Světovou premiéru si vedle Škody Fabia Combi užije na frankfurtském autosalonu další malé kombi, kterým je Renault Clio Grandtour, navazující na Clio Grand Tour Concept, které se představilo na letošním autosalonu v Ženevě.
ještě včera jsem si chtěl pořídit Fabii Combi II. Ale po dnesni 11 hodine a 48 minute... budu hodne hodne zvazovat... jelikoz Renault uz neni ten srot co byval..
no jestli je německé auto normální,tak to nevim??Ale německá auta už nejsou jak dřív a bohužel jsou na tom se spolehlivostí taky nic moc a právě naopak mi připadá,že neustále opovrhovaní franzouzi jdou kvalitou nahoru.Snad jedinou zárukou jsou ještě ti japonci???
Každopádně se Renaultu povedlo další auto.........
Myslíš? Zatím na konec skutečně sprintuje Ford následován koncernem VW... Zkus vylézt z Pašíka a vlézt do Avenzisu... Trochu pokulhává kvalita a chod motorů (hlavně 2,0 TDI u pašíka...). Tak buď chlap a přiznej si to ty majiteli Octávky 1,6 55kW.... >:D
Zase vedle Ťuku, dnes nemáš svůj den... Ty zkus Pašíka. Avensis je teď fakt mimo mísu a i kdyby měl být člověk dvakrát do měsíce s Pašíkem v servisu, tak raději to, než každé ráno zvracet před otevřenou garáží s Avensisem.
Fordy máme "služební" - nic moc ke spokojenosti majitele - a spousta plastů (vlastně jenom plasty (výplně, palubka, zavazadelník - to je "studený". Otec měl Escorta - dva roky chcípal, jen co zavadil o Neutrál... Charouz opravoval...nic!! 1,4 žrala 12l!! A Pašíka měl šéf... rok a spočítal 42 dní servisu!!! Měl jsem tedy z vlastní zkušenosti za to, že jaksi se spolehlivostí je to špatný u těchto automobilek... Jenže možná že v Človensku mají jiné zkušenosti (jinde jsem napsal, že jde jen o subjektivní názor!!!)... Váš to není - dobrá :-!
Že se vůbec bavíš s těma poněmčelýma zblblíkama. Kopou kolem sebe, protože éra německý nadřazenosti končí. Echt dojčevágen a jejich nepovedený satelitní chudší kopie už dávno vystřílely prach a jak desingově, tak technicky s ničím novým nepřichází. O kvalitě nemluvím, o ní už vědí všichni. Samotní Němci toho začínají mít dost a kupují jiné značky.
no jestli je německé auto normální,tak to nevim??Ale německá auta už nejsou jak dřív a bohužel jsou na tom se spolehlivostí taky nic moc a právě naopak mi připadá,že neustále opovrhovaní franzouzi jdou kvalitou nahoru.
Každopádně se Renaultu povedlo další auto.........
no jestli je německé auto normální,tak to nevim??Ale německá auta už nejsou jak dřív a bohužel jsou na tom se spolehlivostí taky nic moc a právě naopak mi připadá,že neustále opovrhovaní franzouzi jdou kvalitou nahoru.
Každopádně se Renaultu povedlo další auto.........
Ale ty náš Broučku, ty jsi sběhlý, takový VW Všeználek, viď zlatíčko... Tak si sedni do svýho VW šrotu (nejspíš budeš mít 15 let starýho Golfíka II (III) a uží si dokud to ještě trochu jede... >:D >:D >:D >:D
Milý Ťuku, to jsi vedle jak ta jedle. 7 slovy sedm let jsem u Renaultů pracoval >:D. Zkus třeba nyní aktuální svolávačku Renaultu se samovolnou aktivací airbagu...to je velká show. Jinak můj aktuální vůz není VW... Jako věštec jsi totálně selhal . Pa 8-s
Dobrá, milý Tomme, ale to se tady budeme trumfovat se svolávačkami ještě zítra. Nedělal jsem u Renaulta, ale od doby, kdy jsem měl R19 (1994) jsem nikdy "svolán" nebyl a auta jsem prodával s tím, že byly "výhradně" servisovány (olej, destičky, filtry...). Jsem podle tebe šťastný muž, díky, a ty promiň za toho "Všeználka"... ;-\ :yes:
Třeba jsi šťastný muž, ale nebude to Tvým "štěstím" na spolehlivost auta. Já taky nikdy nebyl "svolán" a mám auto již šesté značky. Jen mohu z vlastní zkušenosti říct, že pár přispěvovatelů, kteří určují spolehlivost vozů podle pár historek od kamarádů je k smíchu. Zajímavým vodítkem jsou operativní leasingovky, které počítají výši splátek i na základě očekávaných nákladů na servis. Zde se hovoří jasně. Z fleetových značek jsou na tom francouzi jasně nejhůř... Jinak svolávačky mají všichni, jen se o tom někdy dozvíš, jindy ne.
Renault určitě není šrot,je to auto jako každé jiné.Jen je malý problémek s tím,jak "špičkově" dělají servis.Protože mám aktuální zkušenost za 750 tis,tak si mohu dovolit mít tento názor.Šlendrián,jaký se hned tak nevidí.Když psával Tom69 v Disk.fóru,měl jsem pocit,že to není možné.Dnes vím,že je.Jejich nabídky,co chodí poštou,hážeme do popelnice i bez otvírání.Už nikdy!Ale jinak to auto máme všichni rádi a je s tím bezva svezení a problémy nula.
Dost povedené,uvidíme co udělá Renault s cenou, zase to přežene rok a půl se to nebude prodávat,potom udělá limitku a zlevní a potom si pro něj možná půjdu. Až uvidím jak to bude spolehlivé,už nejsem dnešní abych si kupoval první kusy na kterých si to hošani nechaji od zákazníků otestovat.
S tou cenou souhlas - možná nějakýho motorického lenochoda udělají "s přijatelnou cenou", ale ti co touží po svižném malém kombíku musí sedět, držet si palce, doufat, aby ta limitka vylezla co nejdřív... No a Mégane bude konkurence "bratrovražedná"... Ten už limitky má - a slušný... A navíc prostor navíc!!
Dost povedené,uvidíme co udělá Renault s cenou, zase to přežene rok a půl se to nebude prodávat,potom udělá limitku a zlevní a potom si pro něj možná půjdu. Až uvidím jak to bude spolehlivé,už nejsem dnešní abych si kupoval první kusy na kterých si to hošani nechaji od zákazníků otestovat.
Dost povedené,uvidíme co udělá Renault s cenou, zase to přežene rok a půl se to nebude prodávat,potom udělá limitku a zlevní a potom si pro něj možná půjdu. Až uvidím jak to bude spolehlivé,už nejsem dnešní abych si kupoval první kusy na kterých si to hošani nechaji od zákazníků otestovat.
Ten 3D koncept byl samozřejmě emocionálnější. Ale pro toho, kdo rád francouzskou školu, není tenhle předprodukční 5D výsledek vůbec špatný. Jednu dobu se zdálo, že malé kombíky vymřou, teď asi marketingáři zkoušejí každou díru, popularita segmentu subkompaktů je v Evropě obecně opravdu vysoká, takže by to mohlo vyjít.
no myslim z e na nasom trhu to bude velmi silnakonkurencia pre FII combi, nakolko uspech thalii je dost velky v SR
designovo urcite zaujimavejsie auto nez podla prvych snimokv FIIC uvidime nazivo .. bude to este zaujimave .. vsetko vsak zavisi od ceny ...
Nie som ziadny Renualtista, ani antiRenaultista. Ked sa tu vsak pred casom objavila retus moznej podoby Clia v kombiku, musim povedat, ze sa mi pacil velmi. Ten zadok, tak ostre zrezany, malo to smrnc. Toto sa mi zda horsie. Takze sorry, cakal som nieco ine, preto som sklamany. :no:
Ale uvidime casom. Na retus ocakavaneho auta sa pri denno-dennom stretavani seriovej podoby casom zabudne. ;-)
Nová Fabia Combi bude mít jistě větší objem zavazadlového prostoru, což je pro spoustu potenciálních (nejen) českých zákazníků lovících v segmentu malých combi velmi důležitý argument. Počkejme si ale na ceny, ty to všechno jistě rozhodnou. Bude zajímavé sledovat souboj trojice Fabia Co. vs 207SW vs ClioGT v evropském měřítku. Co se týče designu, každému z nich se dá dosti vytknout, dle mého je na tom nejhůře 207SW. Clio je po stránce designu dosti odvážné (ne vše se mi na něm líbí, rozporuplná je především zadní partie). Fabia Combi takový ocumlaný vykulený bonbón - ale ideální díky dostatku vnitřního prostoru.
Seděl jsem v obojích (RClio, resp. ŠFabia) pětidvéřácích... Můj dojem (subjektivní) určil velikostně jako 1 Clio (hlavně mne nepřekážela palubka v oblasti kolen) a kufr mělo rovněž o něco větší... Objektivně bude ale rozhodovat víc srdíčko a zkušenosti z minula. Je u nás spousta bývalých 120skářů, ti jsou (pochopitelně) úplně hotový z toho pokroku... :-O
Jasně,každý očekáváme od svého vozu něco jiného...máme rozdílné nároky,jiné očekávání,takže jak jsi správně napsal:rozhoduje srdíčko a zkušenosti,možná ještě určitá věrnost ke značce. :yes:
Tak mi to nedalo a byl jsem se v tom Cliu zrovna teď schválně projet,abych byl objektivní.Fabii 2 znám,tak mě na základě předchozích příspěvků zajímalo Clio.Design nehodnotím,je to vyloženě subjektivní disciplína.Vnitřní prostor a pohodlí je porovnatelné,Clio má o něco horší sedačky,středová konzole u Fabie mě do kolena netlačí,jak jsem už několikrát četl,asi mám pěkný a rovný nohy..Hlučnost (obě auta jsou ropy) podobná,výkonnost a pružnost motoru vyhrála Fabia,ale to bude asi tím motorem (1.9 TDI),který je mimochodem u Fabie docela famózní.Kde je ovšem neskonalý rozdíl,to jsou jízdní vlastnosti.Tady naprosto jednoznačně vítězí Fabia.Clio je měkké (na druhou stranu má více utlumený podvozek),nedrží stopu (stejný neduh jako u Mégana),má necitlivé řízení a o poznání horší brzdy.Při podobném způsobu jízdy mělo lepší spotřebu TDi ve Fabii,ale toto porovnání není moc směroplatné.Docela bych rád vyzkoušel Clio Grandtour plně naložené při rychlejším průjezdu několika ostřejšími zatáčkami.To bude naprosto adrenalinový zážitek,který zanechá v řidičově duši nesmazatelné dojmy.Takže bude hodně rozhodovat cena,protože řidič čepicového typu upřednostní pohodlí před jízdními vlastnostmi,design propaguje také každý úplně jiný a kvalita zpracování se ukáže až po čase a to už bude beztak pozdě bycha honit.Teď už jenom odzkoušet 207.
Ok, tak trochu ine porovnanie, renault modus (cierny :))/ skoda octavia I TDI combi (cierna :))
Modus ma podvozok z noveho clia, to auto je vyssie, logicky teda este horsie v zatackach. OI na tej samej trase pri podobnych rychlostiach urcite nema lepsie jazdne vlatnosti, skor naopak. a plus oproti modusu citim kazdu dieru ci sparu v asfalte.
pre normalne jazdenie v limitoch +15% je ten podvozok naprosto dostacujuci, naopak makksie odpruzenie, vyrazny posilovac ci makksie sedacky pokladam za vyhodu.
s modusom sme boli teraz na dovolenke (2 + dieta v sedacke), pretoze v interieri je proste daleko vacsi a konfortnejsi nez OI a na plavky a plienky ten kufor staci veselo.
s brzdami nemam problem, necitim rozdiel oproti OI.
...
o renaultoch som nevedel nic, vnimal som len ich trochu zlu povest, obdivoval design. OI som pokladal za vrchol techniky, komfortu (vo svojej triede), ale ze auto za polovicne peniaze mi urobi vacsiu radost a prinesie viac uzitku a dokonca daleko menej navstev servisu (v porovnani prvych 35.000, viac som na modusu nenajazdil), to som necakal. takze OI som dal zene a ja si vozim zadok v malinkom (zvonku) auticku s malym motorcekom, dobrym pocitom, ze za mnou nevidim ten oblak sadzi a ze ho nestretnem na kazdej krizovatke :)
a ano, nema makcane plasty na palubke, len zaboha neviem na co mi v tej oktavke vlastne su, to si mam akoze vzdy pred jazdou nechtikom trochu otestovat tu makkost, ci co? :)
Vždyť píšu,že si Renault určitě najde svoje zákazníky,o tom není řeč.Jenom ta srovnání....Fabia 2 je na tom s jízdními vlastnostmi samozřejmě lépe,než O1.Modus má sice shodný podvozek,jako Clio,ovšem jinak nastavený.Měkčí odpružení je pro některé řidiče samozřejmě příjemnější (jen nesmí mít jakoukoliv sportovnější ambici).Renault mi nijak nevadí,manželka má předchozí generaci Clia,takže s tou mám cosi odježděno.V servisu je docela často,značkové servisy jsme již vyřadili (katastrofa) a náhradní díly na Renaulty snesou cenově srovnání s prémiovkami střední třídy.Přesto má žena Clio ráda,protože je pohodlné (její volba).Mně na Cliu a Meganu vadí při rychlejším průjezdu zatáčkou strašná odezva řízení a potřeba neustálé korekce volantem a velký náklon vozu a o tom nemůže u O1 být ani řeč.K servisu: O1 máme dodnes v práci pro obchoďáky (4 kusy),najeto mají cca od 190 000 do 270 000 km.Servis pouze v pravidelných intervalech,u dvou výměna předního ložiska a u jednoho kusu samovolně dvakrát prasklo zadní sklo.Toť vše na cca 1 000 000 odjetých km,a to je u Renaultu poze sen.Navíc O2 je od O1 o hodný kus cesty dále,ale to jsme již dost odbočili od původního tématu.Jinak argumentace,že měkčené plasty jsou jen na okrasu je fakt divná,kdyby nikdo nechtěl mít hezké a příjemné auto,tak jezdíme všichni v Loganech.
ok, ale prosim ta vysvetli mi na co tie makcene plasty vlastne su? prijemnost auta si predstavujem trochu inak, napr. ze ten blbucky modus ked otvorim dvere mi osvetli i priestor u noh a taktiez zadne sedacky, ponuka mi 4 odkladacie miesta na kavicku ... to potesi.
...
o R servisoch vela neviem, chodim len do jedneho a som spokojny. samozrejme problemom je obecna renault politika, ze na skladoch nema nic a vsetko sa vozi do druheho dna z budapesti.
ale na rozdiel od skodovackych servisov, kde som sa zakazdym citil ako nejaky odpad, pozdravu som sa dockal max. v polovici pripadov (vsetko praha, praha vychod), ludia z renaultu aspon maju v sebe tu zakladnu slusnost. nechcem pausalizovat, iste, ze to je o konkretnych ludoch, ale ako keby skoda servisy pritahovali urcitu sortu prijimacich technikov s takymto podivnym chovanim (mozno su len prepracovany, kto vie? :) )
...
poruchovost mojej OI na moj vkus vysoka, penazenka by porozpravala.
Ale jo,každýmu asi vyhovuje něco jinýho,proto se taky tolik aut vyrábí,ale jelikož mohu osobně srovnat servisy obou značek,tak Renault naprosto propadl.Ve které prodejně Škody neumí ani pozdravit?Zrovna na Praze východ jich moc není.Jinak ti samozřejmě přeju,ať ti Modus slouží ke tvé plné spokojenosti. :yes:
OII je spolahlivosťou až za OI pozri štatistiku ADAC rok 2006. S bratmi sme mali 3 OI s nábehom od 65.000 km ( mrcha bola predaná kvôli jej láske k servisu ) 95.000 km a 225.000 km tie boli bez väčších problémov. Okrem toho boli v rodine PASSATy ( 250.000 km a 75.000 km ) vcelku bez problémov. Ale niečo k renaultu, máme KANGOO 1,5 dCi bez problémov a MB SPRINTER 4x4 2 ročný a ten je jeden velký problém.
No to čo si napísal je jasnou ukážkou zaťaženia na značku Škoda. Neviem aké výkonové verzie si testoval, pretože ako viem najslabšia 1,9 ak neberiem starú 66kW je 74kW. Clio je v predaji s najsilnejším 1,5 dCi s výkonom 63kW. Už len táto vec je nezrovnateľná. No na jazdné vlastnosti máme každý iný názor. Kto je zvyknutý na nemecké podvozky ťažko mu zachutí podvozoch francúzsky. Samozrejme mäkší podvozok sa nebude pri prejazde zákrutou správať rovnako ako tvrdý podvozok ale jazdím Renaulty a nepocítil som nikdy problém s držaním stopy. No to riadenie je len sila zvyku, tá odozva od kolies je slabšia. Najviac si ma ale zabil s tou vetou o brzdách. Brzdy Škody stoja za *. To ti tu rovno napíšem. Na škodovkách mám taktiež toho odjazdeného dosť takže niečo o tom viem. A určite sa nechytajú na brzdy Renaultu. Možno mala Fabia štyri kotúče. Dalo by sa to porovnať s Cliom, ktoré je vybavené kotúčmami aj vzadu, tj príplatok. Takže toľko k tej tvojej objektivite.
Díky za dobrý názor. Nejsem taky (jak nahoře kdosi píše) reanultista ani antirenaultista, ale myslím že nové Clio se z hlediska designu povedlo z malých kompaktů nejvíc a kombík taky. Těžko se to sice hodnotí z pár fotek, ale když porovnám krátké Clio s konkurencí, musím uznat, že má ty znaky, které design dělají dobrým (je to ona racionálnější část), protože - karoserie je vyvážená (na rozdíl od Corsy, jejíž zadní partie jsou v nepoměru k předním - zadní části jsou mnohem subtilnější a Fabii, o které je možné uvést to samé, ale s ještě mnohem horším výsledkem), jednoznačně základnímni tvary dává najevo příslušnost k značce (na rozdíl od Fiatu PG, který je zcela jiný než předchůdce a nemá ani nic společného s ostatními vozy značky a navíc jeho zmenšenina masky maserati působí směšně). Karosérie není ani zmenšeninou ozvláštněnou cizorodými prvky (jako dědeček VW Polo), neutápí se ve snaze navazovat na předchozí tvary vozu jejich zbytněním (jako Peugeot 206, který mi připadá jako karikatura předchozího typu a platí pro něj to samé co pro Polo). Clio předstihlo podle mého názoru i druhou generaci Yaris, které je na rozdíl od předchozí generace možné vytknout beztvarost. Ostatní auta vynechávám. Co se týká Fabie Combi, bude vypadat asi podstatně lépe než krátká verze (karoeserie bude proporčně vyváženější), Renault ale z tohoto hlediska vypadá dobře v obou verzích. Zabít kombík malým kufrem na úkor manýrsitického tvaru se Peugotu nepovedlo poprvé - vždyť 407 v kombiverzi je to same jako malá 207. Kolegu, který býval fanatický příznivec aut se lvem ve znaku (měl jich několik) poslední designové kreace zklamaly natolik, že přešel k Citroenu, protože v 407 nenašel při své vyšší postavě optimální posaz za volantem a na zadním sedadle nedokázal najít vzpřímený posez bez kontaktu se střechou (v sedanu). Takže se zdá, že Renaultu se tyto problémy vyřešit podařilo, těším se do Frankfurtu, abych aspoň stacionárně mohl posoudit na vlastní kůži.
Nenašel optimální posaz za volantem 407? A kolik měří 220 cm ne. Souhlasím, že vzadu je to v sedanu nad hlavou těsnější. Ale problémy vpředu, to slyším poprví.
To, ze Renault do Frankfurtu privezie nejaky concept, to sa dalo cakat. To co je oznacovane ako Twingo CC (a co mna nijak zvlast nenadchlo) ale nebude jedinym conceptom. Okrem prekvapiveho uvedenia Clia Grandtour (ktore sa cakalo az na buduci rok) pride do Frankfurtu aj maly zavodak ZEBRA (aspon dufam): [odkaz] resp. [odkaz]
Souhlas. Je to nejen vtipné, ale i odrážející realitu. Byl jsem Renaultťák autem i duší po dobu 4,5 let. Auta mne stály R-Lag. 2002 (930tis.) po třech letech prodej za 350, pak Vel Satis 2006 (1580000) nyní prodej, teď A6 - prodávat nebudu. Není sice tak dokonalá jako Rencly, ale zase je klid a servis znám jen z vyprávění. Takže dávám Ti :yes: *
Pokud ještě konečně vyjede Renault s novou Thalií bez té nevhodně "přivařené" pr..li, ale s lepším designem hodným frantíkům, to pak bude maso... Na to jsem zvědav, i když asi ještě do doby, dokud si naši senioři budou hojně pořizovat stávající model, je doba pro novinku hodně vzdálená... :-O
Jsem antirenaultista, ale v porovnání s fábii je hezčí, za normální cenu bude mít lepší motory a bude tichší. Fabia v testu SM byla nejhlučnější a měla největší spotřebu a v zatáčkách se dost nahýbala. Měla největší kufr, asi měl nejvýše zadní kryt.
Me fascinuje, jak je porad nekdo "antirenaultista", "antiVW" atd... Boze, vzdyt to je jenom spotrebni zbozi a komu se to nelibi, at si..... to nekupuje! :-) Je nekdo "antipanasonikar", "antiwhirpoolar", "antiLevi's", "antiDanone", "antiKooh-i-Noor"? Neni. Tak nemelte. >:-[]
Jasne,renault se v leccem muze chlubit,ale v radosti z jizdy.No,podle toho,jak na tom bylo nejdrive nove kratke Clio a jeho velmi mizerny posilovac rizeni tak z te radosti z jizdy moc nebude.AAAle,jizdni vlastnosti vcelku ujdou a ten posilovac se pry taky uz zlepsil-takze....ta delsi zad by nemusela byt na obtiz a design uz ted je lepsi nez design nove Skody FAbia Combi
Co se týče proporcí a celkového designu, je zcela nepochybné, že toto auto je oproti F2 Combi úplně někde jinde. Nepůsobí tak jalovým dojmem a poměr šířka-výška je ve správném formátu 4:3, nikoliv 3:4 jako u F2.
je fakt, že to Clio vypadá (jak to napsat..) tak nějak přirozeněji. Vůbec Renault je v designu hodně silný, oceňuju taky že zatím nědělá opuchlé bachořiny jako Peugeot (207, budoucí 308). Převelká škoda toho Satise, že se nechytl. To zadní okno ho úplně zabilo
Nezabilo. Naopak tím získalo na exluzivitě. Vím, o čem mluvím. Podívej na zadní okno třeba Megana, nebo Avantima. Už dnes je to auto legendou. Kolik automobilek si může dovolit takový luxus?
Vel Satis není auto pro masy. V případě jeho velkých prodejních úspěchů by zevšedněl, ovšem zcela jasně né tolik, jako rakve na kolečkách od konkurenčních koncernů.
Přesto by jeho exkluzivita šla do kélu.
Jinak Clio grandtour vypadá velmi, velmi zdařile, jasná královna krásy mezi svými konkurentkami. Ještě tak Fiátek by měl do té 3 přidat želízko a byl by to pěknej big-boš.
Ale asi jen u nás, protože Francouzi berou konkurenci zatím jen od 207.To jsem vyčetl ze zahraničních zdrojů.
No jsme prostě malej rybník.Renault :yes:
Tady vidíme budoucího leadera mikrosegmentu, až mám pocit, že Renault tady zatopí svému nepříliš úspěšnému miniMPV Modus. 207SW je moc ceedózní a dál už tady nic není. Teda přijde Fabia combi, ale ta prorazí asi jenom u nás....
Zajeď si trochu víc na jih od nás a uvidíš, co tam jezdí Modusů.
Tím jihem nemám na mysli Francii ovšemže. :yes:
Tohle Clio bude zátápět všude tam, kde je poptávka v této třídě v dlouhé variantě. :yes:
O česku nemluvím, tady je Modusů jak šafránu. Ale celkově si s ním Renault věřil víc. Teď se na něj zaměří, bude facelift, přijde "Grand" verze, už tu máme 1,2T motor... Jenže to Clio kombi, mu bude příliš blízko, tak aby z toho zase nebyly přehnané ambice.
Ked sa pozeram na posledny vytvor Clia... pride mi to luto... dodnes Clio nemalo zastupenie medzi kombikmi... je to dobre pre automobilku... ale pre mna ako fanusika malych renoltov... Thalia mi bude velmi chybat... tak to uz raz chodi, vyhrava praktickost, nie srdce...