No čo si tak matne spomínam, tak 76 kW Brava točila pri 130 na päťke cca 3500 otáčok. A to mala obsah o 0,6 resp. 0,7 l väčší a plnila tuším len EURO2. Mne teda 3 tis. ako tragické nepríde.
Zrovnavat Clio 3RS so vseobecnymi jazdn. vlastnostami tej platformy moc nejde, kedze to bolo vrcholne dielo renault sportu cenovo inde aj s inou zadnou a prednou napravou :-) Platform B bola v r 2002 fakt spickova to viacmenej vidno, ze jak dlho dokazala vydrzat aj v otazkach pas. bezpecnosti, no uz si myslim ze u posledneho clia to bolo tak na hrane... co sa tyka aktualnosti a Clio 4RS celkovo vela vody nenamutilo aj napriek vynoveniu si na predchodcu nesahlo... pretoze predchozie RS malo ine napravy a tie ocividne chybaju tomu sucasnemu... teda az v nejakej poslednej edicii sa 4RS podarilo uspokojivo odladit, ale to na konci zivotnosti... a s patricne drahymi tlmicmi a silentblokmi
Clio 3 bolo na spicke vo svojej dobe co sa jazdn. vlastnoti a bezpecnosti tyka, myslim ze kvoli starej platforme to nove na spicke uz nebude... ad Fiesta alebo MQB A0
Je otázka, jestli vůbec ještě má takovéhle auto smysl. Prodeje padají, o trojdvířka nikdo moc nestojí (a 5d už pak kanibalizuje B-segment). PSA se stahuje z Kolína, nástupce CitiGo zřejmě nebude, Káčko už v původní podobě je mrtvé... koncept 3d miniauta drží 500, což je ale právě ta stylovka. Osobně bych se nedivil, kdyby to skončilo jen nabídkou Zoe a Clia...
Twingo na svou velikost zrovna levné není. Prodávat ho jako stylovku se tady nechytlo.
Twingo potřebuje novou generaci a s ní návrat k původní myšlence prvního generace.
Jen proto, že to tak udělali. Na stejné platformě stála třetí generace a ta je uvnitř oproti čtyřce obří. Na šířku i podélně, to je dokonce větší, než Mégane.
Mne sa tiez paci, ale drzia to ako drahokam vystavene, ani testovacie auto nemali a vraj ani nebudu mat. Pritom take lacne auto sa malo predavat na 100vky mesacne.
Možná Micra a Ibiza nejsou Clio a Fabia, možná je rozdíl už v hmotnosti? Nevím, jen vycházím z měření v testu a ty jsou poměrně jasný.
3000 otáček na pětku je z mého pohledu dobrý kompromis, i když jasně, se 70kW a pětikvaltem to bude za cenu dynamiky... ale pokud by to auto nemělo být jen do města, tak hodnoty otáček přes 3000 při 130 vidím dost nerad.
Micra to tahá ze 2154 na 3230 otáček, Ibiza z 1846 na 2769, což je slušný bonus 300 otáček... přesto je Ibiza o 3,8s rychlejší, to je poměrně dost... řádově teda o 20-25% podle toho jak to počítáš, "jiná liga" to zas není.
Musel bych najít převodové poměry abych to spočítal pro tu čtyřku, možná tam má Micra ještě větší bonus v otáčkách... těžko říct.
Nespochybňuje, len porovnávame radikálne rozdielne koncepcie novinky vs 10 ročného veterána. Jeden si pomáha kratšími kvaltmi , druhý o dosť väčším momentom v spodných otáčkach.... Pružnosť 60-100 na 4. kvalt 8,3 vs 8,7 už také drtivé nie je
Takhle to vypadá drtivě, ale v reálu to imho takovej rozdíl není. Zkoušeli jsme Clio 0.9 proti Fabii 1.0 70kW celej jeden den opravdu důkladně. Pro mě je to no way obojí, ale při přímým srovnání bych jednoznačně TSI za vítěze neurčil. Zrovna v otázce pružnosti - TSI má lepší odšťuch ale nařadil jsem se i tak až až. Dokonce mi připadalo, že i víc než v Cliu. To odstupňování pětikvaltu ve Fabie není moc dobrý. A samozřejmě, TCe pak točí víc ve vyšších rychlostech a víc žere.
No hele... obě auta jsou pětikvalt, Ibiza točí při 130km/h jen 3000 otáček oproti 3500 u Micry, přesto je rozdíl v 80-120 na pětku 13,5s vs. 17,3s ve prospěch Ibizy. To mi přijde dost jednoznačné... a Ibiza je i úspornější.
Hele ale zase to znamena, ze ten motor dostane novej logan/sandero a tam se 0.9 hodil, jestli litr pojede lepe, jen tak daaal. A za neprimej vstrik :yes:
Hele ale zase to znamena, ze ten motor dostane novej logan/sandero a tam se 0.9 hodil, jestli litr pojede lepe, jen tak daaal. A za neprimej vstrik :yes:
Už mne to nebaví , snad se všichni brzy proberou , tříválec nechci ani pro ženu... :-!
Je fakt , že malých atmosferických čtyřválců je stále meně , naštestí např.Toyota má solidní nabídku i nadále..
mam "len" 90 oturbenych koni v 1035kg ludovom hatchi a ide to uz moc pekne ... s dynamikou som nadmieru spokojny ... ;-) ... skor by som ale nechcel 3 valce v akomkolvek aute .. toto vidim ako nieco comu by som sa vyhol ak sa este da... ale samotny vykon bude aj ten liter mat v pohode.. v praxi az az... toho by som sa nebal :yes:
hmotnost + pevnost, od roku 2002 sa toho v seriovke vela pomenilo z hladiska vyvoja materialov, dizajnu a technologii ... navyse si myslim, ze by za ten cas aj vylepsili podvozok, aj mcpherson a torzka sa da ladit a vyvijat, hlavne tieto jednoduche podvozky ziju z pevnosti skeletu, nizkej odpruzenej hmotnosti, vyspelych silentblokov a rychlych progresivnych tlmicov... da sa ladit aj vyvazenie hmotnosti medzi napravy, tazisko, umiestnenie motora, rozchod, geometria ... aj Clio RS3 malo lepsiu zadnu napravu od serie a bola to´´len´´ lepsia torzka..
Na druhou stranu - umožňuje zástavbu nových motorů, umožňuje nějakou formu hybridní technologie, tak proč to měnit? I nová platforma by tak jako tak byla MacPherson plus torzka, takže žádné změny. Navíc Clio nemá problém ani rozměrově.
Spotřeba paliva hovoří ve prospěch modernějšího motoru ibizy, která díky efektivnější možnosti využívání nižších otáček většinou jezdí o půl litru úsporněji. Městský průměr skončil výsledkem 6,4 vs. 6,9 l/100 km, dálniční při 130 km/h 6,3 vs. 6,8 l/100 km, na okreskách se pak rozdíl snížil na tři desetiny – 5,8 vs. 6,1 litru. Potěší, že ani jeden z vozů není příliš citlivý na jízdní styl. Ibiza má však větší potenciál k úspornému provozu při klidném stylu
Nepreháňaj, tu máš odkaz na nedávnu porovnávačku a keď si odmyslíš papierové zrýchlenie 0-100, tak až taký nádskok noviny vybavenej všetkým možným vs. veterána s hodne starou koncepciou tu nevidím. Pozitívom toho veterána bude ľahšie znášanie mestkej a prímestkej prevádzky
By ma zaujimalo kedy Clio dostane novu platformu ... B platform z roku 2002 uz pamata 3 kove Clio odvtedy to len vystuzuju a pridavaju tlmiace hmoty... som teda dufal, ze 5 gen uz bude stat na niecom sucasnom, ako konkurencia...
Pre tych, kt. nevedia co je radiaca paka a ako s nou narabat je 0,9tce fakt problem, pre tych co vedia motor drzat okolo 2tis a viac otaciek je to dynamicke dostatocne a hlavne sa to nekazi ...
Hele ty moudro, stačilo mi jezdit týden s Cliem Grandtour 0.9TCe. S takovou mrtvolou jsem dlouho nejezdil ;-) Tak jen doufám, že se jim 1.0TCe povede lépe. Renault teď jede, tak by bylo škoda, aby jim to kazil nepovedený motor...
Grandtour už nebude a cca 100 oturbenych koní bude na mesto až až. Nedávno mali toľko koníkov zástupcovia C segmentu ako stred ponuky a ďaleko menej Nm.
Tak jestli ten nový motor 1.0TCe s nepřímým vstřikem bude stejná mrtvola jako 0.9TCe, tak ať si jej nechají. Na Clio Grandtour nestačil... Ten přímovstřiký 86kW/180Nm by naopak mohl být zajímavý, jelikož u nového Clia asi větší motor (1.3l) nehrozí ;-)
Po tom, co se zdá, že většina automobilek přestane prezentovat svoje novinky na autosalonech, tak toto bude nová forma prezentace. Nejdřív nechají vyrobit pro méně majetné kupující modýlky a pak teprve představí skutečné auto. >:D