Tak ako vie Renault urobit pekne auto, tak presne tak velmi sa im Koleos nepodaril. Design je subjektiva vec, ale koleos je objektivne hnusne auto. A moze sa za globalizaciu skryvat kolko chce.
Design je naopak docela objektivní (dá se velice dobře popsat; tvary, proporce...), subjektivní je pak vkus. No a Koleos se do toho mainstreamového vkusu rozhodně netrefil 8-s
To asi nečeká nikdo, ale jako alternativa, proč ne? Kvalitou šel Renault nahoru, a pokud se chstá na velký SUV i škodovka, pak nevidím důvod, proč se smát Renaultu. ;-)
"Velké" škodovácké SUV - jak bylo už několikrát prezentováno hlavounama- bude mít okolo 4,6 m. To přeci není velké, to je vysloveně střední. A navíc se 7 sedadly, to rozhodně nebude konkurent pro výše popsaný Koleos.
Jinak Renault se nemá za co stydět, opravdu jsou jeho poslední modely (a chystané taky) určitě atraktivní zvenku i zevnitř, spolehlivost údajně taky v rámci očekávání... Nový Espace bere dech, až na ty max. šestnáctistovky pod kapotou :-( .
Myslím, že není třeba konkurovat zrovna velmi povedenému Tuaregovi, jistě se koncepce Koleosu zaměří na ty, co potřebují prostor pro více cestujících, ale nechtějí dávat min. 1,4 mio Kč za takový stroj. Tak trochu očekávám další produkt v duchu Espace: atraktivní styl, ale nic, co by dovolovalo pomýšlet na terénní jízdu nebo tahání těžších přívěsů. Více crossover, než SUV.
Na platformě X-trailu, kde mohou být maximálně nějaké čtyřhrnky naštorc, chceš mít kladivo na ML, Q7 nebo Touarega? V tom případě je moje pravačka kladivo na Klička. >:D >:D
Tady nebude ta informace úplná.... X-Trail současné generace nabízí jen dvě 1,6, testoval jsem a zjistil jsem, že postačují jen pro velmi defenzivní jízdu. Pokud by měl mít big-Koleos 5 metrů na délku a tedy hmotnost cca 1,9 t, asi by byla taková šestnáctistovka s 225/320 Nm nedostatečná. Ale třeba má francouz v rukávě eso: nový grand-Koleos bude požívat titan a bude vážit 1,6 t... :-)
Defenzivní jízdu? No moc ti nevěřím, že jsi s tím vůbec jel... Ale možná jo. Pak bych ale problém ve tvém vnímání motoru viděl ve znaku na kapotě, protože ta jednašestka lehkou nohou stačí na 4/5 aut na silnicích. A zrovna od SUV ve stylu X-trail moc sportovního ducha nečekám. Takže proč ne. On např. Superb má taky přes 4,8m a táhne ho 1,4 TSI 90kW, nebo dokonce 1,6 TDI 77kW, a tam jsem o defenzivní jízdě nikde nečetl. A těch 10, respektive 25 koní bohatě vymaže váhový a výškový deficit. A znova opakuju, od sportování jsou tady jiný SUV, pochybuju, že by Renault zacílil do vod německý prémie.
O motorech bych vůbec ještě ani nespekuloval, protože ještě proteče dost vody, než tenhle Koleos2 přijde, a do tý doby tady bude 1,6 dCi 118 kW, 1,6 TCe 147 kW, o objemnějších motorech nemluvě. Bohužel, ta doba je zlá, a líp už bylo.
Tak asi jsi tím nejel ty !
O auto jsem měl velký zájem.
X-trail má povedený design i optimální rozměryse slolidním zavazadelníkem.
Vadily mi jen 2 věci..tedy po testu nového kaškaje s 1.6 dci jsem si říkal - super auto s dobrým motorem , jen je malinké!
X-trail , ale s tak slabým motorem je vysloveně bída , jeli jsme v něm 4 chlapi kolem 90-100 kg...
Auto se sotva hnulo , na předjíždění bych tedy musel být velkým optimistou či hazardérem! Naložit kufr na dovolenou..uff..díky to ne.
Motor na velké auto nestačí..možná bude o chlup lepší bi-turbo 1.6 u Hondy , ale ideální je objem nad 2 l ..!! :-!
Další na co jsem nebyl již léta zvyklý , je že auto neumí česky!!
To je takový problém tam dát češtinu?
Kdo to má luštit v anglicky či německy? A proč? V 21.století..?
Každý hloupý mobil už má češtinu.
Takže jsem nekoupil a hledám dál. :no:
Velký Renault SUV bez silného motoru bude zcela neprodejný!
Proč se divíš? U Q7, GL, nebo velkého RR (aby bylo jasno, vzal jsem pětimetrová evropská SUV, jejich "status" nechávám stranou) tu také mnoho lidí nebude považovat za dostatečný motor pod 170 kW. Ne že by Q7 se základním třílitrem nejela, ale pořádně si mákne. O plném naložení a tahání nemluvě.
Srovnávat se sedany nemá moc smysl. Ve vyšších rychlostech (rozuměj dálničních) se dost projeví jak vyšší stavba karoserie, tak větší světlá výška. A nezlob se, ale 1,6 TDI je podle mne pro Superb žalostná motorizace.
Jenomže ten Superb může mít i naftový dvoulitr se 125 kW, může mít dokonce i 3,6 litrový benzinový 6válec. To jsou věci, co? X-trail může mít nanejvýš....naftovou 1,6 8-s
Zda sa mi, ze diskusie o vykone vseobecne sa posuvaju do nerealnej roviny. Narazaju tu na seba dva extremne tabory, ale su to diskusie iba teoretikov. Jedni ma presviedcaju ze na dvojtonove SUV staci 96 KW (co uz je tak na zabitie akurat) ;-\ a druhy tvrdia ze potrebuju 350 PS+ na bezpecne predbiehanie. Prvy tabor na silnejsie auto nema a zmieril sa s tym, druhy tabor na tak silne auto tiez nema ale este sa s tym nezmieril. Osobne jazdim teraz cca 1940 Kg / 186KW, na "brzda plyn jazdu" slabe, ale na bezpecne predbiehanie by stacilo asi aj slabsie. Zlata stredna cesta na dostojnu a bezpecnu jazdu s plne nalozenym autom s rodinou.
Hej, debatéři, už jsem svá vyjádření k X-Trailu uveřejnil dříve! Vaše (petrum + Futurista) příspěvky mi podsouvají něco, co jsem opravdu, ale opravdu nikdy nenapsal. Mám za sebou 1.400 tis km a zkušenosti; už nejezdím rychle, ale svižně ano. Není to plyn-brzda, je to jízda, na níž se soustředím a při níž mi překážejí telefonující, debatující, své starosti usilovně řešící jiní "řidiči" a "řidičky". Ty pak musím předjíždět, vyhýbat se jim, a pod. To přece jen vyžaduje jistou dynamiku, abych neohrozil jiné, to snad, milí přispívatelé, uznáte. Takže tvrdím, že se silnější šestnáctistovkou dieselem v X-Trailu jsem zjistil, že bych jej opravdu nepořizoval právě kvůli dynamice; pokud je takový vůz obsazen 4 dospělými a jejich zavazadly, už jsem ztratil jakékoliv iluze o jeho možnostech. A protože jsem s SUV jezdil již v dobách, kdy jste ještě čůrali do nočníčků, nemůžete ani s nejhoršími úmysly mi podsouvat, že bych snad od této kategorie vozů očekával nějaký extra sport. A přesto vám říkám: šestnáctistovka je pro vozy vážící více než 1,5 tuny opravdu málo; a- uznejte ještě: pořizovat SUV jako je X-Trail pro jízdu 1 (jedné) osoby, a tvrdit proto, že šestnáctistovka postačuje, je poněkud úchylný názor...
No jestli jsi SUV jezdil, když já čůral do nočníku, to bych se divil, spíš mi podsouváš něco, o čem nevíš. Mám taky najeto dost, abych už byl vyřáděnej, a nechlubím se s tím. K jízdě píšeš, že potřebuješ předjet. No to jde i s HTP, pokud umíš kvrdlat. :-) A pokud obsadíš jakékoliv auto 4 dospělými a batohama, přijde o dynamiku každé mainstreamové auto. A stejně si furt myslím, že na pohodovou (ne sportovní) jízdu stačí i těch 96kW. :-) Píšeš o motoru 1,6, jenže já myslel, že důležitý jsou kW a Nm... Opravdu to není jen znakem na kapotě? Co bys pak musel zažít s takovou modlou, jako je Yety s 1,6 TDI???
Tak mi z toho vychází, že pro tebe by bylo nejlepší Q7 s W12. >:D Pak ale netuším, proč jsi vůbec zkoušel X-Traila.
Omlouvám se, nadsázku jsem prve nepochopil... Jednoduše řečeno, nejde o SUV. Jde o poměr váha/průběh krouťáku. V posledním roce jsem měl možnost jezdit hlavně SUV okolo 4,6 - 4,7 m, tj. vše okolo 1,7 tuny. X-Trail mezi nimi rozhodně nění na odpis, ale to se vztahuje k: výbavě, kvalitě materiálů, designu, odhlučnění. Malou nevýhodou jsou nepříliš výrazné sedačky, byť s dlouhým sedákem. Ale zpět k motoru: 130k/320 Nm vypadá na papíře dobře, ale v praxi je prostě malý objem znát na dynamice v rychlostech nad 100 km/h. A srovnávám se všemi ostatními, se kterými jsem jezdil: Kuga, RAV-4, XC60, Tiguan (ten je menší a lehčí) a CR-V. CR-V je skvělá, ale automat je strašný. Kuga je fakt "těžká do ruky", ale jinak ok. XC60 jakbysmet, ale po důkladném faceliftu je to o znatelně lepší. Nejlepší mi vychází RAVka, bez chyby. Všechno 2,0 - 2,2 lt, 150-205 k. Možná je pravda, že X-Trailu nechybí u šestnáctistovky koně nebo newtenmetry, ale chybí alternativa v podobě objemově většího motoru. A protože je X-Trail jinak hodně atraktivní, o to víc mě ta situace mrzí. A o to více, že mám popsané zkušenosti, se děsím představy ohlášeného giganta Koleose s motory z X-Trailu, chápeš?
Já jednou zkoušel CX-5 se silnějším dieslem a abych pravdu řekl, byl jsem mírně zklamán. Ne že by auto nejelo, ale od 129 kW 2.2litrového naftového biturba jsem toho čekal rozhodně víc. Je ovšem pravda, že to byl nezajetý kousek.
proč na tu přední masku, volant a zadní dveře nenalepí znak Dacie. Hned by se to prodávalo lépe. Majitel Dacie je ve společnosti za socku, majitel rendlíka za blbečka. Co je horší?