Žeby chorá EU? 90 % majiteľov čo poznám s tým chodí okolo domu a extrém cca 1,5km do školy ... našťastie tu existuje Toyota RAV4 a v 4x4 stojí hybrid toľko čo tento rakovinomet.
Tak toho teda dosť málo poznáš. Že tvoji známi jazdia s dieslovými SUV okolo komína neznamená, že tak jazdí väčšina. Aby si niekto namiesto dospelého silného SUV kúpil nejakú RAV-ku s hybridom, a ešte za tie isté peniaze, tak to je jak nápad školopovinného žiaka, v reále to funguje inak.
Trochu bych to poupravil:
Do terénního auta patří jasně diesel. SUV nejni teréňák.
Pak ještě náklaďáky, traktory, auta co tahají těžké přívěsy a vozí těžké náklady, limuzíny co jsou určené na hltání km po německých dálnicích rychlostmi kolem 200km/h, atd... .
Tam se ta nafta vyplatí. Ostatní auta skousnou benzínovej motor a je to OK. I ekonomicky.
Extrémy typu: najedu 100 000km ročně s naloženým autem jsou taky na naftu.
Vždyť je tu ekonomicky výhodnější pro normální auta použít CNG či LPG místo nafty?
PS: Ale zase chápu lidi, co touží po Passatu a tak aby nás Máňo nesežral, tak bereme naftu, prej to jede za 3litry. Jo a DPF nechám vykuchat.
PS2: Bohužel pak musíme skousnout (ač máme aktivní uhlí ve filtru klimatizace) čpavej naftovej smrad a dým kdekoli na silnici. :-(
To rozhodně.
Ale ono kolik je v ČR nafťáků.
A kolik přímovstřikovej benzíňáků?
Auta:
Osobní auta: 5,368,660 cca 40% v naftě
Lehká užitková: 547,038 cca 80% v naftě
BUS: 20,224 cca 90% v naftě
Nákladní: 183,556 cca 100% v naftě
Motorky: 1,089,384 cca 0% v naftě
T: 172,963 cca 99% v naftě
Celkem: 7,381,825 z toho cca 2 900 000 v naftě oproti 200 000 autům v benzínu s přímým vstřikem?
Registrace za poslední dva roky (každý rok přibude cca 80 000 aut):
Benzín cca 50 %
Nafta: cca 43 %
Naftová auta napáchají na našem zdravím daleko více škod než přímovstřikové benzíny. Bohužel hlavní podíl na rozšíření TSI má EU.
Nejsem zastáncem ani nafty ani TSI. Jsem pro atmo benzín (třeba 2979 cmł či 2773 cmł od BMW)
SUV je auto do přírody , ne?
Vyšší , větší spotřeba , možnost 4*4..jasně se prodává 90% v dieslu.
Nebere v potaz crossovery typu Captur atd.. ;-)
To nejsou SUV.
Je to úplně v pořádku. A z toho se dá odvodit, že buď k omezení dieslů nedojde nebo omezení dieslů bude znamenat omezení SUV. Bude to vypadat takto: než benzinový Touareq tak raději Arteon bez AWD. Spotřeba a dynamika budou zase podobné.
na SUV se zatím neodváží sáhnout, docela se divím že tady není nějaký tribun lidu EU bouřící "pryč s SUV !!!!!!!!!!!"
nicméně, před cca 5 lety byla akce levicových ekocvoků kteří SUV v Paříži prořezávali gumy
na SUV sahat nemusí, zákaz dieselů parazitujících na "dotované" naftě je eliminuje sám. Hrdinů se zážehovými SUV moc nebude (hybridizace nehybridizace)
Německá ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová (SPD) řekla: „SUV by měla být povolena jen pro zemědělce a lovce.“
Berlín, Mnichov, Brémy či Stuttgart. Radnice těchto měst by přivítaly snížení koncentrace oxidů dusíku na území měst a přilehlého okolí i za pomoci zákazu vjezdu naftových aut. Za emise těchto škodlivých plynů jsou nejvíce zodpovědné právě dieselové motory. Nejen v centrech, ale i v okolí německých měst, tedy ve čtvrtích u dálničních obchvatů, bývají limity nejvyšší. Více na: [odkaz]
Auta s vyšší světlou výškou mají s benzínem velkou spotřebu
Renault reaguje na poptávku SUV po svém. Je jasná zvýšená světlá výška a také z tohoto důvodu vyšší spotřeba. Automobilka raději nenabízí benzínové motory, kde se SUV spotřeba projevuje nejrazantěji. Zajímavý v tomto pohledu je vyjádření PSA, že hodlají zcela vyřadit z výroby naftové motory. Co si o tom má zákazník myslet? Do SUV se nastupuje pohodlně a toho materiálu okolo vnímáme také více, ovšem jízda s SUV není zábavná jako je tomu např s hatchabecky, kde nižší posed pocit z jízdy znásobuje. Proti konkurenci VW tedy raději nenabízí benzínové motory, protože tak skvělé a účinné motory Renault prostě nemůže nabídnout. Možná se ještě čeká na jednolitr tříválec, uvidíme. Proti konkurenci však chybí i potřebný asistent do kolon - adaptivní tempomat.
Re: Auta s vyšší světlou výškou mají s benzínem velkou spotř
otazkou ostava preco sa takyto paradny motor neponuka zakaznikom aj v "domacej" eu... ale len niekde v "cudzine" .. mne pride ze motoricky to lepsie a zaujimavejsie uz je dnes vsetko mimo europu... v europe aby clovek uz hladal do vlastneho auta ozaj vhodny motor... paradox ale je to tak
Re: Auta s vyšší světlou výškou mají s benzínem velkou spotř
Autá môžu byť nižšie a vyššie. Môžu mať menšiu alebo väčšiu svetlú výšku. Výška nemôže byť vyššia alebo nižšia, kam si chodil do školy, prosím ťa?
Mimochodom, tú závislosť spotreby na svetlej výške by si mohol popísať detailnejšie.
Chlapci, mne v práci na Firefoxe to neprehráva samo, dokonca ak to chcem spustiť, musím udeliť zvlášť povolenie firefoxu, že môže spustiť prehrávanie cez Adobe Flash Player.
Mne to aj Mozilla Firefox prehráva automaticky. naviac neviem z akého dôvodu mi na stránkach acz nefunguje adBlock, neviem, ako to dosiahli, že ho odstavili.
Hm, no v nastaveniach mozilly by sa to malo dať nastaviť či spúšťať automaticky videá cez Adobe Flash player alebo nie.Ja používam v práci na Firefoxe Ublock a doma mám Edge a AdGuard a fungujú oba. :-)
podla mna je uz vizualne dalej ako kadjar a neposobi uz tak barokovo a vlnky zblnky ako jeho mensi bracek ... naopak vyzaruje uz z neho dostojnost a akasi solidnost a nevtierava elegancia ... o to ale viac zamrzi ze na rozdiel od kadjara nema ziaden benzin... pritom taka 1,6tce so 110 alebo aj so 147kw ( z talismanu ) by koleosu podla mna pasovala priam idealne... tu vidim vyhodu kodiaqa aj outlandera... kde si bezny sukromnik moze zvolit aj benzin v 4x4 ... a v docela slusnej cene
ale inak dizajn chvalim... tento face s klami aj zadne takmer vzajomne prepojene svetla mi tu pasuju uz ovela lepsie ako na nizkom a mensom megane alebo kusok pompeznom talismane ... koleos sa mi kasnou fakt zacina pacit a velka pochvala aj za paradnu svetlu vysku... ta je fak pecka :yes:
PS: ved mozno casom nejaky ten sikovny benzin do koleosu pride... asi nejde vsetko naraz.. ani outlander ho hned nemal .. tak uvidime ;-):yes:
to ano ale tie su akoby o pol triedy este vacsie a tazsie ako koleos .. predsa len sorento nezacina na 96kw 1,6tke a ani na cene 699 tisic .. tam uz kazdy stejne chce dizel ... lenze koleos je nieco ako outlander alebo kodiaq... velkoste aj cenou... a tie benzin v ponuke maju ... koleosu by podla mna pasoval ten 1,6tce z talismanu... a kludne aj ten 110kw slabsi by mu stacil... skoda :-(
PS: inak sorento aj benzin ma ( ved to vies ) ale nie v eu.... v takej amerike ma paradny benzin a prave ten robi sorentu svetovo nejlepsie predaje
Jde o cílové trhy. Evropa a v rámci Evropy Francie - to bude jistě jasná doména nafty a zdá se, že diskuse o zákazu vjezdu do měst pro naftu na tom nic nemění.
Kodiaq u nás benzín docela prodává, respektive je někde nad 20% letos, to není zanedbatelné.
ved len taka tretina sportagov sa predava s 1,6tkou gdi... rovnako ASX ... vitara... tucson.. CX5... S-cross to je samy benzin... a taka RAVka tusim ze dizel uz ani nema... a povedzme kodiaq ma v ponuke dokonca hned niekolko benzinov ... a sam predajca mitsu mi asi pred rokom povedal ze polovicu outlanderov uz predavaju s benzinom 2.0mivec... ze je o neho zvyseny zaujem preto prisiel uz aj v kombinaci s 4x4.... lebo podla mna benziny su opat na vzostupe... predaje to tiez dokazuju ... preto nevidim dovod preco nedat aspon jeden benzin aj do koleosu ;-\
Nějaký důvod asi bude. Co jsem četl, tak se v Korei měla dělat nová motorárna na novou generaci TCe. Třeba ještě není hotovo a v Korei momentálně není benzínový motor, který by se mohl prodávat v EU. Nebo už tam nechtějí dávat starý 1.6 TCe a čekají na nové motory. Koleos má i v Korei jen naftu. Přitom Talisman tam má atmo 2.0 i 1.6 TCe.
tak to je skoda.... chapem... ale na druhej strane to 1,6 tce v talismane zeby bolo az tak neaktualne keby ho dali aj do koleosu.. hm... tazko povedat kde je skutocna pricina
aj tych necelych 100 outlanderov je vo vysledku 20,5 percent z celkoveho cisla .. co vobec nie je marny podiel... ja som toho nazoru ze koleosu bude v eu nejaky ten beznin na konkurenciu proste chybat...
Ale jo, to je slušný výsledek a Koleos by jistě benzín mít měl. Jen říkám, že vzhledem k třídě a zemi původu (velké SUV z Francie) bych byl překvapený, kdyby ten benzín byl přes 10% evropských prodejů.
nahodou ak by mal nejaky sikovne posadeny benzin tak preco nie.... 1 z 10 by benzin byt mohol... aj 2.... co by pri nejakom cisle okolo povedzme 30 tisic rocne uz nebolo marne cislo .... tie benzinove kusky vo vysledku koleosu chybat proste budu.. tu kodiaq bude mat uz predajom jasne na vrch to sa vsadim uz vopred ... ale snad casom nejake to tce uz dostane ... lebo fakt ho podla mna aj bude potrebovat ... :yes:
Benzín na vzestupu....hm...no hele, nerad ti kazím radost, ale u některých aut (Sportage, Tucson, Outlander) bych se klidně vsadil, že ten "vzestup benzínu" má na svědomí především výrazně nižší cena oproti naftě. Např. u toho Outlanderu si ten vóhromnej macho teréňák (co na tom že bez AWD) můžeš s benzínem dovolit už cca za 600t, zatímco nafta (už s AWD) stojí minimálně o 150t víc. A u korejců je to podobný. 1.6 GDI je zkrátka znouzectnost a cena od.
Jasně, 1.6 T v Tucsonu je, původně pouze s dvojspojkou a ve vyšší výbavě za delší peníze a podle drtivé většiny testů to dost žralo. Momentálně ho nabízej i s 4x2 a za hodně slušnou cenu. A to už je výrazně zajímavější entry model než 1.6 GDI.
Stejně jsem ale přesvědčen o tom, že často jsou ta relativně dobrá prodejní čísla benzínů u SUV dána daleko spíš čistě racionální úvahou (najezdíme 15.000, zima je tu dva dny v roce, kašlem na 4x4, jsme klidní a vyrovnaní, atmosféra stačí atd.) než nějakým vrozeným nadšením pro "charakterní" benzín.
1.6T Czech Edition za 569.900... to je super, proti základní 1.6GDI Tucson (tj. nižší výbavě) za 539.900 není o čem, vlastně je tam lepší motor zdarma.
Navigace, tempomat, 17", zadní senzory, autoklima, 5 let záruka, 130kW benzín, hezké auto... za ty peníze paráda (jo, vím, že naživo to nadšení z mnohých vyprchalo, já zatím nemůžu soudit).
Peníze jsou základ, určitě... ono co si budeme povídat, nadšení pro charakterní benzín můžeme hledat u kupců 2.0G v Mazdě 3, ale ne u 1.6 atmosféry v SUV, tam je to jasně ekonomická volba. Ale to není nic špatného, auto stojí fůru peněz a dát za něco tři měsíční platy navíc si člověk rozmyslí.
Taky jsem dalek toho tento přístup kritizovat. ;-)
Snad jen, že až příliš často někde čtu takové to ušlechtilé zdůvodňování, benzín v žilách apod., přičemž pravda zřejmě bývá daleko prozaičtější.
Koleos taky mimo EU benzín má. Ale to má mimo EU každý. :-) Uvidíme, zda nějaký nový benzín přijde. Koleos bude v EU přece jen okrajovka a jeho korejská výroba asi není předpokladem pro velké množství variant.
tak snad mas pravdu ... tou okrajovkou pre europu je aj forester aj outlander a vlastne aj take CR-V s RAVkou tu toho nejak extra moc v eu nepredavaju na rozdiel od usa.... napriek tomu tieto vozy u nas benziny vzdy maju ... ale tak hadam casom sa dockame ...
koleos je inak pekny.. posobi majestatne a velmi solidne....vazne toto auto je kasnou je fakt podarene .. voci kadjaru citit uz foto neskutocny rozdiel :yes:
Jj, supermoderný atmosférický štvorvalec 2,5 l. ;-)
A že Koleos bude v EU okrajovka, to je taká alibistická obhajoba očakávaných slabých predajov. V dobe vrcholiaceho boomu SUV v Európe, keď SUV chcú skoro všetci a každá automobilka horúčkovito vyvíja SUV všemožných tried sa predajný neúspech Koleosu bude dať pričítať iba samotnému Renaultu, a nie EU trhu.
Inak ako skalný fanúšik Renaultu by si mohol Koleosu viac veriť, pre mňa osobne má Koleos väčší zmysel, ako pseudo-SUV Captur a ten sa predáva parádne (jeden máme dokonca v rodine). Takže plnohodnotné veľké SUV so 4x4 a konečne s dvojlitrovým dízlom by mohlo spraviť nejaké predajné čísla.
Odpoveď je jednoduchá: dizajn. Môžeme mať proti Renaultu objektívne rôzne výhrady, ale najnovší dizajn je vydarený a ľuďom sa páči. Nissan nevyzerá tak dobre.
Jasně X-Trail.. :yes:
Renault vypadá dobře , design i motor konečně fajn.
Jenže vlezeš dovnitř a digitalní hrůza.. 8-s
Budíky bez ručiček jen číslo na displayi..a ten tablet...fuuuj ! :no:
Tohle do SUV fakt nepatří..do TESLY ano , tady mají být velká tlačítka a velké budíky!
Nissan to zvládl lépe.
Je to brácha Nissanu X-Trail , což je výtečné SUV , za slušné peníze.
A umí jet i do nějakého terénu..
Se staronovým 2.0 dci dieslem má NISSAN i Renault větší šanci na úspěch.
Nebude to len špecifikum pre CZ + SK trh? Teda len diesel a žiadny benzín? Alebo im to po prieskumoch tak vyšlo, že veľa zákazníkov o benzín v takomto veľkom aute veľmi nestojí. Alebo sa čaká na tú novú 1,8 TCe. >:D
tu psal pod karoqem o špičkové paletě motorizací, tak jsem to schytal. No, tady máte auto od mainstreamového výrobce, přímé konkurence škodovky (nemluvě o slavnějším jméně a historii), navíc jde o model o třídu výše než karoq, a ta nabídka pohonů, nejen motorizací, ale i kombinací s převodovkami, je proti škodovce naprosto tristní.
Škodovka jen kus jiného plechu na VW s výrobou v EU. A VW je v EU nejprodávanější značka. Je proto zcela logické, že si může dovolit nejvíce motorů a převodovek. Ty buď raději rád, že v EU není jen jeden mainstreamový výrobce lepící na své výtvory různé znáčky.
Jako úkrok stranou dobrý, na podstatě to nic nemění, nabídka pohonů koleose je výrazně horší než nabídka pohonu karoqu, auta o třídu níže.
"Škodovka jen kus jiného plechu na VW..."
Docela legrační argument zrovna u koleosu, škodovka je aspoň kus jiného plechu, některým stačí jen přelepit logo, viz. samsung QM6, nemluvě o tom, že jde o překarosovaný xtrail. >:D
Je zajímavé, jak tu teď z renaultu účelově děláš malou značku, pod články o prodejích naopak rád zdůrazňuješ posun renaultu vzhůru, jeho dotírání v prodejích na vw. Takže, argumentace jak se to hodí. Nepřekvapující... :-)
Zase úkrok? >:D
Koleos není model nějaké lokální automobilky, ale globální aliance Renault-Nissan, jejich auta sdílí platformy, hnací řetězce napříč značkami, plus spolupráce s MB, jinými slovy jsou na tom v tomto směru hodně podobně jako vw, tvůj argument o vw-škoda je tedy mimo.
Já si naopak myslím, že ty to všecho víš a chápeš velmi dobře, prostě jen držíš svůj argumentační standard, učelovost, příp. demagogie.
Demagogie je to spíš od tebe. Ty tady stavíš "malou" Škodovku proti Renaultu a přitom taky moc dobře víš, jak to ve skutečnosti je. Taky moc dobře víš, že u Renault-Nissan nedošla unifikace zdaleka tak daleko jako u VW. Kdyby byl Koleos primárně určen pro EU trh, tak byla nabídka motorů špatná.
Proč jako jediní? Rebranding má spoustu podob, ať už to jsou Lancie Voyager nebo MB Citan nebo Seat Exeo... jsou různé variace a Renault Duster mi nepřijde nejhorší z toho všecho.
Renault Duster a Dacia Duster je něco jiného. Na žádném trhu se neprodávají současně. Jako Renault se prodává tam, kde se Dacia neprodává. Třeba v Evropě není v rámci aliance ani jeden společný model. Naproti tomu třeba Seat má z celého svého portfolia jen dva své modely. A i ty jsou postavené na koncernové technice.
Demagogie? Ano, přesně to co děláš, říkáš mi, "ty tady stavíš "malou" Škodovku proti Renaultu..." jenže, cokoliv jsem napsal o "velikosti" byla jen reakce na tvůj první koment, kde´s právě tímto způsobem argumentoval. Takže otočit to a hanět za použití tohoto hloupého způsobu argumentace mě, je příkladem čiré demagogie.
Já jsem napsal, že koleos je model přímého konkurenta škodovky, mainstreamového výrobce, a jako takový, navíc o třídu výše, neobstojí svou nabídkou pohonů ve srovnání s karoqem. Punktum. :-!
chyba tu aspon jeden benzin podla mna... a vobec by nezaskodilo keby malo aj dva suhlas ... predsa len je to domaci europsky vyrobca tak ocakavam inu ponuku benzinov ako u outlandera ci forestera ... lenze este aj ten exoticky outlander ti vlastne ponukne po benzinovej stranke ovela viac ( hoci ma len jeden benzin ) ako koleos ... ktory pre zmenu nema ziadny benzin ...ja toto snad nikdy nepochopim u renaultu ... rovnako s daciou preco tam nedaju tu 1,2tce do sandera/stepway ... kto ma nejaku serioznu teoriu a vysvetlenie na tieto ich ( pre mna nepochopitelne ) "tahy" a vie mi to bez urazok objasnit a vysvetlit ... tomu vopred dik :yes:
Tak ja som bol jeden z tých, čo ponuku Karoqu v benzíne kritizovali. Samozrejme Renault s 0, slovom: nula benzínmi v ponuke, to je úplne iný level extrému.
Vnímam to jednoducho ako priznanie tristnej skutočnosti, že žiadny vhodný benzín, ktorý by do väčšieho SUV dali, jednoducho nemajú. Jedine 1,6TCe 147 kW, ale to, čo je vhodné pre malý hotheč, nie je vhodné pre veľké SUV.
Prečo mám pocit, že keby Škoda nemala dostatok vhodných motorov, tak by po kapotu SUV praštila aj ten najslabší litrový trojvalec, len aby bola "široká" ponuka... V takom prípade mi príde o niečo férovejšie ten nedostatočný motor tam proste nedať.
Že to hovoríš zrovna pri Renaulte, ktorý do SUV Kadjar dáva benzínovú jedna-dvojku ako vrcholný benzín...
Btw. Koleos sa mimo EU predáva aj s benzínom, ale ide o predpotopnú atmosféru 2,5 R4, tak chápem, že s tým sa ani do EU nepokúšali prísť.
Pozerám, že na francúskom i nemeckom webe Renaultu už je, k nám (SR, ČR) sa akosi zatiaľ nedostal.
Každopádne ak už majú takýto motor, nerozumiem, prečo ho nedali do Koleosu.
Možná mě někdo opravte, pořád jsou 2 verze motorů - 1.6 TCE (Renault, např. Megane GT, Espace, Talisman - vyráběný v EU) a 1.6 DIG-T (Nissan, např. QQ, Juke, Pulsar, X-Trail).
Ta 1.6 v Kadjaru je převzatá z Nissanu Qashqai, který má stejný základ s Kadjarem. Koleos je vyvíjen v Korei - Samsungu.
Koleos má v Asii 2.5 atmo benzín, duchem tedy spíš následuje předchůdce, tzn. global Renaultu je to spíš jen přizpůsobené jak to jde, jinak jde o produkt na jiné trhy.
Koleos se asi vyrábí pouze v Korei. A proto bude 1.6 TCE pro EU nerentabilní vůbec řešit. Na rozdíl od Talismanu, který je taky původem Samsung, ale vyrábí se ve Francii a na 1.6 TCE tak stačí jediná motorárna. Ale to je jen můj názor.
Nepísal skôr o spodku ponuky? Vrchol má Renault zväčša nižšie ako konkurencia, otázka je, koľko by tých ešte silnejších motorizácií predali. Že chýbajú výkonnejšie motory, na to frflú všetci, ale koľko je z nich potenciálnych zákazníkov ochotných za väčšie stádo koní priplatiť?
Už se budu opakovat... ale jak kde. 1.6TCe v Cliu je raketa. Stejná 1.6TCe v Meganu GT je pořád super, navíc s vědomím příchodu RS někdy časem. Opět stejná 1.6TCe v Talismanu dostupná pouze jako Initiale Paris už je slabota. A 1.2TCe jako top motorizace pro GrandScenic... no nic, nechme toho, prostě to do jednoho pytle hodit nejde.
Renault na tom pracuje, ne že ne - je tu dlouho očekávaný 2.0dCi, který si třeba časem najde cestu do Talismanu a Espacu, je tu očekávaná 1.6TCe v Kadjaru, 1.2TCe s manuálem v Cliu... jen to chvíli trvá.
S těma motorama je to podle mě složitější, viz můj comment výše (22:58). Bůhví co plánují, ale vzhledem k plánům na regulaci nafty snad na lepších benzínech pracují.
Kde si si všimol, že by som niečo také rozporoval? :-O
Pre Koleos proste Renault vhodný benzínový motor nemá, tak radšej žiadny pre tento model zatiaľ neponúka. Niektorí iní by do takého auta dali hoci slabší alebo nie celkom vhodný benzín, len aby figuroval v ponuke. Škodu som spomenul práve preto, že niekedy zvykne do áut montovať aj dosť neadekvátne motory, len aby bolo portfólio široké. A túto informáciu mám z prvej ruky, od človeka čo robí u importéra, takže tomu vcelku verím.
Myslím, že podobné hledání ušlechtilých motivací je všeobecně nesmysl. 1.6TCe by byla důstojná motorizace, ne špičková, ale určitě by to jelo líp než ta základní nafta. Že tam není může mít tři důvody - problémy s výrobou nebo výrobní kapacitou, očekávané mizivé prodeje nebo časové hledisko (tj. tohle je počáteční nabídka a další přijdou později).
Schválně zkus napsat, který motor je podle tebe neadekvátní, ať vím o čem se bavíme...
1.6 TCE podle mě chybí, protože Koleos se dělá pouze v Koreji a 1.6 TCE se montuje do modelů vyráběných v EU (Francie/Španělsko). Z toho usuzuji, že 1.6 TCE nebude z logistických důvodů. Pro Asijské trhy, jak už tu padlo, má atmo 2.5.
1.6 TCe se montuje i v Koreji do Talismana. Koleos je na stejné platformě a není problém tam stejný motor dát taky. Už jsem psal, že se v Busamu rozšiřuje motorárna a budou se tam dělat i nové TCe (asi i 1.8 TCe). Otázkou tedy je jen to, kdy se v Koleosu pro EU nějaký benzín objeví.
V ČR je základ 1.4TSI 110kW 250Nm. To je hodně solidní základ, klidně použitelný, dynamikou skoro na úrovni dvoulitrové nafty, což je třídní standard.
Na některých trzích je to 1.4TSI 92kW 200Nm. To je pak prostě základ. Lepší než Avensis s 1.6, asi lepší než Mondeo s litrem... ale jinak prostě model "již od".
A teď mluvíš o jaké Škodovce? Karoq stejně jako Ateca ten litr má... ne sice ten nejslabší, ale i to může přijít. Jestli bude na druhou stranu i něco silnějšího (třeba 2.0TSI 140kW) je zatím taky otevřené...
To bych takhle neřekl. SUV se kupují z různých důvodů, pro důchodce nebo maminu do města nevidím v Atece s litrem žádný problém, to auto má 1200kg a stovku za 11s...
Renolt Koleso - chvalim, ze konecne vyrobcovia pochopil, ze svetlu vysku nenahradis.
Nechvalim, ze je to opat raz auto bez motora, zato vdaka kachliam tam nebude zima.
Predpokladam, ze CVT/motor je to iste ako v Nissane.
"jedineční technologie pohonu všech kol a světlá výška 213 mm. Uvnitř pak najdeme sedadla poskytující nejlepší komfort v daném segmentu nebo mimořádnou prostornost. Tak to alespoň uvádí české zastoupení Renaultu v tiskové zprávě. " spravna poznamka, lebo to (vlastne cely clanok) je cisty marketingovy text a nemeratelne kriteria.
motor ma slusny .. ved ten 2 liter dizel je tak akurat ;-) .... len skoda chybajuceho benzinu zvlast ked zvazime ze eu to nie je len domaca francie kde dizle su akosi az moc oblubene... u nas zakaznik by urcite takyto koleos aj v benzine... tak snad casom sa dockame... inak ta svetlost je paradna... sanka dole... uplne ma to ohromilo... takto si predstavujem SUV :yes:
To ze nenabízí benzin, chybí asi pouze místním diskuterum. Ale to ze nenabizi dynamiku odpovídající roku 2017 je na pováženou. Z nuly na sto v nejlepším případe za deset? Dobrej fór. Vezmu li v úvahu normální fungování suv resp vyhnanejch dieselu, znamená to jediný. V reakci na plyn letargicky auto jako prase, pardon lenochod.
Tá tabuľka zrejme nie je správna. Na prvý pohľad sa javí, že zlé sú buď údaje o výkone toho dvojlitra, alebo údaje o dynamike. Predsa ten istý motor s CVT nemôže zrýchľovať o 1,1s lepšie, ako s manuálom. Naopak tá cca. sekunda je obvykle doba, o ktorú je variátor pomalší, ako manuál. Teda buď údaj pre manuál platí pre slabšiu (tipujem 110 kW) verziu dvojlitra (čo by potom sedelo s tvrdením v článku, že sú dve verzie dvojlitra), alebo sú údaje o zrýchlení prehodené. Skrátka šlendriánstvo. :no:
Mam to na 100 este za viac a tento papierovy udaj je mi uplne u zadele. Tie auta maju ine prednosti, kto sa chce nahanat medzi krizovatkami, kupi si ine auto.
Ad: "Vůz je v nabídce se vznětovou šestnáctistovkou dCi a dvěma verzemi dvoulitru dCi, z nichž ta silnější je standardně párována s převodovkou CVT"
Kde sú dve verzie dvojlitra? Ja v tabuľke vidím len 2,0dCi 128 kW, raz s manuálom, raz s CVT. Tak buď je chyba v texte, alebo v tabuľke (nech je to ale akokoľvek, je to v poslednej dobe pre ACZ typické, spraviť v niekoľkoriadkovom texte chyby tohto druhu).
aneb že výrobce si uvědomil, že zastaralé a neekologické zážehové motory definitivně patří na smetiště dějin. A že si tahle kreatura snad uchovala alespoň některé korejské technologické kořeny. Vše ostatní je špatně. ;-\
... ty kly pod předními světlomety. Proč tenhle celkem povedený nový design Renaultu u každého modelu zazdí těmi hnusnými LED kly? Ani u jednoho modelu Megane, Talisman a ani u Koleosu to nevypadá dobře :no:
Konečně to dostalo 2l diesel, ale pro změnu zas jen v jedné výkonové verzi. Kde je něco kolem 200k? Stačí jen motor poladit a pak ho dát ještě do Talismanu ;-)
Španělsko má v nabídce dva benzíny a dvě nafty. Jen Česko musí být v něčem speciální.
A pak je tu také to speciální: nejsilnější motor=automatická převodovka.
Na nový Koleos už nějakou dobu čekám a moc se mi líbí. Cena za Initiale Paris mi přijde velmi dobrá. Je tu však jedno velké ALE. A to jsou motory. Marně čekám na oznámení alespoň 1.6 TCE 205, ale co už vím z jiných zdrojů, tak je téměř 100%, že se nedočkám. Já osobně (pro rýpaly v tomto případě nejsem bychař) prostě naftu nechci. Aktuálně benzínové SUV mám a nevidím důvod volit naftu.
Nejsilnější motorizace nafta 127 kw, která v tomto velkém voze nabídně sotva průměrnou dynamiku, je bída. V kontextu vrcholné verze Initiale Paris rozhodně. Kdyby tam bylo něco extra co by jelo, tak bych nad tím možná uvažoval, ale tohle prostě nejde...
Bohužel, tohle jsou přesně důvody, proč jsou ceny Tiguanu, Kodiaqa atd. nepříjemné, ale nemůžeme proti ním říct půl slova. Jelikož 2.0 TSI, 2.0 BITDI a podobné motorizace jsou přesně to proč si to mohou dovolit.
btw alespoň pro Kadjar údajně přijde do ČR nabídka 1.6 TCE (spíš Nissan DIG-T) známá z větších trhů
Paráda! To se tam ale musel objevit až dnes, o víkendu jsem brouzdal ceníky a slintal jsem v tomto ohledu nad polským >:D
Ještě jsem teď procházel ceník Koleosu. Stejně jako v případě Kadjaru mi tam chybí adaptivní tempomat, který třeba umí i Megane :-( Jedno z poznávacích znamení, že vývoj se odehrával odděleně od nám více známých evropských modelů :-(
Jasné, já jsem spíš myslel při srovnání výbavy třeba s Renaultem či Nissanem :-)
Já v tomto VW nijak zvlášť nekritizuju, je to prostě něco za něco. Je to jen můj takový povzdech :-) Třeba Hyundai je taky drahý a tam z mého pohledu obhajoba ceny kulhá na obě nohy.
Jednak ma Renaulty nezaujimaju, takze az na vynimky netusim co je aka generacia a isiel som za nim asi 20 sekund. Zozadu to bolo nieco skarede. Tato nova generacia to isto nebola.
ale zozadu je ozaj divne... ;-\ ... videl som ho nazivo v cervenej par dni dozadu a jak krasny ma ignis kukuc spredu ( ako nejaky medvedik panda ) tak ten zadok je doslova des... ako v dobrom.. ale proste des... vecna skoda... :-(
zadok je disproporcny ... uzky... useknuty... zadne svetla zozadu su na pohlad az neprimerane velke v porovnani s uzkou kabinou ( pritom uplne stacilo keby boli len jednodielne a nezasahovali do veka kufra... vyzeralo by to daleko lepsie aj opticky by to zadku pomohlo ho akoby rozsirit ) ... mozno to zachrani vhodna farba... ale inak ten zadok mi prisiel akoby ani nepasoval k zbytku vozu... voci prednej casti je to sok... zvlast nazivo... sklamanie.. to taky stepway je lepsia stylovka ked uz na to pride ... akurat ze nema moznost 4x4
chcelo by to foto priamo kolmo zozadu ... ja som bol kusok sklamany.. svetla mi prisli velke... kabina zozadu zaroven az moc uzka... zadny previs v podstate ani nie je previsom ale uz rovno naraznikom ... nejakych 5cm dlzky naviac "na zadku" by aute prospelo... skoda... ja chapem ze ma byt malicke... ma byt zlate.... mile.... ale ten zadok je divny... obzvlast je to velky kontrast s vysoko posadenym sirokym predkom kde su svetla v rohoch ... lebo predok ozaj budi pocit SUV... ale pri pohlade zozadu mas pocit ze vidis nastupcu matiza... neviem... neladi mi to... asi je to o zvyku ... uspech ignis urcite neminie ... len si musim na neho zvynut ;-)
Zas tá minulá generácia tak tragická nebola, zvlášť posledné dva facelifty nie, poznáme kopu áut s výrazne horším dizajnom. Zase mal prvý Koleos prednosti, na ktoré sa neprávom zabúda, a ktoré má máloktoré dnešné SUV zmáknuté, ak vôbec nejaké.
predosly koleos mal paradoxne pre mna daleko krajsi interier ako tento novy... ktory podla mna uz tiez kazdemu nesadne... ale tak ja som docela konzerva ok.... fakt ten predosly interier koleosa nemal jedinu chybu ... uz som ho neraz chvalil.. za mna skoda ze teda v kabine nesli cestou evolucie ... mozno pompeznemu talismanu tablet na vysku sekne alebo rodinnemu espace.. ale SUVecko mohlo mat kludne kabinu v style svojho predchodcu a kusok uz inu genetiku :-( ... ved ani kodiaq nema tu istu kabinu co octavia alebo superbecko tak neviem preco renault to musi mat zrazu vsade uz vsetko rovnake a okopcene... auto je exterierom inak krasne... a tento novy dizajnovy jazyk s klami vpredu a takmer vzajomne prepojenymi svetlami vzadu mi prave na koleose sedi asi najviac ... ked zvazim aj majestatnost a svetlu vysku a celkove vyzarovanie koleosu .. tak tu je to za 1* ....
Zasa len diesel. Otras. Mame v rodine 5 Renaultov, ale minuly rok uz otec kupil Forda, lebo Renault nedava konkurencne benzinove motory. Ja som kvoli tomu nekupil Kadjar, lebo nema v 4x4 benzinovy motor a cakal som na Koleos... Holt a zasa len spinavy neefektivny diesel. Tak Renault stratil dalsieho zakaznika. Vidim to na CX-5 vs Kodiaq. Vsetko LEN BENZIN! :yes:
Nová nebo stará CX-5? Mně se ta nová moc nelíbí, ale na starou jsem zase žádné extra akce neviděl, tak by mi asi bylo líto koupit výběhový model za plnou cenu...