Není to zrychlení 0-100 km/h u základní 1.2 překlep? Nezdá se mi, že by menší a lehčí Clio zrychloval o dvě sekundy pomaleji, než aktuální GrandTour se stejným motorem... A jestli jo, jsem rád, že tu GT mám.
Zrejme obet eko-lobby - prevodovka naladena na "nizkou spotrebu" zabiji motor - pomerne bezny jev v dnesni dobe. Eko-terorizmus vladne svetu... 8-s:no:
Já myslím, že je to odstupńováním, já mám Clio Grandtour a ta dynamika je velmi slušná právě díky vcelku těsnému odstupňování, když to tady to prodloužili aby měli nižší spotřebu....., já to vidím jasně, dřív byla ta 1,2 55 KW jako vcelku plnohodnotný motor, ale dnes už ne, jednoduše řečeno Renault chce spíš lidi dostat k té 0,9 TCE ;-)
Take mam Grandtour a motor je dost zivy na to,ze je to 1149 cm3. I s novym autem bych tohle porazil. Mozna jde opravdu o Tce,ale tam jsou zase dlouhe cekaci doby (kdyz jsem vybiral sve Clio,rikali mi o 4 mesicich-vzal jsem 1.2 klasiku).
Bohužel ten motor 1,2 TCe 85 kW bude jen v automatu a ta cena díky tomu nebude moc nízká, chtělo bny to 1,2 TCe s manuální převodovkou a to vplánu není.
A ta 0,9 zase ze 135 Nm není zrovna nějak hodně.
abych řekl pravdu, tak tento segment vozů mi moc nebere, ale ty zaváděcí ceny mi nic extra nepřijdou, jen můj nazor...
Ale co mi spíše zajímá jak bude vypadat Laguna v tomto designovém stylu, zatím si to nedokáž představit...
Mě se ze současného portfolia líbí v podstatě jen Megane, LIII Coupé a teď (snad - uvidíme po setkání naživo) nové Clio. LII se mi také moc líbila. Asi máme podobný vkus.
Ale na LIV a MIV jsem velmi zvědav. Snad to dopadne dobře.
Mě se Megane III bohužel nelíbí a jezdí u nás v rodině, takže na něj nekoukám jen na plakátech, jak by "někdo" řekl... takové to "nafouknutí" mi není sympatické, za to M II se mi líbí i přes jeho stáří, hlavně přední partie, ale zase mi u něj vadil jaksi vyšší posaz v interiéru, jeden z důvodů, proč jsem ho prodal...
Abych upřesnil - mě se líbí MIII coupé a hlavně kombi, u hatche se mi docela rychle okoukala záď. MII se mi dlouho, dlouho nelíbil, až poslední dobou doceňuji jeho nadčasový design.
Presne tak. Seat Ibiza a Teraz nove Clio Tour. :yes:
Ide uz len o to kde ti daju lepsiu zlavu a aky motor....ale podla testu na 100tis km, je prave seatacka klasika 1.4 na najvyssej priecke z beznych aut, takze ja by som siel do tej Ibizy. Dizajn pekny, snazili sa vyhrat so svetlami atd....
JJ, souhlas, je to hezký auto, jen ten slušný motor k tomu chybí a to jak zmiňuješ 1.2TCe. Možná by mohli přestat zvětšovat ten naleštěný znak nebo bude opravdu za chvilku přes půl auta ;-)
Řekl bych, že tímto vozem Renault zaboduje. Nejsem nijak zvláštním příznivcem francouzských vozů a co do velikosti se pohybuju v jiné kategorii vozů, ale tady oceňuju dokonce i design, což byla dosud vždy achilova pata Renaultu v mých očích. Současný Mégane byl prvním Renaultem, který se mi líbil, Clio na to navázalo. Autíčko je to vysloveně pěkné, exteriér je téměř bez výhrad, jediná výhrada (a to rovnou velká) je klika zadních dveří, snad to hoši do faceliftu ještě důkladně zváží. Je to skutečně škoda, málokdy se povede, aby v tomto segmentu aut vůz působil tak harmonicky a povedeně ze všech stran. Cenová politika je hodně agresivní. Pokud Renault potvrdí rostoucí kvalitu a spolehlivost svých vozů, odvažuju se soudit, že se Clio stane novým vládcem segmentu malých vozů. Uvidíme, jak na to zareaguje VW s novým Polem, ale nemyslím si, že cenově dokáží srovnat krok.
Palec nahoru, Renault. My motoristé potřebujeme co možná největší konkurenci mezi výrobci, takže přeju vysoké prodeje a úspěch.
Polo už je i dnes v Německu o něco levnější než nové Clio. I v další generaci čekám, že ceny budou srovnatelné. V ČR jsou ceny Clia nastavené dle konkurence - Polo, Fiesta,Yaris.
Musím uznat, že se mi to auto fakt líbí. A dobrá cena. Zajímalo by mě jak bude jezdit 0,9 turbo. Ty parametry nevypadají na tak malý objem špatně. Nicméně co nedokážu pochopit je ten hnusnej fofrklacek. To je jako fakt běs navíc se to divně drží. Cpou to do všech Renaultů i Dacie to má. Krucifix to někdo není sto vyvinout nějaký lepší heft. Je to sice detail na který to auto nejezdí, ale možná by to už stálo za inovaci.
Ono se to Renaultu proste povedlo jako celek - auto vyborne vypada, dobre jezdi, vybavy jsou solidni a cena primerena. Nezbyva jenom dodat - Bravo Renault :yes:
Přesně tak (jak už jsem ostatně napsal). Renault tentokrát zahrál eso a konkurence bude mít hodně práce dorovnat. Je vidět, že Renault dovede zamakat, když je to potřeba. Přesně tahle schopnost v těžkých časech odděluje vítěze a poražené.
Jednu mouchu to auto má, což jako člověk, který ho na živo už zběžně viděl a trošilinku prozkoumal, mohu říci. Prostor vzadu se nezvětšil, čili je pořád jen průměrný. Ale Renault nikdy B segment nestavěl jako rodinné vozidlo.
Tady máme zaváděčku za 230, příplatek za nádherný Grandtour vyšší než 30 nebude, takže máme VELMI praktický malý rodinný autíčko za max 260 v základu bez jakéhokoliv ošizení...
Dnes jsem měl poprvé tu čest s Rapidem, zatím ne jízda. A dojmy? Šířka interiéru žádná sláva, tak nějak bych si představoval Fabii II. Tvrdé plasty - ok, beru. Volant - novodobé volanty Škodovek jsou odporné jak noc. Ne co do designu, ale nemají žádné profilování věnce ze zadní strany, plast je takový... jakoby napěněný. Mám pocit, že po 100 tis. km bude ochmatlaný jak hrom. A působí opravdu strašně plastově.
Podélné seřizování volantu mě velmi nemile zaskočilo - opravdu malý rozsah nastavení, volant se pohybuje v maléém rozsahu a velmi blízko přístrojovce. Takže i když je podélně místa dost, tak pro vyšší postavy je problém najít pohodlnou pozici. Já mám cca 185 cm a upřímně už si moc pohodlně nesednu :no::no::no: To považuji za naprosté selhání. Nakonec jsem si poměrně pohodlnou pozici našel, ale opravdu jsem cítil, že každý cm navíc by bylo utrpení - ne kvůli prostornosti, ale kvůli vzdálenosti volantu, umístění řadičky atp.
Sedadla - krátké sedáky, což až tak nevadí. Sklon opěradla bohužel seřiditelná pákou, není růžice, takže buď a nebo 8-s Opět já jako řidič se musím přizpůsobit autu... Tuhost výplní - tak akorát. Bohužel tuhost bočního vedení - celé je to jakási podvně působící měkká pěna. Ne, tohle mě nenadchlo. Čalounění sedadel - laciné, nic příjemného - tedy tak jak je dnes u Škody běžné.
Výplně dveří tak často kritizované - nevím, jestli to do výroby stihli změnit, ale místo, kde se opírá loket, je měkčené. Takové poněkud podivné měkčení, které mi připomnělo Escorta. Plasty zřejmě opravdu půjdou lehce poškrávat...
Zadní místa - bez připomínek pro 2 osoby... až na to, že opět - na halvu čekejte méně místa než v Octavii 1 a se 185 cm se opět musím omezovat.
Kufr - tady bych opravdu rád napsal bez připomínek, jenže - zadní nekrytý kus plechu na zadní výztuze pod vstupní hranou... co by to Škodě udělalo, kdyby tam narvali kus plastu za 3,50 káčé...
Dveře řidiče - 3 polohy aretace - tady chválím :yes: Stahování oken - není 1dotykové ani pro přední okna... ach jo, opruz.
Celkově vzato - shrnutí mých prvních dojmů - myslel jsem si, že alespoň prostorností bude auto pro vyšší postavu vhodné, ale zbytečně to zkazili ergonomií. Co je ale hlavní - ve spostě detailů cítím, že já jako uživatel se MUSÍM PŘIZPŮSOBOVAT RAPIDU 8-s:no: Pokud bych to měl zkousnout kvůli nižší ceně, pak říkám ano. Jenže NEMUSÍM, UŽ NEMUSÍM ;-)
Další dojmy doplním po jízdě :-!
Chci tě jen upozornit, že za tenhle příspěvek budeš ukamenován! >:D
Co dodat, kolem Rapidu jsem měl možnost se asi 5 minut pohybovat a můžu říct, že není nic v čem bych s tebou nesouhlasil až na to, že ten Rapid není globálně tak hrozný....... ;-)
Nevím proč zrovna do týhle diskuze taháš Rapida, ale budiž..zkusím taky říct pár svých postřehů po víkendovém seznámení s Rapidem.
Na začátek jenom info, že mám Renaulta (aktuálně najeto přes 60 000km na Meganu III 1.5dCI/78kW a předtím 50 000km na Thalii 1.2 16V 55kW - tedy ten samej motor co je v tomhle Cliu).
1. Pokud má Clio se základním motorem 1.2/55kW zrychlení 0-100 za 15.4s, tak se jedná o jeden z nejhorších časů v rámci nově uváděnejch aut a i pro běžnýho řidiče je tenhle motor nepoužitelnej, ne-li nebezpečnej.
I Rapid s 3-válcem 1.2MPI/55kW dělá 0-100 za 13.9s
2. Když pominu tristní základní motorizaci 1.2 (v Thalii jsem s tímto motorem byl spokojenej, ale tam tenhle motor dělal 0-100 za13s!), potom co se benzínových motorů týče, tak je v nabidce už jenom novej nevyzkoušenej 3-válec 0.9/66kW, což se mi zdá docela málo.
3. Nevím jak jezdní nový Clio, ale po jízdě s Rapidem říkám, že podvozkově jezdí Rapid líp jak současné Clio Grandtour a obdobně jako můj Megane III. (S mojí bývalou Thalii to nesrovnávám protože to je nesrovnatelné).
4. Interiér Rapidu mi přišel takovej spíš usedlej a nevýraznej. Ale zároveň taky přehlednej (možno číst jednoduchej) a konstruovanej spíš než na krásu tak s ohledem na funkčnost - ale to je znak tak nějak vetšiny Škodovek. Plasty jsou tvrdý ale dokud si násáhnu tak to nevím a osobně na palubku zas tak často nesahám. Sedadla mi přišla stejně velká jako ve Fabii. Komfort posezu taky srovnatelnej s Fabii s tím, že jak na šířku tak na dýlku je víc místa. S nalezením správné polohy za volantem jsem neměl sebemenší problém (mám 180cm). Vzadu je na nohy místa extrémně hodně - a to i ve srovnání s Octávkou. Oproti mýmu Meganu teda rozhodně. Místo nad hlavou vzadu je pro mě OK (180cm), ale pokud je někdo vyšší a bude sedět hodně napříměně, tak už může narážet na strop.
Co mi vadilo, tak bylo, že u řidiče nebylo impulsivní ovládání oken. Přeci jenom sem na to docela zvyklej a držet čudlík až do zavření/otevření okna je vopruz. Je otázkou, zda je to ve všech výbavách, nebo jenom někde.
Pokud porovnám šířku v loktech Rapida s novým Cliem, tak Rapid vítezí jak vpředu tak vzadu a to docela výrazně. Takže pokud se někomu zdá Rapid úzkej, tak ať na Clio zapomene.
Vpředu Rapid: 142 Clio: 136cm
Vzadu Rapid: 143 Clio: 138cm
5. Kufr je bez debat, to se srovnat nedá. Musíme počkat na Clio Grandtour, ale i tam je asi vítěz dopředu jasnej.
5. Co se ceny týče, tak pokud chci klamitizaci a s jediným použitelným benzínovým motorem (0.9/66kW) jsem na bratru 290 000,- kč (kombi hádám tak 310 000,-) a to už je na tuhle kategorii docela dost. Dá se předpokládat, že cena půjde dolů - pokud to bude někde kolem 250kkč, tak to to bude IMHO adekvátní.
Před třemi lety jsme o koupi třetí generace Clia uvažoval, ale nakonec to vyhrál Megane zejména kvůli většímu vnitřnímu prostoru a dospělejším jízdním vlastnostem. Až budu příští rok nahrazovat Megana, tak to nový Clio díky stejně malýmu vnitřnímu prostoru a navíc i díky absenci normálních motorů taky nevyhraje, zatímco Rapida do výběru určitě zařadím.
add 1) Pokud má Clio splňovat nějaké normy, tak bude mít asi dlouhé převody... Z druhé strany třeba dálniční jízda bude o to pohodlnější... jestli je to dobře u motoru určeného spíše do města, to je druhá otázka.
Rapid má ještě kratší převody než Fabia s HTP, což už je podle mě moc. Nějaká delší jízda u menších aut s takovým odhlučněním (hlavně rapid) bude už akusticky nepohodlná)
2. Příjde 1,2 TCe a 1,6 TCe, což by mělo stačit každému.
3. Kde jsou k mání míry uvnitř Clia? :-O
6. To mě nepříjde jako vysoká cena, zkus to s Rapidem s 1,2 TSI 63 kW s navigací a klimou a budeš výše.
Clio je malé auto a Renault nemá důvod z něj dělat auto větší, kdo by si pak kupoval Megana? Stejně tak krátkého Megana nemá důvod dělat s rekordním místem na nohy vzadu, kdo by si pak kupoval Scénic... atd.
Nicméně jízdu očekávej u Clia lepší, dle testů podstatně.
Vůz, který používáte je do značné míru reflexe vašeho postavení. Zatímco Škoda je v očích evropské veřejnosti profilována typicky v nižší střední třídě, jezdit rendlíkem je pro socky. Navíc přiteplené... :no::no::no:
ad1) jj, to je možný, nicméně pro normální provoz to zrychlení 1.2ky u Clia je fakt slabý. S Rapidem jsem jel - 1.2/77kW a akusticky mi přišel v zcela v normě.
ad 2) snad jo, pak to bude motoricky OK
ad3) viz [odkaz]
ad6) prave, ze mi to prislo +/- srovnatelny (neporovnaval jsem to detailne), ale s 1.2/63kW vcetne klimy Rapid zacina na 300kkc
Jestli bude někdy možnost, tak Clio projedu a jízdně porovnám. Zajímalo by mě to i ve srovnání s Meganem, protože v tomhle pohledu mě Rapid docela mile překvapil.
1) Je to dáno dlouhými převody. Jel jsem Megana 1,6 16V, 1,5 dCi, 1,6 dCi a 1,2 TCe a rozhodně jsou motory TCe a nový dCi o hodně dál než starší, totéž čekej v Cliu.
3) Uvidíme, jak to bude fungovat v reálu. Stačí lepší než tuhý tapec Rapidu a bude to jasné.
6) Ještě počítej, že ten příplatek za kombi Clia nebude 30t, ale tak 20t a možná i méně, plus osekanosti Škodovek jsou jasné. Plus klima a navigace.
odpověď proč jsem zmínil Rapida je prostá - pohybujeme se ve stejných cenových vodách. Clio Grandtour bude mnohem praktičtější. OK, na vítězství litrů a cm na zadních sedadlech to nepochybně nebude, ale pod pojmem praktičnost si představuji víc než 550 l kufru...
Fabia v základu má zrychlení 16,5 s. Obdobně na tom bude samorřejmě i zbytek koncernové rodiny... Vím, že jsi psal NOVĚ uváděné, ale již zmíněná nová FL Fiesta na tom taky je hůř.
1.2 od Renaultu je jedna z nejlepších atmo 1.2, papírový výkon neoslní, jinak ale je (minimálně byl za aktuální emisní EUROnormy) vynikající a nebál bych se ho nazvat z evropské produkce jako jeden z nejvydařenějších.
v tom souhlas, ja sem s tou 1.2 16V /55kW byl naramne spokojenej, dlouhodobej prumer sem mel okolo 6l a Thalie s nim byla i relativne ziva (rozhodne vic nez Fabie s tehdejsi verzi HTP 40/47kW)
Ted sem si vsimnul, ze na strankach Renaultu uvadeji vykon "jenom" 54kW - tak jestli ten motor oproti predchudci neni nejak ekologicky "pridusenej" v celem spektru otacek...chtelo by to videt vykonovou/momentovou krivku...
Dobré postrehy, keby som to celé mal zhrnúť, honba za nízkou cenou zmenila celé auto na súhrn kompromisov, ktoré je proste poznať.
V tomto prípade - odhliadnuc o obrovského kufra - bude vozenie v autíčku ako je Clio skutočne lepším riešením. :yes: za objektivitu. :yes: že si si dal s tým takú prácu.
bohužel bych dodal ZBYTEČNÝCH kompromisů. To bych jednoznačně přičetl prodejní strategii - je prostě potřeba uměle vyvolat co největší rozdíl oproti Octavii - tam bych čekal tyhle detaily na úrovni konkurence - tedy měkčené plasty, standartní růžice, 1dotykové stahování oken, víčko nádrže na tlačítko atd. Ale bude to tradiční koncernové Cheš - tak si připlať za Octavii. Jen jsem zvědavý, jestli nakonec v základu zůstane Octavii vzadu víceprvek. Vsázím boty že v základu ne :-!
ne, pouze klassich sitz. Sedadla mi až na nastavování sklonu opěradla zas tak nevadila. Z druhé strany ani nic ke chváe, prostě průměr - tedy za 3. A jestli mají ty sportovní růžici... Tím bych si opravdu jist nebyl.
Ač nejsem zrovna příznivcem Rapidu, tak opravdu základní Clio bez klimy a se vzdechlým motorem (nemyslím 1.2 celkově, ale podle údajů z tabulky v tomhle cliu) mi fakt jako terno nepřijde. I kdyby kombík znamenal příplatek 30tis. S výkonnějším motorem, 0.9 turbo, který ale podle testů zatím moc nepředvedl a pravděpodobně bude zaostávat za 1.2TSI (ve výkonu, o spolehlivosti nemluvím) a klimou bude stát 289tisíc, s odhadovaným příplatkem za kombík 319tis...máme praktičtější auto se slabším motorem o pár tisíc výhodněji jak rapid. Což už takové terno není.
Ale ruku na srdce, nekoupil bych si ani jedno. :-)
Příští rok budu muset obnovit manželce vozový park a tohle autíčko je zatím jedním z favoritů. V nabídce mi chybí tahle barva [odkaz]
ve které to auto bylo v Paříži. ;-\
... pre Slovakov nepripravil ani prd. Ziadne info o uvedeni na trh, len video s textom: "NOVÝ RENAULT CLIO OBJAVTE HO EXKLUZÍVNE AKO PRVÍ".
Za tie predaje paThalii na Slovensku si vsak zasluzia vacsiu uctu!!!
Was ist das Renault.sk Máš dvoch predjcov, Istros a Kestler (Sú aj viacerí? Neviem.) a myslím, že obaja sú závislí na oficiálnom importérovi, ktorým je Renault v Českej republike...
Inak o tej úcte by som veľmi nekričal, je to obchod, žiadna inštitúcia o medziľudských vzťahoch...
... mám koupit Clio za 259.900,- Kč, nebo Rapida za 279.900,- Kč s přibližně stejnou výbavou a motorem? (na Rapida mu prý dají 10.000 Kč slevu, na Clio nedávají) :-);-)
Sice jsou to trochu rozdilna auta a tedy zajimevy vyběr ale souhlas. Určitě to chce zajit na salon a obě auta pořadně prolezt a požadat minimalně o předvaděci jizdu.
Ať si koupí Clio III Grand Tour v nejvyšší výbavě, podle ceníku za 221 900 bude mít čtyřválec 55 kW, litá kola 16", PP, mlhovky, manuální klimu, kufr 439 l.
Co jako? Mi to přijde jako ještě pořád rozumný rozměr i na Clio, bude to furt pohodlné a vypadá to trochu líp. Kdo chce ještě pár tisíc ušetřit, může mít levnější základní plechové 15".
Na to jestli jsou u nas 16" kola rozumne mam docela jiny nazor navic u 1.2 ktera jak tu někteři tvrdi neni nic extra. Vzhled ? Ja hledim předevšim na užitne vlastnosti auta.
Tím jsme se poněkud vzdálili původní otázce. Když tedy bude to Clio Grandtour na kolech 15" a s motorem 1.2 TCe 76 kW za 234 900 ceníkových, tak bude tříválcový Rapid na 14" za 279900 lepší v čem? Tipuju, že tentokrát v tom vzhledu, na který nehledíš :-) , uznávám, Rapid má lepší design.
Jak tak koukám na nové Clio, je to moc pěkné auto a působí luxusním dojmem, také díky tomu nastavil Renault relativně odpovídající ceny. Jenže, Renault má na českém trhu pověst levných a výhodných vozů, tak nevím, jak na tento model trh zareaguje.
No a vadí mi nabídka motorů. Tedy, nevidím 6 stupňovou převodovku... jen později u 1.2TCe 7stupňový automat, který navíc verzi s tímto motorem prodraží. 0.9tka podle testů vyložený zázrak není a táhne spíš nahoře, takže na spotřebu asi nic moc a přebytek výkonu také kdovíjaký nebude. Klasická 1.2 zřejmě dostane delší převody, takže pokud je údaj v tabulce odpovídající, stane se z ní dost líný motor.
Kdyby tam byl 1.2TCe s 6stupňovým manuálem okolo 300tisíc, byla by to skvělá volba! Celkově si myslím, že to bude povedené auto, uvidíme, úspěch ve světě (Evropě) se asi také dostaví, jen o tom českém pochybuji.