Red Bull vyhrožuje odchodem z Formule 1
První podnik letošní sezóny Formule 1, který se jel 16. března v australském Melbourne měl zajímavý průběh a ještě zajímavější dohru. Jeden z největší favoritů závodu Sebastian Vettel s monopostem Red Bull pro potíže s technikou odstoupil v pátém kole, ale jeho týmový kolega Daniel Ricciardo dojel na druhém místě za Nico Rosbergem na Mercedesu a před Kevinem Magnussenem na McLaren-Mercedesu.
Australan Ricciardo si radost z druhého místa na domácí půdě užíval, ale jen asi pět hodin, protože byl diskvalifikován kvůli porušení technických předpisů. Jeho vůz měl opakovaně překračovat maximální povolenou spotřebu paliva 100 kg za hodinu. Proti této diskvalifikaci se tým samozřejmě odvolal, ale odvolací řízení se uskuteční až v dubnu.
Svůj názor na daný problém a jisté znechucení současným stavem Formule 1 dal najevo i majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz v rozhovoru pro rakouský deník Kurier, kde mimo jiné uvedl, že by jeho tým mohl ze světa Formule 1 úplně odejít.
Důvodem pro konec Red Bullu nemají být podle Mateschitze finance, ale především politika v zákulisí a to jakým směrem se Formule 1 vyvíjí. Podle muže, vlastnícího týmy Red Bull a Toro Rosso, se má stát Formule 1 opět vrcholem motoristického sportu a ne seriálem závodů, v nichž budou piloti soutěžit o dosažení co nejnižší spotřeby paliva.
Rakouský miliardář se v rozhovoru zmínil i o dnešní malé hlasitosti monopostů a povzdechl si nad skutečností, že současné vozy Formule 1 zajíždějí časy srovnatelné s těmi v GP2, kde se skutečně závodí a ještě navíc za menší peníze.
Možnost odchodu Red Bullu z Formule 1 během letošního roku je i přes slova Dietricha Mateschitze více než nepravděpodobná, protože právě on sám nechce vzdát rozjetou sezónu. Red Bull navíc s Renaultem intenzivně pracuje na odstranění potíží s pohonnými jednotkami a jeho cílem je v příštích osmnácti závodech porážet letošní favority, jimiž jsou monoposty s motory Mercedes-Benz.