Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault 0,9 TCe: Nové informace o přeplňovaném tříválci

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
Základním stavebním kamenem nové řady malých modulárních motorů Renault se v roce 2012 stane tříválec 0,9 TCe.

Objem 0,9 litru, trojice válců a turbodmychadlo - tak zní základní konfigurace nového agregátu. Bude k mání ve výkonových stupních 66 a 85 kW (90, respektive 115 k). Samozřejmostí bude moderní technika: přímé vstřikování a systém Start & Stop. Tyto konstrukční prvky srazí emise CO2 pod 100 g/km, ruku v ruce s nimi půjde nízká spotřeba a plnění exhalačních norem Euro 5 a 6.

Nové pohonné jednotky dostane určitě Twingo a s největší pravděpodobností také čtvrtá generace Clia. Konkurence je zřejmá: Fiat a jeho 0,9 TwinAir. Ten má o válec méně, ale na druhou stranu disponuje ventilovým rozvodem MultiAir s hydraulicky ovládaným zdvihem a časováním ventilů. Navíc se už dnes prodává, a to v řadě 500. Fiat zatím nabízí výkonovou verzi 63 kW, později přijde i varianta se 77 kW a nepřeplňovaná se 48 kW.

Podrobnější technické specifikace motoru od Renaultu pochopitelně nejsou známy a je na ně ještě příliš brzy. O atmosférickém základu, který by byl rovněž přímým soupeřem turínských pohonných jednotek, se nemluví.

Aleš Dragoun
Diskuze (37)
9. 11. 2010 12:36
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Takže MOTORY: dCi (dieslový motor od Renaultu) je momentálně spolu s dieslovými motory od BMW brán za nejlepší na světě, jak parametry (výkon, spotřeba) tak i spolehlivostí. KDE je náskok produktu od VW?
TSi vs TCe MOMENTÁLNĚ vyznívá ve prospěch TSi, ovšem nové 0,9 TCe klidně může jazýčky vah přehodit na druhou stranu.
Co se atmosferických motorů týče (ubohý si ty, když nedokážeš přiznat velký náskok Renaultu před VW v atmosferických benzinových motorech)
1.6 16v - 133 Hp (166 Nm), 2.0 16v 203 Hp (215 Mn). NEEXISTUJE atmosferický motor od VW, který by měl srovnatelné parametry. Takže si to shrňme v MOTORECH NEMÁ VW náskok před Renaultem a nikdy neměl. Víš ono vyrábět technologicky motory do Formule 1 je malilinko náročnější, než nafoukat jednadvojku :-)

PŘEVODOVKY: DSG, DSG, DSG...skloňuje se poprávu a všude, protože dvojspojka je to velmi dobrá, Renault má odpověď v podobě EDC, který zatím není tak dobrý, ale manuální převodovky v produktech Renault Sport jsou srovnatelné s koncernovými. Takže tvoje tvrzení lze upravit takto: VW má náskok ve dvojspojkových poloautomatických převodovkách. Což z něj rozhodně nedělá lepší auto, než např. Renault. A rozhodně říká něco úplně jiného, něz původně napsáno VW má náskok v motorech a převodovkách, protože to NENÍ pravda.
Avatar - Krispos
9. 11. 2010 12:09
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Pro ty pomalejší tedy ještě jednou a po-ma-lu...... BeranK zmiňoval dvě věci - převodovky a motory. U převodovek jsi sám uznal, že DSG je kvalitnější než EDC a co se motorů týče, tak tam jsi se zmohl pouze na trapné prohlášení "že kdysi dávno před TSI byly motory VW tragické." Nuže, čas pokročil a 1.4 TSI je MOTOR ROKU.... takže si to shrňme, v MOTORECH a PŘEVODOVKÁCH je VW před italskou a francouzskou konkurencí.... další "technika" jako bezklíčové startování nebo active drive jsou pro tuto diskuzi o MOTORECH a PŘEVODOVKÁCH (nikoli technice) zcela irelevantní a odbočují od tématu....
9. 11. 2010 12:04
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Tak za prvé VW NENÍ prémiová značka, ale to je fuk, možná dobře nerozumíš psanému textu, takže speciálně pro tebe ještě jednou ok:

BeranK napsal: VW není žádný průkopník (nakonec to se čeká od prémiových značek), ale co se týká motorů a převodovek, má rozhodně dost velký náskok jak před francouzskou tak před italskou produkcí

Já na to napsal:
Absolutně nerozumím tomu, kde bereš tu jistotu v tom, že koncern VW má nad francouzskou a italskou technikou náskok

Takže BeranK správně poznamenal, že VW není žádný průkopník, ale špatně poznamenal, že má náskok v motorech a převodovkách před např. Renaultem (ať to zjednodušíme). A já jasně vysvětlil, že VW náskok NEMÁ. Naopak v dieslech zaostává... nevím, co je na tom k nepochopení.

Avatar - Krispos
9. 11. 2010 11:52
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Promiň, ale nějak jsem nepochopil, na co vlastně reaguješ. Kolega BeranK napsal:

"VW není žádný průkopník (nakonec to se čeká od prémiových značek), ale co se týká motorů a převodovek, má rozhodně dost velký náskok jak před francouzskou tak před italskou produkcí."

Na což ty reaguješ slovy "Absolutně nerozumím tomu, kde bereš tu jistotu v tom, že koncern VW má nad francouzskou a italskou technikou náskok." Asi ti nedošlo, že pojmy "motory a převodovky" nejsou totéž co technika. technika je trochu širší pojema nechápu, proč v reakci na konkrétní příspěvek utíkáš od tématu k nějaké technice jako active drive....

No a pak napíšeš , že než přišlo VW s TSI, byly jeho motory tragické a že DSG zaslouží pochvalu, protože renaultí EDC jeho kvalit nedosahuje (tvá slova). Absolutně nechápu, proč sem taháš něco, co bylo, když se bavíme o současném stavu....

Tak nějak mi z toho vychází, že jsi pouze potvrdil to, co psal kolega BeranK - že v motorech a převodovkách má VW opravdu náskok před italskou a francouzskou produkcí. Tu další "techniku" jako bezklíčové startování a active drive jsi sem naprosto nesmyslně zatáhl ty.... :no:
9. 11. 2010 11:42
Re: je to marný, je to marný, je to marný...
Absolutně nerozumím tomu, kde bereš tu jistotu v tom, že koncern VW má nad francouzskou a italskou technikou náskok. Jako v čem? že více používají turbo do benzinových motorů? No jak bych to podal, Renault je jeden z posledních výrobců poctivých atmosféricky plněných motorů a kromě japonské produkce má jako jediný evropský výrobce více než 100 Hp na 1000 ccm. Bohužel tlak trhu jde směrem k přeplňování a tak i Renault nasazuje jejich TCe, který nejsou o nic horší, než TSi. Jeho 5 let starý 2.0 16v (atmosferický plněný) Renault Sport standartně ladí na 203 Hp a do polospeciálu R3 na 230 Hp. Víš, než VW přišlo s TSi byly jeho atmosferické benzinové motory tragické (a to není daleká minulost). Je úsměvné jak stádoidní majitelé Passatů B6 mluví o NOVÉM TDI CR a bezhklíčovému startování... aneb, co je u VW nové je u Renaultu 10 let staré a dneska nejprodávánější dieslový motor dCi s jeho piezoelekrickým vstříkováním a velmi dobrými výkony a spotřebou je stále bněkde jinde, než TDI. Hlavně v roce 2011 (za pár měsíců) příjde nový 1.6 dCi o výkonu cca 130 Hp, o tomto si majitelé TDI mohou nechat jenom zdát. Pak zde máme DSG, které je rozhodně dobrý kus techniky a zaslouží pochvalu. Ovšem na toto má Renault odpověď v podobě EDC, který zatím kvalit DSG nedosahuje, ale rozhodně není špatný. Pak zde máme active drive od Renaultu, na který VW nemá odpověď.
Není radno zde psát o "náskoku" VW před jinýma výrobcama, protože se zde vyskytují i lidé, kteří tomu rozumí a pak tě zde ztrapní faktama. Takže šoupej nohama a uč se!