Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Renault Clio dostane tříválec 1.0 TCe. Nová jednotka bude mít nepřímé vstřikování
50 komentářů
praptak
2
Opravdu byla nahrazena 1,2 TCE sedmnáctistovkou? 😉
koblih
Nejvíce mě pobavila úvodní fotka ze světa autíček >😁
ericn
Tak jestli ten nový motor 1.0TCe s nepřímým vstřikem bude stejná mrtvola jako 0.9TCe, tak ať si jej nechají. Na Clio Grandtour nestačil... Ten přímovstřiký 86kW/180Nm by naopak mohl být zajímavý, jelikož u nového Clia asi větší motor (1.3l) nehrozí 😉
No nechme se překvapit ...
No nechme se překvapit ...
Grandtour už nebude a cca 100 oturbenych koní bude na mesto až až. Nedávno mali toľko koníkov zástupcovia C segmentu ako stred ponuky a ďaleko menej Nm.
Nepřímovstřik bude do města lepší a na výrobu levnější, takže proč ne. Nejdou na to úplně hloupě, vůbec ne.
Dalsi genius, ktery to ani necetl a uz hazi moudra 😄
Nicmene zatim je to vse jen ve stadiu spekulace.
Nicmene zatim je to vse jen ve stadiu spekulace.
Hele ty moudro, stačilo mi jezdit týden s Cliem Grandtour 0.9TCe. S takovou mrtvolou jsem dlouho nejezdil 😉 Tak jen doufám, že se jim 1.0TCe povede lépe. Renault teď jede, tak by bylo škoda, aby jim to kazil nepovedený motor...
Pre tych, kt. nevedia co je radiaca paka a ako s nou narabat je 0,9tce fakt problem, pre tych co vedia motor drzat okolo 2tis a viac otaciek je to dynamicke dostatocne a hlavne sa to nekazi ...
[odkaz]
[odkaz]
Len to potom zerie 😄 Ale je fakt, ze sa to aspon nekazi, tak uvidime.
najuspornejsi motor to nie je, to je fakt aj tak ma na spritmonitore priemer clio 0.9tce 6,1l/100 vacsina je 6,1-6,7 l/100
Odkaz na nedávnu porovnávačku, citujem😒br />
Spotřeba paliva hovoří ve prospěch modernějšího motoru ibizy, která díky efektivnější možnosti využívání nižších otáček většinou jezdí o půl litru úsporněji. Městský průměr skončil výsledkem 6,4 vs. 6,9 l/100 km, dálniční při 130 km/h 6,3 vs. 6,8 l/100 km, na okreskách se pak rozdíl snížil na tři desetiny – 5,8 vs. 6,1 litru. Potěší, že ani jeden z vozů není příliš citlivý na jízdní styl. Ibiza má však větší potenciál k úspornému provozu při klidném stylu
[odkaz]
Spotřeba paliva hovoří ve prospěch modernějšího motoru ibizy, která díky efektivnější možnosti využívání nižších otáček většinou jezdí o půl litru úsporněji. Městský průměr skončil výsledkem 6,4 vs. 6,9 l/100 km, dálniční při 130 km/h 6,3 vs. 6,8 l/100 km, na okreskách se pak rozdíl snížil na tři desetiny – 5,8 vs. 6,1 litru. Potěší, že ani jeden z vozů není příliš citlivý na jízdní styl. Ibiza má však větší potenciál k úspornému provozu při klidném stylu
[odkaz]
Nepreháňaj, tu máš odkaz na nedávnu porovnávačku a keď si odmyslíš papierové zrýchlenie 0-100, tak až taký nádskok noviny vybavenej všetkým možným vs. veterána s hodne starou koncepciou tu nevidím. Pozitívom toho veterána bude ľahšie znášanie mestkej a prímestkej prevádzky
[odkaz] 😉
[odkaz] 😉
Hele ale zase to znamena, ze ten motor dostane novej logan/sandero a tam se 0.9 hodil, jestli litr pojede lepe, jen tak daaal. A za neprimej vstrik :yes:
No hele... obě auta jsou pětikvalt, Ibiza točí při 130km/h jen 3000 otáček oproti 3500 u Micry, přesto je rozdíl v 80-120 na pětku 13,5s vs. 17,3s ve prospěch Ibizy. To mi přijde dost jednoznačné... a Ibiza je i úspornější.
Takhle to vypadá drtivě, ale v reálu to imho takovej rozdíl není. Zkoušeli jsme Clio 0.9 proti Fabii 1.0 70kW celej jeden den opravdu důkladně. Pro mě je to no way obojí, ale při přímým srovnání bych jednoznačně TSI za vítěze neurčil. Zrovna v otázce pružnosti - TSI má lepší odšťuch ale nařadil jsem se i tak až až. Dokonce mi připadalo, že i víc než v Cliu. To odstupňování pětikvaltu ve Fabie není moc dobrý. A samozřejmě, TCe pak točí víc ve vyšších rychlostech a víc žere.
Možná Micra a Ibiza nejsou Clio a Fabia, možná je rozdíl už v hmotnosti? Nevím, jen vycházím z měření v testu a ty jsou poměrně jasný.
3000 otáček na pětku je z mého pohledu dobrý kompromis, i když jasně, se 70kW a pětikvaltem to bude za cenu dynamiky... ale pokud by to auto nemělo být jen do města, tak hodnoty otáček přes 3000 při 130 vidím dost nerad.
3000 otáček na pětku je z mého pohledu dobrý kompromis, i když jasně, se 70kW a pětikvaltem to bude za cenu dynamiky... ale pokud by to auto nemělo být jen do města, tak hodnoty otáček přes 3000 při 130 vidím dost nerad.
No čo si tak matne spomínam, tak 76 kW Brava točila pri 130 na päťke cca 3500 otáčok. A to mala obsah o 0,6 resp. 0,7 l väčší a plnila tuším len EURO2. Mne teda 3 tis. ako tragické nepríde.
Nespochybňuje, len porovnávame radikálne rozdielne koncepcie novinky vs 10 ročného veterána. Jeden si pomáha kratšími kvaltmi , druhý o dosť väčším momentom v spodných otáčkach.... Pružnosť 60-100 na 4. kvalt 8,3 vs 8,7 už také drtivé nie je
Micra to tahá ze 2154 na 3230 otáček, Ibiza z 1846 na 2769, což je slušný bonus 300 otáček... přesto je Ibiza o 3,8s rychlejší, to je poměrně dost... řádově teda o 20-25% podle toho jak to počítáš, "jiná liga" to zas není.
Musel bych najít převodové poměry abych to spočítal pro tu čtyřku, možná tam má Micra ještě větší bonus v otáčkách... těžko říct.
Musel bych najít převodové poměry abych to spočítal pro tu čtyřku, možná tam má Micra ještě větší bonus v otáčkách... těžko říct.
mam "len" 90 oturbenych koni v 1035kg ludovom hatchi a ide to uz moc pekne ... s dynamikou som nadmieru spokojny ... 😉 ... skor by som ale nechcel 3 valce v akomkolvek aute .. toto vidim ako nieco comu by som sa vyhol ak sa este da... ale samotny vykon bude aj ten liter mat v pohode.. v praxi az az... toho by som sa nebal :yes:
Hele ale zase to znamena, ze ten motor dostane novej logan/sandero a tam se 0.9 hodil, jestli litr pojede lepe, jen tak daaal. A za neprimej vstrik :yes:
jam2015
že nepriamym vstrekovaním sa vyhnú GPF-ku 😉
lamal
By ma zaujimalo kedy Clio dostane novu platformu ... B platform z roku 2002 uz pamata 3 kove Clio odvtedy to len vystuzuju a pridavaju tlmiace hmoty... som teda dufal, ze 5 gen uz bude stat na niecom sucasnom, ako konkurencia...
Na druhou stranu - umožňuje zástavbu nových motorů, umožňuje nějakou formu hybridní technologie, tak proč to měnit? I nová platforma by tak jako tak byla MacPherson plus torzka, takže žádné změny. Navíc Clio nemá problém ani rozměrově.
Vnitřní prostornost není zrovna jeho silnou stránkou.
Jen proto, že to tak udělali. Na stejné platformě stála třetí generace a ta je uvnitř oproti čtyřce obří. Na šířku i podélně, to je dokonce větší, než Mégane.
hmotnost + pevnost, od roku 2002 sa toho v seriovke vela pomenilo z hladiska vyvoja materialov, dizajnu a technologii ... navyse si myslim, ze by za ten cas aj vylepsili podvozok, aj mcpherson a torzka sa da ladit a vyvijat, hlavne tieto jednoduche podvozky ziju z pevnosti skeletu, nizkej odpruzenej hmotnosti, vyspelych silentblokov a rychlych progresivnych tlmicov... da sa ladit aj vyvazenie hmotnosti medzi napravy, tazisko, umiestnenie motora, rozchod, geometria ... aj Clio RS3 malo lepsiu zadnu napravu od serie a bola to´´len´´ lepsia torzka..
rendlíkovský křáp si stejně koupí jen zoufalci, tak proč do toho investovat 😉
No vidíš, a bylo snad Clio R.S. špatné? To o kvalitě platformy leccos vypovídá. A jak píšeš, je samozřejmě průběžně vylepšovaná.
Zrovnavat Clio 3RS so vseobecnymi jazdn. vlastnostami tej platformy moc nejde, kedze to bolo vrcholne dielo renault sportu cenovo inde aj s inou zadnou a prednou napravou 😄 Platform B bola v r 2002 fakt spickova to viacmenej vidno, ze jak dlho dokazala vydrzat aj v otazkach pas. bezpecnosti, no uz si myslim ze u posledneho clia to bolo tak na hrane... co sa tyka aktualnosti a Clio 4RS celkovo vela vody nenamutilo aj napriek vynoveniu si na predchodcu nesahlo... pretoze predchozie RS malo ine napravy a tie ocividne chybaju tomu sucasnemu... teda az v nejakej poslednej edicii sa 4RS podarilo uspokojivo odladit, ale to na konci zivotnosti... a s patricne drahymi tlmicmi a silentblokmi
Clio 3 bolo na spicke vo svojej dobe co sa jazdn. vlastnoti a bezpecnosti tyka, myslim ze kvoli starej platforme to nove na spicke uz nebude... ad Fiesta alebo MQB A0
kazdopadne su to len uvahy, snad sa to nepotvrdi
Clio 3 bolo na spicke vo svojej dobe co sa jazdn. vlastnoti a bezpecnosti tyka, myslim ze kvoli starej platforme to nove na spicke uz nebude... ad Fiesta alebo MQB A0
kazdopadne su to len uvahy, snad sa to nepotvrdi
Jaros71
Už mne to nebaví , snad se všichni brzy proberou , tříválec nechci ani pro ženu... :-!
Je fakt , že malých atmosferických čtyřválců je stále meně , naštestí např.Toyota má solidní nabídku i nadále..
Je fakt , že malých atmosferických čtyřválců je stále meně , naštestí např.Toyota má solidní nabídku i nadále..
Allo
Konečně dostane i Clio automat, místo manuálu do města...
Jo? V článku není o automatu ani slovo... a současné Clio se přece s automatem prodávalo (dokonce to byla jediná volba pro RS a dlouho i pro 1.2TCe).
Avanti
Prepadák Twingo dostalo facelift.. Celkom sympatické auto, ale tam to končí.
[odkaz]
[odkaz]
Mne sa tiez paci, ale drzia to ako drahokam vystavene, ani testovacie auto nemali a vraj ani nebudu mat. Pritom take lacne auto sa malo predavat na 100vky mesacne.
Dostal aj nový 1.0 TCe 95
[odkaz]
Myslím, že u nás a tiež v ČR sa už nepredáva, cenovo ho dosť bije Clio, asi práve to bude ten problém..
[odkaz]
Myslím, že u nás a tiež v ČR sa už nepredáva, cenovo ho dosť bije Clio, asi práve to bude ten problém..
Twingo na svou velikost zrovna levné není. Prodávat ho jako stylovku se tady nechytlo.
Twingo potřebuje novou generaci a s ní návrat k původní myšlence prvního generace.
Twingo potřebuje novou generaci a s ní návrat k původní myšlence prvního generace.
Je otázka, jestli vůbec ještě má takovéhle auto smysl. Prodeje padají, o trojdvířka nikdo moc nestojí (a 5d už pak kanibalizuje B-segment). PSA se stahuje z Kolína, nástupce CitiGo zřejmě nebude, Káčko už v původní podobě je mrtvé... koncept 3d miniauta drží 500, což je ale právě ta stylovka. Osobně bych se nedivil, kdyby to skončilo jen nabídkou Zoe a Clia...