Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault 0,9 TCe: Nové informace o přeplňovaném tříválci

Základním stavebním kamenem nové řady malých modulárních motorů Renault se v roce 2012 stane tříválec 0,9 TCe.
Zpět na článek
3. 11. 2010 12:16
3. 11. 2010 13:15
3. 11. 2010 13:28
3. 11. 2010 16:12
neregistrovaný "Oplik1.3"
3. 11. 2010 16:37
neregistrovaný "RayBan"
3. 11. 2010 16:56
3. 11. 2010 18:11
3. 11. 2010 18:17
3. 11. 2010 18:39
3. 11. 2010 19:15
3. 11. 2010 20:20
neregistrovaný "Heine"
4. 11. 2010 07:30
Avatar - iudex
3. 11. 2010 12:16
Mégane 0,9 R3?
Pozerajúc na výkonové údaje nového turbotrojvalčeka, začínam sa obávať, aby sa neocitol ešte aj v nižšej strednej triede. :-!
Rozbalit vlákno
14
3. 11. 2010 12:45
Re: Mégane 0,9 R3?
Obávať sa, alebo sa tešiť? >:D Stačí si spomenúť, aké motory poháňali autá ako Š1000 alebo 100 - nebral by si takú nízku poistku pri vpodstate solídnom výkone, hodnom dneška? 0,9Tce/85 kW - základ pre Megane možno vpohode.
Zase nejaké kilečká dolu, tým aj spotreba, ide to ruka v ruke. Vedel by som si to predstaviť. ;-)
3. 11. 2010 12:47
Re: Mégane 0,9 R3?
Je to modulární systém a další verze bude 1.2 Tce, která se dostene i do Megana. U Renaultu teď probíhá docela zajímavá výměna motorů. Přichází nová 1.6 dCi. Nové bude do 2 let 1.5 dCi, 2.0 dCi, 2.3 dCi. Mluví se i o 1.6 a 1.8 Tce.
3. 11. 2010 13:02
Re: Mégane 0,9 R3?
takže myslíš, že Megan proto zatím nedostal aktuální 1.2Tce (bez přímého vstříkování) že čekají na tuto novou generaci?
3. 11. 2010 13:15
Re: Mégane 0,9 R3?
Dostane pětiválec 1.5Tce ;-)
3. 11. 2010 13:21
Re: Mégane 0,9 R3?
Jestli dobře čteš, tak jsem psal o 1.8 Tce. Jako správnej ultramainstream - šestiválec.
Avatar - iudex
3. 11. 2010 13:25
Re: Mégane 0,9 R3?
To už tu bolo v r. 1992: Mazda MX3 1,8 V6 - 101 kW: [odkaz] ;-)
3. 11. 2010 13:28
Re: Mégane 0,9 R3?
nakonec to dopadne takhle
[odkaz]
3. 11. 2010 13:17
Re: Mégane 0,9 R3?
Popravdě si myslím, že s tou starou 1.2 Tce by to nebyla zas taková výhra. Ten motor už má to nejlepší za sebou a čeká na nástupce.
Avatar - iudex
3. 11. 2010 13:23
Re: Mégane 0,9 R3?
Súhlas. To už je tam lepšia tá základná 1,6ka so 74 kW.
3. 11. 2010 13:51
Re: Mégane 0,9 R3?
1.6 je lacnejšia, ale či aj lepšia, to je otázne ;-)
Avatar - iudex
3. 11. 2010 14:53
Re: Mégane 0,9 R3?
V načrtnutom kontexte lacnejšia pri základnom modeli rovná sa lepšia. A i absolútne je na tom 1,6 16V lepšie: malý, ale predsa výkonový rozdiel a ani v krútiacom momente ho turbo neporáža. A ako si iste čítal, TCe od Renaultu veľkou úspornosťou nevynikajú, preto myslím, že v Mégane tá 1,6ka dokáže jazdiť za rovnaké čísla, ako by to dokázala 1,2 TCe.
3. 11. 2010 15:16
Re: Mégane 0,9 R3?
S tou úsporností je to možná dáno i volbou převodů. Renault používá kratší převody než VW, zase se s tím líp jede. Šestka není udržovací rychlost na dlouhou rovinku.Navíc bych asi ani neřešil jestli něco jede za 8 nebo 7,5 l. Prostě žádný turbomenzín v reálu nebude jezdit jeko nafta. A jezdit podle radílkatt ti nedovolí příroda v tobě.
3. 11. 2010 14:13
Re: Mégane 0,9 R3?
Před chvílí jsem četl pochvalné recenze na Fiatí dvouválec na autoexpressu. Nakonec u menších aut ten válcový downsizing na papíře nevypadá tak špatně. Rád bych se v tom i projel.
neregistrovaný "Oplik1.3"
3. 11. 2010 16:12
Myslím,
že do roka přijde jednoválec 200Kw, jen nevím, která automobilka s tím vyleze jako první, možná BMW >:-[]
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "RayBan"
3. 11. 2010 16:37
Re: Myslím,
>:D :yes:
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:43
Re: Myslím,
...a bude mít zkratku GSCTM (GrandSingleCylinderTurboMotor).
Avatar - Andromeda
3. 11. 2010 16:56
Re: Myslím,
S takovou zkratkou to připomíná spíš novou generaci celulární mobilní sítě >:-[] ...To by byl teprve datový "fíčák" ...
3. 11. 2010 18:11
Re: Myslím,
A po jednovalci 200 kW od BMW príde Audis s 250 kW úplne bez valcov. To až potom bude ten správny downsizing! >:-[]
3. 11. 2010 18:17
Re: Myslím,
Jen aby Vám v rámci downsizingu nenosili pivo ve štamprdlatech. To by pak musel nosit biturbo pivonoš,
3. 11. 2010 18:39
Re: Myslím,
"Alkohol podávaný v malých dávkách neškodí v jakémkoli množství." >:D
Re: Myslím,
Navíc řidič má být veselý a bavit posádku :yes:
3. 11. 2010 19:15
Re: Myslím,
Vidíš to, cesta k elektroautu není ták dlouhá, jek se zdálo. Ubereš pár válců, spojku a evoluce je dokonána.
neregistrovaný "Heine"
3. 11. 2010 20:20
Re: Myslím,
Ale houby bez valcu, turbinu to bude mit. >:-[]
4. 11. 2010 07:30
Re: Myslím,
Ja by som vsádzal na šlapacie pedále... >:D
Avatar - euro89
3. 11. 2010 18:53
je to marný, je to marný, je to marný...
Dokud nepřijde Das Überauto s Golfem, Polem, nebo minimálně liškou mazanou ve verzi 0.9TSI, tak budou tyhle motory hrozný. Ale potom... potom se z nich stanou mistrovský kousky moderního inženýrství pro malé automobily a zdejší diskuteři budou přeplňovaný tříválce vyvolávat do nebes. Do té doby jsou to ale jenom motory do sekaček a RC modelů, co na tom, že mnohem výkonější a lepší, než nám všem známé 1.2 Hov*o To Pojede. >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
:yes: it's true
Avatar - Krispos
3. 11. 2010 19:55
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Nechapu, proc michas uplne odlisne motory TSI a HTP.... a o sekackach a RC modelech se tu jako prvni zminujes ty. Dokonce tu ani nevlaje ruda zastava s GTIho podpisem, ktera by te mohla tak drazdit. Takze pokud mas potrebu v kazdem prispevku zminovat VW, mel by ses sverit svemu doktorovi.
5. 11. 2010 19:58
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Ti dva (a nejsou sami) mají tady dost rozšířený vw-komplex méněcennosti. VW není žádný průkopník (nakonec to se čeká od prémiových značek), ale co se týká motorů a převodovek, má rozhodně dost velký náskok jak před francouzskou tak před italskou produkcí. Motor 1,4 TSI se začal vyrábět v době, kdy franko-italská konkurence jela na 1,2 a 1,4 atmosféře, mladoboleslavská 1,2 taky předstihla obdobný renaulťácký motor a je tedy zajímavé (když už tady výše uvedení pánové cítí potřebu nadávat na koncern a hlavní domácí značku), že tříválec turbodiesel 1,2 TD CRi už onen některými tak nenáviděný koncern rovněž má - nijak ho nepředstavoval a článek o něm tady taky nebyl....ale už se montuje do aut, která se prodávají. Světe div se, je to tak.

Nakonec, mluví se tady o turbech, ale ono HTP jako tříválec je tady těmi samými jedinci (či spíše individui) napadáno odjakživa, o tom, že tříválec je blbost, jsme tady četli co MB THP vyrábí.....válce mají být čtyři atd - no, co se dá dělat, sice bych na ty jejich bláboly asi neměl reagovat, ale někdy je dobré si fakta zopakovat. A nakonec, mám takový pocit, že tyhle malinké motory dělají Japonci už dávno, o 0,9 turbo jsme kdesi cosi četl už před delší dobou a týkalo se to Japonska. No, teď nemám čas, ale zkusím to vyhledat.
Avatar - white label
5. 11. 2010 20:14
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
:yes:
9. 11. 2010 11:42
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Absolutně nerozumím tomu, kde bereš tu jistotu v tom, že koncern VW má nad francouzskou a italskou technikou náskok. Jako v čem? že více používají turbo do benzinových motorů? No jak bych to podal, Renault je jeden z posledních výrobců poctivých atmosféricky plněných motorů a kromě japonské produkce má jako jediný evropský výrobce více než 100 Hp na 1000 ccm. Bohužel tlak trhu jde směrem k přeplňování a tak i Renault nasazuje jejich TCe, který nejsou o nic horší, než TSi. Jeho 5 let starý 2.0 16v (atmosferický plněný) Renault Sport standartně ladí na 203 Hp a do polospeciálu R3 na 230 Hp. Víš, než VW přišlo s TSi byly jeho atmosferické benzinové motory tragické (a to není daleká minulost). Je úsměvné jak stádoidní majitelé Passatů B6 mluví o NOVÉM TDI CR a bezhklíčovému startování... aneb, co je u VW nové je u Renaultu 10 let staré a dneska nejprodávánější dieslový motor dCi s jeho piezoelekrickým vstříkováním a velmi dobrými výkony a spotřebou je stále bněkde jinde, než TDI. Hlavně v roce 2011 (za pár měsíců) příjde nový 1.6 dCi o výkonu cca 130 Hp, o tomto si majitelé TDI mohou nechat jenom zdát. Pak zde máme DSG, které je rozhodně dobrý kus techniky a zaslouží pochvalu. Ovšem na toto má Renault odpověď v podobě EDC, který zatím kvalit DSG nedosahuje, ale rozhodně není špatný. Pak zde máme active drive od Renaultu, na který VW nemá odpověď.
Není radno zde psát o "náskoku" VW před jinýma výrobcama, protože se zde vyskytují i lidé, kteří tomu rozumí a pak tě zde ztrapní faktama. Takže šoupej nohama a uč se!
Avatar - Krispos
9. 11. 2010 11:52
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Promiň, ale nějak jsem nepochopil, na co vlastně reaguješ. Kolega BeranK napsal:

"VW není žádný průkopník (nakonec to se čeká od prémiových značek), ale co se týká motorů a převodovek, má rozhodně dost velký náskok jak před francouzskou tak před italskou produkcí."

Na což ty reaguješ slovy "Absolutně nerozumím tomu, kde bereš tu jistotu v tom, že koncern VW má nad francouzskou a italskou technikou náskok." Asi ti nedošlo, že pojmy "motory a převodovky" nejsou totéž co technika. technika je trochu širší pojema nechápu, proč v reakci na konkrétní příspěvek utíkáš od tématu k nějaké technice jako active drive....

No a pak napíšeš , že než přišlo VW s TSI, byly jeho motory tragické a že DSG zaslouží pochvalu, protože renaultí EDC jeho kvalit nedosahuje (tvá slova). Absolutně nechápu, proč sem taháš něco, co bylo, když se bavíme o současném stavu....

Tak nějak mi z toho vychází, že jsi pouze potvrdil to, co psal kolega BeranK - že v motorech a převodovkách má VW opravdu náskok před italskou a francouzskou produkcí. Tu další "techniku" jako bezklíčové startování a active drive jsi sem naprosto nesmyslně zatáhl ty.... :no:
9. 11. 2010 12:04
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Tak za prvé VW NENÍ prémiová značka, ale to je fuk, možná dobře nerozumíš psanému textu, takže speciálně pro tebe ještě jednou ok:

BeranK napsal: VW není žádný průkopník (nakonec to se čeká od prémiových značek), ale co se týká motorů a převodovek, má rozhodně dost velký náskok jak před francouzskou tak před italskou produkcí

Já na to napsal:
Absolutně nerozumím tomu, kde bereš tu jistotu v tom, že koncern VW má nad francouzskou a italskou technikou náskok

Takže BeranK správně poznamenal, že VW není žádný průkopník, ale špatně poznamenal, že má náskok v motorech a převodovkách před např. Renaultem (ať to zjednodušíme). A já jasně vysvětlil, že VW náskok NEMÁ. Naopak v dieslech zaostává... nevím, co je na tom k nepochopení.
Avatar - Krispos
9. 11. 2010 12:09
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Pro ty pomalejší tedy ještě jednou a po-ma-lu...... BeranK zmiňoval dvě věci - převodovky a motory. U převodovek jsi sám uznal, že DSG je kvalitnější než EDC a co se motorů týče, tak tam jsi se zmohl pouze na trapné prohlášení "že kdysi dávno před TSI byly motory VW tragické." Nuže, čas pokročil a 1.4 TSI je MOTOR ROKU.... takže si to shrňme, v MOTORECH a PŘEVODOVKÁCH je VW před italskou a francouzskou konkurencí.... další "technika" jako bezklíčové startování nebo active drive jsou pro tuto diskuzi o MOTORECH a PŘEVODOVKÁCH (nikoli technice) zcela irelevantní a odbočují od tématu....
9. 11. 2010 12:36
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Takže MOTORY: dCi (dieslový motor od Renaultu) je momentálně spolu s dieslovými motory od BMW brán za nejlepší na světě, jak parametry (výkon, spotřeba) tak i spolehlivostí. KDE je náskok produktu od VW?
TSi vs TCe MOMENTÁLNĚ vyznívá ve prospěch TSi, ovšem nové 0,9 TCe klidně může jazýčky vah přehodit na druhou stranu.
Co se atmosferických motorů týče (ubohý si ty, když nedokážeš přiznat velký náskok Renaultu před VW v atmosferických benzinových motorech)
1.6 16v - 133 Hp (166 Nm), 2.0 16v 203 Hp (215 Mn). NEEXISTUJE atmosferický motor od VW, který by měl srovnatelné parametry. Takže si to shrňme v MOTORECH NEMÁ VW náskok před Renaultem a nikdy neměl. Víš ono vyrábět technologicky motory do Formule 1 je malilinko náročnější, než nafoukat jednadvojku :-)

PŘEVODOVKY: DSG, DSG, DSG...skloňuje se poprávu a všude, protože dvojspojka je to velmi dobrá, Renault má odpověď v podobě EDC, který zatím není tak dobrý, ale manuální převodovky v produktech Renault Sport jsou srovnatelné s koncernovými. Takže tvoje tvrzení lze upravit takto: VW má náskok ve dvojspojkových poloautomatických převodovkách. Což z něj rozhodně nedělá lepší auto, než např. Renault. A rozhodně říká něco úplně jiného, něz původně napsáno VW má náskok v motorech a převodovkách, protože to NENÍ pravda.