U Renaultu usoudili, že přišel vhodný čas pro vytvoření většího bratra Moduse. Ve Francii nám byla představena jeho o 16 centimetrů delší verze, která teď už definitivně míří do segmentu plnohodnotných MPV.
Nemohu si pomoci, ale z bočního a 3/4 zadního pohledu to auto vypadá jako nepěkně přetížené, díky zvláštně se svažující střeše. Stejný pocit mám i z Clia Grandtour a Seatu Altea XL; je to nějaká nová móda?
dalsi protikonkurent Škodovky od Renaultu ? nemuzu si pomoct, ale jakoby Francouzy meli z Roomsteru vetsi strach, nez by se dalo cekat ... navic ten jejich Grandtour proti Fabia Combi jen potvrzuje, ze Skoda objevuje zajimave segmenty...nakonec bude Škodovka udavat trendy, hezke;)))
Zkus napsat s čím přišla ŠKODA, na trendy je tady už dlouhodobě Renault. Jinak Fabia combi to je věc stará 20 let už od dob favorita, nebo si myslíš , že s fabii udává Škoda trendy?
Myslim ze jen chtel rict, ze nejdriv byla fabia combi a dlouho pote prichazi i rencek s kombi v danem segmentu. No a jestli je fabka combi vec stara 20 let pak je rencek v tomto segmentu 20 let pozadu >:-[]
Roomster je typický konkurent Berlinga, Kangoo atp. Meriva, Jazz je MPV. Viděl jste snad užitkovou verzi Merivy, nebo Jazza? Roomster, Kangoo nebo berlingo je mají...
tomu snad ani ty sám neveríš :)roomster je stavaný ako osobne auto triedy MPV konkurent nisanu note,opla merivy a podobnej konkurencii.Celkovo je kvalitnejšie spracovany ,čo je vidieť hlavne na interiery ,kde berlingo/partner jednoznačne ukazuju ,na čo su primarne určený...to že z Roomstru je odvodeny Praktik,ešte neznamena,že patri do tej triedy ako kangoo,doblo,partner,berlingo,combo,cadd… je rozdiel spraviť z nakladaka "MPV" a ine je z MPV spraviť "nakladne auto".tak neplet jablka s hruškami...P.S: to že ma obdobny profil ako male dodavky ešte neznamena,že je jednou z nich.
Rozhodně to myslím naprosto vážně. Rozdíl v interiéru je dán dobou vzniku, kdy Kangoo, Doblo, Partner a Berlingo jsou téměř o 10 let starší. Stačí se podívat do interiéru nového Partnera, či Berlinga a Roomster vedle nich bude vypadat jako užitkový vůz... A o MPV nemůže být ani řeč díky systému sklápění sedadel
dobre teraz si napísal,že zakladatel malych mpv renault megane scenic nieje mpv,hm zaujimave teda...prvy scenic ma podobny system sklapania edadiel,teda roomster ma podobny system renaultu...moc nezveličuj ani čo sa týka interieru fotky sme zatial nevideli zbytočne hovoriť do vetra pokial sme nevideli,ale stale su to len užitkove auta...
A taky kdyby ses podíval do koncernu VW, tak VW chybí konkurence Berlinga, zatím co MPV už VW vyrábí, tak povolil Škodovce jako značce pro užitkověji mířená auta vyrábět Roomster. Zařazení do MPV si vymysleli jen Češi (Slováci) a jejich novináři, aby i MY měli MPV. Brzo začnou říkat Oktavce Scout, že je to SUV >:D
Kde jsem psal, že Renault Scenic je zakladatel malých MPV :-O Že by halucinace. Scenic vychází z Megana, takže nižší střední. Malé MPV tak spíše Jazz, Meriva... Modus... Ale to jsou spíš autíčka do města pro ženy. A Roomster? Toho jsem Ti už několikrát zařadil k malým užitkovým vozům přizpůsobeným k používání jako osobní vůz, čili jako Berlingo, Partner, Doblo. Kam jinam? :-!
za slovíčka sa chytať nemusíš,ranený sa aj stebla trávy chytá však??nechapem ako sa radi k " malým užitkovým vozům přizpůsobeným k používání jako osobní vůz, čili jako Berlingo, Partner, Doblo".už som písal,že roomster bol stavany ako osobne auto,všetko napoveda,že je to male MPV...tebe nejde do hlavy to,že ma profil ako mala dodavka však?ono je to tak,že jedine čo ma roomster spoločne s touto kategoriou je to,že su to autá ...
Až bude mít Meriva, Jazz a Modus užitkovou verzi jako má Roomster Praktik, Kangoo nebo Berlingo, tak Ti uvěřím. Stejnětak až bude mít Roomster vysoko posazené sedadla a bude vypadat jako MPV, tak z něj udělej MPV. Do té doby je to jen osobí verze užitkového auta, kterým VW zaplnit mezeru, aby mohl konkurovat Berlingu a spol.
Většina novinářu ho řadí do MPV, 4x4 a nákladních automobilů. Toť z článku k autu roku v Bulharsku. Popravdě máme oba pravdu, ale ruku na srdce. Takhle má vypadat MPV? Vypadá to více jako Berlingo, nebo jako Scenic, nebo Piccasso?
som ochotný sa dohodnuť :-) je to MPV ,ktore nesie typicke črty malých dodávok?stači? predsalen dodavky nemaju jazdnymi vlastnostami na Roomstra a Roomster zas nema na dodavky čo sa tykam zaťaženia...
Pane,
Romster je karosářský paskvil a o nové krátké Fábii se raději nebudu vyjadřovat!!! A ty včechny skvělé motory, které udávají směr!!! Skodovka směřuje jednoznačně do prd.... Je to asi schválně, aby nebyla konkurence...
Skoda objavila s Fabiou combi zaujimavy segment?? ty si troska mimo..ten segment je tu uz davno a Skoda mala prve auto v nom Favorit Forman ak sa nemylim... :*)
a druha otazka,,ako si prisiel na to ze Renault vyrobil Clio Grandtour prave preto aby mohol konkurovat praaave Fabii Combi?
a co takto Peugeot 207 SW? ;-\ ;-\
malím kombíkom môžu konkurovať len malím kombíkom...to znamena ž,e vo svojom segmente su tri auta fabia,clio a 207 ,ktore maju karoseriu kombi...daciu logan MCV tam neradim predsalen nechcem uraziť 3kvalitne auta ahadzať ich s nim do jedneho vreca.
Koho napadlo porovnávať Hondu Jazz s Agilou a Merivu a Note radiť o triedu vyššie? Jazz je priamy konkurent jak Nissanu Note, tak Merive, Agila je niekde úplne inde...
Tempomat - naozaj podivné umiestnenie, ale môže vyhovovať, ak je to tlačidlo na spôsob "siahnuť a stlačiť", bez iných zbytočností. V tom prípade tam človek siahne naozaj popamäti. Ale určite by sa našlo aj vhodnejšie miesto.
Poslednou otázkou ostáva veľkosť. Týmto krokom sa Modus dostal presne na úroveň bratského Nissana Note. Ale dlžno dodať, že tie litre v kufri chýbali od samého začiatku.
Ked sa ludia na prednych sedadlach trochu uskromnia, tak, ak su vzadu iba dvaja a na kratsie trasy, v pohode. Treba mat len troska roztiahnute nohy :-) Sam som to skusal a to meriam 187 cm...
hlavne veskera konkurencia proti Jazzu zostava hodne pozadu v otazke vyuzitia vnutorneho priestoru. Tomuto co vidim na fotkach k Modusu hovoria sklapanie zadnych sedadiel? S tym 30cm schodom, co tym vznikne?
hned v první větě je napsáno nalé SUV. já osobně si myslím že je to MPV a všech propagačních mteriálech je to stejné. možná ná auto.cz lepší informace :-);-) >:-[]
Tak tenhle Grand Modus je asi nejhorší Renault v dějinách. Ty přední světlomety, záď a boční profil, hrůza, z profilu to vypadá jako by na to auto spadnul strom ;-\ :no: Krátkej Modus je hezký auto ale tohle je spíše slátanina a obávám se že to moc úspěchu u lidí se vkusem mít nebude. :-|
Auta Renault prodávám,máte pravdu, je to desingová hrůza,hlavně ty světla v předu.Krátký Modus byl neprodejný
kvůli ceně a jiným podivnostem,dlouhý je ještě podivnější...
Musím s vámi souhlasit. Krátky Modus je sice dobré auto, docela jsem o něm i uvažoval místo fábie ale nemohl jsem pokousat ty budíky u prostřed ;-\ a když mě prodejce otevřel kufr, to jsem málem padnul do kolen. Kufr je vhodný akorát na jednu přepravku na 20 piv a 6 sodovek. Jako rodiné auto na dovolenou nebo větší nákup téměř nepoužitelné, v zadu je sice místa na rozdávání ale co je mě platný kufr kam nezavřu ani tchýni na vánoce. No prostě mě to auto sklamalo a za ty penize, to raději Kangoo :-)
Máš pravdu Modus se opravdu špatně prodával, kdo si koupil ten časem opradu litoval velikosti kufru, ale kupodivu to bylo celkem spolehlivé auto, až na ten servis, to je katastrofa. Výměna žárovky přijde na pěkný balík a cena servisu + materiál -to aby člověk dělal ředitele v bance.Určitě je to další auto do rodiny ale až tak třetí a na to Čecháček nemá.
Jistě >:-[] Nekvalitni, neprakticky, ošklivy křáp udělá jistě díru do světa.
Milý chlapče, tvé mládí a nezkušenost tě omlouvá. Realita je taková, že Renault kdysi dělal i světová, kvalitní auta a byl na technologické špici v oboru osobních vozů pro nejširší klientelu. Ale to je už dávno pryč.
Teď se musíš hodně učit a potom pilně pracovat a až ti bude 50, třeba si budeš moci dovolit auto pro dospele, napr. Audi.
Tak nevím, zda redaktor, co to napsal, někdy tempomat použil, obzvlášť tento v Renaultu. Ovládání tempomatu je na volantu. To tlačítko, co je u řadící páky a Clio ho má vlevo u volantu, stejně jako moje Laguna, slouží pouze pro aktivaci, či přepnutí do režimu omezovače rychlosti. Tvrdit, že musí být na očích je naprostá kravina a vypovídá jen o tom, že redaktor si tento tempomat nevyzkoušel. Když chci využívat tempomat, tak si ho již před jízdou zapnu na onom vypínači a pak si tlačítky přímo na volantu nastavuji rychlost a tlačítko u řadící páky mě vůbec nezajímá. Dokonce si to tlačítko můžu zapnout a nechát ho tak napořád, tím si zapnu tempomat kdykoliv u jaké rychlosti a přímo na volantu. Nastavená rychlost je samozřejmě zobrazena v palubním počítači přímo v zorném úhlu. Pane Jungmane, prvně si to vyzkoušejte, pak teprve začněte kritizovat :no:
Pokud ale chci tempomat aktivovat při jízdě, je nutné toto tlačítko, které není umístěno dvakrát štastně, hledat. Proč jej tedy nešlo umístit na nějaké přehlednější místo? Všechny ovladače, které se svou činností přímo dotýkají jízdy, by měly být v zorném úhlu řidiče. Ne před kolenem a ne u ruční brzdy.
Vy jste ho při první jízdě hledal v Cliu, kde je umístěno celkem běžně. Já bych pro změnu hledal ovládání tempomatu ve Škodovce. Nebylo by fér ale upřesnit a popsat ovládání tempomatu, který se v provozu ovládá přímo a naprosto jednoduše na volantu? Takto čtenář nabývá dojmu, že veškerá manipulace se děje u řadící páky.
Možná máte pravdu a někteří čtenáři by mohli mému prvnímu popisu špatně porozumět, proto jsem onu pasáž lehce upravil tak, aby to bylo jasné. Děkuji za podnětnou výtku.
JV diskuzi pozoruji naprosté žvásty některých přispěvatelů, kteří se auto snaží srovnat s Roomsterem, nebo dokonce Fobii kombi. To auto má úplně jinou filosofii a je určeno pro jinou skupinu klintů. Zatímco Fobii si koupí chudobný čech jako rodinné auto a srovnává to s čímkoliv a Roomster si koupí čecháček jako náhražku MPV, což není MPV.
Modus je určený pro jiné zájemce. Modus si koupí především ženy, které jim budou jezdit do práce a cestou vozit děti do školy, proto ocení krátké převisy při parkování, perfektní výhled a měkký podvozek do města, stejně jako bezpečnost. Její manžel si koupí do práce od Renaultu Lagunu, nebo Megana CC a jako rodinné auto si koupí plnohodnotné MPV Grand Scenic, nebo Espace. Myslete jako bohatý evropan, ne jako čecháček. Pro nás primárně Renault připravil Clio Grandtoure, nebo pro chudobnější Logana a Thalii.
priaznivec citroenu si kúpi novú lagunu,človek bez zmyslu pre krasu Grand Modus,pretekár Clio RS,zapalenejší pretekár Megane RS...tie tvoje blaboli hore su nezmysli,ale tym nehovorim,že renault je oničom...maju dobre auta,ale modus nebol trhak...ked by som si chcel kupiť mini MPVčko skočim po Roomstri,či po nisanu note...ako manžel do práce passat,alebo mondeo...rodinne mpv jednoznačne Grand picasso...
Zřejmě zpomalený, viď? Zaprvé, žádné Clio RS ani Megan RS neexistuje. Pro Tvou informaci se to jmenuje SPORT. A samozřejmě, že si Ty koupíš Passaka, nebo Mondeo, ale stejně si někdo může koupit Laguna. Ale to jsi zřejmě nepochopil, že šlo o modelový příklad, kde i Modus nebyl brán jako MPV, ale jako auto pro ženu do města. BLIK
Clio Sport,Megane Sport...aj tak mam dojem,že sa predavaju ako RS,daj si google a uvidiš...Laguna 3 je lepšia ako dvojka,ale take celkovo makke auto sa mi nepačilo...makky podvozok,sedačky chvalabohu aj plasty >:D auto pre ženu do mesta je Twingo,ešte aj Modus beriem ako celkom vydarene ,ale Grand modus nema podla mna opodstatnenie
Popravdě řečeno taky mi není jasné, co Tím Renault sleduje, ale možná by se pár litrů kufru hodilo. Twingo je možná pro ženy do města, ale má jen dvoje dveří a zkus si narvat přes ně autosedačku, nebo děti s batůžky do školy + nákup. Proto jsou auta jako Jazz, Meriva nebo Modus. No a Laguna 3... čekal jsem trochu lepší podvozek, ale zase je to Renault a Ti byli na pohodlí. Když budu chtít sportovněji laděný sedan, tak budu volit Mondeo, to ano, ale na pohodlí C5 nebo Lagunu. To je otázka priorit
asi tak povedane jednoznačne vychadza mi z toho,že renault sa tymto počinom mierne podkol...a laguna 3 je dobre auto,ale mnohí čakali viac však ,som zvedavy na kupéčko
Máme Kangoo, tak chcem podotknúť že s Roomsterom sa absulútne nedá porovnať ;-)
Ale k tomu Grand Modusu. Modus by bol podľa mňa pekný bez toho otrasného faceliftu (pripomína mi to Opel tým chrómom) a najkrajší by bol v tej zeleno-modrej metalíze s "grand" kufrom :-):yes:
Tak ještě jednou. Kangoo tady jezdí tuším od roku 1997, čili je o 10 let starší. Kdyby v roce 1997 vyráběli Roomstera, tak by měl podvozek z Felicie a jízdní vlastnosti jako Kangoo, ne-li horší. A europaleta se podle mě do Roomstera Praktik vleze. Musím si to ověřit, ale tuším, že je to tak...
Tak jsem hledal a europaleta se tam vleze, jen se špatně nakládá vysokozdvižným vozíkem díky prahu zadních dveří. A užitečné zatížení je až 640 kg, což není málo