Tak na jednej strane je síce fajn, že Renault vypustí extrémne nevydarený motor 0,9TCe a teda "upsizuje" na 1,0, z globálneho hľadiska ale len dobieha to, čo už dávnejšie aplikujú konkurenti, teda litrový trojvalec (pre ktorých je ten liter downsizingom). A keď Renault bude mať líniu benzínov v objemoch 1,0-1,3-1,8 litra, stále to bude downsizing oproti konkurentom s postupnosťou 1,0-1,5-2,0.
Btw. silne pochybujem, že by nový motor mal nepriame vstrekovanie, neverím, že by nepriamovstrekový motor splnil Euro 6d-temp. Ostatne práve nepriamy vstrek bol zrejme jedným z dôvodov, prečo starý 0,9TCe z hľadiska spotreby (napriek extrémnemu downsizingu) nefungoval. Ak už, tak skôr kombinácia priameho a nepriameho vstreku, čo je ale drahšia technológia a pre základný motor zrejme nerentabilná. Teda tipujem klasické priame vstrekovanie.
Není důvod, aby nepřímovstřik neplnil Euro 6d-temp. Jen to patrně přinese nějaký ten gram CO2 navíc a záleží, zda si to Renault může dovolit.
S tím downsizingem proti konkurenci to není tak jasné. Renault momentálně používá čtyřválec 1.3 tam, kde nejeden konkurent spoléhá na 1.0. A 1.8 jako vrchol je pořád více než v PSA.
Já jsem tipoval, že se 0.9TCe podívá jako základ i do Meganu, pak by platilo beze zbytku to, co říkáš - konkurenti 1-1,5-2 a Renault 0,9-1,3-1,8. Jenže Renault překvapil 1.3TCe tuším 75kW... a pak musím souhlasit s tím, že to byl minimálně v tomhle případě upsizing (jak 1.2->1.3 v rámci vlastní řady, tak proti konkurenci s 1.0).
Teď se ovšem uvidí... pokud bude mít Renault k dispozici důstojný 1.0TCe 74kW, zůstane ta podladěná 1.3 75kW v nabídce, nebo ji nahradí litr?
Co jsem zatím měl možnost se dočíst, tak litr se podívá do Dacií a do menších modelů, tj. Clio a Captur. V Méganu by se zatím mělo stále začínat na třináctistovce.
Jak si prišiel na to, že 0,9TCe je extrémne nevydarený? Ty máš pocit, že ten motor je taký zlý? Ja počúvam opak. Neohúri síce nadpriemerným výkonom alebo extra dobrou spotrebou, ale spýtaj sa servisákov - ten motor je nadmieru spoľahlivý, z 10 prípadov, keď príde turbobenzínové Clio do servisu, je to 9x 1,2 TCe a raz 0,9. Pokiaľ s 1.0 TCe vychytajú mušky, rysuje sa ďalší poriadny motor pre malé autá.
S Tvojim odhadom priamovstreku súhlasím, také riešenie sa celkom pýta. Ale uvidíme.
Redakcii: potešili by poriadne testy áut s motormi 1,7 DCi a 1,3TCe.
S tím Cliem mi to přijde divné, ještě nedávno šlo koupit 1.2TCe jen s EDC a to se jich asi moc neprodalo, takže bych se dost divil, kdyby jich byly plné servisy...
Písal som o plných servisoch? Ber to len jak príklad, nemám prehľad o tom, kde sa 1,2 TCe montoval, dnes ho už, aspoň u nás, nepredávajú. Chcel som tým len povedať, že rozdiel medzi 1,2 TCe a 0,9 TCe bol značný, čo sa poľahlivosti týka. A že som to nepočul len z jedných úst. A pokiaľ si samotný servisák vyberie 0,9 TCe v Capture, núti to trošku k zamysleniu.
Nechci to nějak moc pitvat... ty jsi psal, že v servisech je na jedno porouchané Clio 0.9TCe devět porouchaných 1.2TCe - v absolutních číslech. Což se mi nezdá vzhledem k tomu, jak je 1.2TCe raritní motorizace (dle mého odhadu, čísla neznám).
Kdybys napsal, že je procentně 0.9TCe devětkrát spolehlivější než 1.2TCe, bylo by to něco jiného... i tak by bylo v servisu víc těch 0.9, protože se jich podle mě prodá mnohonásobně víc.
OK, v číslach si ma dostal. Trochu nešikovne som zvolil príklad, tiež to nemám celkom v oku. ;-) Skrátka keď som sa pred časom obzeral po malom aute, 1,2 TCe mi rozhodne nedoporučovali a naopak všetci odporúčali 0,9. Konkrétne v mojom servise, kam s autami chodím, vo dvoch servisoch u Kestlera, cez kamoša z Renaultu v Leviciach, aj sused v ulici, čo predáva Renaulty, v Autoideale som dostal tiež podobnú radu. Nakoniec 0,9 TCe celkom pozitívne hodnotil aj kamoš kyklop, z vlastnej skúsenosti, takže určite nemám dôvod považovať ten motorček za nejaký prepadák. Určite to nie je jednotka do Megana alebo iného väčšieho auta, ale pre mrňa do mesta určite dobrá voľba.
Jo, to beru... sám jsem se po tom nepídil, jen jsem zvedl palec, když Renault zavedl Clio 1.2TCe s manuálem, to mi přišlo jako ideální malé auto pro někoho s trošku větším rozpočtem. Možná předčasně.
0.9TCe... jasně, do města to musí stačit a ta spolehlivost je důležitá, jestli to žere o půl litru víc nebo míň nehraje při malých nájezdech roli.
Presne tak, aspon spolahlivy je ten motor. Pri nizkom zatazeni vraj vela nezerie (v taxify som sa s tym viezol, predbiehali nas kamiony na logane, ale vraj to zerie 5,5l na 100 km :-) Tie 1.2 tce vyzera naopak dost fail, ale kazdy dufa, ze 1.3 bude dobry.
Motory su v Renaultoch najmensi problem, horsia je firemna kultura a podstata produktov. Nas majitelov snad moze len hriat na srdci, ze Ghosn uz za to pyka. Aj ked nezelam nikomu nic zle a aj tak nam to nepomoze.
K spoľahlivosti sa neviem vyjadriť, píšem najmä o úžitkových vlastnostiach ako je dynamika, teda výkon a pružnosť, ale hlavne spotreba. Tá je alfou a omegou extrémne downsizovaných motorov a tu 0,9TCe prepadá na plnej čiare, pretože pri menšom objeme a výkone žerie viac, ako konkurenčné litre. Takže zjednodušene ako napísal Emel: nejde a žerie. A to je u mňa pri takejto motorizácii (a zmyslu jej vzniku a existencie) fail.
Pre ilustráciu: Clio 0,9TCe (66 kW): priemer na Spritmonitore 6,38 l; Fabia 1,0TSI (70 kW): 5,80 l.
Tak s tým sa súhlasiť dá, ale ak sa pamätáš, niečo podobné sa písalo aj o HTP, a predsa naň mnohí nedali dopustiť. Čiže ako základ do malého auta podľa mňa fajn. Ak s novým litrom vylepšia parametre, o čo asi primárne ide, a pozitíva zostanú, bude mať Renault naozaj výborný motor pre menšie modely.
Pol liter na sto rozdiel je prúser? Vzhľadom k tomu koľko priemerne autá s týmito motormi najazdia to nevidím nijak tragicky, hlavne po finančnej stránke.
Áno, 0,6 l je v rámci triedy prúser. Moja stredná trieda so 160k spotrebuje o 0,8 l viac (rozdiel dvoch tried, +90 koní, +400 kg), teda ak sa podobne výkonné autá rovnakej triedy líšia o 0,6 litra, je to veľa.
No ale touto optikou by všetky mini autá mali jazdiť za 3 litre na sto v mixe. Je kopa oveľa menších a ľahších áut s čo jazdia v mixe za 8-9 a to dáva v pohode aj moje 2,2 tonove 180 koňové MPV.
Průměrný věk auta je u nás nějakých 16 let /snad nekecám), takže to dělá třeba 40k na náhradní díly navíc. Zanedbatelné to rozhodně není velký průser ale taky ne ;-).
Co já si ještě pamatuju, tak 0.9 TCe má docela problém s plynulostí dávkování výkonu. Dost lidí (nejen v testech) si stěžovalo na chování motoru při ubrání plynu, kdy ta reakce byla skoková a ne plynulá, takže to autem škublo jako kdyby motor zdechl.
Dalo by se říci, že ano. 0,9TCe žere a nejede, jedna zkušenost v Cliu mi stačila - 66kW/135Nm ten motor reálně ani nemá, ve 2 lidech a s jedním batohem jelo jak zdechlina a se spotřebou kolem 8L, děs. 1.2VTi 3hrnek, ale atmosféra s 60kW/118Nm v C3 jede kupodivu lépe, reaguje na plyn s větší vervou a spotřeba je 6,5-7l při svižné jízdě ;-)
Zvuk bych raději vynechal u obou >:D
Tak snad se jim to nové 1.0TCe povede lépe a nadělí mu hlavně větší "krouťák"...
Možná ti to nedošlo, ale Renault dává a i dál bude dávat jen do malých aut. A ne jako konkurence, která je dává do nižší střední a střední třídy. To je ten velice podstatný rozdíl.
Možno si nečítal článok, ale Renault nahradí kritizovaný 0,9TCe, takže sa mýliš, ak tvrdíš, že ho Renault "dál bude dávat do malých aut". ;-)
A Renault má pre nižšiu strednú 1,3ku s širokým výkonovým rozpätím, takže logicky nevyhnutne nepotrebuje používať liter (aj keď ešte nekričme hop, všetko sa môže príchodom toho litra zmeniť). Každopádne je chvályhodné, že Megane začína (na rozdiel od konkurencie) štvorvalcom 1,3; pre úplnosť by si ale mal povedať, že tou 1,3kou aj končí, kdežto konkurencia typicky má 1,5 až 1,6 l.
P.S. Aká konkurencia dáva 1,0 do strednej triedy? Ja si spomínam iba na Mondeo pri jeho uvedení, aktuálne neviem o žiadnom aute strednej triedy s motorom 1,0.
Tak ani na druhýkrát sa ti to nepodarilo. Ešte raz: v ktorom aute strednej triedy máš dnes litrový trojvalec?
A ako ťa opravil Emel, ani ten P5008 nemá litrový motor. Len si to h...o rozmazávaš po topánke.
Už se prober. Jseš si alespoň trošku vědom na co reaguješ? Já jsem v této diskusi psal o tom, že Renault dává, na rozdíl od konkurence, tříválec jen do malých aut. To je prostě fakt s kterým ty tvoje bláboly nic neudělají. Každý trošku soudný člověk moc dobře ví, kam jiné značky ty svoje tříválce cpou.
Kritizovat Clio za to, že na konci prodejního cyklu nemá homologovanou kompletní paletu motorů je hloupost, stejné by se dalo říct třeba o Rapidu..
S 0.9 tce jsem nejezdil, ale máme ve firmě 1.2 TCE 2 gen. tedy 103 hp. A na to, že je to malé turbo se musí skoro atmosféricky točit a až na setrvačnost (kterou má měnší) má člověk pocit podobný jako s atmo 1.6. Je možné že 0.9 tce je laděné podobně.. já jel jen ecoboostem a to jsem při 3000 ot měl pocit, že ten motor trápím. Takže spíš jde podle mě o přístup řidiče. Nemyslím, si, že by 0.9 tce byl nějaký nepovedený (četl jsem kladné i špatné recenze), stejně by se mohlo tvrdit, že nepovedenou 1.2 tce střídá 1.3. Myslím si, že renault malé motory umí a třeba 1.2 tce byla o generaci dál než 1.2 tsi a bez fatálních problémů. Nyní 1.3 tce maji krouťák 200-260nm, což je tolik co měly 1.9 tdi, o kterých se nedá říct, že by nejely.. Takže jejich použití v nižší střední jako základ je super, pokud by se dostaly do Clia, byla by to raketa (stejně jako 1.5 tsi nyní v Polu/ibize).
1.2TCe byl obecně braný jako průměrný motor. Průměrně dynamicky, nadprůměrně užraný. Co se spolehlivosti týče nevím, po tom jsem se nepídil, v téhle diskusi se objevily nějaké náznaky o ředění oleje apod...
K té spotřebě: v Cliu má dle Spritmonitoru průměrnou spotřebu 7.36l. Vím že je to asi ovlivněné automatem, který byl dlouho povinný, ale i tak je to hodně.
[odkaz]
1.2TSI v druhé generaci s chlazenými svody byl podle mě lepší motor.
Mám 1,2 TCe 97kW v Megane grandtour III 2014 a jsem spokojenej. Jestli je užranej, nevím. Umím jezdit za 4,8 i za 8,4. Podle nálady. Beru to tak, že když chci koně honit, musím je krmit. Je tichoučkej, táhne dobře, topí hned, a spolehlivost? Zatím jsem nic neřešil, olej mi mění každej rok na servisce a já nedolejvám. TSI máme několik v práci, od 1,2 TSI až po 1,8 TSI, a tam teda dolejváme cca na každých 5t km asi lir a půl oleje. Nejvíc u 1,8, u kterýho jsem se nikdy nedostal pod 9 litrů spotřeby (OIII, 4x4, DSG). Takže pokud bych měl volit, co domů, toho TCe bych se nebál. Měl jsem půjčený Talisman s 1,6 TCe, a krásně se dá jezdit kolem sedmi litrů. Teď jsem zvědavej na tu novou 1,3 TCe. U novýho Megane RS jsem spotřebu neřešil.
Spritmonitor ukazuje o kus větší čísla než srovnatelné TSI. Když dám do vyhledávače třeba Octavii a Megane v benzínu s výkonem 75-90kW a s manuálem (2014+), tak je výsledek 5,9 u Octy a 7,28 u Meganu... a to je Octa o kousek větší auto. Pro jiné roky a výkony to může být maličko jinak, ale co jsem namátkou zkoušel, tak tam ten litr+ je a podobný rozdíl je i Fabia vs. Clio.
[odkaz]
[odkaz]
Spolehlivost... já až do dneška taky nic zvláštního neslyšel, takže bych se TCe taky nebál. Ani TSI, těch tu bylo docela dost mezi známýma - já, woody, iudex, Covenant, Thomasino (ten mimochodem měnil motor u Meganu)... nikdo nic nedoléval a neřešil, se spotřebou jsem byl taky spokojený - až na rychlé dálnice.
Ahoj, ještě si zapomněl na mě , tedy na auto moji ex, 1.2 TSI EA111 ... Napínák 2x pak Škodovka ukázala prostředníček a pak jsme se rozešli >:D Jak auto dopadlo nevím.
Neprimy vstrik by mohl byt snad i konkurencni vyhodou - bez karbonovani a GPF, mozna o deci vyssi spotreba, hlavne po tom, co jsem zaslechl, ze 1.2TCe redil olej benzinem pri kratkych trasach, az se zadrel.
Tak to už hádam nie. Aj keď treba nechať, že aj taká štvorvalcová atmosféra 1,2-1,3 litra s nejakými 60 kW výkonu má niečo do seba. Ale je to skôr nostalgia ako potreba.
To máš pravdu. Ale dá se to i otočit - turbo je někdy spíš povinnost než potřeba. Typicky třeba takové Sandero... pokud si to někdo koupí soukromě na 10+ let ježdění okolo komína...
Áno, s tým máš pravdu aj Ty. Ale to, že do niektorých áut stačí atmosféra a inam už treba rátať s turbom, dáva dokopy dosť širokú paletu motorov, a v tom prípade je určite lacnejšie dávať radšej do všetkého turbo, snáď len s rozdielnym výkonom a charakteristikou, ale konštrukčne prakticky zhodné. Holt za všetkým sú peniaze.
OK... proč ne? U TCe mi vadí celkový projev. Nejdřív nic, pak chvíli zátah, pak nic. Rozjezdy mi s ním nebyly příjemné, tomu autu prostě chybí síla, než zabere turbo. Pak to divně kopne na chvíli, aby nad nějaké 3500 otáček zase nebylo nic. Testováno v Cliu, bohužel jen městský provoz, na víc nebyl čas. Naštěstí jsem nepozoroval to, co popisují jiní s podivným padáním výkonu při puštění plynu, ale ani mě tenhle motor nepřesvědčil. 1,2 Puretech ježděn v Peugeotu 208, město, dálnice, meziměsto, pár stovek kilometrů. Pocitově se chová jako silnější, než TCe, i když papírově má nižší výkon i moment. Chce se mu do otáček, na rozjezdu ve městě je plynulejší a čitelnější. Na svou kategorii hezky zrychluje i na dálnici.
TCe mě prostě zklamal, ten motor mi není vůbec uživatelsky příjemný, což jako fanoušek Renaultu nenesu moc dobře. Chtěl jsem nové Clio kombi, ale nemají pro mě motor.
U firemního C3 1,2 Puretech reklamovány propady ve výkonu a i na tříválec velmi výrazné vibrace. Obojí označeno za vlastnost. Kupodivu nejlépe se chová při ustálených vyššíc h rychlostech, kde však už nemá potřebný výkon.
Ve městě žádná sláva.
Isty cas mali nejake problemy, bola na to aj zvolavacka. Inak je to super motor do maleho auta. Vibracie ako v ktorom aute, v 208ke to vibrovalo, v C3 Aircross som si uz vibracie nevsimol.
Tohle je vyrobeno 07/17, má najeto 10tkm. Jeden servis za sebou. Když jsem mu říkal, že HTP se svého času chovalo lépe, jen se usmál a řekl, že R3 jsou špatné. Že by se tím něco vyřešilo to ne.
Kolegyně si to vybraly jako city car, dál to pitvat nebudu. Každopádně na tom motoru není nic zázračného.
Teraz ma to láka ísť si niektorú z verzií 0,9 TCe vyskúšať, len by to už asi k ničomu nebolo. Kým pôjdem kupovať auto pre manželku, tak asi z ponuky vypadne. Každopádne aj ten 0,9 TCe by bol voči trojvalcovej atmosfére od Toyoty (51 kW) vcelku skok. Tiež je tu predpoklad, že v priebehu času charakteristiku upravili a Tebou zmienené vlastnosti motora už nemusia byť také výrazné, alebo nie u každej výkonovej verzie.
Každopádne dík za praktický pohľad.
Inak žene sa páči nový Captur, s litrovým turbom okolo 100 koní nemusí byť na zahodenie. Ovšem záleží aj na tom, aké nasadia ceny.
Zkoušel jsem TCe před rokem a něco, takže všechno je možné. Tehdy ještě dodávali 1,2 TCe, ale tu jsem nejel, neměli ji v Cliu k dispozici. A pak přišla nová norma a už bylo po ní...
Ja som tiez chcel Captura s tym motorom, ale zene sa to nepacilo. Vybrala si Citroen a oproti Renaultu je to iny level, ina liga. Ako malo niekedy staci, aby bol clovek v omyle.
C4 Picasso oproti Scenicu nevrzga, nedrnci, netrasu sa skla a deti sa nestazuju, ze ich trasie. A nehuci pri cestovani :-) Liga ta ista, len level iny. To iste ostatne Renaulty, ked Talismany robia na rovnakej linke rovnakou filozofiou, potom sa cuduju, ze sa to tak nepredava.
Trepeš hlúposti. Najprv píšeš "iný level, iná liga", a teraz "liga tá istá, len level iný". Najprv píšeš o Capture, potom začneš pliesť o C4 vs. Scenic a k tomu Talisman. Drnčanie, natriasanie a hučanie u Scenica si si vymyslel. Staršieho Scenica som mal, novší model má kamoš, s najnovším som sa tiež previezol a ani jeden sa nevyznačuje tým, čo píšeš. Asi ti nejaký Renault prešiel po otlaku, že tak hlúpo o ňom klameš.
Nic proti, ale auta pleteš dohromady, od Capturu přes Scenic až po Talisman. Mám projetá všechna nová auta od Renaultu od Clia až po Espace (benzíny, nafty, manuály, automat), a nestačím se divit, čeho jsem si teda ani u jednoho nevšiml. Mám dvě děti, a nikdy si na nic nestěžovaly. A to jsem měl ta auta na víkend a projel s každým stovky km. A byly to normální předváděčky s nájezdem okolo 20t km.
Nie, netrepem, obe mam v garazi. Captur vychadzal okolo 15 000€, Picasso nakoniec stalo 19 000 €, cize trosku rozdiel, ale zatial nelutujem. To, ze tomu nerozumiete, neznamena, ze trepem. Natriasanie som si nevymyslel, to vymysleli deti same a hucanie som zistil neskoro. Nech sa ten kamarat povozi na plnej dialnici v dazdi, kde treba sem tam pouzit aj spatne zrkadal na Scenicu a potom nech vyjadruje spokojnost. Nepisem preto, zeby som nenavidel Renault, ale aby si ludia dali pozor a ja zatial cakam na zvolavacku :-) Captur som kedysi chcel s tym 0.9 motorom, co sa mi zdalo ako dobre na vozenie do mesta. Len som si este neuvedomoval, co su Renaulty a cela aliancia zac.
Souhlasím, 1.2VTI působí silněji než 0.9TCe - během posledního týdne (cca 500km) jsem jezdil s C3 1.2VTI 60kW a po počáteční silné nedůvěře (3 myši pod kapotou) mě ten motor celkem překvapil, jde celkem za plynem a umí to i rozbalit... Nicméně zvuková kulisa je celkem jadrná ;-)
Nevím, co řekl o F30 a v jakém kontextu, ale ta srovnávačka litrů je náhodou zajímavá. Už jen z hlediska rozboru použitých technických řešení. A je tam i úplně nový 1.0 FireFly.
Ale Hamuna klasicky přehání. Nijak špatně nedopadli ani Japonci. Koncern to schytal za převodovku a Opel za to, že nemá srovnatelné parametry.
... takže vím, co to znamená. V Peugeotu 2008 jsem jezdil 14 dní po Korsice. Šílený průběh kroutícího momentu, hrozná zvuková kulisa a musím uznat, že dobrá spotřeba.
Ale nechápu, když už vyrábí takové hrůznosti, jako jsou tyto strašné motory. Proč alespoň nenabídnou do každého modelu něco lepšího? Je to opravdu jen pro splnění emisních norem? Protože tohle prostě řídit nechcete, je to motoristický odpad!
Snad nejhorší bylo to zklamání z toho prvotního záběru (už si to přesně nepamatuju) kolem 1500 ot/min a brutálního zvadnutí někde nad 2000 ot/min, doplněno šíleně dlouhými převody, které se nevešy do ideálních otáček motoru.
Přišlo mi to jako Cimrmanova frustrační kompozice. Chvíle očekávání, nasledující chvílí zklamání.
Ještě taková vsuvka. I má drahá polovička, která rozhodně není technický typ, se mě jednou při předjíždění ptala "A to to víc nejede?". Já bohužel musel odpovědět, "Opravdu ne miláčku!".
Ví se že autum ani motorum = vůbec ale vůbec nerozumíš = proč to furt opakuješ? :-|
Že ty sis myslel = že to bude vtipný žejo? ;-)
No tak občas mrkni co píše Áda = tak asi takhle si vtipnej >:-[]
Pár lidí co sou znalostma = tak nějak tvu opak = mj diskutovali sme ho tady s MT = vysoko staví aktuální 1.5 BlueHDI = jako nejlepší někomu vychází benzín R3 1,2 PureTECH. Kolega co ho šmíruješ [odkaz] odjezdil skoro čtvrt milionu kilometrů s 2.2 HDI = velmi velmi dobrej motor
No a sorry narozdíl od tebe za holkama na E55 nechodim = volám si escort >:D
Jestli je jeho kritika jízdních vlastností F30 a srovnání s Octou oprávěná není téma. Je to holý nesmysl a novinářská prasečina. Není na tom co obhajovat.
Já jsem teď týden jezdil po Kanárech s P2008 s 1.2 THP, podle 5M tipuji, že šlo o slabší 81kW verzi. Provoz v obsadě 4 dospělých, od dálnic po horské úzké silničky. A s tvým hodnocením nemůžu souhlasit. Osobně jsem od toho nic moc extra nečekal, ale po motorické stránce mne to překvapilo rozhodně pozitivně.
Na to, o jak malý motor jde, to s autem hýbe vcelku slušně, jen se to holt musí držet ideálně okolo 2.000 ot.. Na 1.500 ot. to nejede (podobně jako prakticky každé turbo, resp. každý běžný benzínový motor) a je slyšet tříválec. Oblast otáček běžně nejvíce používaných, tzn. 2.000 - 3.500, tichý a vyrovnaný chod, lineární zátah. V kopcích ve srovnání s atmosférickými prdítky 1.2-1.4 dynamicky rozdíl třídy, stejně tak na dálnici a rychlostech nad 120 km/h (a to bez nutnosti trápení motoru ve vysokých otáčkách).
Ve výsledku se mi s tím jezdilo velmi podobně jako s dvakrát tak větším atmosférickým motorem od Volva (V70 2.4i), které bylo sice výrazně výkonnější (ale až ve vysokých otáčkách), ale zase podstatně těžší a taky mělo jen 5M. Řadil jsem stejně, ne-li dřív, a jen to prostě v kopci a potřebě většího zrychlení potřebovalo taky podřadit na 3.
Jako tuctová spotřební motorizace do takového auta naprosto postačující a odpovídající zbytku auta (podvozek, brzdy). V silnější 96kW verzi už to na danou velikostní i cenovou kategorii auta je objektivně velmi solidní a dynamická motorizace.
Exituji dobre a horsi trivalce. Vsichni co zkouseli ty dobre, byli prekvapeni. Dobre ma Ford, PSA, Honda, Opel. Horsi ma Fiat, H/K.
Paradoxne ale nejvic trivalcu bude prodavat H/K a nejmin Honda, takze zase se rozsiri spatny nazor, jako tenkrat s HTP od Skoda Motorsport.
Jednoduse. Hyundai+Kia maji u nas vyssi prodeje nez Ford a co nejvic prodavaji tyto levne znacky v nizsi stredni? Zakladni modely a motory, takze co skoncila 1.6, vetsina pujde do trivalce. Ctyrvalec je drahy.
Základní motor je pořád 1.4CVVT... ale uznávám, že i30 + Ceed jsou na 330% Focusu a to asi převáží fakt, že u nového Focusu je 100% benzínu R3 (až do příchodu ST/RS).
Tak trovna tomu bezcennému prolhanému dobytku bych nevěřil ani písmenko, o kvalitách jeho party si vzhledem k jeho děvkovatosti dovoluji pochybovat také ;-)
Takže takhle důkladný testy včetně popisů konstrukce motorů samozřejmě kompletní měření = nedělá nikdo. A protože o tom něco málo vim = tak přesnej opak než ty = přesně tohle je to úplně nejvíc
Je to tak trochu opak technickej článků tady na ACZ = který často opravujeme i my diskutující
Takže Speciál TECHNIKA rozhodně doporučuju = lepší kvalitnější test = neexistuje :yes:
Z hlediska vozidla Renault Clio už bylo na čase!
Tento model momentálně nemá žádnou slušnou motorizaci, což ho (alespoň v mých očích) dost znevýhodňuje, něco výkonnějšího by mu určitě velmi prospělo.
Ale ten výkon se mi zdá hodně nízký, konkurence se pohybuje v rozmezí 74 - 100 kW, takže by to bylo úplně na spodní hranici spektra.
Ve srovnání s Microu je na tom Clio ještě dobře. Ačkoli je vtipné, když diskusně tolik doporučovaný čtyřválec 1.2 nakonec zkušení Renaultisté řadí do chlívku "Nebrat!"... Ten nízký výkon litru může být dán tím, že nahrazovaný 0.9 tCe byl pouze nízkonákladovým motorem do malých aut, zatímco vše od kompaktů na horu pokrývá 1.2/1.3. Ale nevím, jestli to tak bude i nadále.
To je otázka. Může se třeba stát, že se pod kapotu nevejde nic většího, jak litrový tříválec. Pak by výkonnější verze smysl měla.
Další věcí je, že pokud někdo nabídne v autě buď podladěný čtyřválec, nebo stejně výkonný tříválec, dovolím si tvrdit, že ten tříválec bude mít sportovnější projev (gradace výkonu, výkonová špička, poloha této špičky) a navíc bude to auto lehčí, což je u sportovních verzí mnohem důležitější, než u kterýchkoliv jiných.
Ano, zvuk a vibrace jsou nevýhoda, ale jen jsem chtěl napsat, že to nemusí být tak černobílé, jak tu píšeš ;-).
Konkurence však tyto tříválce dává do větších aut, kde má Renault místo toho normální čtyřválec 1.3 TCe, Je to opravdu tak těžké pochopit? Tříválce od Renaultu prostě nemůžeš srovnávat s tříválci od konkurence. Plní zcela jiný účel. A navíc u Clia jsi si kromě 0.9 TCe mohla koupit i 1.2 TCe a 1.6 TCe.
No jo. 1.2 TCe a 1.6 TCe se už nehomologovaly. 1.3 TCe a 1.8 TCe se už asi nevyplatí homologovat a budou až v novém Cliu. Současné Clio RS už také skončilo.
Co bude v novém Cliu se ještě uvidí, sám jsem zvědavý. Fakt je ten, že současná nabídka je dost slabá... což je škoda, protože Clio je pořád jedno z nejhezčích aut ve třídě.
A kdeže sa to Clio predáva s 1,3TCe? U nás ani u vás nie, pozri si web Renaultu, Clio má len tento kritizovaný 0,9TCe v dvoch výkonoch, 55 a 66 kW. To je taká bieda, že i Tebou kritizovaná Fabia končiaca na litri s 81 kW je oproti tomu športiak.
A ak si myslel (ale nenapísal) Megane, tak tá má ten 1,3TCe, ale nič iné (vyjma RS), takže kým konkurencia sa pohybuje od 1,0 po 1,6, Megane má len tú 1,3ku.
Takže aktuálne je to s benzínmi v Renaultoch dosť zúfalé: Clio len 0,9, Megane len 1,3, Talisman ln 1,8. Aby si zákazník náhodou moc nevyberal. ;-)
Těžko se diskutuje s člověkem, který z nějakého důvodu nechce chápat, co jsem napsal. Pokud podle tebe není pravda, že Renault na rozdíl od konkurence dával třívalec jen do malých aut a nemůžeš proto tento tříválec porovnávat s konkurencí, tak není o čem diskutovat. S tím, že kvůli homologacím dnes Renault nemá motory, souhlasím.
Máš pravdu, ťažko s Tebou diskutovať, keď keď tu šplechneš hocijaký výmysel a keď Ťa vyzvem, aby si to rozviedol, začneš sa vykrúcať ako had. Príklad s tým litrom v strednej triede, hovoríš v množnom čísle a napokon nevieš uviesť jediné auto strednej triedy, kde je aktuálne litrový trojvalec.
Takže Ťa skrátka radím vedľa sakru na zoznam trollov, s ktorými nemá zmysel diskutovať a končím. :-!
Pokud chci Clio v benzínu, nemám jinou možnost, než 0.9 TCe, 5° manuál a stovku mám za 12,1 s. Nic lepšího neexistuje! Jako základ dobrý, ale dál nic není a pro mě to není dost. Grandtour se mi hodně líbí, kombíky mám rád a toto je jeden z posledních menších (krávu o 5m doma napotřebuju), ale motorově totálně nestíhá.
Třeba Jazz je u mě ve výběru taky a tam je 1,5ka, co má stovku pod 9s, Fabia má 81 kW a stovku pod 10s.
A navíc není Clio úplně z nejlehčích ve třídě, takže s tím je také potřeba počítat.
Asi víš, proč silnější motory skončily. Na jaře se představí nové Clio a u Renaultu se rozhodlli, že do starého už žádné nové motory homologovat nebudou.
Popravdě jsem si ani nevšiml, že Clio mělo něco silnějšího, začal jsem po něm koukat až nedávno a to už měli jen tyto motory. Ani jsem nevěděl, že na Jaře bude už nová generace, jen doufám, že zachovají Grandtour, protože to by pak pro mě bylo Clio zase mimo zájem :-D.
Podle mě budou místo nové generace Clia Grandtouru tlačit lidem Captur (ikdyž to je úplně mimo), zakže zbyde jen Fabia Combi. Otázkou je jak dlouho? Přijde nové malé SUV a kombíky v třídě malých aut skončí úplně...
Clio Grandtour už nebude, bohužel. Čímž mě taky dost naštvali, protože jsem chtěl náhradníka za stávající... smůla.
Jinak před tím homologačním šílenstvím mělo Clio ještě 1,2 TCe 120 koní/89 kW.
Malé kombíky celkovo z trhu miznú. Žiadajú si ich hlavne menšie a bývalé východné trhy, ktoré nie sú také silné a výrobcom sa to už asi veľmi nevypláca. Na väčších trhoch autá tejto triedy zastávajú úlohu druhého až tretieho auta v rodine, a tam už kombík žiadaný nie je. Kdežto u nás a v podobných krajinách je kombík viacúčelovým, často jediným autom. Holt máme asi smolu, vyberať veľmi nie je z čoho.
Teď je situace zkrátka taková, že se všichni zbláznili do SUV a za chvíli se začnou dělat i SUV z mikroaut. Tedy, už tu máme Ignis, což je v podstatě mikro-SUV, ale ten zase tak velkou roli hrát nebude.
Z malých kombi zbyla Fabia a Logan. Fabia je uvnitř užovka, pro mě nepoužitelná. A Logan je sice prostorný, ale na kvality Clia přeci jen kouká z dálky.
Škodovka mi do baráku nesmí a Logan nestíhá už jen motorově (chci 100ku pod 10s), takže koukám, že poslední naděje v podobě Clia mi taky končí.
A vzhledem k tomu, že doma nechci ani Crossover, tak to vypadá na jedinou alternativu - Honda Jazz Dynamic.
Problém je, že MPV taky pomalu končí, takže přestává být celkově výběr...
Taky mi to přišlo hodně drahý, ale zjistil jsem, že nic levnějšího na trhu momentálně stejně není - když vezmu v potaz výbavu (např. full led světla), prostornost a nabízenou dynamiku. U Jazzu je pro mě kompromisem pouze manuální klima a podvozek, u
Civicu je kompromisem dynamika a hrozně se děsím toho motoru, zatím mám s oturbenýma, litrovýma tříválcema spíš špatnou zkušenost - konkrétně Ecoboost.
Jo a dnes jsem si všiml, že mají zase novej akční ceník, to vypadá zase o něco líp - ale stejně bych to nekoupil, kdyby se prodejce nedostal alespoň na slevu 100k, která loni v nabídce byla taky půl roku ;-).
Opravdu? Kde jsi na to přišel? Mentální defekty ... >:D ...soudíš podle čeho? Tu metodu bych rád znal, páč mi připadá na úrovni kartářky z televize. Já spíše lituju ty, co na úžasné litrové tříválce a jejich spotřebu na papíře naletí.
No já měl doma přímé srovnání, stejný řidič a řidička, stejné trasy, nejdříve 1,0 a teď 1,6 ecoboost. Jezdíme svižně, většinou město. Měl jsem i půjčenou úplně novou litrovou Fiestu, náhradní auto a spotřeba úplně stejná i na okreskách. Jak začneš využívat výkon, tak to žere fakt dost.
0,9 Tce - spolehlivý motor s nepřímým vstřikováním, snese LP
Jen jsem chtěl podotknout, že 0,9Tce je jeden z mála malých turbomotorů, který dobře snáší i krátké trasy. Tento motor je spolehlivý a v Clio 2018, ve kterém jsem jel i velmi kultivovaný, což mě překvapilo na 3-válec, protože sousedovic Rapid 1.0 TSI vrčí při akceleraci a třepe se při určítých otáčkách.
Jinak různé komise, kterým jde do kaspy kdo ví co, nenadchne často i bestseller, takže vlastně nejlepší doporučení je ignorovat takovéto recenze :-)
Na Clio Foru jsem se ptal, kdo zná někoho z větším nájezdem Clia a ozval se jeden slovák, že u nich ve městě jezdí taxikář co má najeto přes 300tis.km. To už není vůbec špatná hodnota! :-)
A jen pro zajímavost, které je druhé nejprodávanější auto v Evropě?
Re: 0,9 Tce - spolehlivý motor s nepřímým vstřikováním, snes
Jsou to konsolidovaná čísla za tzv. velkou Evropu, tj. včetně třeba Turecka nebo Ruska.
JATO chybí pár zemí... nejen ty hraniční jako Rusko nebo Turecko, ale i třeba Srbsko a další země bývalé Jugoslávie, Bulharsko, Ukrajina, Bělorusko apod. A pak... JATO taky není nic oficiálního, ne? Je to jen nějaká agentura co sbírá čísla... nebo ne?
ACEA asi je oficiální zdroj, ale těch zemí tam chybí mnohem víc, mají čísla jen za 15 starých zemí EU + EFTA (Norsko, Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Island), takže v tom není ani třeba ČR.
Renault beze inovaci svého motorového portfolia opravdu systematicky, a zdá se, že se vydal správným směrem. Teprve za pár let ale uvidíme, jestli to platí i o životnosti...
Poslední léta je ve statistikách spolehlivosti motorů Renault vždy mezi těmi nejlepšími a nemá nějaký vážný průser. Spolehlivost a životnost nových motorů je tedy otázkou. Ale mnohem menší než u motorů konkurence, které jsou naopak v těchto statistikách pravidelně mezi nejhoršími a průsery se také objevují.
Já se nebojím, protože francouzské auto jsem v životě neměl a ani po tom netoužím. ;-)
P.S. S druhou generací 1.4 TSI jsem zatím maximálně spokojen. Dlouhodobý průměr kolem 6 l/100 km ;-):yes:
Já mám Scénic 1.6 81kw a bez závad,spotřeba kolem 7.Prostorný, bezpečný, spolehlivý..doporučuju vyzkoušet.Jinak jsem měl i Peugeot a Citroen a též v poho ..asi už ve Francii zůstanu i v budoucnu.Ještě tak možná Hyundai nebo Toyota..ale..to teď vůbec neřeším.
Vyslovene zlé skúsenosti nie, ale príliš pozitívne tiež nie. Používam jedného "kórejca" v práci. Konkrétne je to KIA Rio. Je to síce starší model, atmosféra 1,4, takže nejaký výkon som ani nečakal, ale to nie je až tak podstatné. Podstatnejšie je, že auto s reálnym nájazdom pod 100 tis. km vyzerá horšie ako môj bývalý Forman, keď mal 150. V palubke niečo rachotí, brzdy sú slabé nesúmerné, auto pláva, radenie ako v Škode 120. Vŕzganie karosérie za jazdy už prestávam vnímať. Nie že by som kvôli tomu na kórejské autá zanevrel, ale mojou dôverou to trochu zakývalo.
Predtým som absolvoval niekoľko jázd s i30 s dieslovým motorom (minulá generácia) a to nebolo zlé vozenie, len motor mi prišiel trochu letargický, hlavne v nižších otáčkach. Na môj vkus mal trochu tvrdý podvozok.
Davam do pozornosti test, kde Renault aj Nissan su rovnake auta, len ina karoseria a Renault je naladeny hlucnejsie aj proti Nissanu (a obe su hlucnejsie od Skody).
K tomuto webu sa nedá pripojiť
Adresu IP servera www.%2A sa nepodarilo nájsť.
Vyhľadajte na Googli výraz zajimavosti nemci srovnani skodu karoq bestsellery sve tridy kdo vitezi zaujati pohledem
ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Dík, ale nie že by ma to trápilo. Aj tak si myslím, že by som si tam prečítal niečo trošku iné ako si xxc vo svojich vlhkých snoch predstavuje.
Ja píšem o staršej KIA Rio a on podsúva nejakú porovnávačku SUV, kde KIA ani nie je... Ten chlapec je tým Renaultom asi trochu uhodený.
Možno áno, možno nie. Aj tak to nič nezmení, tie isté bludy píše opakovane, bol som zvedavý, či predsa len trochu nepozmenil názor, ale nie.To o tom zdraví nemalo náväznosť na nefungujúci odkaz, vynechal som preto riadok, to bolo k tomu Renaultu a Nissanu.
Ako som mohol zmenit nazor, ked Renault a Nissan produkuje hlucnejsie auta, ako porovnatelna konkurencia? Ale ved nech, nech si to ludia aj kupuju, len ma mrzi, ze na to nikde nie je upozornenie. Ale to len ako zaujimavost.