnější.
Cenové stropy v F1??? Kravina. Kdo na to nemá , at' nejezdí.
Klidně bych tam nechal jako dřív 5 Ferrari a 4 Mercedesy...když by je chtěli nasadit.
A treninky na 2 hodiny..kdo zajede nejlepší čas , startuje první!
Pitomé přidělování pneumatik? Zrušit.
A uvidíš skutečné závody!
Bez šetření motoru a paliva..
>:-[]
Ferrari nebo McLaren nikdo uměle neomezuje, všichni mají stejné podmínky.
Pokud si myslíš, že by si Newey nedokázal zkonstruovat motor, tak jsi dost vedle. Jistě by to stálo hodně prostředků, ale schopných lidí má dost. Nakonec jestli se Renault s turbomotory rychle nevzpamatuje tak v další sezóně můžeme vidět ledacos.
Konstruktéři byli omezování v každé éře F1, nikdy to nebyla volná soutěž bez pravidel. A vždy na každou změnu pravidel někteří nadávali. Nic nového pod sluncem. Stejně to byl, je a bude nejsledovanější motosport.
V éře F1 motor byl vždy omezen pravidly, nikdy nebylo možné postavit si libovolný motor, to bylo možné naposledy někdy před 2 svět. válkou.
Kdo na to nemá, ať nejezdí, proč ne, ale pak první zakukají týmy jako McLaren, Williams, Caterham, protože finanční síla třeba Mercedesu nebo RedBullu je někde úplně jinde. A může se pak stát, že budou jezdit dva týmy a budeš tady brečet, že závody jsou nudné, protože jsou tam jen dva soupeři.
Osobně vidím jako hlavní problém v současných pravidlech limit na spotřebu paliva, nasazení hybridů je OK, nicméně hybrid by měl být použit ke zvýšení výkonu monopostu a tedy zvýšení celkové rychlosti auta a ne pro nějaké šetření paliva, dělat z F1 economy run Priusů je skutečně nesmysl.
Podle takové logiky F1 může být soutěží Red Bullu , Coca-Coly , Jim Beam nebo Apple teamů..
Je fakt , že mají dost peněz na zaplacení lidí co nějaké takové vozítko 1.0 tri-turbo na CNG v budoucnu postaví..
A bude to tiše vrčet po rovince 300 km/h a budeš mít vystaráno.. >:-[]
Jen doufám , že Ferrari , Mercedes a Renault či Honda u toho nebudou!
A budou závodit s 12 či 10 válci ve FORMULI třeba GRAND PRIX..! >:D
Alespon' že to šetření paliva se ti taky moc nezdá..
Jinak tam ten PRIUS možná fakt jezdit bude..s Red Bullem na kapotě.
Ano, může. Stejně jako jedna dlouhá a slavná éra byla soutěží JPS, Marlbolo, Lucky Strike a dalších tabákových firem. Je úplně šumák, jestli je špičkový tým F1 zaplacen z peněz výrobce limonády, cigaret, textilu nebo mlékárny (Parmalat zafinancoval v historii motosportu také kde co) nebo výrobcem aut.
Nemyslím si. Není problém např pro majitele RedBullu založit si jinou firmu, která se bude zabývat třeba vývojem motoru. Profinancuje na jeho vývoj plácnu 100 mil EUR a následně tento vývoj prodá Red Bullu za 1 mil EUR. Nebo ho vůbec neprodá a zkušenosti nabyté při vývoji touto firmou se v tichosti zdarma aplikují. Profinancování nákladů na vývoj jistě půjde realizovat přes 3. firmy. Takže jak píše Jaros skutečný vynaložený náklady se asi nikdy nedovíš. Osobně bych to tak udělal, kdybych měl hlídaný rozpočet.
Jenže dosud žádné limity na rozpočet nejsou a tudíž není ani důvod zakládat další firmy a provádět to co popisuješ. V každém případě platí, že pro úspěšnou účast v F1 je potřeba hromada peněz, ale na druhou stranu ani sebevětší hromada peněz titul nezajistí, viz Ferrari.
Ještě vloni se závodilo s osmiválci a Ferrari předvedlo velké kulové. A s dvanáctiválci by jim natrhly limonády prdku úplně stejně. Ferrari už je historie. >:-[]
Red Bull je jen sponzor..žádné auta nevyrábí.
Proto mne nezajímá.. >:D
Ferrari je pojem a vyrábí nejlepší supersporty na světě.. >:-[]
Viz třeba LaFerrari..! :yes:
Přesně tak. Snaží se do F1 protlačit pseudoekologii, což je holý nesmysl. Dělat ekologicky šetrný závodní auto je jako snažit se dělat kladivo, kterým nic nerozbiješ. Prostě ekoterorismus v praxi.
no a přece kvůli arogantnímu vettelovi se nebudu vysmívat celému teamu , redbull toho ve světě sportu ať už jde o motoristický nebo jakýkoliv jiný dělá mraky a myslím že má právo být respektovanou stájí F1 ;-)
Red Bull by mi sice také nechyběl, ale Dietrich má pravdu v tom, že dělat z toho závody ve spotřebě, plus to co se děje v zákulisí, není hodno F1. Se zpožděním jsem shlédl dokument Senna a když si vzpomenu na toho dědka, co tehdy šéfoval FIA, je mi blbě ještě teď. Nemám žádnou idealizovanou představu, že dnes tam sedí jen rozumní a nestranní lidé.
Byly doby, kdy byly formule jen o závodění. Dnes je cílem co nejvíc diváků, reklam, peněz. Takže se dělá vše pro to, aby dominující tým zas tak moc nevyhrával, viz i dříve Schumi. Myslím, že majitel seriálu by byl nejradši i za co nejvíc havárek, to by stoupla sledovanost.
Ono to tak bylo vždycky. I dříve bylo cílem co nejvíc diváků, reklam a peněz. O havárkách ani nemluvě. Taky dřív někdy byla nuda a někdy to jiskřilo. Stejně jako dnes. A změny také byly i dřív a vždy někdo nostalgicky vzpomínal na staré dobré časy.
Já nevím, že je většina tak silně proti Red Bullu. Jak už tady Gilgit napsal, každý tým jednou začínal. Mě osobně je Red Bull sympatický. Přispěl rozhodně k tomu zajímavýmu v F1 a to po všech stránkách. A pokud by to zabalil, samozřejmě že se svět nezboří ale byla by to škoda. A týmů, který už v F1 skončilo, bylo habakůůůk... ;-) např. Alfa Romeo, Matra (později už Ligier), Surtees, March, Penske, Maseratti, BRM, Brabham, můj nejoblíbenější - Tyrell Ford. A podobný tým jako je Red Bull byl přece i Benetton... ;-) Místo "limonády" to byl "textil". >:D A Schumacher si na Benettonu odstartoval kariéru.
No a Vettel... i když bych mu za některý velký ceny taky nejradši nakopal, nesporně je to výborný jezdec. Dokázal naplno využít špičkové techniky, kterou měl za zádama.
Jinak to, co prohlásil Mateschitz o F1 je naprostá pravda. Tam není o čem diskutovat.
S názvami týmou to máš zle. Niečo iné je názov sponzora v názve týmu (John Player Special Lotus, Camel Lotus. Marlboro McLaren), niečo iné je názov týmu samotný (Benetton, Red Bull), že ...
:yes::yes::yes:
PS: ta "většina" jsou jen křiklouni, co sami nikdy nic nedokázali ani nedokáží, kteří se dovedou jenom připojit do stáda nějaké zavedené klasické stáje a když přijde někdo nebo něco jako RedBull a rozmetá tyhle "klasiky" na hadry tak z toho mají mindrák. Něco jako ultras Baníku nebo Sparty, prostě hovádka, co nedokáží ocenit kvality soupeře byť fandí jinému týmu.
Presne, tiež nie som fanúšík Vettela, ale viem uznať, že je výborný jazdec. Drísty o tímoch s históriou sú skôr len takým argumentom: "každý to hovorí, tak to budem hovoriť aj ja".
Já mám zase Seba rád.
Vždy jezdil skvěle.
To že měl prakticky nejlepší auto poslední roky je ale fakt.
Kdyby seděl v jném týmu , vyhrál by titul někdo jiný.
Podobných jezdců je v F1 několik.
Tak tak, Vettel určite patrí medzi elitných pilotov v štartovom poli no pravda je taká, že o majstrovi sveta rozhodlo majstrovské auto a to bolo a je o genialite Adriana Neweyho... a žiaľ aj o legálnosti ich flexi podlahy. ;-\
Keby v kokpite sedel Hamilton, Alonso alebo niekto iný z top pilotov bol by majstrom sveta on... :-)
že ten výrok je zde téměř trestuhodně vyňatý z kontextu. Žádným odcházením Red Bull nevyhrožuje. Jen konstatoval (na přímo položenou otázku), že důvodem pro jejich odchod by v budoucnu byla spíše politika FIA, než špatné výsledky. Toť vše. Nic o současném možném odchodu neřekl.
:yes: chodím pravidelne na viacero stránok o F1 a nikde inde som sa o tom nedočítal... ale bulvár Auto.cz sa toho chytilo ako Bartošovej ranného prdu. ;-\
Kedysi som pozeral každý závod F1-ky, teraz ani jeden. Vôbec to totiž nie je o závodení, ale len o neustálych úpravach technických predpisov. A je to jedna komédia za druhou - umelo zhoršovaná kvalita pneumatík (do takej miery, až to začalo poškodzovať image ich výrobcu), obmedzovanie parametrov motora, spotreby paliva atď. atď. To už kľudne môžu tomu dať názov Formula Eco 1 :-)
Je to smutné..omezení jako zmrazení motorů ,nyní 6-válce 1.6..?? , výdrž 5 motorů na sezonu , DRS , Kers a další hovadiny se mi taky nelíbí!
Ale dívám se dál a nadávám.. >:D
A ještě ty letošní formule vypadají hnusně..až snad na Mercedes.
Pokud FIA nenařídí vedle aktuálního snížení předního nejvyššího bodu karoserie další omezení ( >:D ) maximální výšky monopostu v oblasti před kokpitem, tak budou současní "F1-hnusoidi" bohužel k vidění i nadále. Od té doby, co Newey oprášil myšlenku toho pozoruhodného aerodynamického efektu v podobě co největšího nasávání vzduchu pod monopost a ostatní se postupem času přidali, bude pořád snaha vyhodit pilotovi kopýtka co nejvýš a tudíž vytvářet současné prohnuté kreatury na přídi... 8-s
Prestal som F1 pozerať. Proste to prekombinovali. Aby som každý rok študoval 100 stranový manuál nových pravidiel, na to im kašlem. Tvrdé zmesi, mäkké zmesy, kers bers, tankovať netankovať, veď je to smiešne a hlavne už nepozerateľné. Ak v tom budú pokračovať, pravdepodobne odídu všetky tímy. Nech vyhrá lepší, silnejší, rýchlejší, nech sa v tom točia prachy, reklamy a baby, o tom to má byť, nie o tom, kto si lepšie naštuduje formulár nových pravidiel, alebo nech to premenujú na formulár1.