že by Renault používal v dnešní emisně šílené době dva odlišné diesely ve stejné objemové třídě??? Ze dvou bude vždy lepší jen jeden, tak proč s tím druhým pokračovat dále...
Tedy co se vstřikovacího tlaku týče. Dostane se i na jeho životnost? Myslím, že poruchovost 10% do najetých 500 tis km jako u 1.9 TDI PD by stačila... >:D
Dvoulitrové PD mělo poločas rozpadu 150.000 km, protože kolem 300 odešel většinou vršek (vačky nebo prasklá hlava). Na 1.9 je nejzajímavější, o kolik je horší než její předchůdce s obyčejným rotačním čerpadlem.
Už celkom dlhú dobu rendlík problémy so životnosťou svojich motorov nemá. 2.0 tdi pd bol tiež na začiatku svojej produkcie pekný prúser, ale to už ty neuvidíš. Mimochodom, pri akej emisnej norme tvoje tdi pd skončili. Uź čoskoro to budú muzeálne kúsky :-! >:D
To, že se TDI PD dále (zatím) nerozvíjel, byla pouze a jen chyba ekonomů v kindermanagementu VW. CR systém byl výrobně levnější a to, že byl (je) horší, hlavně z hlediska účinnosti, než TDI PD, mladé ekonomy nezajímalo. Vyšší provozní náklady si totiž zaplatí kupující... :no:
No, to je zajímavá otázka, těžko říct, jestli bylo možné PD nějak rozumně vyvíjet. Výhoda byla fakticky jen ta vyšší účinnost díky vysokotlakému vstřikování. Jenže tím to končilo. Vstřik nebylo možné na rozdíl od CR jemně regulovat, celé to bylo hlučné a hrubé, vyšší otáčky to nesnášelo, stavba motoru byla dost vysoká, pro mazání PD vehementu byly nutné řídké oleje, emise byly problém už v té době, natož dnes. Ve firmě jsme měli 1.9 77 kW v Oktávce (strašný traktor, fakt strašný, ale vydržel), dvoulitr 125 kW v Passatu (ve 300 tisících prasklá hlava), dvoulitr Scout se 103 kW (ve 300 tisících komplet odešlé vačky), pak nějaké Craftery (jeden žral olej nehorázně, druhý byl docela OK). A to byl konec.
Takže do dodávek to byl docela dobrý motor. Pokud právě nežral olej jako Trabant.
Jenže jak už píšu výš, rotačka 1.9 nejela hůř, spotřeba byla reálně přibližně stejná a komfort jízdy daleko vyšší. Kdo ví, kam se mohla dostat, kdyby se na ní konstruktéři nevykašlali a nevěnovali se slepé uličce jménem PD.
2,5 tdi v Craftru je skutečně evolucí slavného pětiválce z Audi a T4, dostal rovnou CR. 2,5 tdi PD je úplně jiný motor, ten ale nadělal ostudu jen v T5 a Touaregu.
váží jako Hummer, když v tabulce motor co údajně dává 147 Kw a krouťák 400 Nm má zrychlení na sto za 9,1? To je snad chyba v tabulkách, nebo reálně je ten diesel ku hounu, nebo je to dost dobrý francouzský joke? :-)
espace a talisman predajmi uz padaju ku dnu ( dizel nedizel tu je problem inde )... tu treba komplet inak prevedene vozy a nie riesit dizel ..no a kadjar ani megane ho predpokaldam nedostanu ani scenic ... inak buducnost modelu espace je tiez neista no ale hlavne ze ma super dizel... ach jo... hybrid ale asi nehrozi no .. zlaty P 508 :yes:
Problém je, že už ľudia asi nekúpila auto, ktoré bude vrzgať a komfort jazdy je na poslednom mieste. Ale ľudia volajú po 2 litrovom dieseli, tak uvidíme, koľko ich bude :-)
Ponuka motorizacii v Talismane a v Espace bola v suvislosti s novou emisnou normou dost obmedzena, caka sa na nove motory, Talisman este stale nema v ponuke 1.7dci s automatom a nove 2.0dci.
Velke MPV a stredna trieda sa predavaju zle u vsetkych znaciek, Espace konkuruje aj Koleos.
V Talismane alebo Espace je komfort na poslednom mieste? Mozno co sa tyka ovladania infotainmentu, sedacky ma najlepsie v triede.
A v tych najlepsich sedackach v triede kolko trva masaz? 10 minut? A potom to znova zapinat celu cestu? Ma Talisman vrstvene skla, alebo sa na odhlucnenie vykaslali (v sulade s firemnou filozofiou)?
Vzhledem k tomu, že Renault je silně orientovaný na evropské prodeje, tak právě dvoulitrový diesel mu ve střední třídě a u velkého MPV dosud citelně chyběl. Hybrid by jim v evropských prodejích nic neřešil, takže je blbost aby se do něj pouštěli. Lepší mít dvoulitrovou naftu pozdě než nikdy. Je sice moderní nadšeně hýkat na pohřbu dieselu, ale až se všichni "státníci" vyspí z opice a zjistí, že jim CO2 rostou a neklesají, tak se situace klidně může otočit o 180st. a Renault to dobře ví a není sám.
[odkaz]
To jednoznačne. Za mňa bol pozitívnym prekvapením už motor 1,7, Grand Scenic s ním sa mi začína páčiť. Škoda, že ten dvojliter pravdepodobne nedostane, s ním a automatikou by to bolo rodinné auto par excellence.
Ake par excellence? Zeby drncali vsetky skla na nerovnostiach? Alebo ze spolujazdca nerozumiet na dialnici, co hovori? Alebo ze ten 1,7 dci ma o 2 s horsiu akceleraciu ako 1.5 dci? :-) Auto moze byt, ale rodinne urcite nie je a par excellence uz vobec. A teraz, ked uz ani auto v predajni nepozicaju na otestovanie, kto tomu ma verit, ze taky Talisman bude iny?
No... Mám projetýho jak Espace, tak Talismana, oba 1,6 dCi biturbo, a nějak nevím, o čem píšeš. A to jsem měl obě auta na víkend a obě jsem prohnal po republice, a obě auta jsem naplnil rodinou.
Jasně, Range Rover je lepší, ale zrovna ten Espace ve verzi Initiale byl naprosto komfortní. Pro rodinu bych pro něj hlasoval.
Tu bola rec o Scenicu. Bezne si to clovek velmi nevsimne, ale ked nezaujate dieta presadne z ineho auta do Scenicu, tak sa pyta, ze preco ho tak trasie :-) Mozno Espace Initiale lepsie odhlucnili + ma adaptivne tlmice, ale su to rovnake platformy spolu s Talismanom, tak nejake zazraky neocakavam. Nehovorim, ze to nejak zle jazdi, je to tvrde, ludom sa to paci, ved to celkom ludia kupuju. Ale o komforte velmi nemoze byt rec.
Tak isto pri elektromobiloch, vsetky su tiche, jedine Renaultu Zoe vycitaju vyssiu hlucnost na dialnici. Je to akasi filozofia znacky.
Tak do auta velikosti Scenicu bych bral jednoznacne benzin. Ty Renault umi. A co mam info, nova 1,3TCe se povedla. Osobne jsem ji ale jeste nezkousel...
Tenhle dvoulitr měl Renault představit už tak před třemi lety. Ta díra v nabídce motorů s objemem okolo 2.0 litry byla přiliš dlouho a hlavně u velkých aut jako Talisman, Espace, Kaleos neokecatelnej přehmat.. Jak dlouho budou moct při dnešní antidiesel histerii takový motor prodávat ? ;-)
Konečně rozumný motor kde výkon i krouťák odpovídá objemu motoru , žádný přemrštěný downsizing jenž neměl s realitou nic společného . Konečně se poučili a snížili maximální otáčky motoru cca na 3500 , protože při vyšších už to stejně neprohoří , za zmínku stojí ten litinový píst s mohutným pístním čepem ,troufám si říct že nebude mít daleko ke 40 mm. Prostě postavený podle klasické školy s moderním příslušenstvím . Jenom to hrabání tu díky automatu nebude . Ten automat je tu kvůli emisím aby eliminoval přechodové stavy a nahrazoval jemné sešlapávání plynu . Někde jsem četl , že by měl být v nabídce s hydrodynamickým měničem .