Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chystá další nový motor. Přeplňovaný tříválec 1.0 TCe

David Bureš
Diskuze (170)
Po čtyřválci 1.3 TCe a turbodieselu 1.7 Blue dCi se Renault chystá na odhalení dalšího nového motoru. Opět dojde k upsizingu.

Renault v souvislosti s loňským nástupem nových emisních norem radikálně změnil nabídku motorů ve svých vozech. Benzinovou dvanáctistovku nahradil čtyřválec 1.3 TCe, naftovou šestnáctistovku zase 1.7 Blue dCi, turbodiesel 1.5 dCi byl zásadně modernizován a dorazil i nový vznětový motor 2.0 Blue dCi. V letošním roce se přitom dočkáme další nové jednotky.

Francouzská automobilka přitom bude pokračovat v trendu upsizingu. Někdejší velký propagátor zmenšování objemu motorů zjistil, že downsizing není v případě nových emisních norem takovou výhodou, a tak se opět rozhodl agregáty zvětšovat, což je případ i dříve odhalených jednotek nové generace.

Nový agregát se má jmenovat 1.0 TCe a jak z názvu vyplývá, půjde o litrový benzinový motor přeplňovaný turbodmychadlem. Bude mít tři válce a podle všeho nahradí dosavadní tříválec 0.9 TCe, který v odborném hodnocení nikdy moc nenadchnul.

Jednotka bude konstrukčně vycházet ze čtyřválce 1.3 TCe, podle některých zpráv však bude mít nepřímé vstřikování. Na potvrzení této zprávy si ale ještě počkáme, protože jiné zdroje hovoří o přímém vstřiku.

Nový motor se nepochybně objeví v nových generacích Renaultů Clio a Captur. Zatímco první se na českém trhu začne prodávat v druhé polovině roku, druhý by měl debutovat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Malý hatchback a SUV francouzské značky ale nebudou jedinými modely, které jej využijí.

Vedle mateřského Renaultu jej použije také Dacia, vedle nového Sandera také Duster. Server Rnews.cz, obvykle skvěle obeznámený s děním v Renaultu, tvrdí, že rumunské SUV dostane 1.0 TCe o výkonu 74 kW. Litrový tříválec se tak stane novou základní motorizací pro Duster, když nahradí dosavadní atmosférický čtyřválec 1.6 SCe (84 kW). S tím se údajně do budoucna v Evropské unii nepočítá, ostatně splňuje jen aktuálně platnou normu Euro 6c a ne nadcházející Euro 6d-TEMP jako nové motory Renaultu.

Litr pak jistojistě uvidíme i v nabídce aliančního partnera, Nissanu. V jeho případě se dá očekávat jeho nasazení v Micře nebo nové generaci Juku, chystané pro letošní rok.

David Bureš
Diskuze (170)

Doporučujeme

6. 1. 2019 10:25
Re: Určitě vývoj správným směrem
Ty si fakt uhodený.
Avatar - Hammunasakra
5. 1. 2019 11:56
Re: Jezdil jsem s předchůdcem...
Ví se že autum ani motorum = vůbec ale vůbec nerozumíš = proč to furt opakuješ? :-|

Že ty sis myslel = že to bude vtipný žejo? ;-)

No tak občas mrkni co píše Áda = tak asi takhle si vtipnej >:-[]

Pár lidí co sou znalostma = tak nějak tvu opak = mj diskutovali sme ho tady s MT = vysoko staví aktuální 1.5 BlueHDI = jako nejlepší někomu vychází benzín R3 1,2 PureTECH. Kolega co ho šmíruješ [odkaz] odjezdil skoro čtvrt milionu kilometrů s 2.2 HDI = velmi velmi dobrej motor

No a sorry narozdíl od tebe za holkama na E55 nechodim = volám si escort >:D
Avatar - JuckiCZ
4. 1. 2019 16:52
Re: Clio
Taky mi to přišlo hodně drahý, ale zjistil jsem, že nic levnějšího na trhu momentálně stejně není - když vezmu v potaz výbavu (např. full led světla), prostornost a nabízenou dynamiku. U Jazzu je pro mě kompromisem pouze manuální klima a podvozek, u
Civicu je kompromisem dynamika a hrozně se děsím toho motoru, zatím mám s oturbenýma, litrovýma tříválcema spíš špatnou zkušenost - konkrétně Ecoboost.
Jo a dnes jsem si všiml, že mají zase novej akční ceník, to vypadá zase o něco líp - ale stejně bych to nekoupil, kdyby se prodejce nedostal alespoň na slevu 100k, která loni v nabídce byla taky půl roku ;-).
Avatar - Emel
4. 1. 2019 16:41
Re: Clio
Jazz za 470t dle akčního ceníku mi přijde dost drahej... když už, tak bych vzal spíš litrovýho Civica, na které dává Honda pořád těch -80t.
Avatar - JuckiCZ
4. 1. 2019 15:32
Re: Clio
Škodovka mi do baráku nesmí a Logan nestíhá už jen motorově (chci 100ku pod 10s), takže koukám, že poslední naděje v podobě Clia mi taky končí.
A vzhledem k tomu, že doma nechci ani Crossover, tak to vypadá na jedinou alternativu - Honda Jazz Dynamic.
Problém je, že MPV taky pomalu končí, takže přestává být celkově výběr...