Renault chystá další nový motor. Přeplňovaný tříválec 1.0 TCe
Renault v souvislosti s loňským nástupem nových emisních norem radikálně změnil nabídku motorů ve svých vozech. Benzinovou dvanáctistovku nahradil čtyřválec 1.3 TCe, naftovou šestnáctistovku zase 1.7 Blue dCi, turbodiesel 1.5 dCi byl zásadně modernizován a dorazil i nový vznětový motor 2.0 Blue dCi. V letošním roce se přitom dočkáme další nové jednotky.
Francouzská automobilka přitom bude pokračovat v trendu upsizingu. Někdejší velký propagátor zmenšování objemu motorů zjistil, že downsizing není v případě nových emisních norem takovou výhodou, a tak se opět rozhodl agregáty zvětšovat, což je případ i dříve odhalených jednotek nové generace.
Nový agregát se má jmenovat 1.0 TCe a jak z názvu vyplývá, půjde o litrový benzinový motor přeplňovaný turbodmychadlem. Bude mít tři válce a podle všeho nahradí dosavadní tříválec 0.9 TCe, který v odborném hodnocení nikdy moc nenadchnul.
Jednotka bude konstrukčně vycházet ze čtyřválce 1.3 TCe, podle některých zpráv však bude mít nepřímé vstřikování. Na potvrzení této zprávy si ale ještě počkáme, protože jiné zdroje hovoří o přímém vstřiku.
Nový motor se nepochybně objeví v nových generacích Renaultů Clio a Captur. Zatímco první se na českém trhu začne prodávat v druhé polovině roku, druhý by měl debutovat na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Malý hatchback a SUV francouzské značky ale nebudou jedinými modely, které jej využijí.
Vedle mateřského Renaultu jej použije také Dacia, vedle nového Sandera také Duster. Server Rnews.cz, obvykle skvěle obeznámený s děním v Renaultu, tvrdí, že rumunské SUV dostane 1.0 TCe o výkonu 74 kW. Litrový tříválec se tak stane novou základní motorizací pro Duster, když nahradí dosavadní atmosférický čtyřválec 1.6 SCe (84 kW). S tím se údajně do budoucna v Evropské unii nepočítá, ostatně splňuje jen aktuálně platnou normu Euro 6c a ne nadcházející Euro 6d-TEMP jako nové motory Renaultu.
Litr pak jistojistě uvidíme i v nabídce aliančního partnera, Nissanu. V jeho případě se dá očekávat jeho nasazení v Micře nebo nové generaci Juku, chystané pro letošní rok.