Diskuse

Nový Renault Clio dostane tříválec 1.0 TCe. Nová jednotka bude mít nepřímé vstřikování

21.1.2019

Litrový motor nahrazující dosavadní 0.9 TCe bude dostupný ve dvou verzích, s přímým a nepřímým vstřikováním.

 

  • 20 Reagovat !

    foto praptak

    praptak 21.01.  18:02

    1,2 TCE

    Opravdu byla nahrazena 1,2 TCE sedmnáctistovkou? ;-)
  • 51 Reagovat !

    foto koblih

    koblih 21.01.  18:22

    Pobavení

    Nejvíce mě pobavila úvodní fotka ze světa autíček >:D
    • 02 Reagovat !

      foto cendakocour

      cendakocour 21.01.  18:29

      « Re: Pobavení

      Po tom, co se zdá, že většina automobilek přestane prezentovat svoje novinky na autosalonech, tak toto bude nová forma prezentace. Nejdřív nechají vyrobit pro méně majetné kupující modýlky a pak teprve představí skutečné auto. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 22.01.  09:51

      « Re: Pobavení

      No to je totiž nová generace! :-)
  • 24 Reagovat !

    foto cendakocour

    cendakocour 21.01.  18:33

    Pokud je tohle opravdu

    nová generace Clia, pak se asi u Renaultu nechali unést " Golfským " proudem. :-!
  • 05 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 21.01.  18:50

    0.9TCe vs. 1.0TCe

    Tak jestli ten nový motor 1.0TCe s nepřímým vstřikem bude stejná mrtvola jako 0.9TCe, tak ať si jej nechají. Na Clio Grandtour nestačil... Ten přímovstřiký 86kW/180Nm by naopak mohl být zajímavý, jelikož u nového Clia asi větší motor (1.3l) nehrozí ;-)

    No nechme se překvapit ...
    • 70 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 21.01.  19:03

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      Grandtour už nebude a cca 100 oturbenych koní bude na mesto až až. Nedávno mali toľko koníkov zástupcovia C segmentu ako stred ponuky a ďaleko menej Nm.
    • 70 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 21.01.  19:14

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      Nepřímovstřik bude do města lepší a na výrobu levnější, takže proč ne. Nejdou na to úplně hloupě, vůbec ne.
    • 31 Reagovat !

      foto maXX-CZ

      maXX_CZ 21.01.  19:20

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      Dalsi genius, ktery to ani necetl a uz hazi moudra :-)

      Nicmene zatim je to vse jen ve stadiu spekulace.
      • 23 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 21.01.  20:02

        « Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

        Hele ty moudro, stačilo mi jezdit týden s Cliem Grandtour 0.9TCe. S takovou mrtvolou jsem dlouho nejezdil ;-) Tak jen doufám, že se jim 1.0TCe povede lépe. Renault teď jede, tak by bylo škoda, aby jim to kazil nepovedený motor...
        • 23 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 21.01.  20:30

          « Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

          Pre tych, kt. nevedia co je radiaca paka a ako s nou narabat je 0,9tce fakt problem, pre tych co vedia motor drzat okolo 2tis a viac otaciek je to dynamicke dostatocne a hlavne sa to nekazi ...

          [odkaz]
          • 32 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 21.01.  21:29

            « Re: Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

            Len to potom zerie :-) Ale je fakt, ze sa to aspon nekazi, tak uvidime.
            • 12 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 21.01.  21:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

              najuspornejsi motor to nie je, to je fakt aj tak ma na spritmonitore priemer clio 0.9tce 6,1l/100 vacsina je 6,1-6,7 l/100
            • 20 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 21.01.  22:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

              Odkaz na nedávnu porovnávačku, citujem:

              Spotřeba paliva hovoří ve prospěch modernějšího motoru ibizy, která díky efektivnější možnosti využívání nižších otáček většinou jezdí o půl litru úsporněji. Městský průměr skončil výsledkem 6,4 vs. 6,9 l/100 km, dálniční při 130 km/h 6,3 vs. 6,8 l/100 km, na okreskách se pak rozdíl snížil na tři desetiny – 5,8 vs. 6,1 litru. Potěší, že ani jeden z vozů není příliš citlivý na jízdní styl. Ibiza má však větší potenciál k úspornému provozu při klidném stylu

              [odkaz]
    • 11 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 21.01.  22:02

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      Nepreháňaj, tu máš odkaz na nedávnu porovnávačku a keď si odmyslíš papierové zrýchlenie 0-100, tak až taký nádskok noviny vybavenej všetkým možným vs. veterána s hodne starou koncepciou tu nevidím. Pozitívom toho veterána bude ľahšie znášanie mestkej a prímestkej prevádzky

      [odkaz] ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 22.01.  06:00

        « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

        Hele ale zase to znamena, ze ten motor dostane novej logan/sandero a tam se 0.9 hodil, jestli litr pojede lepe, jen tak daaal. A za neprimej vstrik :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 22.01.  09:49

        « Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

        No hele... obě auta jsou pětikvalt, Ibiza točí při 130km/h jen 3000 otáček oproti 3500 u Micry, přesto je rozdíl v 80-120 na pětku 13,5s vs. 17,3s ve prospěch Ibizy. To mi přijde dost jednoznačné... a Ibiza je i úspornější.
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 22.01.  10:15

          « Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

          Takhle to vypadá drtivě, ale v reálu to imho takovej rozdíl není. Zkoušeli jsme Clio 0.9 proti Fabii 1.0 70kW celej jeden den opravdu důkladně. Pro mě je to no way obojí, ale při přímým srovnání bych jednoznačně TSI za vítěze neurčil. Zrovna v otázce pružnosti - TSI má lepší odšťuch ale nařadil jsem se i tak až až. Dokonce mi připadalo, že i víc než v Cliu. To odstupňování pětikvaltu ve Fabie není moc dobrý. A samozřejmě, TCe pak točí víc ve vyšších rychlostech a víc žere.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 22.01.  10:58

            « Re: Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

            Možná Micra a Ibiza nejsou Clio a Fabia, možná je rozdíl už v hmotnosti? Nevím, jen vycházím z měření v testu a ty jsou poměrně jasný.

            3000 otáček na pětku je z mého pohledu dobrý kompromis, i když jasně, se 70kW a pětikvaltem to bude za cenu dynamiky... ale pokud by to auto nemělo být jen do města, tak hodnoty otáček přes 3000 při 130 vidím dost nerad.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 22.01.  17:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

              No čo si tak matne spomínam, tak 76 kW Brava točila pri 130 na päťke cca 3500 otáčok. A to mala obsah o 0,6 resp. 0,7 l väčší a plnila tuším len EURO2. Mne teda 3 tis. ako tragické nepríde.
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 22.01.  10:41

          « Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

          Nespochybňuje, len porovnávame radikálne rozdielne koncepcie novinky vs 10 ročného veterána. Jeden si pomáha kratšími kvaltmi , druhý o dosť väčším momentom v spodných otáčkach.... Pružnosť 60-100 na 4. kvalt 8,3 vs 8,7 už také drtivé nie je
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 22.01.  10:54

            « Re: Re: Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

            Micra to tahá ze 2154 na 3230 otáček, Ibiza z 1846 na 2769, což je slušný bonus 300 otáček... přesto je Ibiza o 3,8s rychlejší, to je poměrně dost... řádově teda o 20-25% podle toho jak to počítáš, "jiná liga" to zas není.

            Musel bych najít převodové poměry abych to spočítal pro tu čtyřku, možná tam má Micra ještě větší bonus v otáčkách... těžko říct.
    • 02 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 21.01.  23:19

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      mam "len" 90 oturbenych koni v 1035kg ludovom hatchi a ide to uz moc pekne ... s dynamikou som nadmieru spokojny ... ;-) ... skor by som ale nechcel 3 valce v akomkolvek aute .. toto vidim ako nieco comu by som sa vyhol ak sa este da... ale samotny vykon bude aj ten liter mat v pohode.. v praxi az az... toho by som sa nebal :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 22.01.  05:59

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      Hele ale zase to znamena, ze ten motor dostane novej logan/sandero a tam se 0.9 hodil, jestli litr pojede lepe, jen tak daaal. A za neprimej vstrik :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto Niemand

      Niemand 22.01.  07:18

      « Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

      Je to základný motor. Navrhnutý tak, aby mohol byť v Dacii s LPG. Za mňa je to skveli ťah Renaultu.
      • 00 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 22.01.  07:26

        « Re: Re: 0.9TCe vs. 1.0TCe

        nevím jak pro vozy renaultu, ale pro vozy dácie jednoznačně >:D
  • 20 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 21.01.  20:35

    Fígeľ je v tom...

    že nepriamym vstrekovaním sa vyhnú GPF-ku ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Niemand

      Niemand 22.01.  07:22

      « Re: Fígeľ je v tom...

      A zároveň ho môže Dacia nasadiť s LPG.
  • 11 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 21.01.  20:40

    Clio B-platform

    By ma zaujimalo kedy Clio dostane novu platformu ... B platform z roku 2002 uz pamata 3 kove Clio odvtedy to len vystuzuju a pridavaju tlmiace hmoty... som teda dufal, ze 5 gen uz bude stat na niecom sucasnom, ako konkurencia...
    • 30 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 21.01.  22:22

      « Re: Clio B-platform

      Skoro to vypadá, že nové Clio bude spíš rozsáhlý FL.
    • 01 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 21.01.  22:30

      « Re: Clio B-platform

      Na druhou stranu - umožňuje zástavbu nových motorů, umožňuje nějakou formu hybridní technologie, tak proč to měnit? I nová platforma by tak jako tak byla MacPherson plus torzka, takže žádné změny. Navíc Clio nemá problém ani rozměrově.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 21.01.  22:44

        « Re: Re: Clio B-platform

        Vnitřní prostornost není zrovna jeho silnou stránkou.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 22.01.  13:43

          « Re: Re: Re: Clio B-platform

          Jen proto, že to tak udělali. Na stejné platformě stála třetí generace a ta je uvnitř oproti čtyřce obří. Na šířku i podélně, to je dokonce větší, než Mégane.
      • 00 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 21.01.  22:45

        « Re: Re: Clio B-platform

        hmotnost + pevnost, od roku 2002 sa toho v seriovke vela pomenilo z hladiska vyvoja materialov, dizajnu a technologii ... navyse si myslim, ze by za ten cas aj vylepsili podvozok, aj mcpherson a torzka sa da ladit a vyvijat, hlavne tieto jednoduche podvozky ziju z pevnosti skeletu, nizkej odpruzenej hmotnosti, vyspelych silentblokov a rychlych progresivnych tlmicov... da sa ladit aj vyvazenie hmotnosti medzi napravy, tazisko, umiestnenie motora, rozchod, geometria ... aj Clio RS3 malo lepsiu zadnu napravu od serie a bola to´´len´´ lepsia torzka..
        • 05 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 22.01.  00:27

          « Re: Re: Re: Clio B-platform

          rendlíkovský křáp si stejně koupí jen zoufalci, tak proč do toho investovat ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 22.01.  10:13

            « Re: Re: Re: Re: Clio B-platform

            >:D bohuzial, na svete je vela ludi zufalych, pozri sa na predaje Clia
          • 10 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 22.01.  13:41

            « Re: Re: Re: Re: Clio B-platform

            To bys musel mít čtyři.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 22.01.  13:44

          « Re: Re: Re: Clio B-platform

          No vidíš, a bylo snad Clio R.S. špatné? To o kvalitě platformy leccos vypovídá. A jak píšeš, je samozřejmě průběžně vylepšovaná.
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 22.01.  14:36

            « Re: Re: Re: Re: Clio B-platform

            Zrovnavat Clio 3RS so vseobecnymi jazdn. vlastnostami tej platformy moc nejde, kedze to bolo vrcholne dielo renault sportu cenovo inde aj s inou zadnou a prednou napravou :-) Platform B bola v r 2002 fakt spickova to viacmenej vidno, ze jak dlho dokazala vydrzat aj v otazkach pas. bezpecnosti, no uz si myslim ze u posledneho clia to bolo tak na hrane... co sa tyka aktualnosti a Clio 4RS celkovo vela vody nenamutilo aj napriek vynoveniu si na predchodcu nesahlo... pretoze predchozie RS malo ine napravy a tie ocividne chybaju tomu sucasnemu... teda az v nejakej poslednej edicii sa 4RS podarilo uspokojivo odladit, ale to na konci zivotnosti... a s patricne drahymi tlmicmi a silentblokmi

            Clio 3 bolo na spicke vo svojej dobe co sa jazdn. vlastnoti a bezpecnosti tyka, myslim ze kvoli starej platforme to nove na spicke uz nebude... ad Fiesta alebo MQB A0

            kazdopadne su to len uvahy, snad sa to nepotvrdi
  • 02 Reagovat !

    foto Jaros71

    Jaros71 22.01.  01:11

    Tříválec...díky nechci !

    Už mne to nebaví , snad se všichni brzy proberou , tříválec nechci ani pro ženu... :-!
    Je fakt , že malých atmosferických čtyřválců je stále meně , naštestí např.Toyota má solidní nabídku i nadále..
  • 12 Reagovat !

    foto Allo

    Allo 22.01.  08:56

    Konečně automat

    Konečně dostane i Clio automat, místo manuálu do města...
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 22.01.  09:43

      « Re: Konečně automat

      Jo? V článku není o automatu ani slovo... a současné Clio se přece s automatem prodávalo (dokonce to byla jediná volba pro RS a dlouho i pro 1.2TCe).
  • 00 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 22.01.  12:38

    Prepadák

    Prepadák Twingo dostalo facelift.. Celkom sympatické auto, ale tam to končí.

    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 22.01.  12:56

      « Re: Prepadák

      Mne sa tiez paci, ale drzia to ako drahokam vystavene, ani testovacie auto nemali a vraj ani nebudu mat. Pritom take lacne auto sa malo predavat na 100vky mesacne.
      • 00 Reagovat !

        foto Avanti

        Avanti 22.01.  13:39

        « Re: Re: Prepadák

        Dostal aj nový 1.0 TCe 95

        [odkaz]

        Myslím, že u nás a tiež v ČR sa už nepredáva, cenovo ho dosť bije Clio, asi práve to bude ten problém..
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 22.01.  13:46

        « Re: Re: Prepadák

        Twingo na svou velikost zrovna levné není. Prodávat ho jako stylovku se tady nechytlo.
        Twingo potřebuje novou generaci a s ní návrat k původní myšlence prvního generace.
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 22.01.  13:57

          « Re: Re: Re: Prepadák

          Je otázka, jestli vůbec ještě má takovéhle auto smysl. Prodeje padají, o trojdvířka nikdo moc nestojí (a 5d už pak kanibalizuje B-segment). PSA se stahuje z Kolína, nástupce CitiGo zřejmě nebude, Káčko už v původní podobě je mrtvé... koncept 3d miniauta drží 500, což je ale právě ta stylovka. Osobně bych se nedivil, kdyby to skončilo jen nabídkou Zoe a Clia...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Žilková už nemusí řešit rozvod se Stropnickým: Náhlá vlna štěstí!

Žilková už nemusí řešit rozvod se Stropnickým: Náhlá…

Veronika Žilková (57) má důvod k radosti! Po několika dnech plných obav, zda se jí podaří do Izraele za manželem…

Česko – Slovenský ples? Panoptikum za cenu dovolené u moře

Česko – Slovenský ples? Panoptikum za cenu dovolené u moře

Válka rób, vyštafírovaných vnad a vkusu. Odér parfémů. Ze sálů se ozývá valčík, disko, lidovky. Někdo tančí,…

 

iSport.cz

Kvitová klesla v žebříčku na čtvrté místo, pohoršil si Berdych i Federer

Kvitová klesla v žebříčku na čtvrté místo, pohoršil…

Tenistka Petra Kvitová klesla ve světovém žebříčku WTA na čtvrté místo. Po týdnu volna, které si naordinovala…

Pomohlo nám, že Slavia hrála fotbal, věděl Vrba. Proč dal šanci Chorému?

Pomohlo nám, že Slavia hrála fotbal, věděl Vrba.…

Výhra 2:0 ve šlágru se Slavií je pro Viktorii obzvlášť sladká. Plzeňský trenér Pavel Vrba po náročném utkání…

 

Reflex.cz

Nové fantazie švédského fotografa z Prahy. Podívejte se na surrealistické koláže Erika Johanssona

Nové fantazie švédského fotografa z Prahy. Podívejte…

Jeho fotografie připomínají divoké sny surrealistických malířů. O švédském fotografovi Eriku Johanssonovi bylo v…

Proč máme v Europarlamentu jen 21 poslanců? Kdo určuje počty mandátů a kde je nejvýhodnější kandidovat?

Proč máme v Europarlamentu jen 21 poslanců? Kdo…

Českou republiku bude po volbách v květnu 2019 v Evropském parlamentu opět zastupovat 21 poslanců. Počet našich…