"Renault zveřejnil první obrázky očekávaného faceliftu celé modelové řady Mégane."
a ja som bol v tom ze ono kazdy uz ocakaval novu generaciu megana a nie facelift faceliftovaneho faceliftu ;-) ... zase som o nieco mudrejsi :yes: kazdy novy den je plny prekvapeni :yes:
topper, Renault v celej svojej historii nenahradil ziadny svoj model novou generaciou po 5 rokoch vyroby tej puovodnej...tak preco by to mal robit prave teraz? ;-)
jenom je škoda, že TCe je možno koupit až v téměř nejvyšším stupni výbavy. Páč jinak by to byla pro Rapid velká konkurence.
Ovšem v téhle třídě kombík přeplňovaným motorem v základu za 450k je trochu moc
jj postupne zvyšuje ceny. Tu je príklad (v marci 2013 bola akcia za rovnakú cena vyššia výbava, teraz je zľava akcia 2.000 EUR). A navýšenie je od 200 po 600 EUR ...
(bez tej aktuálnej 2.000 zľavy bolo navýšenie ceny ešte výraznejšie).
1,2 TCe je dispozici od druhé nejnižší vybavy (z celkem 4) "Advantage". Stojí 345tis (kombík).
Problém vidím jinde - příplatek 50 tis. oproti základní 1,6 je dost velký (1,6 81 kW mi přijde jaksi navíc a nedává mi smysl). Otázkou je, jak by s cenou zamávalo případné smlouvání, v rámci 1,2 TCe je asi prostoru na snížení ceny více.
Paradoxně se mi zdá, že nejvýhodnější koupě Meganu v kombíku je verze 1,2 74 kW Advantage a zdaleka nejvýhodnější pak verze GT. 220 koní (ale z motoru lze vymáčknout i mnohem víc), motor, části šasi a podvozku z RS a dálniční spotřeba na úrovni základní atmo 1,6. Za půl mega. Wow.
To si tvrdiť netrúfam, pravda však je, že ak osviežia dizajn najnovším dizajnom Renaultu a kompletne prekopú ponuku motorov na najnovšiu generáciu benzínov i dízlov, ešte s tým vcelku dlho vydržia konkurovať a možno by ani nová generácia nepriniesla výraznú zmenu.
Takže si vpodstatě řekl to samé a shodneme se. Tou technikou jsem myslel především motory a tou legislativou jsem měl na mysli hlavně výsledky v crash testech - nevím, zda by dnes dostal téže hodnocení, jako před lety.
Slava! Konecne umravnili ten podivny ksicht s natiahnutou kapotou, obrovskou papulou v narazniku a podivnymi svetlami. Teraz ten predok konecne vyzera dobre...
Nové Clio se mi líbí moc. Nový Captur taky, a nebýt šizených bočních bagů, je jedním z horkých kandidátů na můj příští kočár (takto jednoznačně říkám že je to pro mě nekoupitelné auto - škoda).
Ale tento facelift (a nechápu to topperovo překvapení - vždyť Fluence si tím již prošel) se mi nelíbí - je to roubování nového předku, zadímco design zbytku auta zůstává. Mě to prostě nezapadá v jeden celek. Kočkopes. Za mě ne :no:
Nástup dvojky Clio-Captur byl výborný. Ta auta jsou super. Bohužel -
a.) rozjetý vlak tímto faceliftem hodně zpomalil, ještě před půl rokem jsme všichni čekali že přijde nová generace Meganu
b.) to "šizení" alá bagy u Capturu je pro mě v rámci automobilky, jež si posledních 15 let zakládála na bezpečnosti jako takové doprovolné harakiri. Otevřeně říkám že se bojím s čím přijdou příště
c.) 0,9 TCe "utáhne" v klidu Clio. Megana v kombíku, plně naloženého, si představit neumím. Ale když to prý už umí kluci od Fordu, tak se třeba pletu. Ale upřímně - vy by jste si do svého auta, jehož délka překračuje 4,5 metru, pořídili litrový tříhrnek?
Ps.: Líbí se mi, že se zase neshodneme s GTI. Sakra - on chválí Renault a já ho haním. Těď ještě jezdci Apokalypsy a máme konec světa :-)
samozrejme ze by to uz chcelo komplet novu generaciu... toto je len take platanie .... taka zaplata v aktualnom dizajnovom style po vzore clia a capturu ... ale auto vyzera skutocne pekne ... facelift sa vydaril... len ono uz clovek akosi cakal viac ako len facelift faceliftovaneho faceliftu... cakal som uz novu generaciu ktora by sla poriadne dopredu... toto bude zvnutra interierovo zase moralne stary 5-6 rocny megane.... nic ine... aj ked to cele obtiahnu kozou... technicky aj podvozkovo aj interierovo ide o stale o ten isty stary megane ... skoda..... renaultu by podla mna uz viac pomohla nova generacia a hlavne teraz ked prichadza nova 308micka ktora tento fecaliftovany megane uplne zadupe do zeme
Ano, novou generaci ve stylu menšího brášky by to chtělo. Interiér se mi zastaralý nezdá, je pojatý velmi nadčasově a komu vyhovuje francouzská interiérová škola, bude maximálně spokojený. Podvozek, hlavně v kombi s delším rozvorem, je stále velmi dobrý. Technicky se podvozky moc rychle dopředu neposouvají, je to "jen" o ladění. Podvozek Meganu je, dle mého, stále konkurenceschopný.
Auta už jsou v současnosti na maximu mechanických možností, s novými generacemi se už žádné divy dít nebudou. Trochu se to víc odhluční a hodně nakecá, že je vše nové.
S novou generací je především šance, že se výrazněji změní interiér. A třeba ten nepochopitelný masiv plastu v místech, kde by měly být nohy spolujezdce, v Meganu zasluhují řešení.
Většinou tvoje prognózy moc nevycházejí. Aby jsi pak nebyl překvapený, že nová 308 nebude stařičkému Méganu stačit. Nový model neznamená automatickou záruku úspěchu. :-)
Musím se přiznat, že se mi velice zamlouvají motory
- 1,2 TCe 96 kW
- 1,6 TCe 132 kW
- 1,6 dCi 118 kW - na tento motor jsem obzvlášť zvědavý, protože již nynější 1,6 dCi je vynikající.
Facelift je dle mého zdařilý, ovšem je tady jedno ALE - právě to, o čem píše topper - vše ostatní zůstává při starém - škoda. Zvláště pokud vezmeme v úvahu vesměs kladně hodnocené podvozky nového Clia a Capturu.
Silné stránky - design, motory, a snad po faceliftu i převodovky
Slabé stránky - podvozek, zpracování, použité materiály.
Ty slabý stránky asi nemyslíš vážně...:-) Podvozek je na rodinný auto (hlavně grandtoura) naprosto pohodovej (nechápu ty rádoby závodníky z diskuze), zpracování je u Megane perfektní (oproti Fluenci je o třídu vejš), a materiály? Zkus se poohlídnout, jak vypadaj materiály v novém českém überautě... Zlatej Megan...
Nechce se mi věřit, že si někdy tím Meganem jel...
Skoro 80 tkm a musím souhlasit - nic nevrže, nic se nehýbá. Interiér, i po 3,5 letech mě baví. überauto mám dokonale prozkoumané a souhlas - z hlediska materiálů na ten "zastaralý" Megane nemá.
A ten podvozek - Megane je v tomto ohledu opravdu dobré auto (ano, těch 5% fakt dobrých řidičů jisté mušky zaregistruje, zbytek si toho ani nevšimne). Projeďte si D1 s Meganem a pak s OIII s vlečkou, či s OII, a uvidíte sami...
Materiály - např. přední nárazník kolem mlhovek je efektně nalakován, ovšem materiál je nějakej nejlevnější (nejtenčí) plast.Celkem to kazí dojem, když vše vypadá tak hezky. Uvnitř vozu taktéž - matný (později) lesklý chrom na větších plochách (dole volant, řadící páka), osobně bych volil určitě decentnější zpracování - něco jako Golf. Dále např. umístění repráků na dveřích. Pak navigace, která by nemusela nést tolik plastu. Visio - taktéž plno plastu - ale prostě nějak uřízlej, nějak přidělanej. Blinkry v zrcátkách taktéž bych se inspiroval u VW, kdy při spuštění je malinká kontrolka. Voda do ostřikovačů se nalévá do vzdáleného otvoru - stačí trochu prodloužit hrdlo směrem ke světlometům a senzace. Jsou to prostě určité detaily, které jinak výbornému autu škodí. Ale např. záklopka při tankování - prostě super.
Pokud se týká podvozku - tam mám zkušenost s efektníma 17 - bohužel, velmi nekomfortní. Určitě bych volil menší kola, ovšem zase nejsou na výběr pěkná kola - leda koupit zvlášť. Focus a Golf mají lepší tlumení nerovností, zvláště pak příčných nerovností.
Nicméně jsem přesvědčen, že Renault urazil velký kus cesty, hlavně pak co se týká spolehlivosti. Jejich motory považuji za jedny z nejlepších a 1,6 dCi vůbec za nejlepší motor na trhu v této kategorii - což i Rasto potvrdil.
Pokud bych měl volit mezi českým überautem a meganem, tak volím megana jednoznačně - důvod ? - pořádná záruka (nechci připlácet za záruku, která v případě VW např. nefunguje - viz. zkrachovalá pojišťovna AIM), poměr ceny/užitné hodnoty.
V čem je jinde? Doufám, že to neskončí jen u interiéru. Je to sice místo, kde jde za celkem malé peníze navodit pocit prémie. To ale u auta nestačí. Navíc je vše moc na efekt. Třeba absence ovládání klimatizace je pro mě neomluvitelná. To za to šetření snad nestálo.
O moc jinde není. A osobně si myslím, že tu novou 308 právě bude "zabíjet" německý design exterieru (kurde, proč to musí vypadat bezpohlavně jako golf?), a úplně studenej a možná až moc extravagantní tvar palubní desky... Protože buď chci golfa, nebo něco jinýho. Ne něco mezi... Ale uvidíme, a Pažoutovi držím palce.
Tak zase by to znamenalo navýšení rozpočtu. Raději ty peníze vrazili jinam. Ale nepopírám, že by mi integrovaná anténa ve skle vyhovovala více. Trošku nerozumím tomu, proč Laguna ji má v zadním skle a Laguna Grandtour ji má klasicky prutovou (tam těch rozdílu je více liftback zadní LED světla, GT klasické).
...vypukla čínska invázia...hm...nechceš sa zamestnať v Novom Čase? Titulky by ti šli.
Som zvedavý koľko ľudí si kúpi auto neznámej čínskej značky za 20 tisíc eur. To mi trochu pripomenulo Proton. Ani Jožo Raž ho na Slovensku nespasil. >:-[]
Tak tento facelift se opravdu povedl a celkovými liniemi Mégane dodnes nevypadá nijak zastarale, takže za mě velké :yes::yes::yes: Ta nabídka motorů vypadá taky zajímavě, tedy pokud to nezprzní "povinnou" montáží dvouspojkových převodovek (odstrašujícím příkladem je Clio 1.2 TCe). Snad to auto Renault nezabije přemrštěnou cenou, tím zdražováním si už nyní meziročně zhoršili prodeje skoro o polovinu! :'-(
Pánové, nyní prohlásím věc, u které se nebudu červenat, u které nebudu lhát a myslím to upřímně a čestně - Tenhle facelift se povedl a megane s ním vypadá dost dobře :yes:
A to můžu na druhou stranu říct, že se mi nikdy, ale opravdu nikdy nelíbil, spíš se mi až ...
Je vcelku úsměvné, že Renault pouhými dvěma FL dokázal srovnat krok se zcela novou generací VW postavené na MBQ.
Motory doslova na špičkové úrovni, zřejmě ovoce sklízené na základě zkušeností v F1. Troufám si tvrdit, že není lepšího motoru než 1.2 TCe v dané objemové a výkonové třídě. To samé platí pro 1,6 dCi.
K tomu 0,9 TCe a 1,6 TCe... Mégane dostává konečně plný zásobník na konkurenci. Nedostatek vlečené zadní nápravy zmizel téměř sám od sebe, pokud zůstaneme v hlavním proudu prodejů.
No a vzhled. Měl jsem obavy, různí mulové nevěštili nic dobrého. Ale výsledek je opět jednoduše skvělý. Mégane dostal mnohem více dynamiky, zmizela určitá usedlost a přišla decentní dravost přídě. Základní linie přitom doslova nestárnou a zrají jako víno :yes:
Čeští zákazníci ovšem dosud nepochopili. Proto ti, co nejsou zaslepeni stádem, mají u nás výbornou příležitost ke koupi Renaultu za naprosto bezkonkurenční peníze. A o ty jde vždy až na prvním místě. Mégane by měl být jedním z prvních vozů na seznamu při výběru z nižší střední. Mégane Grandtour nabídne zcela jinou ligu než třeba Rapid, přitom cena obdobná...
white trochu objektivity i na tvé straně by neškodilo, např. v objemu 1,2 koncern (zatím) nezná odpověď a na místo stahování Rencek zvyšuje náskok v podobě nové 1,2, zatímco koncern si vypomáhá již 1,4. Na tu R zřejmě z vysoka a dává do hry 1,6. Tam si neškrtne ani mnohými přeceňovaná 1,8 a musí nastat čas pro 2,0. No a Renaultí 2,0 je ve oblastech kam smí (snad) jen GTI, které ovšem má sice odpověď v podobě výkonnější 2,0, no jo, zde už ovšem brnká koncern na nervy "hot hatchi, kterému mu říkají šéfe" - citace použita z testu autofora.
Na 1,6 dCi koncernová 1,6 prostě nemá a pokud přijde 1.6 Energy dCi s dvojitým přeplňováním a výkonem nejméně 118 kW, tak to je na ručník do ringu.
Ovšem budu s velkým zájmem sledovat, jak nové motory od Renaultu na tom budou se spolehlivostí, pokud se jim však podaří vyhnout "trapasu" 1,2TSI a 1,4TSI, pak můžeme pouze smeknout. Na druhou stranu dává Rencek snad 5 let záruky (či 100.000 km), takže i v případě výše uvedených "trapasů" se zákazník nemusí SNAD obávat, 25 měsíce.
Zajímalo by mě, kdy se stal menší objem výhodou. :-) Prý i u VW kuchtí něco zajímavého. Po pravdě, nevím, jestli se mám těšit. Tenhle vývoj není zrovna kompatibilní s mými preferencemi.
Vývoj přesně odpovídá mým preferencím, dokonce nejen objemu, ale i pokud se týká pohonu. A proto žiji v očekávání, jak se povede tokamak-u.
Na výsledky z kuchyně VW jsem velmi zvědav...
Nicméně ještě k tomu menšímu objemu, mě tak napadá drobná paralela mezi motory a vesmírem, totiž jedna z teorií zániku vesmíru předpovídá, že by se vesmír měl zhroutit zpátky do sebe samého.
Proti elektřině nic nemám. Ale o čtyři válce v době spalovacích motorů nemám zájem. Chápu je v menších autech, ale třeba ve střední mi lépe zní 150 kW z šestiválce než čtyřválce.
Osobně jsem měl šestiválec, ale proti čtyřválci o stejným výkonu nemám absolutně nic. Naopak mě naprosto dostává "vypiplání z mála maximum", samozřejmě pokud to má i výdrž. Auta 10-15 let stará s šestihrnkem mě nelákají.
Zcela objektivně - myslíš, že koncern nemá odpověď na 1.2 od Renaultu? Pokud tady na diskuzích čtu, tak přece 1.2TSi jsou vyhoněné motory od sekaček (se směšnými 63, 77kW), takže 96kW je logicky naprostá smrt ...
Problém totiž dnes není v nějakém techickém náskoku, ale v tom, co široká veřejnost "sežere". Třeba ta 1.8TSi, která si dnes dle tebe neškrtne (132kW), měla tenhle výkon u VW v průměrné výkonové verzi před 15 lety (ta nejvyšší byla tuším 176kW), a dnes se klidně lze bezpečně dostat o 20% výš. A dvoulitru se dnes nikdo nebude pozastavovat u 220kW ...
Tak větší motory dělá Audi a to to má poskládané, jak chce. VW se dříve pokoušel o překryv, viz twincharger. Aktuálně se jim to moc nevyplatí. Jsou tu dva velké tlaky - zisky a emise (což jsou znovu zisky). Nový motor jsou nemalé investice a pokud zvládají držet krok s konkurencí co do normované spotřeby, není třeba něco měnit.
To máš opravdu tak dlouhé vedení? MQB mělo v první řadě posloužit VW. Je to prostě takový řádný úklid bordelu, který se za ty roky nashromáždil.
Zkušenosti z F1. :-) Víš, co je na motorech a vlastně autech obecně dnes nejtěžší? Maximálně je nákladové zoptimalizovat a přitom je neodepsat. To tě v F1 nenaučí.
Každý tým, stejně jako každá obchodní společnost (automobilka), disponuje s určitým objemem finančních prostředků, které se právě snaží nákladově "zoptimalizovat" a přitom je neodepsat. To, že v F1 tato zákonitost neplatí, považuji za naprostý nesmysl.
Je to velmi drahý sport. Navíc je v něm vše malosériové. To se jen těžko srovnává. Úspory, které jsou relevantní pro masovou produkci, jsou kolikrát marginální pro kusovou. A jak říkáš, mají omezený rozpočet. Tyhle optimalizace jsou velmi časově náročné a tedy drahé. Dělat je nebudou. Čas a peníze budou investovat do toho, co je může přiblížit k vítězství. Ne do toho, aby na výrobě jednoho motoru ušetřili drobné.
Tak, ono jde o nalezení přesné rovnováhy - podívejme Toyota, BMW, Honda, Jaguar - nejenže neuspěli, ale také neviděli nic pozitivního, resp. neviděli takovou přidanou hodnotu, jakou dokázal Renault vytěžit z F1. Dokonce v posledním rozhovoru Carlos Ghosn říkal, že spolupráce s F1 bude pro Renault ještě intenzivnější. Naprostým důkazem takové spolupráce je 1,6 dCi a další motory následují. Navíc motory F1 prochází také downsizingem. Takže svět F1 a "komerčního" automobilismu není tak daleko a ekonomické zákonitosti platí pro všechny.
Pokud se potvrdí informace o 1.6 Energy dCi s dvojitým přeplňováním - tak na to jsem sakramensky zvědavej.
Malé závodní motory tu byly i v minulosti. Není mi jasné, jaký je rozdíl mezi malým a velkým motorem. Nebudu tu rozebírat, jaké know-how mohou přenést. Jen říkám, že úspěch, nebo pád dnes hodně visí na tom, kolik peněz máš na motor (tedy výrobu jednoho kusu) a jak se povede šetření. Pokud nechápeš rozdíly mezi kusovou výrobou a sekáním milionů, tak se nemá smysl o tom bavit.
Já se musím opravdu smát.
Když VW přišel s downsizingem, tak se tu vyrojila hromada chytrolínů, kteří vykládali, jak takovej motor bude brzo vyhoněná hujda. Jak to ten VW celý podělal.
Teď tu nastupuje Renault s filozofií, kdo z menšího objemu dostane větší výkon, tak je king.
A všichni se tu můžou radostí doslova pominout.
To jsou změny, to jsou obraty a názorové kotrmelce...
No ale on ten původní TSI vlastně byl jen vyhoněná hujda a VW to opravdu podrbal... Takže co je na tom špatně?
Až bude trpět TCe stejnými problémy jako TSI, pak klidně napíšu, že to u Rendlíku podrbali též >:-[]:-!
No ono je to relativně jedno. Prvním TSI byl myslím 2.0 (?) ale o to nejde. On to VW podrbal i s původní 1.8 TSI a 1.4 TSI >:-[] Kauza se sice nejvíc nafoukla u 1.2 TSI, ale 1.4 a 1.8 na tom byly dle mého názoru mnohem hůř. Odcházely totž bez varování.
První TSI byla 1,4 twincharger. Před ní byl 2,0 TFSI, který jsi našel například v Golfu V GTI. To nebyly zvlášť problémové motory. TC myslím jedno období trpěl praskajícími hlavami, ale nejsem si jist. Problémy přišly až s pozdějšími verzemi. Hlavně ten dvoulitr byl pokud vím bez chronických vad.
1.) V čem jsou TSI lepšími motory? Konkrétně, prosím...
2.) Starý (to už se tu všichni zbláznili - model se vyrábí pár let a už je starý? Auto není mobil nebo počítač, boha jeho)?
3.) Průměrný? Argumenty proč tomu tak je, prosím.
4.) Kdy jsi Meganem naposled jel a kolik s ním máš najeto?
Váš problém je, že Megana považujete automaticky za RS.
Obyčejnej Megan je obyčejnej Megan, který je v nabídnce dnešních kompaktů suverénně nejstarší a jde to na něm všude a ze všeho poznat. Možná krom jednoho či dvou motorů.
Špička kompaktů je dnes někde jinde, hodilo by se tedy spíše napsat: Kdys ty jel naposledy s Golfem, Focusem, i30, Ceedem, či německou prémií?
"jde to na něm všude a ze všeho poznat" - konkrétně prosím. Jak je to poznat? Z čeho je to poznat? A můžeš hodně dopodrobna, po 3,5 letech a nájezdu cca 80 tkm ho znám dost dobře.
Uznávám jistou slabinu v nabídce motorů. Ale to je problém českého dovozce, stačí se podívat na nabídku třeba v Německu...
Kdy jsi s ním naposled jel, kdy jsi jel s vozy které zmiňuješ? Já tedy všemi tebou zmiňovanými jel. Proč sem taháš německou prémii nechápu.
Starý? Trvám na tom, že model, který se vyrábí 5 let, aktuálně přichází třetí facelift, starý prostě není. Silná slova jako "suveréně nejstarší" nejsou na místě.
Každý soudný člověk musí uznat, že špička dnešních kompaktů je již jinde.
To je zcela nezávislý a objektivní pohled. Tam není nic k diskuzi. Každý, kdo ty vozy vyzkouší a není zatížen nějakou osobní antipatií, dojde k tomu samému závěru. Ty co jsem vypsal, jsou komplexně všechny lepší než Megan.
Tak v čem jsou lepší? "Nezávislý a objektivní pohled" - čí, tvůj? Já se tě zcela konkrétně ptám a ty tady, místo konkrétních argumentů, jen tak obecně, při vší úctě, plácáš. Ani neodpovíš na to, zda jsi tebou jmenované vozy jel. O konkrétních argumentech proč je Megane "nejstarší a jde to na něm všude a ze všeho poznat" nemluvě.
Lepší? Které a v čem? Mégane má špičkové motory, nestárnoucí design, téměř vždy zajímavou výbavu, dobré záruční podmínky.
I když odhlédnu od ceny, tak ve srovnatelných vodách konkurence nic lepšího nabídnout příliš neumí. Jistě, koncern má jigsaw, kde si můžeš objednat auto bez tónovaných skel i s xenony... ale normálně uvažující jedinec vystačí s rozumně poskládanými výbavami.
Takže nejel. Např. ty lepší interiéry a hlavně materiály v nich - to je prostě blbost. Třeba srovnání interiérů, jejich zpracování a použitých materiálů s Focusem - tam je to do očí bijící. A proto neveřím že bys Megana či Focuse někdy jel - to bys musel být slepý, abys to neviděl. Ale ono je nejjednodušší aplikovat primitivní vztah "starší=zákonitě ve všem horší", že? To si vážně myslíš že vývoj konstrukcí, materiálové inženýrství apod. poskočí za cca 3 roky o jeden vesmír? Opakuji, auto není mobil nebo PC, kriste pane.
A opět - nevypadl z tebe jeden jediný konkrétní argument. Pouze obecné plakátové tlachání (opět - při vší úctě). Takové vlákno a ani jeden, jossalito.
Na tohle nemám čas, způsob jak zde roky ty a miromen "argumentujete", to je jak přes kopírák. Obecné hlášky, když "protivník" věcně argumentuje, vypíchne se jedna věc, ta se, opět obecně, rozpitvá, diskuze dostane úplně jiný smysl... A nakonec samozřejmě hlavně mít poslední slovo... Tak jo, užij si to. Měj poslední slovo, mysli si žes vyhrál. :-!
Venku je hezky a já jdu na houby. Přeji hezký den.
Ps.: Kdybys alespoň uvedl jednu jedinou konkrétní věc. Pak by diskuze měla smysl.
Je zcela zbytečné pitvat jednu vlastnost po druhé a navíc se o tom bavit s někým kdo je Renault positiv či dokonce fanatik.
Megan sjíždí z linky s určitými vlastnostmi které jsou mu dany do vínku tak jako každé jiné auto a souhrn těchto vlastnosti dělají v globale Megan průměrným vozem.
jestli je někde Mégane průměrný, pak jízdními vlastnostmi. To ale nemusí platit po FL. V globále je Mégane průměrný asi stejně jako Golf nebo kterýkoliv jiný konkurent. V nižší střední třídě není špatné volby, pokud budu Rapid řadit do lowendů a ne do nižší střední :-!
Není to jedno, je to o osobních preferencích. Pokud někdo bude chtít DSG, Golf je jasnou volbou. Pokud někdo bude chtít maximální prostornost, Octavia. Skvělý diesel? Renault. Pohodlný interiér? 308. Spolehlivost či hybridní technologie nebo skvělý podvozek? Auris. ... Tak by se dalo pokračovat. Ale říct TEN je v globále nejleší?
Ano, Golf nebo Octavia mají bezesporu nejširší zacílení a dokážou nabídnout nejkomplexnější model. Ale to přece neznamená nejlepší!
Jesltiže budu chtít kombajna s 1.6 diesel, tak pro mě bude nejlepší Mégane Grandtour. Jestli budu trvat na hybridní technologii, tak Auris Hybrid Sports Tourer... Jak jem psal, dnes to v téhle třídě není o lepším či horším voze, ale především o preferencích.
Zatímco Ceed se zákadní 1.4 je ryze průměrný, pak v podání Ceeda GT je to nejlepší volbou ve třídě. Stejně tak Mégane RS Cup, nic lepšího prostě není... Stejně tak Golf 2.0 TDI DSG 4motion nenajde alternativu.
K tomu nemam co dodat....za mě prostě hloupost.
Jak už jsem psal auto je souhrn vice vlastnosti a to že auto X boduje v jedné vlastnosti ještě neznamená že je v souhru lepši než auto Y.
samozřejmě že auto je souhrn vlastností.A jestliže jsou vlastnosti tak vyrovnané, pak rozhodují právě jednotlivé vlastnosti. Samozřejmě podle prefernecí jednotlivce.
Navíc CO má společného např. Octavia RS se základní 1.2 TSI Active? Jsouto DVĚ zcela odlišně naladěné verze, které spojuje možná tak tvar kastle a základní díly. Motor jiný, převodovka jiná, odladění přední nápravy jiné, brzdy jiné, zadní náprava komplet jiná, v interiéru shodné možná tak plastové díly a páčky pod volantem, svody, potrubí, tlumiče pružiny, ... elektronika jinak odladěná, ...
RS tak může být výbornou volbou v rámci své konkurence, přitom základní 1.2 TSI sotva průměrná vzhledem ke své konkurenci :-!
1.) Jo fanatik. Fanatik co napsal asi nejkritičtější příspěvek v této diskuzi (vlákno "Asi jsem v menšině, ale nelíbí"). A dokonce, můj bože, argumentoval proč. Hele až ty nebo jossalito napíšete jednu jedinou výtku na adresu koncernu nebo nedej bože Škodovky, bude to velkou oslavu. Jó, od vás to sedí, psát o jiných jako o fanaticích, kluci.
2.) Nehovořím o "pitvání jedné věci po druhé". To jsem nikdy nikde nenapsal a jedná se o typickou ukázku miromenovsko/jossalitovského překrucování. Kdo chce pochopit co jsem se snažil říci, již dávno pochopil. Troufám si tvrdit, že s tím máte problém jen vy dva.
3.) Větu "Automobil XY sjíždí z linky s určitými vlastnostmi které jsou mu dany do vínku tak jako každé jiné auto a souhrn těchto vlastnosti dělají v globale Automobil XY průměrným vozem." si uložím jako šablonu. A polovina všech diskuzí je vyřízena :-!
4.) A úplně, úplně naposled. Napište mi, coby hloupému tupému majiteli Megana v čem to auto tedy zaostává. Materiály v interiéru - znovu, jossalito, projdi si nový Focus. Ergonomie - jako že to není jako v Golfu, jossalito? - vidíš a třeba pro mě je zpracování a ergonomie interiéru jedním z největších plusů toho auta, po letech užívání. Podvozek - hele multilinkem už tak nějak machrovat nemůžete. Projeďte si D1 v OIII s vlečkou nebo v OII a pak v Meganu. Zažijete zázrak. A ano, na hraně je Oktávka rychlejší... Motory? To už zde zaznělo... Takže, pánové, co takhle alespoň pár věcí zformulavat a pěkně to zdejší komunitě sdělit, namísto obecných "plkacích" frází jež v globálu směřují jen a pouze k tomu že Škodovka je nejlepší. Po pravdě, už to po těch letech trošičku nudí.
No nevím zda by jsi v mem případě slavil. Ale zřejmě nemáš až takový přehled o mě ale to je jedno.
Jinak opět se projevil tvůj minimálně positivismus ke značce Renault a cokoliv napsaného v negativním vůči Meganu by bylo jen a jen pitvání se a přesvědčováni o opaku nebo že tomu tak není.
Sběr hub je příjemná relaxace a snad tě trochu uvolni.
Jo takže vy vlastně nebudete předkládat argumenty neb předem víte že na ně nebudu brát zřetel? Tedy klucí, vy jste hustý >:-[]
Mimochodem, celá tato diskuzní přestřelka začala tím že jsi rohYpnolovi napsal:
"Zde někdo těžce ujíždí na Renaultu. Facelift povedeny ale pořad je to starý průměrný Megan. Navíc jak EB tak TSI jsou lepšími motory. "
A já jsem si položil 4 jednoduché a poměrně přesně formulované otázky, abys nějak podložil to co jsi napsal. Ani jsem nezaujímal žádný postoj!
A místo toho hromada prázdných vět a já nazvaný fanatikem. Tedy pardon, vyskytuje se u mě "positivismus ke značce Ranault". Takže vlastně nejsem žádných argumentů hoden...
Ano - typické miromenovsko-jossalitovské diskuzní vlákno.
Já o škodovce nikde tady nepsal, nemluvil, nevzpomínal. To si sem zatáhl ty. Takže kdo má klapky na očích? Ani příspěvek neumíš přečíst. 8-s
A za druhé, zkus ty nové modely v kompaktech. Zkus se projet v prémii, ať víš, kam až to lze posunout. Jen pro to , abys poznal, co nabízí Renault. Špička je naprosto jinde, klasické kompakty v nových generacích to umí již v komplexu taky lépe.
Z toho tvého vyjádření vyplývá, že Renault v podstatě novou generaci nepotřebuje, protože ta současná na konkurenci stačí. A to, bohužel, není pravda.
Já žádný ze vzpomínaných kompaktních konkurentů nemám, neměl a neplánuji. Takže mne těžko osočovat z lhaní si do vlastní garáže. :-!
Už s tím překrucováním jděte do háje zeleného. Jestli nerozumíš psanému textu, není to můj problém, ale tvůj. Jestli nechápeš to, že se zde všichni již nějaké roky setkáváme a není směrodatné jen to, co se napíše v jednom příspěvku, také tvůj problém. Tolik k prvnímu odstavci 8-s
Ta auta jsem jel a proto píši to co píši. Už to zaznělo výše, opakuješ se. Prémii sem netahej. Ale ano, prémie je někde jinde. Ale co to má co společného s mainstreamovým C segmentem? Jo a nejlíp asi jezdí jakýkoli R-R či Veyron, mimochodem. A ne, nejel jsem je.
Takže naposled - nikde jsem nikdy nepsal že Megan je špička třídy. A má své mouchy a mnohokráte jsem je zde vyjmenovával. Ale psát o tom, jak je to po pěti letech staré, mimo, ergonomie špatná, interiér také, to je prostě blábol první třídy. Jak psal rohYpnol, ve střední třídě není špatné volby.
A z žádného mého vyjádření nevyplývá to, co jsi vydedukoval.
A teď už vážně končím, neb z vás dvou opět nic kloudného, konkrétního nevypadlo. A zrovna třeba to, v čem dle tebe pokulhává ta ergonomie, by mě fakt zajímalo...
Aha, takže překrucuješ ty, protože to, co jasně napíšu já, vlastně není to, co jsem napsat chtěl a už vůbec ne to, jak to chceš chápat ty. To jsi fakt frajer. 8-s:no:
Po šesti letech většinou přichází nová generace, protože stará je již přežitá. A konkurence představila nedávno nové modely. Znovu opakuji to, co ty máš velký problém pochopit. Ty nové modely jsou v KOMPLEXU lepšími.
Ty vždy vytáhneš jednu věc (např. interiér) a pak to srovnáš s jedním konkurentem. Pak zase vytáhneš jinou věc a srovnáš zase naprosto s jiným.
Vem si Megana, vem si třeba Focuse a ohodnoť všechny aspekty celého auta. Kdo bude mít více bodů? Megane těžko. Chybí ti objektivita.
Užij si houby, já byl v lese včera a nic moc tam neroste.
Jenže zatímco ty hovoříš o modelu, tak jako zákazník nekupuješ model v KOMPLEXU, ale JEDEN KONKRÉTNÍ KUS.
A v tom se s tebou dokonale neztotožním, že nové modely jsou vždy lepší. Příklad Golf VI vs. Golf VII. A ne obecně, ale konkrétně 1.2 TSI. Stojím si za tím, že VI byla lepší souhrnem všech vlastností tohoto jednoho konkrétního provedení. Víceprvková (a skvělá) zadní náprava, lepší ergonomie, lepší pozice za volantem, lepší posez na zadních sedadlech (lépe podepřená stehna), méně ošizené materiály. Především ale lepší jízdní vlastosti. Ne co do agility, tam člověk na limit v běžném provozu nenarazí. Ale co do komfortu. A ano, Golf VII je úspornější a 1.2 TSI snad konečně není jistou sázkou do loterie. Ale souhrnem vlastností to zlepšení prostě není.
Jako zákazník si mohu především vybrat. Nemusím mít auto v základní výbavě.
K tomu Golfu: Ano, stará generace měla některé věci lepší, ale zde se také zapomíná, že nová generace přišla s podstatně zajímavější cenovkou, než měla ta stará. Golf to zpřístupnilo mnoha lidem.
Nesouhlasím s tím, že by Golf 7 byl horším vozem než Golf 6. Pořád se jedná o mainstreamového lídra.
Nemáš pravdu. Golf se stal cenově velmi atraktivní právě v VI. generaci, kde se prostě ušetřilo na vývoji díky pouhému FL.
Golf VII není levnější než GOlf VI, jen v základu je mnohem více cítit "katování kostů".
Tak ono se začalo šetřit i u G6 ale tam to majitel nepozná nebo neuvidí. U G7 už je to jak cítit tak vidět. Jinak z G7 mam taky celkově smísené pocity a celkově ji považuji za ne úplně povedenou řadu. S cenami je to taková hra čísel kdy je sice G7 levnější ale taky se není čemu divit...horši technicky zaklad , materiály atd. a pak je tu reálna cena. Na G7 dnes kupující dostane při snaze slevu max. 8% kdežto u G6 se dalo dostat na slevu 15% a výjimečně i vice.
Souhlas, tedy až na to, že šetření šlo vidět už na Golfu VI. Vepředu je všecko OK, ale zadní místa? Tam je to proti G V skok o cenovou kategorii níž ;-\
Abych pravdu řekl tak G5 téměř vůbec osobně neznám takže nevím jak je to s kvalitou posazu a vůbec celkovou kvalitou v zadní časti. No a u G6 na tom se znalosti nejsem o moc lepe ale samozřejmě jsem se tam párkrát usadil. No a musím říct že mě osobně se tam sedělo hůře než např. v jedničkovém Focusu. Na čem se tam tedy šetřilo ?
Např. G6 již nemá čalouněnou část opěradla, která zůstává nesklopná (mezi opěradlem a dveřmi). G6 nemá sklopný sedák (nejsem si úplně jist jestli G5 měl, ale G4 měl).
Pokud v G6 odděláš sedák, je pod ním jen nelakovaný plech (pouze základ, žádný koberec či čalounění)... Opěrky hlavy na zadních sedadlech působí jako z 3. cenové kategorie (po vysunutí se to celé divně kýve...). Alespoň vrchní část dveří ale zůstala v G6 měkčená (na rozdíl od O2 FL), a zůstala též ozdobná lišta. Výdech klimy pro zadní sedadla u loketky naštěstí též je, ale že by tam byly chromové rámečky jako vepředu? Zapomeň.
Myslím, že G5 měl třeba výstražná červená světla v předních dveřích (měla to i Fabia, tak Golf o třídu výš snad bezpochyby taky...). G6 má jen odrazky, na světla zapomeň... Jsou to drobnosti, ale právě z nich je cítit smysl pro detail nebo snahu šetřit.
Takže jak jsem psal už na G6 se šetřilo ale přiznám se že zadní časti jsem se při výběru auta moc nevěnoval a to nejen u Golfa. Nicméně jsem teď prolítl par fotek a ani u G5 nejsou například olemované rámečky zadních výdechu. Naopak u G5 není to olemování výdechu ani v přední časti.
O odrazkách jako náhrada za plnohodnotné světla ve dveřích vím ale to se tyká jak přední tak zadní časti. Mimochodem o jednu odrazku už jsem přišel a u VW za ni chtějí 78kč. Já si myslím že zde se oproti G5 nešetřilo. Spiš jde o různé uchyceni jistých časti interiéru které už nejsou řešené poctivějším šroubkem a jsou nahrazeny zacvakávacím systémem.
Klasika, myslíš si, ze myslíš. O G5 víš evidentně kulové, ale nebrání ti to stavět na tom. Je to jako s Touranem o kterém jsi ani netušil, jak dlouho se vyrábí.
Ohledně G5 prakticky vše. Žádné výstražné světla ve dveřích nemá, stejně jako chromované rámečky větrání, které nemá ani vpředu, sedáky ma řešené stejně jako G6 atd. Na G4 se sice nešetřilo na materiálech v interieru, ale "šetřilo" se tam na prostoru (male auto s velkými koly) a technice (vlečka včetně vrchol. Motorizací).
1. já někde napsal, že GV měl výstražná světla???
2. já někde napsal, že GV měl chromové rámečky větrání??? Napsal jsem, že G VI vzadu nemá, zatímco vepředu ano.
3. vlečka G IV byla ve své době zcela běžná v této kategorii, tak kde se šetřilo?
4. Vrcholnou motorizací G IV byly:
2,3L 110 kW VR5
2,3L 125 kW VR5 20V
2,8L 130 kW VR6
2,8L 150 kW VR6 24V
3,2L 177 kW VR6 24V R32
Tak kde se šetřilo??? G IV byla naopak jednou z nejpoctivějších generací :-!
P.S. Nauč se prosím číst a nedomýšlej to, co jsem nenapsal.
...robiť kvalitné facelifty. Za posledných 20 rokov si trúfam tvrdiť, že jediné dva facelifty, ktoré sa moc nepodarili, boli fl. Laguny II a fl. Modusu. Ostatné posunuli auto vždy ďalej a tak to má byť. :yes:
A nenapadlo tě taky třeba to, ze už druhy facelift je jasným důkazem, ze se původní design teto generace moc nepovedl? Zejména 5 dv. HB byl docela tragický. Umění je udělat design tak, aby opticky nepotřeboval dvě další retuse v téže generaci.
Tradičně se v diskusích pod jakoukoli značkou nelze obejít bez koncernu. Jednak konkurent Meganu není Touran, ale Golf, což se ti evidentně nehodí do krámu, ale hlavně nadčasovemu designu Touranu stačily dvě retuše na deset let jeho výroby, kdežto megane potřeboval taky dvě na poloviční období pouhych pěti let. A deset let by se Megane 3 nikdy podobně úspěšně neprodával ani s šesti facelifty, takže sis opět sám naběhl. ;-)
Jestli máš problem pochopit rozdíl mezi HB a MPV, ale hlavně rozdíl mezi 5 a 10 lety je to predevšim tvoje vizitka. A pokud ze sebe blbeho jen děláš, tak to neni o moc.lepši. ;-)
Jo takže MPV má povoleny 2 FL v rámci jedné modelové generace, zatímco 5D HB ne 8-s ? No je vidět, že to máš vymyšleno do detailu :yes: >:-[]
A že to je 2 FL na 10 let? Aha, takže ono vlastně nezáleží na počtu FL na jednu modelovou generaci, ale na tom, jak dlouho FL vydrží? No tak tím pádem bude např. FL Superbu propadák, protože vydrží ve výrobě sotva rok 8-s
Klidně to můžeš brát jako výjimku. Běžně generace vydrží 6-8 let, u VW je to myslím často 7 let, facelift po 4 letech. Pokud se z nějakého důvodu rozhodnou natáhnout život na 10, 12 let, tak lze očekávat minimálně dva facelifty.
Je zásadní rozdil mezi dvěma fl v obdobi 10 let a pouze 5 let. Ale klidně ze sebe dělej ... dál a nenech se při tom moc rušit. To co označuje/neoznačuje výrobce za jednu generace je naprosto nepodstatné ve srovnání s celkovou dobou výroby prakticky stejného designu. Touran vypadá stejně jako před deseti lety, měnily se pouze světla a maska podle designu ostatnich novějších modelů. A podívej se na Megana před deseti lety a dnes, nezůstal na kameni kámen. A už po pěti letech vypadá současný Megan (po 2. Faceliftu)
výrazně jinak. Tvé srovnání s typickým přísně učelným konzervativnim a nadčasovým designem Touranu je objektivně mimo. VW může klidně tvrdit, že jde o tří generace Touranu a ohledně nadčasovosti původniho designu Touranu se při tom nic
nezmění.
Měnily se pouze světla a maska podle designu ostatnich novějších modelů, tohle píšeš o Touranu. Ale u Mégane se měnilo NAPROSTO to samé. Světla, maska, nárazníky, kapota...
Hezky jsi ukázal svůj naprosto NEobjektivní postoj :yes::-!
Nejen, že měl, on takový je. S tímto zakladnim designem se může velmi dobre prodávat dalších deset let u víc. Stačí přizpůsobit design světel a masky aktuálním modelům (+ technika pod kabatem napr. novější verze motorů apod.)
Ovšem chtělo by to trochu té objektivity - např. VW vůbec nepotřebuje facelifty, dokonce ani nové modely, jelikož jejich produkty se prodávají velice dobře, bez ohledu na stáří vozidla. Kouzlo tkví v tom, že mají obrovskou škálu příplatkové výbavy, kterou (když je model starší) dávají "zadarmo". A samozřejmě také v designu, který dělají co nejjednodušší - páč v jednoduchosti je krása i po letech.
Renault se musí stále snažit, aby svoje modely oživil, proto také dělá facelifty jaké dělá.
Na čo? No aby se akcionáři neptali, proč platíme designérské středisko (skládající se ze 2 členů - jeden člověk a jeden německý ovčák), když nemáme nové modely. Tomu také odpovídají jejich novější generace.
Výbava - nevšiml jsem si, že by Renault dával v akci - parkpilot, kamery, atd. Vem si jenom novou Octavii, co všechno tam můžeš mít, prošpičkovaný nejmodernější technologií, dostupnou pouze v prémii (Audi). A časem to budou rozdávat zase ve svých paketech.
facelifty vedia robit aj ine znacky.... mercedes nemal nikdy zly facelift.... len si zober kde sa faceliftom posunulo terajsie Ecko... ;-) ... a mercedes to vie aj s interiermi ;-)
nicméně s sebou přinesl taky jednu nespornou vadu vzhledu ve formě naroubovaného přerostlého znaku na kapotě, který vyloženě kazí celkový dojem a působí tam jak pěst na oko..
Famózní a nestárnoucí druhá generace před faceliftem [odkaz] tomuhle kolotoči vizuálně napráská s prstem v nose. Je to pro dcerku průšvih, když i s omítkou vypadá starší než její matka ;-\
No jo, ale tohle nikdo v době uvedení na trh nikdo nepsal... všichni jen "fůj, co to je?" a v nejlepším případě to novináři formulovali "avantgardní"... a teď se tady každý s odstupem let bije do prsou, jak to byl perfektní design... a nemluvě o tom, jak zde naběhnou někteří vwšeználci, kteří budou jak hlasné trouby psát cosik o rychle stárnoucím designu... ale to je klasika.
Třeba já psal od začátku, že dvojkovy HB má designově rozhodne něco do sebe a design trojkoveho HB jsem zase zepsul. Chtělo to exteriér z dvojky a interier z trojky.
Kombi téhle generace je podle mě doslova nestárnoucí model. Dodnes jedno z nejhezčích kombi.
A vlastně i tvoje ex byla jedno z nejkrásnějších kombi, dodnes nemá po vzhledové stránce slabé místo a je podle mě hezčí, než novější generace.
No počkej, nemýlím-li se, tak zákazníci Renaultu na ten design tehdy "skočili", nebylo to jeden čas jedno z nejprodávanějších aut Evropy? Mě se tahle generace Renaultů líbila na první pohled, druhý Mégane, druhý Scenic, druhá Laguna, to byla auta, která dodnes dokáží hypnotizivat. Bohužel také všechny modely byly pokaženy faceliftem a naprosto degradovány novými generacemi. Tedy píšu o tom, jak to vidím já, samozřejmě ;-)
Jinak "rychlostárnoucí design", to je klasika, to se teď píše i o Mazdě. To jsou takové panázory :-)