Diskuse

Renault detailně představuje turbodiesel 2.0 Blue dCi. V čem se liší proti dosavadnímu dvoulitru?

3.12.2018

Nový dvoulitrový turbodiesel od Renaultu přijíždí ve dvou výkonových variantách. Slabší má 118 kW, silnější 147 kW.

 

  • 26 Reagovat !

    foto simson33

    simson33 03.12.  16:04

    Zajímavé,

    že by Renault používal v dnešní emisně šílené době dva odlišné diesely ve stejné objemové třídě??? Ze dvou bude vždy lepší jen jeden, tak proč s tím druhým pokračovat dále...
    • 51 Reagovat !

      foto Ragnotti

      Ragnotti 03.12.  16:17

      « Re: Zajímavé,

      Myslim si ze z logistickych dovodov. Koleos vyraba Renault-Samsung v Juznej Koreii.
  • 111 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 03.12.  16:19

    Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

    Tedy co se vstřikovacího tlaku týče. Dostane se i na jeho životnost? Myslím, že poruchovost 10% do najetých 500 tis km jako u 1.9 TDI PD by stačila... >:D
    • 63 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 03.12.  18:46

      « Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

      Dvoulitrové PD mělo poločas rozpadu 150.000 km, protože kolem 300 odešel většinou vršek (vačky nebo prasklá hlava). Na 1.9 je nejzajímavější, o kolik je horší než její předchůdce s obyčejným rotačním čerpadlem.
    • 52 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 03.12.  19:03

      « Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

      Už celkom dlhú dobu rendlík problémy so životnosťou svojich motorov nemá. 2.0 tdi pd bol tiež na začiatku svojej produkcie pekný prúser, ale to už ty neuvidíš. Mimochodom, pri akej emisnej norme tvoje tdi pd skončili. Uź čoskoro to budú muzeálne kúsky :-! >:D
      • 26 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 03.12.  20:51

        « Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

        To, že se TDI PD dále (zatím) nerozvíjel, byla pouze a jen chyba ekonomů v kindermanagementu VW. CR systém byl výrobně levnější a to, že byl (je) horší, hlavně z hlediska účinnosti, než TDI PD, mladé ekonomy nezajímalo. Vyšší provozní náklady si totiž zaplatí kupující... :no:
        • 41 Reagovat !

          foto Horst-Fuchs

          Horst Fuchs 03.12.  21:10

          « Re: Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

          No, to je zajímavá otázka, těžko říct, jestli bylo možné PD nějak rozumně vyvíjet. Výhoda byla fakticky jen ta vyšší účinnost díky vysokotlakému vstřikování. Jenže tím to končilo. Vstřik nebylo možné na rozdíl od CR jemně regulovat, celé to bylo hlučné a hrubé, vyšší otáčky to nesnášelo, stavba motoru byla dost vysoká, pro mazání PD vehementu byly nutné řídké oleje, emise byly problém už v té době, natož dnes. Ve firmě jsme měli 1.9 77 kW v Oktávce (strašný traktor, fakt strašný, ale vydržel), dvoulitr 125 kW v Passatu (ve 300 tisících prasklá hlava), dvoulitr Scout se 103 kW (ve 300 tisících komplet odešlé vačky), pak nějaké Craftery (jeden žral olej nehorázně, druhý byl docela OK). A to byl konec.
          Takže do dodávek to byl docela dobrý motor. Pokud právě nežral olej jako Trabant.
          Jenže jak už píšu výš, rotačka 1.9 nejela hůř, spotřeba byla reálně přibližně stejná a komfort jízdy daleko vyšší. Kdo ví, kam se mohla dostat, kdyby se na ní konstruktéři nevykašlali a nevěnovali se slepé uličce jménem PD.
          • 10 Reagovat !

            foto vabis

            vabis 03.12.  21:46

            « Re: Re: Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

            Ono servisem a dily se nekdy vydelava lepe nez prodejem aut, ale psst ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto PavelK

            PavelK 04.12.  09:08

            « Re: Re: Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

            "Do dodávek to byl docela dobrý motor".......a proto se do Craftru nikdy nemontoval.
            • 00 Reagovat !

              foto Hittman

              Hittman 04.12.  09:59

              « Re: Re: Re: Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

              Řekl bych, že jedna evoluce 2,5 TDI měla PD...ale nejsem si jistý
              • 10 Reagovat !

                foto PavelK

                PavelK 04.12.  12:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Vida, rendlík se dostal už na hodnoty TDI PD

                2,5 tdi v Craftru je skutečně evolucí slavného pětiválce z Audi a T4, dostal rovnou CR. 2,5 tdi PD je úplně jiný motor, ten ale nadělal ostudu jen v T5 a Touaregu.
  • 47 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 03.12.  16:43

    Ten Espace

    váží jako Hummer, když v tabulce motor co údajně dává 147 Kw a krouťák 400 Nm má zrychlení na sto za 9,1? To je snad chyba v tabulkách, nebo reálně je ten diesel ku hounu, nebo je to dost dobrý francouzský joke? :-)
    • 11 Reagovat !

      foto prezdivany-alias

      přezdívaný alias 03.12.  17:34

      « Re: Ten Espace

      Naopak se s těma 400 Nm tak zahrabeš, že nejdříve 8 vteřin stojíš, než pořádně pogumuješ asfalt, a pak tě to během vteřiny katapultuje na stovku >:-[]
    • 11 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 03.12.  19:27

      « Re: Ten Espace

      Tak vieš, je to rodinný dostavník, žiadny športovec.
      • 11 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 03.12.  22:20

        « Re: Re: Ten Espace

        To je zbytečné vysvětlovat papírovým honičům.
    • 00 Reagovat !

      foto del42sa

      del42sa 06.12.  11:48

      « Re: Ten Espace

      fakt je že vzhledem k výkonu jsou ty dynamické vlastnosti tristní.... ;-\
  • 26 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 03.12.  17:13

    a kde ho chcu predavat

    espace a talisman predajmi uz padaju ku dnu ( dizel nedizel tu je problem inde )... tu treba komplet inak prevedene vozy a nie riesit dizel ..no a kadjar ani megane ho predpokaldam nedostanu ani scenic ... inak buducnost modelu espace je tiez neista no ale hlavne ze ma super dizel... ach jo... hybrid ale asi nehrozi no .. zlaty P 508 :yes:
    • 22 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 03.12.  17:22

      « Re: a kde ho chcu predavat

      Problém je, že už ľudia asi nekúpila auto, ktoré bude vrzgať a komfort jazdy je na poslednom mieste. Ale ľudia volajú po 2 litrovom dieseli, tak uvidíme, koľko ich bude :-)
      • 11 Reagovat !

        foto Ragnotti

        Ragnotti 03.12.  18:16

        « Re: a kde ho chcu predavat

        Ponuka motorizacii v Talismane a v Espace bola v suvislosti s novou emisnou normou dost obmedzena, caka sa na nove motory, Talisman este stale nema v ponuke 1.7dci s automatom a nove 2.0dci.

        Velke MPV a stredna trieda sa predavaju zle u vsetkych znaciek, Espace konkuruje aj Koleos.

        V Talismane alebo Espace je komfort na poslednom mieste? Mozno co sa tyka ovladania infotainmentu, sedacky ma najlepsie v triede.
        • 12 Reagovat !

          foto xxc

          xxc 03.12.  20:26

          « Re: Re: a kde ho chcu predavat

          A v tych najlepsich sedackach v triede kolko trva masaz? 10 minut? A potom to znova zapinat celu cestu? Ma Talisman vrstvene skla, alebo sa na odhlucnenie vykaslali (v sulade s firemnou filozofiou)?
      • 11 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 03.12.  19:31

        « Re: Re: a kde ho chcu predavat

        Vy dvaja ste sa našli. :-!
    • 80 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 03.12.  19:43

      « Re: a kde ho chcu predavat

      Vzhledem k tomu, že Renault je silně orientovaný na evropské prodeje, tak právě dvoulitrový diesel mu ve střední třídě a u velkého MPV dosud citelně chyběl. Hybrid by jim v evropských prodejích nic neřešil, takže je blbost aby se do něj pouštěli. Lepší mít dvoulitrovou naftu pozdě než nikdy. Je sice moderní nadšeně hýkat na pohřbu dieselu, ale až se všichni "státníci" vyspí z opice a zjistí, že jim CO2 rostou a neklesají, tak se situace klidně může otočit o 180st. a Renault to dobře ví a není sám.
      [odkaz]
    • 23 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 03.12.  22:21

      « Re: a kde ho chcu predavat

      Ty jsi vážně Đebil.
  • 70 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 03.12.  17:41

    Dvoulitr

    Bylo načase :yes:
    Snad to nebyly vyhozené peníze, vzhledem k rádoby ekománii.
    • 11 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 03.12.  19:05

      « Re: Dvoulitr

      Predpokladám, že emisné limity budú plniť aj v reále, keď do ich vývoja v súčasnosti automobilka nacpala kopu peňazí
      • 23 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 03.12.  19:33

        « Re: Re: Dvoulitr

        To jednoznačne. Za mňa bol pozitívnym prekvapením už motor 1,7, Grand Scenic s ním sa mi začína páčiť. Škoda, že ten dvojliter pravdepodobne nedostane, s ním a automatikou by to bolo rodinné auto par excellence.
        • 15 Reagovat !

          foto xxc

          xxc 03.12.  20:22

          « Re: Re: Re: Dvoulitr

          Ake par excellence? Zeby drncali vsetky skla na nerovnostiach? Alebo ze spolujazdca nerozumiet na dialnici, co hovori? Alebo ze ten 1,7 dci ma o 2 s horsiu akceleraciu ako 1.5 dci? :-) Auto moze byt, ale rodinne urcite nie je a par excellence uz vobec. A teraz, ked uz ani auto v predajni nepozicaju na otestovanie, kto tomu ma verit, ze taky Talisman bude iny?
          • 53 Reagovat !

            foto Futurista

            Futurista 03.12.  20:29

            « Re: Re: Re: Re: Dvoulitr

            No... Mám projetýho jak Espace, tak Talismana, oba 1,6 dCi biturbo, a nějak nevím, o čem píšeš. A to jsem měl obě auta na víkend a obě jsem prohnal po republice, a obě auta jsem naplnil rodinou.

            Jasně, Range Rover je lepší, ale zrovna ten Espace ve verzi Initiale byl naprosto komfortní. Pro rodinu bych pro něj hlasoval.
            • 23 Reagovat !

              foto xxc

              xxc 03.12.  21:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dvoulitr

              Tu bola rec o Scenicu. Bezne si to clovek velmi nevsimne, ale ked nezaujate dieta presadne z ineho auta do Scenicu, tak sa pyta, ze preco ho tak trasie :-) Mozno Espace Initiale lepsie odhlucnili + ma adaptivne tlmice, ale su to rovnake platformy spolu s Talismanom, tak nejake zazraky neocakavam. Nehovorim, ze to nejak zle jazdi, je to tvrde, ludom sa to paci, ved to celkom ludia kupuju. Ale o komforte velmi nemoze byt rec.

              Tak isto pri elektromobiloch, vsetky su tiche, jedine Renaultu Zoe vycitaju vyssiu hlucnost na dialnici. Je to akasi filozofia znacky.
              • 14 Reagovat !

                foto Futurista

                Futurista 03.12.  21:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoulitr

                Tak do auta velikosti Scenicu bych bral jednoznacne benzin. Ty Renault umi. A co mam info, nova 1,3TCe se povedla. Osobne jsem ji ale jeste nezkousel...
                • 21 Reagovat !

                  foto xxc

                  xxc 03.12.  21:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dvoulitr

                  Ja som tiez kedysi chcel benzin, ale nemali s automatom, tak som zobral 1.5 dci a nelutujem :-) Ci jednoznacne benzin, to uz je na inu debatu.
              • 11 Reagovat !

                foto Ragnotti

                Ragnotti 03.12.  22:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Dvoulitr

                Ta hlucnost Scenicu ma prekvapila, necakal by som to, dobre vediet.
          • 22 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 03.12.  20:42

            « Re: Re: Re: Re: Dvoulitr

            Aké auto ti v predajni nepožičali?
  • 00 Reagovat !

    foto del42sa

    del42sa 04.12.  07:49

    s křížkem po funuse

    Tenhle dvoulitr měl Renault představit už tak před třemi lety. Ta díra v nabídce motorů s objemem okolo 2.0 litry byla přiliš dlouho a hlavně u velkých aut jako Talisman, Espace, Kaleos neokecatelnej přehmat.. Jak dlouho budou moct při dnešní antidiesel histerii takový motor prodávat ? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Petr62

    Petr62 04.12.  19:05

    turbodiesel 2.0 Blue dCi

    Konečně rozumný motor kde výkon i krouťák odpovídá objemu motoru , žádný přemrštěný downsizing jenž neměl s realitou nic společného . Konečně se poučili a snížili maximální otáčky motoru cca na 3500 , protože při vyšších už to stejně neprohoří , za zmínku stojí ten litinový píst s mohutným pístním čepem ,troufám si říct že nebude mít daleko ke 40 mm. Prostě postavený podle klasické školy s moderním příslušenstvím . Jenom to hrabání tu díky automatu nebude . Ten automat je tu kvůli emisím aby eliminoval přechodové stavy a nahrazoval jemné sešlapávání plynu . Někde jsem četl , že by měl být v nabídce s hydrodynamickým měničem .

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

ŽIVĚ: Pečeme tradiční vánočku s Alicí Bendovou a Jovankou Vojtkovou! Mají recept profíka!

ŽIVĚ: Pečeme tradiční vánočku s Alicí Bendovou a…

Alice Bendová (45) a Jovanka Vojtková (39), manželka rockera Pepy Vojtka, pečou v přímém přenosu na Blesk.cz…

Při nákupu v e-shopu pozor na nechtěné zboží. Alza i Kasa ho přihazují do košíku

Při nákupu v e-shopu pozor na nechtěné zboží. Alza i…

České e-shopy mají teď do Vánoc zlatou neděli teď už prakticky denně, nákupní horečka spojená s výběrem dárků…

 

iSport.cz

Nejtěžší výzva pro Pudilovou! V Praze se utká se světovou šestkou

Nejtěžší výzva pro Pudilovou! V Praze se utká se…

Tohle bude pořádná bitva. Nejlepší česká MMA bojovnice Lucie Pudilová už zná svou soupeřku, se kterou poměří…

O co hraje Plzeň s AS Řím: až 83 milionů, koeficient či Vrbovo kouzlo

O co hraje Plzeň s AS Řím: až 83 milionů, koeficient…

Dnes se v Plzni očekává mrazivý večer, možná i nepříjemný sníh s deštěm. Na trávníku v Doosan Aréně ale bude…

 

Reflex.cz

Nejlepší vánoční reklamy roku 2018: Drahé kampaně poráží video za 50 liber, které rozbrečí i drsňáky

Nejlepší vánoční reklamy roku 2018: Drahé kampaně…

Zatímco bitvu slavných značek s přehledem vyhrál obchodní řetězec John Lewis, sociální sítě bourá ještě jedno…

Babiš uchvátil stát, na klimatické katastrofě může neuvěřitelně vydělat, hrozí nám vymření, varuje aktivistka

Babiš uchvátil stát, na klimatické katastrofě může…

Hrozí klimatická katastrofa a už to nemůžeme dál ignorovat. Aktivistka a sociální geografka Michaela Pixová…