Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely

Jan Mička
Diskuze (152)
Nové generaci SUV automobilky Renault pohon všech kol nechybí, základní cena 699.900 Kč se však vztahuje k předokolce o výkonu 96 kW.

U vozidel SUV prodávaných na evropském trhu bývá zvykem nabízet vedle vznětových motorů také benzinové, Renault však šel s novou generací modelu Koleos pouze jednou cestou. Vůz je v nabídce se vznětovou šestnáctistovkou dCi a dvěma verzemi dvoulitru dCi, z nichž ta silnější je standardně párována s převodovkou CVT a pohonem všech kol. Benzinové motory byste hledali marně…

Základní linie Zen je vyhrazena pouze motoru 1.6 dCi o výkonu 96 kW a točivém momentu 320 N.m. Za 699.900 Kč dostanete litá 17palcová kola, sedadla čalouněná látkou a koženkou, diodové denní svícení, zadní parkovací senzory, infotainment R-Link 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem a navigací, nebo hudebním systém Arkamys. O palec větší kola jsou za 13.000 Kč, za dojezdovou rezervu dáte tři tisíce, vyhřívaná přední sedadla, volant, čelní sklo a samozatmavovací vnitřní zpětné zrcátko jsou obsaženy v paketu Winter Zen za 15.000 Kč.

Prostřední výbava Intens je s uvedenou šestnáctistovkou o 50.000 Kč dražší než základ (stojí 749.900 Kč), o 100.000 Kč dráž pak vychází dvoulitrová čtyřkolka se 128 kilowatty a manuální převodovkou. K výše uvedeným prvkům dostanete například diodové světlomety, parkovací kameru, zadní sedadla a symetricky děleným opěradlem a funkcí Easy Break nebo infotainment s navigací a 8,7palcovým displejem. Připlatit si můžete za 19palcová litá kola (10.000 Kč), prosklenou střechu (30.000 Kč) nebo infotainment Bose (25.000 Kč).

Vrcholem nabídky je již v podstatě tradiční linie Initiale Paris. Je vyhrazena pouze dvoulitrovému turbodieselu se 128 kilowatty, převodovkou CVT a pohonem všech kol, přičemž základní cena činí 979.900 Kč (o 80.000 Kč více než Intens se stejným pohonem). V základu najdete litá 19palcová kola, čalounění kůží Nappa, bezdotykové ovládání víka kufru, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla nebo audio Bose s dvanácti reproduktory. Vrcholné linii je vyhrazen exkluzivní černý lak Améthyste, za ten si však musíte připlatit 25.000 Kč.

Mezi hlavní vlastnosti Renaultu Koleos patří svalnatý a robustní design, jedineční technologie pohonu všech kol a světlá výška 213 mm. Uvnitř pak najdeme sedadla poskytující nejlepší komfort v daném segmentu nebo mimořádnou prostornost. Tak to alespoň uvádí české zastoupení Renaultu v tiskové zprávě. První voze se k zákazníkům dostanou v září tohoto roku.

Renault Koleos - technická data a ceny na českém trhu
MotordCi 130 4x2dCi 175 4x4dCi 175 4x4 X-Tronic
Zdvihový objem [cm3]160019951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/4000128/3750128/3750
Točivý moment [N.m/min]320/200380/200380/2000
Převodovka6M6MCVT
Max. rychlost [km/h]185202201
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,410,79,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,65,35,8
Cena Zen [Kč]699.900--
Cena Intens [Kč]749.900849.900899.900
Cena Initiale Paris [Kč]--979.900

Jan Mička
Diskuze (152)
Avatar - Emel
3. 5. 2017 20:42
Re: Když jsem
Na to jsou dvě odpovědi.

V ČR je základ 1.4TSI 110kW 250Nm. To je hodně solidní základ, klidně použitelný, dynamikou skoro na úrovni dvoulitrové nafty, což je třídní standard.

Na některých trzích je to 1.4TSI 92kW 200Nm. To je pak prostě základ. Lepší než Avensis s 1.6, asi lepší než Mondeo s litrem... ale jinak prostě model "již od".
3. 5. 2017 15:56
Re: Když jsem
Kodiaq 1.4 TSI napríklad? Superb 1.4 TSI? Fabia 1.0-44 kW MPI?
Avatar - iudex
3. 5. 2017 14:56
Re: auto krasne
Jj, najmä ak potom tí istí, čo obhajujú charakterný benzín v SUV, kritizujú turbobenzín v hotheči, pretože to je nuda bez výkonovej špičky. ;-)
3. 5. 2017 12:50
Re: Když jsem
Aha, tak dobrý :yes:
Avatar - Emel
3. 5. 2017 11:58
Re: Motor????
Nová nebo stará CX-5? Mně se ta nová moc nelíbí, ale na starou jsem zase žádné extra akce neviděl, tak by mi asi bylo líto koupit výběhový model za plnou cenu...