Francouzský výrobce automobilů Renault a jeho japonský partner Nissan Motor jednají o úplném sloučení. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje obeznámené se situací.
Ford to zkoušel s Mazdou, GM s Isuzu, ale ani v jednom případě daný partnership "střet kultur" nepřežil. Ano, Renault je s Nissanem "zasnouben" již delší dobu a zdá se, že jim to funguje, tak ať do toho praští...... ;-) Mám ale obavy, že 390Z by pod Renaultem nevznikl a zrovna tak GT-R by měl těžký život, i když mu momentálně inspektor Max (Kukura) dělá dobrou reklamu..... ;-)
Nemáš pravdu, např. Mazda - Ford byla výborná spolupráce a Ford z toho těžil ještě léta po prodeji, a kdyby nebyl v krizi, má ji do dnes. Žádné kulturní a jiné rozpory.
Tož, já pracoval 6 let s Amíky a 25 let s Japonci a můžu ti potvrdit, že tam "kulturní" i jiné šoky existují. A to ještě nemluvím o druhé světové válce a o Hirošimě.
Mazda - Ford partnership. Mazda byla počátkem 70tých roků ve velkých nesnázích, protože před tím vsadila příliž mnoho peněz do Wankel technologie, které měly přirozenou velkou spotřebu, což až do ropné krize nebyl velký problém. To se ale po Yom Kippur válce radikálně změnilo, když cena ropy a tím i benzinu strmě stoupala. Mazda byla v roce 1973 "na lopatkách" a Ford viděl příležitost a do Mazda vstoupil. Mazda zase viděla příležitost během finanční krize 2008-2010, kdy pro změnu byl "na lopatkách" Ford, a Ford s pomocí japonské banky vyplatila. Spolupráce byla dobrá, ale ne úpřimná. To se nakonec v těžké době ukázalo.
No nevím nevím jak dobře prodejná. Žádná automobilka v tu chvíli nezvedla ruku. Všechny měly svoje starosti. Spíš se automobilky prodávaly (Číňanům a Indům). Mazda měla kliku, že se našla japonská banka, která ten forďácký podíl koupila. Ale na druhé straně to zase patří k japonské kultuře. Jsou silně solidární.
No, kdysi jsme mluvil s člověkem z českého zastoupení Mazdy, který mi líčil, jak problematická byla ve Španělsku výroba tehdejší generacce Fiesty, když na stejné lince tehdy vznikaly i odvozené Mazdy 121. Kontrolóři kvality z Mazdy prý tehdy byly vypokklonkování z továrny po pouhých několika týdnech, kdy nechtěli pustit k zákazníkům cca každé třetí auto (Mazdu 121). Tehdy tam prý ale byla situace taková, že občas dorazila Fiesta s volantem z Mazdy a obráceně, takže jejich výhrady asi byly oprávněné... >:-[]
Pokud jsi si nevšiml, tak i teď má rozhodující slovo Renault. Nissanu šéfuje C. Ghosn z Renaultu, Renault má právo veta, je největším akcionářem. Většinu nezískal jen proto, protože se bál, že by japonská firma těžko fungovala pod zahraničním vlastníkem. A toto rozhodnutí se ukázalo jako správné. Dnes jde asi o to, že Renault a C. Ghosn chtějí, co nejvíce omezit vliv francouzského státu. Vloni Francie bez vědomí Renaultu krátkodobě navýšila svůj podíl, a Ghosn byl hodně naštvaný. Od té doby mluví o sloučení a tím i zmenšení vlivu státu. Je to kvůli zákonu, který velkým akcionářům (nad 20%) dává 2x více hlasovacích práv. A toho Francie účelově zneužívá.
Tu samou taktiku jako francouzký stát, použil i A. Babiš, když přebral Agrofert. Nad legalitou takových kroků se stále vznáší velký otazník.
Ale jinak je to tak jak píšeš.
Ghosn do té firmy přišel z Nissanu, kde předtím udělal pořádek (k velké nelibosti některých japonských akcionářů, kteří měli zároveň podíl v dodavatelských firmách a Nissan svým způsobem tunelovali).
ja sa hlavne bojim ze zo vsetkych nissanov sa takto stanu proste uz len akesi prerobene renaulty ... a to asi nikto nechce ... ja som mal kedysi nissan moc rad ( micra primera almera patrpol terrano maxima QX a pod ) ale poslednych 5-6 rokov by som od nich nechcel nic... absolutne nic... co uz .. nieln ze samotny renault nemusim.. ale prerobeny to uz vobec...
osobne by som nechcel nissan s motorom z renaultu... ale je to len moj problem samozrejme... v tomto som staromodny... ale milionom zakaznikov to vadit nebude a nissan to vie a tazi z toho paradne ... vid kaskaj ;-)
No, pred pár dňami som navštívil predajňu Nissanu v bratislavskej Petržalke.
Hneď na začiatku nastal typický problém predajcov u nás - akosi nepočítajú s tým, že prípadný záujemca, zákazník príde autom. Nebolo kde zaparkovať. Všade služobné autá predajcu a nové autá.
Druhý malý šok - presklené vstupné dvere boli tak špinavé, akoby od rána pršalo a okolo jazdili tatrovky na stavbu... Až som váhal, či tam vôbec vleziem. Ešteže boli na fotobunku...
Tretie rozčarovanie - nevšimol si ma ani pes. V predajni bolo niekoľko ľudí, ako som pochopil, len dvaja zákazníci servisu, zbytok zamestnanci. Voľne sa bavili. Ja som sa asi 10 minút motal okolo áut, vo dvoch som si posedel, očekoval kufor... A nič. Záujem zo strany personálu nula.
Vlastne si ma všimli. Keď som sa chcel pretlačiť k novému Leafu. Maník pri stole si to všimol a zvolal na mňa, aby som tam nešiel, že to auto je na nabíjačke. Aha, tak asi preto bolo tak divne zaparkované a zabarikádované informačnými tabuľami...
Takže som dospel k názoru, že v tejto predajni som bol prvý krát a zároveň naposledy.
Image značky nič nekazí viac, ako takíto predajcovia.
Ano. Průsser. A představ si, že jsem se s takovým přístupem setkal i ve značkové prodejně Audi, kde měli v showroomu i R8. Myslím, že se vše odvíjí od "úrovně" majitele prodejny a nedostačného dohledu nad operací prodejny samotným výrobcem a dodavatelem. Velké zklamání v tomto případě. ;-\
Je to jen o lidech. Mam svy oblibeny lety provereny prodejce a migruju za nima. A ani nemam chut zacinat nejaky novy “vztahy”. Ale necham se obcas nekam vcucnout a nejhorsi mi to prislo v prodejnach VW a Skoda v Praze.
Mám stejnou zkušenost z Kyjova. Když jsem se chtěl mrknout na A5 cítil jsem se tam jaksi navíc... Až při druhé a předem objednané návštěvě se mě věnovali. Po projetí 2,o TDI jsem stejně naznal, že ze mě olympionik nikdy nebude. Hodoninská pobočka vw - úplná katastrofa. Prodejci si hráli s telefonem, zatím co já bloudil kolem Arteonu 8-s
Jj. Ona si vlastně najde značka zákazníka. Já to tak mám ve Zlíně :-)
Kyjovskemu spolku jsem chtěl dát šanci, ale chování prodejců koncernu mě prostě ukázalo, že si nejsme souzeni. :-) Nevadí je kam jít >:D >:D
Ne. Je to jen pokus o eutanázii. Přežít totiž může jen jeden z nich. Věřím, že přežije Nissan a konečně se zbaví toho hanlivého H na začátku, které získal po převzetí rendlíkem.