Není v tabulce nějaká chyba. Nechápal bych pak výhodu 6-ti kvaltové převodovky oproti 5-ti stupňové. Pokud se podívám do tabulky tak se 6-ti kvaltem má clio horší spotřebu a zrychlení. Přitom maximální rychlost je stejná. Nějak mi to hlava nebere 8-s
Dobrý den, chyba to není. Výkon i točivý moment jsou u 6st. posunuty o něco výše, navíc 5st. má jinak poskládané převody než 6st. Podobně je to i u Grand Modusu, který také představíme.
Jasně s tím souhlsím, ale věšinou při použítí 6-tky při 130km/hod by motor měl točit míň než u 5-ti kvaltu. Zkráka bych očekával nižší spotřebu.
Pokud je 6-ti kvalt rozložen přesně stejně jako 5-ti kvalt, tak koupi takové motorizace moc nechápu. Jediné včem je výhoda je vyšší točivý moment o těch 20Nm, ale tím výhoda končí. Asi by si to člověk musel vyzkoušet v realitě a pak se rozhodnout.
Sám vlastím Clio 1.5 dCi 48kW/160Nm a na dálnici bych si další kvalt uměl představit. Sice asi jen na rovině nebo do mírného kopce. U silnější 60kW verze by se určitě vyplatila. Při 130km/hod točím 3000-3100 ot/min.
Jistě, tabulkové hodnoty pro spotřebu mimo město je jedna věc a věc druhá je spotřeba při 130 km/h v reálu. Hodnota spotřeby při mimoměstském cyklu se měří tak, že se při testování automobil pohybuje rychlostmi od 0 do 120 km/h.
Nevim jak v reálu. Ale podle tehle fotek to naroubování zádi vypadá dost hrozně. A přitom ty oficiální fabrický foto byly slibný. Ale zde je to na některejch fotkách jak slátanina 3(!) aut (předek, pak divně navazující kabina a pak naroubovanej kufr). Myslim že zatímco Škodě se moc nepovedl hatchback a Combi je vyvážený, tak u renaultu dopadly úplně opačně.
I já se pod toto musím podepsat,ta klesající záď vypadá z bočního pohledu dost otřesně,i toto potvrzuje,že v MB kombíky opravdu umí a Pažout Clio také hravě smázne.Takže pro Renault :no:
Skodlivka je najvacsie ho.no, ktore sa kedy vyrabalo! Odporne, hnusne, nekomfortne, nespolahlive, lacne krabice, bez vkusu, imahe, bez emocii, bez prestize, bez mena! Odpad automobiloveho priemyslu! Australania to vystihli presne: "sype sa ako piesok" :no::no::no:
Nikde jsem nepsal, že závidíš mě, asi jsi udělal chybku v překladu... Jinak si znovu po sobě přečti co jsi napsal výše a nic jiného než závist to není (leda diagnóza - chorý mozek, ale to doufám ne)
Věčná škoda,že si v té "lepší značce" nemůžeš vozit kromě * také mozek ty momentálně zaostalý,retardovaný a infantilní prosťáčku.Vzhledem k duševní úrovní tvých příspěvků prostě řidičák mít nemůžeš a pokud ano,tak bych toho,co ti je vydal zažaloval za obecné ohrožení. :-)
Přidávám se na tvou stranu, Fabia je něco, co jak vepředu, tak i vzadu, jakoby "přetéká". Potom debata o motorech je na fruhém místě, Fabie stačí konkurovat jen s větším objemem, s těmi svými "sekačkami" tříválci je jaksi "mimo mísu".... Prostě sebekrásnější auto s HTP mi nejde "pod nos"!!!!
Pokud by ten clanek byl pravdivy a vyvazeny, musel by ctenarum sdelit jasne: take tento vyrobek fy rendlik a syn je osklivym, nekvalitnim, nepraktickym a drahym krapem s nejhorsi servisni siti.
takze najdebilnejsi cech ma prezyvku ada je zase tady.....hmm pekne retardovane ako jeho nazory...vo Vasej krajine by mali naozaj zvazit ci neodpoja internet z psychiatrickych liecebni ;-)
Ada je zpět? No tak myslím, že by se měl opět zahrabat. Ale z druhé strany se musí říct, že internetové diskuze jsou jediný prostor, kde intelektuálně méněcenní lidé mají možnost vyjádřit svůj názor. Jinde by je vypískali, že ano :-) >:D
Velice Clio Grandtour vitam. Na trhu musi byt konkurence a vysadni postaveni jedne firmy nikdy nevede k dobremu. Zakaznik si dnes vybira z Fabie Combi, 207 SW a timto autickem. Clio Gtour prinasi jakousi francouzskou noblesu. Vizualne je z teto trojky myslim nejpovedenejsi.
Kazdy z teto trojky se drzi sveho. Fabia je takovym prepravnim "traktorem", ktery se honosi prostorem. O vytribenosti nebo napaditosti se v jazyku Skody nemluvi.
207 SW je povedenym vozem s vynikajicim interierem a pro malou rodinu s dostatecnym prostorem. Svou napaditosti a sarmem oslovuje mnoho zakazniku.
Clio Gtour vidim jako vuz pro zacinajici rodinu, par nebo i pro prakticky smyslejici zenu. Clio Gtour vynasi svuj sarm do stejnych vysek jako 207, ale decentni "batuzek" mu slusi jeste lepe.
V zásadě souhlasím, jen nevím co má znamenat "přepravním traktorem". Právě jízda je totiž hlavní výhodou Fabie proti konkurentům, zejména verze Sport je díky povedeným sedačkám a příjemně tvarovanému volantu co do požitku z jízdy napřed. Nápaditost jsem u Fabie objevil nejednu, ale co mě velmi mile zaujalo bylo ovládání roletky zavazadlového prostoru. Kdo se kdy s nákupem v ruce snažil zaháknout standardní roletku do háčků pochopí a poděkuje Škodovce za tento nápad převzatý z Octavie. Jinak design je věcí osobního názoru, ale tam bych Fábii na první místo neřadil, i když zde uvedené fotky Clia mě dost zklamaly...
V porovnani s francouzskymi vozy bude Skoda vzdy ta mene pohodlna. Fabia Combi ma sve plusy a hlavne cesky zakaznik se na ni bude divat jinak, nez na "francouze". Fabia Combi vyzdvihuje prave to, co standartni cech chce a potrebuje. Pohodli pro nej vetsinou neni mezi prvnimi pozadavky (v teto tride).
To ano,Škoda nikdy nebude v tomto směru stejná jako kupř. Renaulty,zde je možnost výběru-pohodlí versus jízdní vlastnosti.Je dobře,že je z čeho vybírat,ovšem jak jsi správně napsal,pohodlí hledejme o dvě třídy výše.
Fabia krátká i combi vypadá ve skutečnosti fakt směšně, na tom se tu shodneme asi všichni, 207 SW je zase se svoji zadní partií zbytečně extravagantní, Clio je takové obyčejné kombi, nicméně s vizáží, která se přímo jako kombi netváří, spíše jako delší hatchback, což dokumentuje pozvolna klesající záď, podobně jako tomu bylo u Fab.Combi1.
No on je spíš problém v tom že pro každýho má pohodlí jinej význam. A nvíc je to velmi závislé na způsobu užívání.
Já se třeba nikdy nesvezu v Renaultu pohodlněji než ve Škodě - sedalda jsou opravdu moc měkká, a pérování jabysmet. Na druhou stranu mi škoda přijde komfortnější než některé vysloveně tvrdé německé výrobky, což taky nemusim. Takže pro mě je to oprvadu ten optimální komromis, umožňující navíc rychlou a bezpečnou jízdu např. na dálnici. Prostě měkkost francouzů se pro mne stává často velmi nepohodlnou, a příjemný je to pouze prvních 5 minut.
Jasně, že srovnávat Clio Williams (tedy špičkovou a drahou limitovanou sérii) s běžnou Fabií je trochu mimo mísu. Ale taky je pravda, že dnes se nálepka "Sport" bezhlavě lepí na všechno, aniž by to se sportovním autem mělo cokoliv společného. Extrémním případem je Opel Combo Sport (!!), ale už i u té Fabie je to na pováženou.
Fabia kombi asi preto sa Vám páčí že máte výšku do 165 cm aj s topánkami,lebo len takí sa tam-myslím vzadu utiahnu-potom pravdaže má kufor 480l-je to kombi pre 2 normal osoby s priemernou europskou výškou !! :no:
Je to opravdu věc názoru,"decentní batůžek" mi připadá spíš jako špatně přisáté klíště na zadku chrta,ale budiž.Jen nechápu,co je zrovna na Cliu nápadité?207 a Fabia,to asi ano,i když v tomto segmentu je velikost zavazadlového prostoru hodně pádný argument,takže prostor je ohromné plus.Z těchto důvodů považuji Clio za nejslabší článek a nyslím,že mi budoucí prodeje dají za pravdu.Ale nechme čas plynout a teprve pak hodnoťme.
Porovnal bych to k architekture. Skoda je goticka. Prisne rezane, opakujici se geometricke tvary. Renault je barokni. Vizualne dotazene krivky s velkym durazem na napaditost a estetiku.
Mohl jsem pouzit neco jineho nez gotiku. Sam jsem velkym obdivovatelem gotickeho slohu. Pouzil jsem ji jen abych zduraznil rozdil mezi designem Skody a Renaultu.
Když mně to Clio přijde,pokud použiju architekturu,jako multislohová slátanina,která se stavěla moc dlouho a vystřídalo se na ní mnoho architektů.Clio je stejně tak barokní,jako neorenesanční a tady ztrácí tvář.
Jinak impozantní zjev gotických katedrál snad ani nelze neobdivovat. :yes:
Z původních fotografií jsem měl pocit, že Clio těžce zatopí Fabii a převálcuje 207ku, takže se právem bude prát o zlatou mezi malými kombiky. Z toho co máme teď k dispozici už tak nadšen nejsem. Elegance je ta tam a z některých úhlů to vypadá celkem dost podivně. Snad to bude v reálu lepší... zatim to je pro mě zklamání ;-\
Mnoho diskutujícím se design nelíbí. Kde je ten problém. Při detailnějším pohledu jde vidět, že doní linie zadního okénka postupuje plynule. Bohužel horní nenavazuje úplně přesně na lini dveří. Tam je asi ten rozdíl mezi designem Škody a Renaultu a prostě česká nátura nemá ráda výstřelky a je naučená od VW přijímat pouze rovné, plynulé a jednoduché tvary. Jinak je design opravdu povedený. Samotná záď a její přechod mezi oknem a dveřmi silně připomíná povedou Lagunu III Grantoure a světla jsou oproti Fobii opravdu stylová. A naprosto skvěle řešený přechod nárazdníku a dveří, kdy netřeba při vyndávání věcí z kufru překonávat překážku, to je teprve znak kombi. Je Fajn, že má Fobie nepatrně větší kufr, ale když povezu něco většího, tak se mi bude lépe nakládat sem, dokonce můžu jet s nedovřenými zadními dveřmi.
Oproti Fabii to je o něco lepší... prohlížel jsem Fabii kombík v různých barvách a kupodivu se neosvědčila ani "zmenšující" bílá, auto pořád vypadá moc úzké a vysoké, trošku jako kulisa ;-). Relativně nejlépe vypadá nějaká pastelová a velká kola (červená, zajímavá by mohla být s bílou střechou, ale to se asi vyrábět nebude, Škodovka to IMO nechá jako image pro 5dv).
Clio zřejmě doplatilo na shodné zadní dveře s 5dv., které tak úplně hladce nenavazují... ale z běžných úhlů to vypadá dobře.
Ježkovi voči, to je plechovka, hrubě se mi nelíbí a v kombinaci s prosnulou renaultovskou kvalitou pryč od toho, budu hledat auto pro manželku někde jinde.
pan ma bouraaaaaaak. Jezdi na Chevrolete spark 0.7.... z vyprodeje,zaplatil zan 450tisic...kvalitni vuz, nemal jeste zadnou zavadu a je spokojen...jasne, kdyz najel 5 tisic za 5 let
Když tomuto autu říkáte plechovka,tak bych chtěl vidět Vaší manželku.A mimochodem nepíše se prosnulou,ale proslulou!
Jinak to auto si já pro manželku koupím.
Znáš to z domova, maminka ti často říká - necpi se, kam nemáš. Veškerý šarm Clia je tatam. Je to zvláštní, ani 207 ani Clio se neumí k problému podívat čelem. Paradoxně ten, od koho by člověk čekal nejméně schopnosti udělat krásné malé kombi vítězí na celé čáře. Jistě, kdo již viděl živou Fabii, dá mi za pravdu, že prodloužením zádi Fabia nejen neztratila, naopak získala. Získala úplně jinou dimenzi. A jak hatch tak mutace kombi jsou dvě veskrze krásné samostatné karoserie. U škody navíc nejde o hru na kombí, to opravdu kombi je. Clio mi připadá až moc kýčovité, pro svou jaksi rádoby stylově ubíhající střechu.
Nahoře někdo píše, že Clio je ideální pro "začínající rodinu", no, pominu-li pomatenost tohoto sousloví, pak myslím, že i přes jisté výhrady panuje dnes v subsegmentech dobré kombiprostředí. Praktik, který ví, na co je kombi dobré, bere výbornou Fabii, rádobystylař asi bude volit Clio a 207... to fakt nevím. Protože nekoupit si od Peugeota 207 hatche (krásku krás) a zvolit kombíka... to snad může jen estetický puberťák.
Clio sa snažilo a aj by možno malo väčší kufor, ale ide o dizajn. Fabia nie je tak krásna, ale ona je podarená a hlavne slúži tomu čomu má. A to je kufor. Ten puberťak je dobre vystihnutý. Toto auto vôbec neslúži tomu čomu má. Keď som naživo videl kufor 207SW, myslel som, že dealer žartuje. :-|
"...prodloužením zádi Fabia nejen neztratila, naopak získala..."
No, da sa to aj tak povedat, to je ten "pozitivny pristup". Ja by som skor povedal, ze Fabia-kombi je vdaka vacsej dlzke o nieco menej disproporcna ako "kratka" Fabia (to je zas asi "negativny pristup"). A pritom by sme obaja mali v podstate rovnaky nazor, ze predlzenie z hatchback-u na kombi Fabii prospelo...
S cim vsak nesuhlasim je to, ze su to 2 samostatne karoserie. Kdeze, ani napad! Odpredu az po druhy par dveri je to jedna stavba. Rozdiely su az v zadnej casti. Ale tak na 70% je to rovnaka karoseria...
Vpodstate správne. Hatchback po francúzsky, kombík v češtine. Francúzske kombíky sú štýlovejšie, aj keď krásy veľmi nepobrali, podľa mňa to už s tvarmi trochu prehnali. Menej by bolo viac, prílišná invencia je už trochu na škodu.
U Fabie je to inak. Vzhľadovo je na opačnom konci spektra a v jej prípade je tým horším hatchback, ktorý vyzerá hrozne. Kombík nepatrí zrovna k elegánom, ale už sa dá naňho aspoň pozerať, dĺžka zdárne zamaskovala totálne nevydarené proporcie. Voči francúzskym konkurentom je ale o kus praktickejší.
Napriek tomu rozumiem ľuďom, čo si kúpia Clio v kombíčku, je dobré že tu je, každý si môže vybrať auto podľa svojej chute, vkusu, potreby aj peňaženky.
O co je fabia kombi praktictejsi? O nekolik desitek litru vetsi kufr? ;-)
Uz 206sw mela par praktickych vychytavek, o kterych se fabii kombi ani nesnilo. Nizka nakladaci hrana, oteviratelne okno patych dveri, sirka mezi podbehy 114 cm.
...z ohlasu na auto v diskuzi,v prodejnosti zustane stejne poradi,jako poradi-kdo prisel driv(samozrejme myslim u nas).Prvni Fabia:Domaci auto,v podstate celkem kvalitni a jiste pohlednejsi nez jeji kratsi segra.Druha 207:Celkove asi pohlednejsi,ale mensi a mene spolehliva.Treti Clio:Tak trochu mix konkurentu-predek vzdalene pripominajici 207(znak taky na kapote a vubec koncepce predni casti),zad Fabie(na oko site horkou jehlou,urcita strohost)...Slava vitezum,cest porazenym????
Nechápu narážku na Š105 při autoškole... na Š105 dělalo autoškolu hodně lidí a jediné co to o nich vypovídá je to, že jsou to převážně zkušenější řidiči ve středních letech narozdíl od začátečníků s autoškolou na Matizu.
Je to tak. Moja autoškola to bola Škoda 105 GL a spomínam na ňu s úsmevom. Prvé auto, ktoré som s novým vodičákom sedlal, bol Moskvič 412. Chlapec, čo robil šoferák na Forde Fiesta pár rokov po mne, ho takmer nedokázal rozbehnúť a udržať na ceste...
Nevím, co se rozčiluješ...? Řekl to sice jednoduše, ale má v zásadě pravdu. Určitě bude tahle jednadvojka lepší neř tříválec HTP. To ostatně každá jednadvojka >:D Nebo máš HTP doma a máš z toho mindráček? ;-) To chce klid a nohy v teple :-!