Diskuse

Renault 19 (1988-2003): Jaký vlastně byl poslední renault s číslem?

25.6.2018

Renault 19 si pamatujeme i z našich silnic. Vznikal ve čtyřech karosářských variantách a v historii francouzské automobilky uzavřel kapitolu označování modelů jednotlivými čísly.

 

  • 62 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 25.06.  20:26

    To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

    Pak začali dělat kreatury a vrchol odpornosti byly výtvory umělce Le Quementa, který chlastal 2x kvašené víno.
    • 110 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 25.06.  20:38

      « Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

      Pozri sa do zrkadla, aby si videl, čo za kreatúru si ty... :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 26.06.  15:16

        « Re: Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

        Myslíš, že to k něčemu bude? Nemá čím by si to uvědomil.
    • 32 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 25.06.  21:05

      « Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

      Bohužel máš naprostou pravdu, vrchol hnusu byl Megane II hatchback s hrbatým zadkem a zadním oknem ve tvaru střílny... 8-s 8-s 8-s
      • 40 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 25.06.  21:24

        « Re: Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

        Ale ve všech ostatních karoseriích vypadal velmi dobře, na svou dobu.
      • 22 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 25.06.  22:13

        « Re: Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

        Hatchback skrátka nebol pre každého. Zase kombík bol fešák.
      • 02 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 25.06.  22:40

        « Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

        5dv byl humus, ale 3dv RS bylo k světu ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.06.  22:37

      « Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

      To bych neřekl. Ono se to tak různě překrývalo, ale ta generace Megane I - Laguna I - Espace III byla povedená. Další modely typu Megane II HB... ok, beru, nebyly pro každého.
    • 00 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 26.06.  15:15

      « Re: To auto je krásné doteď a fcl jeste hezčí

      Zase jeden z mnoha důkazů, jak tomu všemu "rozumíš"....
  • 25 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 25.06.  20:33

    Jeden z nejhorších křápů

    který jsem kdy měl v ruce :no:
    • 32 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 25.06.  20:40

      « Re: Jeden z nejhorších křápů

      No to vieš, u 12-ročnej jazdenky človek nikdy nevie... ;-)
      • 33 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 25.06.  20:44

        « Re: Re: Jeden z nejhorších křápů

        Když jsem s tím jezdil, tak si ještě tahal kačera. :-!
        • 73 Reagovat !

          foto traveldrive

          traveldrive 25.06.  20:53

          « Re: Re: Re: Jeden z nejhorších křápů

          Ale nie, Áďo, každý neťahá káčera do štyridsiatky ako ty... ;-)
          • 12 Reagovat !

            foto car

            car 25.06.  21:23

            « Re: Re: Re: Re: Jeden z nejhorších křápů

            Ádo,co ti vadilo?
            • 32 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 25.06.  22:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jeden z nejhorších křápů

              Elektrika. Sypalo se to ale pokaždé jinak. Bylo to jak ruská ruleta. Faktem je, že to byl asi poslední rendlík, co vypadal jako auto. Potom to už byla jen hrůza :no:
              • 22 Reagovat !

                foto car

                car 26.06.  08:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jeden z nejhorších křápů

                Hm,špatnou elektriku měly všechny 19-ky?..asi jsi měl jen smůlu na kus.
                • 31 Reagovat !

                  foto Xylo

                  Xylo 26.06.  09:26

                  « Moje zkušenost

                  Mohu potvrdit, že i mého auta R 19 r.v.1992 (s kufrem po faceliftu), byl hned v třetím roce provozování problém s dobíjením, který nebyli schopni v autorizovaném servisu vyřešit ani po pěti reklamacích (našel jsem důvod problému nakonec sám). Následně jsem měl doma auto až do roku 2004 (jezdili s ním rodiče) a už nebyly žádné problémy.
    • 11 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 26.06.  12:10

      « Re: Jeden z nejhorších křápů

      Hele devatenáctka byla moje první auto. Dostal jsem ho od táty, který ho koupil nový v roce 95. Na francouzský auto náhodou celkem spolehlivá kára. Motor sice strašný lenoch (nejslabší 1,7), ale fungoval spolehlivě. Spotřeba 9-10 litrů ovšem žádný zázrak nebyl. Rozhodně bych to neoznačil za křáp.
  • 80 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 25.06.  21:10

    Pořád nádherné auto!

    Devatenáctka je dodnes jedním z nejhezčích Renaultů všech dob - Giugiaro odvedl vynikající práci! Hlavně boční linie zádě je mistrovské dílo - a ve své době se jednalo o jeden z nejprostornějších a nejkomfortnějších modelů C segmentu a velmi pěkný byl i sedan a cabrio i S16. (sympatická byla i o něco starší giugiarova R21, ale R19 jasně vedla). Dodnes si pamatuju, jak jsem z R19 byl coby tehdejší teenager úplně odvařený, když ho v srpnu 1988 představovali v tehdejším Auto-Moto-Revue! :-) :yes: :yes: :yes: Tehdy mi to auto samozřejmě přišlo zcela nedostupné, asi jako cesta na Měsíc...
    Renault pak ještě skvěle zabodoval s prvním Cliem, ovšem mě se moc líbila i R25 a Superpětka! :-) :yes:
    P.S. Samozřejmě je třeba poděkovat autorovi článku, jako vždy odvedl skvělou práci! :yes: :yes: :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 25.06.  21:39

      « Re: Pořád nádherné auto!

      Souhlas, design R19 se velmi povedl. Stejně tak první generace Clia (měl jsem) a hlavně přední znak Renaultu je u obou modelů decentní, ze bych i uvěřil, že to měl být diamant ;-) Prostě neruší...
    • 32 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 25.06.  22:09

      « Re: Pořád nádherné auto!

      Pamätám sa na vtedajšie rozčarovanie novinárov, ktorí krútili hlavou nad tým, že spoza volantu nevidno dolu zahnutú prednú kapotu a ako sa s tým bude parkovať...
      zaujímavé je, že aj jednoduchými tvarmi a líniami sa dá zaujať, majstri dizajnu aj z minima vyťažili maximum. Dnešní fabrickí dizajnéri potrebujú hŕbu hrán, prelisov, mriežok, líšt a ďalších zdobítok aby zaujali, ale zďaleka to nemá takú úroveň a hlavne nie trvácnosť.
    • 10 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 25.06.  22:32

      « Re: Pořád nádherné auto!

      V 94 jsem měl 19ku půjčenou novou z Eurodrive a objeli s ní půl Evropy. Velmi pohodlné auto. Absolutní spokojenost. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto jenda911

      jenda911 26.06.  03:43

      « Re: Pořád nádherné auto!

      a ten zvuk od 16 soupapes :-) stačilo slyšet z okna, ale nikdy jsem něm neseděl :-)
  • 50 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 25.06.  21:20

    No, v jednom má aleš pravdu

    Devatenáctka kabroš, kor po faceliftu, udělá skutečně i dneska velkou parádu, je to moc hezké auto.
  • 11 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 25.06.  22:01

    19!

    19 ku som miloval ako faganko s katalogmi od predajcov a z este fungujucich autosalonov... moj stryc mal Chamade :-) A 19 bolo vela aj pod oknom cierna na sidlisku... velmi pekne auto a 1.8 16V si pamatam do dnes z katalogov, ze to bolo lietadlo .... pecka
  • 11 Reagovat !

    foto JirkaV8

    JirkaV8 25.06.  23:55

    R19

    jo, to tehdá bylo auto :yes:
  • 22 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 26.06.  06:18

    Moje první sportovnější auto...

    ...byla devatenáctka 1,7 16v 3d v červené barvě a se šíbrem. Koupená v perfektním stavu od veksláka z Teplic. Bylo potřeba jen seštelovat geometrii, vyměnit brzdy, přetědnit servo...no bylo toho hodně. Chlapík byl asi voňafka, auto totiž vizuálně vypadalo jako nové. Pojezdil jsem skoro dva roky, v telecích letech mu ještě zkrátil pružiny, což sice vypadalo úžasně, ale při návštěvě Brna jsem skoro nechal výfuk na kolejích tramvaje.

    Příjemné auto, na tehdejší dobu poměrně rychlé a vyjma výše vypsaného bez problémů ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 26.06.  21:37

      « Moje první sportovnější auto...

      Vtedy si bol ešte mladý a nepoznal si Áďu. Ináč by si si ten krám nekúpil :-) >:D >:-[]
      • 01 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 27.06.  07:58

        « Re: Moje první sportovnější auto...

        ;-) :yes: Jeho názor by mi byl ukradený. Krásné auto tehdy za svůdnou cenu :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Metro na Bořislavce nezastavuje: Mohou za to »rozbité« eskalátory

Metro na Bořislavce nezastavuje: Mohou za to…

Několik hodin nezastavuje metro ve stanici Bořislavka. Od půl páté tam nefungují eskalátory. Dopravní podnik…

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

 

iSport.cz

Zvýšili jsme potenciál Bohemians, tvrdí Hašek. Špekáčky střídá svíčková

Zvýšili jsme potenciál Bohemians, tvrdí Hašek.…

V minulé sezoně patřili k největším senzacím ligy – a v té následující? Bohemians mění ambice: místo obvyklé…

Holzer se vrací do Baníku. Klub stál víc než při odchodu do Sparty

Holzer se vrací do Baníku. Klub stál víc než při…

Druhou letní posilou fotbalistů Ostravy je Daniel Holzer. Dvaadvacetiletý levý obránce či záložník se do Baníku…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…